Luottotietojen takaisinsaanti säätiö

Luottotiedottomille

Olen itse menettänyt luottotietoni kolmisen vuotta sitten kun odotin esikoistani ja ollut siitä alkaen melkein kokonaan joko vanhempainrahalla taikka kodinhoitotuella enkä todellakaan ole pystynyt lyhentelemään yksinhuoltajana velkojani vaan sinne on mennyt vaan lisäää ja lisää saatavia. Tämän hetken tilanne on se että ulosotassa on noin 18 000e ja odotan kolmatta lastani joka syntyy pian. joten en vieläkään pääse työelämään ja makselemaan velkojani jota joskus on tullut pikavipeistä sekä erinäisistä tilauksista kun vauvoille halusin kaikkea ostaa jotta niillä olisi hyvä olla. Eipä tuo selitys sille ole, olen vaan elänyt yli varojeni ja se kostautui. Paljon on tullut lisää alkuperäiseen saldoon kun oikeuden kautta on mennyt ja kulut nousseet! Eli itsellä varmaan pääomaa tuosta 18 000 se vajaa 8000 ja muut ulosotto ja perintäkuluja!

Olen nyt muutaman kuukauden miettinyt että miten saisi ihmiset luottotietonsa kuntoon kun kaikilla on niin vaikeet oltavat ja suomi kun tunnetusti ei auta köyhiä.
Luottotiedottomilla on oikeesti todella vaikeaa elämä kun joka paikassa kieltäydytään luottohäiriömerkintöjen takia. On vaikeaa saada asuntoa varsinkin jos on lyhyellä ajalla mennyt suurin osa ulosottoon.

meitä luottotiedottomia on täällä Suomessa noin 100 000 vai olisiko enemmänkin? Mutta jokatapauksessa jos ihmiset auttaisivat toisiaan vaikka ihan pienellä summalla niin saataisiin autettua ihmiset jaloilleen. Jos 100 000 ihmistä pistää vaikka tilille sen pari euroo niin se olisi jo 200 000 ja silläkin pystyisi auttamaan 20 ihmistä jonka velkasaldo on tuo 20 000. Ja uskoisin että myös ihmiset jotka ei ole luottotietojansa menettäneet mutta ystäväpiirissä myöskin kärvistellään niin haluavat auttaa ja muutkin herttaiset ihmiset.
Tämä mitä olen ajatellut niin on vähän kuin tuo kummijuttu jossa rahaa kerätään ja sitten autetaan pulassa olevia. Sellanen omanlainen säätiö meille Suomessa eläville.

Olisko oikeesti jotain jota alkoi kiinnostamaan ja haluaisi alkaa kehittelemään/ auttamaan tälläisen "säätiön" perustamisessa?
Tai auttamaan pelkästään rahallisesti?
Jos kiinnostuit ja haluat kertoa lisätietoja niin tänne taikka s.postilla osotteeseen [email protected]

15

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huh huh..

Jos luottotiedot ja oma talous oli kuralla jo kolme vuotta sitten niin oliko pakko ruveta tehtailemaan urakalla niitä lapsia. Joten velkasaldon suuruus kuluineen on kyllä aivan omaa aikaansaannosta. Velkasaldo kyllä lyhenee kun makselee,

• Ei tajua ei

Tämä pisti kyllä silmään minullakin. Kolme vuotta sitten odotti esikoistaan, ja nyt odottaa kolmatta, yksinhuoltajana. Ja nämä vuodet on tullut koko ajan lisää velkaa ja ulosottoa.

En millään järjellä ymmärrä miksi tuossa tilanteessa ei voinut olla vain sen yhden lapsen kanssa? Minkä ihmeen takia on nykyaikana lisäännyttävä holtittomasti kuin kani?

• 11+12

joo-o...kaikkeaahan sitä on täälläkin nähty ja yritetty mutta tässä on jo oikeasti yritystä =D ..maksa hei ne velkasi tai ole hiljaa ja kärsi :) Kyllä se päivä paistaa taas 15 vuoden päästä ellet nyt edelleen ole niin saatanan tyhmä että teet lisää velkaa jos sitä jostain kumman syystä saat!

• Kysy isältä

No eipä oikein kiinnosta tuo säätiö. Miksi minä maksaisin toisten kulutusta? Osta vähemmän niin se auttaa jo pitkälle. Eivät pienet vauvat niin paljoa merkillistä kaipaa, jotta heidän olisi hyvä olla ja vanhempien sisarusten tavaroita voi ihan hyvin käyttää nuoremmille vauvaikäisille.

Kai niillä vauvoilla isäkin on? Pyydä häntä väliin ostamaan vauvoillensa jotain.

• oi voi

Siis ymmärsinkö oikein: ap on yksinhuoltaja, joka on ollut luottotiedoton koko ajan kun näitä lapsia on tullut? Ja "ei vieläkään pääse työelämään" nyt kun tuo kolmaskin lapsi on tulossa? Ja ap kokee, että "Suomi ei tunnetusti auta köyhiä". Kyllä se auttaa, koska se mahdollistaa lapsensaannin tilanteessa, jossa asianomaisella ei ole mitään edellytyksiä hoitaa itse omia asioitaan ja ennen kaikkea lapsiaan. Taloudellinen puoli kuuluu myös tuohon huolenpitoon.

Täällä palstalla on oikeasti hätää kärsiviä ihmisiä, jotka yrittää tosissaan etsiä ratkaisuja ahdinkoonsa, mutta tällaiset ap:n kaltaiset tapaukset pistää kyllä mietteliääksi...

• Kaikkimullehetinyt!

Nyt olisi korkea aika ymmärtää, että jos ei ole rahaa, ei voi "haluta kaikkea ostaa"!

Miksi muiden pitäisi kustantaa sinun pöljäilysi?

• jippii taas

Yh jolla kolmas lapsi tulossa? Hankkiudutko raskaaksi viikonloppuisin baari-illan jälkeen?
      Älä vaan töihin mene, joudut vielä itse maksamaan velkasi. Toistenhan ne kuuluu maksaa.

• Järkimies75

Aivan hullu ajatus.

Ensinnäkin, kun lahjoitetaan omasta syystään velkaantuneille rahaa, rohkaistaan velkaantumiseen. Ainoa syy miksi vastuuttomat tuhlaajat alkaisivat toimimaan vastuullisesti on SEURAUKSET. Jos on takuusäätiö, velkajärjestely, sosiaaliset luotot, ja vielä päälle luottotietojen palauttamisessa hjelppaava säätiö, pian teitä on enemmän. Mikäli säätiö perustettaisiin, korkeintaan autettaisiin todellisia huonon onnen uhreja (vakavasti sairastuneet) tai ehkä ihmisiä jotka yrittivät parhaansa mutta hävisivät kaiken 90-luvun lamassa.

Toisekseen, luottotietojen menettämisen on tarkoituskin kertoa siitä ettei kaikille ole syytä lainata. Se jos luottotietosi pelastetaan muiden toimesta, antaa tuleville lainaajille väärän kuvan sinun luottokelpoisuudestasi.

"Olen itse menettänyt luottotietoni kolmisen vuotta sitten kun odotin esikoistani ja ollut siitä alkaen melkein kokonaan joko vanhempainrahalla taikka kodinhoitotuella enkä todellakaan ole pystynyt lyhentelemään yksinhuoltajana velkojani vaan sinne on mennyt vaan lisäää ja lisää saatavia. Tämän hetken tilanne on se että ulosotassa on noin 18 000e ja odotan kolmatta lastani joka syntyy pian. joten en vieläkään pääse työelämään ja makselemaan velkojani jota joskus on tullut pikavipeistä sekä erinäisistä tilauksista kun vauvoille halusin kaikkea ostaa jotta niillä olisi hyvä olla."

Ja mitkähän ovat asioita joita vauvat sitten tarvitsivat? Usein pieniä lapsia käytetään tekosyynä shoppailuvietin tyydyttämiseen. Ostetaan merkkivaatteita, uusi ja hieno sänky, kalliita leluja, ym asioita joita vauva ei tarvitse eikä ymmärrä.

Sitä paitsi, jos talous on valmiiksi tiukilla on ehkä syytä etsiä töitä ja tienata säästöjä ennen kuin tekee lisää lapsia. Kuulostaa ilkeältä, mutta kyllä vanhempien velvollisuutena on ensin varmistaa että pystyy elättämään nykyiset lapset.

Semmoista on elämä.

• voi hyvää päivää

Tämähän menee siihen samaan kastiin kuin se amerikkalainen blondi, jonka ratkaisu ilmaston lämpenemiseen oli se että laitetaan ulos ilmastointilaitteet.

• Jokota

Kannattaa varmaan omalta lähipiiriltä kysyä, voisivatko vaikka 5e heittää sinulle joka kuussa palkkapäivänä. Että eivät liittyisi Unicefiin tai WWF:ään vaan sen saman rahan antaisivat hyväntekeväisyytenä sinulle. Varmasti sinulla riittäisi enemmän käyttöä rahalle kuin maailman uhanalaisilla eläimillä ja kehitysmaiden lapsilla..

Ei muuta kuin hattu kouraan ja kierrokselle. Jos saat kymmenen sukulaista ja ystävää suostumaan, niin siinä sinulle 50e/kk lisätuloa jolla lyhentää velkojasi. Tekee 600e vuodessa. Tarjoudu myös tekemään tiliä avustajillesi, miten heidän lahjoituksensa on auttanut sinua lyhentämään velkaa. Talouden pidon läpinäkyvyys on kaiken lahjoittamisen a ja o.

• Mathwiz

En nauti muiden ihmisten ahdingosta, mutta nyt nauratti sen verran, että on pakko postata.

Olisiko tässä syy ahdinkoosi: "200 000 ja silläkin pystyisi auttamaan 20 ihmistä jonka velkasaldo on tuo 20 000. "?

• Nähty on!

80-luvulla tehtiin niitä ketjukirjeitä. Muutama ehti mukaan senverran aikaisin niihin ketjuihin, että kun alkuketjussa laittoi kympin setelin kirjeessä annettuihin osoitteisiin menemään, niin parin viikon kulutua alkoi kotiin tulla kirjekuoria, joissa oli kympin seteleitä usiamman sadan edestä.

Että on sitä yritetty ennenkin. En tosin tiedä ainakaan täältä Turun seudulta ketää, joka olisi ehtinyt kerätä mitään kymmennientuhansien potteja. Ketjukirjeethän oli kiellettyjä jo aikaa sitten ,mutta ei se tahtia hidastanut. Riskiäkin oli. mutta joillekin se kannatti. Kun ketju venyy liian pitkäksi, se yleensä kuinhtuu ja kuivuu ja lähetetyt seteleit jää sille tielleen.

• AnnikaK

Ei pahalla mutta pidä jalkas kiinni ja mene töihin.

Ei mua kiinnosta maksaa sun törsäilyjäs edes kahden euron verran kuukaudessa. Olen joskus 19 vuotiaana kussu omat luottotiedot ja ainut mikä ärsytti oli se että halusin kunnon liittymän ja jouduin serkkua siinä pyytään apuun.

Sössi - > kärsi

• kolme sisarusta

Kannattais alkaa pokeriammattilaseksi, kun jo värisuorassa lienee kolmen isän kortit?

• jalat yhteen heti

Ettei vain olisi trolli koko aloitus? Voiko olla noin tyhmää ihmistä ihan oikeesti. Lastenkin tekemiseen pitäisi olla minimi- ÄÖ. Voi lasiparkoja, huoh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe