VAI VALINTA!!!

Raha on onni???

Ai, ihan itse valitsin syömättömyyden ja vanhat rääsyt.. Olisikohan kuitenkin ollut sosiaali- ja terveysalan yleinen käytäntö: pätkä, pätkä, pätkä. Et tasan tammikuussa tiennyt mitä puuhaat toukokuussa.
Nyt ikää on 54 ja em. duunit on rikkonut kaiken tissien alapuolelta. Eli se ykdsi pointti tuli siinä: nainen. Juoksen kursseilla ja haen töitä. mutta pelkkä syntymävuosi vippaa mun paprut rodeen.

Minusta on aina pidetty töissä ja olen pirskatin hyvä. Mutta ikä! (Vaikka näytän 10 vuotta nuoremmalta.)

Haista sinä se ruispuuro, jolla me tytön kanssa eletään. Tosin itse en ole syönyt viikkoon. Lähtenyt taas kolme kiloa..

7

118

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhjgkjgkjkj

Millaista työtä haet, jos olet hajalla noin pahasti? Eikö puhelinmyynti sovi?

• maahanmuuttaja

Noustakaa tätä järjestelmä vastaan! Tehkää mieliosoitukset ihmisoikeuksien puolesta. Vaadikaa kansallispalkkaa jokaiselle ainakin 1200euroa kk.
      Isossa Britaniassa on työttömyyskorvaus noin 1000puntaa, ja lisää tuet.
      Suomi on kallis maa ja alle 1000 eurlla ei ihminen voi elää ihmisarvoista elämää.
      Pitää olla jokaisella tuloja miniimi 1200 kk. Ja asuntokorvaukset.

• metall-leidi

Jos on kallis maa niin tervemenoa sitten halvempaan maahan. Monessa halvemmassa maassa ei ole tälläisiakaan tukia.
        Vaatihanan aina saa ja kapinoida, mutta jos sut tunnistetaan jostakin mielenosoituksesta niin töitä et varmalla saa mistään.

• Pieneläkeläinen

Jos minulla olisi 1000e/kk tulot olisin rikas

• suhteellista..
        Pieneläkeläinen kirjoitti:

Jos minulla olisi 1000e/kk tulot olisin rikas

Jos minulla olisi 1000e/kk tulot olisin köyhä

• metall-leidi

Aivan eihän kukaan valitse köyhyyttä ja niukkaa elämää. Ja tuntuu katkeralta se, että kun on kaikkensa antanut niin sitten vanhana romuna saa väistyä syrjään.
      Tuntuu irvokkaalta, että puhutaan työurien pidentämisestä, mutta ikärasismi rehoittaa Suomessa voimakkaasti.
      Tuntuu ettei sillä ole enää mitään väliä miten ammattitaitoinen on ja millainen työhistoria.
      Muistan kun itse viime laman jälkeen jukosin kurseilla ja hain töitä. Siinä meni markka poikineen. Silloin mulla ei ollut nettiä käytyössä ja jouduin tekemään hakemuksen jos toisenkin kalliine valokopioineen todistuksista.
      Kun joskus pääsin koeaikana töihin niin yhtäkkiä ilman mitään ennakovaroitusta mut irtisanottiin .
      Kyllä meni itsetunto ruvelle ja tunne siitä ettei kelpaa mihinkään. Myös ne pätkätyöt vangitsevat työntekijän epävarmuuteen.
      Olen onnekas, että on töitä , mutta mua toisiaan närkästyttää puheet eläkeiän nostosta kun hyville, mutta varttuneemmille ammattilaisille ei ole töitä.

• köyhä ja kipeä

Et kai sentään rääsyissä kulje, kirpparilta saa halvalla vaatteita.
      Neuvo voi ärsyttää, mutta tapanani on ostaa aina rahapäivänä jotain halpaa, kuten 10 kpl sosekeittoja, yht 11 euroa 50 centtiä, tai teen ison kattilallisen hernekeittoa, leipäjonosta saatua leipää on edelleen pakastimessa.
      Kuun lopussa on aina jäljellä vähän, koska se hiukan kyllästyttää.
      Räiskäleitä saa halvalla, yhtä annosta syö kaksi päivää.

Hyväosaiset ne suhtautuvat ynseästi, mutta jollain tavoin voi köyhäkin olla onnellinen, kauniina kesäaamuna aikaisin panttitölkkejä keräillen, viimeksi sain melkein kympin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      44
      2915
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2691
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      1884
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1523
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      72
      1041
    Aihe