Korkea teltta??

veekend-telttailija

Alan olla polvistani siinä kunnossa,etten voi kontata telttaan.
Onko mistään saatavilla kevyehköä telttaa,joka olisi yli 125 cm korkea?

Toki tiedän nämä ns huvilateltat ja perheteltat,mutta haluaisin teltan jonka paino jää maksimissaan neljään kiloon.
Pienipalkkaisena siivoojana soisin hinnan jäävän maksimissaan 200 euroon.

Toki jonkun pressukodan tapaisen voisi kyhätä,mutta mistä keskisalko ja saako tuollaista kotaa salkoinen millään kohtuupainoisena.
Millään kun en pysty raahailemaan mitään kymmeniä kiloja painavia pakaaseja...
Tekeekö joku tilauksesta salkoja jossakin kohtuu hinnalla?
Valmiit kodat ainakin ovat huikeissa hinnoissa.

Tämä tulisi lähinnä viikonloppureissuille ja tukikohtakäyttöön,ei vaelluksille.
Tarkoitus olisi kuljettaa sitä lyhyitä matkoja tuollaisella mummojen perässävedettävän "ostoskärrin" rungolla kun siitä poistaa sen laukkuosan.
Renkaiden halkaisija lienee jotakin 17 cm ja koko kärryn leveys noin 40 cm.
Varsinaista kotaa en haluaisi,sillä ruodepuita ei voi ruveta kaatelemaan missä vaan häppeningeissä tai viikonloppureissuilla.

Mikä olisi edullisin ratkaisu?

14

1906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hammocks

      hanki riippumatto ja siihen tarp pälle niin ei tarvitse kontata telttoihin.

      http://stores.ebay.co.uk/Tenth-Wonder-Hammocks/Green-Hornet-Jungle-Hammock-/_i.html?_fsub=379813013&_sid=68853933&_trksid=p4634.c0.m322

      oikeasti riippumattoilu voitaa telttailun 100-0 mielestäni eikä painokaan rasita selkää eli kilon paikkeilla plus kevyt erätoveri.

      Toinen vaihtoehto on jos kotaa haluat, niin hankit kevypeitteitä , paracordia ja improvisoit riukupuut.
      kuitenkin suosittelen riippumattoilua.
      ttps://www.mamidea.com/webshop/amazonas-moskitotraveller-p-354.html?osCsid=4snmijjf7stvs8gelpsvoesdr6

      tuo on suomalainen kauppa ja itselleäni on myös tuo riippumatto, lisäksi tarvitsee kiinnitysnarut- saa samasta paikasta ja sen laavukankaan eli alle kahden kilon menee yhteispaino, riippumaton painorajoitus on 100 kg

    • veekend-telttailija

      Siis tarvitsen seinät ympärilleni,kyse ei ole nyt grammanviilauksesta,vaan teltasta/kodasta,jota voi kantaa jonkin matkaa,mutta jonka voi pystyttää viikonlopuksi tai pidemmäksi ajaksi. Lukekaa aloitukseni,siellä on käyttötarkoiutus,eikä riippumatto ihan kata sitä.
      Vastatkaa kysymykseen,älkää poiketko aiheesta,kiitos.;)

      Asiaan vastaaville olen hyvin kiitollinen.
      Huomion kalliimmatkin vaihtoehdot,jos osamaksu on mahdollinen.

    • hammocks

      Riippumaton ympärillä on hyttysverkko ja laavukangas tekee seinät eli missä kohtaa näette siinä ongelman?
      koska teitittelette ja ehdottomasti haluatte yöpyä maanpinnalla vailla kellumisen ja hyvinvoinnin tuomaa riippumattoa, niin olkoon : http://www.retkiaitta.fi/product/1382/jack-wolfskin-pyramid-tarp
      Muille tiedoksi: kun riippumatossa on yöpynyt , niin eipä tee milei enää maanpinnantasoon yöpyessään.

      • veekend-telttailija

        Olen kokeillut riippumattoa ja minulla on laadukas Hammock itikkaverkolla,mutta jostakin syystä en oikein saanut makua asiaan,sillä selällään nukuminen riippumatossa tuntui luontevimmalta,mutta ei sopinut minulle,sillä hartioihini alkoi sattua,siksi palasin teltan käyttäjäksi.
        Ongelma hammocissa on myös aika ajoin alapuolelta tuleva kylmyys.
        Riippumatto sopii parhaiten lämpimiin,tuulettomiin säihin,sen olen huomannut.

        Haluan istuskella myös sisällä majoitteessa pikkujakkaralla tai paksulla mökkänällä,sillä en voi istua maassa saamatta kipuja alaselkään.
        Siksikin toivon korkeaa majoitetta.

        Teitittely ei koskenut pelkästään yhtä vastaajaa,vaan yritin olla korrekti kaikkia mahdollisisa vastaajia kohtaan.
        Kiitos kuitenkin sinulle Hammocks, olet ainoa joka tähän asti on vaivautunut vastaamaan.


    • hammocks

      riippumatoissahan käytetään ns. underquiltia eli riippumaton alapuolelle laitettua lämpöeristettä kylmillä keleillä, myös huopa ajaa saman asian sisäpuolellakin..
      Myöskään riippumattoa ei ripusteta pinkeäksi , sillä se on väärä tapa.
      riipparissa voi myös nukkua kyljellään ja juuri se erätoveri kevytpressu sen lattiaksi mahdollista istuskelun vaikka pienellä jakkaralla laavun suojassa riipparin ulkopuolella.
      Makujahan on monenlaisia ja jos saat käsiisi Vilho Setälän Taitokirjan, niin siinä on kaavat juuri tuollaisen korkean igluteltan tekoon.
      Uteliaana tiedustelen riippumattosi mallia ja merkkiä ?
      Ja vinkki: polvisuojat voivat olla hyödyksi retkeillessäkin.
      jos rekisteröidyt, niin laitan sinulle pienen videopätkän tuosta hammock-erätoveri -käytöstäni.

    • veekend-telttailija

      Kiitos vinkistä Setälän kirjaan,alanpa etsiskellä. Itseasiassa olen miettinyt jonkinlaisen kodan itserakennusta... Ompelukone on ja tiedän paikan,jossa
      voisin teetättää alumiinista salon kohtuuhintaan...
      Valmiit kodat ovat törkeissä hinnoissa.

      Riippumattoni on nyt maalla,ollut jo vuoden.
      Itse sijaitsen Espoossa.Riippumattoni ostin Tapiolan partiokaupasta nelisen vuotta sitten. En muista merkkiä. Matossa ei ollut taskua alapuoliselle eristeelle,mutta sellainen tasku on toki mahdollista siihen itsekkin ommella.

      Erätoverikin muuten löytyy. Ja parikin itsetehtyä katosta.

      Rekisteröityä en jaksa tänne,sori vaan. Olen jo niin monessa porukassa ja käyn netissä vain kerran viikossa..... Ja noita aiheeseen liittyviä videoita näin aika
      paljon silloin kun itse tutustuin aiheeseen ennen ekan oikean Hammocin
      ostoa. Sillä toki halusin perehtyä aiheeseen ennen hankintaa.
      Ripustuskin oli oikeaoppinen,ei liian pinkeä.
      Naisena kuitenkin haluan olla enemmän näkösuojassa,olin missä
      tahansa,joten siksi kotatyyppinen ratkaisu tai korkea teltta.

    • hammocks
    • veekend-telttailija

      Ongelma on nyt ratkaistu.
      Tilasin netin kautta Retkiaitasta Jack Wolfskinin pyramid tarpin.
      Korkeutta on 180 cm,joten riittää minulle.

      Kiitos vastauksista.

    • hammocks

      sillä viisiin jos se vanha riippumatto on jouten ,voisin ostaa sen sopivasti.

    • veekend-telttailija

      Heh!
      Saisit ootella ainakin vuoden. Sitä ennen en maalle pääse ja matkaa on välissä pyöreät 400 kilometriä...
      Verkkoa sitäpaitti on pikkusen paikkailtu....
      Ja onhan siinä hyvö köllötellä rapulaa parantelemassa,vaikkei siinä öitsiskään
      ;)

      Mutta kiitos kiinnostuksesta.

    • hammocks

      No ei ole kiire joten voin oottaa sen vuoden jos se on sulle tarpeeton.

    • veekend-telttailija

      Jack Wolfskinin pyramid Tarp testattu yhtenä yönä.
      Tarkenin hyvin,mutta lämmintäkin oli noin 13-15 astetta yöllä.
      Yökaste kasteli teltan yltäpäältä,siihen ei riittäneet edes hyviltä vaikuttaneet ilmastointiaukot teltan alaosissa ja ylhäällä.
      Tosin suhteellinen kosteuskin lienee ollut jotakin luokkaa 92%...

      Tilavuus ja nopea pystytys ilahduttivat.
      Teltta todella minun makuuni. Olin siellä yksin,mutta sehän on suunniteltu neljälle...

    • hammocks

      Riippumatto se vaan tuntuu hyvälle omassa käytössäni edelleen. :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe