Joo..

Rauha vaan Myllylän sielulle. Mut asiaan;
Voisiko joku urheilusta paremmin perilläoleva selittää järkeenkäyvästi miks pitää pilata koko elämä ryyppäämällä? Tuhota oma ja perheensä elämä? Yhden helvetin dopingkäryn takia.. onks se suksiminen niin tärkeetä et menee kaiken muun tärkeen edelle?
Mun myötätuntoni on nyt kyllä enemmän entisen vaimon, puoliorpojen lasten ja muiden läheisten puolella.
Hiihto ei oo tärkeetä, elämä on.

83

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin...tuota on vaikea kyllä selittää kenenkään...ei taida löytyä selityksiä, ja myöhäistähän se on selittää mitään, kun peli on menetetty.
      Mutta, onhan se urheilumaailma, julkisuus kyllä kovaa nykyisin...herkemmät sortuvat elon tiellä, jotkut pakenee ongelmia alkoholiin.
      Taustalla voi olla paljon sellaista, mitä emme tiedä lehtien kautta...ainoastaan Mika itse tietää, mitä se oli. En usko, että dopingkäry aiheutti tuon yksinomaan, täytyy olla jotain muita ongelmia siellä omassa itsetunnossa.
      Miksi Jeppe juo?

• pahapena

Mun sympatiat kans on vaimon ja lasten puolella, tovottavasti toi media ei vyöry niiden kimppuun.

• Tottahan toki meillä on sympatiat vaimon ja lasten puolesta. Onhan se isän menetys lapsille suuri, olkoot isä eläissään mitä tahansa. Isä on aina isä lapsille kuitenkin.

• annikoo..

Ihminen on kokonaisuus ja perityt geenit ovat osa sitä.....
      Mutta kaikki kunnioitus Mikalle....oli todella huippu-urheilija....teki paljon kovaa ja raakaa harjoitusta ja saavutti myös paljon...paljon ennen skandaalinkäryä.....
      Itsekunnioituksen menetys......herkälle ihmiselle voi ajaa masennukseen..itsetuhoiseen elämään...

minulla itkukurkussa olo......

• aurinkoinen...

Olihan taas surullinen tapaus tää Mikan pois meno.Pysähdyttää mietimään elämää ja ihmiskohtaloita ja kun oli vielä niin nuorikin:(
        Varmaankin lapsilla suuri suru.Olihan hän kuitenkin heidän oma ainoa iskä.Jokaisessa ihmisessä on jotakin hyvää kuitenkin.Näin mä aattelen.
        Varmaan Mikalla on ollut tukihenkilöitä jotka ovat yrittäneet häntä auttaa,mutta itsellä täytyy olla halu muuttaa elämää ja päästä irti alkoholista,muuten ei onnistu,vaikka olisi kuinka paljon auttajia.
        Tuntuu vaan niin turhalta hänenkin kuolema:(

• Kovasti tuntuu olevan myötätuntoo ja ymmärrystä ilmassa..
      Ok, selittäkääs sitte se, miks noi toiset kärähtäneet on jatkaneet elämäänsä ja pärjänneet ihan hyvin?
      Joo, mä oon ikävä ihminen ja takerrun ikäviin juttuihin.

• Kuten jo totesin, luulen et ongelmat ovat syvemmällä kuin siinä käryssä...en jotenkin jaksa uskoa siihen, että siitä johtui tuo alkoholin käyttö...olisiko ihan syntyperäistä taipumusta? Mutta, kyllä joku ihminen ottaa asian herkemmin...jää ikäänkuin junnaamaan elämänsä kanssa paikalleen, ei pääse etenemään...murehtii murehtimasta päästyäänkin...kaikki ei ole "toisia".
        Kuten normaalielämässäkin, ei ne hiihtäjät ole sen kummempia...

• ainakin isometsä lienee jäänyt kiinni valehtelusta. samoin kuin räsänen. muista en tiie, mutta enemmistö lienee käyttänyt jotakin tehostajaa?
        myllylä myönsi epon käytön toisin kuin kukaan muu. se riittää.

• Sympatiat Mikalle

Lyöppä lyötyä lisää. Soimaa vainajaa. Onko nyt hyvä olo.

• Mä mitään soimaa, mä oon vaan realisti. Kokeilisit säkin ja lopettaisit ton vaahtoomisen.

• Sympatiat Mikalle
        a-v kirjoitti:

Mä mitään soimaa, mä oon vaan realisti. Kokeilisit säkin ja lopettaisit ton vaahtoomisen.

Katoppas. Puhut paskaa, koska realistit eivät laillasi vingu ja etsi sitä negatiivisinta. Hyökkäät heti raadon nähdessäsi perään huutelemaan. Oi urheutta.

• Sympatiat Mikalle kirjoitti:

Katoppas. Puhut paskaa, koska realistit eivät laillasi vingu ja etsi sitä negatiivisinta. Hyökkäät heti raadon nähdessäsi perään huutelemaan. Oi urheutta.

Sinulle sympatiat Mikalle...kyllä a-v otti asian juuri niinkuin asia on, realistisella tavallaan, nähden taustojakin. Tietenkin meillä on oikeus surra ja tuntea itsekukin tavallamme. Taustat toki tiedämme, tietenkään se soimaaminenkaan ei enää tilannetta paranna, muuta miksikään. Negatiivista on siellä elämän taustoissa ihan etsimättäkin.
        Se taas, että miksi meni niin ja näin...tuskin selvinnee, pohtisimme sitä vaikka vuosikaudet. Huipulla tuulee...ja tarkoitan tuolla sitä, että ei pelkästään urheilun, vaan muuallakin. Loppupelissä, ei urheilu ole muuta työtä kummempaa.
        Jotkut aloittaa ryyppäämisen, kun menettävät työpaikkansa...toiset jatkavat elämää....näin minä näen asian.

• Sympatiat Mikalle

Jatka vaan sairaiden ja kuolleiden panettelua. Siihen eivät monet kykenekkään. Taputtele itseäsi selkään.

Jatka vaan sairaiden ja kuolleiden panettelua. Siihen eivät monet kykenekkään. Taputtele itseäsi selkään.

Hitler oli hyvä mies?

• Sympatiat Mikalle
        LaardiBee kirjoitti:

Hitler oli hyvä mies?

Onko Mika nyt Hitlerkin? Varmaan naureskelit ääneen.

Voiko joku olla oikeesti noin puusilmäinen ettei tunnusta tosiasioita vai ooksä ainoo jota on pidetty pimennossa?
        Turha noin tyhmälle on edes yrittää mitään selittää. Näkyy sentään enemmistö palstalaisista olevan tajuissaan ja ymmärtävän mitä mä tarkotin..

• Sympatiat Mikalle
        a-v kirjoitti:

Voiko joku olla oikeesti noin puusilmäinen ettei tunnusta tosiasioita vai ooksä ainoo jota on pidetty pimennossa?
        Turha noin tyhmälle on edes yrittää mitään selittää. Näkyy sentään enemmistö palstalaisista olevan tajuissaan ja ymmärtävän mitä mä tarkotin..

Eri mieltä olevat ovat siis tyhmiä. Olet varmastikin omasta mielestäsi loistava analyytikko ja suuri persoona. Minun mielestäni olet turha vouhkaaja ja provosoija. Sinua voisi juoksuttaa mennen tullen, mutta en taida nyt viitsiä. Jatkoja valitsemallesi tielle.

Hitler on kuollut ja silti hänestä puhutaan pahaa.

A-v on harvinaisen oikeassa siinä, että eilen sama aloitus olisi saanut totaalisesti erilaisia vastauksia. Miten Mikan kuolema voi muuttaa niitä juttuja, joita hän on eläessään tehnyt?

Heh, tyypillistä sinulta puskajussi. Haet vain riitaa, etkä näe metsää puilta, et haluakaan. Älä viitsi puhua negatiivisuudesta muiden kohdalla kun olet itse paikalla. Mikä sua oikein vaivaa?

Eri mieltä olevat ovat siis tyhmiä. Olet varmastikin omasta mielestäsi loistava analyytikko ja suuri persoona. Minun mielestäni olet turha vouhkaaja ja provosoija. Sinua voisi juoksuttaa mennen tullen, mutta en taida nyt viitsiä. Jatkoja valitsemallesi tielle.

Ei tässä nyt muita tyhmiä oo kuin sä joka ummistat silmäsi tosiasioilta.
        Vai eikö siinä sun mielestä oo mitään oudoksuttavaa et eilen Myllylä oli turha juoppo ja tänään suuri ja kaivattu sankari..?
        Kyllä jatkan tällä tiellä, mä nimittäin ajattelen ihan itte ja omilla aivoilla.

• oikea.heippa
        a-v kirjoitti:

Ei tässä nyt muita tyhmiä oo kuin sä joka ummistat silmäsi tosiasioilta.
        Vai eikö siinä sun mielestä oo mitään oudoksuttavaa et eilen Myllylä oli turha juoppo ja tänään suuri ja kaivattu sankari..?
        Kyllä jatkan tällä tiellä, mä nimittäin ajattelen ihan itte ja omilla aivoilla.

Huomenna kaikki on toisin ja Myllyläkin saanee jos ei arvoisensa, niin perinteiset hautajaiset aikanaan. Jos se saisi arvoisensa hautajaiset, niin paikalla olisivat vain omaiset. Haudattu hiljaisuudessa.
        Vähättelemättä hänen uraansa, kaikkensahan hän antoi tuoteselosteella lisäaineet, niin maine ja kunnia himmentyi vuoden 2001 kisoihin.

• välihuomautus IV

Ei kuollut loukkaannu enää minkään vertaa, joten??? Nik, Nik, sano Nicholsson;-))

• Eli alunperinkin kaiken taustalla on addiktio.. ensin siihen suksimiseen ja sitte kun se ei enää kannata, kuvaan astuu toinen addiktio..
      Sen mä tiedän et taipumus addiktioihin on periytyvä.

• Juuh, voi se olla tuotakin...että on addiktoitunut johkin ja tapa siirtyy, kun toisesta addiktiosta on pakko luopua tms...sanotaanko sitä sit urheiluhulluudeksi?
        Liika on liikaa millä alalla tahansa...joku syö suruunsa, joku juo...joku urheilee...tuokin addiktio on tavallaan joku itsetuntoon liittyvä juttu...

• pahapena

Sä aavee puhut asiaa noist addiktioist, realisti sitä oon mäkin.
        Ensiks oli just tää suksiminen, jonka suorituskyvyn parantamiseen tempastiin jotain hormooneit. Korkeelta tultiin alas et kolis, kuvaan astu muut pakonomaiset tarpeet, joiden tekemisist media piti huolen.
        Mä en mollaa edesmennyttä ihmistä, ehkä hänellä oli itsetuhoisia ajatuksia menestyksensä mennessä.
        Nyt kyl sataa haukkuja ropisemal, mut mul on tapana kans joskus sanoo asiat niin kuin mä ne ajattelen.

• pahapena kirjoitti:

Sä aavee puhut asiaa noist addiktioist, realisti sitä oon mäkin.
        Ensiks oli just tää suksiminen, jonka suorituskyvyn parantamiseen tempastiin jotain hormooneit. Korkeelta tultiin alas et kolis, kuvaan astu muut pakonomaiset tarpeet, joiden tekemisist media piti huolen.
        Mä en mollaa edesmennyttä ihmistä, ehkä hänellä oli itsetuhoisia ajatuksia menestyksensä mennessä.
        Nyt kyl sataa haukkuja ropisemal, mut mul on tapana kans joskus sanoo asiat niin kuin mä ne ajattelen.

Oikein jaksa tuallasta tekopyhää paskaa.. eilen siitä ei piitannu kukaan tuon taivaallista, tänään se on sankari kun meni kuolemaan..
        Eli itteasiassa mä en mollaa Myllylää ollenkaan vaan näitä "suhtautujia".. tätä tekopyhää hymistelyä..
        Vaikka selvähän se on et Myllylä oli heikko, ei saanu elämäänsä järjestykseen vaikka apua tarjottiin monelta taholta. Sori mut näin on asia.

• pahapena
        a-v kirjoitti:

Oikein jaksa tuallasta tekopyhää paskaa.. eilen siitä ei piitannu kukaan tuon taivaallista, tänään se on sankari kun meni kuolemaan..
        Eli itteasiassa mä en mollaa Myllylää ollenkaan vaan näitä "suhtautujia".. tätä tekopyhää hymistelyä..
        Vaikka selvähän se on et Myllylä oli heikko, ei saanu elämäänsä järjestykseen vaikka apua tarjottiin monelta taholta. Sori mut näin on asia.

Kyllähän mä hiffasin ton aloituksen tarkotuksen ja turhaan sää siin sorittelet. Kuinkahan moni tälkil palstal ajatteli Myllylää esim. viikko sitten?
        Jos noi "suhtautujat" näkis tuol kartsalla jonkun tenukepin maakaamas brekkupullo händys delanneena, tuskin ne tääl siint kirjottelis.

• pahapena kirjoitti:

Kyllähän mä hiffasin ton aloituksen tarkotuksen ja turhaan sää siin sorittelet. Kuinkahan moni tälkil palstal ajatteli Myllylää esim. viikko sitten?
        Jos noi "suhtautujat" näkis tuol kartsalla jonkun tenukepin maakaamas brekkupullo händys delanneena, tuskin ne tääl siint kirjottelis.

Tulimpa ajatelleeksi joku aika sitten,,, ei se ollu männä viikollakaan edes, mut kun tässä jotain tehdä tykertää, niin kaikenmoista tulee mieleen,,, jotain urheludopingista muiden kohdalla mietin, noita käryjä, mitä nykyisin on tapahtunu, ja tuolla telkeussa niistä paasataan,,, ja samalla nää suomalaisten käryt muistin,,,

• pahapena kirjoitti:

Ja toisaalta; mikä estää näitä "suhtautujia" poimimasta sieltä kartsalta edes yhdenkin tenukepin ennenku se alkaa haiseen (siis raadolta) ja nostaa sen sieltä parannukseen ja pelastukseen? On niitä siellä, ei tarvi ku valita.
        Ai niin, ne ei oo välttämättä kuuluisia hiihtäjiä.. jos tuallanen tavistenukeppi kuolee, ei kannata edes yrittää koota kansaa kollektiiviseen murheen hymistelyyn..

• a-v kirjoitti:

Ja toisaalta; mikä estää näitä "suhtautujia" poimimasta sieltä kartsalta edes yhdenkin tenukepin ennenku se alkaa haiseen (siis raadolta) ja nostaa sen sieltä parannukseen ja pelastukseen? On niitä siellä, ei tarvi ku valita.
        Ai niin, ne ei oo välttämättä kuuluisia hiihtäjiä.. jos tuallanen tavistenukeppi kuolee, ei kannata edes yrittää koota kansaa kollektiiviseen murheen hymistelyyn..

Ken tässä nyt on tuollaiseen "kollektiiviseen murheen hymistelyyn" kehoittanut? Tai sinua siihen liittymästä pakottanut?

Tunnetko itsesi uhriksi nyt?

• AnaLyyzi kirjoitti:

Ken tässä nyt on tuollaiseen "kollektiiviseen murheen hymistelyyn" kehoittanut? Tai sinua siihen liittymästä pakottanut?

Tunnetko itsesi uhriksi nyt?

Sanonko mä kuka noitten hymistelyjen takana on? Vaikka kirjottaakin puskasta..
        Ei, en tunne itteäni missäänmäärin uhriksi. Kuinka niin? Tunnetko sä?

• Tuossa on kyllä oikeassa. Tilalle piti saada jotain joka täyttää yhtä täydellisesti elämän. Mika kun oli vielä herkkä kaveri ja perfektionisti niin paha on kun elämä vedetään jalkojen alta, tosin itsehän riskin otti mutta jäi kiinni. Hänen häpeän tunteensä oli valtava.

Itseäni V.itutti ja v.ituttaa tuo median jatkuva sensaationhakuisuus, yli menee nykyään joka kerta kun uutisoivat jotain. NykäsMatti, Tony Halme, Myllylä onhan näitä. Eri asia on vielä nämä turhat julkkikset, jotka elävät huomiosta Tuksu kumppaneineen, mutta he eivät olekaan tehneet mitään suurta, muuta kuin olemalla itse sitä fyysisesti ;)

Suomalainen tapa lyödä omaa kansaa, toteutuu tässä Myllylän ja muiden hiihtäjien jutussa. Selvähän se oli, että mokasivat ja siitä kuuluukin saada häpeä niskaan mutta rajansa on kaikella yli 10 vuotta samaa paskaa tavalla tai toisella.

Nojaa, se siitä ja loput lemmestä. :)

• korven.ukko kirjoitti:

Tuossa on kyllä oikeassa. Tilalle piti saada jotain joka täyttää yhtä täydellisesti elämän. Mika kun oli vielä herkkä kaveri ja perfektionisti niin paha on kun elämä vedetään jalkojen alta, tosin itsehän riskin otti mutta jäi kiinni. Hänen häpeän tunteensä oli valtava.

Itseäni V.itutti ja v.ituttaa tuo median jatkuva sensaationhakuisuus, yli menee nykyään joka kerta kun uutisoivat jotain. NykäsMatti, Tony Halme, Myllylä onhan näitä. Eri asia on vielä nämä turhat julkkikset, jotka elävät huomiosta Tuksu kumppaneineen, mutta he eivät olekaan tehneet mitään suurta, muuta kuin olemalla itse sitä fyysisesti ;)

Suomalainen tapa lyödä omaa kansaa, toteutuu tässä Myllylän ja muiden hiihtäjien jutussa. Selvähän se oli, että mokasivat ja siitä kuuluukin saada häpeä niskaan mutta rajansa on kaikella yli 10 vuotta samaa paskaa tavalla tai toisella.

Nojaa, se siitä ja loput lemmestä. :)

Mua henk.koht. ei jotkut dopingit hetkauta suuntaan eikä toiseen, mitä niistä, kaikkihan niitä käytti.
        Koko alotuksen tein vaan ihmetelläkseni sen ryyppäämistä.. mut ehkä siihen sitte oli syynä häpeä.. mut niinhän siinä kävi et lisää hävettävää kertyi matkanvarrella..

No niin, alkaa tympäistä koko aihe. Jatkakaa te muut jos näätte aiheelliseksi.

• oikea.heippa
        a-v kirjoitti:

Mua henk.koht. ei jotkut dopingit hetkauta suuntaan eikä toiseen, mitä niistä, kaikkihan niitä käytti.
        Koko alotuksen tein vaan ihmetelläkseni sen ryyppäämistä.. mut ehkä siihen sitte oli syynä häpeä.. mut niinhän siinä kävi et lisää hävettävää kertyi matkanvarrella..

No niin, alkaa tympäistä koko aihe. Jatkakaa te muut jos näätte aiheelliseksi.

En jaksa. Piste:)

• Jos siinä sitten omatunto tarttuu peliin. Kyllähän se käry aikoinaan aiheutti Suomessa lähes maansurun. Useilla asianosaisilla oli pokkaa vaatia perusteettomia vahingonkorvauksia, jotkut ehkä ottivat sen sitten vähän raskaammin.

Kyllähän huippu-urheilu kokopäivätoimista hommaa on. Eli lähes koko elämä.

• Surullinen tapaus kuitenkin. Päihdekierteessä olevan pitäisi pystyä päivittämään tilanteensa ja laittaa stoppi. Ulkopuoliset harvoin tähän pystyvät.

• Miten tuotakaan selittää, miks Jeppe juo?,,, syy ja seuraus,,, Jokainehan valitsee oman tiensä,,, Kait lujempiluontoset on pystyneet jatkamaan elämäänsä aikasempaan tyyliin,,, Ei voi oikein sanoa mitään, en tunne henk.koht. tasolla,,,

Se dopingin käyttö,,, sekin taitaa olla toisen, asiaa kokemattoman vaikea selittää,,, itse en tosin suostus,,, onhan ne tienneet mitä sinne suoneen menee,,,

• niin se on

jos isot pahat pojat sanovat että sinun on otettava epoa jos aiot pysyä maajoukkueessa niin mitäs teet? Urheilu on elinkeinosi ja leipäsi ja yksin on lähes mahdoton pärjätä urheilumaailmassa. Vaakakupissa on vuosien työn heittäminen hukkaan tai suostuminen piikitettäväksi.

• muistelija.

Samaa voisi oikeastaan kysyä kenen tahansa alkoholisoituneen ihmisen kohdalla, siis sellaisen jolla asiat ovat periaatteessa kunnossa. Nimittäin Myllylän ryyppääminen ei alkanut dopingkäryn vuoksi vaan hän ryyppäsi jo oltuaan nuorten edustusjoukkueessa. Kisamatkoillakin viina maistui ja Myllylä joutui huonoihin väleihin hiihtojohdon kanssa. Eli kyllä ne ainekset tai "geenit" olivat jo olemassa.

Toinen asia on sitten aktiiviurheilijan uran loppuminen. Jos ei ole jo opiskelut aloitettu yhtäaikaa uran kanssa niin kyllä siinä moni urheilija on jäänyt "tyhjän päälle", esimerkkinä vaikkapa Nykänen ja Kankkunen joille kuppi maistui.
      Sitä urheilu-uran jälkeistä tyhjiötä kun on helpompi täyttää opiskelemalla ja suunnata energia siihen etenkin jos tosiaan opiskelut on jo aloitettu. Näitäkin esimerkkejä löytyy (Matikainen, Manninen).

Kolmantena tulee sitten tuo dopingista kärähtäminen ja maineen menettäminen. Varmaan tuntee myös pettäneensä Suomen kansan. On varmaan myös ollut stressaavaa kilpailukausien aikana pelätä mahdollista käryä.

Kyllä minunkin myötätuntoni on omaisten puolella.
      Nuo dopingasiat olivat kyllä tiedossa jo 90-luvun loppupuolella. Hiukan huvittaakin miten joihinkin upposi tämä "karpaasi-lanseeraus" täydestä samaan aikaan kun toisaalla kehuttiin millaiset "eväät" on nyt ja miten ensi talvena suksi kulkee. Joku suoraselkäinen tunnustikin epon käytön. Että en nyt hirveästi surekaan mutta vahingoniloinenkaan en ole.

• Isompi hätä

Näköjään vielä mahtui yksi suttuavaus vessan seinälle.

• kuka tietää

Oletteko varmoja että viina vei??Voi olla sairauskohtaus.Mikä teitä oikeen vaivaa?

• Huolestuttavaa on, jos nuorehko huippu-urheilija saa kuolettavan sairaskohtauksen. Pitäisikö hupppu-urheilu kieltää?

• LaardiBee kirjoitti:

Huolestuttavaa on, jos nuorehko huippu-urheilija saa kuolettavan sairaskohtauksen. Pitäisikö hupppu-urheilu kieltää?

On toki huolestuttavaa. On on. Huppu-urheilu vaatii hyvää suuntavaistoa. Tolppia ja muita kuolettavia esteitä on infrastruktuuri pullollaan.

• Jos vaikka,

mutta ainakin se viina oli lähtökohta sille alamäelle. Ja eikö se uskontokin sekottunu jossain aiheessa kuvioihin?

• Mulle kans
        Jos vaikka, kirjoitti:

mutta ainakin se viina oli lähtökohta sille alamäelle. Ja eikö se uskontokin sekottunu jossain aiheessa kuvioihin?

Hyvä huomio! Uskonto ja viina eivät sovi yhteen. Sekakäyttö vie vääjäämättä hautaan.

• Ainakaan mä en sanonu et kuoli viinaan. Sitä tuskin kukaan voi kieltää et se oli juoppo..?

• Mulle kans kirjoitti:

Hyvä huomio! Uskonto ja viina eivät sovi yhteen. Sekakäyttö vie vääjäämättä hautaan.

Mäkin oon tota ensinmainittua koittanu välttää.

• judge.cooper kirjoitti:

On toki huolestuttavaa. On on. Huppu-urheilu vaatii hyvää suuntavaistoa. Tolppia ja muita kuolettavia esteitä on infrastruktuuri pullollaan.

Huppu-urheilu.. voi persse;)

• No ta ny
        a-v kirjoitti:

Ainakaan mä en sanonu et kuoli viinaan. Sitä tuskin kukaan voi kieltää et se oli juoppo..?

Eihän sunkaan juoppouttas kiellä kukaan. Ota pois vaan.

• oikea.heippa
        a-v kirjoitti:

Mäkin oon tota ensinmainittua koittanu välttää.

Mites kun mä en käytä kumpaakaan, onko vaarana elää 100 vuotiaaksi dementikoksi?
        En haluaisi laitokseen 99 vanhana. Menee viimeinen vuosi hukkaan:)

• No ta ny kirjoitti:

Eihän sunkaan juoppouttas kiellä kukaan. Ota pois vaan.

Entäs sun juoppoutes? Myönnätkö sitä edes ittelles? Kannattais myöntää, se on nimittäin ainoo keino parantua.

• oikea.heippa kirjoitti:

Mites kun mä en käytä kumpaakaan, onko vaarana elää 100 vuotiaaksi dementikoksi?
        En haluaisi laitokseen 99 vanhana. Menee viimeinen vuosi hukkaan:)

Kyllä vaara on. Polta edes tarpeeksi, se kuulemma vähentää lusittavien vuosien määrää;)

• katkokävelyllä
        a-v kirjoitti:

Entäs sun juoppoutes? Myönnätkö sitä edes ittelles? Kannattais myöntää, se on nimittäin ainoo keino parantua.

Montako kertaa olet jo parantunut?

• oikea.heippa
        a-v kirjoitti:

Kyllä vaara on. Polta edes tarpeeksi, se kuulemma vähentää lusittavien vuosien määrää;)

Annan palaa:) En tosin ketjussa. Mutta merkkaamalla, että jokainen savuke lyhentää elinikää 5 minuuttia. Se on vähän ihmiselämässä. Hmm. Elämäni on lyhentynyt tänäänkin noin 60 minuuttia. 1 kokonainen h :)

Missähän vaiheessa käyttäisi sen pois. eikö noita menetettyjä tunteja voi käyttää välillä tässä välillä, eikä vasta siellä loppupäässä:)

• a-v kirjoitti:

Huppu-urheilu.. voi persse;)

Nuoriso harrastaa huppu-urheilua ku ne tekee kolttosiaan tai osottaa mieltään tai istuu oikeussalissa leivättömän pöyän ääressä. Huppu-urheilu estää äitiä näkemästä poikien toilailuja.

Viimeksi harrastin huppu-urheilua Murulin häämekon alla. En oikein ollut varma, mitä sieltä piti etsiä, mutta kaikkea kivaa löyty. On muute rankka laji.

• LaardiBee kirjoitti:

Nuoriso harrastaa huppu-urheilua ku ne tekee kolttosiaan tai osottaa mieltään tai istuu oikeussalissa leivättömän pöyän ääressä. Huppu-urheilu estää äitiä näkemästä poikien toilailuja.

Viimeksi harrastin huppu-urheilua Murulin häämekon alla. En oikein ollut varma, mitä sieltä piti etsiä, mutta kaikkea kivaa löyty. On muute rankka laji.

Älä hyvä ihminen kerro enempää!;) Mä voin kuvitella loput..

Annan palaa:) En tosin ketjussa. Mutta merkkaamalla, että jokainen savuke lyhentää elinikää 5 minuuttia. Se on vähän ihmiselämässä. Hmm. Elämäni on lyhentynyt tänäänkin noin 60 minuuttia. 1 kokonainen h :)

Missähän vaiheessa käyttäisi sen pois. eikö noita menetettyjä tunteja voi käyttää välillä tässä välillä, eikä vasta siellä loppupäässä:)

Ne vois käyttää talvella. Jos se loppuaika sattuu sijoittuun kesään, ei niitä sillon malttais käyttää. Mun mielestä.
        Saman verran taitaa lyhentyä munkin eloni, noin äkkiä laskien. Päivässä.

• katkokävelyllä kirjoitti:

Montako kertaa olet jo parantunut?

Niin pitkälle en oo vielä päässy. Kuis sulla? Montako katkoo on takana ja onks niistä ollu pitempiaikasta hyötyä? Ihan kyllä kuulostais siltä et hukkaan on menny kuntoutus..

• oikea.heippa
        a-v kirjoitti:

Ne vois käyttää talvella. Jos se loppuaika sattuu sijoittuun kesään, ei niitä sillon malttais käyttää. Mun mielestä.
        Saman verran taitaa lyhentyä munkin eloni, noin äkkiä laskien. Päivässä.

Joo olen yrittänyt olla viikatemiehelle armollinen ja pysyä tuossa 12 x 5 minuutissa. Joutuu pian v-mies tekemään ylitöitä jos vaikka alkaisi tässä lyhentyä 24 x 5 minuuttia. Ja onhan se ilmanvirtauksellekin (suussa edestakaisin) helpompaa, kun ei polta tuota ilmavarastoa loppuun äkkirysäyksellä. On tietysti päiviä, että menee useampi viisi minuuttinen. Mutta on päiviä, että pystyy supistaaan lyhentymisen jopa puoleen tuntiin.
        Jännintä on tämä taiteilu pahan ja hyvän välillä, vielä parempaa että voi itse päättää, mitä tekee ja miten elämällään:)

Joo olen yrittänyt olla viikatemiehelle armollinen ja pysyä tuossa 12 x 5 minuutissa. Joutuu pian v-mies tekemään ylitöitä jos vaikka alkaisi tässä lyhentyä 24 x 5 minuuttia. Ja onhan se ilmanvirtauksellekin (suussa edestakaisin) helpompaa, kun ei polta tuota ilmavarastoa loppuun äkkirysäyksellä. On tietysti päiviä, että menee useampi viisi minuuttinen. Mutta on päiviä, että pystyy supistaaan lyhentymisen jopa puoleen tuntiin.
        Jännintä on tämä taiteilu pahan ja hyvän välillä, vielä parempaa että voi itse päättää, mitä tekee ja miten elämällään:)

Mä oon huomannu et loma lyhentää elämää.. eli on ihmiselle vaaraksi. Pitäiskö lomat kieltää lailla? Turhan paljon aikaa istua ulkona eikä siellä maisemia ihailla vaan POLTETAAN TUPAKKIA!!
        Tjääh, nyt mä paan koneen säppiin ja käyn röökillä. Hyvät yöt kaikille, sekä raittiuslupauksen tehneille että sen auliisti unohtaneille;)

• oikea.heippa
        a-v kirjoitti:

Mä oon huomannu et loma lyhentää elämää.. eli on ihmiselle vaaraksi. Pitäiskö lomat kieltää lailla? Turhan paljon aikaa istua ulkona eikä siellä maisemia ihailla vaan POLTETAAN TUPAKKIA!!
        Tjääh, nyt mä paan koneen säppiin ja käyn röökillä. Hyvät yöt kaikille, sekä raittiuslupauksen tehneille että sen auliisti unohtaneille;)

Samma hääräden, aamulla soi kello, lomattoman on lähdettävä polttamaan työpaikalle:)))

• Miksi piti

alottaa tuo Myllylän repiminen?
      Kun ihminen menee sisäisesti rikki, niin se on pitkä ja pimeä tie kulkea. Ja kun tarpeeksi on hajallaan, niin mikään apu ei ei riitä, tai sitä apua ei ole saatavilla, ei osaa aueta kertomaan miltä tuntuu, ja mikä todellisuudessa on se mikä hajottanu ihmisen.
      Koittakaa kuitenkin itse hakeutua ajoissa hakeman sitä apua mikäli tyntuu että kaikki ei ole kohdallaan. Se selviytyminen on pitkä tie, pitempi kuin se mikä on hajottanu.

• Ainako vaan täällä jauhetaan samasta aiheesta..
        Ok, ensinnäkin tarkoitus ei ollut mitenkään riepotella vainajaa. Toiseksikin kysymyksen takana oli ihmettely siitä, miks urheilijat yleensäkin läträä viinan kanssa niin paljon? Sekä uran aikana et varsinkin sen mentyä kiville.

Onks vielä jotain?

• LaardiBee
        a-v kirjoitti:

Ainako vaan täällä jauhetaan samasta aiheesta..
        Ok, ensinnäkin tarkoitus ei ollut mitenkään riepotella vainajaa. Toiseksikin kysymyksen takana oli ihmettely siitä, miks urheilijat yleensäkin läträä viinan kanssa niin paljon? Sekä uran aikana et varsinkin sen mentyä kiville.

Onks vielä jotain?

Meillä on yhteinen huoli urheilevasta nuorisosta. Kuka enää uskaltaa päästää lapsiaan joukkueurheilemaan, kun nuuska uhkaa nurkan takana.

• LaardiBee kirjoitti:

Meillä on yhteinen huoli urheilevasta nuorisosta. Kuka enää uskaltaa päästää lapsiaan joukkueurheilemaan, kun nuuska uhkaa nurkan takana.

Oon koittanu omani kasvattaa niinku mutkin on kasvatettu.. hyvin tietysti, mut ennenkaikkea välttämään urheilua ja uskontoa.
        Olen varsin luottavaisin mielin, missään ei näy merkkejä siitä et kumpikaan uhka olis kovin akuutti..

• sankarimies

toukokuussa Myllylä löydettiin tajuttomana kaupan vessasta ja poliisi eristi alueen.
      Poliisi ei ryhdy tuollaisiin toimiin pelkän tyhjentyneen viinapullon takia joten jotain muutakin tämän kuolemaan liittynee.

• Ilman juoruja

Tuskin kukaan täällä kirjoittaja tunsi Mikaa henilökohtaisesti,että on melko kaukaahaettua alkaa arvostelemaan jotakin henkilöä juorulehtien perusteella juorulehdethän etsii vaan sensaatioita mikä lisää lehden myyntiä,mutta monesti ne on kokonaan keksittyjä juttuja tai ainakin kovasti kärjistettyjä.

• Ok.. hän ei siis pilannu elämäänsä viinalla vaan oli raitis mies..?
        Toki me kaikki aikuisina ihmisinä tajutaan millasta ylimääräistä sensaatiohörinää noi juorulehtien jutut sisältää.

• Ei ole kyse mistään juoruista. Väitetyt tappelukset ja viinasten ylenmääräinen käyttö on ihan EVVK. Lähinnä tässä mietityttää tuo doping. Siitä ei varmaan ole vielä viimeisintä totuutta tullut julki. Kyllä minä katsoisin, että Myllylä on enemmänkin uhri siinä asiassa. On se sitten kunnianhimo tai julkisuuden paine, joka pisti lähtemään tuolle tielle. 90-luvun mahtava menestys vaati jatkoa, eikä äijä enää ollut ihan vetreimmillään.....

• Noo, kyllä mä ymmärrän että hän pettyi kun oli kuitenkin ainoa joka uskalsi tunnustaa, nämä muut ovat kuin mafiasta ja kiistävät kaiken vielä tuomiokin niskassaan. Tämä muiden raukkamaisuus ja selkärangattomuus varmasti painoi eniten.

Kyllä mielestäni valtion kaikki tuki hiihdolle pitäisi lailla kieltää niin kauan kunnes ketkut ovat puhuneet rehellisesti miten metkuilivat. Kyllä nämä muut huijarit vaikuttivat uutisissa kilvan voivotellessaan juuri kuin mafian palkkamurhaajilta jotka heittävät ampumansa tyypin hautaan ruusun ja itkevät siinä vieressä...

• suruaika kippis

Eiköhän oteta asian kunniaksi tuikku murheeseen ja ryyppy sen päälle?

• hih hih hiiiii

A-v olet päässyt aktiivisimpien keskustelijoitten listalle.;DDD

• Kippis sillekin, kerrankin mä oon jossain aktiivinen..

• Onhan sitä kait tutkittukin lääketieteellisestikin, miksi toisista tulee alkoholisteja ja miten toiset pystyvät pitämään viinasten ottamisen hallinnassaan. Varmaan jokainen löytää niin halutessaan aiheesta linkkejä vaikka kuukkeloimalla :) aiheeseen: miksi Jeppe juo, liittyy luultavasti mijloona selitystä.

Alkoholin suurkulutus aiheuttaa masennusta ja ahdistuneisuutta. Ahdistuneisuutta koetetaan lievittää juomalla lisää alkoholia....oravanpyörä on valmis.

Tämä nimenomainen aloituksessa mainittu tapaus herättää itsessäni lähinnä surumielisiä tunteita, tunnen Mikan lähiomisia ja voin vain kuvitella miten pahalta heistä tuntuu tämä vainajan elämän julkiriepottelu keltaisissa lehdissä ja keskustelupalstoilla. Kumpa he saisivat surra surunsa rauhassa. Toivottavasti media sentään ymmärtäisi jättää läheiset rauhaan, mutta pahoin pelkään että sensaatiolehdistö koettaa nyt repiä tästä irti kaiken mahdollisen :/

• oikea.heippa.

Kun nyt kaikkialla valtamediaa myöten tätä hehkuttavat, olen mieltä:

Mika itse sitten oli 100% puhdas pulmunen. Ei aiheuttanut sensaatio-otsikoita, ei aiheuttanut häpeää ja tuskaa ex-vaimolleen ja ennen kaikkea lapsilleen, ei suvulleen, ei kenellekään. Hän vain koikkaroi ja hänestä tehtiin syntipukki...

Eivätköhän hänen läheisensä ole surreet ja tunteneet tuskaa jo turhan monta vuotta. Luulen kun ensi kipu ja shokki ovat ohi, he huokaisevat helpotuksesta. Kenties lapsetkin saavat vihdoinkin myötätuntoa, ensi kertaa elämässään.
        Jospa heitä ei enää kukaan kiusaisi negatiivisten otsikoiden vuoksi.

Tulevaisuus on kuitenkin heille ja muillekin valoisampi. Elämä nyt on päästäpäähän varjoja paratiisissa.

• oikea.heippa. kirjoitti:

Mika itse sitten oli 100% puhdas pulmunen. Ei aiheuttanut sensaatio-otsikoita, ei aiheuttanut häpeää ja tuskaa ex-vaimolleen ja ennen kaikkea lapsilleen, ei suvulleen, ei kenellekään. Hän vain koikkaroi ja hänestä tehtiin syntipukki...

Eivätköhän hänen läheisensä ole surreet ja tunteneet tuskaa jo turhan monta vuotta. Luulen kun ensi kipu ja shokki ovat ohi, he huokaisevat helpotuksesta. Kenties lapsetkin saavat vihdoinkin myötätuntoa, ensi kertaa elämässään.

Tulevaisuus on kuitenkin heille ja muillekin valoisampi. Elämä nyt on päästäpäähän varjoja paratiisissa.

Tässä saattoi olla himppasen verran liikaa realismia joillekin.. mut ellei kestä totuutta, menkööt päätä myöten viltin alle.

• oikea.heippa
        a-v kirjoitti:

Tässä saattoi olla himppasen verran liikaa realismia joillekin.. mut ellei kestä totuutta, menkööt päätä myöten viltin alle.

Niin-pä;)

• oikea.heippa. kirjoitti:

Kyllähän Myllylän viimeiset vuodet olivat aikamoista huuruista kohellusta ja ulkopuoliset tahot saattavat helposti kuvitella että kaikki huolet ja tunteet ovat sillä pois pyyhkäistyt kun murheen aiheuttaja oikaisee koipensa.

Ihmismieli on kuitenkin niin kummallinen, että läheisen poismeno herättää kysymyksiä ja aiheettomia itsesyytöksiä, "entäpä jos..... olisinko voinut estää tapahtuneen...mitä tein väärin.... " etenkin jos kuolemaan liittyy jotain poikkeavaa.
        Myllylän läheisten tulevat päivät eivät tule olemaan helppoja, toivonkin heille kovasti voimia jaksaa eteenpäin. Vanha klisee ;aika parantaa, on yllättävän oikeassa.

• Vingun kitkuti nyyh nyyh nyyh.

Eiköhän tämäkin ole nyt käsitelty lähiomaisten loppuiän jatkuvaa ylitsepursuavaa tuskaa myöten. Ellei, niin sitten ei. Tämä on fakta!

• Älä vingu, ole mies! Tai vedä känni, helpompi seisoo rinta rottingilla ja ottaa vastaan elämän katkera kalkki ja myrskyisä vastatuuli..;)

• a-v kirjoitti:

Älä vingu, ole mies! Tai vedä känni, helpompi seisoo rinta rottingilla ja ottaa vastaan elämän katkera kalkki ja myrskyisä vastatuuli..;)

Omakohtaista kokemusta ao. vinkumisista ja vastatuulista ei ole. Koetan vain myötäelää nyyhkettä lähinnä kirjallisessa muodossa. Elonihan on pelkkää myötätuulta ja ihailujen reunustamaa toiviotietä. Ja se on surku se, ettei muillakin ole.

• judge.cooper kirjoitti:

Omakohtaista kokemusta ao. vinkumisista ja vastatuulista ei ole. Koetan vain myötäelää nyyhkettä lähinnä kirjallisessa muodossa. Elonihan on pelkkää myötätuulta ja ihailujen reunustamaa toiviotietä. Ja se on surku se, ettei muillakin ole.

Vastatuulesta on kokemusta mut joutavasta vinkumisesta ei niinkään. Vaikka yksinäinen tuulessa vinkuva jänkäheinä onkin runollisessa mielessä niin haikean kaunis.
        Kovin mielelläni tulisin minäkin elonpolkusi viereen sytkäriä polttaen seisomaan mut nyt ei just kerkiä. Pitää roiskia täällä.

• uskoisin jotta jos elämän painopiste on urheilulla ja sitämyöten julkisuudella ja lopulta ittensä hyväksymisellä kaiken sen kautta niin..
      toisenlaisen arjen rakentaminen saattaa hoitua sitten pullopalikoilla?

tunnen sympatiaa myllylää kohtaan, vaan tiien mitä tarkoitat. on sitä tuettu varmasti, vaan se ei kestäny. vaikka hiihtikin perkeleen lujaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      23
      3987
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      61
      3084
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3061
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      300
      2465
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2192
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2151
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1341
    8. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      7
      1270
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      43
      1219
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1138
    Aihe