Nyt tullaankin siihen pulmaan joka on meissä kaikissa, ainakin yhteinen olkoot uskossa tai ei..
Minua ainakin ja vaimoani kohtaan tehtiin sellaiset teposet tässä joitakin vuosia sitten ja psyykkeeni oli tiukoilla muutaman vuoden asian takia.
Korvaukset kyllä saimme joten rahallisesti meni oikein, mutta ainoastaan yksi pyysi anteeksi, pari tyyppiä on ettei käsi nouse tervehdykseksi.
Tulkoot he pyytämään meiltä anteeksi. se olisi ele ja niin antaisin ehkä anteeksi ja itsekin jopa anteeksi pyytäisin heiltäkin.
Vaikka sivustolla uskovat niin lipevästi kirjoittavat, ovat muka hurskaita, heiltäkin löytyy ne luurankonsa kaapeistaan varmasti.
Tälläistä on uskovaisuus nykyään, tietenkin jotakin ykslöitä en tarkoita.
Kysymykseni; miten antaa anteeksi jos siihen ei ole kykyä, siis ei yksinkertaisesti voi antaa anteeksi
Ei anteeksi!
37
117
Vastaukset
- Sanan saattaja
Montako kertaa Jeesus sinulle on antanut anteeksi?
Montako kertaa Jeesus kehittaa antamaan meitä anteeksi 70x70
Mene ja pyydä anteeksi ja osoita hänelle millätavoin tomii Kristitty. Kyky on ylhäältä annettu ja sinullakin on se kyky, jos niin tahdot.- Kyselen Mikolta
Opettaako Jeesus sinua aivan turhaan? Turhaanko kaikki on vain? Kyllä Jeesus opettaa uskottavaksi, eikä turhuutena hylättäväksi.
- Mikko.
Kyselen Mikolta kirjoitti:
Opettaako Jeesus sinua aivan turhaan? Turhaanko kaikki on vain? Kyllä Jeesus opettaa uskottavaksi, eikä turhuutena hylättäväksi.
Enhän mestariani vastaan olekaan, mutta kuka pystyy ne Jeesuksen opetukset noudattamaan? Minä ainakin tykkään Jeesuksesta mahdottomasti ja Jeesus tykkää minusta, koska uskallan tunnustaakin olevani hyvinkin vajavainen, siis heikko ja sellaiset eivät pysty kaikkea raamatun oppeja noudattamaan.
Sinäkö siihen pystyt, vai kästinkö oikein?
Jeesus ei onneksi vaadikkaan mitään täydellisyyttä meissä. Täällä sivustolla lie kaksi täydellistä jotka siihen pystyvät tai ainakin kierosti niin antavat ymmärtää Jaikal ja "ei nimmaria". - Sanan saattaja
Kyllä minule ei ole vaikeaa seurata Jeesusta. Sihen sinä saat ylhäältä voiman. Minä olen joutunut kasvamaan possa sellaisesta, että sanoisi, että en voi.
Minun piti ruveta sanomaan itselleni minä voin Jeesuksessa. niin kauvan, että lihanikin sen uskoi. - Sanan saattaja
Mikko. kirjoitti:
Enhän mestariani vastaan olekaan, mutta kuka pystyy ne Jeesuksen opetukset noudattamaan? Minä ainakin tykkään Jeesuksesta mahdottomasti ja Jeesus tykkää minusta, koska uskallan tunnustaakin olevani hyvinkin vajavainen, siis heikko ja sellaiset eivät pysty kaikkea raamatun oppeja noudattamaan.
Jeesus ei onneksi vaadikkaan mitään täydellisyyttä meissä. Täällä sivustolla lie kaksi täydellistä jotka siihen pystyvät tai ainakin kierosti niin antavat ymmärtää Jaikal ja "ei nimmaria".Ilmottaudun komanneksi Jumalan voimassa, voin toimia Raamatun kehotuksien tavoin.
Lakkaa nurisemasta et sinä siitä sulkia saa että sinä suullasi tunnustat vajvaisuutta päin vastoi Jeesuksen sotilaat jotka kukevat voittajina, eivät sono edes etteivät pysty pysymään Raamatun neuvoissa ja opeissa.
Sinä et siis tunnusta Jumalan voimaa itsessäsi.
Itsesäsikö sinä voit minä en ainakaan itsessäni voi mitään mutta Jeesuksessa voin kaiken. Kunniaksi Jumalalle en itselleni. - Mikko.
Sanan saattaja kirjoitti:
Ilmottaudun komanneksi Jumalan voimassa, voin toimia Raamatun kehotuksien tavoin.
Lakkaa nurisemasta et sinä siitä sulkia saa että sinä suullasi tunnustat vajvaisuutta päin vastoi Jeesuksen sotilaat jotka kukevat voittajina, eivät sono edes etteivät pysty pysymään Raamatun neuvoissa ja opeissa.
Sinä et siis tunnusta Jumalan voimaa itsessäsi.
Itsesäsikö sinä voit minä en ainakaan itsessäni voi mitään mutta Jeesuksessa voin kaiken. Kunniaksi Jumalalle en itselleni.AHAA!!! Kolmas synnitön palstalla! Omassa luulossasi vain niin olet ja emävaleen ilkesit palstalla mäsäyttää, sinuna häpeäisin.
- parannuksen paikalle
Mikko. kirjoitti:
AHAA!!! Kolmas synnitön palstalla! Omassa luulossasi vain niin olet ja emävaleen ilkesit palstalla mäsäyttää, sinuna häpeäisin.
Jeesus on synnitön. Jokainen Jeesuksessa elävä on synnitön.
Mitä kummaa sinä mikko oikein täällä väität, että ihminen ei kykenekkään elämään Jeesuksessa. Se on valhe. Jumalankin teet kieroksi tuollaisilla väittelillä. Jumala käskee, eikä kuitenkaan ihminen pysty, sitäkö sinä väität. Tee mikko parannus ja lopeta parjaaminen. Sinä olet mukava kaveri, mutta tuo epäusko sinussa vie sinun voimiasi. - HYVÄ!
Mikko. kirjoitti:
Jeesus ei onneksi vaadikkaan mitään täydellisyyttä meissä. Täällä sivustolla lie kaksi täydellistä jotka siihen pystyvät tai ainakin kierosti niin antavat ymmärtää Jaikal ja "ei nimmaria".Puhut niin asiaa! Kiitos että uskallat.
- Sanan saattaja
Mikko Raamatun Sana on totuus se ei pala tulessakaan. Jos ei tahdo Ramatun Sanan mukaan kulkemaan niin aivan sama mennä takaisin mailmaan sillä sellainen ihminen joka Raamatun Sanan teoillaan ja sanoilla valheeksi sanoo hän on vriseus ja usko on hänetä kaukan.
Moni uskomaton ihminen voi olla teoissaan lähempänä totuutta. kuin sellainen ihminen, joka sanoo itsellään olevan uskon ja teot ovat siitä kaukana. - Jeesus"asuu" meissä
Mikko Raamatun Sana on totuus se ei pala tulessakaan. Jos ei tahdo Ramatun Sanan mukaan kulkemaan niin aivan sama mennä takaisin mailmaan sillä sellainen ihminen joka Raamatun Sanan teoillaan ja sanoilla valheeksi sanoo hän on vriseus ja usko on hänetä kaukan.
Moni uskomaton ihminen voi olla teoissaan lähempänä totuutta. kuin sellainen ihminen, joka sanoo itsellään olevan uskon ja teot ovat siitä kaukana.Se että Jeesus asuu ihmisessä ei tarkoita sitä että ihminen olisi synnitön ja täydellinen. Raamattu sanoo että me kaikki olemme syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla = epätäydellisiä. Onnellinen se ken tiedostaa tämän asian.Ainoastaan Jeesus oli lihassaan synnitön ja hän voi asua meissä, mutta me olemme silti syntisiä. Tässä lihassa meistä ei koskaan tule synnittömiä.
- *jukka.finland
Kyllä minule ei ole vaikeaa seurata Jeesusta. Sihen sinä saat ylhäältä voiman. Minä olen joutunut kasvamaan possa sellaisesta, että sanoisi, että en voi.
Minun piti ruveta sanomaan itselleni minä voin Jeesuksessa. niin kauvan, että lihanikin sen uskoi.Sanan saattajalle tekstiin 6.7.11 15:20
>>Minun piti ruveta sanomaan itselleni minä voin Jeesuksessa. niin kauvan, että lihanikin sen uskoi - Sanan saattaja
*jukka.finland kirjoitti:
Sanan saattajalle tekstiin 6.7.11 15:20
>>Minun piti ruveta sanomaan itselleni minä voin Jeesuksessa. niin kauvan, että lihanikin sen uskoiJukka Finlad Etkö usko Jumalan voimaan? Kyllä liha aina inttää meitä vantaan mutta meillä on mahdollisuus käydä liha vastaan kampailua. Jumala antaa voiman vastustaa syntiä en sitä intäkään että lihani olisi taipunut täydelliseti Jumalan tahtoon mutta minulla on voima ylhäältä vastustaa syntä itsessäni ja mennä heti Jeesuken eteen kun huomaan, että ajatukeni on Jumalan Sanan vastainen. Liha taipuu, kun käymme syntien tunnustamisen tietä.
väärä sana johon tartuit lihakin uskoi uskooon oikeampi muoto, koska meillä on kappailu oman lihan taipumuksia vastaan. Parannus ja tahdon taivuttaminen on se oikea tie.
- Anteeksi antamisesta
Eikö tuollainen anteeksiantamattomuus masenna sinua?
- Mikko.
Kyllä se masentaa, mutta koitan antaa anteeksi, välillä pystynkin mielessäni, sitten taas nousee ihan viha tuollaisia vastaan jotka luikerrellen koitti ja järjestikin meille hakaluuksia.
- Anna anteeksi.
Mikko. kirjoitti:
Kyllä se masentaa, mutta koitan antaa anteeksi, välillä pystynkin mielessäni, sitten taas nousee ihan viha tuollaisia vastaan jotka luikerrellen koitti ja järjestikin meille hakaluuksia.
Maailma on sellainen. Älä jää maailman armoille. Sinä masennut kokonaan, jos et usko, että sinullekin on tarjolla usko, joka voittaa kaiken. Anteeksi on helppo antaa, kun ei ole ihmisten alamaisuudessa. Kysypä Jumalalta olisiko hänellä antaa sinulle voima.
- Sanan saattaja
Mikko. kirjoitti:
Mikko minä yrintän auttaa sinua tedän että lihalle on paljon mieluisempi se tapa kun viha ja katketuus ja anteeksi antamattomuus on siinä lasnä.
Tedän sen, että tästä juuri tulee se masennus mutta kun toimit anteeksi antaen se poistuus sinusta puun kokemuksen syvällä rintaäänellä. Olin itse katkeroitunut vihainen ihmistä kohtaan joa loukkasi minua syvästi. Raamattu lupaa vapauttaa jos pyyttä anteeksi minä en ollut tehnyt mitään tätä ihmistä kohtaan minä pyysi anteeksi hän sanoi kiitos. Nyt tämä taakka on hänellä minä ilen vapaa en tunne häntä kohtaan muutakuin ymmärtämystä. Se on pesty pois minusta Jeesuksen verellä. Tedätkö katkeruus on kavala se tekee syvän juurn ja se kerää iteensä suurn määrä muita syntejä ja näistä tulee sydämeen sykkyrä joka ahdistaa ja aiheuttaa toivottomuutta. Jeesuksellla on avin jolla hän avaa nämä tunne lukot. Mene kmmioosi rukoile Jeesusta apuun. Ja se voima mistä puin ei tarkoita sitä, että olen synnitön vaan minulla on mahdollisuus tehdä parannusta niin, että hti kun näen itsessäni että loukaan sanoin tai teoin voin ennen sitä jo mennä Jeesuksen eteen ja sanoa Jeesus näetkö ajatukeni on nurjat tuota ihmistä kohtaan ja sanon auta minua. Anna minulle erikois rakkautta tuota ihmistä kohtaan. Nämä on mieluisia rukouksia Jeesuken edessä. - Sanana saattaja
Ymmärrän sillä minun tapaukseni on monikertaisesti vaikeampi olen kuitenkin pysynyt anteeksi antoon Jeesuksen avulla en ilman häntä helponpi on jatkaa elämää putaalta pöydältä.
Aloituksen juttu on äärimmäisen tärkeä.
Joku luokkaa toista tavalla tai toisella. Se tapahtuu yleensä yhteisössä ja se tiedetään yleisesti. Näin käsitin aloituksen teeman.
Loukatunko tulee antaa anteeksi luokkaajalle ja unohtaa? Näin jotkut viestit esittävät. Jos loukattu ei lyö kättä päälle loukkaajille, loukattu joutuisi helvettiin ja loukkaajat (helluntailaisloukkaajat) katumalla itsekseen tekojaan pääsisivät taivaasen.
Tätähän jaikal, SF, JF ja kuutamat muut esittävät.
Juttu on aivan väärin. Mikon syyttely on aivan mieletön.
Jos uskovaisuuden mitta on alistua kaikkeen, teorian esittäjät ovat sairaita.
Jokunen järki elämän ympyröissä täytyy olla ja onkin. Loukatun ei tietenkään pidä ryhtyä mihinkään väkivaltaan ja ajan kanssa vääryys unohtuu tai teko vaimenee.
Vääryyttä kärsineillä on oikeus toimia oikeudenmukaisuuden puolesta eikä heidän tehtävänsä ole kiittää väärintekijöitä.
Mikäli toimitaan vastakkaisesti, kaikki "sotisivat" kaikkia vastaan.- A-J K
Juuri tuollaisten takia kuin jaikal Sanan saattaja ja muut tekopyhät, täällä ei halua kovin kauan oleksia, tulee etova olo. Jos ei mikkoa ja hänen kaltaisiaan rehellisiä ja aitoja Jumalan lapsia täällä olisi, niin en takuulla aukaisisi tätä foorumia ollenkaan.
- juopaa
A-J K kirjoitti:
Juuri tuollaisten takia kuin jaikal Sanan saattaja ja muut tekopyhät, täällä ei halua kovin kauan oleksia, tulee etova olo. Jos ei mikkoa ja hänen kaltaisiaan rehellisiä ja aitoja Jumalan lapsia täällä olisi, niin en takuulla aukaisisi tätä foorumia ollenkaan.
Mitenkähän tämä kaikki on jakautunut näin kahtia. Minä taas olen juuri noiden "tekopyhien" takia tällä pastalla silloin kun olen. Etsin heidän kirjoituksiaan, sillä niisä on usko. Monessa muussa viestissä on vain epäusko.
- Pirulle pikkusormi
juopaa kirjoitti:
Mitenkähän tämä kaikki on jakautunut näin kahtia. Minä taas olen juuri noiden "tekopyhien" takia tällä pastalla silloin kun olen. Etsin heidän kirjoituksiaan, sillä niisä on usko. Monessa muussa viestissä on vain epäusko.
Saatana on ovela. Se panee sinut ihan etsimään heidän kirjoituksiaan.
>>>Kysymykseni; miten antaa anteeksi jos siihen ei ole kykyä, siis ei yksinkertaisesti voi antaa anteeksi
- Sivuhuomautus vain
Ihmisen täytyy aidosti katua ja aidosti pyytää anteeksi.
"Ihmisen täytyy aidosti katua ja aidosti pyytää anteeksi."
Kirjoittaisitte konkreettisesti. Kuka ja keneltä pyytää. Ja selviääkö rikoksentekijä vastuusta pyytämällä armoa uhrilta.
Katsotaan realisimia.
Jaikal tai jumalan p_ete tai suopursukka tulee ja polttaa asuntonne silmienne edessä.
Mitä tapahtuu? Mainitut nimet olisivat sankareita ja heitä tulisi kiittää!
Helluntailainen pahantekijä rukoilee heti Jumalalta anteeksiantoa ja koska rukoilee saa sen myös. Jaikalin opin mukaan helluntailaisen rikollisen ei tarvitse edes anoa vapautusta. Hän olisi syntivapaa teostaan huolimatta. Entä uhri?
Helluntailainen tunnettu lapsenraiskaaja on jaikalin mukaan syntivapaa ilman muuta ja monien muiden mielestä lisäksi siksi, koska raiskaaja on "katunut" tekoaan. Entä uhri?
Anteeksiantoa voi heitellä ideaalisesti sinne sun tänne. Juttu on aina elämiseen liittyvä. Uskovakaan ei voi elää elämän puitteiden ulkopuolella.
Monien viestien mukaan uhrin tulisi kiittää pahantekijää ja uhrille lankeaisi sovinnonteon taakka.
Tämänlaisen moraaliopin levittäminen on moraalitonta.
Pienissä kahnauksissa väärin tehnyt hakee sovintoa. Suuret konnuudet kuten raiskaus, muu väkivallanteko, omaisuuden tuhoaminen ovat suuria juttuja. Ne painavat niin kauan kuin painavat. Monissa tapauksissa tarvitaan ammattiauttajan apua pysyäkseen itsensä kanssa sinuna. Ne myös aiheuttavat suuria ongelmia ja joita ei ratkota yksinään.- Sanan saattaja
Anteeksi antamien on Jumalan voimassa mahdollita ihmis voimassa mahdotonta. Juuri ne sellaiset asiat joka ovat anteeksi antamattomia painavat sintä. Sydämessä kun on painolastina tällista on ahdistava ja masentava olo. Eli se on itsensä kannta paemepi, että antaa antteksi. Samalla vaputuu siitä taaksta.
- Viisaus huutaa
Anteeksi antamien on Jumalan voimassa mahdollita ihmis voimassa mahdotonta. Juuri ne sellaiset asiat joka ovat anteeksi antamattomia painavat sintä. Sydämessä kun on painolastina tällista on ahdistava ja masentava olo. Eli se on itsensä kannta paemepi, että antaa antteksi. Samalla vaputuu siitä taaksta.
Mikko ahdistaa itseään anteeksi antamattomuudella. Kaveri, jota kohtaan hän on anteeksiantamaton saattaa olla siitä tietämätön, eikä kärsi siitä millään tavalla. Mikko se on joka kärsii. Siksikin Jumala vaatii ihmisiä antamaan aina anteeksi. Sanoo jopa, että jos ihminen ei anna anteeksi, ei hän saa itsekään anteeksi. Jumalan opetuksissa piilee niin syvä viisaus, että sen voivat harvat ja valitut käsittää.
- Omantunnon kysymys
Miten voisitkaan niille kahdelle antaa anteeksi jotka eivät ole anteeksi pyytäneet. Et mitenkään. Eikä tarvitsekaan. Mielessäsi voit vain ajatella että se on heidän häpeänsä, ei minun, ja yrittää antaa asian olla. Ehkäpä he joskus kuoleman kielissä tulevat omantunnon tuskiin ja pyytävätkin anteeksi. Mistäpä sen tietää.
- tode*
tässä anteeksi antamisesta - eikä ole hellarien harhaoppia:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ont00012&p_teos=ont&p_selaus=- kannattaa lukea
tode* toi hyvän ohjeen Mikolle. Kunhan Mikko sen lukisi rauhassa.
- tutustua.
kannattaa lukea kirjoitti:
tode* toi hyvän ohjeen Mikolle. Kunhan Mikko sen lukisi rauhassa.
Ja parille muullekin palstalaiselle tekisi hyvää
- Mikko.
Ylistys.. tode*!
Mutta ei sitä opiskelemalla anteeksi anneta sentään, siihen täyttyy tulla voima aidosti Jumalalta... Jaksan odottaa kyllä.
- Sivuhuomatus vain
Tarkoitin tuossa kirjoituksessani sitä että heidän täytyy aidosti katua ja pyytää mikolta anteeksi. Mikolla ei ole mitään anteeksi pyydettävää.
Toden linkistä ohje n:o 3.
"Anteeksianto ei tarkoita välttämättä sovinnon tekemistä eikä teon katsomista läpi sormien. Olet etsimässä mielenrauhaa."
Tämä on oleellista kysymyksen käsittelyssä. Valtaosassa loukkauksista selvitään omin avuin. Kukaan ei jaksa murehtia ikäänsä solvauksia tai pahempiakaan tekoja. Niitä tulee ja menee.
Tärkeintä on saada mielenrauha itsensä kanssa loppuelämäkseen.
Toden linkin ohjeilla ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Ne ovat ihmisen psyykkeestä löydettyjä käyttäytymisen malleja. Hyviä sellaisia. Ohjeiden tarkoitus on auttaa ihmistä tässä elämässä ja muunlaistahan ei ole olemassakaan.
- ei nimmaria
Olemmeko me niitä lipeviä kirjoittajia, jotka kerromme Jumalan voimasta?
Sinä voit Mikko vapaasta tahdostasi hyljätä ainoan pelastuksen, Jumalan Sanan, jos se on mieluisempaa sinulle kuin uskoa tuohon pelastukseksemme annettuun Jumalan Sanaan.
Meiltä, sinun mukaasi "lipeviltä" ei vaadittu muuta kuin uskomista tuohon Sanaan ja Sana pelasti meidät synnin ja kuoleman orjuudesta. Joka uskoo Sanan, tekee Sanan mukaan.
Olen minäkin joutunut väärin kohdelluksi. Olen joutunut näkemään petoksen, joka toi pitkäaikaiset vaikeudet talouteemme. Kiitos Jumalalle, se ei vanginnut henkeämme, vaan saimme elää vapaudessa. Emme jääneet vihaan, vaan annoimme anteeksi. Jumalan Sana neuvoi meidät tuohon.
Jos emme olisi uskoneet Jumalan Sanaa, niin aivan varmasti olisimme olleet anteeksi antamattomia ja tulleet katkeriksi.
Kiitos Jeesukselle, Jumalan Sanalle siitä, että Hänellä on antaa sellainen viisaus, joka pitää uskovaisen ihmisen vapaudessa. Jumalan voima ja viisaus on aivan eri asia, mitä on maailma ja sen tuottamat hedelmät.
Ei meiltäkään pyydetty anteeksi petosta, mutta me annoimme sen anteeksi. Toki hoidimme asiat parhaalla mahdollisella tavalla, mutta pettäjältä ei saatu rahoja. Emme jääneet sen vangiksi, vaan vapauduimme uskon kautta Jeesukseen ja jatkoimme elämäämme ilolla ja tarmolla. Työtä ahkerasti tekemällä saimme talouden kuntoon. Jos olisimme jääneet orjuuten, anteeksi antamattomuuteen, olisiko meillä ollut sitä tamoa korjata toisen tekemä pahuus kohdaltamme? Ei olisi. Anteeksi antaminen on välttämätöntä itsensä ja muiden takia. Jumala on antanut ankarat käskyt anteeksi antamisesta. Jos ihminen ei anna anteeksi, ei hänkään saa anteeksi.- ei nimmaria
Vielä Mikolle. Älä luulekaan, että minä tuomitsen sinua. Sitä minä en tee. Minä haluan sinun pääsevän vapauteen ja rauhaan ja siksi minä sinulle kirjoitan.
Jumalan Sana tuomitsee, jos siihen ei usko. Tee Mikko päätös uskoa kaikki se, mitä Jeesus opettaa, jotta hedelmä pääsee kasvamaan.
Kun teet tuon päätöksen uskoa kaikkeen, mitä Jeesus opettaa, niin sinä alat elää uskosta. Sinä naulaat vapaasta tahdosta ristille lihan, joka vastustaa Jumalan Henkeä ja näin sinä tulet vapaaksi ja saat sen rauhan, mitä maailma melskeineen ei voi sinulta pois viedä.
Markus 11
13 Ja kun hän kaukaa näki viikunapuun, jossa oli lehtiä, meni hän katsomaan, löytäisikö ehkä jotakin siitä; mutta tultuaan sen luo hän ei löytänyt muuta kuin lehtiä. Sillä silloin ei ollut viikunain aika.
14 Niin hän puhui ja sanoi sille: "Älköön ikinä enää kukaan sinusta hedelmää syökö". Ja hänen opetuslapsensa kuulivat sen.
15 Ja he tulivat Jerusalemiin. Ja hän meni pyhäkköön ja rupesi ajamaan ulos niitä, jotka myivät ja ostivat pyhäkössä, ja kaatoi kumoon rahanvaihtajain pöydät ja kyyhkysten myyjäin istuimet,
16 eikä sallinut kenenkään kantaa mitään astiaa pyhäkön kautta.
17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi'? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
18 Ja ylipapit ja kirjanoppineet kuulivat sen ja miettivät, kuinka saisivat hänet surmatuksi; sillä he pelkäsivät häntä, koska kaikki kansa oli hämmästyksissään hänen opetuksestansa.
19 Illan tultua he menivät kaupungin ulkopuolelle.
20 Ja kun he varhain aamulla kulkivat ohi, näkivät he viikunapuun kuivettuneen juuria myöten.
21 Silloin Pietari muisti Jeesuksen sanat ja sanoi hänelle: "Rabbi, katso, viikunapuu, jonka sinä kirosit, on kuivettunut".
22 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Pitäkää usko Jumalaan.
23 Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.
24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
25 Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne." - Mikko.
ei nimmaria kirjoitti:
Vielä Mikolle. Älä luulekaan, että minä tuomitsen sinua. Sitä minä en tee. Minä haluan sinun pääsevän vapauteen ja rauhaan ja siksi minä sinulle kirjoitan.
Jumalan Sana tuomitsee, jos siihen ei usko. Tee Mikko päätös uskoa kaikki se, mitä Jeesus opettaa, jotta hedelmä pääsee kasvamaan.
Kun teet tuon päätöksen uskoa kaikkeen, mitä Jeesus opettaa, niin sinä alat elää uskosta. Sinä naulaat vapaasta tahdosta ristille lihan, joka vastustaa Jumalan Henkeä ja näin sinä tulet vapaaksi ja saat sen rauhan, mitä maailma melskeineen ei voi sinulta pois viedä.
Markus 11
13 Ja kun hän kaukaa näki viikunapuun, jossa oli lehtiä, meni hän katsomaan, löytäisikö ehkä jotakin siitä; mutta tultuaan sen luo hän ei löytänyt muuta kuin lehtiä. Sillä silloin ei ollut viikunain aika.
14 Niin hän puhui ja sanoi sille: "Älköön ikinä enää kukaan sinusta hedelmää syökö". Ja hänen opetuslapsensa kuulivat sen.
15 Ja he tulivat Jerusalemiin. Ja hän meni pyhäkköön ja rupesi ajamaan ulos niitä, jotka myivät ja ostivat pyhäkössä, ja kaatoi kumoon rahanvaihtajain pöydät ja kyyhkysten myyjäin istuimet,
16 eikä sallinut kenenkään kantaa mitään astiaa pyhäkön kautta.
17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi'? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
18 Ja ylipapit ja kirjanoppineet kuulivat sen ja miettivät, kuinka saisivat hänet surmatuksi; sillä he pelkäsivät häntä, koska kaikki kansa oli hämmästyksissään hänen opetuksestansa.
19 Illan tultua he menivät kaupungin ulkopuolelle.
20 Ja kun he varhain aamulla kulkivat ohi, näkivät he viikunapuun kuivettuneen juuria myöten.
21 Silloin Pietari muisti Jeesuksen sanat ja sanoi hänelle: "Rabbi, katso, viikunapuu, jonka sinä kirosit, on kuivettunut".
22 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Pitäkää usko Jumalaan.
23 Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.
24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
25 Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."Kyllä sinä kirjoitat Jumalan hengessä, olen siitä maininnut aikaisemminkin. Tuollainen rakkaudellinen evakeliointi tehoaa, tunnustan sen tosiasian. Otan vaarin kirjoituksistasi ja kehoituksestasi ja taistelen epäuskoa vastaan kokoajan.
Tyylini on vain kertoa totuus missä milloinkin menen, en tee itse itsestäni sen kummaisemmin parempaa uskovaa kuin olen, näitä itsensä korottajia kyllä löytyy tältäkin sivustolta liikaakin.
Uskoni Jeesukseen on kyllä vahva, sitä ei voi kukaan kieltää, mutta uskominen raamattuun siinäpäsitä ollaankin. Kyllähän kaikki on lienee tapahtunut vanhanliiton kauheuksineenkin, mutta oliko se Herran sanaa kokonaisuudessaan. Elikä minun täytyy käydä koko raamattu läpi ja harkiten ja ajatellen se miettiä.
Epäilit etten minä usko Jeesuksen opetusta, MINÄ USKON! Mutta Jeesuksen opetuksia kukaan uskova tuskin pystyy toteuttamaan ja sehän on näkyvillä uskovissä tänäkin päivänä, sillä merkit eivät seuraa uskovaa, merkit jotka Jeesus lupasi uskoville.
Uskovat jotkut koittavat sitten väkisellä ITSE tehdä ihmeitä ja näin täyttää Jeesuksen heille antamia merkkejä, joka on mielestäni kamalaa. - Niko.
Mikko. kirjoitti:
Kyllä sinä kirjoitat Jumalan hengessä, olen siitä maininnut aikaisemminkin. Tuollainen rakkaudellinen evakeliointi tehoaa, tunnustan sen tosiasian. Otan vaarin kirjoituksistasi ja kehoituksestasi ja taistelen epäuskoa vastaan kokoajan.
Tyylini on vain kertoa totuus missä milloinkin menen, en tee itse itsestäni sen kummaisemmin parempaa uskovaa kuin olen, näitä itsensä korottajia kyllä löytyy tältäkin sivustolta liikaakin.
Uskoni Jeesukseen on kyllä vahva, sitä ei voi kukaan kieltää, mutta uskominen raamattuun siinäpäsitä ollaankin. Kyllähän kaikki on lienee tapahtunut vanhanliiton kauheuksineenkin, mutta oliko se Herran sanaa kokonaisuudessaan. Elikä minun täytyy käydä koko raamattu läpi ja harkiten ja ajatellen se miettiä.
Epäilit etten minä usko Jeesuksen opetusta, MINÄ USKON! Mutta Jeesuksen opetuksia kukaan uskova tuskin pystyy toteuttamaan ja sehän on näkyvillä uskovissä tänäkin päivänä, sillä merkit eivät seuraa uskovaa, merkit jotka Jeesus lupasi uskoville.
Uskovat jotkut koittavat sitten väkisellä ITSE tehdä ihmeitä ja näin täyttää Jeesuksen heille antamia merkkejä, joka on mielestäni kamalaa.Hienoa kuulla, että olet ottanut tavoitteeksesi lukea Raamatun kannesta kanteen.
Se on hieno tavoite ja Herran Sana ravitsee ihmistä näkyvin ja näkymättömin tavoin.
Tahdon kertoa sinulle sen, että Raamattu on Pyhä kirja, sillä se on todellakin Jumalan Sanaa. Jeesus Kristus on ilmoittanut Jumalan tahdon ihmiskunnalle, Hän jonka nimi on Jumalan Sana. Raamatun Sana on Kristuksen itsensä Sanaa!
Jeesus itse todistaa, että Vanhan Testamentin kirjoitukset ja Profeetat puhuvat juuri Hänestä ja samoin Jeesuksesta kirjoittaa myös Mooses!
Hän, Jeesus, on avain koko Raamattuun. Hän on nähtävissä Sanan ensi lehdeltä lähtien, sen ensimmäisestä jakeesta ja jopa sen ensimmäisestä Sanasta. Raamattu puhuu Jeesuksesta.
Totta on, että Sanan edessä ihminen kohtaa paljon kysymyksiä, paljon pohdittavaa, mutta Jumala avaa heille jotka nöyrinä Hänen Sanaansa tutkivat Pyhän Henkensä kanssa niihin vastauksia ja avaa Sanaansa niin kuin kulloinkin parhaaksi näkee. Sanan edessä huomaa tulevansa ravituksi uudestaan ja uudestaan, vuodesta toiseen ja sen lukeminen onkin jokaiselle erittäin tärkeää.
Jeesus sanoi, että ei ihminen elä pelkästään vedestä ja leivästä, vaan jokaisesta Sanasta joka lähtee Jumalan suusta. Raamatun lehdillä saamme konkreettisesti tavata näitä Jumalan Sanoja.
Raamattu on myös todellista historiaa, historiaa niistä näkökulmista katsottuna jotka ovat Jumalalle tärkeitä. Raamattu ei ole pelkkä "uskonnollinen teksti" kuten esimerkiksi hindujen Veda kirjat ja muslimien Koraani, vaan Raamattu on Todellisessa historiassa tapahtuneita tapahtumia Jumalan valitsemana.
Ihmiset sen kirjat ja kirjeet ovat aikansa olosuhteissa kirjaksi kirjoittanut, mutta Jumalan Henki on pitänyt huolen, että se mitä kirjotettu on, on Hänen Sanansa ja tahtonsa ja silytetty meille läpi historian!
Toivotan siksi erittäin antoisia lukuhetkiä Jumalan Sana äärellä!
Lopuksi mainitsen sen, että epäilit sitä että onko luvatut merkit Herran seuraajilla vain tyhjää puhetta Herran suusta. Näin ei ole, sillä Sana pitää paikkansa sillä se on Totuus. Kristuksen seuraajien ja opetuslasten elämässä nämä merkit esiintyvät yhä tänäkin päivänä ja uskossa Kristukselta pyytäen mikään ei ole mahdotonta!
Ei Jumala anna kuitenkaan itseään pilkattavan, ei Hän suostu "karnevaali-isännäksi" tehden ihmeitä vain tyydyttääkseen ihmisten uteliaisuuden janon.
Kristus sanoi, että ihmiset kaipaavat merkkiä taivaalta ja ainoa merkki joka heille annettii, on Joonan merkki!
Joona saarnasi omalla suullaan Sanan kotikaupungilleen ja he uskoivat Häntä ja sen vuoksi pelastuivat. He uskoivat Sanan tähden, ei ihmeiden.
Joonan merkki on myös se, että niinkuin Joona oli valaan vatsassa 3 päivää ja yötä, niin oli oleva Herra maanpovessa! He jotka sen näkivät ja kokivat, uskoivat.
Hieman poikkesin sivuraiteille, mutta sallittakoon tämä, näin toivon...
Jokatapauksessa, antoisia lukuhetkiä Sanan äärellä! Näin kauniina kesänä Sanan äärelle nöyränä ja "janoisena" hiljentyminen on mitä mainiointa!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573585- 413396
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062791Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151619- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201338Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801241