Tulipa käytyä Milanossa Lappeenrannasta. Kokemuksia ainakin tuli:
* Matkaa markkinoidaan hintaan 25,99 euroa. Kolme viikkoa ennen lentoa tehtyyn varaukseen pulpahteli lisäeuroja siten, että meno-paluun hinnaksi tuli hieman alle 125 euroa ja matka pelkillä käsimatkatavaroilla. Ruumaan kamaa, niin se maksaa lisää 40 euroa/sivu. Sama hinta on, jos ei itse kirjaudu lennolle viimeistään neljä tuntia ennen lentoa.
* Venäläisiä kone täynnä ja käyttäytyminen sen mukaista. Oli siellä kai noin 10 suomalaista seassa. Tiukka Ryanairsääntö YHDESTÄ enintään 20 x 40 x 55 cm kokoisesta käsimatkatavarasta ei millään muotoa koske näköjään venäläisiä ei sen enempää lukumäärän kuin koonkaan suhteen. Sylettää!
* Keskikehon rakentajan on turhaa yrittää ottaa tarjotintasoa auki. Sardiinipurkkiasetus penkeille ei sitä salli.
* Sitten yksi loistava asia: Kun kerran ei penkkien selkänojia voi säätää, ei siellä tarvitse hermostua siitä asiasta edellä istuvalle ;)
Ryanair-kokemuksia
70
21258
Vastaukset
- voi näitä aikoja
Rouva ylläpidon,monimerkkiakka, on harjoitellut uutta tulemista. Ei tuossa mitään järkeä ole mutta ompa jättänyt rumat sanat vähän sivummalle.
- vtbtdd
sama patka finnairin sillipurkissa yhtä kaukana milanosta olevalle kentälle oliskin sitten n 500.
- TMP-CIA
Taitaa olla taas provo, mutta vastaan kumminkin:
Alkuperäiseen HINTAan 25,99 ei tule MITÄÄN lisiä mikäli sinulla on em. kymppikilon laukku, etkä osta samalla matkavakuutusta, autonvuokrausta tai uutta matkalaukkua ja teet itse nettilähtöselvityksen sekä maksat lennon Mastercard Prepaid -kortilla (ilmainen, esim. Neteller)!!!
Lappeenrannassa suomalainen henkilökunta hoitaa turvatarkastukset, vaikea ottaa kantaa heidän kohtelunsa tasa-arvoisuuteen.
Istuinväli Ryanairin koneessa on tosiaan parempi kuin Finnairin lomalennoilla. Normaalimittainen matkustaja mahtuu sinne ihan mukavasti. Olen samaa mieltä jäykästä selkänojasta, se antaa kaikille saman tilan, ei tarvitse turhaan istua koko matkaa makuuasennossa edessäistuvan takia.
Halvimpia lentoja on toki vähän tarjolla, mutta syksyllä on tarjolla useille päiville, tässä yksi esimerkki LOPULLISISTA hinnoista veroineen ja pakollisinen maksuineen:
Going Out:
12/10/2011 12:35hrs
Lappeenranta - Milan (Bergamo)
1 x Adult 19.99 EUR
Taxes/Fees 0.00 EUR
EU 261 Levy 2.00 EUR
1 x Online Check-in 6.00 EUR
Coming Back:
01/11/2011 07:15hrs
Milan (Bergamo) - Lappeenranta
1 x Adult 19.99 EUR
Taxes/Fees 0.00 EUR
EU 261 Levy 2.00 EUR
1 x Online Check-in 6.00 EUR
--------------------------------------------------------------------------------
Total Cost 55.98 EUR- vexi_x
Se on aivan sama, miksi "provoksi" joku haluaa tulkita viestin. Itse tiedän, mitä kahden henkilön matkasta maksoin. Käytän Visaa enkä aio jonkun Ryanairin takia muuta hankkia. Alla erittely, joka ilmenee 13.6. tulleesta s-postiviestistä:
GOING OUT
From Lappeenranta (LPP) to Milan (Bergamo) (BGY)
Wed, 29Jun11 Flight FR4726 Depart LPP at 12:35 and arrive BGY at 14:35
COMING BACK
From Milan (Bergamo) (BGY) to Lappeenranta (LPP)
Sat, 02Jul11 Flight FR4727 Depart BGY at 17:10 and arrive LPP at 21:15
PAYMENT DETAILS
*******107.96 EUR Total Fare
********83.10 EUR Taxes, Fees & Charges
*********8.00 EUR Passenger Fee: CANX
********24.00 EUR Passenger Fee: Web Check in
********24.00 EUR Passenger Fee: Administration Fee
*******247.06 EUR Total Paid
Että revi siitä. Itse tehty check in, pelkkä käsimatkatavara molemmilla mukana. - vexi_x
Unohtui: Likimain samankokoiset matkustamot A320-koneessa ja Boeing 737-800 -koneessa. Finnairilla paikkoja 150 ja Ryanairilla 189. Ehkäpä se sardiinipurkkiasia tulee esille myös tyon tarkastelun kautta!
- Järkimies?
No johan nyt... Itse käytän molempia yhtiöitä, mutta kyllä se niin on, että Raikku on selvästi edullisempi ja lähtökentän läheisyys on minulle tärkeää.
Matkusta sinä sieltä rajaseudulta ensin Helsinkiin ja lennä sieltä, jos Finnairia kaipaat. Pari hotelliyötäa saattaa tosin maksaa enemmän kuin lento Raikulla!- vexi_x
Kuka arvailee mitäkin. Täsmälleen sama matka ja aika niin Helsinki-Vantaalle kuin Lappeenrantaankin. Minun matkustamiseeni vaikuttavat muutkin seikat kuin hinta:
* Aikataulut (Ryanairilla oli sopiva tällä kerralla)
* Hinta (Joskus Finnair Plussalla tärppää, joskus ebookersin kautta jne.)
* Muu sopivuus (tässä ei ainakaan tuo venäläisinvaasio suosi Lappeenrantaa lainkaan)
Täällä palstalla(kin) on meininki kuin uskonlahkoissa. Kun on päätetty, että kumarretaan johonkin suuntaan, niin mitkään faktat eivät tätä uskonasiaa muuta miksikään!
- PaavoXX
Pitkasta aikaa suoraselkainen kirjoittaja palstalla !! vexi_x:lle taydet pojot !!!
- Pojot pois
Matkaa markkinoidaan hintaan 25,99 euroa, sanoo vexi_x.
Olisi ollut oikein sanoa Matkaa markkinoidaan hintaan alkaen 25,99 euroa.
vexin virhe 2: hinta on 40 euroa, jos ei itse kirjaudu lennolle viimeistään neljä tuntia ennen lentoa.
Olisi ollut oikein sanoa, että jos haluaa lisäkustannuksia hinta on 40 euroa, kun ei itse kirjaudu lennolle viimeistään neljä tuntia ennen lentoa.
Vaikeaa vaiko "vaikeaa"? - vexi_z
Pojot pois kirjoitti:
Matkaa markkinoidaan hintaan 25,99 euroa, sanoo vexi_x.
Olisi ollut oikein sanoa Matkaa markkinoidaan hintaan alkaen 25,99 euroa.
vexin virhe 2: hinta on 40 euroa, jos ei itse kirjaudu lennolle viimeistään neljä tuntia ennen lentoa.
Olisi ollut oikein sanoa, että jos haluaa lisäkustannuksia hinta on 40 euroa, kun ei itse kirjaudu lennolle viimeistään neljä tuntia ennen lentoa.
Vaikeaa vaiko "vaikeaa"?Tuo kirjoitus kyllä kuuluu jollekin pilkunviilaajien palstalle. Jokaikinen selväjärkinen ymmärtää, mitä hinnoilla tarkoitin. Siksi toisekseen teksti, mitä Ryanairin sivulla lukee on alla:
Cheap Flights from Lappeenranta
Fares don't incl optional Fees/Charges (Click here)
25.99 Brussels (Charleroi)
25.99 Düsseldorf (Weeze)
25.99 Milan (Bergamo)
Missä siinä lukee "alkaen" ??????
Ei Giganttikaan mainosta, että osta tietokone ...se ja se... hintaan ALKAEN X EUROA. Kun tulet klo 15 jälkeen, on hinta suurempi / pienempi. - Josef Stalin
vexi_z kirjoitti:
Tuo kirjoitus kyllä kuuluu jollekin pilkunviilaajien palstalle. Jokaikinen selväjärkinen ymmärtää, mitä hinnoilla tarkoitin. Siksi toisekseen teksti, mitä Ryanairin sivulla lukee on alla:
Cheap Flights from Lappeenranta
Fares don't incl optional Fees/Charges (Click here)
25.99 Brussels (Charleroi)
25.99 Düsseldorf (Weeze)
25.99 Milan (Bergamo)
Missä siinä lukee "alkaen" ??????
Ei Giganttikaan mainosta, että osta tietokone ...se ja se... hintaan ALKAEN X EUROA. Kun tulet klo 15 jälkeen, on hinta suurempi / pienempi.Valitettavasti Ryanair on hinnoitaan palveluiltaan ylivomainen vinnairiin verrattuna. Vinnair tekee persnettoa Ryanair tulosta. Lappeenrannasta matkustettuna Ryanair on suorastaan murskaava.
PS Lentoja taas varattu Ryanairilla, vinnairilla en lennä koskaan. - Ei siinä lue
vexi_z kirjoitti:
Tuo kirjoitus kyllä kuuluu jollekin pilkunviilaajien palstalle. Jokaikinen selväjärkinen ymmärtää, mitä hinnoilla tarkoitin. Siksi toisekseen teksti, mitä Ryanairin sivulla lukee on alla:
Cheap Flights from Lappeenranta
Fares don't incl optional Fees/Charges (Click here)
25.99 Brussels (Charleroi)
25.99 Düsseldorf (Weeze)
25.99 Milan (Bergamo)
Missä siinä lukee "alkaen" ??????
Ei Giganttikaan mainosta, että osta tietokone ...se ja se... hintaan ALKAEN X EUROA. Kun tulet klo 15 jälkeen, on hinta suurempi / pienempi.mitään suomeksi, ei alkaen tai loppuen, mutta siinä lukee englanniksi lainaamasi kohdan lisäksi:
"Booking Period: Fri 8 Jul 11 - Mon 11 Jul 11
Travel Period: Thu 1 Sep 11 - Mon 31 Oct 11
Applicable Days: Mon - Thurs (Subject to availability)
Offer Advance Purchase: Travel from 01 Sep 11"
Ei mitenkään, jos yhtään englantia osaa ja markkinointia ymmärtää, voi uskoa Ryanairin tekstin tarkoittavan, että kaikki matkat olisivat yhtä halpoja kuin nuo joiden ehdot on lueteltu yllä.
Kolmea viikkoa ennen lentoa harvoin saa halvimmalla hinnalla. Mutta jos varaa kolme kuukautta ennen ja ottaa halvimman päivän, niin halvalla pääsee. Tuore kokemus taustalla: neljä lentoa juhannuksen aikoihin yhteishinnalla 103 €, jossa oli kaikki kulut. - vexille tiedoksi
Ei siinä lue kirjoitti:
mitään suomeksi, ei alkaen tai loppuen, mutta siinä lukee englanniksi lainaamasi kohdan lisäksi:
"Booking Period: Fri 8 Jul 11 - Mon 11 Jul 11
Travel Period: Thu 1 Sep 11 - Mon 31 Oct 11
Applicable Days: Mon - Thurs (Subject to availability)
Offer Advance Purchase: Travel from 01 Sep 11"
Ei mitenkään, jos yhtään englantia osaa ja markkinointia ymmärtää, voi uskoa Ryanairin tekstin tarkoittavan, että kaikki matkat olisivat yhtä halpoja kuin nuo joiden ehdot on lueteltu yllä.
Kolmea viikkoa ennen lentoa harvoin saa halvimmalla hinnalla. Mutta jos varaa kolme kuukautta ennen ja ottaa halvimman päivän, niin halvalla pääsee. Tuore kokemus taustalla: neljä lentoa juhannuksen aikoihin yhteishinnalla 103 €, jossa oli kaikki kulut.Millään lentoyhtiöllä ei ole tarjouskampanjan aikana kaikki paikat myytävänä tarjoushinnalla, vaan tarjouspaikoille on kiintiö, jonka täytyttyä jäljelläolevat paikat ovat taas normaalihintaisia. Samoin tarjoukset eivät yleensä koske kaikkia viikonpäiviä.
- vexi_x
vexille tiedoksi kirjoitti:
Millään lentoyhtiöllä ei ole tarjouskampanjan aikana kaikki paikat myytävänä tarjoushinnalla, vaan tarjouspaikoille on kiintiö, jonka täytyttyä jäljelläolevat paikat ovat taas normaalihintaisia. Samoin tarjoukset eivät yleensä koske kaikkia viikonpäiviä.
On täällä ihmeellisiä umpiluita. Minä olen ainoastaan kertonut sen, mitä jouduin ystäväni kanssa matkastamme maksamaan, milloin lentomme tilasimme ja sen, mitä Ryanairin mainosbannerit hinnasta kertovat. Niiden kahden asian ristiriita on melkoinen. Se, että joutui sardiinipurkkiin oli jo ennalta odotettavissa. Se ei yllättänyt lainkaan. Osaan englantia ja ymmärrän bisneksestä aika paljon - sattuneista syistä.
Tiedoksi: Jälleen seuraavan Phuketin matkamme vaimoni kanssa olemme tilanneet Aurinkomatkoilta ja luonnollisesti lennämme Finnair-lentomme sen comfort-luokassa vuodeasennossa nukkuen ja "oikeilla välineillä" ruokamme syöden ja ruokajuomineen, jotka luonnollisesti sisältyvät hintaan. Samoin erittäin hyvä palvelu on aina leimannut Finnairin lomalentojen comfort-luokan toimintaa. Se kyllä maksaa, mutta rahalla saa.... - vexi_x
vexille tiedoksi kirjoitti:
Millään lentoyhtiöllä ei ole tarjouskampanjan aikana kaikki paikat myytävänä tarjoushinnalla, vaan tarjouspaikoille on kiintiö, jonka täytyttyä jäljelläolevat paikat ovat taas normaalihintaisia. Samoin tarjoukset eivät yleensä koske kaikkia viikonpäiviä.
Ai niin. Unohtui. Saatan kyllä seurata tätä hulabaloota, mutta kommentointini tähän aloittamaani ketjuun loppuu kyllä tähän.
- matkarealisti
Ei siinä lue kirjoitti:
mitään suomeksi, ei alkaen tai loppuen, mutta siinä lukee englanniksi lainaamasi kohdan lisäksi:
"Booking Period: Fri 8 Jul 11 - Mon 11 Jul 11
Travel Period: Thu 1 Sep 11 - Mon 31 Oct 11
Applicable Days: Mon - Thurs (Subject to availability)
Offer Advance Purchase: Travel from 01 Sep 11"
Ei mitenkään, jos yhtään englantia osaa ja markkinointia ymmärtää, voi uskoa Ryanairin tekstin tarkoittavan, että kaikki matkat olisivat yhtä halpoja kuin nuo joiden ehdot on lueteltu yllä.
Kolmea viikkoa ennen lentoa harvoin saa halvimmalla hinnalla. Mutta jos varaa kolme kuukautta ennen ja ottaa halvimman päivän, niin halvalla pääsee. Tuore kokemus taustalla: neljä lentoa juhannuksen aikoihin yhteishinnalla 103 €, jossa oli kaikki kulut.Vaikeaa on varata matkaa 3 kk aiemmin, jos matkan tarve tulee 3 vk aikaisemmin!
- Kun tulee pikainen
matkarealisti kirjoitti:
Vaikeaa on varata matkaa 3 kk aiemmin, jos matkan tarve tulee 3 vk aikaisemmin!
lentomatkan tarve, niin kotoinen Finnair on ratkaisu!
Millainen? - vexi_z
Ei siinä lue kirjoitti:
mitään suomeksi, ei alkaen tai loppuen, mutta siinä lukee englanniksi lainaamasi kohdan lisäksi:
"Booking Period: Fri 8 Jul 11 - Mon 11 Jul 11
Travel Period: Thu 1 Sep 11 - Mon 31 Oct 11
Applicable Days: Mon - Thurs (Subject to availability)
Offer Advance Purchase: Travel from 01 Sep 11"
Ei mitenkään, jos yhtään englantia osaa ja markkinointia ymmärtää, voi uskoa Ryanairin tekstin tarkoittavan, että kaikki matkat olisivat yhtä halpoja kuin nuo joiden ehdot on lueteltu yllä.
Kolmea viikkoa ennen lentoa harvoin saa halvimmalla hinnalla. Mutta jos varaa kolme kuukautta ennen ja ottaa halvimman päivän, niin halvalla pääsee. Tuore kokemus taustalla: neljä lentoa juhannuksen aikoihin yhteishinnalla 103 €, jossa oli kaikki kulut.Vilkaisu Ryanairin nettisivulle näyttää ainakin 15.7. yksiselitteisen selvästi kiinteitä hintoja ilman mitään päivämäärärajauksia:
http://www.ryanair.com/fi
Siellä on hintana 25,99 ja lisänä lopussa linkki "http://www.ryanair.com/fi" josta näkyy KIINTEÄT mahdolliset lisähinnat ruumatavaroille jne.
More cheap flights from Finland
Fares don't incl optional Fees/Charges - vexi_z
vexi_z kirjoitti:
Vilkaisu Ryanairin nettisivulle näyttää ainakin 15.7. yksiselitteisen selvästi kiinteitä hintoja ilman mitään päivämäärärajauksia:
http://www.ryanair.com/fi
Siellä on hintana 25,99 ja lisänä lopussa linkki "http://www.ryanair.com/fi" josta näkyy KIINTEÄT mahdolliset lisähinnat ruumatavaroille jne.
More cheap flights from Finland
Fares don't incl optional Fees/ChargesSorry:
Linkin teksti alhaalla on "Fares don't incl optional Fees/Charges"
se avaa sivun
http://www.ryanair.com/fi/terms-and-conditions#regulations-tableoffees - rynkky4ever
Kun tulee pikainen kirjoitti:
lentomatkan tarve, niin kotoinen Finnair on ratkaisu!
Millainen?No ei se Finnair nykyään enää mikään kotoinen ole, (Paitsi jos satut olemaan puoliksi aasialainen)...
- Ossimax
Ei sulla oo siihen rahaakaan...buahahaaaaa
- jonijon1234
Noin 20 lennon ryan air kokemuksella tulen varmasti lentämään ainakin 20 lisää. Istuimet ovat vähintään hintakusetus -finnairin tasoa ja useasti olen saanut istua paljon väljemmin nahkapäällysteisissä istuimissa. En valitettavasti muista missä konetyypeissä kyseiset nahkaistuimet ovat mutta ne on mahtavat.
Hinta on aina täsmännyt hintaa jonka olen varaushetkellä näytölläni nähnyt. Ei siis mitään yllätyskuluja. Matkustan tosin aina pelkillä käsimatkatavaroilla. Myöskään repun / laukun koosta ei ole koskaan nipotettu...
Koneet ovat aina etuajassa mikä johtuu siitä että lentoajat on ilmoitettu reippaasti yläkanttiin ja aina siis olen nuo koomiset fanfaarit myös kuullut. Mitään suuria viivästyksiä ei ole tullut ja Ryan Airin käyttämät halpalentokentät ovat nopeita ja mukavan väljiä.
No tämä siis vain yhden ihmisen mielipide mutta hyvin on toiminut ja varmasti tulee toimimaan. Pitää myös muistaa että hinnat ovat satoja euroja finskiä halvempia.....- jJkKoO
Huomaa: Ryanairin koko kalusto on nettitietojen mukaan Boeingin 737-koneita ja niistä valtaosa -800 -tyyppiä. Yllä olevasta viestistäkin selviää istuinpaikkojen määrä verrattuna Finnairin Airbus A320-koneisiin. Samankokoisissa matkustamoissa Ryanairilla 39 matkustajaa eli 26 % enemmän. Siis toistoksi tuo viesti:
"Likimain samankokoiset matkustamot A320-koneessa ja Boeing 737-800 -koneessa. Finnairilla paikkoja 150 ja Ryanairilla 189. Ehkäpä se sardiinipurkkiasia tulee esille myös tuon tarkastelun kautta!" - TMP-CIA
jJkKoO kirjoitti:
Huomaa: Ryanairin koko kalusto on nettitietojen mukaan Boeingin 737-koneita ja niistä valtaosa -800 -tyyppiä. Yllä olevasta viestistäkin selviää istuinpaikkojen määrä verrattuna Finnairin Airbus A320-koneisiin. Samankokoisissa matkustamoissa Ryanairilla 39 matkustajaa eli 26 % enemmän. Siis toistoksi tuo viesti:
"Likimain samankokoiset matkustamot A320-koneessa ja Boeing 737-800 -koneessa. Finnairilla paikkoja 150 ja Ryanairilla 189. Ehkäpä se sardiinipurkkiasia tulee esille myös tuon tarkastelun kautta!"Finnairin reittikoneessa on tietenkin toisenlainen istuin- ja keittiöjärjestys. Ryanairin koneessa tila käytetään enemmän penkkiriveihin eikä muihin oheistiloihin. Finnairin koneessa lisätila on bisnesluokassa, turistiluokassa aikalailla sama jalkatila kuin Ryanairilla. Tässä ekonomy-istuinvälien faktaa numeroina:
Ryanair B737, istuinväli 30"
Finnair B757, istuinväli 28-29" (227 paikkaa)
British A. B757, istuinväli32" (173 paikkaa)
Finnair A330, istuinväli 32" (kaukolennot)
Finnair muut Airbussit, istuinväli 31" - seatguru
TMP-CIA kirjoitti:
Finnairin reittikoneessa on tietenkin toisenlainen istuin- ja keittiöjärjestys. Ryanairin koneessa tila käytetään enemmän penkkiriveihin eikä muihin oheistiloihin. Finnairin koneessa lisätila on bisnesluokassa, turistiluokassa aikalailla sama jalkatila kuin Ryanairilla. Tässä ekonomy-istuinvälien faktaa numeroina:
Ryanair B737, istuinväli 30"
Finnair B757, istuinväli 28-29" (227 paikkaa)
British A. B757, istuinväli32" (173 paikkaa)
Finnair A330, istuinväli 32" (kaukolennot)
Finnair muut Airbussit, istuinväli 31"Lisätäänpä tuhon vähän: Kun puhutaan konetyypistä B757 on se Finnairilla poistuva tyyppi, mutta tietenkin tuo 28" - 29" on totta niin kauan kuin kalustoa on Finnairilla. Taulukoidaan hieman tietoa, jota löytyy linkin www.seatguru.com takaa (tiedot koskevat vain economy-luokkaa, jos koneessa on myös business-paikkoja):
Pitch Width Seats
Finnair
A320 31" 18" 159
A321 31" 18" 196
A321 31" 18" 196
B757 28"-29" 18" 227
A330 32" 18" 221 (kaukolennot, mm. Thaimaa)
Ryanair
B737-800 30" 17" 189 (kiinteät penkit, ei virtaa, ei
infonäyttöä, ei paikkavarauksia)
Eihan tuo reilut 2,5 cm vähemmän tilaa pituussuuntaan ja saman verran kapeampaa penkin leveyttä paljoa ole olevinaan, mutta kyllä se vaan sekin tuntuu. (Leveys ei tietenkään Ryanairilla ole tärkeää, kun ei siellä ole ruokailua, jossa kyynärpäät kolkkaavat yhteen syödessä.) Tietenkin olen samaa mieltä kuin moni Ryanair-hurahtanut, että raha ratkaisee, mutta jos sitä on, on mukavuudellakin painoarvoa - ainakin minulle. - Kymmeniä lentoja/v
seatguru kirjoitti:
Lisätäänpä tuhon vähän: Kun puhutaan konetyypistä B757 on se Finnairilla poistuva tyyppi, mutta tietenkin tuo 28" - 29" on totta niin kauan kuin kalustoa on Finnairilla. Taulukoidaan hieman tietoa, jota löytyy linkin www.seatguru.com takaa (tiedot koskevat vain economy-luokkaa, jos koneessa on myös business-paikkoja):
Pitch Width Seats
Finnair
A320 31" 18" 159
A321 31" 18" 196
A321 31" 18" 196
B757 28"-29" 18" 227
A330 32" 18" 221 (kaukolennot, mm. Thaimaa)
Ryanair
B737-800 30" 17" 189 (kiinteät penkit, ei virtaa, ei
infonäyttöä, ei paikkavarauksia)
Eihan tuo reilut 2,5 cm vähemmän tilaa pituussuuntaan ja saman verran kapeampaa penkin leveyttä paljoa ole olevinaan, mutta kyllä se vaan sekin tuntuu. (Leveys ei tietenkään Ryanairilla ole tärkeää, kun ei siellä ole ruokailua, jossa kyynärpäät kolkkaavat yhteen syödessä.) Tietenkin olen samaa mieltä kuin moni Ryanair-hurahtanut, että raha ratkaisee, mutta jos sitä on, on mukavuudellakin painoarvoa - ainakin minulle.Ei raha pelkästään ratkaise, myös muutamat muut asiat saivat minut Ryanin kannattajaksi. Tässä muutama esimerkki:
- Kiinteät penkit, ei tule sitä riitaa edessäolevan kanssa joka haluaisi kaataa penkin makuuasentoon ja minä en polvineni sihen suostu :)
- Ei ruokaa, muutaman kerran matkavaatteet likaiset naapurin rähminnän vuoksi. 2-4 tuntia pärjää syömättä, jos terminaalissa syö ennen lähtöä.
- Käyttää pienempiä (syrjäisempiä) kenttiä, joista pääsee nopeasti kohteeseensa. Ainakin minulla, koska loma/työ kohteeni ei ole koskaan isojen kaupunkien lähettyvillä. - TMP-CIA
seatguru kirjoitti:
Lisätäänpä tuhon vähän: Kun puhutaan konetyypistä B757 on se Finnairilla poistuva tyyppi, mutta tietenkin tuo 28" - 29" on totta niin kauan kuin kalustoa on Finnairilla. Taulukoidaan hieman tietoa, jota löytyy linkin www.seatguru.com takaa (tiedot koskevat vain economy-luokkaa, jos koneessa on myös business-paikkoja):
Pitch Width Seats
Finnair
A320 31" 18" 159
A321 31" 18" 196
A321 31" 18" 196
B757 28"-29" 18" 227
A330 32" 18" 221 (kaukolennot, mm. Thaimaa)
Ryanair
B737-800 30" 17" 189 (kiinteät penkit, ei virtaa, ei
infonäyttöä, ei paikkavarauksia)
Eihan tuo reilut 2,5 cm vähemmän tilaa pituussuuntaan ja saman verran kapeampaa penkin leveyttä paljoa ole olevinaan, mutta kyllä se vaan sekin tuntuu. (Leveys ei tietenkään Ryanairilla ole tärkeää, kun ei siellä ole ruokailua, jossa kyynärpäät kolkkaavat yhteen syödessä.) Tietenkin olen samaa mieltä kuin moni Ryanair-hurahtanut, että raha ratkaisee, mutta jos sitä on, on mukavuudellakin painoarvoa - ainakin minulle."Eihan tuo reilut 2,5 cm vähemmän tilaa pituussuuntaan ja saman verran kapeampaa penkin leveyttä paljoa ole olevinaan, mutta kyllä se vaan sekin tuntuu."
>2,5 cm on olematon ero jos ottaa huomioon, ettei ole lehtitaskuja jotka voivat pullottaa yli 2,5cm, eikä edessäistuja voi kääntää penkkiään syliisi! Penkin leveydessä ei taida olla eroa lentoyhtiöstä, vaan konetyypistä johtuen. Vai tilaako Ryanair kapeampia koneita, käytävä ei ainakaan vaikuta "liian leveältä"!
"ei virtaa, ei infonäyttöä, ei paikkavarauksia"
>Eihän Finnairinkaan koneissa ole penkkikohtaisia infonäyttöjä paitsi kaukolennoilla, eikä niitä lyhellä matkalla tarvikaan. Kaukolennoilla mahdollisuus valita ohjelmat itse on kyllä tosi mukava juttu. Virtalähde on kyllä ihan ok, onko se muuallakin kun kaukolennoilla? Olen ollut tyytyväinen kun Ryanairin koneessa olen saanut valita istuinpaikkani ja halutessani matkaseurani itse.
"raha ratkaisee, mutta jos sitä on, on mukavuudellakin painoarvoa - ainakin minulle"
Samaa mieltä. Itselläni on kuitenkin rajalliset rahat käytössä, sijoitan säästyneet rahat mukavaan hotelliin tai teen useampia matkoja vuodessa.
Joskus säästyy koko lennon hinta, jos onnistuu saamaan Ryanirin lennon pelkän kilpailjan polttoainelisämaksun hinnalla, Ryanairin kun on luvannut olla jälkikäteen lisäämättä mitään yllätysmaksuja lennon hintaan.
- vice squad
Finnairin lomalennoilla (B757 aka marsuhäkki) joutuu istumaan todella epämukavasti melkein kirjaimellisesti polvet suussa, Ryanairin lennoilla on huomattavasti tilavampaa. Kokemusta runsaasti molemmista.
- marsuhäkki
Ja kun miettii lentojen pituuksia; Finnairin B757:lla on lennetty välilaskullisia kaukolentoja Meksikoon, Thaimaahan jne. Ihan älytön kone niin pitkille lennoille!
- Hellu 2
Kiitos jonijon1234! Kommentissasi oli kaikki oikein hyvin sanottu. Olen myöskin lentänyt noin 15 lentoa Ryanairilla. Jo lentoa tilatessa tietää, että kaikki pelittää ilman suurempia yllätyksiä. Rooman matkaa odotellessa!
- tietämätön
Moi!
Mitenkä ne ryanairin lähtö- ja paluuajat oikein menee? Ryanairin sivuilla lukee että kone lähtee italiasta klo 8:10 niin onko se paikallista aikaa vai Suomen aikaa? - AINA!
Paikallista aika.
- o
kiitos:)
- Neverever Ryan
Kovasti täällä keskustellaan ja väitellään hinnoista ja matkustusmukavuudesta. Täytyy tähän vanhaan ketjuun kuitenkin vielä ottaa esille syy miksi esim minä en missään tapauksessa matkusta Ryanairilla.
Ryanairilla rikotaan niin paljon sääntöjä, jotka vaikuttavat lentoturvallisuuteen. En koskaan voisi pitää halpaa hintaa niin tärkeänä, että olisin valmis matkustamaan ja samalla tukemaan tällaisen yhtiön toimintaa. Henkilökunnan työajat, työolosuhteet -ja sopimukset ovat niin ala-arvoisia ja täysin ristiriidassa yleisten alan säännösten kanssa. Ja näillä säännöillähän pyritään nimenomaa takaamaan turvallisuutta.
Myös jutut esim koneisen tankkauksista minimiin ei todellakaan herätä luottamusta. Jos yhtiön pääjohtaja itse on sitä mieltä että turvavyöt lentokoneessa ovat turhia ja havittelee koneisiinsa seisomapaikkoja, niin siinäpä sitä Ryanairin turvallisuuteen panostamistamista pähkinänkuoressa! Huh!
Alan kilpailu on kovaa, polttoaine kaikille yhtiöille samanhintaista, monet lentämiseen liityvät perusmaksut yhtiöille samoja. Jostainhan sitä katetta täytyy saada niin halpojen lippujen vastapainoksi! Likaista peliä ja suuria riskejä!- Paranoidi motiivi?
Tuntuu kuin edellinen kirjoittaja yhtäaikaa pelkäisi lentämistä ja uskoisi maailmassa olevan sellaisen lentoyhtiön, joka ei koskaan voi joutua onnettomuuteen, kun se noudattaa sääntöjä, jotka vaikuttavat lentoturvallisuuteen?
- Pelkkä hinta
Tähän ryanair-touhuun taitaa päteä ihan sama logiikka kuin mihin tahanssa isojen kauppaketjujen tarjoustuotteisiin. Silloin kun omalla rahalla ostetaan, ostetaan sitä halvinta tarjoustuotetta riippumatta siitä onko sen taustalla tuotteen/palvelun valmistajien ja tekijöiden riistämistä, oikeuksien polkemista jne.
Ei tavallinen tallaaja paljoa ostopäätöstään tehdessään mieti että maksaakohan tämän lentomatkan tuottaja henkilökunnalleen kaikki lakien ja säädösten mukaiset palkat ja korvaukset ja noudattaako yhtiö turvallisuusmääräyksiä vai ei. Tai onko se tonnikalapurkin tuottaja käyttänyt säännösten mukaisista kalastuskiintiöistä pyydettyä tonnikalaa ja onko kalan käsittelyn hoitanut asianmukaisesti palkkansa saava henkilö vai esim. lähes orjan asemassa työskentelevä lapsi.
Suurinta osaa ihmisistä ei vain kiinnosta mikään muu kuin hinta kun noudatetaan vain mantraa "sitä ostetaan mitä halvimmalla saadaan". Ihan sama pelaavatko kaikki samoilla säännöillä vai tehdäänkö asiat vähän oikoen, pienellä vilunkipelillä ja varsinaista työtä tekeviä riistäen.
Ihan sama onko kyseessä se tonnikalapurkki, lentomatka vai risteilijätilaus. - Euroopassa ja
Pelkkä hinta kirjoitti:
Tähän ryanair-touhuun taitaa päteä ihan sama logiikka kuin mihin tahanssa isojen kauppaketjujen tarjoustuotteisiin. Silloin kun omalla rahalla ostetaan, ostetaan sitä halvinta tarjoustuotetta riippumatta siitä onko sen taustalla tuotteen/palvelun valmistajien ja tekijöiden riistämistä, oikeuksien polkemista jne.
Ei tavallinen tallaaja paljoa ostopäätöstään tehdessään mieti että maksaakohan tämän lentomatkan tuottaja henkilökunnalleen kaikki lakien ja säädösten mukaiset palkat ja korvaukset ja noudattaako yhtiö turvallisuusmääräyksiä vai ei. Tai onko se tonnikalapurkin tuottaja käyttänyt säännösten mukaisista kalastuskiintiöistä pyydettyä tonnikalaa ja onko kalan käsittelyn hoitanut asianmukaisesti palkkansa saava henkilö vai esim. lähes orjan asemassa työskentelevä lapsi.
Suurinta osaa ihmisistä ei vain kiinnosta mikään muu kuin hinta kun noudatetaan vain mantraa "sitä ostetaan mitä halvimmalla saadaan". Ihan sama pelaavatko kaikki samoilla säännöillä vai tehdäänkö asiat vähän oikoen, pienellä vilunkipelillä ja varsinaista työtä tekeviä riistäen.
Ihan sama onko kyseessä se tonnikalapurkki, lentomatka vai risteilijätilaus.vielä EU:ssa toimiva lentoyhtiö tuskin pystyy kovin paljon vilunkipeliä pelaamaan.
Ryanairin kohdalla asiaa tavan takaa epäillään jopa mediassa, mutta juuri vasta pari viikkoa sitten Sunday Times päätyi maksamaan mittavat vahingonkorvaukset Ryanairille paikkaansa pitämättömistä väitteistä, joita tälläkin palstalla on toisteltu.
Mustamaalaus on osa (sääntöjä pilkulleen noudattavien) kipailijoiden arsenaalia? - ftffttfft
Euroopassa ja kirjoitti:
vielä EU:ssa toimiva lentoyhtiö tuskin pystyy kovin paljon vilunkipeliä pelaamaan.
Ryanairin kohdalla asiaa tavan takaa epäillään jopa mediassa, mutta juuri vasta pari viikkoa sitten Sunday Times päätyi maksamaan mittavat vahingonkorvaukset Ryanairille paikkaansa pitämättömistä väitteistä, joita tälläkin palstalla on toisteltu.
Mustamaalaus on osa (sääntöjä pilkulleen noudattavien) kipailijoiden arsenaalia?"tuskin pystyy kovin paljon vilunkipeliä pelaamaan."
Oletko hiukan vai paljon naivi? - Jos sitä vilunkia
ftffttfft kirjoitti:
"tuskin pystyy kovin paljon vilunkipeliä pelaamaan."
Oletko hiukan vai paljon naivi?tuntuu oikein todistetusti olevan, kannattaa ottaa yhteyttä asianomaisiin viranomaisinn. Jos vaan tuntuu, niin...
- bvbvfsdjbvbs
Jos sitä vilunkia kirjoitti:
tuntuu oikein todistetusti olevan, kannattaa ottaa yhteyttä asianomaisiin viranomaisinn. Jos vaan tuntuu, niin...
Kokoajanhan Ryanairilla on joku viranomaistutkimus päällä eli jotakin vilunkia kokoajan yritetään. Paljon onnistuu ja jostakin voi jopa narahtaa, mutta useimmin ei narahda, kuten vilunkipelissä joka alalla maailmanlaajuisesti.
- Onkohan äskeinen,
bvbvfsdjbvbs kirjoitti:
Kokoajanhan Ryanairilla on joku viranomaistutkimus päällä eli jotakin vilunkia kokoajan yritetään. Paljon onnistuu ja jostakin voi jopa narahtaa, mutta useimmin ei narahda, kuten vilunkipelissä joka alalla maailmanlaajuisesti.
27.1.2013 10:51, kirjoittanut itse viranomainen kun noin "tietää" noin hyvin?
Toisaalta mustamaalaus on osa (sääntöjä pilkulleen noudattavien) kipailijoiden arsenaalia. - a___p
Onkohan äskeinen, kirjoitti:
27.1.2013 10:51, kirjoittanut itse viranomainen kun noin "tietää" noin hyvin?
Toisaalta mustamaalaus on osa (sääntöjä pilkulleen noudattavien) kipailijoiden arsenaalia.jep, noita tutkimuksia on masinoinut esimerkiksi oma legacymme. turhaan.
nuo tankkaus-uutiset on todettu aika useaan kertaan virheellisiksi. enemmän olisin turvallisuudesta huolissaní pakkosäästöjen kurimuksessa olevalla legacyllä, jonka lennot eivät pääse perille jatkuvien huolto-ongelmien takia.
- Häkki
Ryanair kuuluu kaikesta huolimatta maailman turvallisimpia yhtiöihin. Sekä on yksi EUroopan suurimmista lentoyhtiöistä ja sillä on joka päivä tuhansia lentoja ristin rastiin ympäri EUrooppaa. KOSKAAN yhtiön 25 vuoden historian aikana ei ole sattunut vakavaa onnettomuutta, jossa olisi loukkaantunut tai kuollut ihmisiä. Näin on kuitenkin tapahtunut lukuisilla tunnetulla eurooppalaisilla lentoyhtiöillä kuten esim. Air France.
Mm. Suomen viranomaisilla ei ole ollut huomautettavaa Ryanairin toiminnasta esim. Turvallisuusasioissa. Työehtoasiat ovat ihan toinen juttu ja sillä ei ole mitään tekemistä lentoturvallisuuden kanssa. Kaikki EU:n lentoyhtiöt joutuvat noudattamaan erittäin tiukkoja turvallisuusmääräyksiä, johon kuuluu mm. Henkilökunnan maksimityöajat.- sdfsghh
"Työehtoasiat ovat ihan toinen juttu ja sillä ei ole mitään tekemistä lentoturvallisuuden kanssa."
Aijaa. Onhan sillä suora merkitys.
"Kaikki EU:n lentoyhtiöt joutuvat noudattamaan erittäin tiukkoja turvallisuusmääräyksiä, johon kuuluu mm. Henkilökunnan maksimityöajat."
Niin, Ryanairillakin on joku 900 tunnin työaikakatto VUODESSA mutta sen saa ajaa täyteen vaikka puolessa vuodessa ja sitten pannaan kaveri varamieheksi jota käytetään vain pakosta kun siitä joutuu maksamaan jotain ekstraa. Eli lakia noudatetaan mutta puolessa vuodessa pilotti aivan loppu.
Mutta lain noudattamienn on tärkeää. Silloin kaikki on hyvin. - reilu meininki
sdfsghh kirjoitti:
"Työehtoasiat ovat ihan toinen juttu ja sillä ei ole mitään tekemistä lentoturvallisuuden kanssa."
Aijaa. Onhan sillä suora merkitys.
"Kaikki EU:n lentoyhtiöt joutuvat noudattamaan erittäin tiukkoja turvallisuusmääräyksiä, johon kuuluu mm. Henkilökunnan maksimityöajat."
Niin, Ryanairillakin on joku 900 tunnin työaikakatto VUODESSA mutta sen saa ajaa täyteen vaikka puolessa vuodessa ja sitten pannaan kaveri varamieheksi jota käytetään vain pakosta kun siitä joutuu maksamaan jotain ekstraa. Eli lakia noudatetaan mutta puolessa vuodessa pilotti aivan loppu.
Mutta lain noudattamienn on tärkeää. Silloin kaikki on hyvin.http://www.youtube.com/watch?v=Mo1sG88oQbg
kelaa 35min kohtaan. Siinä se on. tunnit kasaan 9 kuukaudessa ja sit sivuun. - Minä olen luullut
reilu meininki kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=Mo1sG88oQbg
kelaa 35min kohtaan. Siinä se on. tunnit kasaan 9 kuukaudessa ja sit sivuun.tuon aiheluokittelun "Keskustele lentämisestä Ryanairilla" tarkoittavan matkustamista Ryanairilla, koska se kuuluu keskutelukokonaisuuteen Suomi24 / Matkailu / Lentäminen / Ryanair.
Tuntuu aika pienen piirin keskustelulta, jos siihen voivat osallistua vain Ryanairin lentäjät? - no minen tajjuu
Minä olen luullut kirjoitti:
tuon aiheluokittelun "Keskustele lentämisestä Ryanairilla" tarkoittavan matkustamista Ryanairilla, koska se kuuluu keskutelukokonaisuuteen Suomi24 / Matkailu / Lentäminen / Ryanair.
Tuntuu aika pienen piirin keskustelulta, jos siihen voivat osallistua vain Ryanairin lentäjät?Kenelle vastaat? Miten niin vain lentäjät?! Osallistu vapaasti vaan!
Ryanairilla matkustavien voi olla ihan hyvä tietää, miten firma hoitaa toimintaansa. Ja miten "turvallinen" nykymeininki on. - Käsitelläänkö täällä
no minen tajjuu kirjoitti:
Kenelle vastaat? Miten niin vain lentäjät?! Osallistu vapaasti vaan!
Ryanairilla matkustavien voi olla ihan hyvä tietää, miten firma hoitaa toimintaansa. Ja miten "turvallinen" nykymeininki on.lentoyhtiöiden turvallisuusasiat. Eikö Euroopan mailla ole omia Trafin kaltaisia viranomaisia selvittämässä maassa operoivien lentoyhtiöiden toimintaa.
"Turvallisuudesta" kohkaaminen kertoo jotain meidän "lentäjien" suhteesta lentämiseen.
Ei kai edes kovin moni Air Francen asiakas ole huolissaan omasta turvallisuudestaan, vaikka yksi Airbus putosikin taitavista lentäjistä huolimatta yhtäsoittoa meren pohjaan.
Ryanairin lentohistoriasta ei mitään noin hillitöntä löydy, mutta silti täällä pelätään sellaista, johon ei kukaan kirjoittaja joudu vain sen takia, että koneen pyrstössä onkin lyyra! - mitä salailet?
Käsitelläänkö täällä kirjoitti:
lentoyhtiöiden turvallisuusasiat. Eikö Euroopan mailla ole omia Trafin kaltaisia viranomaisia selvittämässä maassa operoivien lentoyhtiöiden toimintaa.
"Turvallisuudesta" kohkaaminen kertoo jotain meidän "lentäjien" suhteesta lentämiseen.
Ei kai edes kovin moni Air Francen asiakas ole huolissaan omasta turvallisuudestaan, vaikka yksi Airbus putosikin taitavista lentäjistä huolimatta yhtäsoittoa meren pohjaan.
Ryanairin lentohistoriasta ei mitään noin hillitöntä löydy, mutta silti täällä pelätään sellaista, johon ei kukaan kirjoittaja joudu vain sen takia, että koneen pyrstössä onkin lyyra!Kyllä täällä voidaan sellaistakin selvitellä.
Kuinka moni Turkishin matkustaja on huolissaan, tonttiin on tullut tälläkin vuosituhannella.
Tämä lainattu kohta ei tarkoita yhtään mitään, kun Ryanair käyttää vuosityöajan 9 kuukaudessa eli piiputtaa lentäjät burnoutin partaalle.
"Kaikki EU:n lentoyhtiöt joutuvat noudattamaan erittäin tiukkoja turvallisuusmääräyksiä, johon kuuluu mm. Henkilökunnan maksimityöajat."
Miksi kirjoitella tuollaista jeesustelua, jos sillä ei ole todellisuuden kanssa tekemistä. - Pelottaako vai
mitä salailet? kirjoitti:
Kyllä täällä voidaan sellaistakin selvitellä.
Kuinka moni Turkishin matkustaja on huolissaan, tonttiin on tullut tälläkin vuosituhannella.
Tämä lainattu kohta ei tarkoita yhtään mitään, kun Ryanair käyttää vuosityöajan 9 kuukaudessa eli piiputtaa lentäjät burnoutin partaalle.
"Kaikki EU:n lentoyhtiöt joutuvat noudattamaan erittäin tiukkoja turvallisuusmääräyksiä, johon kuuluu mm. Henkilökunnan maksimityöajat."
Miksi kirjoitella tuollaista jeesustelua, jos sillä ei ole todellisuuden kanssa tekemistä.pelottelua?
Elämä on ihmisen hengenvaarallisinta aikaa.
Viinaan kuolee Suomessa n. 3000 ihmistä vuodessa, mutta ei se taida huolestuttaa niitä, jotka täällä pelkäävät sellaista, johon ei kukaan kirjoittaja joudu vain sen takia, että koneen pyrstössä onkin lyyra! - a___p
sdfsghh kirjoitti:
"Työehtoasiat ovat ihan toinen juttu ja sillä ei ole mitään tekemistä lentoturvallisuuden kanssa."
Aijaa. Onhan sillä suora merkitys.
"Kaikki EU:n lentoyhtiöt joutuvat noudattamaan erittäin tiukkoja turvallisuusmääräyksiä, johon kuuluu mm. Henkilökunnan maksimityöajat."
Niin, Ryanairillakin on joku 900 tunnin työaikakatto VUODESSA mutta sen saa ajaa täyteen vaikka puolessa vuodessa ja sitten pannaan kaveri varamieheksi jota käytetään vain pakosta kun siitä joutuu maksamaan jotain ekstraa. Eli lakia noudatetaan mutta puolessa vuodessa pilotti aivan loppu.
Mutta lain noudattamienn on tärkeää. Silloin kaikki on hyvin.todellinen kysymys oli vähän alempana, mutta jos kuukaudessa on sadan tunnin rajoitus, miten tuo vuositavoite täyttyy puolessa vuodessa niinkuin väität?
- näsäviisas vai
Pelottaako vai kirjoitti:
pelottelua?
Elämä on ihmisen hengenvaarallisinta aikaa.
Viinaan kuolee Suomessa n. 3000 ihmistä vuodessa, mutta ei se taida huolestuttaa niitä, jotka täällä pelkäävät sellaista, johon ei kukaan kirjoittaja joudu vain sen takia, että koneen pyrstössä onkin lyyra!Niin, entä kolesteroli, liikenneonnettomuudet, huumeet ja alkoholi?!
Hei mutta onkin ihan ok että liikennelentokoneen lentäjiä väsytetään ylitunneilla!
Kukaan ei sitten valita mistään muutenkaan ennenkuin Afrikassa lapset eivät kuole janoon. Eikö niin. - näin sitten.
a___p kirjoitti:
todellinen kysymys oli vähän alempana, mutta jos kuukaudessa on sadan tunnin rajoitus, miten tuo vuositavoite täyttyy puolessa vuodessa niinkuin väität?
Se vastaus on siinä videolla, ei se ollut puoli vuotta vaan 9 kk, sen muistin väärin mutta korjasin seuraavaan tekstiin.
Tossa lentäjä selvästi kertoo, että saa tehdä vuodessa 900 tuntia mutta työtahdilla se täyttyy hänellä jo "syyskuussa" eli siihen asti ns. vuosityötuntikatosta ei ole pidetty huolta vaan on teetetty ylitöitä 9 kk ajan. Eli ylirasitettu. Ja sitten 3 kk lentämättä. - a___p
näin sitten. kirjoitti:
Se vastaus on siinä videolla, ei se ollut puoli vuotta vaan 9 kk, sen muistin väärin mutta korjasin seuraavaan tekstiin.
Tossa lentäjä selvästi kertoo, että saa tehdä vuodessa 900 tuntia mutta työtahdilla se täyttyy hänellä jo "syyskuussa" eli siihen asti ns. vuosityötuntikatosta ei ole pidetty huolta vaan on teetetty ylitöitä 9 kk ajan. Eli ylirasitettu. Ja sitten 3 kk lentämättä.tuskin tuo 100 (tai siis 99,9) tuntia kuussa ketään oikeasti ylirasittaa.
- s24 oikeassa
a___p kirjoitti:
tuskin tuo 100 (tai siis 99,9) tuntia kuussa ketään oikeasti ylirasittaa.
Eipä tietenkään. Ihan huvikseen asetettu 900 vuositunnin raja. 1500 olisi ihan ok. Tulisivat katsomaan miten duunarit paiskovat hommia tana.
- a___p
sata työtuntia kuukaudessa saa lentäjän burnoutin partaalle? ja 900 tuntia vuodessa?
normityöajalla (37,5h/viikko) tavallinen suomalainen tekee töitä reilut 160 tuntia kuussa. eli reilut 1700 tuntia vuodessa.
kuinka vähän suomalaiset lentäjät oikein tekevät tötä jos tuo on burn-out -tahti?- turrrvallista on...
Normiajalla tavallinen suomalainen tekee oikeasti töitä varmaan 20 tuntia viikko.
Et sä voi lähteä vertaamaan lentotöitä lehdenjakeluun. Tai papereiden siirtämiseen mapeista toiseen.
Ja ensin tuolla hehkutettiin miten "EU-pykälät kyllä pitävät huolen" vaikkei todellisuudessa niin ole. Ja nyt sitten ne pykälätkin on pielessä vai.
- Eikö niissä teidän
simulaattori-peleissä ole ollenkaan keskustelupalstaa, kun pitää tänne matkailuaiheiselle palstalle tulla laskemaan työtunteja ohjaamossa jne.?
- herkkä aihe?
Tuolla kirjoitettiin ihan perustellen miksi asia on esillä:
"Täytyy tähän vanhaan ketjuun kuitenkin vielä ottaa esille syy miksi esim minä en missään tapauksessa matkusta Ryanairilla.
Ryanairilla rikotaan niin paljon sääntöjä, jotka vaikuttavat lentoturvallisuuteen. En koskaan voisi pitää halpaa hintaa niin tärkeänä, että olisin valmis matkustamaan ja samalla tukemaan tällaisen yhtiön toimintaa. Henkilökunnan työajat, työolosuhteet -ja sopimukset ovat niin ala-arvoisia ja täysin ristiriidassa yleisten alan säännösten kanssa. Ja näillä säännöillähän pyritään nimenomaa takaamaan turvallisuutta."
Vai onko täällä tarkoitus kertoa, miten käveli portille, käveli bussiin, nousi portaat koneeseen, istui alas, osti välipalaa, odotti laskeutumista, käveli ulos jne. Sekö oliis matkustusaiheiselle palstalle sopivaa?
Ei siitä mihinkään pääse, kakka on kakka. Harmittaahan se jos jostain syystä itse käyttää ja saa lukea kritiikkiä. - Kyllä kai melkein
herkkä aihe? kirjoitti:
Tuolla kirjoitettiin ihan perustellen miksi asia on esillä:
"Täytyy tähän vanhaan ketjuun kuitenkin vielä ottaa esille syy miksi esim minä en missään tapauksessa matkusta Ryanairilla.
Ryanairilla rikotaan niin paljon sääntöjä, jotka vaikuttavat lentoturvallisuuteen. En koskaan voisi pitää halpaa hintaa niin tärkeänä, että olisin valmis matkustamaan ja samalla tukemaan tällaisen yhtiön toimintaa. Henkilökunnan työajat, työolosuhteet -ja sopimukset ovat niin ala-arvoisia ja täysin ristiriidassa yleisten alan säännösten kanssa. Ja näillä säännöillähän pyritään nimenomaa takaamaan turvallisuutta."
Vai onko täällä tarkoitus kertoa, miten käveli portille, käveli bussiin, nousi portaat koneeseen, istui alas, osti välipalaa, odotti laskeutumista, käveli ulos jne. Sekö oliis matkustusaiheiselle palstalle sopivaa?
Ei siitä mihinkään pääse, kakka on kakka. Harmittaahan se jos jostain syystä itse käyttää ja saa lukea kritiikkiä.jokainen pikkupoikana haaveili palomiehen tai lentäjän töistä, mutta aikuisena ei oikein jaksa matkailusivuilla lueskella ikuisten pikkupoikien pohdintaa lentäjän työtuntien määrästä ja siitä miksi kaikkien lukijoiden pitäisi osata pelätä lentämistä koneessa, jossa ei noudateta sopimuksia jne.
- a___p
jep. paljon melua tyhjästä. jälleen kerran.
- ryanair on hyvä
olen lentänyt ryanairilla monta kertaa tampereelta ja kaikki lennot on ollut hyviä mikään lento ei ole ollut myöhässä ja palvelu on hyvää vaikka ei yleensä ole suomalaista henkilökuntaa joten on hyvä osata vähän englantia jos matkustaa ryanairilla
- Nou tänks
Espanjan viranomaiset moittivat Ryanairin vaarantavan turvallisuuden lentäessään liian vähällä bensalla:
http://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/exclusive-safety-warning-as-budget-airlines-such-as-ryanair-cut-fuel-levels-for-flights-8749046.html
Ryanair irtisanoi turvallisuuspuutteita kritisoineen lentäjänsä:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2395642/Ryanair-sacks-pilot-spoke-TV-documentary-safety-fears-gross-misconduct.html
Keskustelua:
http://www.cnbc.com/id/100957936
Tyytymättömien kokemuksia:
http://www.ihateryanair.org/
P.S.
Itse lento olisi Tampereelta Lontooseen mennyt mukavasti, ellei naismainen stuertti olisi ajanut kärryillä jalan yli. Ei pahoittelua. Seuraavaa matkustajaa varoitti vaunuistaan. - Luettavaa
Kiire on olla ajoissa, meinasi kone rysähtää:
http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/ryanair-plane-almost-crashed-in-germany-after-pilots-tried-a-new-manoeuvre-to-make-up-lost-time-8399570.html - Anonyymi
Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, en edes viitsi yksilöidä kaikkea pazkaa mitä oli niin lipun lopulliseen hintaan kuin matkatavaroihin, lähtöselvityksiin jne liittyen. En lennä enää koskaan ko yhtiöllä minnekään milloinkaan piste Finskillä olis tullu halvemmaksi ja ilman yllätyksiä.
Lpr-Berliini-Lpr. - Anonyymi
Joo ei ne halpalentoyhtiöt välttämättä sovi kaikille. Pitää osata ymmärtää mitä on varaamassa ja mitä palveluja kyseisen lipun hintaan kuuluu. Jos sellasella hälläväliä meiningillä lähtee halpalentoyhtiöiden matkaan niin kalliiksi voi tulla. Mutta luetun ymmärtämisellä, kaverilta kysymällä (monet ovat jo halpiksilla lentäneet) välttyy suuremmilta sudenkuopilta.
- Anonyymi
Lennon piti maksaa 45 euroa, mutta varausta tehdessä tuli ilmoitus, että hinta noussut 51 euroon. Tililtä kuitenkin velotettiin lähemmäs 56 euroa.
- Anonyymi
höpöhöpö.
- Anonyymi
Nyt näköjään saa lentoja todella edullisesti, meno-paluu Riikaan alle kympillä.
- Anonyymi
Kannattaa mietti 10x ennen kuin tästä yhtiöstä ostaa lipun ja lukea kaikki tarkkailen sekä tehdä chekin edellisenä päivänä ja ei kannattaa ottaa matkalaukku mukaan jos ei ole erikseen ostettu muuten joutuu maksaa
55€ myöhästynee chekinistä ja yli kahden kilon tavara laukusta 46€
Tämä oli todellakin ryöstö!!
1/5
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070