Lapsen uskon kieltäminen ja tuomalla jotain muuta sen sijaan, kuten sanovat lahkolaiset että lapsi pelastuu Kristuksen ansion perusteella tai sanomalla että lapset ovat vailla syntejä.
Pelastukselle on asetettu kaksi Raamatullista ehtoa jotka ovat usko ja kaste.
Mutta jos lapset pelastuisivat ilman uskoa niin silloin täytyisi Raamatussa olla siitä selvä ilmoitus
ja apostolinen julistus asian johdosta
Jos siis lapset pelastuisivat ilman uskoa niin eivät siinä tapauksessa voisi ollenkaan olla aikuisille esikuvana.
Jeesus siunasi lapset ja jos ei kasteen asettamisen jälkeen tai kasteessa eivät lapset omistaisi kasteen uskoa(pelastavaa uskoa huom!) niin ei aikuisten tarvitsisi uskoa pelastuakseen saati että olisi kysymys uudestikastajien ymmärtämästä pelastetun uskosta..
Koska uudestikastajat kieltävät lapsen uskon eivätkä halua tulla lasten kaltaiseksi Mk.10;15 niin heidän selityksistään käy selväksi että he ovat pelastukseen nähden ulkopuolisia itsensä tuomitsemia sanan väärentäjiä tehden sitä perkeleellisessä ilkeydessään.
Yksi kaste merkitsee lapsikastetta ?
41
141
Vastaukset
- Kiitos kirjoituksest
Hyvä teksti. Mukavaa, että joku jaksaa jakaa foorumilla totuuttakin näiden adventti-hellari-tiesminkä-lahkolaisten typeryyksien seassa.
- Yks vaan taas
Lissäisin hiukka viell sitä (voitte sitten taas kiitellä), että vauva-lapsen uskoa ei tietenkään kuulla mutta tuomalla kummit mumisemaan hänen siastaan uskoa kuten meillä luterilaisuudessa on tapana, niin nämäpä uskovaiset oikean kasteen ottaneet kastetut sanovat, että vauva-lapsi pelastuu Kristuksen ansion perusteella ja että vauva-lapset uskosta vielä mitään tietämättömät siunataan Jumalan yhteyteen, koska he ovat vailla syntejä.
Niinpä heidän Raamatun selityksistä käy selväksi että me luterilaiset olemme pelastukseen nähden ulkopuolisia itsensä tuomitsemia sanan väärentäjiä tehden sitä perkeleellisessä ilkeydessään ja valheessa ilman Raamatun todistusta asiasta.- avaaja..
ei lapsi ole vapaa synneistä tosin tekosynneistä mutta peritty synti seuraa jokaista ja jokainen on synnin himossa siitetty ja syntynyt.
Kasteessa alkusynnin voima annetaan anteeksi Kristuksen tähden ja emme tuomitse lapsia kadotukseen emmekä myöskään vammaisia. - näinpä se on
Hyvä kun tunnustit, oikein hyvä, vauvavalelua ei Raamattu tunne!
- avaaja
näinpä se on kirjoitti:
Hyvä kun tunnustit, oikein hyvä, vauvavalelua ei Raamattu tunne!
lapsen kastaminen kolmiyhteyden nimeen on ainoa varma kaste sillä lapsi ei voi valehdella, mutta uudestikastajat tekevät sitä mielelään.
Lahkolaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa sanoo Raamattu joten sinä ja sinun uskosi ja kasteesi. - Tiedäpä tämä
avaaja kirjoitti:
lapsen kastaminen kolmiyhteyden nimeen on ainoa varma kaste sillä lapsi ei voi valehdella, mutta uudestikastajat tekevät sitä mielelään.
Lahkolaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa sanoo Raamattu joten sinä ja sinun uskosi ja kasteesi.Hih, heh... Ei kai se osaa hanttiin panna teidän harhaopeillenne kun ei vielä mistään mitään ymmärrä eikä voimat vielä riitä nurin teitä heittämään... peto olet avuttomia ymmärtämättömiä harhaoppiisi kantamaan ... Jumala sinua rangaiskoon!
avaaja kirjoitti:
lapsen kastaminen kolmiyhteyden nimeen on ainoa varma kaste sillä lapsi ei voi valehdella, mutta uudestikastajat tekevät sitä mielelään.
Lahkolaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa sanoo Raamattu joten sinä ja sinun uskosi ja kasteesi."lapsen kastaminen kolmiyhteyden nimeen on ainoa varma kaste sillä lapsi ei voi valehdella, mutta uudestikastajat tekevät sitä mielelään.
Lahkolaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa sanoo Raamattu joten sinä ja sinun uskosi ja kasteesi. "
- ootko kuullut lapsen =vauvan suusta kastehetkellä uskontunnustuksen Krstukseen Jeesukseen?
- tuota tunnustusta Raamattu peräänkuuluttaa yksiselitteisesti.
""lapsen kastaminen kolmiyhteyden nimeen on ainoa varma kaste sillä lapsi ei voi valehdella, mutta uudestikastajat tekevät sitä mielelään."
- ei tietysti voi valehdella / puhua tottakaan, kun ei sanaa kuulu suusta, ukinaa korkeintaan / itkua, sekö on uskontunnustus ilman valetta?
Uudestikastajia ei ole, Raamatussa on vaan uskovia kastaneita.
Lapsikaste ei oe Raamatullinen kaste lainkaan, se on nimenantorituaali ja siunaustilaisuus elämän tielle.
Miksi sinunkin pitää yrittää vängätä selvää asiaa toisenlaiseksi. Usko jo Raamatun ilmoitus asiasta ja seuraa sitä.
- Meingott
1. Jeesus sanoo, että hänen oppilaikseen tullaan kastamalla ja opettamalla.
2. Jeesus sanoo, että lapset ottavat Jumalan valtakunnan vastaan.
3. Jumalan valtakunnan vastaanottaminen tarkoittaa uskoa.
4. Jeesus sanoo, että Jumalan valtakuntaan päästäkseen on jokaisen synnyttävä uudestaan vedestä ja Hengestä.
5. Vedestä ja Hengestä uudestisyntyminen on kaste, se syntien poispeseminen, Kristuksen kanssa kuoleminen ja ylösnouseminen, se on tulemista Kristuksen ruumiin jäseneksi, se on syntien anteeksisaaminen, silloin Kristus tulee asumaan sydämeen.
6. Jeesus sanoo, ettei lapsia saa estää tulemasta hänen oppilaikseen, kuten opetuslapset estelivät.
7. Kaste on lapsen tuleminen Jumalan valtakunnan kansalaiseksi, Jeesuksen oppilaaksi ja pelastuksen tapahtuminen (ks. kohta 5) hänen kohdallaan.
Kysymys onkin, miksi kasteenuusijat tahtovat estää tämän? Miksi lapsi ei saa olla Jeesuksen opetuslapsi ja asettavat lapselle samoja ehtoja kuin aikuisille? He toimivat samoin kuin Jeesuksen oppilaat, jotka estivät tuomasta lapsia Jeesuksen eteen...- voi pimeyttä
Voi herranen aika!
Kysymys onkin:
Miksi vauvan valelijat estävät lapsia kelpaamasta Jeesukselle ilman kastetta???
Miksi lapsi ei saa olla Jeesuksen opetuslapsi ilman pakollista kastetta, vaikka
Jeesus sanoo: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"???
Miksi vauvan valelijat asettavat ehtoja, jotta lapsi kelpaisi Jumalalle?
Lapset ottavat vastaan Jumalan valtakunnan, kun heille kerrotaan
evankelimia! Miksi vauvan valelijat eivät usko tätä vaan vaativat
vauvalle kastetta? - Meingott
voi pimeyttä kirjoitti:
Voi herranen aika!
Kysymys onkin:
Miksi vauvan valelijat estävät lapsia kelpaamasta Jeesukselle ilman kastetta???
Miksi lapsi ei saa olla Jeesuksen opetuslapsi ilman pakollista kastetta, vaikka
Jeesus sanoo: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"???
Miksi vauvan valelijat asettavat ehtoja, jotta lapsi kelpaisi Jumalalle?
Lapset ottavat vastaan Jumalan valtakunnan, kun heille kerrotaan
evankelimia! Miksi vauvan valelijat eivät usko tätä vaan vaativat
vauvalle kastetta?Kasteenuusijoille lapsenkasteen kannattajat voivat vastata Jeesuksen omilla sanoilla:
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt. 28:18-20)
Jeesuksen opetuslapseksi tullaan, kuten mestarimme itse sanoo, kastamalla ja opettamalla. Ja kun lapset kertavat ottavat Jumalan valtakunnan vastaan, silloin lapsilla on lupa olla Jeesuksen opetuslapsi ja uskovien seurakunnan jäseniä. Jäseneksi tullaan, kuten edellä Kristus itse sanoo, kasteessa. Siinä ei ehtoja aseteta, vaan Kristuksen omat sanat ovat lupaus, että lapset saavat olla uskovien seurakunnan jäseniä. - voi pimeyttä
Meingott kirjoitti:
Kasteenuusijoille lapsenkasteen kannattajat voivat vastata Jeesuksen omilla sanoilla:
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt. 28:18-20)
Jeesuksen opetuslapseksi tullaan, kuten mestarimme itse sanoo, kastamalla ja opettamalla. Ja kun lapset kertavat ottavat Jumalan valtakunnan vastaan, silloin lapsilla on lupa olla Jeesuksen opetuslapsi ja uskovien seurakunnan jäseniä. Jäseneksi tullaan, kuten edellä Kristus itse sanoo, kasteessa. Siinä ei ehtoja aseteta, vaan Kristuksen omat sanat ovat lupaus, että lapset saavat olla uskovien seurakunnan jäseniä.Taas väärin!
Jeesuksen opetuslapseksi EI TULLA KASTAMALLA!!!
Ei Jeesus ruvennut kastamaan valitsemiaan opetuslapsia, vaan Hän alkoi
opettaa heitä!!!
Jumalan lapseksi tullaan uskomalla evankeliumia:
"Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi vopiman tulla Jumalan lapseksi,
NIILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ."
Joh 1:12
Kaste kuuluu vain niille, jotka uskovat:
Ap 2:41
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."
Apostolit eivät kastaneet kaikkea kansaa eikä vauvoja, eivätkä tehneet kastamalla
Jerusalemin asukkaista opetuslapsia!!! - Meingott
voi pimeyttä kirjoitti:
Taas väärin!
Jeesuksen opetuslapseksi EI TULLA KASTAMALLA!!!
Ei Jeesus ruvennut kastamaan valitsemiaan opetuslapsia, vaan Hän alkoi
opettaa heitä!!!
Jumalan lapseksi tullaan uskomalla evankeliumia:
"Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi vopiman tulla Jumalan lapseksi,
NIILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ."
Joh 1:12
Kaste kuuluu vain niille, jotka uskovat:
Ap 2:41
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."
Apostolit eivät kastaneet kaikkea kansaa eikä vauvoja, eivätkä tehneet kastamalla
Jerusalemin asukkaista opetuslapsia!!!Ei Jeesus oppilaitaan kastanut, sillä Jeesus asetti kasteen vasta kun hän astui Taivaaseen. Sen jälkeen kastetaan, ei yhtään aiemmin.
Jeesus sanoo selvästi, että hänen opetuslapsikseen tehdään kaikki kansat kastamalla ja opettamalla. Vai sanooko Jeesus jotain väärin vai onko siinä jokin asia epäselvä?
Kehotan lukemaan uudelleen apostolien tekojen alun. Siellä hyvin selkeästi apostolit tekevät jerusalemilaisista Jeesuksen opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Molemmat puolet ovat mukana.
Väittämällä, että kaste kuuluu niille, jotka uskovat, viestität selvästi, etteivät sylilapset saa olla Jeesuksen oppilaita. Heiltä vaaditaan tietoista ikää ja henkilökohtaista uskonratkaisua ihmistekona, sekä sitä, että heidän on oltava tietoisia omasta syntisyydestään eli siitä, etä he tarvitsevat Jeesusta omaksi Pelastajakseen. Tätä ennen on ihmisen tehtävä syntiä. Eli ihmisten on tehtävä syntiä, voidakseen olla Jeesuksen opetuslapsia. Nämä samat vaatimukset annetaan aikuisille ja lapsille... Kasteenuusijoilla on tämän vuoksi iso ongelma käsissään, jota ei tohdita tunnustaa.
Silti kun Jeesus sanoo, että lapset ottavat valtakunnan vastaan. Se ei ole mahdollista ilman uskoa. Lapset uskovat. Silloin lapsilla on myös oikeus kasteeseen ja lupa olla Jeesuksen oppilas ilman, että edellytetään tekosyntejä tai tietoista ikää. Lapsi saa olla Kristuksen oppilas, ja tähän on Jeesuksen oma lupa. Pyhä apostoli Pietari saarnasi jerusalemilaisille, että lupaus Kristuksesta ja syntien anteeksisaamisesta koskee jerusalemilaisia ja heidän lapsiaan, sekä kaikkia niitä jotka ovat etäällä, i.e. Jerusalemin ulkopuolella muualla maailmassa. Kääntykää ja ottakaan kaste Jeesuksen nimeen, silloin saadaan synnit anteeksi ja vuodatetaan Pyhä Henki. Kaikki tämä samassa paketissa kastetapahtumassa, kääntymyksessä ja kasteessa syntien anteeksisaaminen ja Pyhän Hengen vuodattaminen. - voi pimeyttä
Meingott kirjoitti:
Ei Jeesus oppilaitaan kastanut, sillä Jeesus asetti kasteen vasta kun hän astui Taivaaseen. Sen jälkeen kastetaan, ei yhtään aiemmin.
Jeesus sanoo selvästi, että hänen opetuslapsikseen tehdään kaikki kansat kastamalla ja opettamalla. Vai sanooko Jeesus jotain väärin vai onko siinä jokin asia epäselvä?
Kehotan lukemaan uudelleen apostolien tekojen alun. Siellä hyvin selkeästi apostolit tekevät jerusalemilaisista Jeesuksen opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Molemmat puolet ovat mukana.
Väittämällä, että kaste kuuluu niille, jotka uskovat, viestität selvästi, etteivät sylilapset saa olla Jeesuksen oppilaita. Heiltä vaaditaan tietoista ikää ja henkilökohtaista uskonratkaisua ihmistekona, sekä sitä, että heidän on oltava tietoisia omasta syntisyydestään eli siitä, etä he tarvitsevat Jeesusta omaksi Pelastajakseen. Tätä ennen on ihmisen tehtävä syntiä. Eli ihmisten on tehtävä syntiä, voidakseen olla Jeesuksen opetuslapsia. Nämä samat vaatimukset annetaan aikuisille ja lapsille... Kasteenuusijoilla on tämän vuoksi iso ongelma käsissään, jota ei tohdita tunnustaa.
Silti kun Jeesus sanoo, että lapset ottavat valtakunnan vastaan. Se ei ole mahdollista ilman uskoa. Lapset uskovat. Silloin lapsilla on myös oikeus kasteeseen ja lupa olla Jeesuksen oppilas ilman, että edellytetään tekosyntejä tai tietoista ikää. Lapsi saa olla Kristuksen oppilas, ja tähän on Jeesuksen oma lupa. Pyhä apostoli Pietari saarnasi jerusalemilaisille, että lupaus Kristuksesta ja syntien anteeksisaamisesta koskee jerusalemilaisia ja heidän lapsiaan, sekä kaikkia niitä jotka ovat etäällä, i.e. Jerusalemin ulkopuolella muualla maailmassa. Kääntykää ja ottakaan kaste Jeesuksen nimeen, silloin saadaan synnit anteeksi ja vuodatetaan Pyhä Henki. Kaikki tämä samassa paketissa kastetapahtumassa, kääntymyksessä ja kasteessa syntien anteeksisaaminen ja Pyhän Hengen vuodattaminen.Vieläkin väärin
Jeesus kastoi opetuslapset ensin ja sen jälkeen nämä jatkoivat samaa käytäntöä,
Joh 4:1, mutta hekin kastoivat VAIN NE, JOTKA JEESUS OLI
ENSIN
TEHNYT OPETUSLAPSEKSI!!!
Mutta vauvoja he eivät kastaneet!!!!
Apopstolit jatkoivat samaa käytäntöä: Ensin he saarnasivat evankeliumia ja
SEN JÄLKEEN kastoivat vain ne, jotka uskoivat:
Ap 8:12
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan
valtakunnasta ja Jesuksen Kristuksen nimestä, niin HE OTTIVAT KASTEEN,
SEKÄ MIEHET ETTÄ NAISET."!!!
Vauvakasteesta ei ole mitään havaintoa!
Jeesus EI SANONUT:
"Lastenkaltaisten, jotka uskovat, on taivasten valtakunta"!!!!
vaan "SENKALTAISTEN ON TAIVASTEN VALTAKUNTA"!!!
Raamattu ei tunne vauvojen uskoa!! - näin on
Meingott kirjoitti:
Ei Jeesus oppilaitaan kastanut, sillä Jeesus asetti kasteen vasta kun hän astui Taivaaseen. Sen jälkeen kastetaan, ei yhtään aiemmin.
Jeesus sanoo selvästi, että hänen opetuslapsikseen tehdään kaikki kansat kastamalla ja opettamalla. Vai sanooko Jeesus jotain väärin vai onko siinä jokin asia epäselvä?
Kehotan lukemaan uudelleen apostolien tekojen alun. Siellä hyvin selkeästi apostolit tekevät jerusalemilaisista Jeesuksen opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Molemmat puolet ovat mukana.
Väittämällä, että kaste kuuluu niille, jotka uskovat, viestität selvästi, etteivät sylilapset saa olla Jeesuksen oppilaita. Heiltä vaaditaan tietoista ikää ja henkilökohtaista uskonratkaisua ihmistekona, sekä sitä, että heidän on oltava tietoisia omasta syntisyydestään eli siitä, etä he tarvitsevat Jeesusta omaksi Pelastajakseen. Tätä ennen on ihmisen tehtävä syntiä. Eli ihmisten on tehtävä syntiä, voidakseen olla Jeesuksen opetuslapsia. Nämä samat vaatimukset annetaan aikuisille ja lapsille... Kasteenuusijoilla on tämän vuoksi iso ongelma käsissään, jota ei tohdita tunnustaa.
Silti kun Jeesus sanoo, että lapset ottavat valtakunnan vastaan. Se ei ole mahdollista ilman uskoa. Lapset uskovat. Silloin lapsilla on myös oikeus kasteeseen ja lupa olla Jeesuksen oppilas ilman, että edellytetään tekosyntejä tai tietoista ikää. Lapsi saa olla Kristuksen oppilas, ja tähän on Jeesuksen oma lupa. Pyhä apostoli Pietari saarnasi jerusalemilaisille, että lupaus Kristuksesta ja syntien anteeksisaamisesta koskee jerusalemilaisia ja heidän lapsiaan, sekä kaikkia niitä jotka ovat etäällä, i.e. Jerusalemin ulkopuolella muualla maailmassa. Kääntykää ja ottakaan kaste Jeesuksen nimeen, silloin saadaan synnit anteeksi ja vuodatetaan Pyhä Henki. Kaikki tämä samassa paketissa kastetapahtumassa, kääntymyksessä ja kasteessa syntien anteeksisaaminen ja Pyhän Hengen vuodattaminen.Totta:
"Lapset uskovat. Silloin lapsilla on myös oikeus kasteeseen ja lupa olla Jeesuksen oppilas"
Näin Raamattukin opettaa. Lapset uskovat aikuisia helpommin, kun heille
kerrotaan Jeesuksesta! Siksi he ovat meille esimerkkinä siitä, miten
taivasten valtakunta otetaan vastaan.
Mutta mitään syntymäuskoa ei Raamattu tunne.
"Usko tulee kuulemisesta"!
Sen jälkeen heidät voidaan kastaa jos he sitä itse haluavat, mutta pakollista
vauvakastetta Raamattu ei tunne.
Vauvojen uskostahan Raamattu ei puhu mitään!
Et näköjään tunne Raamattua kun sanot:
"Ei Jeesus oppilaitaan kastanut, sillä Jeesus asetti kasteen vasta kun hän astui Taivaaseen. Sen jälkeen kastetaan, ei yhtään aiemmin."
Jeesus ja opetuslapset kastoivat nimenomaa ENNEN ristinkuolemaa,
Joh 4:1, Joh 3:22, Joh 3:26
Raamattu ei tunne mitään "kasteen asettamista"!!!!! - Meingott
voi pimeyttä kirjoitti:
Vieläkin väärin
Jeesus kastoi opetuslapset ensin ja sen jälkeen nämä jatkoivat samaa käytäntöä,
Joh 4:1, mutta hekin kastoivat VAIN NE, JOTKA JEESUS OLI
ENSIN
TEHNYT OPETUSLAPSEKSI!!!
Mutta vauvoja he eivät kastaneet!!!!
Apopstolit jatkoivat samaa käytäntöä: Ensin he saarnasivat evankeliumia ja
SEN JÄLKEEN kastoivat vain ne, jotka uskoivat:
Ap 8:12
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan
valtakunnasta ja Jesuksen Kristuksen nimestä, niin HE OTTIVAT KASTEEN,
SEKÄ MIEHET ETTÄ NAISET."!!!
Vauvakasteesta ei ole mitään havaintoa!
Jeesus EI SANONUT:
"Lastenkaltaisten, jotka uskovat, on taivasten valtakunta"!!!!
vaan "SENKALTAISTEN ON TAIVASTEN VALTAKUNTA"!!!
Raamattu ei tunne vauvojen uskoa!!Maininta kastamisesta Joh. 4 alussa viittaa siihen, että osa Jeesuksen opetuslapsista oli omaksunut Johannes Kastajan kastetavan, olivathan osa heistä Kastajan oppilaita. Se kaste oli eri kaste kuin kristillinen kaste, jonka Kristus asetti ylösnousemuksensa jälkeen. Näitä kahta kastetta, Johanneksen kastetta ja kristillistä kastetta, ei pidä sotkea keskenään.
Lastenkaltaisten on Jumalan valtakunta. Lapset ymmärtääkseni ovat lapsenkaltaisia, jolloin he ottavat Jumalan valtakunnan vastaan: "Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." (Luuk. 18:17)
Jeesus sanoo myös: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan." (joh. 3:5)
=> Jumalan valtakuntaan pääseminen kysyy uskoa. Aikuisilla on tietoisuutta omasta syntisyydestä, usko on tämän tietoista myöntämistä. Tämän myöntäminen on Jumalan valtakuntaan pääsemistä. Entä lapsi, jolla ei ole tietoisuutta vielä kehittynyt? Kristus sanoo selvästi, että lapsi ottaa Jumalan valtakunnan vastaan. Lapsella on usko, joka on salainen ettei sitä aikuinen järjellisesti voi käsittää. Se on Jumalan salaisuus, mutta uskoa kuitenkin. Ei samanlaista kuin aikuisella, mutta sellaista vastaanottavaa uskoa, jolla saadaan Jumalan valtakunta ja on mahdollista tulla Jeesuksen opetuslapseksi ja uskovien seurakunnan jäseneksi jo vauvasta alkaen. Jeesus tuntee vauvojen uskon hyvin selvästi.
Yhteenvetona: Uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä (eli kaste), usko ja Jumalan valtakuntaan pääseminen kuuluvat yhteen.
No ei kai Raamatussa ole havaintoa vauvojen kasteesta tietenkään. Ei se ole mikään uutinen. Lapsenkaste perustuu Jeesuksen selvään käskyyn tehdä kaikista kansoista hänen opetuslapsiaan kastamalla ja opettamalla. Se ei perustu mihinkään käskyyn, että tehkää opetuslapsia vain tietoisessa iässä olevista aikuisista ihmisistä, jotka katuvat syntejään ja sitten tekevät omakohtaisen ihmistekoisen uskonratkaisun. Lapsenkasteen perustelut ovat Kristuksen käskyssä ja siinä, mitä kasteessa tapahtuu. Siitä todistaa väkevästi mm. pyhä Pietari saarnassaan Jerusalemissa: Lupausten vastaanottaminen, syntien anteeksisaaminen ja Pyhän Hengen vuodattaminen. Pyhä Paavali saarnaa kirjeissään uudestisyntymisestä (mitä Jeesuskin opetti kasteesta), liittymisestä Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, tulemisesta osaksi Kristuksen ruumista (uskovien seurakunta eli kirkko, Kristus itse), Kristuksen sisälläasuminen... Jossain kirjeessä puhutaan syntien poispesemisestä kasteessa lisäksi. Tämän kaiken kastettava ottaa vastaan ja saa omakseen kasteessa. Tämän vuoksi lapset kastetaan, koska he saavat Jumalalta vastaan valtavan lahjan. - Meingott
näin on kirjoitti:
Totta:
"Lapset uskovat. Silloin lapsilla on myös oikeus kasteeseen ja lupa olla Jeesuksen oppilas"
Näin Raamattukin opettaa. Lapset uskovat aikuisia helpommin, kun heille
kerrotaan Jeesuksesta! Siksi he ovat meille esimerkkinä siitä, miten
taivasten valtakunta otetaan vastaan.
Mutta mitään syntymäuskoa ei Raamattu tunne.
"Usko tulee kuulemisesta"!
Sen jälkeen heidät voidaan kastaa jos he sitä itse haluavat, mutta pakollista
vauvakastetta Raamattu ei tunne.
Vauvojen uskostahan Raamattu ei puhu mitään!
Et näköjään tunne Raamattua kun sanot:
"Ei Jeesus oppilaitaan kastanut, sillä Jeesus asetti kasteen vasta kun hän astui Taivaaseen. Sen jälkeen kastetaan, ei yhtään aiemmin."
Jeesus ja opetuslapset kastoivat nimenomaa ENNEN ristinkuolemaa,
Joh 4:1, Joh 3:22, Joh 3:26
Raamattu ei tunne mitään "kasteen asettamista"!!!!!Raamattu tuntee kristillisen kasteen asettamisen: Matt. 28:18-20. Kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengeen nimeen. Kristuksen oma käsky.
- näin on
Meingott kirjoitti:
Maininta kastamisesta Joh. 4 alussa viittaa siihen, että osa Jeesuksen opetuslapsista oli omaksunut Johannes Kastajan kastetavan, olivathan osa heistä Kastajan oppilaita. Se kaste oli eri kaste kuin kristillinen kaste, jonka Kristus asetti ylösnousemuksensa jälkeen. Näitä kahta kastetta, Johanneksen kastetta ja kristillistä kastetta, ei pidä sotkea keskenään.
Lastenkaltaisten on Jumalan valtakunta. Lapset ymmärtääkseni ovat lapsenkaltaisia, jolloin he ottavat Jumalan valtakunnan vastaan: "Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." (Luuk. 18:17)
Jeesus sanoo myös: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan." (joh. 3:5)
=> Jumalan valtakuntaan pääseminen kysyy uskoa. Aikuisilla on tietoisuutta omasta syntisyydestä, usko on tämän tietoista myöntämistä. Tämän myöntäminen on Jumalan valtakuntaan pääsemistä. Entä lapsi, jolla ei ole tietoisuutta vielä kehittynyt? Kristus sanoo selvästi, että lapsi ottaa Jumalan valtakunnan vastaan. Lapsella on usko, joka on salainen ettei sitä aikuinen järjellisesti voi käsittää. Se on Jumalan salaisuus, mutta uskoa kuitenkin. Ei samanlaista kuin aikuisella, mutta sellaista vastaanottavaa uskoa, jolla saadaan Jumalan valtakunta ja on mahdollista tulla Jeesuksen opetuslapseksi ja uskovien seurakunnan jäseneksi jo vauvasta alkaen. Jeesus tuntee vauvojen uskon hyvin selvästi.
Yhteenvetona: Uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä (eli kaste), usko ja Jumalan valtakuntaan pääseminen kuuluvat yhteen.
No ei kai Raamatussa ole havaintoa vauvojen kasteesta tietenkään. Ei se ole mikään uutinen. Lapsenkaste perustuu Jeesuksen selvään käskyyn tehdä kaikista kansoista hänen opetuslapsiaan kastamalla ja opettamalla. Se ei perustu mihinkään käskyyn, että tehkää opetuslapsia vain tietoisessa iässä olevista aikuisista ihmisistä, jotka katuvat syntejään ja sitten tekevät omakohtaisen ihmistekoisen uskonratkaisun. Lapsenkasteen perustelut ovat Kristuksen käskyssä ja siinä, mitä kasteessa tapahtuu. Siitä todistaa väkevästi mm. pyhä Pietari saarnassaan Jerusalemissa: Lupausten vastaanottaminen, syntien anteeksisaaminen ja Pyhän Hengen vuodattaminen. Pyhä Paavali saarnaa kirjeissään uudestisyntymisestä (mitä Jeesuskin opetti kasteesta), liittymisestä Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, tulemisesta osaksi Kristuksen ruumista (uskovien seurakunta eli kirkko, Kristus itse), Kristuksen sisälläasuminen... Jossain kirjeessä puhutaan syntien poispesemisestä kasteessa lisäksi. Tämän kaiken kastettava ottaa vastaan ja saa omakseen kasteessa. Tämän vuoksi lapset kastetaan, koska he saavat Jumalalta vastaan valtavan lahjan.Vieläkin väärin!
Keksit näköjään omia juttujasi, jolla mitätöit raamatullisen kasteen.
Tuo Joh 4e:1 kertoo siitä, miten Uuden liiton kaste toimitetaan.
Ensin ihmisestään opetuslapsi ja sitten kastetaan!!!
Vauvat ovat autuaita ilman ilman klastettakin! - eepu*
Meingott kirjoitti:
Maininta kastamisesta Joh. 4 alussa viittaa siihen, että osa Jeesuksen opetuslapsista oli omaksunut Johannes Kastajan kastetavan, olivathan osa heistä Kastajan oppilaita. Se kaste oli eri kaste kuin kristillinen kaste, jonka Kristus asetti ylösnousemuksensa jälkeen. Näitä kahta kastetta, Johanneksen kastetta ja kristillistä kastetta, ei pidä sotkea keskenään.
Lastenkaltaisten on Jumalan valtakunta. Lapset ymmärtääkseni ovat lapsenkaltaisia, jolloin he ottavat Jumalan valtakunnan vastaan: "Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." (Luuk. 18:17)
Jeesus sanoo myös: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan." (joh. 3:5)
=> Jumalan valtakuntaan pääseminen kysyy uskoa. Aikuisilla on tietoisuutta omasta syntisyydestä, usko on tämän tietoista myöntämistä. Tämän myöntäminen on Jumalan valtakuntaan pääsemistä. Entä lapsi, jolla ei ole tietoisuutta vielä kehittynyt? Kristus sanoo selvästi, että lapsi ottaa Jumalan valtakunnan vastaan. Lapsella on usko, joka on salainen ettei sitä aikuinen järjellisesti voi käsittää. Se on Jumalan salaisuus, mutta uskoa kuitenkin. Ei samanlaista kuin aikuisella, mutta sellaista vastaanottavaa uskoa, jolla saadaan Jumalan valtakunta ja on mahdollista tulla Jeesuksen opetuslapseksi ja uskovien seurakunnan jäseneksi jo vauvasta alkaen. Jeesus tuntee vauvojen uskon hyvin selvästi.
Yhteenvetona: Uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä (eli kaste), usko ja Jumalan valtakuntaan pääseminen kuuluvat yhteen.
No ei kai Raamatussa ole havaintoa vauvojen kasteesta tietenkään. Ei se ole mikään uutinen. Lapsenkaste perustuu Jeesuksen selvään käskyyn tehdä kaikista kansoista hänen opetuslapsiaan kastamalla ja opettamalla. Se ei perustu mihinkään käskyyn, että tehkää opetuslapsia vain tietoisessa iässä olevista aikuisista ihmisistä, jotka katuvat syntejään ja sitten tekevät omakohtaisen ihmistekoisen uskonratkaisun. Lapsenkasteen perustelut ovat Kristuksen käskyssä ja siinä, mitä kasteessa tapahtuu. Siitä todistaa väkevästi mm. pyhä Pietari saarnassaan Jerusalemissa: Lupausten vastaanottaminen, syntien anteeksisaaminen ja Pyhän Hengen vuodattaminen. Pyhä Paavali saarnaa kirjeissään uudestisyntymisestä (mitä Jeesuskin opetti kasteesta), liittymisestä Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, tulemisesta osaksi Kristuksen ruumista (uskovien seurakunta eli kirkko, Kristus itse), Kristuksen sisälläasuminen... Jossain kirjeessä puhutaan syntien poispesemisestä kasteessa lisäksi. Tämän kaiken kastettava ottaa vastaan ja saa omakseen kasteessa. Tämän vuoksi lapset kastetaan, koska he saavat Jumalalta vastaan valtavan lahjan.Vapahtaja ei asettanut mitään kastetta, tämä Matt.28:19 on katolisen kirkon väärennös!
Lue: Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=f3cc073b5acab227f2de9c52e32665f9
Johanneksen (Apt.2:38) kaste on edelleen Voimassa ja se on;
KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=02b5ddf97a8bafe21140dfda769e5e2e
.. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakunta: http://www.adventist.fi/seurakunnat
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
eepu
*
♥ MARANATA! ♥ - eepu*
Meingott kirjoitti:
Raamattu tuntee kristillisen kasteen asettamisen: Matt. 28:18-20. Kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengeen nimeen. Kristuksen oma käsky.
Valehtelet!
Lue: Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=f3cc073b5acab227f2de9c52e32665f9
*
♥ MARANATA! ♥ - Meingott
näin on kirjoitti:
Vieläkin väärin!
Keksit näköjään omia juttujasi, jolla mitätöit raamatullisen kasteen.
Tuo Joh 4e:1 kertoo siitä, miten Uuden liiton kaste toimitetaan.
Ensin ihmisestään opetuslapsi ja sitten kastetaan!!!
Vauvat ovat autuaita ilman ilman klastettakin!Minulla ei ole tarvetta mitätöidä mitään, vaan kertoa se, mitä Raamatussa selkeästi opetetaan.
Väärin meni, sinulla, ja harmillisesti. - Meingott
eepu* kirjoitti:
Vapahtaja ei asettanut mitään kastetta, tämä Matt.28:19 on katolisen kirkon väärennös!
Lue: Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=f3cc073b5acab227f2de9c52e32665f9
Johanneksen (Apt.2:38) kaste on edelleen Voimassa ja se on;
KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=02b5ddf97a8bafe21140dfda769e5e2e
.. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakunta: http://www.adventist.fi/seurakunnat
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
eepu
*
♥ MARANATA! ♥"Vapahtaja ei asettanut mitään kastetta, tämä Matt.28:19 on katolisen kirkon väärennös!"
Väärin ja väärin ja väärin!
"Johanneksen (Apt.2:38) kaste on edelleen Voimassa ja se on;
KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!"
Väärin, väärin, väärin, väärin ja väärin.
Miksi valehtelet? Älä vastaa, koska sinulla ei siihen taida olla vastausta. - eepu*
Meingott kirjoitti:
"Vapahtaja ei asettanut mitään kastetta, tämä Matt.28:19 on katolisen kirkon väärennös!"
Väärin ja väärin ja väärin!
"Johanneksen (Apt.2:38) kaste on edelleen Voimassa ja se on;
KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!"
Väärin, väärin, väärin, väärin ja väärin.
Miksi valehtelet? Älä vastaa, koska sinulla ei siihen taida olla vastausta.Hedelmästä/Hengestä sen näkee kumpi meistä on saanut sen!
Sillä; JUMALA LÄHETTÄÄ PYHÄN HENGEN uskovaan, että LAIN VANHURSKAUS täytettäisiin meissä, [http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=1dbcae8afff8fd1372343b517cde1368 ] ja että palvelisimme Jumalaa NYT HENGEN UUDESSA TILASSA emmekä kirjaimen vanhassa!
Oikean upotuskasteen jälkeen tulee alkaa ihmisessä näkyä tämä parannuksen HEDELMÄ:
"Mutta kun Hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa Hän teidät KAIKKEEN TOTUUTEEN.” Sillä; ”Hänen VOITELUNSA (joka teissä vaikuttaa/on) OPETTAA teitä kaikessa"!(ks.Joh.16:13; 1.Joh.2:27)
... ja niin me alamme uudistua/muuttua Jumalan kuvan kaltaisuuteen, alamme parantua vääristä töistä, väärästä sunnuntai lepopäivästä Oikean Sapatin viettämiseen, me tahdomme ja alamme uudistua kaikesta pahasta, alamme ystävällistyä, jne.. tämä saa aikaan TOTTELEVAISUUS Pyhän Hengen äänelle, se saa meidät uudistumaan, se on pyhitystä meissä!
... ja niin Hän, Pyhä Henki, johtaa kaikkeen Totuuteen, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
" .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
*-
Jumalan asettama Sapatti/Lepopäivä alkaa kesäaikana; pe. illasta klo 19.00 - la. iltaan klo 19.00!
SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!
"Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" (1.Joh.5:3; Joh.15:10)
*-
AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
-- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!
*-
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja sunnuntaisapatin asettaminen sen tilalle,
ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
♥ MARANATA! ♥ - Niko.
eepu* kirjoitti:
Valehtelet!
Lue: Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=f3cc073b5acab227f2de9c52e32665f9
*
♥ MARANATA! ♥Jukka Thuren kylläkin kirjassansa sanoo, että Matteuksen evankeliumi on varmuudella pitänyt alusta asti kastekäskyn sanat: "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".
On sangen kummallista kun välillä jotkut uskovat uskovat tiettyjen sanojen/osien olevan Jumalan Sanassa väärennettyjä. Jos he näin uskovat, niin mihin he vetävät rajan? Mikä on väärennettyä ja mikä ei?
Eikö Jumalan Sana olekaan Pyhä ja Tosi?
Eikö Elävä Jumala olisikaan pystynyt pitämään Sanastansa huolta läpi historian, niin että mahdollisimman moni löytäisi Totuuden?
Minä uskon, että Jumalan Sana on kokonansa Totuus!
Sitä ei ole väärennetty, ei muutettu eikä sieltä ole mitään poistettu. Se on kokonansa Tosi ja Totuus, sillä Herra itse on pitänyt Sanastansa huolta!
Tietysti maailmassa on lukuisia erilaisia käännöksiä ja käännökset luonnollisesti tuovat hieman eroja tiettyjen lauserakennelmien pariin, mutta Sana alkuperäisessä ja alkukielisessä asussansa on varmuudella Tosi!
Vanhin tunnettu alkukielinen käsikirjoitus on Codex Sinaiticus ja siellä Matteuksen kastekäskyssä esiintyvät Sana "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", aivan kuten muissakin varhaisissa käsikirjoituksissa. - eepu*
Niko. kirjoitti:
Jukka Thuren kylläkin kirjassansa sanoo, että Matteuksen evankeliumi on varmuudella pitänyt alusta asti kastekäskyn sanat: "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".
On sangen kummallista kun välillä jotkut uskovat uskovat tiettyjen sanojen/osien olevan Jumalan Sanassa väärennettyjä. Jos he näin uskovat, niin mihin he vetävät rajan? Mikä on väärennettyä ja mikä ei?
Eikö Jumalan Sana olekaan Pyhä ja Tosi?
Eikö Elävä Jumala olisikaan pystynyt pitämään Sanastansa huolta läpi historian, niin että mahdollisimman moni löytäisi Totuuden?
Minä uskon, että Jumalan Sana on kokonansa Totuus!
Sitä ei ole väärennetty, ei muutettu eikä sieltä ole mitään poistettu. Se on kokonansa Tosi ja Totuus, sillä Herra itse on pitänyt Sanastansa huolta!
Tietysti maailmassa on lukuisia erilaisia käännöksiä ja käännökset luonnollisesti tuovat hieman eroja tiettyjen lauserakennelmien pariin, mutta Sana alkuperäisessä ja alkukielisessä asussansa on varmuudella Tosi!
Vanhin tunnettu alkukielinen käsikirjoitus on Codex Sinaiticus ja siellä Matteuksen kastekäskyssä esiintyvät Sana "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", aivan kuten muissakin varhaisissa käsikirjoituksissa.http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=f58a8aae31726376b1b535d47386fc12
"Professori Jukka Thurén on kirjoittanut arvokkaan sarjan Uuden testamentin kirjojen selitysteoksia. Luukkaan evankeliumia ja Apostolien tekoja käsittelevässä teoksessaan Thurén selvästi tuo julki, että alkuseurakunta kastoi alkuaan juutalaisuudesta kristityiksi kääntyneet Herramme Jeesus Messiaan nimeen.
Thurén tuo julki, että alkuperäisestä Matteuksen evankeliumista eli hepreaksi kirjoitetusta nasaretilaisevankeliumista todennäköisesti puuttui tuo "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" suoritettava kastekäsky. Tämä kastekäsky tuli tässä muodossaan kuvaan mukaan vasta siinä vaiheessa, kun tuo alkuaan hepreaksi kirjoitettu nasaretilaisevankeliumi käännettiin kreikaksi, eli nykyiseksi meille tutuksi Matteuksen evankeliumiksi.
Kolmikaavan muotoinen kastekäsky siis otettiin Thurénin mukaan käyttöön vasta pakanalähetyksen tarpeisiin, ja sitä perusteltiin nasaretilaisevankeliumin kreikan kielelle käännetyn Matteuksen evankeliumiin kirjoitetuilla sanoilla, joita sanoja ei ollut tuossa heprean /arameankielisessä nasaretilaisevankeliumissa."
"Mitä siis se todistaa, jos tuo Thurénin esittämä hypoteesi pitää paikkansa? Eikö se todista nimenomaan, ettei Herramme Jeesus ole suinkaan koskaan lausunut lähetyskäskynään noita mainittuja sanoja?
On siis ilmeisen selvää, ettei Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen antanut mitään suusanallista käskyä kastaa ketään vedellä. Hän käski ainoastaan saarnaamaan hänen nimessään hyvää uutista ja mielenmuutosta syntien anteeksi saamiseksi.
...
Tämä kolminaisuuskaavan sisältämää `uskontunnustusta´ ei (mm) Basileioksen mukaan ole saatu mistään `KIRJOITUKSESTA´ vaan sen sijaan `kasteen traditiosta´.
Kasteen `traditiolla´ Basileios on saattanut viitata (muun tradition lisäksi) ehkä myös Didakheen tekstiin, ei sensijaan Matteuksen evankeliumin kastekäskyyn. Matteuksen evankeliumi kuului näet varmuudella `KIRJOITUSTEN´ joukkoon." - eepu*
eepu* kirjoitti:
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=f58a8aae31726376b1b535d47386fc12
"Professori Jukka Thurén on kirjoittanut arvokkaan sarjan Uuden testamentin kirjojen selitysteoksia. Luukkaan evankeliumia ja Apostolien tekoja käsittelevässä teoksessaan Thurén selvästi tuo julki, että alkuseurakunta kastoi alkuaan juutalaisuudesta kristityiksi kääntyneet Herramme Jeesus Messiaan nimeen.
Thurén tuo julki, että alkuperäisestä Matteuksen evankeliumista eli hepreaksi kirjoitetusta nasaretilaisevankeliumista todennäköisesti puuttui tuo "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" suoritettava kastekäsky. Tämä kastekäsky tuli tässä muodossaan kuvaan mukaan vasta siinä vaiheessa, kun tuo alkuaan hepreaksi kirjoitettu nasaretilaisevankeliumi käännettiin kreikaksi, eli nykyiseksi meille tutuksi Matteuksen evankeliumiksi.
Kolmikaavan muotoinen kastekäsky siis otettiin Thurénin mukaan käyttöön vasta pakanalähetyksen tarpeisiin, ja sitä perusteltiin nasaretilaisevankeliumin kreikan kielelle käännetyn Matteuksen evankeliumiin kirjoitetuilla sanoilla, joita sanoja ei ollut tuossa heprean /arameankielisessä nasaretilaisevankeliumissa."
"Mitä siis se todistaa, jos tuo Thurénin esittämä hypoteesi pitää paikkansa? Eikö se todista nimenomaan, ettei Herramme Jeesus ole suinkaan koskaan lausunut lähetyskäskynään noita mainittuja sanoja?
On siis ilmeisen selvää, ettei Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen antanut mitään suusanallista käskyä kastaa ketään vedellä. Hän käski ainoastaan saarnaamaan hänen nimessään hyvää uutista ja mielenmuutosta syntien anteeksi saamiseksi.
...
Tämä kolminaisuuskaavan sisältämää `uskontunnustusta´ ei (mm) Basileioksen mukaan ole saatu mistään `KIRJOITUKSESTA´ vaan sen sijaan `kasteen traditiosta´.
Kasteen `traditiolla´ Basileios on saattanut viitata (muun tradition lisäksi) ehkä myös Didakheen tekstiin, ei sensijaan Matteuksen evankeliumin kastekäskyyn. Matteuksen evankeliumi kuului näet varmuudella `KIRJOITUSTEN´ joukkoon."Jatkoa;
"Itse asiassa Jeesuksen nimeen kastamisen merkitys sulkee pois koko mahdollisuuden käyttää kolmikaavaa.
Tämä seikka ilmenee selvästi apostoli Paavalin opetuksesta:
"Vai oletteko tietämättömiä että meidät kaikki jotka kastettiin Kristukseen Jeesukseen, hänen kuolemaansa meidät kastettiin? Meidät haudattiin siis yhdessä hänen kanssaan kasteen kautta kuolemaan, jotta kuten Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, näin myös me vaeltaisimme elämän uutuudessa."
Tekstiin ei sovellu kastekaava: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", sillä Isä ei kuollut, eikä myöskään Pyhä Henki, vaan ainoastaan Poika, Jeesus kuoli. Pojan kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen kristitty siis Paavalin mukaan kasteessa liitetään, ja samalla omasta syntielämästään pois kuolemiseen."
William Branham saarnasi Oikein, kun hän sanoo:
”KIRJOITUKSISTA ei löydy jaetta eikä tietoa siitä, että joku elävän Jumalan seurakunnassa olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se on katolinen opinkappale eikä Raamatun opetusta.
Sanon tämän syvästi murheellisena, mutta katsantokantani mukaan et ole kastettu ollenkaan jos ylläsi on lausuttu nuo kolme arvonimeä. Jeesus ei koskaan sanonut: `Käyttäkää näitä nimiä.`
Niin ei ole tehty ainoassakaan Raamatussa kerrotuista kastetilaisuuksissa. Ne hyväksyttiin Nikean kirkolliskokouksessa (v.325). He ottivat nimen sijasta arvonimet.
Sinä siis olet joko kastettu roomalaiskatoliseen opinkappaleeseen tai Herran Jeesuksen nimeen."
*
AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
-- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!
*-
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja sunnuntaisapatin asettaminen sen tilalle,
ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
*
♥ MARANATA! ♥ - Niko.
eepu* kirjoitti:
Jatkoa;
"Itse asiassa Jeesuksen nimeen kastamisen merkitys sulkee pois koko mahdollisuuden käyttää kolmikaavaa.
Tämä seikka ilmenee selvästi apostoli Paavalin opetuksesta:
"Vai oletteko tietämättömiä että meidät kaikki jotka kastettiin Kristukseen Jeesukseen, hänen kuolemaansa meidät kastettiin? Meidät haudattiin siis yhdessä hänen kanssaan kasteen kautta kuolemaan, jotta kuten Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, näin myös me vaeltaisimme elämän uutuudessa."
Tekstiin ei sovellu kastekaava: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", sillä Isä ei kuollut, eikä myöskään Pyhä Henki, vaan ainoastaan Poika, Jeesus kuoli. Pojan kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen kristitty siis Paavalin mukaan kasteessa liitetään, ja samalla omasta syntielämästään pois kuolemiseen."
William Branham saarnasi Oikein, kun hän sanoo:
”KIRJOITUKSISTA ei löydy jaetta eikä tietoa siitä, että joku elävän Jumalan seurakunnassa olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se on katolinen opinkappale eikä Raamatun opetusta.
Sanon tämän syvästi murheellisena, mutta katsantokantani mukaan et ole kastettu ollenkaan jos ylläsi on lausuttu nuo kolme arvonimeä. Jeesus ei koskaan sanonut: `Käyttäkää näitä nimiä.`
Niin ei ole tehty ainoassakaan Raamatussa kerrotuista kastetilaisuuksissa. Ne hyväksyttiin Nikean kirkolliskokouksessa (v.325). He ottivat nimen sijasta arvonimet.
Sinä siis olet joko kastettu roomalaiskatoliseen opinkappaleeseen tai Herran Jeesuksen nimeen."
*
AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
-- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!
*-
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja sunnuntaisapatin asettaminen sen tilalle,
ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
*
♥ MARANATA! ♥Edessäni on Thurenin Matteuksen evankeliumin selitysteos.
Suora sitaatti mainitsemastasi Matteuksen evankeliumin luvun 28 jakeen 19 selityksestä menee näin ( selitys sanoille, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ):
"pakanoiden oppikirjaksi tarkoitetussa Matt:ssa se on varmasti ollut alusta saakka"
Kuten kirjoitin, jos sinä pidät jokaista tunnettua UT:n käsikirjoitusta ja niiden tuoreempia käännöksiä väärennettyinä mm. tämän jakeen osalta, niin se on valtavan suuri epäluottamuslause Elävää Jumalaa kohtaan! Eikö Hän olisi pitänyt Sanastansa huolen, siitä Sanasta joka on läpi historian ihmisten pelastuksen Sanaa?! - eepu*
Niko. kirjoitti:
Edessäni on Thurenin Matteuksen evankeliumin selitysteos.
Suora sitaatti mainitsemastasi Matteuksen evankeliumin luvun 28 jakeen 19 selityksestä menee näin ( selitys sanoille, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ):
"pakanoiden oppikirjaksi tarkoitetussa Matt:ssa se on varmasti ollut alusta saakka"
Kuten kirjoitin, jos sinä pidät jokaista tunnettua UT:n käsikirjoitusta ja niiden tuoreempia käännöksiä väärennettyinä mm. tämän jakeen osalta, niin se on valtavan suuri epäluottamuslause Elävää Jumalaa kohtaan! Eikö Hän olisi pitänyt Sanastansa huolen, siitä Sanasta joka on läpi historian ihmisten pelastuksen Sanaa?!Tuo kolmikaava-kastekäsky tuli kuvaan LISÄYKSENÄ mukaan vasta siinä vaiheessa, kun tuo alkuaan hepreaksi kirjoitettu nasaretilaisevankeliumi käännettiin kreikaksi, eli nykyiseksi meille tutuksi Matteuksen evankeliumiksi.
"Professori Jukka Thurén on KIRJOITTANUT arvokkaan sarjan Uuden testamentin kirjojen selitysteoksia. Luukkaan evankeliumia ja Apostolien tekoja käsittelevässä teoksessaan Thurén SELVÄSTI TUO JULKI, että alkuseurakunta kastoi alkuaan juutalaisuudesta kristityiksi kääntyneet Herramme Jeesus Messiaan nimeen.
Thurén tuo julki, että alkuperäisestä Matteuksen evankeliumista eli hepreaksi kirjoitetusta nasaretilaisevankeliumista todennäköisesti puuttui tuo "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" suoritettava kastekäsky. Tämä kastekäsky tuli tässä muodossaan kuvaan mukaan vasta siinä vaiheessa, kun tuo alkuaan hepreaksi kirjoitettu nasaretilaisevankeliumi käännettiin kreikaksi, eli nykyiseksi meille tutuksi Matteuksen evankeliumiksi.
Kolmikaavan muotoinen kastekäsky siis otettiin Thurénin mukaan käyttöön vasta pakanalähetyksen tarpeisiin, ja sitä perusteltiin nasaretilaisevankeliumin kreikan kielelle käännetyn Matteuksen evankeliumiin kirjoitetuilla sanoilla, joita sanoja ei ollut tuossa heprean /arameankielisessä nasaretilaisevankeliumissa."
*
AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
-- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!
*-
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja sunnuntaisapatin asettaminen sen tilalle,
ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
♥ MARANATA! ♥ - se menee niin että
eepu* kirjoitti:
Tuo kolmikaava-kastekäsky tuli kuvaan LISÄYKSENÄ mukaan vasta siinä vaiheessa, kun tuo alkuaan hepreaksi kirjoitettu nasaretilaisevankeliumi käännettiin kreikaksi, eli nykyiseksi meille tutuksi Matteuksen evankeliumiksi.
"Professori Jukka Thurén on KIRJOITTANUT arvokkaan sarjan Uuden testamentin kirjojen selitysteoksia. Luukkaan evankeliumia ja Apostolien tekoja käsittelevässä teoksessaan Thurén SELVÄSTI TUO JULKI, että alkuseurakunta kastoi alkuaan juutalaisuudesta kristityiksi kääntyneet Herramme Jeesus Messiaan nimeen.
Thurén tuo julki, että alkuperäisestä Matteuksen evankeliumista eli hepreaksi kirjoitetusta nasaretilaisevankeliumista todennäköisesti puuttui tuo "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" suoritettava kastekäsky. Tämä kastekäsky tuli tässä muodossaan kuvaan mukaan vasta siinä vaiheessa, kun tuo alkuaan hepreaksi kirjoitettu nasaretilaisevankeliumi käännettiin kreikaksi, eli nykyiseksi meille tutuksi Matteuksen evankeliumiksi.
Kolmikaavan muotoinen kastekäsky siis otettiin Thurénin mukaan käyttöön vasta pakanalähetyksen tarpeisiin, ja sitä perusteltiin nasaretilaisevankeliumin kreikan kielelle käännetyn Matteuksen evankeliumiin kirjoitetuilla sanoilla, joita sanoja ei ollut tuossa heprean /arameankielisessä nasaretilaisevankeliumissa."
*
AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
-- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!
*-
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja sunnuntaisapatin asettaminen sen tilalle,
ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
♥ MARANATA! ♥eepun perkeleelle on aina se "väärennettyä" mikä ei hänen oppiinsa sovi.
Lapset saavat tulla Jeesuksen luo, sillä lapsenkaltainen usko on puhdas, ja sillä asialla ei ole mitään tekemistä kasteen kanssa. Aamen
- K-mies(se alkuperäin
todistahan aksu lapsen kaltaisten uskosta tai lasen uskon puhtaudesta?
Minä ainakin löydän uskostani sellaista mikä siihen ei kuulu ja hyvistä teoistani löydän syntiä.
Kasteestani löydän Jumalan armon ja syntien anteeksisaamisen.
Löydätkö sinä uudestikasteestasi mitään? - mathetes
K-mies(se alkuperäin kirjoitti:
todistahan aksu lapsen kaltaisten uskosta tai lasen uskon puhtaudesta?
Minä ainakin löydän uskostani sellaista mikä siihen ei kuulu ja hyvistä teoistani löydän syntiä.
Kasteestani löydän Jumalan armon ja syntien anteeksisaamisen.
Löydätkö sinä uudestikasteestasi mitään?K-miehelle vastausta!
En ole nimim, aksu, mutta annanpa tähän oman vastaukseni sinulle!
Kirjoitit:
>>todistahan aksu lapsen kaltaisten uskosta tai lasen uskon puhtaudesta?>Minä ainakin löydän uskostani sellaista mikä siihen ei kuulu ja hyvistä teoistani löydän syntiä.>Kasteestani löydän Jumalan armon ja syntien anteeksisaamisen.>Löydätkö sinä uudestikasteestasi mitään? - K-mies(se alkuperäin
mathetes kirjoitti:
K-miehelle vastausta!
En ole nimim, aksu, mutta annanpa tähän oman vastaukseni sinulle!
Kirjoitit:
>>todistahan aksu lapsen kaltaisten uskosta tai lasen uskon puhtaudesta?>Minä ainakin löydän uskostani sellaista mikä siihen ei kuulu ja hyvistä teoistani löydän syntiä.>Kasteestani löydän Jumalan armon ja syntien anteeksisaamisen.>Löydätkö sinä uudestikasteestasi mitään?Vastaan sinulle math. että olet palstan tietämättömin ja jumalattomin itseuskoinen eepun ohella ja te molemmat kirjoitatte niin törkeästi raamatullisista asioistta että luulen näkemykseni perusteella että kastepalstalle on saapunut leegiot monen persoonan kautta?
En ala selittelemään paatuneille helvettiin menijöille autuuden alkeita se olisi sama jos saarnaisin kaltaisillenne simpansseille.
- TiedoksiSaatettakoon
Höh, sanotko sinä epäraamatullista vauvavalelua kasteeksi? On vain yksi oikea uskonmukainen (Apt.2:38; 4:12) upotuskaste Herran Vapahtajan Nimeen! Lopeta siis tuo höyryäminen harhaopistasi ja tee parannus!!
"Ja kaikki kansa, joka häntä kuuli, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella."
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua."
".. kun he nyt USKOIVAT Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset." - Autuaat ne nöyrät
jotka tekevät Raamatun ilmoituksen mukaan Jumalan tahdossa ja Pyhän Hengen opetuksessa Herran Jeesuksen nimessä, amen.
Yksi vaan
Lähetyskentällä on myös aikuiset kristinuskoon jeesuksen nimeen kastaminen,ja opettaminen matt.28:19,20 jakeiden mukaan.- Yks vaan
kaikki perhekunnan jäsenet kastettiin paitsi isommat lapset jotka kieltäytyvät kasteesta.
Eivät odottaneet 1500 vuotta uudestikastajia vaan olivat oman päätöksen mukaan jääviä menemästä kastettaviksi.
Alkuseurakunnassa ei ollut kuin yksi helluntailainen...simon noita joka on "profeetta" helluntailiikkeessä jota palvovat.. Yks vaan kirjoitti:
kaikki perhekunnan jäsenet kastettiin paitsi isommat lapset jotka kieltäytyvät kasteesta.
Eivät odottaneet 1500 vuotta uudestikastajia vaan olivat oman päätöksen mukaan jääviä menemästä kastettaviksi.
Alkuseurakunnassa ei ollut kuin yksi helluntailainen...simon noita joka on "profeetta" helluntailiikkeessä jota palvovat..Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa.
Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa.
Ei ole profeetasta kyse.
- Kaste Yhdessä
Hengessä viittaa Herran Jeesuksen antamaan Pyhän Hengen kasteeseen ja sitä seuraavat merkit kielilläpuhumisesta ja armolahjoista ja muista Herran Jeesuksen opettamista merkeistä jotka seuraavat uskovia.
- Tämä lupaus
henkikasteesta seuraa kaikkia kuuliaiaisia Herran Jeesuksen opetukselle myös vesikasteesta, sillä siihen Herra itse antoi esimerkin vanhurskauden täyttymisestä ajallaan Isän Jumalan siihen hänet johdattaessaan, amen.
- palava pensas
Se on täysin tosiasia, että Raamattu tuntee ainoastaan uskovan kasteen, siis uskoontulon jälkeisen kasteen, jota kutsutaan kasteen haudaksi.
Raamatussa ei ole ainoatakaan mainintaa, että lapsi kastetaan, ei edes ne ns perhekuntakasteet....
Aina ensin usko Jeesukseen ja sitten tunnustautuminen hänen seuraajakseen julkisesti, siis kasteen ottaminen.
Jeesus itse on esimerkki, meni Jordanille Johannes Kastajan kastettavaksi n. 30 vuotiaana, ei sylivauvana.
jos olet kastekriisissä nyt, rohkaise mielesi ja käy kasteella.
Siitä avautuu uutta uskonelämääsi, se on varma.
Ja siihen loppuu pohdinta, se varmuus tulee aivan varmasti, että teit Jumalan tahdon mukaisesti tässä asiassa. - Palava Pensas
Vain uskoontullut kastetaan.
Jeesustakaan ei vauvana kastettu vaan noin 30-vuoden iässä.
Kasteen hauta on erottautumista julkisesti seuraamaan Jeesusta, pilkasta huolimatta ja maailman ivaa pelkäämättä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683089
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)702950Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672849On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632554Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli331841- 601627
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181609- 351575
- 591526
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,151430