Pitkä ja kivinen tie vihdoin päättyi kun kaupunki myönsi minulle sosiaalisen luoton. Tuntuu huikealta. Korot huiteli ennen jossain 20%, nyt korko on 1,50. Saan maksettua 6000e velkani alle vuodessa. Kiitos!
Sain sosiaalisen luoton :)
51
10754
Vastaukset
- iloinen puolestasi
vau!!!onnea paljon! =)
- 4+7
Minkä kaupungin sosiaalinen luotto? Tampereella ei varmaan olekaan..Kestikö kauan että sait päätöksen?
- Ja vero nousee
Onpa riemukas juttu. Korkoero ei tee vuodessa kuudelletonnille kuin tuhatkunta euroa, lyhennykset huomioon ottaen vielä paljon vähemmän. Kun pystyt 600 euron kuukausierään, sosiaalinen luotto siis lyhentää maksuaikaasi noin kuukaudella.
Mitä varten tällaisia myönnetään, kun velallisella ei ole hätäpäivää? - ap
Olen maksanut ulosoton kautta velkojani, joita oli yli 11000e. Sain koottua yhteen perintäyhtiön, kulutusluoton(joka olisi myös mennyt ulosottoon) ja ulosottovelan.
Jonotin noin 3 viikkoa velkaneuvojalle, jona aikana keräsin paperit kasaan. 2 viikkoa hakemuksen jälkeen tuli päätös.
Kyllä varmasti säästin yli tonnin ja sain velkakierteen katkaistua. Neuvoja kyllä sanoi, että on siinä ja siinä lasketaanko mua enää huonotuloiseksi.- hoplaa...
Miksi sulla olisi mennyt kulutusluotto perintään kerran on hyvät tulot.Etkö olisi maksanut jos et olis saanut lainaa.
- petey
onnittelut :)
- jkhgkjkhg
Näin toimii meidän yhteiskunta. Sössitään omat asiat ja sitten itketään yhteiskuntaa avuksi. Ja näitä autetaan.
Mutta se joka kouluttaa itsensä, hoitaa asiansa mallikkaasti ja on kunnon kansalainen, maksaa näidenkin törppöjen toilailut.
Hävetkää loiset- gjkalg
Kaikki ei oo nii mustavalkosta !
- Anonyymi
Urpo! Et sinä maksa kenenkään sosiaalista luottoa. Se on laina ei ttt.
Onko ihan pakko nostaa omaa egoa? Eikö kukaan muu kehu sun erinomaisuutta?
Pääasia on, että ihmiset saavat asioitaan kuntoon. Uskomatonta, että viitsit olla kade jopa velallisellekin. Kenelle seuraavaksi? Työttömälle ja syöpäsairaalle?
Itsesääli on todella rasittavaa kunneltavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Urpo! Et sinä maksa kenenkään sosiaalista luottoa. Se on laina ei ttt.
Onko ihan pakko nostaa omaa egoa? Eikö kukaan muu kehu sun erinomaisuutta?
Pääasia on, että ihmiset saavat asioitaan kuntoon. Uskomatonta, että viitsit olla kade jopa velallisellekin. Kenelle seuraavaksi? Työttömälle ja syöpäsairaalle?
Itsesääli on todella rasittavaa kunneltavaa.Miksi ihmeessä kommentoit 10 v vanhoja keskusteluja. Ettekö voi tehdä uutta aloitusta tästä aiheesta ?
- Anonyymi
gjkalg kirjoitti:
Kaikki ei oo nii mustavalkosta !
Mitä mustavalkoista tuossa on? Luottotietonsa kusseet ja järjestelyssä olleet kuvittelevat saavansa uuden alun puhtaalta pöydältä kun taas koko ikänsä vähällä sinnittelevä maksaa kaiken ja pala palalta luopuu kaikesta toisten eteen! Siinä menee ihmissuhteet ja unelmat elämästä.
Siis se totta mitä toisessa vastauksessa sanon, että sosiaalisen luoton saanut saa maksettua velkansa itse eikä mikään viiden vuoden aikaraja nollaa velkaa tai ulosoton 15v aika nollaa velkaa. Tosin sosiaalista luottoa ei saa jos piikki on mahdoton.
- ap
Hetkonen, maksan itse kaikki pois ja korkojen kanssa. Kaupunki tekee tässä voiton, mutta myös minä.
Et tunnu ymmärtävän rahataloudesta mitään. Kaupungin kannalta tuollainen sijoitus, joka ei korvaa edes rahan ostovoiman heikkenemistä, eli inflaatiota, tuottaa reaalisesti tappiota.
Sosiaalinen luotto on yksi sosiaalituen muoto, jossa velalliset menevät veronmaksajien kukkarolle.- ei katkeroitunut
kriittinen kirjoitti:
Et tunnu ymmärtävän rahataloudesta mitään. Kaupungin kannalta tuollainen sijoitus, joka ei korvaa edes rahan ostovoiman heikkenemistä, eli inflaatiota, tuottaa reaalisesti tappiota.
Sosiaalinen luotto on yksi sosiaalituen muoto, jossa velalliset menevät veronmaksajien kukkarolle.Hei kriittinen, lopeta tuo toisten mollaaminen! Paljonko niitä sun muka suuria tuloja tuohon meni? Koska olet noin kärkevä, ei sulla itselläs ole rahaa yhtään, haluat vain pitää suurta melua että sut huomattais.
Hienoa että sosiaalinen luotto on myönnetty, ja uskon että oikeaan kohteeseen ; )
Älä pahoita mieltäs noista ihme teksteistä, joidenkin vaan on pakko sättiä kaikesta, sen verran elämän katkeroittamia nuo "kriittiset" ovat. Jos heillä olis raha- ym asiat kunnossa, he eivät täällä koko ajan roikkus. - realistinen.
ei katkeroitunut kirjoitti:
Hei kriittinen, lopeta tuo toisten mollaaminen! Paljonko niitä sun muka suuria tuloja tuohon meni? Koska olet noin kärkevä, ei sulla itselläs ole rahaa yhtään, haluat vain pitää suurta melua että sut huomattais.
Hienoa että sosiaalinen luotto on myönnetty, ja uskon että oikeaan kohteeseen ; )
Älä pahoita mieltäs noista ihme teksteistä, joidenkin vaan on pakko sättiä kaikesta, sen verran elämän katkeroittamia nuo "kriittiset" ovat. Jos heillä olis raha- ym asiat kunnossa, he eivät täällä koko ajan roikkus.joo toi kriittinen on perseaukinen sosiaalipummi jolla ei ole muuta kuin aikaa ja joutava harrastus pyöriä palstoilla kiukuttelemas ku itte se on sössiny asiat. menis töihin vaik siivoamaan nii siit ois hyötyä.
- Järkimies75
Ei kaupunki voita mitään, vaan häviää. 1,5% korko on vähemmän kuin mitä on RISKITTÄ saatavilla mm. pankista. Mikäli kaupungilla on velkaa, on sen velan korko enemmän kuin 1,5%. Ja inflaatiohan on yli 1,5%.
Tämäkin edellyttäen että kaikki sosiaaliset luotot maksetaan takaisin. Yksinkertaistaen jos 2 tyyppiä sadasta jättää maksamatta (optimistinen arvio), mennään tappiolle ihan absoluuttisestikin.- wkrnasjnbasjfv
Aivan. Kyllä tässä on yleensä kyse loisien avustamisesta.
Kyllähän tässä on kyse ihmisen AUTTAMISESTA pois ahdingosta, takaisin yhteiskuntakelpoiseksi tuottavaksi kansalaiseksi.
- jumalation!!!
Sä tuotat pelkästään paskaa leivästä jonka ahdat suuhusi. Miksi sua pitäs auttaa.
- aasiii
tämä porsaanreikä tervitsee kertoa manneille ja mamuilla..jne..jees..=))))
- .---.
Teistä tuomitsijoista varmaan kukaan ei koskaan erehdy elämässään tekemään minkäänlaisia virhearviointeja tai mokia.
- reilupeliu
noooh...jos tahallisesti ottaa kulutusluottoja tai vippejä ja näin itsensä velkaannuttaa,niin mielestäni ei kuulu velkasaneerauksen tai sosiialiluoton piiriin..
eli silloin on vain eletty yli varojen..
ymmärrän jos työttömäski jääminen tai sairastuminen alentaa tulotasoa tuntuvasti ja näinollen ei velkojansa täysin pysty maksamaan silloin kuuluisi velkasaneerauksen tai sosiaaliluoton piiriin..
Näin kun aina jeesataan nämä kulutus luottojen /vippijen ottajat eivät mitään koskaan opi...
mutta onneksi olkoon ,kaikki eivät tätä sosiaalilainaa saa vain on kärvisteltävä ja yritettävä sopia tai jätettävä maksamatta...sosiaaliluotossakin kun on tulorajat: pitää hankkia tietyn verran että saa sos.luoton,eli se jokanka tulotasop on sairauden tai työttömyyden vuoksi huomattavasti heikentynyt ,ei luultavasti sosiaaliluottoa saa...
aika vitun väärin..kun juuri nämä ko.henkilöt sitä sosiaaliluottoa juuri tarvitsevat..
Tuttavani sairastui 2000-luvun alkupuolella harvinaiseeen lihassairauteen ja perässä seurasi nivelsairaus sekä tasapainohäiriö sairaus..no sinnikkäästi hän yritti useamman vuoden tehdä edes osa-aikaisesti töitä,kun aina oli itse velkans ym.hoitanut..
tulotaso kuitenkin laski huomattavasti entisestä 38.15h/vko kun teki enään 20h/vko koska eläkeyhtiö määrää mitä saa osa-aika työkyvyttömyys eläkkeellä hankkia jotenka ahdinkoonhan hän taloudellisesti joutui..
Hänellä oli vielä 2 alaikäistä lasta jotenka todella vaikeaa oli..tässä tapauksessa olisin suonut että sosiaalilainaa olisi myönnetty ...onneksi velat olivat muutaman tonnin luokkaa ja hän pääsi velkasaneeraukseen 0 linjalle..no luottotiedot menivät 10 vuodeksi ja se oli hänelle kova pala,koska ikinä ei ollut mitään luottomerkintöja tai myöhässä olevai laskuja..- Järkimies75
"ymmärrän jos työttömäski jääminen tai sairastuminen alentaa tulotasoa tuntuvasti ja näinollen ei velkojansa täysin pysty maksamaan silloin kuuluisi velkasaneerauksen tai sosiaaliluoton piiriin.."
Ymmärrän sosiaalisen luoton vakavan sairastumisen tapauksessa.
Mutta työttömyys ei riitä perusteeksi. Välillä työt loppuvat, ikävä juttu mutta niin vain on. Jos asunto on hankittu palkan mukaisella budjetilla, työttömäksi jäädessä saattaa olla tarpeellista muuttaa pienempään. Ei velaksi ostettu iso OKT tai rivari hyvällä alueella ole mikään perusoikeus. Tämä pitäisi oppia.
Muita velkoja joita ei pysty maksamaan työttömänäkin, ei pitäisi olla. Jos hankkii kulutettavaa (lomareissu ym) tai arvonsa nopeasti laskevaa kulutustavaraa (uusi auto, telkkari, merkkivaatteita, jne) velaksi, vastaa siitä riskistä että lainat jäävät kun nille ei löydy vastineeksi mitään varallisuutta. - sdsaSNDVJ
Järkimies75 kirjoitti:
"ymmärrän jos työttömäski jääminen tai sairastuminen alentaa tulotasoa tuntuvasti ja näinollen ei velkojansa täysin pysty maksamaan silloin kuuluisi velkasaneerauksen tai sosiaaliluoton piiriin.."
Ymmärrän sosiaalisen luoton vakavan sairastumisen tapauksessa.
Mutta työttömyys ei riitä perusteeksi. Välillä työt loppuvat, ikävä juttu mutta niin vain on. Jos asunto on hankittu palkan mukaisella budjetilla, työttömäksi jäädessä saattaa olla tarpeellista muuttaa pienempään. Ei velaksi ostettu iso OKT tai rivari hyvällä alueella ole mikään perusoikeus. Tämä pitäisi oppia.
Muita velkoja joita ei pysty maksamaan työttömänäkin, ei pitäisi olla. Jos hankkii kulutettavaa (lomareissu ym) tai arvonsa nopeasti laskevaa kulutustavaraa (uusi auto, telkkari, merkkivaatteita, jne) velaksi, vastaa siitä riskistä että lainat jäävät kun nille ei löydy vastineeksi mitään varallisuutta.Niin, työttömyyden varalta on säästöjä. Niillä maksetaan työttömyysajan menot jotka ovat pakko maksaa. Mutta ei tuhlata muuhun. Se asunto on sitten se viimeinen säästö. Jos muu ei auta, vaihdettava pienempään/halvempaan.
- Anonyymi
Asia meni juuri kuten näissä on sovittu. Jos on liian pienet tulot, ei voi saada sosiaalista luottoa, koska ei pystyisi maksamaan lainaa takaisin.
Unohdit kertoa, että hän on saanut toimeentulotukea, koska hyvin todennäköisesti sairauskulut ovat olleet sen verran korkeat, ja jos lapsiakin oli, alaikäisiä siis, on varmaa, ettei elänyt pelkillä omilla tuloillaan. Unohdit myös kertoa oliko hänellä puoliso, sekin vaikuttaa asiaan.
Kun kerrot näitä tarinoitasi, yritä pysyä totuudessa, äläkä selitä omiasi. Jotkut ihmiset täällä oikeasti tietävä miten homma toimii.
Pääsääntöisesti tuollaisessa tilanteessa ihmiset saavat ttt, jos perheen tulot eivät ylitä ko rajaa. Siis, jos ei saa sos. luottoa, saa ttt.
- slkösgkgksfsdlk
Jos joku autoa pihalta ulos pakittaessa aina kolhaisee samaan puuhun, onko kyseessä tonokki vai vahingossa kohija?
Jos ottaa jatkuvasti pikavippejä joka paikasta päällekkäin jotta saisi niitä vanhoja pikavippejä maksettua, sekä ostettua itselleen jotain kivaa, onko pösilö vai vahingossa velkaantunut?
Kyllä minäkin soisin tun sosiaalisen lainoituksen vain niille jotka sairauden tai muun itsestään riippumattoman syyn takia ovat maksukyvyttömiä. Ja sairaudella en meinaa vippikierteen lopussa kasvavaa v.i.t.u.t.u.s.t.a jota toiset täällä masennukseksi väittää- Anonyymi
Mutta kun joku saattaa olla ottanut vipin juuri masennuksen takia. Asenteella ''hällä väliä, haluan kuitenkin kuolla eikä mulle ole enää elämässä mitään hyvää tiedossa, joten antaa mennä vaan!''
- stipuliina
MAAILMAN PARANTAJIA, KOULUTETTUJA, YLI-IHMISIÄ, KAIKKI TIETÄVIÄ...
jokaiselle tulee hetki, jolloin tarvitsemme auttavaa kättä...älkää tuomitko muita, kun ette ole sen parempia itsekkään, koulutuksinenne, kaikkinenne, puhutte asioita"vaikeilla sanoilla" ja olette olevinanne tämän talouden ainoat ylläpitäjät...
Olen maksanut veroja 16 vuotiaasta asti, jolloin aloitin työurani. Jos ahdinko tulee, niin tasan tarkkaa menen sosiaalihuoltoon apua pyytämään. Ennemin tai myöhemmin me jokainen maksamme velkamme takaisin,mutta tuskin noi koulutetut yli-ihmiset siitä huolen pitävät, ääntä kyllä pitävät...sinäkin aikana vois vaikka kysellä perheen ja sukulaisten kuulumisia...- se.RE mimeni alkukir
Puhuit asiaa ja terävästi-kuin asia on.Niin minäkin,kun ,minut kahden lapsen isänä "tapettiin" liikenneonnettomuudessa-1990..Jouduin elämään liikuntakyvytömänä
vuosia lapsiani hoitaen kykyni mukaan,kiitos vaimoni.Yrittäjänä olin tietysti velkaantutut jonkin verran,Uusiin laitteisiin otettu laina jota varten jouduin hakemaan velkasaneerausta vaimoni kanssa.Ky.oli kyseessä.
Meinasi olla sukuilassuheet tosiahtaala kunnes heille selvisi tilanteeni. - Järkimies75
se.RE mimeni alkukir kirjoitti:
Puhuit asiaa ja terävästi-kuin asia on.Niin minäkin,kun ,minut kahden lapsen isänä "tapettiin" liikenneonnettomuudessa-1990..Jouduin elämään liikuntakyvytömänä
vuosia lapsiani hoitaen kykyni mukaan,kiitos vaimoni.Yrittäjänä olin tietysti velkaantutut jonkin verran,Uusiin laitteisiin otettu laina jota varten jouduin hakemaan velkasaneerausta vaimoni kanssa.Ky.oli kyseessä.
Meinasi olla sukuilassuheet tosiahtaala kunnes heille selvisi tilanteeni.Tuskin ihmiset vastustavat auttamista oikeasti yllättävissä ja vakavissa tilanteissa. Eli sairastuminen, onnettumuus, ym.
Lähinnä on vaikea sulattaa veronmaksajien rahoista myönnettäviä luottoja, kun tilanne on se vakio "ostin 100% lainalla isoimman asunnon, rahoitusyhtiön lainalla uuden auton, Joustoluotolla tauluteeveen, Visalla etelän reissun, pikavipeillä baarista viinaa ja voi helkkari...katastrofi iski ja peskukone hajosi...velkakierrehän siitä seurasi".
- NETROseim
voi voi ! meinaatko että kun olet maksannut 16 vuotiaasta lähtien veroja(myös minä) niin saisit apua sosiaalihuolosta????.
itse olisin tarvinnut apua MUTTA EN TODELLAKAAN SAANUT SITÄ! EDES LAINAA 1 VUODEKSI!!!
syy !myy pois mitä olet kovalla työllä ansainut ja tule sen jälkeen uudestaan.
JA KYSE OLI VAIN LAINASTA. - ketjun aloittajalle
kyseessä ei taida olla sosiaalinen luototus vaan ihan puhdas velkajärjestely, ymmärtääkseni sosiaalista luototusta ei harrasteta missään tai jos jossain tämä käytäntö on summat ovat paljon pienempiä ja takaisinperittäviä sosiaalitoimen ts. toimeentulotuen takaisinperintäpäätöksellä
- toisia onnestaa
Kyllä nykyisin annetaan sosiaaliluottoja,mutta en ole koskaan kuullut että hyvä tuloisille jaetaan,vaan niille joilla ei rahat riitä kerralla maksaa esim.hammashoitoja,kuten priteeseja ym.joihin ei saa edes kelakorvausta.
Itse kysyin kerran mahdollisuutta saada lääkärikuluihin jotka oli pakollisia ,sairaalamenot ym.ei annettu vaikka olen sairaseläkkeellä ja asiansa hoitanut hyvin.Olisin tarvinnut 3kk maksuajalla.Ei sieltä saa joka todella on pulassa. - *helppo hymyillä*
toisia onnestaa kirjoitti:
Kyllä nykyisin annetaan sosiaaliluottoja,mutta en ole koskaan kuullut että hyvä tuloisille jaetaan,vaan niille joilla ei rahat riitä kerralla maksaa esim.hammashoitoja,kuten priteeseja ym.joihin ei saa edes kelakorvausta.
Itse kysyin kerran mahdollisuutta saada lääkärikuluihin jotka oli pakollisia ,sairaalamenot ym.ei annettu vaikka olen sairaseläkkeellä ja asiansa hoitanut hyvin.Olisin tarvinnut 3kk maksuajalla.Ei sieltä saa joka todella on pulassa.Empä oo hakenu sossu luottoja enkä muitakaan. Velkaa on mukavan helevetillisesti mut tyhjästä on paha nyhjästä niinko sanotaan ja nyt oon putkessa kohti lopullist eläkettä, nekin jää alle suojaosuuksia. Eipä tarvii huolehtia veloista vanhenee taikka ei, sama se.
Perintäkirjeet roskiin avaamattomina:) - Anonyymi
Kyllä sosiaalinen luototus on ollut jo 2010.
Ymmärtääksesi väärin, jos saan sanoa, et ole aivan kärryillä ollut.
2010 oli sosiaalista luototusta Helsingissä ja muutamassa muussa suuremmassa kaupungissa - Anonyymi
toisia onnestaa kirjoitti:
Itse kysyin kerran mahdollisuutta saada lääkärikuluihin jotka oli pakollisia ,sairaalamenot ym.ei annettu vaikka olen sairaseläkkeellä ja asiansa hoitanut hyvin.Olisin tarvinnut 3kk maksuajalla.Ei sieltä saa joka todella on pulassa.Kyllä sieltä saa apua nekin, jotka ovat todella pulassa. Siellä myös katsotaan tulojen ja menojen erotus, velan suuruus yms asiat.
- nurum
Onnittelut ! Oliko asiaa käsitelleillä virkailijoilla jotain vaatimuksia luoton myöntämiselle ? Siis oliko esimerkiksi maksuhäiriömerkintä tai luottotietojen menettäminen esteenä? Miten tai mitä kautta osasit hakea sitä luottoa ?
- oikea suunta
Hienoa jos annetaan suomalaiselle ja suomenkansalaisille edes jotain yleensähän annetaan vain pakolaisille ja ulkolaisia hyysätään eikä ne edes yritä maksaa mitään takaisin ne niitä verorahoja tuhlaa täällä suomessa nykyään
- kerrankin minä ite..
jouduin OMASTA syystä tyttömäksi 13 palveluvuosien jälkeen,ja nyt oon siis sosiaalipummi.nyt käytän sosiaalia niin perkeeleesti kun vaan pystyn,hommasivat kämpän,ennen asuin työsuhde-asunnossa,maksoivat takuu vuokran,muutto-auton,kuskin ja apumiehen.sähköt ja vuokrat maksetaan,ym läkkeet ja paljon muutakin.vittu.niin paljon kun voin hyödyntää,teen sen.ja kohta tekee tyttärenikin sen,eikä vituta.maksakaa veronmaksajat.ja onnea sulle,kun sait tollasen luoton.
- ap
Soitin sinne velkaneuvontaan ja kysyin, että haluaisin keskustella onko minulla mahdollisuutta saada Takuu-Säätiöstä järjestelylainaa. Sitten velkaneuvoja laski velat yhteen ja ehdotti itse sosiaalista luottoa. Säännölliset tulot sekä se että ei ole velkaantunut lisää noin puoleen vuoteen. Maksuhäiriömerkintä ei ole esteenä, itse asiassa jos ei ole merkintää, voivat pyytää hakemaan lainaa suoraa pankista.
- Tosi tasapuolista
Voi jumaliste. Mulla oli tilanne että mies petti ja lähti samantien. Jäin juuri rakennetun, vielä keskeneräisen, talon ja velkojen kanssa yksin, sekä neljä lasta joista nuorin oli silloin puolitoistavuotias. Exä ei maksanut elatusmaksuja ja oli jättäny kuukausien ajan kaikki laskut hoitamatta. Olin melkoisessa kusessa. Ei ollut rahaa edes lapsille ruokaan. Kävin kyllä kokoaikatöissä, mutta silti kun makselin laskuja yksin, ei rahat riittäneet.
Soitin sossuun ja kysyin mitä tehdään kun lasten isä ei maksa elareita. Sieltä "ystävällinen" henkilö sanoi "no ei me olla mikään pankki, voit kyllä laittaa ulosottoon elatusmaksut, mutta siinä voi mennä kuukausia ennenkuin tulee euroakaan" sanoin että millä elätän lapseni sillä aikaa, muija vaan sanoi tylysti että enpä tiedä. Kyllä pääsi itku, olin toivoton. Jouduin lainaamaan rahaa ystäviltäni että sain edes lapsille ruokaa.
Tämäkö on oikein? Sit joku saa luoton tollasella korolla ja kulutusluotonkin maksuun, huh huh!!- Anonyymi
Täytyy myöntää, että näitä leipätyöläisiä on sossussa, jos muuallakin ihan liikaa. Sulle osui paskempi emäntä, mutta silloin pitää ottaa yhteys johtavaan sosiaalityöntekijään ja antaa palautetta. Jos ihmiset antaisivat useammin palautetta suoraan, asiat voisivat jopa parantua. Kukaan ei käy täällä lukemassa palautteita.
Selvästikään tämä sos.työntekijä ei ollut työnsä tasalla. Ainakin neuvonta kuuluu heidän toimenkuvaansa.
Sitten on tietysti hyvä tietää 3. sektorin apupaikat, kuten kirkko, diakonissa, Pelastusarmeija jne. Myös SPR auttaa kotimaassa, lähinnä, kun talo on palanut ja kaikki mennyt.
Mitä tulee sun arvojärjestykseen, toimit hätätilanteessa väärin. Sun olisi pitänyt päästää velat perintään ja ulosottoon. Sossu katsoo, että olet maksanut laskuja, pystyt niitä maksamaan jatkossakin. Ei kannata uhrata lapsia laskujen takia. Ensin ruokaa lapsille. Vai onko joku muu muka tärkeämpää? Luottotiedot? Joo, eihän niitä kukaan halua menettää, mutta moni menettää ilman omaa syytään. Esimerkiksi lääkäri epää lähetteen tutkimuksiin eli diagnoosin ja hoidon, hermovaurio vie liikunta-/toimintakyvyn, jäljelle jää krooninen kipu. Sitten masennus vie työkyvyn lopullisesti. Ei siinä kukaan kysy oliko reilua joutua 20v ennen aikojaan surkealle eläkkeelle ja velat kaatuivat päälle, lopulta perintään ja ulosottoon. Meni luottotiedot ja kaikki muukin eikä lääkäri joutunut vastuuseen. Näitä tarinoita julkisella puolella riittää. Ei kukaan korvaa työkyvyn- ja ansionmenetystä.
Sosiaalitoimistolla on ihan toinen tärkeysjärjestys. Ensin pitää hoitaa asumiskustannukset, ruoka, lääkkeet, hygienia, nettiyhteydet ja puhelimet, vasta sitten maksetaan muita laskuja.
Kun velka on ulosotossa ja luottotiedot kärähtää, silloin tietää eläneensä.
Sosiaalitoimisto noudattaa tiettyä marssijärjestystä, siihen ei ensin kuulu muut laskut vaan kuten sanoin ruoka ja asuminen. Muu on siinä tilanteessa ns epäolennaista.
Tällä palstalla porukka omahyväisesti tykyttää muita, kun itse ovat niin erinomaisia ja taloudellisesti elämä on hyvissä kantimissa. Tai niin annetaan ymmärtää. Tosin en usko, että kukaan kovin fiksu tyyppi tulee tänne leveilemään. Avainsana on fiksu, huutelijat ovat ihan muuta porukkaa.
Jos haluaa saada oikeudenmukaista kohtelua, kannattaa kritisointia aloittaa omasta itsestään ja vasta sitten siirtyä muihin.
Tämä tylytys on merkki siitä, että muka erinomaiset ja tunnolliset ihmiset tylyttävät muista, vaikka voisivat katsoa peiliin ja lopettaa oman elämänsä kaunistelun.
- Anonyymi
Yksi tärkeä pointti. On velkaa, et pysty maksamaan ja saat maksuhäiriömerkinnän. Pääset Takuusäätiön velkajärjestelyyn. Maksat sen pois. Luottotiedot palautuu. Alat taas hummailla ja velkaa on enemmän kuin aluksi. Menetät taas luottotiedot. Maksat velat pois. Luottotiedot palautuu. Heti alkaa järjetön velanotto pahempana kuin koskaan. Näin ex-miehelläni. Miksi ei ihminen opi? Mikä tällaisella voisi olla? Ei näin pojat ja tytöt!
- Anonyymi
Hyvä että pääsit eroon miehestäsi.
- Anonyymi
Luottotiedot ei palaudu automaattisesti eikä heti velan maksamisen jälkeen.
Sinulla on kovin ruusuinen kuva siitä miten velkojen maksu hoidetaan, millä aikataululla ja vielä luottotietojen palaminen ja palautus.
Voi kulua vuosia, jopa 10-15 vuotta ennen kuin velat on hoidettu ja luottotiedot kunnossa.
Kai ymmärrät, ettei henkilö, jonka luottotiedot ovat menneet, voi saada lainaa mihinkään, ei saa vuokrattua asuntoa tms. Miksi luulet, että valtaosa ihmisistä tekisi sen tahalleen ja muka uudestaan ja uudestaan.
Kun hakee sosiaalista luototusta ja on menettämässä luottotiedot, varmaa on, että sosiaalinen luotto vie ne siksi aikaa, kun laina on maksettu pois. Tämä on ns takuu, että sosiaalinen luotto maksetaan takaisin. Luottotietojen puuttuminen tekee elämästä yllättävän vaikeaa.
Vähänpä tiedät elämästä.
- Anonyymi
montako kertaa on mahdollista saadaa velka järjestely,ja sitä kautta velat anteeksi?
- Anonyymi
Kerran.
- Anonyymi
Velkajärjestely ei tarkoita että velat saisi anteeksi.
Velkajärjestely voidaan myöntää toisenkin kerran, jos siihen on painavia syitä ottaen erityisesti huomioon velallisen toimet velkojen maksamiseksi, velkaantumisesta kulunut aika ja muut velallisen olosuhteet sekä velkajärjestelyn merkitys velallisen ja velkojien kannalta. - Anonyymi
Kerran, mutta velkoja ei saa anteeksi.
Velat voi vanheta, mutta ei takuusäätiön tai sos. luototuksen avulla.
- Anonyymi
Onnea, tiedän tunteen! Kyllä kaupungin näitä kannattaa myöntää, koska tilanteen kohtuullistuminen kyllä lisää motivaatiota tehdä työtä, maksaa veroja, pysyä terveenä, kasvattaa perhettä tai perustaa sellainen, osallistua yhteiskuntaan ja ylipäätään elää. perintäyritysten korkoa merkittävästi pienemmän koron lisäksi on se kohtelu, jota velkaneuvonnassa saa, ensiarvoisen tärkeää. Syyllistämällä ei saa juuri mitään positiivista maailmaan.
- Anonyymi
Itse kuulun velkajärjestelyn vastustajiin ja mielestäni tuo että sait luoton on todella hyvä asia. Tuossa ei jää mitään jossiteltavaa vaikka korko olisi nolla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653502Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan283011- 1212376
- 121464
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822