Baan Finland

Hua Hiniin

Onko kellään kokemuksia talon vuokrauksesta ko. yrityksen kautta ?
Hinnat tiedän,mutta millainen asunto on ja sijainti ?

Lienee sisämaassa jokunen km keskustasta.

p.s. Kysyisin käytännön kokemuksia. Älkää nyt mitään netti linkkiä tarjotko...

149

5013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinne vaan

Pari kertaa oltu ja nyt joulukuussa 3. kerran. Sijainti on mahtava eli n. 1 km keskustaan. 100 baht maksaa kyyti. Paikka suljettu ja vain suomalaisia asukkaita. Vartiointi 24 t ja kaikki pelaa. Suosittelen kovasti sillä siellä viihtyy.
      Paikka kehittyy koko ajan ja nyt juuri valmistui 6 uutta taloa ja kaikki myytiin hetkessä. Klubitalo on tulossa ja uusi alue jos ostaminen kiinnostaa.

• Mitä järkeä ????

On matkustaa lähes 8000 kilometriä asumaan muiden suomalaisten keskelle. Sekö sitä aitoa thaimaata. No kukin tyylillään. Minua ei tuo savolaisten keskellä asuminen kiinnosta.

• siitä sait
        Mitä järkeä ???? kirjoitti:

On matkustaa lähes 8000 kilometriä asumaan muiden suomalaisten keskelle. Sekö sitä aitoa thaimaata. No kukin tyylillään. Minua ei tuo savolaisten keskellä asuminen kiinnosta.

Minulla on myös kokemusta kun asuu 180 ruotsalaisen ja venäläisen kanssa. Siis mieluiten nukun yöni jatkossa näissä paikoissa jos heitä ei ole....siis saa ainakin nukkua kun minulle lomalla on sekin tärkeää...tuo abba soi lähes vuoden korvissa loman jälkeen...siis ennen vaikka savolaisten kanssa ja kyllä Hua HInissä löytyy liki 30 000 taikkua jos sitä kaipaa.

• truplaya
        Mitä järkeä ???? kirjoitti:

Savolaisten? Nyt kuullostaa vähän katkeralta? Vitun köyhä!

• ai vain suomalaisia

Sen ainoan kerran kun erehdyin kuukauden baan finlandiassa asumaan niin kyllä monilla peräkammarin pojalla joku baarityttö kämppäkaverina oli. Lisäksi niin ahtaasti rakennettu kompleksi että omaa rauhaa ei siellä ole. Huono valinta.

• Ahtaasti
        ai vain suomalaisia kirjoitti:

Sen ainoan kerran kun erehdyin kuukauden baan finlandiassa asumaan niin kyllä monilla peräkammarin pojalla joku baarityttö kämppäkaverina oli. Lisäksi niin ahtaasti rakennettu kompleksi että omaa rauhaa ei siellä ole. Huono valinta.

Vai ahtaati minulla on täällä Suomessa 20cn päässä naapuri.

• aivan ihana

Vielä jäi että asunnot ovat eurooppalaista tasoa eli kaikki löytyy. Ilmastointi on ja muut herkut. Iso yhteinen uima-allas 4-5 asuntoa varten ja esim. viime reissulla vain me sitä käytettiin. Iso-mamma 100 metrin päässä tekee vaikka muusinlihapullilla tai thai sapuskaa jne.. Jäätelökauppias käy 1- 2 kertaa pv:ssä ja hieroja vaikka joka päivä. Baan Finland järjestää myös kuljetukset kun vain sopii niin. Siisti, lähellä keskustaa, edullinen ja UUSi paikka jossa takuulla viihtyy. Tosiaan nyt mennään 17.12. 3 viikoksi ja taas aika loppuu kesken....kuten aina. Ja jos ei puhu sujuvasti paikallista niin omistajat auttaa....rouva on paikallinen ja takuulla kaikki järjestyy.

• rahat pois

Onkohan tuo Baan Finland rakennettu vallitsevien rakennusmääräysten
        mukaan?

Talojen väli saattaa olla vain 2 m, kun Thaimaan rakennusmääräykset
        edellyttävät vähintään 5 m:n väliä.
        No, Thaimaassa saa pienellä voitelurahalla tehdä mitä haluaa.

Käydessäni siellä tuli ahtaan paikan kammo.

• kiinnostunut?

onko teillä lapsia mukaan tulossa? Itse menossa samaan aikaan samaan paikkaan.

• huono valinta

Uima-allasko muka iso ? No, on se iso jos mittapuuna on kylpyamme. Pieni se on. Lisäksi nämä vakiasukkaat pitävät sitä omanaa Baann Finlandiasta.Jos olet vuokrannut talon lomasi ajaksi niin tulet huomaamaan tämän "uima-altaalla" olevan nokkimisjärjestyksen. Talot niin vieri viereen rakennettu että naapurisi pierutkin kuulet.
        Aika kallis, Thaimaan hintatason mukaan tuo kilometrin mittainen taksimatka keskustaan 100 THB.Eihän se paljoa ole mutta kuitenkin. Khden viikon aikana jos päivässä käy kaksi kertaa keskustassa ja takaisin niin hinnaksi tulee 5600 THB.

• Ihanan Elisa

Kukin taaplaa tyylillään.. Mieluummin , kuitenkin , asun HOTELLISSA !
      Tämä mielipide , tietysti, nostattaa melkoisen "älömölön" , perustelut
      tiedetäänkin jo, mutta kun kokemusta on kertynyt, ja olemme täysin
      tympääntyneitä , tuohon asumis- rahastus ruljanssiin.
      Saattaa ensikertalaiselle, tottumattomalle matkailijalle sopia, tylsää touhua
      kuitenkin, lihapullineen , jäätelöautoineen.

• huvittaa

kukin taplaa tyylillään ja sinun tyyli on tuo. Minulle ei vain hotelli asuminen sovi ja en ikinä voisi kuvitella että asuisin 3 viikkoa jossain 12m2 hotellihuoneessa. Ja tuo lihapulla oli nyt esimerkki vain ....
        Happamia on lihapullat tässä sinun tapauksessa ja vähän kuulostaa että Thaimaa on vielä näkemättä...tekee vain sadepäivänä mieli jankuttaa turhia...

• mieti nyt

sehän on juuri päinvastoin sillä tottumaton käyttää aina hotellia...valmismatkoja kuljetuksineen ja kokenut käyttää esim. näitä taloja jne....outoa väittää jotain muuta...

• hotelli huoneet
        huvittaa kirjoitti:

kukin taplaa tyylillään ja sinun tyyli on tuo. Minulle ei vain hotelli asuminen sovi ja en ikinä voisi kuvitella että asuisin 3 viikkoa jossain 12m2 hotellihuoneessa. Ja tuo lihapulla oli nyt esimerkki vain ....
        Happamia on lihapullat tässä sinun tapauksessa ja vähän kuulostaa että Thaimaa on vielä näkemättä...tekee vain sadepäivänä mieli jankuttaa turhia...

Thaimaan hotelli huoneet eivät ole 12m² kokoisia, aina vähintään noin 30m² kokoisia ja eihän hotelli huoneessa tehdä muuta kuin nukutaan käydään suihkussa ja vaihdetaan vaatteita.

• kokeneet....
        mieti nyt kirjoitti:

sehän on juuri päinvastoin sillä tottumaton käyttää aina hotellia...valmismatkoja kuljetuksineen ja kokenut käyttää esim. näitä taloja jne....outoa väittää jotain muuta...

matkustavat reittilennolla omatoimisesti hotelliin, menevät valmiiseen aamiaispöytään ja antavat siivojien hoitaa siivoukset ja lakanoiden vaihdot päivittäin. Ja osaavat valita hotellit missä ei venäläisiä ja suomalaisia asu.

• Hua Hiniin

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.

Itse olen käynnyt kymmenen reissua Thaimaassa hotellimajoituksella ja nyt on ajatuksena hieman 'hengähtää' ja asettua aloilleen matkan aikana.

Siitä kiinnostus talon vuokraamiseen loman ajaksi.

• kova odotus jo

Ota ihmeessä Baanfinland sillä juuri tämä sinun määritelmä täyttyy....sitä rauhallisuutta monet meistä kaipaa ja siellä sitä on takuu varmasti. Jos olet joulukuussa niin siellä nähdään.....

• roopekas

mielipiteeni kohteesta on : törkysen ylihinnoiteltu joskin uudehko mutta huonolla paikalla,aina oltava kuljetus ja alueella ei sikakaan viihdy koko aikaa,taloja ja asuntoja löytyy pilvinpimein läheltä keskustaakin(kävelyetäisyydeltä) esim. monissa gondoissa on vuokrahuoneistoja jotka mennentullen hakkaavat nämä slummitaloalueet joita nyt epätoivoiset yrittävät vuokrailla

• naurattaa

huonolla paikalla? 1 km keskustaan ja kallis? Halvin viikko 450 euroa? Se on varmaan kallis jos ei ole rahaa? Lähempänä e ole kuin yksi samanlainen paikka ja muut ovat n. 3-10 km päässä "maalla". Täytyy sanoa että ettet tiedä tästä "slummista" mitään? Jollain on outo käsitys slummista....millainen koirankoppi sinulla on jos tuo on slummi? Paikka on siis kävelymatkan päässä esim. Market Villagen ostarista mutta eihän kukaan Thaimaassa kävele kun tuktuk maksaa 100 baht ko matkalta. Mutta sinä kun olet niin varaton niin pitää kävellä ja ei ole varaa tuohonkaan viikkohintaan...ehkä se slummi sopii sinulle parhaiten mitä radanvarressa on.. se on jo lähellä keskustaa.

• Loma lomana

JOS ja KUN rahaa on riittävästi , ehdottomasti kannattaa. valita hotellimajoitus,
      Kuka viitsii raahautua ruokaa , juomaa , pesuaineita ym. ostamaan Market
      Villagesta, kulkee matkan millä vehkeellä tahansa., liikenneruuhkissa.
      Illat kuuntelee naapurimökin pihalta alkonmieskuoron esitystä : " Kotimaani
      onpi Suomi...."
      Lomansa , tietysti , jokainen saa viettää mieltymystensä mukaisesti.

• nautiskelijan valint

eiköhän ole tullut jo selväksi että kukin tavallaan....minä en vaan enää ikinä Thaimaan hotellin antimia tarvitse.....korkeintaan käyn Hiltonissa syömässä jos sille päälle satun....

• kannattaa katsoa

Baan Finland on liian ahtaasti rakennettu. Talot ovat vierivieressä ja
        yhteinen uima-allas on melko pieni.
        Jos sattuu hankala ja meluinen naapuri viereiseen taloon, on loma pilalla.
        Sijaintihan on hyvä, mutta jos haluaa nauttia enemmän yksityisestä rauhasta
        ja isommista tonteista, niin kannattaa mennä kauemmaksi keskustasta.
        Siellä tontit ovat suurempia samoinkuin asunnot.
        Koska taxit ovat halpoja, ei kulkeminen keskustaan ole mikään ongelma.

Nyt Hua Hinniin on rakenteilla uusin ja ehdottomasti tulevaisuudessa
        viihtyisin Suomi-kylä, lähelle Palm Hill Golf Resortia, n 8 km kes-
        kustasta.
        Tietoa löytyy os www.eedenthaimaa.com

• voi voi

siinä kilpailijan kommentti...kuka ottaa sen mitenkin....ahtaasti rakennettu....?
      Miten harvaan ne siellä maaseudulla on rakennettu...just joo.....kukaan ei vain ja´ halua siellä pellolla lomaansa viettää...
      uima-allas pieni...miten isot ne tuolla on...viimeksi oli koko allas 2 viikkoa meidän käytössä ja olisi mahtunut muutama muukin..sentään 15 metriä pitkä....
      eikö siellä maalla on käärmeitä ja hyttysiä...kuulema on.... ja on se kuitenkin eri juttu jos tuk tukilla menee 10 min kuin 30 minuuttia.....

• kannattaa katsoa

Olen ollut Baan Finlandiassa ja tiedän mistä puhun. Ei siellä silloin
        ollut 15 m pitkää allasta!!! Yritätköhän jekuttaa?
        Sinulle ei ole tainnut sattua hankalaa naapuria.

Itse omistan talon toisesta Suomi-kylästä, joten en puhu tuon uuden
        kylän puolesta, mutta koska meidän kylämme on jo täyteen rakennettu,
        tulee tuo uusi kylä tarpeeseen!
        Meidän kylässämme tonttien koot ovat 400-500 m2 ja uima-allas pari-
        kymmentä metriä pitkä. Lisäksi on lastenallas.
        Tuk Tukilla kestää 15 min keskustaan, joten ei Baan Finlandiasta ole juuri
        sen lyhyempi keskustaan. Kuka sitä jatkuvasti haluaa olla
        Market Villagessa?

• kohta taas
        kannattaa katsoa kirjoitti:

Olen ollut Baan Finlandiassa ja tiedän mistä puhun. Ei siellä silloin
        ollut 15 m pitkää allasta!!! Yritätköhän jekuttaa?
        Sinulle ei ole tainnut sattua hankalaa naapuria.

Itse omistan talon toisesta Suomi-kylästä, joten en puhu tuon uuden
        kylän puolesta, mutta koska meidän kylämme on jo täyteen rakennettu,
        tulee tuo uusi kylä tarpeeseen!
        Meidän kylässämme tonttien koot ovat 400-500 m2 ja uima-allas pari-
        kymmentä metriä pitkä. Lisäksi on lastenallas.
        Tuk Tukilla kestää 15 min keskustaan, joten ei Baan Finlandiasta ole juuri
        sen lyhyempi keskustaan. Kuka sitä jatkuvasti haluaa olla
        Market Villagessa?

oikeasa olit kun sinne soitin ja pyysin asian tarkistamaan...iso allas on 11,90 m ja lasten allas sen jatkeena 3,2 m....kiitos kun olit tarkkana. Ja meidän naapurissa ei ole hankalia asukkaita...ei ainakaan vko 49-02 kun siellä aina oman lomamme pidämme. Muut asukkaat voisien takaa jo niin tuttuja että voi sanoa että ovat jo ystäviä ja ollaan muutenkin yhteydessä pitkin vuotta. Se on se paikka mikä tässä alueessa kiinnostaa. Nyt juuri valmistui 5 kpl uusia taloja ja kaikki meni kaupaksi alle kuukauden. Kohta alkaa klubitalon tekeminen johon tulee yhteistä toimintaa esim. joulujuhlat voi siellä järjestää jne. Kokonaan uusi alue on myös varattuna ja varmaan sen rakentaminen alkaa lähiaikoina.
        Se että onko tontti 100 vai 1000m2 niin mitä ihmeen tekemistä sillä on loman kannalta?Kuka sitä nyt haluaa olla koko ajan Market Villagessa? Tuota en ymmärrä ja varmaan siellä olet sinäkiun ainakin ruokaostoksilla...missä muualla? Kerro paikan nimi niin katsotaan miten kauas tuk tukilla 15 min pääsee...Olen itse käynyt useassa muussakin alueella mutta kun ne oli niin kaukana ja sijainti aavalla pellolla niin ei minua kiinnostanut. Olivat huomattavasti halvempia mutta monet olleet myynnissä jo parikin vuotta.
        Mutta jos olet tyytyväinen omaasi niin anna olla myös muiden...ymmärrät varmaan mitä tarkoitan?

• Oma talo Thaimaassa

MIelenkiintoita myyntiä.... Rakentaja ei kerro itsestään mitään.... ei nimeään eikä muutakaan....vain emaili sukunimi onko se oikea? Puhelinnumero ... puhuu suomea. Heh en lähtisi näillä näkymillä kauppoihin kyseisen firman kanssa.

• kaikki ok

Ei näitä taloja rakentajat myy vaan esim´. Baan Finlandiassa ihan suomalaiset yrittäjät ja takuulla on kaikki kunnossa. Mutta varmaan on myös sellaisia johon en myöskään sotkeutuisi.

• Oma talo Thaimaassa

Viisastelua :D tiedät mitä tarkoitan. Eiköhän firma joka niitä myy omaa myös nimen ? Ei tässä tapauksessa koska puhelinnumero ja puhumme suomea on ilmeisesti vastaajan nimi.
      EIköhän rakentaja ole se joka rahoittaa rakentamisen ja rakentajat eli työmiehet rakentaa, eivät he myy niitä ;:D Meneppä katsomaan ihan piruuttan Eedenin myynti sivuja, siellähän ei firmaa löydy. Vain sukunimi, ja puhelimeen -puhumme suomea- .....
      Onko hyvän ulkomaankaupan tapaista. Edelleenkään en ostaisi tälläiseltä firmalta joka ei tule esiin ja esittele itseään.

• Hua Sai Tai DD2

Itse ostin talon 2008 keväällä suomalaiselta rakenusyrittäjältä selvitin kaverin taustat ja kaikki oli kunnossa joten maksoin käteisellä ja kaikki meni juuri kuten sovittiin ei ollut mitään ongelmia. Nyt talolla on käynyt sisarukset perheineen ja kaverit , sekä ihan ulkopuolisia vieraita ja kaikki on tykännyt paikasta ja ovat vielä uudelleenkin varannut talon lomaansa varten. Mielestäni sijoitus oli hyvä koska talon hinta oli 2.490.000 thb - 4% käteisalennus talon koko on 76m2 19 m2 terassi ja uimaallas porealtaalla 3 muun asunnon kanssa yhteiskäytössä vielä ei ole tullut ruuhkaa altaalla kun aina on saanut olla oman porukan kanssa rauhassa altaalla. Tuolla summalla noin 50.000 euroa ei juuri loma-asuntoa saa Suomesta hankittua joten suosittelen loma-asunnon hankitaa Thaimaasta.

ja sitten vielä näille "renkaan potkijoille" jotka ovatkoko ajan ostamassa asuntoa Thaimaasta niin käykää ostamassa Tarjoustalosta uusi tuulipuku ja menkää Viroon georg OTSIlla päiväristeilylle niin se sopii teille paremmin.

• kannattaa katsoa

Sama täällä.

Ostin v 2010 talon Hua Hinnistä. Ennen kaupantekoa saimme kaikki tarvittavat dokumentit Land Offis:sta ja maarekisteristä ja taloa maksettiin vain
        sitä mukaa, kuin se valmistui.
        Rakentaminen kesti n puoli vuotta.
        Saimme itse seurata talon rakentamista netissä ja esittää
        toivomuksia materiaalien suhteen.

Talon ostaminen Thaimaassa on erittäin tarkkaan säädelty ulkomaalaisten
        kohdalla, joten suomalainen osapuoli rakennusfirmassa on hyvä ja
        poistaa turhia väärinymmärryksiä.
        Ei mitään ongelmia.

• DD2 too

Näin se menee !! Ei ole tarvinnut talon hankintaa katua. Kiitokset rakennusyrittäjälle:D

• ei ole totta

Muuten olisin uskonut sinun tarinan mutta tuota taloa ei v. 2008 ole voinut saada 50.000 eurolla. Miksi kerrotte satuja ja joku vielä niitä uskoo.....?Ja eihän nyt Thaimaan asuntoa voi verrata Suomen asuntoihin eikä varsinkaan kesämökkeihin....50 000 eurolla saa kyllä 4-6 viikon lomaosakkeen jos sellaista kaipaa....samoin loma tulee aika kalliiksi...Thaimaan lentolippu maksaa n. 1000 eru per henki...siis 6 henkeä on 6000 euroa pelkästään lennot....että halpaako?
        10 vuodessa menee omaisuus pelkkiin lentoihin puhunmattakaan mitä talon ylllä pito maksaa....siinä ilmastossa sen joutuu 20 vuoden päästä tekemään uudelleen.

• itsellä 3.
        ei ole totta kirjoitti:

Muuten olisin uskonut sinun tarinan mutta tuota taloa ei v. 2008 ole voinut saada 50.000 eurolla. Miksi kerrotte satuja ja joku vielä niitä uskoo.....?Ja eihän nyt Thaimaan asuntoa voi verrata Suomen asuntoihin eikä varsinkaan kesämökkeihin....50 000 eurolla saa kyllä 4-6 viikon lomaosakkeen jos sellaista kaipaa....samoin loma tulee aika kalliiksi...Thaimaan lentolippu maksaa n. 1000 eru per henki...siis 6 henkeä on 6000 euroa pelkästään lennot....että halpaako?
        10 vuodessa menee omaisuus pelkkiin lentoihin puhunmattakaan mitä talon ylllä pito maksaa....siinä ilmastossa sen joutuu 20 vuoden päästä tekemään uudelleen.

nytkin on 2 käytettyä kaksiota jotka maksaa 55 000 euroa. Yksi kolmio 85000 ja myydään kalustettuna.

• homma hoidettu

• ota asioista selvä!

Ei ole totta, näkyy tietävän paremmin kuin ostajat itse! Hauskaa. Lentolippu on maksanut kalleimmillaan 740 ekee ja halvimmillaan 420 ekee, että tästä lähdetään!
      Kannattaa kysyä mitä talon pito maksaa... Sitä ei voi verrata Suomen mökkivuokriin.

• huassa22v

kylläpä lentelet halvalla ,veikkaan olevan potaskaa ;)

• potaskaa?

Älä nyt höpötä joutavia sillä itse käyn 2 kertaa vuodessa Hua Hinissä ja tuolla hinnalla ei saa lentoja millään. Nyt on hinnat korkealla ja vaikka lentää euroopan kautta niin alle 800 euron ei pääse ja matka-aika voi olla yli 20 tuntia. Finnair ei juuri alle 1000 euron lippuja myy ja varmaan ei edes tarvetta kun aasian lennot ovat aina loppuun myytyjä.
        Pysytään nyt asiassa ja epäilen koko tätä sinun projektia...50 000 ei saa taloa Hua hinista eikä varsinkaan noilla jutuilla josita kerroit. 100 00 euroa on mistä lähdetään ja yläraja on taivaassa.

• lentojen hinnat
        huassa22v kirjoitti:

kylläpä lentelet halvalla ,veikkaan olevan potaskaa ;)

Minäkään en ole maksanut koskaan päälle 800 euron hintaisia lentoja Bangkokiin vaikka Finnairin suorilla lennoilla lennänkin, tilaan liput vain tarpeeksi ajoissa ja käytä Finnairin pisteitä. Halvin lippuni euro aikana maksanut 420€ (meno-paluu siis) Ja viikon kuluttua 3.10 kun lähden lippuni maksoi 780 € ovh mutta pudotin hinnan tasan 700 euroon.Pomppulennot kun ei maistu.

• Halpa hinta
        lentojen hinnat kirjoitti:

Minäkään en ole maksanut koskaan päälle 800 euron hintaisia lentoja Bangkokiin vaikka Finnairin suorilla lennoilla lennänkin, tilaan liput vain tarpeeksi ajoissa ja käytä Finnairin pisteitä. Halvin lippuni euro aikana maksanut 420€ (meno-paluu siis) Ja viikon kuluttua 3.10 kun lähden lippuni maksoi 780 € ovh mutta pudotin hinnan tasan 700 euroon.Pomppulennot kun ei maistu.

Minä myös olen lentänyt aina Finskillä noi 10 kertaa. Ja kallein hinta meno-paluu noin 800eur.Lähden taas 15.10.2013. paluu 04.10.2014. Hintaan 745eur. Kun kone lähtee täältä kello 16.40. Koneessa kun tulee otettua muutaman tunnin unet niin perillä kämpillä seuraava päivänä noin kello 11.00. Toisi vaivatonta matkailua.

• tottapa hyvinkin

Edelleenkin syksyllä 700 ekee !

Mitä maksaa mökkeily Suomessa ja missä mökki sijaitsee... Sinne on matkaa 300-600 kilsaa, ajelet sinne omalla autolla joka viikonloppu pentulaumasi kanssa. Ei tuo bensa ja diesel näillä hinnoilla tule halvaksi! MItä maksaa kauppakassisi jolla ruokit laumasi 4-6 henkeä! Ei varmaan mökkisi ole muutaman kilsan päästä keskustasta, metsän keskellä jonkun kivikkoisen järven rannalla! Itse ajelet nurmikot ja hoidat kukkasi jos niitä siellä kantojen keskellä on! Ei sinulla ole uima-allasta ei poreallasta! Jos mökkisi ei ole oma niin viikkovuokra tuskin laumallesi 200-250 ekee! Päivän aikana väännät aamupalat lounaat päivälliset iltapalat itse huh minä menen valmiiseen pöytään klubitalolle jos sille tuntuu ja kerta käynti maksaa pari ekee!!

Niin että noilla sinun lentojen hinnoilla ja mökin vuosi kustannuksilla hieman useamman kerran Thaimassa. Ystävällisten ihanien ihmisten luona!

Mieti mitä bahtin kurssi oli vuonna 2008! 20 vuoden päähän turha haikailla, eletään nyt tätä päivää sitähän ei tiedä mitä missään maailman kolkassa on silloin. Eiköhän myös ole näin jokainen sijoittaa rahansa minne lystää jos on ylimääräistä ettei ole juustot ja kinkut leivän päältä vaarassa vaikka Thaimaan hallitus päättäisi ettei turisteilla ole sinne mitään asiaa enään.

Joten eläkepäiviä odotellessa!

Ainiin eipä tarvitse omalla autolla ajella, soi mennä lentäen....syödä levätä ottaa muutamat oluet katsella elokuvia pelata lukea lehtiä ottaa vaikka nokoset :D
      Mutta sinä mieluummin ajat joka perjantai ilta väsyneenä nuo kilometrit kolme neljä tuntia pentulauman kitinässä. Leppoisia lomia sinulle!

• maanomistaja

mökin omistajana sanon että hieno tunne kun omistaa järvenrannalta 2 ha maata. Sitä tunnetta ei Thaimaassa saa edes rahalla....itsekkin kerran keskellä talvea käyn mutta mökillä menee sitten muu aika. En edes voisi kuvitella että ostaisin talon sieltä...miksi kun niitä saa vuokrata alkaen 350 euroa viikko.

• en vaihtaisi

vai että vertaat mökkimatkaa lentomatkaan Thaimaahan....40 minuuttia kestää minulla ilman lasten vikinää mutta kokemuksesta nämä lennot taikkuihin ovat kaikkea muuta kuin rentoutttavia...10 tuntia ahtaassa penkissä ja seuraava päivä menee perillä piloille....kuten sanoin niin on mahtava tunne kun omistaa sen maan missä vapaa-aikaa viettää...sitä ei minulta kukaan vie...toisin on sinun talosi kanssa....se voidaan ottaa haltuun milloin vaan. Yhdellä lentolipulla minä asun mökillä 1 kuukauden ja hyvin kalastellen ja voi olla vain.

• Talonpoika mökillään

Ja pakkanen paukkuu.. Sorry , mutta kun Thaimaan loma ,- vietti sen sitten
      omassa tai vuokratussa tai jopa Hotellissa asuen, - ajoitetaan talvikuukausiksi,
      kun täällä on pahimmat pyryt, lumisateet . liukastelut ja pakkaset. Näin kesällä
      niitä ei muisteta. Turhaa kinastelua koko juttu, oma mökki vastaan talo Thaimaassa.Täysin eri asia kyseessä.

• fälään

itse tilasin lennot 15.8-11 frankfurtin kautta bangkokiin 5 hengelle 3530e! 2 aikuista 3 yli 4 vuotiasta.meno kestää 14.5h ja paluu 16 tuntia, ei paha ja saa kunnon palvelua eikä mitään nyrpeitä finnairin emäntiä.

ikinä en enää lennä finnairilla vaikka on kuin suora lento. kyseisenä aikana finnairilla olis lennot maksaneet 5300e!

• fälään

siis lähtö tammikuun alkupäivinä,unohdin mainita,sorry!

• Airchina

tuo ei voi pitää paikkaansa että lento kestää Helsingistä alkaen perille 14,5 tuntia. On muuten hemmetin kiire kyllä vaihdossa jos näin on. Itse lentänyt useasti joko Amsterdamin tai juuri Frankfurtin kautta ja kyllä siinä menee se 16-18 tuntia Bangkokiin. Palvelu asia on ok ja usein koneet ovat esim. kiinalaisia jne....siihen se hinta perustuu...tasokas kyyti ja ruokakin ok.

• tilaamassa
        fälään kirjoitti:

siis lähtö tammikuun alkupäivinä,unohdin mainita,sorry!

otitko ebokersin kautta vai mistä?

• Fiski

Mitä palveluja tarvitset.Minulle riittää ruokailu. Sillä otan oienet unet koneessa joten arvostan että saan nukkua.Ei siinä mitään lentoemo palveluja enään tarvii.Ja taitaa ne palvelut pomppulennollakin rajoitua tarjoiluun.????

• t.i.k.i

Vuokraan omistamani asunnon Baan Finland ykkösestä edullisesti ilman välikäsiä. 60m2 asuntoon kuuluu mm kolme polkupyörää joista kaksi maastopyörää. Vietä omatoiminen unelmaloma paratiisissa!
      Lisätietoja [email protected]

• Sikkeam

Vieläkö vuokrata taloksi Baan Finladista.? Olisi tarkoitus lähteä lokakuun viimeisenä maanantaina noin kahdeksi viikoksi.

• Sikkeam

Vieläkö vuokrata taloksi Baan Finladista.? Olisi tarkoitus lähteä lokakuun viimeisenä maanantaina noin kahdeksi viikoksi.

• Sikkeam

• Tauno Tarkka
        Sikkeam kirjoitti:

Noin kahdeksi viikoksi ! Tuohon ajankohtaan on yleensä saatavilla hyvällä
        hinnalla Valmismatkoja, kannattaa tarkkaan laskea , mitä maksaa lennot,
        taksit, talon vuokraus, ruokaostokset jne. Hotelleissa tilaa, palvelut pelaa.

• tyytyväinen
        Tauno Tarkka kirjoitti:

Noin kahdeksi viikoksi ! Tuohon ajankohtaan on yleensä saatavilla hyvällä
        hinnalla Valmismatkoja, kannattaa tarkkaan laskea , mitä maksaa lennot,
        taksit, talon vuokraus, ruokaostokset jne. Hotelleissa tilaa, palvelut pelaa.

mitä ihmeen valmismatkoja....höpö teidän valmsimatkojen kanssa. Lennot maksaa ko ajanjaksolla n. 750 euroa, talo n. 300 euroa viikko, ruokaa saa Hua HInin saa yllinkyllin ja aamupalakin tuodaan talolle jos näin haluaa. Oma talo on aina parempi kuin joku hotelli...jos jotain muuta väität niin siinähän väität. Baan Finlandian lähin ruokapaikka on 40 metrin päässä ja 1-2 km sisällä on liki 100 ruokapaikkaa. Market Village 1 km päässä mistä saa mitä vain ja todella edullisesti.
        Siis asuminen maksaa 2-4 henkeä 600 euroa 2 viikkoa ja lennot päälle. Muuten ruoka pitää ostaa tai maksaa vaikka olisi missä....en usko että tuolla hinnalla saa valmismatkaa? Hyppää vain Bangkokin reittilennolle ja minä voin hommata kyydin jos näin haluat. 08.12 taas tullaan ja nyt 23. kerran ja OMAAN taloon.

• kiinnostunut ostaja
        tyytyväinen kirjoitti:

mitä ihmeen valmismatkoja....höpö teidän valmsimatkojen kanssa. Lennot maksaa ko ajanjaksolla n. 750 euroa, talo n. 300 euroa viikko, ruokaa saa Hua HInin saa yllinkyllin ja aamupalakin tuodaan talolle jos näin haluaa. Oma talo on aina parempi kuin joku hotelli...jos jotain muuta väität niin siinähän väität. Baan Finlandian lähin ruokapaikka on 40 metrin päässä ja 1-2 km sisällä on liki 100 ruokapaikkaa. Market Village 1 km päässä mistä saa mitä vain ja todella edullisesti.
        Siis asuminen maksaa 2-4 henkeä 600 euroa 2 viikkoa ja lennot päälle. Muuten ruoka pitää ostaa tai maksaa vaikka olisi missä....en usko että tuolla hinnalla saa valmismatkaa? Hyppää vain Bangkokin reittilennolle ja minä voin hommata kyydin jos näin haluat. 08.12 taas tullaan ja nyt 23. kerran ja OMAAN taloon.

Ovatko nuo Baan Finlandin talot rekisteröity asianmukaisesti?

Entä tontit?

Olen kuullut, että monissa suomalaiskylissä rekisteröinti on jäänyt tekemättä,
        koska myyjät ovat halunneet säästää rahaa!

Thaimaan lain mukaan talo pitää rekisteröidä, ennenkuin se on ostajan
        omaisuutta! Muutoin voi menettää sekä talon että to0ntin.

• lomalle mars
        Sikkeam kirjoitti:

ota yhteys baanfinland.com....varaukset menee sieltä eli sekin on omistajlle tosi helppoa...

• 3 taloa

kyllä on nyt kunnossa ja maatahan ei voi edes omistaa Thaimaassa...maa on vuokrattu 30 30 vuotta. Kaikki on siis kunnossa ja nyt alueelle nousee uusi alue ja myös ns. klubitalo johon tulee vaikka mitä mukavaa. Rekisteröinnin tekee muuten ostaja ja se tehdään kaupungintalolla...maksoi 30 euroa Suomen rahassa.
      Ei kannata kovin isoon ääneen levittää moista sillä voi sattua omaan nilkkaan ja laita vaan omat talot kuntoon... outoa on että et edes tiedä ettei koskaan suomalainen voi maata Thaimaassa omistaa vaikka ole niin tietäväinen asioista....hevosmiesten juttuja on turha levitellä vaan ottaa asioista selvää ensin.

• kiinnostunut ostaja

Oh hoh!
        Nyt sinua on taittu vetää nenästä oikein kunnolla!
        Olet ilmeisesti ns hyväuskoinen suomalainen, joita talokauppiaat
        puijaavat ja laiminlyövät velvoitteensa.

TALON MYYJÄN PITÄÄ REKISTERÖIDÄ TALO ENNEN MYYNTIÄ, talo muuten
        hän syyllistyy rikokseen, sillä hän ei ole maksanut kiinteistöveroa!!!

Suomen Bangkokin suurlähetystö on antanut selvät ohjeet siitä, miten
        talokauppa pitää Thaimaassa suorittaa, jotta se olisi lainvoimainen.

Valitettavasti useimmat suomalaisten ja ruotsalaisten myymät talot on
        jätetty kustannussyistä rekisteröimättä, koska ostajat eivät tunne Thaimaan
        lainsäädäntöä.
        Ompa tapauksia, että tuollainen rekisteröimätön talo kuuluukin sille
        thaimaalaiselle, joka on hankkinut siihen rakennusluvan. Thaimaan lain
        mukaan rakennusluvan haltija omistaa talon!

Talon rekisteröinti pitää tehdä Land Officessa ja se maksaa huimasti enemmän. Tiedän sen hyvin, koska ystäväni on rekisteröinyt talonsa.
        Tiedän vallan hyvin, että suomalainen ei voi omistaa maata Thaimaassa ja
        siksi turvaudutaankin tuohon "leasing-sopimukseen", muuta jotta sekin olisi
        lainvoimainen SEKIN PITÄÄ REKISTERÖIDÄ!!!!

Muutoin maan vuokraaja voi väittää maata itselleen ja jäät puille
        paljaille.

Sinun ei kannattaisi rehvastella noilla talokaupoillasi, joita nyt et ilmeisesti
        omistakkaan. Ota asioista selvää ennenkuin sinua puijataan lisää!

• kiinnostunut ostaja
        kiinnostunut ostaja kirjoitti:

Oh hoh!
        Nyt sinua on taittu vetää nenästä oikein kunnolla!
        Olet ilmeisesti ns hyväuskoinen suomalainen, joita talokauppiaat
        puijaavat ja laiminlyövät velvoitteensa.

TALON MYYJÄN PITÄÄ REKISTERÖIDÄ TALO ENNEN MYYNTIÄ, talo muuten
        hän syyllistyy rikokseen, sillä hän ei ole maksanut kiinteistöveroa!!!

Suomen Bangkokin suurlähetystö on antanut selvät ohjeet siitä, miten
        talokauppa pitää Thaimaassa suorittaa, jotta se olisi lainvoimainen.

Valitettavasti useimmat suomalaisten ja ruotsalaisten myymät talot on
        jätetty kustannussyistä rekisteröimättä, koska ostajat eivät tunne Thaimaan
        lainsäädäntöä.
        Ompa tapauksia, että tuollainen rekisteröimätön talo kuuluukin sille
        thaimaalaiselle, joka on hankkinut siihen rakennusluvan. Thaimaan lain
        mukaan rakennusluvan haltija omistaa talon!

Talon rekisteröinti pitää tehdä Land Officessa ja se maksaa huimasti enemmän. Tiedän sen hyvin, koska ystäväni on rekisteröinyt talonsa.
        Tiedän vallan hyvin, että suomalainen ei voi omistaa maata Thaimaassa ja
        siksi turvaudutaankin tuohon "leasing-sopimukseen", muuta jotta sekin olisi
        lainvoimainen SEKIN PITÄÄ REKISTERÖIDÄ!!!!

Muutoin maan vuokraaja voi väittää maata itselleen ja jäät puille
        paljaille.

Sinun ei kannattaisi rehvastella noilla talokaupoillasi, joita nyt et ilmeisesti
        omistakkaan. Ota asioista selvää ennenkuin sinua puijataan lisää!

Tuliko nimim. "3 asuntoa" paniikki, kun huomasi tulleensa harhaan-
        johdetuksi talokaupoissaan? Kiertelin tässä taannoin thaimaalaisen arkkitehtiystäväni kanssa katastamassa
        sopivaa asuntoa ja kun kävimme Baan Finlandiassa, niin ystäväni totesi, että osa noista taloista on rakettu laittomasti.

Thaimaan rakennuslain mukaan talojen väli pitää olla vähintään 5 metriä,
        mutta Baan Finlandiassa oli useita taloja, joiden väli oli vain pari metriä.
        Se, että talojen välissä oli aita, ei muuta tilannetta.

Rakennuttaja on pyrkinyt maksimoimaan pienen tonttinsa rakentamalla
        slummimaisesti, mutta joka tykkää asua ahtaasti, niin mikäs siinä.
        Naapurisopu vaan jotuu koetukselle, kun kaikki äänet kuuluvat naapuriin
        asti.
        Aina löytyy suomalaisia örveltäjiä, jotka juhlivat puoleen yöhön saakka,
        joten kannattaa katsoa tarkkaan, mistä talonsa ostaa.

• naurattaa

johdetuksi talokaupoissaan? Kiertelin tässä taannoin thaimaalaisen arkkitehtiystäväni kanssa katastamassa
        sopivaa asuntoa ja kun kävimme Baan Finlandiassa, niin ystäväni totesi, että osa noista taloista on rakettu laittomasti.

asti.

voi raukkaa ja taitaa olla omat talot vielä myymättä. Kaikki talot ovat väh. 5 metrin päästä ja sen voi tulla herra mittaamaan milloin haluaa. Olen itse 08.12 paikalla ja tarjoan kaljat ja illalla päivällisen jos yksikään talo on alle 5 metrin päässä. Kyllä se kateus kaikkea teettää...viimeiset 6 taloa meni muuten kaupaksi 4 viikossa...miten sinun talot siellä pellolla jossa ei ole mitään...eikä niitä ole vielä parikymmentä myymättää...kyllä kai se hullu on joka ostaisi pellolta joka kuhisee käärmeitä ja ovat vielä älyttömän rumia.Baan Finland on suomalainen asuinalue jossa on myös pelisäännöt..siellä harvoin on mitään mikä häiritsee ja me ollaan lomalla...mitä se haittaa jos joku juhlii vaikka koko yön...nukutaan kun ehditään.
        Kateus on hirveä tauti ja kyllä kai nyt kaikki osaa lukea tässä on siitä kysymys.ps. joulu on muuten myyty jo ajat sitten mutta tuolla sinun alueella on vapaana kymmeniä asuntoja. Voisin 50 euroa viikko sellaisen varata...taisin luvata kyllä liikaa mutta luvattu mikä luvattu.

• liikaa pyydetty?

asti.

thaimaalainen arkktiehti ystävä...heh heh...minulla on naapurissa suomalainen arkktiehti ja hän osti ensimmäisten joukossa alueelta talon ja oli ennen valintaa käynyt katsomassa liki 100 taloa.....hänen kommentit voisi tietenkin julkaista mutta kai se jostain kertoo kun ei muut kiinnostaneet. Jos nyt keskityt siihen että seuraavan 10 vuoden sisällä saat omasi myytyä ja jätät toisten businekset omaan rauhaan...kyllä kai harmittaa kun talot on jäämässä käsiin mutta koeta kestää.

• kiinnostunut osataj
        liikaa pyydetty? kirjoitti:

thaimaalainen arkktiehti ystävä...heh heh...minulla on naapurissa suomalainen arkktiehti ja hän osti ensimmäisten joukossa alueelta talon ja oli ennen valintaa käynyt katsomassa liki 100 taloa.....hänen kommentit voisi tietenkin julkaista mutta kai se jostain kertoo kun ei muut kiinnostaneet. Jos nyt keskityt siihen että seuraavan 10 vuoden sisällä saat omasi myytyä ja jätät toisten businekset omaan rauhaan...kyllä kai harmittaa kun talot on jäämässä käsiin mutta koeta kestää.

Ymmärrän, että se tekee kiepeää, kun huomaa tulleensa petetyksi talokaupoissaan.
        Minulla ei muuten ole yhtään taloa, mutta Baan Finlandiasta en sitä ainakaan osta. En tykkää slummeista.

Mutta hyökkäys on paras puolustus, niinhän sitä tavataan sanoa.

Onkohan Thaimaassa laki muuttunut, kun kaupungintalolla voidaan tehdä talojen rekisteröinti???

Ennen sellainen jouduttiin tekemään Land Officessa!

Herkkäuskoisia on näköjään helppo puijata!
        Olikohan tuo 30 euroa vain taksimatkan hinta?

• paras sijoitus
        kiinnostunut osataj kirjoitti:

Ymmärrän, että se tekee kiepeää, kun huomaa tulleensa petetyksi talokaupoissaan.
        Minulla ei muuten ole yhtään taloa, mutta Baan Finlandiasta en sitä ainakaan osta. En tykkää slummeista.

Mutta hyökkäys on paras puolustus, niinhän sitä tavataan sanoa.

Onkohan Thaimaassa laki muuttunut, kun kaupungintalolla voidaan tehdä talojen rekisteröinti???

Ennen sellainen jouduttiin tekemään Land Officessa!

Herkkäuskoisia on näköjään helppo puijata!
        Olikohan tuo 30 euroa vain taksimatkan hinta?

Naurettava kaveri...... Onneksi et ole kiinnostunut sillä ko henkilöt ei ole edes tervetulleita...aika outo käsitys on kaverilla slummista....mutta kaikki vaistoaa mikä kaverilla kengässä hiertää....eikä muuten Land Office ole maatoimisto...otatko vielä selvää missä se on ja sinne maksaa muuten 1 euron matka tuk tukilla.....siis Baanfinlandiasta. Tällä hetkellä ei ole edes myynnissä taloja eli et sitä saisikaan.

• ei ikuna taloa sielt

jäitä hattuun ........ostajille.se on paras neuvo.sen minkä kärsii menettää voi myös sijoittaa Thaimaaseenkin.menetys on varma.

• naurattaa

olen juuri toista mieltä. Nytkin talot tuottaa n. 8% vuodessa eikä tarviste tehdä mitään. Thaimaalainen pankkitili täyttyy mukavasti ja näin on loma on ilmainen.
        8 viikkoa 18.12. alkaen eikä maksa mitään koko loma...Voi niitä kurjia jotka osti talon Espanjasta tai Kreikasta.....

• informatiota!

Koska nimimerkki "3 taloa" ei tunne Thaimaan lainsäädäntöä tontti-
      ja talokauppojen osalta, niin alla on kopio Suomen Bangkokin suurlähetystön
      informatiosta koskien talokauppoja.

Selitykseksi ei riitä se, että"olen käynyt kaupungintalolla". Sieltä saa
      ainoastaan rakennusluvat.
      Varsinainen rekisteröinti on suht. kallista ja se suoritetaan Land Officessa ja ns siirtoveron suuruus vaihtelee ollen n 6 %. Ellei niitä suorita määräajassa, voi joutua maksamaan sakko-
      maksuja.

Valitettavasti monet grynderit laiminlyövät velvoitteensa ja myyvät hyväuskoiselle suomalaiselle talon, mutta jättävät rekisteröinnit ja verot maksamatta. Kannattaa ottaa asioista selvää etukäteen ja varmistaa, että myjjä on hoitanut kaikki velvoitteensa.

Suomen Suurlähetystö
      3. Talon myyminen tai ostaminen pitää rekisteröidä. Mikäli henkilö on anonut rakennuslupaa ja saanut sen sekä on myös anonut talonnumeroa, häntä pidetään talon omistajana.

Mikäli yritys on ostanut samanaikaisesti talon ja maan tai jos yritys on henkilö ja hän on anonut rakennuslupaa ja talonnumeroa, Suomen kansalainen voi ostaa talon tältä yritykseltä, tämä täytyy rekisteröidä toimivaltaiseen maatoimistoon. Land Department Sale & Purchase -sopimus tässä tapauksessa rekisteröinnin jälkeen, osoittaa talon omistajan.

Rekisteröiminen suoritetaan Land Officessa.

• Varma tapaus

Itse omistan talon Hua Hinnissä eikä sen suhteen ole ollut mitään ongelmaa.
        Tontti on leasing-systeemillä ja on rekisteröity rekisteröity maatoimistossa.(Ulko-
        maalainenhan ei voi omistaa maata).
        Talo on lasten nimissä (ulkomaalainen voi omistaa talon) ja se pitää
        rekisteröidä erikseen myös maatoimistossa.

Nuo rekisteröinti maksut olivat melko kalliitta, useita kymmeniätuhansia
        bahteja, mutta jotta myöhemmin ei tule mitään ongelmia, ne kannattaa suorittaa.
        Olen kuullut, että moni sanoo säästävänsä, kun jättää rekisteröinnit hoi-
        tamatta, mutta se voi myöhemmin tulla kalliiksi. Myyjäfirmat eivät aina
        automaattisesti hoida näitä rekisteröintejä, vaan siinä pitää olla itse
        aktiivinen.

Talon ostaminen Thaimaassa on täysin turvallista, kun hoitaa velvoitteensa
        kunnolla.

• kunnossa on

ja tuo Land Office... vastaa Suomen maamittaustoimistoa...lainhuuto meidän lähinnä vaikka maata ei omaksi saa....tuo leasing on minulle outoa sillä meidän talo on 30 30 vuotta vuokraoikeudella.....sijaitsee "kaupungintalolla"...näin se ainakin minulle kerrottiin kun homman hoidin jo vuosia sitten. Ja ei se rekisteröinti maksanut kymmeniä tuhansia.....vaikka eihän se 10 000 bht ole kuin pari sataa euroa...saattoi olla kun enää muista...homma yleensä hoitoon vielä nopeammin kun laittaa anomuksen sisään toisen kymppitonnin.
        Nämä asiat on Baanfinlandiassa hoidettu esimerkillisesti ja olen varma että ei ole kaikilla talonmyyjillä.

• pieni oikaisu

Talon ostaja ei hae rakennuslupia....

• pysytään asiassa
        Varma tapaus kirjoitti:

Itse omistan talon Hua Hinnissä eikä sen suhteen ole ollut mitään ongelmaa.
        Tontti on leasing-systeemillä ja on rekisteröity rekisteröity maatoimistossa.(Ulko-
        maalainenhan ei voi omistaa maata).
        Talo on lasten nimissä (ulkomaalainen voi omistaa talon) ja se pitää
        rekisteröidä erikseen myös maatoimistossa.

Nuo rekisteröinti maksut olivat melko kalliitta, useita kymmeniätuhansia
        bahteja, mutta jotta myöhemmin ei tule mitään ongelmia, ne kannattaa suorittaa.
        Olen kuullut, että moni sanoo säästävänsä, kun jättää rekisteröinnit hoi-
        tamatta, mutta se voi myöhemmin tulla kalliiksi. Myyjäfirmat eivät aina
        automaattisesti hoida näitä rekisteröintejä, vaan siinä pitää olla itse
        aktiivinen.

Talon ostaminen Thaimaassa on täysin turvallista, kun hoitaa velvoitteensa
        kunnolla.

Suomessa tuo sama juttu on lainhuuto ja se on maksaa 4% varainsiirtoverona ja lainhuuto muutaman satasen . Puhutaan siis vain murto-osasta mitä vastaava toimenpide maksaa Thaimaassa. Talo maksaa 65000-100 000 euroa ja jos tähän menee 500 euroa niin haloo....mitä sillä on merkitystä...ei yhtään mitään ja taas hyvä esimerkki miten yritetään sotkea vain asioita ja aiheuttaa tyhmillä kommenteilla että tämäkin maksaa maltaita...ei maksa ei.

• iso oikaisu
        pieni oikaisu kirjoitti:

Talon ostaja ei hae rakennuslupia....

Oikaisijalle!

Thaimaan lain mukaan rakennusluvan anoja ja haltija omistaa talon!!!
        Rakennuslupa on eri asia kuin talon rekisteröinti, mikä on pakollista!

• naurattaa jo

Näin ei ole Baanfinlandiassa vaan omistajat ovat hankkineet rakennusluvat ja rakennuttaneet talot jotka sitten myydään asuntoyhtiön maalla eli " Maapohjan omistaa Thaimaalainen yhtiö, jonka kaikki omistajat ovat mukana itse hankkeessa. Maapohja on vuokrattu asunto-osakeyhtiölle 90 vuodeksi."

Ei pidä yleistää kun ei tiedä.... miksi minä omistaja olisin rakennuslupaa hakenut kun talot olivat valmiit kun ne ostin.

• naura pois vaan

Asko se jaksaa vääntää!

Lueppas uudelleen tuo Suurlähetystön ohje.
        Siinähän sanotaan selvästi, ETTÄ RAK.LUVAN HALTIJA OMISTAA TALON!!!

Ellei rak.lupia ole siirretty sinun nimiisi, ET OMISTA TALOA, ikävä kyllä!

Joten perehdy asioihin ennenkuin alat vänkäämään!

Toisen virhe:
        Maata EI VOI VUOKRATA kuin kolmeksikymmeneksi vuodeksi ja tuo
        vuokrasopimus pitää rekisteröidä Land Officessa.

Vuokraaja ja talonomistaja voivat tehdä lisäoption toiseksi 30-vuodeksi, mutta sitä ei voi rekisteröidä.

Tuntuu siltä, että sinua on petetty pahemman kerran!

• alkaa jo huvittaa
        naura pois vaan kirjoitti:

Asko se jaksaa vääntää!

Lueppas uudelleen tuo Suurlähetystön ohje.
        Siinähän sanotaan selvästi, ETTÄ RAK.LUVAN HALTIJA OMISTAA TALON!!!

Ellei rak.lupia ole siirretty sinun nimiisi, ET OMISTA TALOA, ikävä kyllä!

Joten perehdy asioihin ennenkuin alat vänkäämään!

Toisen virhe:
        Maata EI VOI VUOKRATA kuin kolmeksikymmeneksi vuodeksi ja tuo
        vuokrasopimus pitää rekisteröidä Land Officessa.

Vuokraaja ja talonomistaja voivat tehdä lisäoption toiseksi 30-vuodeksi, mutta sitä ei voi rekisteröidä.

Tuntuu siltä, että sinua on petetty pahemman kerran!

kaikki on kunnossa ja olen todella tyytyväinen sijoitukseeni...nytkin jo myydään ei oota....rahan tuloa ei voi estää. Ei kannata olla kateellinen kun omat talot ei mene edes ALE hinnalla kaupaksi...kukin tavallaan ja me olemme ainakin erittäin tyytyväisiä.

• GRR66

Lennoista, kaksi kertaa lennetty kummallakin kertaa 5 hlöä, viimeksi lennot meno suoraan Finnair, paluu Hong Kong.n kautta (15h) n 3800e, BaanFinland:sta, meille (kaksi aikuista ja kolme lasta) paikka on ollut ihanteellinen ja olemme nauttineet matkoista sekä paikasta, allas on ollut meille sopiva, välillä on ollut enemmän porukkaa välillä allas ollut vain meidän käytössä, yleensä olemme kyllä meren rannalla ja kuljemme tuktuk:lla tai skoottereilla joita vuokraamme aina kaksi kappaletta (Baan Finland.n kautta). Olemme myös tutustuneet paikan muuhun tarjontaan mutta jo kolmannen matkamme varasimme samasta paikasta. Työkseni kuljen paljon maailmalla sekä vietän aikaa hotelleissa. Osaan arvostaa paikan mukavaa henkeä, mukavia lomalaisia (vaikka savolaisia) hyvää sijaintia joka mahdollistaa sen että lapseni voivat käydä lähistöllä olevissa ruokapaikoissa vaikka keskenään, voimme viettää aikaamme joko omissa oloissamme tai seurustellen muiden lomalaisten kanssa, valinta on kuitenkin omani, niin ja lapseni ainakin arvostavat mukavaa jäätelön myyjää, me vanhemmat pesulapalveluja ym. Emme kuitenkaan mene lomalle Baan Finland:n vaan HuaHin:n, BF vain mukava plussa. JA

• erittäin tyytäväinen

me tulemme myös 16.12 ja nyt on 4. kerta Baan Finlandiaan. Sijainti on kyllä todella hyvä ja ihan sääliksi käy niitä jotka ovat ostaneet kaukaa pellolta jossa ei ole mitään palveluita ja keskustaan on puolen tunnin matka...

• mukava palvelu

alueella käy nykyään 2 jäätelömyyjää per päivä ja myös juomat tulee suoraan jääkaappiin...olutta ja kivennäisvettä joka on todella hyvää oluen ohella.
        Ja Mamm MIasta sitten jotain suolasta altaalle että jaksaa sitten odottaa illan herkkuja....

• huvittavaa!
        erittäin tyytäväinen kirjoitti:

me tulemme myös 16.12 ja nyt on 4. kerta Baan Finlandiaan. Sijainti on kyllä todella hyvä ja ihan sääliksi käy niitä jotka ovat ostaneet kaukaa pellolta jossa ei ole mitään palveluita ja keskustaan on puolen tunnin matka...

Askoko se taas siellä kehuu slummiaan?

Eikö mene kaupaksi, kun pitää kehua noin kovasti?

• 8 krt Hua Hinissä
        mukava palvelu kirjoitti:

alueella käy nykyään 2 jäätelömyyjää per päivä ja myös juomat tulee suoraan jääkaappiin...olutta ja kivennäisvettä joka on todella hyvää oluen ohella.
        Ja Mamm MIasta sitten jotain suolasta altaalle että jaksaa sitten odottaa illan herkkuja....

Käsittämäntöntä vääntöä jostain omistamisesta, jäätelömyyjistä yms. Olemme olleen muutaman kerran Baanissakin lomalla. Isäntä on hoitanut hienosti kaikki, golfkierrokset yms. Mahtava paikka kävelymatkan päässä rannasta ja ostarista. Ihmeellistä sisäpiirin keskustelua sijainnista.Baan F on ihan keskustassa joka on ylivoimainen ja tärkein tekijä lomapaikan valinnalle. En tiedä sisämaan kohteista mutta ainakin Baan F on meidän porukan valinta. Ensi talvena tullaan taas Hua Hiniin.

• erittäin tyytyväinen
        8 krt Hua Hinissä kirjoitti:

Käsittämäntöntä vääntöä jostain omistamisesta, jäätelömyyjistä yms. Olemme olleen muutaman kerran Baanissakin lomalla. Isäntä on hoitanut hienosti kaikki, golfkierrokset yms. Mahtava paikka kävelymatkan päässä rannasta ja ostarista. Ihmeellistä sisäpiirin keskustelua sijainnista.Baan F on ihan keskustassa joka on ylivoimainen ja tärkein tekijä lomapaikan valinnalle. En tiedä sisämaan kohteista mutta ainakin Baan F on meidän porukan valinta. Ensi talvena tullaan taas Hua Hiniin.

sama täällä ja 2.1.2013 lähdetään kotiin. 3. kerta ja taas ensi jouluna samaan paikkaan. Kaikki lähellä ja alue täynnä mukavia suomalaisia....Nongin taksipalvelu vie ja tuo...ja Iso Mamma tekee pikku jutut päivisin...on pesulaa. parturia, hierontaa jne aivan vieressä. Uusi klubitalo valmis 2 viikon sisällä ja tulee uusia palveluita.

• erittäin, erittäin.
        erittäin tyytyväinen kirjoitti:

sama täällä ja 2.1.2013 lähdetään kotiin. 3. kerta ja taas ensi jouluna samaan paikkaan. Kaikki lähellä ja alue täynnä mukavia suomalaisia....Nongin taksipalvelu vie ja tuo...ja Iso Mamma tekee pikku jutut päivisin...on pesulaa. parturia, hierontaa jne aivan vieressä. Uusi klubitalo valmis 2 viikon sisällä ja tulee uusia palveluita.

Hyvinhän tuo kehuminen sujuu myynti-agenteilta!

Heh, heh : "erittäin, erittäin, erittäin tyytyväinen" Niin sitä pitää.

Onkohan asiakkaista pulaa kun pitää uudestaan ja uudestaan kehua slummia?
        Kuulosuojaimien avulla siellä pärjää hyvin, niin ei tarvitse kuunnella
        naapurien ärventelyä.

Tuo klubitalo piti olla valmis jo viime vuonna!

• todella tyytyväinen
        erittäin, erittäin. kirjoitti:

Hyvinhän tuo kehuminen sujuu myynti-agenteilta!

Heh, heh : "erittäin, erittäin, erittäin tyytyväinen" Niin sitä pitää.

Onkohan asiakkaista pulaa kun pitää uudestaan ja uudestaan kehua slummia?
        Kuulosuojaimien avulla siellä pärjää hyvin, niin ei tarvitse kuunnella
        naapurien ärventelyä.

Tuo klubitalo piti olla valmis jo viime vuonna!

asiakkaista pulaa kun seuraava vapaa 2 viikkoa löytyy maaliskuussa...ja niin piti olla 2 vuotta sitten valmis suomessa uusi ydinvoimalakin....kaikki ajallaan ja varmaan se ottaa pannuu kun omat talot on jopa jouluna tyhjinä...juuri tultiin vesipuistosta ja käytiin niitä katsomassa....joka 3. oli asukas mutta en kyllä ihmettele kun ottaa sijainnin huomioon....

• BF since 2007
        huvittavaa! kirjoitti:

Askoko se taas siellä kehuu slummiaan?

Eikö mene kaupaksi, kun pitää kehua noin kovasti?

Tuskin Askon tarvitsee kehua, BF kun on lyömättömällä paikalla jne.... Ainaki itselleni on tärkeää, ettei esim. rannalle lähtöä TAI kaupassa käyntiä tarvitse suunnitella, vaan kaikki nämä kävelyetäisyydella tai skootterilla 2min . JA en tarkoita jotain 7/11 vaan market villagea... Ja kaupaksi näyttää menevän :) just köyhdytin lompakkoa Askon suuntaan ja vielä toisen kerran 6 vuoden sisään...

• tapparan miäs

vuonna 1989 olin ekan kerran HuaHinissä,asuntoja on ollut alivuokraisasunnosta Hilttoniin.Nyt asun Baan Finland ja homma toimii,tuun toistekkin.

• pisteet baan finland

Kaikin puolin hyvä paikka oman kokemuksen perusteella. Asunut en ole, mutta käynyt vierailulla tuttujen kämpillä. Plussaa sijainnista keskustan vieressä (monet muut taloalueet tuntuvat olevan todella syrjässä) ja kivoista allasalueista. Talot ovat toki lähekkäin mutta niin ne ovat muillakin alueilla. Eikä tuolla ole ahdasta tuntua ja talotkin viihtyisiä. Kaikki asukkaat tuntuvat olevan suomalaisia, toisille se lienee plussaa ja toisille miinusta. Jos se ärsyttää, niin sitten varmaan väärä paikka, muuten hyvä valinta, mielelläni itsekin asuisin.
      Paikka on arvosteltu myös minnethaimaassa-sivustolla, jonka tiedot tuntuvat luotettavilta. http://www.minnethaimaassa.com/hua-hin/hua-hin-nuku/talo-vuokralle-hua-hinista/

• eläköön vapaus

Jokainen menee tietysti sinne, mihin on varaa, eikä sillä ole väliä, miten ahdas paikka on.
        Itse olin Baanissa ja minulle ainakin tuli ahtaan paikan kammo.
        Talot ovat liian ahtasti rakennettu.
        Uima-allas oli liian pieni.

Naapuriterassilta tulee tupakansavut omalle terassille ja naapureiden
        öykkäröinti ottaa joskus päähän.
        Myyjä-agentti lupasi kaikenlaista hyvää ja nyt joku kirjoitti, että klubitalo
        valmistuu vasta lähi-aikoina, kun meille luvattiin jo vuosi sitten valmista.

Mutta jos joku ei kaipaa omaa rauhaa ja luontoa ympärilleen niin
        siitä vaan.
        Onneksi on valinnan varaa.

• pisteet baan finland
        eläköön vapaus kirjoitti:

Jokainen menee tietysti sinne, mihin on varaa, eikä sillä ole väliä, miten ahdas paikka on.

siitä vaan.

No kerrotkos sitten suosituksesi, mistä se talo kannattaa vuokrata? Totta kai keskustan vieressä talot on rakennettu vähän tiiviimmin kuin jossain huitsin nevadassa, jossa maakin on halvempaa, en kyllä silti millään aluetta ahtaaksi kutsuisi. Tai no, jos on tottunut asumaan jossain Kajaanin akselilla ja tottunut ettei naapuria ole mailla eikä halmeilla :)

• naurattaa
        eläköön vapaus kirjoitti:

siitä vaan.

uima-allas liian pieni....? 12 metriä pituutta ja 5 leveyttä...ei sen nyt ihan MM altaaksi käy mutta kyllä kai tuossa nyt aamupulauksen voi tehdä....

• Rami hoo
        naurattaa kirjoitti:

uima-allas liian pieni....? 12 metriä pituutta ja 5 leveyttä...ei sen nyt ihan MM altaaksi käy mutta kyllä kai tuossa nyt aamupulauksen voi tehdä....

Mielenkiintoista seurata, kuinka me suomalaiset olemme verbaalisesti lahjakkaita... - ja kuinka sinänsä samasta asiasta ollaan yhtä aikaa samaa mieltä ja eri mieltä - riippuen hieman näkökulmasta. Asiasta kuin asiasta saa toki olla mitä mieltä vaan, mutta ainoa oikea mielipide pitäisi kyllä tulla kokemuksen, ei kuulopuheen, eikä ennakkokäsityksen kautta. Yhtä mieltä näytetään kuitenkin olevan siitä, että Hua Hin on hieno paikka. Turvallinen, edullinen, takuuvarma sää, hienot golfkentät, ystävälliset ihmiset, maailman paras ruoka... Olen asunut täällä Hiltonissa ja Baan Finlandissa ja hieman siinä välisssäkisn. Nyt neljättä talvea peräkkäin Baan Finlandissa vuokralla, mikä kertoo valinnastani. Olen golfari ja pelannut 32 eri maassa brittien, ruotsalaisten, saksalaisten, norjalaisetn ym. kanssa. Pääosin aina mukvaa peliseuraa. Ihan samoin on suomalaistenkin kanssa. Savolaiset, turkulaiset, porilaiset, oululaiset ym. Kaikki "oma rotuaan", mutta juttuun tullaan ja jos ei tulla, nin sitten sanotaan vaan hyvät huomenet. Valintakysymys. Näin mennään ja enis talvena uudestaan.Ja taas Baan Finlandiin. Ilman ennakkokäsityksiä ja vailla ihmissuhdeongelmia. Tule sinäkin tai jätä tulematta, mutta ota iisisti, lomallahan täällä ollaan!

• kehutaan pois!
        Rami hoo kirjoitti:

Mielenkiintoista seurata, kuinka me suomalaiset olemme verbaalisesti lahjakkaita... - ja kuinka sinänsä samasta asiasta ollaan yhtä aikaa samaa mieltä ja eri mieltä - riippuen hieman näkökulmasta. Asiasta kuin asiasta saa toki olla mitä mieltä vaan, mutta ainoa oikea mielipide pitäisi kyllä tulla kokemuksen, ei kuulopuheen, eikä ennakkokäsityksen kautta. Yhtä mieltä näytetään kuitenkin olevan siitä, että Hua Hin on hieno paikka. Turvallinen, edullinen, takuuvarma sää, hienot golfkentät, ystävälliset ihmiset, maailman paras ruoka... Olen asunut täällä Hiltonissa ja Baan Finlandissa ja hieman siinä välisssäkisn. Nyt neljättä talvea peräkkäin Baan Finlandissa vuokralla, mikä kertoo valinnastani. Olen golfari ja pelannut 32 eri maassa brittien, ruotsalaisten, saksalaisten, norjalaisetn ym. kanssa. Pääosin aina mukvaa peliseuraa. Ihan samoin on suomalaistenkin kanssa. Savolaiset, turkulaiset, porilaiset, oululaiset ym. Kaikki "oma rotuaan", mutta juttuun tullaan ja jos ei tulla, nin sitten sanotaan vaan hyvät huomenet. Valintakysymys. Näin mennään ja enis talvena uudestaan.Ja taas Baan Finlandiin. Ilman ennakkokäsityksiä ja vailla ihmissuhdeongelmia. Tule sinäkin tai jätä tulematta, mutta ota iisisti, lomallahan täällä ollaan!

Jännää kun vähän väliä tälle palstalle ilmestyy Baan Finlandin mainosjuttuja.

Pelkään pahoin, että myynti-agentit ovat asialla. Tämä palstahan ei ole
        mainostamista varten.

Onkohan heillä markkinointivaikeuksia, kun muut kylät eivät tarvitse tuollasta
        jatkuvaa kehumista?

Valinnan varaahan Hua Hinissä on, vaikka millä mitalla.

• kohta taas

hyvää kannattaa kehua...jo 4 kertaa oltu ja ensi jouluna tullaan taas...paras paikka ja sijainti ylivoimainen.....ja hintataso todella edullinen....ja en ole agentti...en edes 007 .....olen ihan tavallinen insinööri.....

• kerta riitti

Olen ollut kerran Baanissa ja se riitti.
        Liian ahtaasti rakennettu. Ei omaa rauhaa. Naapurien öykkäröinti häiritsee.
        Naapurin tupakansavut tulevat omalle terassille.
        Uima-allas liian pieni.
        Liian kallis tasoonsa nähden.

• tuejdhnf
        kerta riitti kirjoitti:

Olen ollut kerran Baanissa ja se riitti.
        Liian ahtaasti rakennettu. Ei omaa rauhaa. Naapurien öykkäröinti häiritsee.
        Naapurin tupakansavut tulevat omalle terassille.
        Uima-allas liian pieni.
        Liian kallis tasoonsa nähden.

Jos viettäisin Thaimaassa samassa paikassa esim kuukauden niin tuollainen paikkahan olisi ihan hyvä, parin viikon loma menee hotellissa paremmin. Näin kaksistaan kun matkustellaan.

Mulla on se kesämökkikin, tai ympärivuotisessa käytössä ja kunnossahan se on. Maksoi itse tehtynä saman verran kun on hintapyyntö kolmiosta Baan Finlandissa.... Että ei ne asuntojen hinnat Thaimaassa näy olevan järin halpoja.

Mutta kyllä minä Thaimaassa mieluummin asuisin tuollaisessa paikassa kuin paikassa missä ei naapureiden äänet ja hajut tuntuisi.... Keskellä ei mitään siis....

• 28x...

Oletteko omakotitalon ostajat tienneet ettei ulkomaalainen saa omistaa maata Thaimaassa? Olette ostaneet pelkän talon. Joku pvä voi maanomistaja tulla sanomaan että siirtäkää rötiskönne muualle kk:n sisällä tai hän purkaa sen. Tässä on häätömääräys. Ottakaa selvää thaimaan laeista lutettavalta taholta.

Älkää hemmetti uskoko jobbareihin, hehän vain vetävät välistä rahaa eivätkä muusta välitä.
      Asunnon osto kerrostalosta sen sijaan on turvallisempaa. Siinäkin täytyy olla ehdottoman puolueeton asiantuntija mukana neuvoteluissa.

Kaiken kaikkiaan en suosittele minkäänlaisen asunnon ostoa mistään maasta.
      Kyllä vuokraus on aina halvempaa, ei joudu ongelmiin jotka ostoissa saattavat olla järkyttävän suuria.

• ei huolta

kyllä on tiedetty ja olen ostanut talon eikä huoleta yhtään. Miksi pitäisi olla huolissaan? Minua ei ainakaan ole johdettu harhaan ja kaikki on pelannut mahtavasti. Onnea sinulle sinun loppu elämälle ja tule joskus katsomaan miten me omassa talossa asutaan. Kyllä maankin voi omistaa mutta sinulle en edes kehtaa sitä kertoa miten...annan olla sinun siinä uskossa.

• Takatasku

Sinä olet siis se " lutettava taho " , turhaa otat huolia, homma on hanskassa.
        " Rötiskö " on meilläkin ja kaikki kunnossa. Vaan tarvitaan pääomaa,jota
        ehkei näillä täällä neuvojaan jakavilla ole takataskussa.

• 28x...

Kyllä tonttiasia on niin että talosi alla olevan maan täytyy olla thaimaalaisen omistuksessa. Se voi olla ystäväsi tai vaikka vaimosi. Mutta riidan tullen lähdet siitä mökistä. Vieras tontinomistaja voi tulla sanomaan että hän rakentaakin tähän hotellin. Taas tuli lähtö.

Sama asia on yritysten kanssa. Yhtiökumppani täytyy olla ja sen pitää olla thai.
      Friskaabeliä touhua kaiken kaikkiaan. Menestyneiden suomalaisyrittäjien takana on aina tomera thaivaimo joka pitää suhteet viranomaisiin kunnossa.

Kerrostaloasunto on turvallisempi. Sen ja alla olevan maan omistaa suomalaistyyppinen osakeyhtiö. Se on turvallinen sijoitus. Jos rahamassaa on liikaa niin onhan toki turvallisempiakin sijoituskohteita kuin Thaimaa.

• Hyvä diili

Jos on esim 30vuoden vuokra sopimus maaalasta. Niin mitä ihmeen väliä sillä on enhän minä ole edes hengissä silloin kun vuokra sopimus päättyy.

• ei pelotella!
        Hyvä diili kirjoitti:

Jos on esim 30vuoden vuokra sopimus maaalasta. Niin mitä ihmeen väliä sillä on enhän minä ole edes hengissä silloin kun vuokra sopimus päättyy.

Totta!

Tuo 28x leikkii asiantuntijaa ja kuvittelee, että kaikki thaimaalaiset ovat huijareita.
        Kyllähän vuokrasopimuksenkin voi uusia ja tonttiyhtiössä oleva thaimaalainenkin
        osakas voi olla rehellinen. Tietysti parempi on, jos hän on tuttava tai virkansa
        puolesta siihen valittu.

Turhaa maalata aina piruja seinälle. Thaimaassa asuu kymmeniätuhansia ulko-
        maalaisia, jotka omistavat siellä talon.
        Ongelmatapauksia on harvoin ja niitähän on Suomessakin. On homevaurioita jne.

• ei mitään riskiä

oletko koskaan kuulut sellaisesta kuin avioehdosta. Kannattaa ottaa selvää kuka lähtee jos ero tulee ja kenelle varallisuus menee. Ja kyllä kai sitä nyt omassa talossa asuu mieluiten myös Thaimaassa kuin jossain kerrostalossa jotka ovat aivan ylihintaisia.

• avioehto taikun ka
        ei mitään riskiä kirjoitti:

oletko koskaan kuulut sellaisesta kuin avioehdosta. Kannattaa ottaa selvää kuka lähtee jos ero tulee ja kenelle varallisuus menee. Ja kyllä kai sitä nyt omassa talossa asuu mieluiten myös Thaimaassa kuin jossain kerrostalossa jotka ovat aivan ylihintaisia.

Ai että avioehto thaimaalaisen kanssa ???? Ero kun tulee niin thaimaalainen suku jyrää kyllä talon siitä heidän omistamaltaan tontilta tai sinut asunnosta ulos.

• hah hah
        ei mitään riskiä kirjoitti:

Vai ei riskejä. Thaimaassa noudatetaan thaimaan lakeja, ei siellä yksi suomessa tehty avioehto ole minkään arvoinen. Siinähän lennät talostasi ulos kun thai suku niin päättää.

Lisäksi ei taida nuo condojen hinnat(kerrostalo) thaimaassa olla ollenkaan tiedossa. Taas tuota suomalaisten hevosmiesten tietotoimistoa.

• mitään merkitystä
        avioehto taikun ka kirjoitti:

Ai että avioehto thaimaalaisen kanssa ???? Ero kun tulee niin thaimaalainen suku jyrää kyllä talon siitä heidän omistamaltaan tontilta tai sinut asunnosta ulos.

kyllä se pätee ihan sama missä maassa se on tehty...sopimus on sopimus vaikka sen tekisi kuussa ja kenen kanssa vaan. Ei siinä ole mitään tekemistä minkaan maan lakien kanssa. Ja aivan sama jos 60 vuoden päästä minun talon joku ottaa...mitä tuo minua liikuttaa ja kuitenkin saan nauttia siitä omana elinaikana.

• no problems
        hah hah kirjoitti:

Vai ei riskejä. Thaimaassa noudatetaan thaimaan lakeja, ei siellä yksi suomessa tehty avioehto ole minkään arvoinen. Siinähän lennät talostasi ulos kun thai suku niin päättää.

Lisäksi ei taida nuo condojen hinnat(kerrostalo) thaimaassa olla ollenkaan tiedossa. Taas tuota suomalaisten hevosmiesten tietotoimistoa.

kyllä tosiaan nuo condot on hirveän kalliita...pieni kaksio voi maksaa 200 000 euroa. Minulla ei ole vaaraa että lennän talosta kuin vasta 2064....

• etsivä löytää
        no problems kirjoitti:

kyllä tosiaan nuo condot on hirveän kalliita...pieni kaksio voi maksaa 200 000 euroa. Minulla ei ole vaaraa että lennän talosta kuin vasta 2064....

Voi maksaa myös noin 45.000 € 100m² kun osaa etsiä.

• sääliksi käy
        mitään merkitystä kirjoitti:

kyllä se pätee ihan sama missä maassa se on tehty...sopimus on sopimus vaikka sen tekisi kuussa ja kenen kanssa vaan. Ei siinä ole mitään tekemistä minkaan maan lakien kanssa. Ja aivan sama jos 60 vuoden päästä minun talon joku ottaa...mitä tuo minua liikuttaa ja kuitenkin saan nauttia siitä omana elinaikana.

Erittäin tietämätön henkilö olet. Jokaisessa maassa tällä telluksella on erillaiset lait. Thaimaassa eletään thaimaan lakien mukaan ja suomessa suomen lakien mukaan. Suomessa tehty avioehto thaimaalaisen kanssa ei ole voimassa thaimaassa jos niin hassusti käy että ero tulee ja olette thaimaassa. Toki Baan Finlandin hevosmiesten tietotoimistossa ei tätäkään asiaa tiedetä ja se ei ole ihme.

• Minä tiedän
        sääliksi käy kirjoitti:

Erittäin tietämätön henkilö olet. Jokaisessa maassa tällä telluksella on erillaiset lait. Thaimaassa eletään thaimaan lakien mukaan ja suomessa suomen lakien mukaan. Suomessa tehty avioehto thaimaalaisen kanssa ei ole voimassa thaimaassa jos niin hassusti käy että ero tulee ja olette thaimaassa. Toki Baan Finlandin hevosmiesten tietotoimistossa ei tätäkään asiaa tiedetä ja se ei ole ihme.

Tietävä henkilö.Siis Thaimaassa tehty avioehto pätee myös Thaimaassa.Miksi tähän on sotkettava Suomalista avioehtoa.Olet varmaan käynyt Baan Finlandian tietotoimistossa.Kun et erota Suomea ja Thaimaata että pitää ola yksinkertainen Hönö.

• 28x...
        Minä tiedän kirjoitti:

Tietävä henkilö.Siis Thaimaassa tehty avioehto pätee myös Thaimaassa.Miksi tähän on sotkettava Suomalista avioehtoa.Olet varmaan käynyt Baan Finlandian tietotoimistossa.Kun et erota Suomea ja Thaimaata että pitää ola yksinkertainen Hönö.

Nimimerkille Minä tiedän että olet Hönö Amalia Kukkahattutäti!
        Yhtäkään lausetta et osaa kirjoittaa ilman virheitä.
        Lisäksi ajatuskuviosi ovat pyllystä; kyllähän kritiikinkin kestää jos ne olisivat älyllisiä.

Älä nyt masennu; kyllä Sinua näillä palstoilla kaipailtaisiin jos pois jäisit.
        Hyvää syksyn jatkoa Sinullekin!

• onnea etsintään
        etsivä löytää kirjoitti:

Voi maksaa myös noin 45.000 € 100m² kun osaa etsiä.

tuolla hinnalla ei saa ainakaan Hua Hinista...se on kyllä testattu.

• masennus
        28x... kirjoitti:

Nimimerkille Minä tiedän että olet Hönö Amalia Kukkahattutäti!
        Yhtäkään lausetta et osaa kirjoittaa ilman virheitä.
        Lisäksi ajatuskuviosi ovat pyllystä; kyllähän kritiikinkin kestää jos ne olisivat älyllisiä.

Älä nyt masennu; kyllä Sinua näillä palstoilla kaipailtaisiin jos pois jäisit.
        Hyvää syksyn jatkoa Sinullekin!

Enhän minä masennu mitä näistä kirjoitus virheistä niihin puututaan kun huomataan että kaveri taitaa sittenkin oikeassa. Vielä kerran että Thaimaassa tehty avioehto pätee Thaimaassa. Tosin minä asun vuokralla kun en tarvii kämppää kuin noin 5-7kk vuodessa.Ei juuri kannata ostaa.Siillä vuokra hyvästä condo kämpästä on 80000thb kausi.Ja minulle riittää enää noin 10-15 vuoden asuminen siellä.Vuokra asunnossa on se hyvä puoli että jos satuu tulemaan kovin äänekkäitä naapureita ainahan voi vaihtaa kämpää. Kohta taas mennään ja tullaan takaisi Huhtikuussa.

• totta puhut
        onnea etsintään kirjoitti:

tuolla hinnalla ei saa ainakaan Hua Hinista...se on kyllä testattu.

Olikin kyse thaimaan hinnoista ei hua hinin. Hua Hin on kallista seutua nykyään joka suhteessa.

• tosi juttu
        totta puhut kirjoitti:

Olikin kyse thaimaan hinnoista ei hua hinin. Hua Hin on kallista seutua nykyään joka suhteessa.

älä puhu täyttä hepreaa...meidän hintatasoon verrattuna lähes kaikki on ilmaista...ruoka, palvelut, juomat, jne jne....ainoa paikka missä on kallista on Phuketin saari jossa on pakko ostaa millä hintaa vain.

• hyi helvetti
        totta puhut kirjoitti:

kai Hua Hin palstalla on vain sen asioita. Mene pois täätlä sotkemasta ja jos väität että pikkutyttöjen paratiisi Pattaya on halvempi niin olkoon...en mene sitä sikailua ja pervoilua katsomaan vaikka kaikki olisi ilmaista.

• ??????
        hyi helvetti kirjoitti:

kai Hua Hin palstalla on vain sen asioita. Mene pois täätlä sotkemasta ja jos väität että pikkutyttöjen paratiisi Pattaya on halvempi niin olkoon...en mene sitä sikailua ja pervoilua katsomaan vaikka kaikki olisi ilmaista.

Sikailua, pervoilua ????? Sitähän näet Hua Hinissä Soi Selekamilla ja Soi Bintabatilla jopa keskellä päivää.
        Mutta aivan totta Pattaya on pikkutyttöjen paratiisi,onhan Pattaylla lapsille PALJON enemmän harrastus mahdollisuuksia verrattuna Hua Hiniin.

• 28x...

Hih! Sika- Amalia vaahtoaa taas Pattayasta ja sen paheellisuudesta vaikka ei ole siellä käynyt eikä mene!
      Koko 110:n viestin ketjussa ei nähdäkseni kukaan maininnut Pattiksesta yhtään mitään. Ymmärrän kyllä etteivät kaikki kaupungista pidä mutta pitääkö siitä melskata yötä päivää joka Thaimaan osiossa?
      Kyllä Amalia rva pitäisi saattaa jonnekin hoitoon.

• Kauppamieshämeestä

Mikä on tilanne vuonna 2016 Baan Finlandissa. Jos ostaa paritalon puolikkaan, niin onko sillä merkitysta kuka omistaa maan talon alla? Jos sen omistaa suomalainen yhtiö, niin miten se eroaa siitä, että tontin omistaa thaimaalainen yhtiö tai henkilö?

• enostaisikiinteistöä

Suomalainen yhtiö ei voi omistaa maata Thaimaasta, yhtiössä täytyy olla thaimaalainen enemmistö.
        Maanvuokralaisina nämä ostajat todellisuudessa pysyvät ja voi olla, että tuon kolmenkymmenen vuoden vuokrasopimuksen jatko tulisi niin kalliiksi, että kannattaa talo lahjoittaa pois, se on totuus.
        Jos ostaisin jotain sieltä, se olisi condo, jossa ulkomaalaisilla on määrätty prosettiosuus omistajista, jolloin omaisuus säilyy.
        Talonomistajilla usein on thaimaalainen vaimo, jonka nimiin voi ostaa tontin, tai sitten, kuten Hua Hinissä useimmat ovat tontinvuokra-ajan päätyttyä jo menehtyneet, joten ei heidän ongelmansa enää.

• 656546456456

Totta talon ostoa thaimaasta on syytä harkita pitkään ja huolellisesti, maksat talosta vuokratontilla 120000 eeroa, viidentoista vuoden kuluttua haluat myydä talon, kuka ostaa kun talossa on ainoastaan 15v. vuokrasopimusta jäljellä, no ostat kuitenkin 15 vuoden päästä tontinomistaja ilmoittaa että hän vuokraa tontin sinulle talon tontteineen kahden miljoonan vuosivuokralla, onhan talo jo vanha mutta upea, eli ei mitään järkeä.

• tonttiyhtiö
        656546456456 kirjoitti:

Totta talon ostoa thaimaasta on syytä harkita pitkään ja huolellisesti, maksat talosta vuokratontilla 120000 eeroa, viidentoista vuoden kuluttua haluat myydä talon, kuka ostaa kun talossa on ainoastaan 15v. vuokrasopimusta jäljellä, no ostat kuitenkin 15 vuoden päästä tontinomistaja ilmoittaa että hän vuokraa tontin sinulle talon tontteineen kahden miljoonan vuosivuokralla, onhan talo jo vanha mutta upea, eli ei mitään järkeä.

Meidän kylässämme asia on hoidettu siten, että tontin omistaa tonttiyhtiö, jossa suomalaisella on äänivalta. Yhtiön osakkaista 51 prosenttia on thaikkuja, mutta he ovat ns äänettömiä yhtiökumppaneita.
        Tällainen järjestely on toiminut hyvin.
        Tällainen järjestely on varmempi tapa kuin ns leasing-systeemi, jonka voi tehdä ainoastaan kolmeksikymmeneksi vuodeksi. Vaikka myyjät yrittävät vakuuttaa, että vuokrasopimuksen voi tehdä 30`plus 30vuodeksi, niin se ei Thaimaan lain mukaan pidä paikkaansa Jos vuokranantaja sattuu kuolemaan ,niin perillisä ei sido edesmenneen sopimukset.

• 656546456456

Nimenomaan maahan hallintaa koskeva lainsäädäntö kieltää perustamasta yhtiöitä joiden tehtävänä on ainoastaan hallita maata, joten yhtiöllä pitää olla muutakin liiketoimintaa, tai se on käsittääkseni laiton, lisäksi laki menee niin että yhtiö äänivallasta pitää olla thaimaalaisilla enemmistö...

itse hoidin asian niin että vaimoni osti maan omiin nimiinsä eli kauppaa tehdessä talolle ja tontille määrättiin hinnat erikseen, minä jouduin allekirjoittamaan todistuksen että avioerotilanteessa en ole oikeutettu vaatimaan ositusta tuosta maasta, eikä minulla ole mitään oikeuksia siihen, sitten vaimoni vuokrasi maan minulle 30 vuodeksi, jossa on 2x30v- lisävuokra oikeus... ennalta sovittuun hintaan.

Asianajaja varoitti että sopimuksen pystyy mahdollisesti riitauttamaan, vuokrasopimuksen päättyessä jos käytän tonttia muuhun kuin alunperin on sovittu, eli talotontiksi, tai vuokranantaja niin väittää...

Tämä jälkeen vuokrasopimus rekisteröitiin nimiini samaisessa maatoimistossa, ja tämän jälkeen tuolle vuokraoikeudelle rekisteröitiin rakennukset, kukin erikseen.

Oletko varma että tämä teidän tonttimaa on edes rekisteröity oy:n nimeen, ja onko jokaisesta tontilla olevasta rakennuksesta tehty erillinen sopimus, joka on rekisteröity maatoimistossa, rakennuksen omistajan nimeen.

Minun kirjoituksessa voi olla epätarkkuuksia kun asianajaja hoiti kaikki paperit, mutta näin se pääosin meni, ja minua ihmetyttää että sinä olet pystynyt hommaamaan osakeyhtiön, niin että thaimaalaisilla on osake-enemmistö ja sinulla äänivalta, osakeyhtiölain mukaan yhtiönosakkeet aina määräävät äänivallan yhtiössä.

Tuli vielä tuollainen mieleen, jos sitä maapalaa ei ole rekisteröity yhtiönnimeen... vasta se rekisteröinti antaa sille lainvoiman, ja että rakennukset on rekisteröity niiden omistajien nimeen, muistan että joku kertoi että tällaisia huijauksia on aika ajoin paljastunut, kannattaa tarkastaa... jos näin olisi se keneltä tontin "ostit" olisi edelleen sen omistaja.

• tonttiyhtiö
        656546456456 kirjoitti:

Nimenomaan maahan hallintaa koskeva lainsäädäntö kieltää perustamasta yhtiöitä joiden tehtävänä on ainoastaan hallita maata, joten yhtiöllä pitää olla muutakin liiketoimintaa, tai se on käsittääkseni laiton, lisäksi laki menee niin että yhtiö äänivallasta pitää olla thaimaalaisilla enemmistö...

itse hoidin asian niin että vaimoni osti maan omiin nimiinsä eli kauppaa tehdessä talolle ja tontille määrättiin hinnat erikseen, minä jouduin allekirjoittamaan todistuksen että avioerotilanteessa en ole oikeutettu vaatimaan ositusta tuosta maasta, eikä minulla ole mitään oikeuksia siihen, sitten vaimoni vuokrasi maan minulle 30 vuodeksi, jossa on 2x30v- lisävuokra oikeus... ennalta sovittuun hintaan.

Asianajaja varoitti että sopimuksen pystyy mahdollisesti riitauttamaan, vuokrasopimuksen päättyessä jos käytän tonttia muuhun kuin alunperin on sovittu, eli talotontiksi, tai vuokranantaja niin väittää...

Tämä jälkeen vuokrasopimus rekisteröitiin nimiini samaisessa maatoimistossa, ja tämän jälkeen tuolle vuokraoikeudelle rekisteröitiin rakennukset, kukin erikseen.

Oletko varma että tämä teidän tonttimaa on edes rekisteröity oy:n nimeen, ja onko jokaisesta tontilla olevasta rakennuksesta tehty erillinen sopimus, joka on rekisteröity maatoimistossa, rakennuksen omistajan nimeen.

Minun kirjoituksessa voi olla epätarkkuuksia kun asianajaja hoiti kaikki paperit, mutta näin se pääosin meni, ja minua ihmetyttää että sinä olet pystynyt hommaamaan osakeyhtiön, niin että thaimaalaisilla on osake-enemmistö ja sinulla äänivalta, osakeyhtiölain mukaan yhtiönosakkeet aina määräävät äänivallan yhtiössä.

Tuli vielä tuollainen mieleen, jos sitä maapalaa ei ole rekisteröity yhtiönnimeen... vasta se rekisteröinti antaa sille lainvoiman, ja että rakennukset on rekisteröity niiden omistajien nimeen, muistan että joku kertoi että tällaisia huijauksia on aika ajoin paljastunut, kannattaa tarkastaa... jos näin olisi se keneltä tontin "ostit" olisi edelleen sen omistaja.

Sinä olet siinä "edullisessa" asemassa, että sinun vaimosi on thaikku,'
        Meidän tonttiyhtiömme on rekisteröity yhtiön nimiin, ja Land Office on sen vahvistanut. Thamaalaiset yhtiökumppanit ovat antaneet valtakirjan, jossa äänivaltaa käyttää ulkomaalainen.
        Nämä tonttiyhtiöt on rekisteröity asiallisesti siten, että niissä harjoitetaan liiketoimintaa, eli talojen vuokrausta.
        Joudumme vuosittain tekemään ns balance sheetin, eli yhtiön tilinpäätöksen, jonka veroviranomaiset vahvistavat ja määräävät pienen veron, muutama tuhat bahtia.
        Talohan ei ole kiinteistöä, joten tuo ulkomaalaisomistajan rajoitus ei koske sitä, joten se on rekisteröity meidän nimiimme.
        Toistaiseksi asia on hoitunut hyvin.

• rakennuttajanaolin

Yhtenä päivänä huomaat, että kaikki ei mnekään hyvin, mutta silloin se on myöhäistä.
        Thaimaahan kannattaa sijoittaa sen verran, mitä on valmis menettämään.
        Makuasioita, mutta minä hoidin asiat omalla tavallani Thaimaahan, kauaksi Hua Hinistä talon rakennettuani.

• OstaPoisx

Pari luukkua olisi näköjään tuolla myynnissäkin, kovaan ylihintaan tietysti.

• tonttiyhtiö

Tämä talomme ei ole Baan Finlandiassa, joka on rakennettu liian ahtaaksi ja siellä toimitaan leasing-periaatteella.
        Jos pelkää kaikkea mahdollista, niin yleensä ei kannata matkustaa minnekään eikä ostaa mitään. Voihan olla, että itse kuolee ennenkuin saa nauttia hankinnoistaan, tai se thai-emäntä kuolee.

Mutta kun täältä ei saa mitään mukaansa, niin miksi ei nauttisi niin kauan kuin on mahdollista. Mutta maku-asioista ei kannata kiistellä.
        Hua Hin on erittäin turvallinen ja rauhallisen paikka hankkia oma talo.

• poiuyttw
        tonttiyhtiö kirjoitti:

Tämä talomme ei ole Baan Finlandiassa, joka on rakennettu liian ahtaaksi ja siellä toimitaan leasing-periaatteella.
        Jos pelkää kaikkea mahdollista, niin yleensä ei kannata matkustaa minnekään eikä ostaa mitään. Voihan olla, että itse kuolee ennenkuin saa nauttia hankinnoistaan, tai se thai-emäntä kuolee.

Mutta kun täältä ei saa mitään mukaansa, niin miksi ei nauttisi niin kauan kuin on mahdollista. Mutta maku-asioista ei kannata kiistellä.
        Hua Hin on erittäin turvallinen ja rauhallisen paikka hankkia oma talo.

Makuasia, sanoi koira kun muniaan nuoli.

• HienokoMesta

Käykääs kurkkaamassa lafkan fb-sivulla päättäkää sitten onko tää teidän mesta. Karaokessa tarjolla "elämää juoksuhaudoissa". Hyvää lomaa :)

• elämänydin

"elämää juoksuhaudoissa" etenkin A Aimon mukaelmana tai tyyliin 8 surmanluotia on maailman paras biisi

• 258963145999

Laulun sanoilla voi kuvailla myös onnellista elämää Hua Hinissä ...esim. " Sain kauniin
      maan.... yö hellä täällä on ja loiste auringon , muuta en mä kohtalolta pyytää voi... "

• erilaulutonHuassa

Tuo on pilkuttajan näkemys, kun Suomesta asunnon myi pois, ostaakseen Hua Hinistä homeisen kolhoositalon, jossa tosiasiassa surun kyynelistä lauletaan, koska rahat on eläkeläisellä tiukassa ja sossua ei Thaimaassa tunneta.

• 02569830000

" Pilkuttaja " ? JOS ja kun täällä joku osaa käyttää välimerkkejä , niin eikös kallekateellnen ala-arvoisella arvostelulla vänkää vastalausetta. Mistäs hän tietää montaka asuntoa missäkin maassa kukakin omistaa. Katsokaas kun kaikki eivät elä sossun armoilla kuten " erilauluTON Hua Hinissä , ei kaikki ole köyhiä , eikä eläkeläisiä.
      ONNI YKSILLÄ - KESÄ KAIKILLA

• Terkut-BKK-asukkaalta

02569830000 Et osaa käyttää välimerkkejä. Ohje: Ennen välimerkkejä ei tule välilyöntiä. Myös isoilla kirjaimilla kirjoittaminen somessa on epäkohteliasta huutamista. Olet tyypillinen Hua Hinissä viihtyvä kiukuttelija joita siellä on paljon. Taitaa Hua Hinissä asuessa pinna kiristyä.
        Mistä muuten tiedät erilauluttoman varallisuuden, sosiaaliluokan tai varallisuuden?

Kirjoitustaito on sivistyksen mitta.

• KuuluuNaapurinPierutkin
        Terkut-BKK-asukkaalta kirjoitti:

02569830000 Et osaa käyttää välimerkkejä. Ohje: Ennen välimerkkejä ei tule välilyöntiä. Myös isoilla kirjaimilla kirjoittaminen somessa on epäkohteliasta huutamista. Olet tyypillinen Hua Hinissä viihtyvä kiukuttelija joita siellä on paljon. Taitaa Hua Hinissä asuessa pinna kiristyä.
        Mistä muuten tiedät erilauluttoman varallisuuden, sosiaaliluokan tai varallisuuden?

Kirjoitustaito on sivistyksen mitta.

Baan Finlandin asukeilla pinna kireällä. Syy on kaikille tiedossa.

• kiristää
        KuuluuNaapurinPierutkin kirjoitti:

Baan Finlandin asukeilla pinna kireällä. Syy on kaikille tiedossa.

Kyllä sinullakin olisi, jos joutuisit kuuntelemaan naapureiden mekastusta kaiket yöt.

• KoskaEnsimmäinenMurha
        kiristää kirjoitti:

Kyllä sinullakin olisi, jos joutuisit kuuntelemaan naapureiden mekastusta kaiket yöt.

Baan Finlandiassa riidellään kylpyammeen kokoisen uima-altaan käytöstä.

• Falle1

Vetaka vittu kateenne Suomi-Urpot :)

• Hesaritietää

Lukekaapa Jesarin pääartikkeli, jota tänne ei uskalla linkittää, kun Onneton Reppana Lerppa poistaa viestit HETi !

• kurjaa

Miks ootte tommosia?

• Kebatsu

Tervehdys! Väsyttävä viestiketju : ) Meidän perhe on ainakin nauttinut ne muutamat meidän parhaat lomamme Baan Finlandissa useiden hotellilomien jälkeen. On se kumma jos suomenkieli häiritsee lomalla ...tuohan se jonkinlaista turvallisuuden tunnetta, jos jotain sattuu, kaukana kuitenkin ollaan ja lämpötilakin on jotain muuta missä normaalisti vietämme.

Ollaan tosiaan vietetty 2vk:n ja 3vk:n lomat Baan Finlandissa. Ensi talvena ollaankin sitten 4vk. Toistaiseksi ei ole ollut mitään häiriötä naapureista, toki yksi mahdollinen pösilö voi pilata paljon jos osuu kohdalle, kuten missä vain.

Harrastellaan kuitenkin jollain tavalla golfia, joten paikan pitäjän Askon järjestämät golfreissut ovat viimeisen päälle järjestetty varauksineen ja kuljetuksineen.

Välillä miettii laittaako näitä negatiivisia viestejä joku ihan tahallaan, vai onko vain käynyt huono tuuri naapureiden suhteen. Uskoisin että "vakiasukkaat" laittavat häiriköivät kuriin/ohjaavat käyttäytymään ja auttavat asiassa kuin asiassa.

En tiedä nykytilannetta klubitalon kohdalla, onko viime lomallamme availlut Stokholm toiminnassa? Klubitalolta oikealle n. 50m on avattu Finn Cafe, joka lupaa ohjelmaa kaikenlaisten kisojen aikana ja sitä suomalaista ruokaa jos joku sitä kaipaa lomallansa. Täytyy käydä testaamassa seuraavalla reissulla.

Lähistöllä lisäksi Happy Pig ravintola. Takuuhyvä ruokaravintola suomalaisella isännällä ja paikallisissa missikarkeloissa menestynyt tytär tarjoilemassa, mikäli ei opiskelut ole vieneet muualle.

Hua Hin ja Baan Finland, nautimme nyt suomen kesästä ja odotamme talvea että pääsemme taas nauttimaan lämmöstä! Lomareissu ei tarvitse aina olla hotelliloma ; )

t: Tyytyväinen Kebatsuja

ps. hauskoja haju- ja näkömuistoja saa kulkiessaan pikkukatuja matkalla rantaan tai toreille...

• Kiitos paljon asiallisesta ja tervepäisestä kirjoituksesta. Itse olen käynyt useasti Hua Hinissä ja käynyt myös syömässä Sipin ja Ponin Happy Pigissä.

• TaksiTeroJklCity

Banfinland on hyvä paikka harjoitella hua hinissä asumista, osa on jopa vuosien vuokrauksen jälkeen pitänyt paikasta niin paljon että ostanut oman thaimaasta, happy pigin ruoka ei ole koskaan päätä huimannut, ja on hieman bannissa suomalaisten keskuudessa.

• loppuhyvin

Aloitus-kysymys tosin jo tehty vuonna 2011 joten ketju kasvanut pitkäveteisesti. NYT sentään lopussa hyviä asiapitoisia kirjoittajia. Laitan" lusikkani soppaan" toteamalla , suosittelen Happy Pigs ravintolaa lomailijoille . Hinta - Laatu suhde kohdillaan.

• meitäonmoneksi

Jos välttämättä pitää etsiä huonoja asioita niin eiköhän niitä löydä mistä vaan. Suomestakin .
      Arki Hua Hinissä on täysin turvallista ja mukavaa.
      Hankalat , ikävät löytää ihmiset löytää vain huonoja puolia.

• Kiitoskirjoittajille

Kunnon ihmiset onneksi ovat lukuisia asiallisia kirjoituksia Hua Hinin lukuisista ongelmista kirjoittaneet ja saaneet, luojan kiitos, ison joukon ymmärtämään, että Hua Hin on liian vaarallinen Thaimaan matkakohde, mikäli terveenä haluaa palata.
        Onneksi on Pattaya, jonne aina voi turvallisin mielin matkustaa ja onnellisena, sekä tyytyväisenä, hienosta matkasta, yksin tai perheineen palata.

• nietPattaya

Huono ja likainen ranta

Rantakadun ja meren välissä on kapea hiekkaranta, jossa on paikoin vapaata tilaa ja paikoin vuokrattavia aurinkotuoleja, jotka ovat kankaisia ja selälle epämukavia pitemmän päälle. Aurinkovarjoja on niin tiuhaan, ettei aurinko paista muuta kuin etelänpuoleisille reunapaikoille ja ensimmäiseen riviin iltapäivällä. Vapaalle kaistaleelle voi asettua oman tuolin tai pyyhkeen kanssa ilmaiseksi.

https://www.tripadvisor.fi/ShowUserReviews-g293919-d462834-r454305918-Pattaya_Beach-Pattaya_Chonburi_Province.html#

Vaikka totta on se, että Thaimaassa monet rantakohteet ovat nyt enemmän tai vähemmän täynnä länsimaisia matkaajia, on Pattayalla heitä (tai no meitä, turistihan minäkin siellä olen) erittäin paljon. Eikä siinäkään sinänsä vielä mitään, jos Pattaya olisi oikeasti jotenkin erityinen kohde. Mutta kun se ei ole. Likainen, täyteenahdettu ranta, paljon örvellystä sekä prostituoituja joka kadun kulmassa, Walking Streetistä puhumattakaan. Näin kärjistetysti.

Home Yleinen Pattaya, lomakohde joka ei sovi minulle

Pattaya, lomakohde joka ei sovi minulle
        written by lena maanantai, huhtikuu 20, 2015

Kirjoitin eilen hotelliarvion Pattayan Hard Rock Hotelista (löytyy täältä) ja kirjoituksessani hieman vihjailevasti mainitsinkin, että se hotelli oli paras juttu Pattayalla ja itse kaupunki jäi hyvin vähälle tutkimiselle. Viihdyimme hotellilla liiankin hyvin. Miksi?

Syy tähän hotellissa viihtymiseen oli tietysti hotelli itse, mutta myös se fakta ettei Pattaya ole varsinaisesti lomakohde joka meitä houkuttelisi. Tämä on sinänsä erikoista, sillä en ole suinkaan ensikertalainen tuossa hyvin ristiriitaisessa kaupungissa. Olen käynyt Pattayalla tähän mennessä nimittäinkuusi kertaa (kyllä, kuusi!). Nämä edelliset kerrat yhtä lukuunottamatta ovat olleet vain ja ainoastaan golfreissuja enkä ole niiden aikana ole ehtinyt tutustua kunnolla itse Pattayaan. Edellisen kerran pysähdyin ystävieni kanssa Pattayalla pikaisesti matkallamme Bangkokista Koh Changille, ja saman ratkaisun teimme nyt Matteon kanssa. Ensi kerralla ajamme kuitenkin suoraan Bangkokiin mikäli tuonnepäin maailmaa koskaan palaamme, sillä Pattayalla ei ole mitään mikä minua kiinnostaisi, elleivät golfmailat ole mukana.

IMG_1709

Vaikka totta on se, että Thaimaassa monet rantakohteet ovat nyt enemmän tai vähemmän täynnä länsimaisia matkaajia, on Pattayalla heitä (tai no meitä, turistihan minäkin siellä olen) erittäin paljon. Eikä siinäkään sinänsä vielä mitään, jos Pattaya olisi oikeasti jotenkin erityinen kohde. Mutta kun se ei ole. Likainen, täyteenahdettu ranta, paljon örvellystä sekä prostituoituja joka kadun kulmassa, Walking Streetistä puhumattakaan. Näin kärjistetysti.

IMG_1718

Thaimaasta löytyy lukuisia kohteita meren rannalla, jotka ovat Pattayaa houkuttelevampia. Yksi syy Pattayan suosioon lienee se, että se on lähin rantakohde Bangkokista katsottuna ja näin houkuttelee paljon turisteja. Pattayan ranta ei kuitenkaan ole mielestäni mitenkään houkutteleva, vaan parempaa rantaa löytyy jo parin tunnin matkan päässä esimerkiksi paratiisisaari Koh Sametilta (tai jopa Pattayan edustalla olevalta Koh Larnin saarelta, jossa kannattaa kuitenkin valita ranta tarkasti). Täpötäyteen ahdettu ranta aurinkovarjoineen ja kaupustelijoineen ei ole ajatukseni rannasta, jossa haluaisin viettää aikaa. Syö Matkusta Rakasta-blogin Meri oli jopa törmännyt rottiin Pattayan rannalla (linkki postaukseen täällä), mielestäni enough said. Kannattaakin pitää mielessä, että naapuriranta Jomtien on huomattavasti miellyttävämpi paikka. Rauhallisempi ja siistimpi.

Ja jos sitä rantaa oikeasti etsii, niin Thaimaassa sitä riittää, upeaa sellaista. Bangkokistakin lentää samassa ajassa kun Pattayalle autoilee jo vaikka miten upeille paratiisisaarille.

IMG_1712

Prostituoituja on Pattayalla erittäin paljon (paino sanalla erittäin), päivisin ja iltaisin. Rantakadun varrella, baareissa, Walking Streetillä, kaikkialla. Prostituutio on erittäin näkyvää ja tytöt odottavat rantakadulla asiakkaitaan laittautuneina hyvin vähäisissä vaatteissa. Näillä samoilla kaduilla näkee myös usein vanhoja länsimaisia miehiä nuorten thaityttöystäviensä kanssa käsi kädessä. Sinänsä minulle on aivan sama mitä kukin lomallaan puuhaa eikä se edes minulle kuulu, mutta lomailen mieluummin paikoissa jossa ihmiskauppa / prostituutio ei ole näin näkyvässä osassa. En usko että tällainen suomalainen blondi pystyy tässä asiassa asiaan hirveästi vaikuttamaan vaikka jaloillani äänestäisinkin, sillä en kuulu kohderyhmään. Mutta mielummin katselen vaikka huojuvia palmuja ja merta jossain muualla kuin todistan tapahtumia Pattayalla. Havahduin tähän prostituution näkyvyyteen kunnolla vasta viimeisimmällä reissullani, en tiedä onko se lisääntynyt vai olenko vain ollut liian vähän liikenteessä.

Pattayalla on myös paljon baareja, mikä tarkoittaa paljon juhlijoita. Pattaya ei nuku koskaan. Tämä saattaa aiheuttaa joskus ongelmia hotelleissa kun juhlakansa palaa hotelliin. Seinät ovat usein heikkoa tekoa

• matkailijaperhe
        nietPattaya kirjoitti:

Huono ja likainen ranta

Rantakadun ja meren välissä on kapea hiekkaranta, jossa on paikoin vapaata tilaa ja paikoin vuokrattavia aurinkotuoleja, jotka ovat kankaisia ja selälle epämukavia pitemmän päälle. Aurinkovarjoja on niin tiuhaan, ettei aurinko paista muuta kuin etelänpuoleisille reunapaikoille ja ensimmäiseen riviin iltapäivällä. Vapaalle kaistaleelle voi asettua oman tuolin tai pyyhkeen kanssa ilmaiseksi.

https://www.tripadvisor.fi/ShowUserReviews-g293919-d462834-r454305918-Pattaya_Beach-Pattaya_Chonburi_Province.html#

Home Yleinen Pattaya, lomakohde joka ei sovi minulle

Pattaya, lomakohde joka ei sovi minulle
        written by lena maanantai, huhtikuu 20, 2015

Kirjoitin eilen hotelliarvion Pattayan Hard Rock Hotelista (löytyy täältä) ja kirjoituksessani hieman vihjailevasti mainitsinkin, että se hotelli oli paras juttu Pattayalla ja itse kaupunki jäi hyvin vähälle tutkimiselle. Viihdyimme hotellilla liiankin hyvin. Miksi?

Syy tähän hotellissa viihtymiseen oli tietysti hotelli itse, mutta myös se fakta ettei Pattaya ole varsinaisesti lomakohde joka meitä houkuttelisi. Tämä on sinänsä erikoista, sillä en ole suinkaan ensikertalainen tuossa hyvin ristiriitaisessa kaupungissa. Olen käynyt Pattayalla tähän mennessä nimittäinkuusi kertaa (kyllä, kuusi!). Nämä edelliset kerrat yhtä lukuunottamatta ovat olleet vain ja ainoastaan golfreissuja enkä ole niiden aikana ole ehtinyt tutustua kunnolla itse Pattayaan. Edellisen kerran pysähdyin ystävieni kanssa Pattayalla pikaisesti matkallamme Bangkokista Koh Changille, ja saman ratkaisun teimme nyt Matteon kanssa. Ensi kerralla ajamme kuitenkin suoraan Bangkokiin mikäli tuonnepäin maailmaa koskaan palaamme, sillä Pattayalla ei ole mitään mikä minua kiinnostaisi, elleivät golfmailat ole mukana.

IMG_1709

IMG_1718

Thaimaasta löytyy lukuisia kohteita meren rannalla, jotka ovat Pattayaa houkuttelevampia. Yksi syy Pattayan suosioon lienee se, että se on lähin rantakohde Bangkokista katsottuna ja näin houkuttelee paljon turisteja. Pattayan ranta ei kuitenkaan ole mielestäni mitenkään houkutteleva, vaan parempaa rantaa löytyy jo parin tunnin matkan päässä esimerkiksi paratiisisaari Koh Sametilta (tai jopa Pattayan edustalla olevalta Koh Larnin saarelta, jossa kannattaa kuitenkin valita ranta tarkasti). Täpötäyteen ahdettu ranta aurinkovarjoineen ja kaupustelijoineen ei ole ajatukseni rannasta, jossa haluaisin viettää aikaa. Syö Matkusta Rakasta-blogin Meri oli jopa törmännyt rottiin Pattayan rannalla (linkki postaukseen täällä), mielestäni enough said. Kannattaakin pitää mielessä, että naapuriranta Jomtien on huomattavasti miellyttävämpi paikka. Rauhallisempi ja siistimpi.

Ja jos sitä rantaa oikeasti etsii, niin Thaimaassa sitä riittää, upeaa sellaista. Bangkokistakin lentää samassa ajassa kun Pattayalle autoilee jo vaikka miten upeille paratiisisaarille.

IMG_1712

Prostituoituja on Pattayalla erittäin paljon (paino sanalla erittäin), päivisin ja iltaisin. Rantakadun varrella, baareissa, Walking Streetillä, kaikkialla. Prostituutio on erittäin näkyvää ja tytöt odottavat rantakadulla asiakkaitaan laittautuneina hyvin vähäisissä vaatteissa. Näillä samoilla kaduilla näkee myös usein vanhoja länsimaisia miehiä nuorten thaityttöystäviensä kanssa käsi kädessä. Sinänsä minulle on aivan sama mitä kukin lomallaan puuhaa eikä se edes minulle kuulu, mutta lomailen mieluummin paikoissa jossa ihmiskauppa / prostituutio ei ole näin näkyvässä osassa. En usko että tällainen suomalainen blondi pystyy tässä asiassa asiaan hirveästi vaikuttamaan vaikka jaloillani äänestäisinkin, sillä en kuulu kohderyhmään. Mutta mielummin katselen vaikka huojuvia palmuja ja merta jossain muualla kuin todistan tapahtumia Pattayalla. Havahduin tähän prostituution näkyvyyteen kunnolla vasta viimeisimmällä reissullani, en tiedä onko se lisääntynyt vai olenko vain ollut liian vähän liikenteessä.

Pattayalla on myös paljon baareja, mikä tarkoittaa paljon juhlijoita. Pattaya ei nuku koskaan. Tämä saattaa aiheuttaa joskus ongelmia hotelleissa kun juhlakansa palaa hotelliin. Seinät ovat usein heikkoa tekoa

Joo niet Pattaya, siis baruskihenkiset pysyvät onneksi Hua Hinissä ja siitä me Pattayan mafiavapaata, perhematkailijoille ja kaikille muillekin sopivaa aluetta pidämme Thaimaan parhaana. Hua Hiniin emme sen surkeuden tietäen, emme matkaile. Toisinaan kyllä käväisemme ihanan Pattayan lisäksi Koh Changilla, Phuketissa ym. ihmisarvoisissa paikoissa ja kuten tiedämme Hua Hin ei niihin kuulu.

• matkailijaperhe

Me olemme todellinen matkailijaperhe. Teemme googlematkoja harva se kuukausi, Phuket on meidän mielikohteemme Pattayan jälkeen, koska katukieli on ryssän molotus ja me kuulumme ehdottomasti siihen joukkoon.

• Kebatsu

No niin! ...taas jutut rönsyilee aivan vieraaseen aiheeseen (toivottavasti tämä mielipide menee oikeaan ruutuun ; ) Ymmärtääkseni keskustelun piti rajautua edes jollain tavalla Baan Finlandiin?!

Mitä kuuluu tänä päivänä Baan Finlandin alueelle? Mitä uutta? Viime lomallamme tutustuimme mukavaan kaveriporukkaan, joista yhteen törmäsin suomessa työtehtävän yhteydessä missä hän kertoi tykästyneensä paikkaan niin kovin että osti 5-alueelta kämpän ...toivottavasti taas nähdään ; )

Huomasimme mm: Hua Hinin facessa näkyy kuvia kauppakeskus Market Villagen viereisen vilkkaan tien ylittävästä, katetusta sillasta joka varmuudella tekee tien ylittämisen turvalliseksi!

Helmikuussa meidän poppoo lähtee jälleen kerran viettämään golf/ lämpölomaa Hua Hin/Baan Finlandiin. Meillä viihtyvät siellä kaikki ikähaitarilla 17-54!

Loppukehut vielä vaivattomin golfpelien varaajille ja siirtymisten järjestäjille!

Terkut kaikille "paikallisille tutuille" ja jaksuja Askon poppoolle: )

t: Kebatsu

• jhglghlgjgjh

Baan Finlandin asunnot on ylihinnoiteltu. Lisäksi mielestäni se on vähän sivussa. Halvemmalla saat ihan yhtä hyviä keskustasta kerrostaloista. Googleta eri vaihtoehtoja asunnon vuokraamisesta Hua Hinistä.

• Anonyymi

Kymmennisen kertaa Hua Hinin käyneenä tuo on ihan ok paikka.
      Kaupungin läheisyydessä on hyvänä puolena lyhyehköt matkat keskustan paikkoihin. Miinuksena keskustan melu ja ilman laatu.
      Jos ostareissa ei tarvitse päivittäin päästä käymään saa samaan rahaan 150-200 neliöisen talon omalla altaalla ja omalla rauhalla 7-10 kilometriä keskustasta.
      Rannat keskustan ulkopuolella ovat siistimpiä ja rauhallisempia, joskin taas palveluita on vähemmän ja aurinkolasien/rättien kauppaajia ei ole ollenkaan.
      Kulkeminen keskustaan itsellä tapahtui pääsääntöisesti taksilla 250 bathia suunta.
      Muutaman viikon jälkeen vuokrasin skootterin, jolla liikkuminen oli helppoa.
      Eli puhtaasti makuasia, mihin kannattaa majoittua. Suomalaiset on pääsääntöisesti hauskaa seuraa, mutta joulu ja vuoden vaihde oli meidän perheelle usean talon kommuunissa hieman liikaa:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      7920
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      59
      5902
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3322
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3013
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1698
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      210
      1660
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      336
      1398
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1192
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1189
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1101
    Aihe