Synnistä vapautuminen vai eikö?

Vapaa haureudestakin

Nykyajan trendi on, että usko ei saa vaikuttaa elämäämme näkyvästi!
Ennen uskoon tulleet halusivat kilvoitella irti synnillisistä riippuvuuksista: tupakasta, alkoholista, huumeista, varastelusta, haureudesta, valehtelusta, kiroilemisesta jne... He tiesivät, että jos minä teen oman osuuteni, niin Jumala puhdistaa sisäiset haavani. Se oli tiimityötä, Jeesus ja minä! Tulos oli se, että uskovat lähtivät voittamaan sieluja Jumalalle, kadunkulmiin, kahviloihin ym.
Oli herätystä! Ihmiset tulivat elävään uskoon! Nyt ei ole muuta kuin synnin puolustelua ja suvaitsevaisuutta eri riippuvuuksia kohtaan!

30

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma osuus on vain siinä antaa luvan tulla elämään jeesusen ei muuta,hän hoitaa kaiken muun jos olen oikein ymmätänyt.
      Sanoutuu irti kaikesta mitä mainitset,koka ihminen on turmeltunut hän ei näe vapautusta on orja he eipä hyvä olotila.
      Joka tekee syntiä on synniorja sanoo jeesus itse hän voi vapauttaa kaikesta orjuudesta,hyväksymällä hänet elämäänsä.

      • *Daniel*

      • terve keho

        Synnintekeminen tekee sairaaksi. Terve sielu terveessä kehossa.


    • "Tehkää parannus!"

      Raamatusta: "Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava." Luukas 24:47.

      • meta noia

        Kirjaimellisesti kääntäen: "Mielenmuutosta ...."


      • Normaali mies

        Miten tehdä parannusta sellaisista synneistä, joita ei minussa ole, ja joita en ole tehnyt, eikä minulla ole sellaisia häiriötiloja eikä poikkeamia joita persoonaani koitetaan väkisin ja vielä uskovaistenkin kautta asettaa. Tuntuu toivottomalta uskoa että sellaisessa uskonryhmässä olisi Pyhähenki, jeesus tai Jumala, jotka valehtelee juoruknuuttilan ja muiden kriminaalien valheita eteen päin.Alkoholismi on ollut minun heikkouteni aikanaan. Vapauduin Jeesuksen ja Jumalan armosta siitä pahasta alkoholi vitsauksesta. Kaikki ei kuitenkaan olleet tyytyväisiä minun raitistumiseeni vaan keksivät pahahenkisiä juoruja minusta, jotka eivät pidä paikkaansa.Tämä valhehenkinen valehtelijoiden porukka on saanut elämäni huonoon jamaan, mitä ne tietysti halusivatkin. Monen lapsen isänä minua harmittaa tuollainen narsismisairaiden ihmisten olemassaoleminen.Olen jättänyt nämä asiat Jeesukselle Kristukselle, Hän saa laittaa asiat omalla tavallaan kuntoon.


    • HanneleL

      Mielenmutosta tarvitaan ...

      Tarvitaan rohkaisua ja rohkeutta pyrkiä mielenmutokseen.

      Usein ihminen jätetään yksin taistelemaan. Katsotaan ja säälitään, kun joku putoaa orrelta. Ei jaksanut. On luopio.

      Jos syntiä ei tuoda valoon, niin siihen jä roikkumaan. Epävarmuus, väsyminen,
      valhe toisensa jälkeen pitää otteessaan.

      Ihmistä, niin uskovaa kuin uskovaa pitä rohkaista tunnustamaan syntinsä, ilman pelkoa, että häntä karsastetaan.
      Ja sitten pitää antaa tervettä opetusta ja tukea ihmistä, että hän vahvistuu uskossa. Jotta mielenmuutos jatkuu.

      Miten olisi valtakunnalinen parannuksen, mielenmuutoksen ja kääntymisen päivä ? Ihmisiä rohkaistaan tuomaan asiansa valoon, ilman pelkoa leimautumisesta ? Parantumiskokous ja uskon alkeet samalla ?

      Meitä elämässä epäonnistujia kyllä löytyy...

      • 7kiittäen7

        Eihän syntien valoon tuominen tarkoita sitä, että menet kertomaan seurakunnalle kaikki hölmöimmät tekosi tai joutumisesi.Menkää kammioonne ja rukoilkaa siellä, kyllä taivaanisä kuulee ja näkee ja antaa anteeksi, kun viloittömästi pyydät syntejäsi anteeksi,sillä Jeesus sovitti tuomion, mutta synnit pitää tunnustaa Jeesuksen kanssa isälle jumalalle.Jeesus rukoilee sinun puolestasi Isää myös, että saat vapautuksen synnin piinasta.


      • Pyhän hengen kaste.

        Hannele L? Kyllä varmaankin . Mistä sinä olet kehitellyt tuollaisen tunnustus päivän . Eihän syntejä voi löytää itsestään, ennen kuin herää ymmärykseen. Mielen muutoksen päivä alkaa siitä kun Jumala vetää ihmistä puoleensa ja ihminen löytää Jeesuksen Kristuksen. Syntisyyden koko kirjo tulee itselle esiin, eikä niitä asioita tarvitse seurakuntalaisille kertoa.


    • Ensimmäinen osa

      Täällä luki nämä seuraavat esimerkiksi synnille "tupakasta, alkoholista, huumeista, varastelusta, haureudesta, valehtelusta, kiroilemisesta jne.. " Tosiaankin syntiä nuo ovat ja niitä ei tule olla kristityn elämässä, mutta nuo mitä tässä otettu esille on juuri näitä selviä asioita, ns. ensi askelia. Tosiaan moni luulee olevansa puhas, jos on luopunut näistä ja lopettaa puhdistustyön siihen. Todellisuudessa puhdistustyö paljon valtavampi! Se on järjetön ihmiselle ja siksi juuri sitä ei ole mahdollista omissa voimissa tehdä! Toivon lukijalta, että perehdyt seuraavaan teksiin minkä kirjoitin jos tunnet itsesi rauhattomaksi täällä maaimassa ja sisälläsi on jokin kummallinen kaipuu joka ei saa mistään täyttymistä vaikka olet yrittänyt täyttää sitä kaikenlaisilla asioilla.

      Yritin kirjoittaa mahdollisimman lyhyesti ja ymmärrettävästi. Tosin seuraavasta tkstistä ei saa ymmärrystä tälle asialle, vaan siitä saa käsityksen, ymmärrys tulee vasta kun toteutat nämä tekoina, jolloin puu kantaa Hedelmää.

      ---------------------------------------------------------------------------------------------------------


      Tuntuu vaan niin käsittämättömältä, että kovin vähän ymmärtää evankeliumin tarkoituksen. Kuinka harva ymmärtää pelastuksen, mikä on pelastus. Mikä on Johannes kastajan kasteen ja Jeesuksen kasteen ero. Mikä on Jeesuksen ihmis ruumiin muotoon tulemisen tarkoitus. Mikä oli Kristuksen kuoleman ja henkiin herättämisen tarkoitus. Miksi Jumala teki uuden liiton.
      Kun nämä kysymykset kysyy itseltään ja vastaa, voi myös ajatella voisiko sanoa ääneen puhtaalla sydämmellä samat vastaukset jos Jeesus seisoisi vierelläsi.

      Kaikki tämä ihmisillä aivan pimennossa, koska ei olla kuuliaisia ja näkeviä , vaikka kuinka väittäisi olevan.

      Se miksi on Kristinuskossakin näin paljon eri suuntia ja ylipäätään on olemassa tälläsiä keskustelupalstoja missä ihmiset väitteleät uskosta ja kyselevät tälläisiä kysymyksiä johtuu juuri tästä, ettei olla kuuliaisia totuuteen.

      Avain kuuliaisuuteen on tulla lapsenmieliseksi ja kääntämällä nyrkit itseään päin, koska vihollinen ketä vastaan tulee taistella on minä itse. Mitä tarkoittaa se, että ottaa Kristuksen kuoleman vastaan on sitä, että minä "tapan" sisäisen itseni ja otan vastaan Kristuksen.

      (Room 7:4) Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuoleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle.

      Itsensä kuolettamalla minä kuoletan siis syntisen lihani eli tarkoitus on tulla synnistä täysin puhtaaksi,. Tämä kuolettaminen on ristiinaulitsemista, joka kuvastaa hidasta kuolemaa. Kuolettaminen ei siis käy muutamassa päivässä, vaan se on hidas ja pitkä kuolema

      Se miksi Jeesus tuli ihmisen lihaan, syntiseen ruumiiseen eli tuli maailmaan samanlaisessa ruumiissa, kun minulla ja sinulla ja kenellätahansa muullakin ihmisellä oli siksi, että me saataisiin mahdollisuus päästä vapaaksi tätä kirotusta ruumiista ja syntyä uutena Kristuksen ruumiinjäsenenä. Jeesuksen mukana tuli myös Henki, joka johdatti Jeesusta lapsesta asti, jonka takia Jeesus ei tehnyt kertaakaan syntiä. Jeesus siis käveli Hengen johdattamana läpi tämän syntisen ruumiin täysin lankeematta kertaakaan syntiin elämänsä aikana maan päällä, jolloin hän teki meille tien ja näytti, nyt on mahdollista päästä pois tästä lain orjuudesta, murskaamalla Saatanan kiusaukset. Kun me emme ole olleet synnittömiä lapsesta asti niin siksi meillä on syntien anteeksi antamus, jotta voimme aloittaa lapsenmielisenä milloin vain. Uudessa liitossa ei enään pyydetä uhrilahjoja vaan tässä tulee asettaa itsensä uhriksi.

      (Room 12:1) ...antakaa koko elämänne pyhäksi ja eläväksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi.

      Tämä taas tapahtuu seuraamalla Jeesusta hänen asettamaa tietä

      (Matt 16:24) Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä. ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

      Tänä päivänä puhutaan paljon syntien anteeksi antamisesta, että kaikki tapahtuu armosta vain armosta, että annetaan kuva, että on mahdotonta olla puhdas. Kyllä se näin on kaikki tapahtuu armosta, mutta kuinka väärin voi tämän armon ymmärtää! Ei Jeesus tullut tänne, jotta saisimme syntimme anteeksi, Johanneksen kaste antoi synnit anteeksi. Jeesuksen kaste oli kaste tulella ja Hengellä! Tämä on aivan toisenlainen kaste!

      (Matt 3:11) Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

      Hän siis kastaa meidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Kaste ei tarkoita, että kaikki tapahtuu automaattisesti, että olen pelastettu kun olen kastettu.. Kaste on lupaus ja kun ottaa tämän kasteen vastaan niin silloin asettaa itsensä uhriksi Jumalalle ja seuraa Jeesusta kieltämällä myös itsensä, niin kuin Jeesus teki ihmisen ruumiissa näyttääkseen meille kaikille, jotta me emme olisi synnin orjia enään. Tässä on armoa!

      • toinen osa

        (Room. 8:3) Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin

        Tämä on uuden liiton tarkoitus. " Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin" Eli Jumala tuomitsi synnin ihmisen ruumiista käsin eikä ulkoa päin jolloin hän näytti meille tien pois tästä synnin alaisuudesta murskaamalla saatanan ihmisen ruumiin kautta, Jeesuksen kautta ja tämä sama Pyhä Henki joka johti Jeesusta on annettu meille, jotta voimme seurata samoja jälkia ja kanssa murskata saatana ja voittaa kiusaukset Jumalan voimissa.
        Tämä on armoa!

        (1. Kor. 2:11 ) Kuka muu kuin ihmisen oma henki tietää, mitä ihmisessä on? Samoin vain Jumalan Henki tietää, mitä Jumalassa on

        Matt(10:34) Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

        Tosiaankin ei ole kysymyksessä mikään rauha kun lähtee seuraamaan Jeesuksen jalanjälkiä, vaan on täysi sota meneillään itseään vastaan. Kun lähdelle kieltämään itseämme ja omaa tahtoa niin meissähän alkaa valtava kamppailu itsessämme! Kun ottaa tämän miekan ja taistelee omaa itsekästä luontoa vastaan. Tätä suurta minää vastaan omaa maallista lihaa vastaan, koska se kuuluu tähän maailmaan ja tämän maailman ruhtinas on saatana. saatana tarjosi Jeesuksellekkin koko maailmaa kiusatessaan häntä. Tässä saatana tarjosi kaikkea mitä ihmisen liha ja maailma voi tarjota. Tästä kaikesta tulee kieltäytyä, jos seuraa Jeesuksen jalanjälkiä.

        (Matt 16:26)
        Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin?

        (Luuk 14:26)
        "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Tosiaankin Jumalan tahto tulee laittaa kaiken edelle! Oma tahto on ihmisillä niin suuri, että hyvin harva vaan suostuu luopumaan tästä. Juuri tämä oma tahto tulee kuolettaa, juuri tämä tulee laittaa ristille.

        (Joh 17:4) Minä olen kirkastanut sinut täällä maan päällä saattamalla päätökseen työn, jonka annoit tehdäkseni.

        Ei Jeesus tullu tänne palveltavaksi ei hän tullut tänne elämään oman tahtonsa mukaan vaan hän tuli tänne tekemään Jumalan tahdon eli muiden palvelijaksi. Hän siis alensi itsensä taivasten voimien alapuolelle kaikkien orjaksi. Näin myös niiden on tehtävä jotka seuraavat Jeesuksen jalanjälkiä. Luovuttava omasta. Koska muuten en seuraa Jeesusta.

        (Matt. 10:39 ) Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.

        (Fill 2:5-9) Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli. Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa, hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti. Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.

        Kun on siis luovuttava omasta tahostaan niin tämä onnistuu vain sillon jos tekee itsestään lapsenmielisen, joka ei tarkoita lapsellista vaan lapsen mielen kaltaisa, eli ns. tyhjää pöytää jolloin voi olla vastaan ottavainen, eikä kielteinen oman viisauden takia, koska tämä on omaa viisautta. Kaikki tämä oma tulee juuri kuolettaa.

        (Matt 11:25) Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä että olet salannut tämän viisailta ja oppineilta mutta ilmoittanut sen lapsenmielisille.

        Tosiaan tämä evankeliumin sanoma ei voi ikinä aueta ymmärryksen tasolle, jos ei tätä pykälää pidemmälle pääse! Se on muilta salattu täysin salattu ja se on niin salattu, että se näyttää heidän silmissä hulluudelta heille se ei voi ikinä aueta muutakuin hulluutena. He näkevät tämän solmuna vaikkeivat ymmärrä, että se johtuu siitä, kun he itse ovat solmussa. He eivät ymmärrä, että heidän itse tulee muuttua, että heissä itsessä on aina vika, kun he näkevät muualla vikaa.

        (1. Kor. 3:19) Tämän maailman viisaus on näet Jumalan silmissä hulluutta. Onhan kirjoitettu: -- Hän vangitsee viisaat heidän omaan viekkauteensa

        Kun tekee itsestään lapsenmielisen ja ymmärtää, että tulee elää tämä kaikki todeksi,niin voi tulla hyväksi puuksi ja voi tuottaa hyvää hedelmää. Mutta jos ei elä tätä todeksi vaan ottaa vaan tämän sanoina niin ei silloin tule hyväksi puuksi vaan huonoksi. ei huono puu voi tuottaa hyvää hedelmää. Hedelmästään puu tunnetaan. Siinä valossa missä olen niin sinä tulee olla täydellinen. Eli kaikki mitä tiedän vääräksi niin se kaikki tulee olla ristillä naulittuna ja pitää siellä. Tulee myös rukoilla lisää valoa ja ymmärrystä jottei tämä kehitys työ loppuisi tulee nöyrtyä jatkuvasti ja pitää vähäiset ajatukset itsestään olla kaikkea muuta kun ylpeä.


      • kolmas ja viimeinen
        toinen osa kirjoitti:

        (Room. 8:3) Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin

        Tämä on uuden liiton tarkoitus. " Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin" Eli Jumala tuomitsi synnin ihmisen ruumiista käsin eikä ulkoa päin jolloin hän näytti meille tien pois tästä synnin alaisuudesta murskaamalla saatanan ihmisen ruumiin kautta, Jeesuksen kautta ja tämä sama Pyhä Henki joka johti Jeesusta on annettu meille, jotta voimme seurata samoja jälkia ja kanssa murskata saatana ja voittaa kiusaukset Jumalan voimissa.
        Tämä on armoa!

        (1. Kor. 2:11 ) Kuka muu kuin ihmisen oma henki tietää, mitä ihmisessä on? Samoin vain Jumalan Henki tietää, mitä Jumalassa on

        Matt(10:34) Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

        Tosiaankin ei ole kysymyksessä mikään rauha kun lähtee seuraamaan Jeesuksen jalanjälkiä, vaan on täysi sota meneillään itseään vastaan. Kun lähdelle kieltämään itseämme ja omaa tahtoa niin meissähän alkaa valtava kamppailu itsessämme! Kun ottaa tämän miekan ja taistelee omaa itsekästä luontoa vastaan. Tätä suurta minää vastaan omaa maallista lihaa vastaan, koska se kuuluu tähän maailmaan ja tämän maailman ruhtinas on saatana. saatana tarjosi Jeesuksellekkin koko maailmaa kiusatessaan häntä. Tässä saatana tarjosi kaikkea mitä ihmisen liha ja maailma voi tarjota. Tästä kaikesta tulee kieltäytyä, jos seuraa Jeesuksen jalanjälkiä.

        (Matt 16:26)
        Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin?

        (Luuk 14:26)
        "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Tosiaankin Jumalan tahto tulee laittaa kaiken edelle! Oma tahto on ihmisillä niin suuri, että hyvin harva vaan suostuu luopumaan tästä. Juuri tämä oma tahto tulee kuolettaa, juuri tämä tulee laittaa ristille.

        (Joh 17:4) Minä olen kirkastanut sinut täällä maan päällä saattamalla päätökseen työn, jonka annoit tehdäkseni.

        Ei Jeesus tullu tänne palveltavaksi ei hän tullut tänne elämään oman tahtonsa mukaan vaan hän tuli tänne tekemään Jumalan tahdon eli muiden palvelijaksi. Hän siis alensi itsensä taivasten voimien alapuolelle kaikkien orjaksi. Näin myös niiden on tehtävä jotka seuraavat Jeesuksen jalanjälkiä. Luovuttava omasta. Koska muuten en seuraa Jeesusta.

        (Matt. 10:39 ) Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.

        (Fill 2:5-9) Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli. Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa, hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti. Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.

        Kun on siis luovuttava omasta tahostaan niin tämä onnistuu vain sillon jos tekee itsestään lapsenmielisen, joka ei tarkoita lapsellista vaan lapsen mielen kaltaisa, eli ns. tyhjää pöytää jolloin voi olla vastaan ottavainen, eikä kielteinen oman viisauden takia, koska tämä on omaa viisautta. Kaikki tämä oma tulee juuri kuolettaa.

        (Matt 11:25) Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä että olet salannut tämän viisailta ja oppineilta mutta ilmoittanut sen lapsenmielisille.

        Tosiaan tämä evankeliumin sanoma ei voi ikinä aueta ymmärryksen tasolle, jos ei tätä pykälää pidemmälle pääse! Se on muilta salattu täysin salattu ja se on niin salattu, että se näyttää heidän silmissä hulluudelta heille se ei voi ikinä aueta muutakuin hulluutena. He näkevät tämän solmuna vaikkeivat ymmärrä, että se johtuu siitä, kun he itse ovat solmussa. He eivät ymmärrä, että heidän itse tulee muuttua, että heissä itsessä on aina vika, kun he näkevät muualla vikaa.

        (1. Kor. 3:19) Tämän maailman viisaus on näet Jumalan silmissä hulluutta. Onhan kirjoitettu: -- Hän vangitsee viisaat heidän omaan viekkauteensa

        Kun tekee itsestään lapsenmielisen ja ymmärtää, että tulee elää tämä kaikki todeksi,niin voi tulla hyväksi puuksi ja voi tuottaa hyvää hedelmää. Mutta jos ei elä tätä todeksi vaan ottaa vaan tämän sanoina niin ei silloin tule hyväksi puuksi vaan huonoksi. ei huono puu voi tuottaa hyvää hedelmää. Hedelmästään puu tunnetaan. Siinä valossa missä olen niin sinä tulee olla täydellinen. Eli kaikki mitä tiedän vääräksi niin se kaikki tulee olla ristillä naulittuna ja pitää siellä. Tulee myös rukoilla lisää valoa ja ymmärrystä jottei tämä kehitys työ loppuisi tulee nöyrtyä jatkuvasti ja pitää vähäiset ajatukset itsestään olla kaikkea muuta kun ylpeä.

        (Matt. 23:12) Sillä joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan

        Tässä on yksi esimerkki mistä voin aloittaa vaikka kuolettamisen. Nöyrtymällä. Ja kun kuoletan niin se tulee myös pitää ristillä. Tosiaan ei tarkoita, että olen hetken nöyrä vaan jolen aina nöyrä! Lihasta nousee kaikenlaista ylpeyttä mitä ihmeellisimmissä tilanteissa ja ihminen ei edes huomaa tätä, koska on omaksunut sen luonteeseensa ja paatunut siinä. Ihminen on täynnä paatumusta ja juuri nämä tulee kaivaa esille ja kuolettaa! Siksi kehoitan lukijaa kaivamaan syvemmälle , kun luopumaan vain tupakasta, alkoholista, huumeista, varastelusta, haureudesta, valehtelusta, kiroilemisesta, tai sitten aloittamaan näistä jos ei ole aloittanut edes puhdistautumista, koska se onnistuu Herran voimassa! Minkä valtavan onnen ja ilon silloin tulee löytämäänkään! Ihmisellä on sisällää tämä huutava kaipuu, tunnetko sen? ihmiset yrittää täyttää tätä ikuista kaipuuta mitä kummallisimmilla asioilla, mutta mikään mikä on tästä maailmasta ei voi täyttää sitä, koska mikään täällä ei ole ikuista, kun yrittää täyttää sitä maailmalla mikään ei koskaan riitä!. Ikuisen kaipuun voi vain täyttää toisella Ikuisella asialla.

        Terveisin Jumalan palvelija


    • 7kiitos7

      Kääntykää syntisiltä teiltä Herran Jeesuksen Kristuksen luo.Tunnustakaa syntinne ja katukaa. Kristus on kuollut sinun tuomiosi takia, olet vapaa synneistäsi ja perisynneistäsi.

    • OttoPetteri

      Eipä tässä juuri tunnustamista tai katumista ole, sillä en tee mitään näistä:
      >>..irti synnillisistä riippuvuuksista: tupakasta, alkoholista, huumeista, varastelusta, haureudesta, valehtelusta, kiroilemisesta jne.....

    • Kyllä Jeesus-

      suhteessa ollaan täysin saamapuolella ja syntimme Herra poistaa. Tietysti on hyvä, jos Herra voi ketä käyttää Pyhän Hengen täyteydessä ja armolahjat vaikuttaa ja sekin on kaikki ihmiselle pelkkää saamapuolta. Herra voi kivetkin pistää huutamaan tahtoessaan, mutta tahtoo myös ihmisten kautta valoaan välittää ja on totuudellista hyvää totuuden sanaa opetukseksi ja profetiaksi ja hyväksi hedelmäksi ja hengelliseksi ruuaksi ja juomaksi.

    • Tietysti kunnian ja

      kiitoksen saamme Isälle Jeesuksen nimessä tuoda ja antaa ja samoin itsemme pyhäksi otolliseksi palvelus-ihmiseksi rukouksiin ja siihen mihin itsekutakin kutsutaan. Tämäkin on armoa armon päälle ja täyttä saamapuolta kokonaan.

    • Hienoa on pyhitys

      ja taivaassa iloitaan täydellisistä ihmisistä, maailman ja synnin hengestä erottautuneista kokonaan, hallelujah!

      • väärät pummit.

        Pahin ongelma nykyään on toisten ihmisten taloudellinen hyväksikäyttö. Kaiketi tämä on huomioitu tv7 henkilöissä.


      • Jos halutaan tv7
        väärät pummit. kirjoitti:

        Pahin ongelma nykyään on toisten ihmisten taloudellinen hyväksikäyttö. Kaiketi tämä on huomioitu tv7 henkilöissä.

        kaltaista kanavaa, niin voidaan tukea omasta sydämen halusta.


    • :)))

      Aloittajalle "Vapaa haureudestakin"
      Ettekö pysty ajattelemaan muuta kuin haureutta koko ajan?
      Johtuu varmaan siitä kun kiellätte luonnolliset, luojan antamat tarpeenne. Ei papin aamen laukaise automaattisesti luonnollisia seksihaluja.
      Kyllä ne on ihmisellä olemassa koko ajan, lähes kehdosta hautaan, turha ämpyillä. Vai pitäisikö "taistella" luoonon antamia vaistoja vastaan, kuten te uskovaiset kehoitatte tekemään. Siinäpä onkin elämäntehtävää, jatkuva taistelu päällä:)
      Itselläni on tyydyttävä seksielämä, on vakiyuinen kumppani, emme ole naimisissa, en harrasta haureutta, enkä ajattele haureuden harjoittamista koko ajan kuten esim. aloittaja näyttää tekevän.

      • lue tekstisi

        niin tiedät mitä on sydämessäsi, sillä sieltä sanasi lähtevät.

        Aloittaja kyllä tuo muutakin esiin: "tupakasta, alkoholista, huumeista, varastelusta, haureudesta, valehtelusta, kiroilemisesta jne... "


      • :)))
        lue tekstisi kirjoitti:

        niin tiedät mitä on sydämessäsi, sillä sieltä sanasi lähtevät.

        Aloittaja kyllä tuo muutakin esiin: "tupakasta, alkoholista, huumeista, varastelusta, haureudesta, valehtelusta, kiroilemisesta jne... "

        Vaikka nimimerkki painottikin haureutta;)
        Minun sydämeni on ihan tavallinen, se pumppaa verta ympäri kehoani. Ei sieltä mitään sanoja lähde. Taidat olla varsin tekopyhä ihminen.


      • sydämesi toimikoon
        :))) kirjoitti:

        Vaikka nimimerkki painottikin haureutta;)
        Minun sydämeni on ihan tavallinen, se pumppaa verta ympäri kehoani. Ei sieltä mitään sanoja lähde. Taidat olla varsin tekopyhä ihminen.

        hyvin.


      • OttoPetteri
        lue tekstisi kirjoitti:

        niin tiedät mitä on sydämessäsi, sillä sieltä sanasi lähtevät.

        Aloittaja kyllä tuo muutakin esiin: "tupakasta, alkoholista, huumeista, varastelusta, haureudesta, valehtelusta, kiroilemisesta jne... "

        Onko uskoonpöllähtäneet todellakin sitä mieltä, että lahkoihin ja kirkkokuntiin kuulumattomat ovat lähtökohtaisesti alkoholisteja ja "haureutta harjoittavia"?
        Oletteko todella sitä mieltä, että me, joiden mieltä ei lahkojen höpötykset ole sekoittaneet, olemme pahoja?
        Oletteko Te todella parempia ihmisiä, kuin me?

        Olisiko aika jo lopettaa se sokea ja kritiikitön uskovaisten oppien lukeminen ja höpöttäminen ja herätä todellisuuteen? Ja lopettaa se uskonvarjolla tapahtuva valehteleminen, kieroilu, haureus jne.!


    • NäinMeillä

      Kristinuskon suurin ongelma on se että se haluaa koko ajan keksiä lisää ja lisää pahoja syntejä ja muita kauheuksia joista ihmisen sitten pitäisi jakuvasti "kilvoitella" pois. Mutta kun se ei näytä loppuvan koskaan. Aina vaan pitää taistella lisää pahaa vastaan kun tulee uusia syntejä joita pitää varoa. Loputontahan se on ja ihminen siinä uupuu. Missä on oikein realistinen ja ihmistäkin vähän kunnioittava usko jossa ihminen saa joskus vähän levähtääkin ja olla ihan tyytyväinen elämäänsä sellaisena kuin se on? Näistä "hihhuliliikkeistä" en ainakaan sitä ole usein tavannut.
      Ihminen on vajavainen ja erehtyväinen ja se pitää hyväksyä. Myös itselleen pitää osata antaa anteeksi ja antaa joidenkin asioiden vaan olla.

    • Jeesus vapauttaa

      kaikesta synnistä, mutta synti orjuuttaa ihmisen. Pyhitys on totuuden vapautta.

      • NäinMeillä

        "synti orjuuttaa ihmisen"

        Nimenomaan ja silloin kun koko ihmisen elämä menee syntien ajatteluun ja niiden jatkuvaan pelkäämiseen. Miksi niin moni usko keskittyy vain syntisyyden ruotimiseen?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä kai se jossain näkyy, toiset huomioon ottava on siisti ja hienokäytöksinen.
      Ehkä muodostuu liiankin tärkeäksi, en menisi verryttelypuvussa mihinkään silti.

    • Synnistä ei pääse kilvoituksella eroon,vain Jeesuksen sovinto veri puhdistaa synnistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe