Eroon bentsoista

clearwaterrevival

Käytin toistakymmentä vuotta säännöllisesti Diapamia, Oxepamia ja loppuaikoina myös opiaatteja (codein) ja satunnaisesti muita kolmiolääkkeitä. Keväällä 2010 mittani tuli täyteen. Hakeuduin A-klinikalle päihdelääkärin vastaanotolle ja hanen ohjauksessa toteutin kuuden kuukauden aikana vieroituksen avohoidossa. Aloittaessani Diapam vrk-annoksesni oli n. 70mg ja codeinia (Panacod) käytin 7tbl vrk:ssa, Sirdalud 4mg meni 2-6tab harva se päivä. Lääkkeet olin hankkinut lähes kaikilta pääkaupunkiseudun eri yksityislääkäriasemilta sekä omalta terveysasemalta. Minulla alkoi keinot aineiden hankkimisesksi olla vähissä ja lisäksi olin menettänyt työpaikkani lääkeanastuksen vuoksi. Minulle suositeltiin vakavasti laitosvieroitusta, väitettiin, ettei vieroitus tule onnistumaan avona, mutta en halunnut häpeän ja julkitulon pelon vuoksi sulkeutua minnekään laitokseen pois omasta ympäristöstäni ja päädyin siksi avohoitoon. En kertonut siitä kuin kahdelle läheiselleni. Hakeuduin siis A-klinikan lääkärin juttusille ja onnekseni hän oli päihdelääketieteen erikoislääkäri. Hänen ja klinikan sairaanhoitajan avulla lääkkeet jaettiin minulle viikottain ja keskusteluapua sain aina tarvittaessa kuitenkin vähintään kerran viikossa oli sovittu tapaaminen. Välillä asteittainen lääkkeiden vähennys pysähtyi pariksi viikoksi, mutta koskaan ei menty takapakkia eli palattu suurempaan annokseen. Tiukoille se otti, tuli univaikeuksia, ahdistusta fyysisiä oireitakin.
Nyt kun katson taaksepäin tuota kulunutta vuoden jaksoa, joka bentsoista täydelliseen toipumiseen kului, voin vain todeta, etten enää koskaan halua sitä kokea uudestaan, mutta samalla, kyllä tuo kaikki on ollut tämän vaivan arvoista! Elämä on pitkästä aikaa elämisen arvoista, hetken, joita elän, tuntuvat merkityksellisltä ja ennenkaikkea muistan, mitä olen tehnyt. Viimeiset parikymmentä sumussa vietettyä vuotta elämästäni ovat vielä yhtä suurta puuroa, mutta onnekseni huomaan, että muistini alkaa palautua ja aivot toimivat taas kirkkasti.
Jos joku kamppailee bentsojen kanssa ja haluaisi niistä eroon, voin vilpittömästi kannustaa vieroitukseen. Bentsoista voi päästä näköjään eroon, jos oikein haluaa.

1

385

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hurja määrä ollut

Minä napsaisen Diapamia 10-20mg lääkinnällisessä tarkoituksessa yksi tai kaksi kertaa viikossa.

Viihdekäytössä menee 20-40mg kerran kahdessa viikossa. Uppoavat mukavasti kaljan kanssa alas ja tulee letkeä olo kun ei nauti useammin eikä korkeampia annoksia. Toleranssit säilyy alhaalla eikä koukkua tule.

Pitää muistaa se kohtuukäyttö niin säästyy ongelmilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      344
      1272
    2. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää??????
      Ikävä
      54
      753
    3. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      55
      738
    4. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      38
      725
    5. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      633
    6. Miia Heikkinen avautui !

Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa
      Judo
      59
      616
    7. 45
      614
    8. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      591
    9. Mitä töitä kaivattusi on tehnyt?

😅
      Ikävä
      57
      584
    10. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      43