en voi opiskella

köyhä:(

en voi ottaa opiskelupaikkaa vastaan, koska yliopisto on toisella paikkakunnalla. ei ole rahaa muuttoautoon, koska teen kahta osa-aikaista työtä pienellä palkalla.
ei ole myöskään ketään tuttuja, jotka voisivat auttaa, esim jos vuokraisin pakun, ei ole ketään kantamassa. :( ihan oikeesti minulla ei ole ketään!!!
soitin sosiaalitoimistoon, mutta sieltä sanottiin, että pitäisi kaveriporukalla muuttaa. mutta kun ei ole kavereita:(
koko ajan olen elänyt köyhyysrajalla ja nyt vielä jää unelmien opiskelupaikka saamatta. toivottavasti pääsen ensi vuonna uudestaan, jos vaikka saisin kokoaiskaista työtä ja voisin muuttaa ensi vuonna. kyllä köyhyys masentaa.

9

152

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuukuus kunniaan

Olet siis jo löytänyt opiskelija-asunnon, vaikka et ole vielä ottanut opiskelupaikkaa vastaan, vai kuinka? Sehän on hienoa.

• ap

en ole löytänyt, koska ei ole varaa muuttaa, niin ei ole järkeä etsiä.

• metall-leidi

Juuri tuollaista tylyä asennetta en ymmärrä sosiaalitoimistolta, että ei yhtään tulla puolitiehen vastaan ja anneta muuttoavustusta vaikka oletkin ilmeisen ahkera ja teet peräti kahta työtä.
      Eli ihmisiä tieten tahtoen passivoidaan ja jos sulla olisi ollut kavereita niin tottahan toki vähävaraisena olisit pyytänyt heitä jeesimään.
      Päinvastoin taas kun asun sellaisella alueella missä on kunnallisia vuokra-asuntoja, siis olen nähnyt verovaroin suoritettuja muuttoja.
      Kyseessä on ollut nämä sankari yh-äipät, niille on tullut muuttoautot ja muuttomiehet ja jopa heille on suoritettu muuttosiivous,.
      Kyllä mua yh-äippää suisoi kun sain itse eron jälkeen muuttaa omalla kustannuksella, mutta vaikka olin siihen aikaan työtön niin mulla oli se virhe, että olin ansiosidonnaisella työttömyysturvalla.
      Mutta on yhtä prkl:ttä, että ei auteta sellaista joka haluaa tehdä jotakin elämälleen.
      Anteeksi vaan mäkin olen yh-äippä ja nyt kaikki sankariäipät suuttuvat, mutta meidän naapurissa näillä äipillä oli nimenomaan kavereita ja äipillä uusi avomieskin, mutta ei sossu näitä kehottanut muutoapuun kun oli muuttomiehet ja tietää mitä muuttopalvelu maksaa ja nekin maksetaan meidän verorahoista.
      Ja nyt kun olisi näyttöä tosiaan jonkun aktiivisuudesta niin ei auteta vaan tietoisesti syrjäytetään.
      Voi että mua suututtaa sinun puolestasi.
      Näköjään kun hommaa kolme kersaa ja kaikki eri miehille ja on itsehankittuja ongelmia pilvin pimein niin sitten voi olla röyhkeä ja mennä valittamaan, että minulle kuuluu kaikki nyt ja heti.

• Tämä selvä

Et noin typerä pääse koskaan mihinkään yliopistoon.

• Ymmärrän sinua

Itselläni oli sama ongelma aikanaan.

Piti vaan odotella ja tehdä duunia että sai rahaa säästöön.

Sitten yksi kaveri jolla oli firman paku lupasi muuttaa tavarani jos pakkaan kaikki ensin laatikoihin ja maksan pimeästi.

Tosin, eipä siinä nuorella ihmisellä paljon tavaraa ollutkaan...

Ei muuta kuin kysele että jos sielläpäin joku suostuisi heittämään pienen viikonloppukeikan korvausta vastaan sen sijaan että menisi paikalliseen baariin. Varmasti joku löytyy...

• maahanmuuttaja

Kirjoittuksesta huomasin ettäaloittaja on hyvin nuori. Ovatko vanhemmat elossa? Kun ovat, vanhemmat pitää tukea lapsia kun opiskelevat tai ovat työttömiä, vaikka ikä olisi 30v .
      Kesi Euroopan maissa on normaallia että opiskelija asuu vanhempien kanssa vaikka 30v asti, ja että vanhemmat tukevat, elättävät opiskeleviä lapsia.
      Asia on eri jos ovat kuolleet molemmat, mutta jos vanhemmat ovat elossa, he pitää auttaa!!

• niin?

mutta eihän kaikilla vanhemmilla ole varaa.

• ja pöh

Ei asuntoa opiskelupaikkakunnalla. Ei kavereita. Tekee kahta työtä. Ei sossun asiakas aikaisemmin?
      Eihän muuttoavustuksia anneta ilman selviä vuokrasopimuksia ym.
      Melkoista uusavuttomuutta.
      Mene seurakuntaan kyselemään.

• jaaa??

Et taida aloittaja oikeasti olla yliopistoon hyväksytty, koska jos olisit, tietäisit että yliopistoon voit ottaa paikan vastaan ja aloittaa opintosi vasta seuraavana vuonna, jos tilanne vaatii. Onneksi olkoon, jos kertomasi pitää paikkansa: oli ala mikä oli, niin olet tullut satojen joukosta valituksi. Kiintiöt jokaiselle alalle yliopistoissa ovat max muutama kymmenen ihmistä vuosittain, eli olet päihittänyt satoja. Eri asia ammattikorkeakouluissa: lukuunottamatta erityisen kovatasoisia harvoja ammattikorkeakoulujen aloja, pääsee ammattikorkeakouluun ( entiset ammattiopistot) joka ikinen sukankuluttaja ainakin jotakin väylää. Itse aikoinaan valitsin mieluummin yliopiston kuin ammattikorkeakoulun, koska jälkimmäisessä ns. "paikallistsykoloogit" *vitsi* katsoi, että olisin kyvykäs korkeintaan kaupalliselle alalle ja minua ei se kiinnostanut.

Sosiaalitoimiston pitää maksaa opintoihin liittyvä muutto. Siten näkisin aloiutuksen kirjoituksesta. Siihen asiaan en osaa muuta sanoa. Kysymys tuskin kenelläkään on "kavereiden puutteesta" muuttamisissa, vaan siitä että se muuttaminen vaatii kaikilta jokatapauksessa rahaa ja kaverisuhteet ovat ihmisten yksityiselämän piiriin kuuluvia asioita. Halusi aloittaja hyödyntää kivoja kavereita muuttamisessa tai ei, silti varattoman muuttokustannukset tulee viime kädessä maksaa sosiaalitoimen. Lain mukaan. Mutta en tunne tapausta.

Onnea opiskelupaikasta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe