Miksi jehovantodistajat eivät voi sietää koiria? sanovat että kyllä tykätään..mutta silmistä kuultaa syvä inho.
Eikö olisi syytä opettalla hyväksymään kaikki luontokappaleet jo täällä etukäteen? pari kertaa olen lukenut tässä heidän kanssaan, kun on ollut koira kotona, mutta loppuu tähän asiaan.
Eläimet
25
1338
Vastaukset
- tööt.tööt.
En tiedä millaisia ihmisiä tunnet,mutta ensimmäistä kertaa tuon ajatuksen luen.Tunnen ihmisiä joilla on koira/ria ja kyllä kaikki silittelen jos olen luvan saanut.Koiran taluttajalta.Varmasti koiria siedetään ja muitakin eläimiä.Kysy kohteliaasti onko luonasi käyvällä henkilöllä allergia.Tämä meidän toki täytyy kaikkien ottaa huomioon.En nyt itse ajatellut ensin tätä puolta asiasta.Henkilö jolla sattuu olemaan astma tai allergia voi silti pitää eläimistä.Hän monasti kärsii,kun ei voi pitää esim.koiraa sairautensa vuoksi.
- mikä mättää ?
Kyllä 7,5 miljoonassa todistajassa on paljonkin koirarakkaita ihmisiä, ja kissarakkaita myös.
ja sitten on heitä jotka ei erikoisemmin eläimistä
välitä.- ja siltä väliltä....
Itse näen koiraa ulkoiluttaessani parikin todistajaa, jotka ovat omaa koiraansa ulkoiluttamassa.Ihan tavallisilta ihmisiltä vaikuttavat, ja koiransakin ovat mukavia. - koirat keskuudessamm
Jotkut muslimit eivät voi sietää koiria.
"Koirat Islamissa
Monet muslimit ovat ymmärtäneet väärin islamin opetukset koskien koiria, ja tämä väärinymmärrys on johtanut näiden eläimien kaltoin kohteluun. Profeetta, sallallaahu ’alayhi wa sallam, on sanonut: ”Koiran nuoleman astian puhdistaminen (jotta ihminen voisi sitä käyttää) tapahtuu pesemällä se seitsemän kertaa, ensimmäisenä mullalla (maa-aineksella).” (Muslim) Kuitenkin joidenkin oppineiden mukaan koiran turkki on puhdas.
(Ks. Fiqh-us-Sunnah)
Tästä huolimatta muslimeja kehotetaan olemaan pitämättä koiria sisällä kodeissaan, sillä Profeetan, sallallaahu ‘alayhi wa sallam, on kerrottu sanoneen etteivät enkelit astu taloon, jossa on koira (al-Bukhaari ja Muslim).
Vaikka ei pidäkään koiraa sisällä talossa, tämä ei oikeuta jättämään sitä heitteille, kohtelemaan sitä kaltoin saati tappamaan sitä. Tämän Jumalan luoman olennon hyödyllisyys on kiistämätön. Mikään muu eläin ei voi kilpailla sen kanssa uskollisuudessa huolenpitäjäänsä kohtaan, sen kyvyissä toimia vartijana sekä sen metsästystaidoissa.
Itse asiassa Qur’aanissa mainitaan suurat al-Kahfissa, tai “Luolan” suurassa, tarina muutamista hurskaista nuorukaisista, jotka etsivät turvaa luolasta epäuskovien sorrolta ja väkivallalta. Näillä hurskailla ihmisillä oli koira mukanaan, ja koska Allaah mainitsee koiran, ja lukee hänet heidän joukkoonsa, viittaa siihen, että koirien on sallittua elää ihmisten keskuudessa.
[Voisit ehkä arvella, että he olivat valveilla, vaikka he nukkuivat, sillä Me annoimme heidän kääntyä vuoroin oikealle, vuoroin vasemmalle kyljelleen, ja heidän koiransa makasi käpälät ojennettuina kynnyksellä (luolan suulla vahtina)] (Al-Kahf 18:18).
http://www.al-amria.com/mmchildren/index.php?option=com_content&view=article&id=47:koirat-islamissa&catid=1:latest-news&Itemid=37- AnonyymiUUSI
Täällä on paljon muslimeja, mutta en tiedä yhdelläkään olevan koiria.
Myös Ilmestyskirjassa koirat mainitaan kielteisesti kuten vuohet. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on paljon muslimeja, mutta en tiedä yhdelläkään olevan koiria.
Myös Ilmestyskirjassa koirat mainitaan kielteisesti kuten vuohet.Itsekään en ole koskaan nähnyt muslimilla koiraa. En ole tullut asiaa ajatelleeksi, mutta näinhän se tosiaan on, ei heillä koiria ole.
Raamattu suhtautuu hyvin kielteisesti koiriin, mutta tämä ei todistajille merkitse mitään. Raamattua käytetään hyvin valikoivasti.
- asia
Sattuipa sopivasti! Minulla oli niin kiltti ja hyvä koira, sanoisimpa että Rakas ystävä.
Minä kun olin kylässä käymässä ja tuliin kotiin, niin mulle sanottiin että sinun koira
on nyt hengetön. Naapuri oli käynyt sen tappamassa, ja käskyn oli antanut vieläpä
Todistaja, ja mitään vastuuta ei ole ottanut, eikä ota. minä kun olin silloin alaikäinen,
ja jos olisin silloin puhunut, huonosti olisi käynyt. Viime aikoina kun vein tämän suurempaan käsittelyyn, uhattiin henkeä, muuta en voi tässä sanoa. Ja anteeksi kaikille vielä joita loukkasin. Oli minulla silloin suuri suru ja kärsimys. Ja vielä mulle nauretaan. Uskomatonta. - jalat kuivana
Suurin syy on,että koirat ovat käyttäneet todistajia liian usein kusitolppana.Monen todistajan housunlahkeet on kastuneet koiran
kastelusta, ole siinä nyt sitten vielä eläinrakas. - tööt.tööt.
"Jalat kuivana."Ei tuo kirjoituksesi nyt kyllä mitenkään asiallista ole.Kaikkea sitä sitten kirjoitellaan.On jossain ihmeellisiä koiria jos ihmisten kintuille ruikkivat.Ei ole vielä kohdalle sattunut.Mutta asiaan.Aikaisempi nimimerkki sanoi aivan oikein ,että jos on kielteinen asenne eläimiin sitä on nyt alettava korjaamaan.Kyllähän meitä ihmisiä muutenkin on aivan kaikissa sanotaan vaikka "uskoissa",uskonnottomissa",jne.piireissä erilaisia suhtautumistapoja eri asioihin.Monissa asioissa meidän kaikkien tulee kehittää itseämme.Toivotaan nyt,että suhtautuminen nelijalkaisiin paranee.Kaikesta huolimatta koitetaan hymyillä!
- jalat kuivana
asiaa voidaan myös tulkita vertauskuvallisena.Muistan entisen todistajan sanat kun hän teki päätöksensä irtautua ja myöhemmin hän erosi todistajista.Olen kymmenen vuotta ollut kusitolppana tässä järjestössä, eiköhän se riitä.
- pelastunut
jalat kuivana kirjoitti:
asiaa voidaan myös tulkita vertauskuvallisena.Muistan entisen todistajan sanat kun hän teki päätöksensä irtautua ja myöhemmin hän erosi todistajista.Olen kymmenen vuotta ollut kusitolppana tässä järjestössä, eiköhän se riitä.
Kyllä minulle riitti jo kaksi vuotta.
- no dogs anymore
pelastunut kirjoitti:
--ja siksikö sinäkin vihaat koiria?
- pelastunut
no dogs anymore kirjoitti:
--ja siksikö sinäkin vihaat koiria?
En vihaa koiria koirani tunnistaa jo kaukaa Jehovan todistajat.On siinä monelle todistajalle tullut kiire.Ette muuten voi arvata miten kovaa ihminen voi juosta kun koira hiukan ilmaisee itseään ei toivotuille henkilöille.
- AnonyymiUUSI
pelastunut kirjoitti:
Minulle kaksi kuukautta.
- animalfriens
Uudessa järjestelmässä ovat ihmiset ja eläimet ystävällisissä väleissä keskenään.
Enää ei tarvitse silloin ihmisten koiria pelätä, kun ne ei ole huonosti kasvatettuja silloin, ja koirien ei tartte pelätä ihmisiä jotka lyö niitä nykyisin ja heittää parvekkeelta alas...- 20
"ihmisiä jotka lyö niitä nykyisin ja heittää parvekkeelta alas"
Jos saisit valita ennen tänne syntymääsi eläisitkö elämäsi keskivertokoiranisännän koirana vai Jehovan todistajana, niin kumman valitsisit?
- hirveää
Tunsin erään jt sisaren jolla oli kettutarha. Kerran myös olin tämän sisaren kyydissä ja ajoi jonku kanalinnun päälle eikä pysähtynyt edes katsomaan kuinka sille kävi, vaikka se jäi selvästi kitumaan tielle. Tämä sisar oli muutenkin kylmä kuin jää olemukseltaan ja raha ja maine seurakunnassa oli kaikkein tärkein asia elämässä.
- aiheeton ketju
tää ketju pitää poistaa koska siinä puhutaan jehovasta
eikä sillä ole mitaään tekemistä palstan aiheen kanssa
"keskustellaan jehovantodistajuudesta" - mitämitähähääh?
siis-
-mitä eroa Riku ajattelee olevan oomalla aajatuksellaan Mikkaelista ja Vt-seuran tulkinnalla?
Riikun kannan raamaatullinen peruste on miikä?
Entäppä Vt-seuran raamatullinen peerustelu? - AnonyymiUUSI
Körsämäki kourilla vartio k laatikko rivitalo yhdistää Jehova hulluus kouriin saavat vapaasti haukkua Laukkanen psykilo ei tarvitse totella on cain hullu Sauippua käsiss
- AnonyymiUUSI
Asia on harvinaisen selvä.
- AnonyymiUUSI
Minä olen karsinut pois monta mukaaa asiaa elämästäni.
Ei autoa, koska se tuo kustannuksia ja asunut hyvien linja-autojen lähellä.
Ei lapsia, koska heitä en halua synnyttää tämän yhteiskunnan hyväksi käyttämäksi.
Ei lemmikki eläimiä, koska ne maksaat enemmän kuin on varaa itseeni kustantaa.
Lemmikit ovat perheenjäseniä jättäen surun kuollessaan.
Haluan voida elää aktiivista elämää kokouksissa ja kentällä.
Hirveää jättää eläimet yksin varsinkin kerrostaloon haukkumaan.- AnonyymiUUSI
" Haluan voida elää aktiivista elämää kokouksissa ja kentällä. "
"kentällä" on vartiotornikaupustelua.
Joka tapaa jt:n, voi kysyä esim. että onko maailmanloppu käynyt kaupaksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Haluan voida elää aktiivista elämää kokouksissa ja kentällä. "
"kentällä" on vartiotornikaupustelua.
Joka tapaa jt:n, voi kysyä esim. että onko maailmanloppu käynyt kaupaksi.Hyvä pointti miten sun roskapussi?
Jotkut eläimet laskevat äänekkäämmin Peräilmaa kuin jt. Ja sitä he eivät kertakaikkiaan voi sietää. Historiasta tiedetään tapaus, kun pelkialainen karvainen työhevonen, ruuna taze, laski äänekkäämin peräilmaa kuin paikallinen jt srk yhteensä. Niin jt ostivat taze ruunan, ja lähettivät makkaratehtaalle.
- AnonyymiUUSI
Koska heidän omatuntonsa kolkuttaa, kun he lukevat Ilm.22: 15 sanoja: " Ulkopuolella ovat KOIRAT ja noidat, haureelliset ja murhaajat, epäjumalan palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat ja NOUDATTAVAT VALHETTA (teokraattista sodankäyntiä )."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043056
Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on872405- 241946
Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s221510Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?291480Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!
Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää151375- 87902
Murtautuminen uimahalliin
17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?26897Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai62846Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois2759