Salaatin istutus siemenistä

siementen määrä?

Istutin tuossa kasvimaalle jäävuorisalaattia siemenistä. Siemenpussissa puhutaan, että taimiväli olisi 25 cm eli tarkoittaako sitä, että laitetaan istutusvakoon yksi siemen 25 cm välein? Vai laitetaanko 25 cm välein aina useampi siemen (kuinka monta?) samaan nippuun ja niistä sitten tulee aina yksi taimi joita sitten on 25 cm välein?

Tuntuu hieman hassulta laittaa yksi pieni siemen 25 cm välein sillä jo pikkupussissa on useita satoja siemeniä? Tuolla idealla siemenpussin sisältö riittäisi seuraavaksi 100 vuodeksi (vaikka siemenet taitavat menettää itävyyden jo parissa vuodessa).

4

2307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keinosiementäjä+++

      Minä istuttaisin noin viiden sentin välein siemenet. Aina näet ei ole takuuta, että jokainen siemen itää. Siitä on sitten helppo harventaa.

    • Pussi kestää kyllä tosi kauan.Mä laitan siemeniä 5 sentin välein ja silti tarvii harventaa.Suosinkin sellaisia lajikkeita,joiden siemeniä voi kylvää tiheäänkin,vaikka ohjeissa toisin sanotaan.Esim jääsalaatti on hyvä.Keräsalaatti kannattaa esikesvattaa turveruukussa.Ja laittaa taimen ympärille tuhkaa tai sahanpurua,ettei etanat syö.

    • SiemenetKateissa

      Etsin JÄÄSALAATIN siemeniä. Mistä niitä saa? Jäävuorisalaatin siemeniä on monenkin laisia mutta haluaisin nimen omaan jääsalaattia jota kaupoissakin myydään.

    • jaune

      Sieltä missä myydään Lord Nelson-siemeniä. (tai Nelson garden). Minun pussissa lukee :Salaatti, Lehti "Frillice" Tämä on sitä mitä myydään kaupassa rapeana salaattina. Hyvä siemenkauppa netissä suht lähellä: www. impecta.se. Täältä löytyy kaikenlaista kivaa, myös kyseinen salaatti nimellä isbergssallat. Pilleröityjä siemeniä eli erityisen helppo kylvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1723
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      197
      790
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe