Hei!
Istutin ruusuangervon 2 viikkoa sitten takapihallemme. Mukaan tuli multaa ja hiekkaa on maasto pääosin. Reissattu on tällä välin mutta sijaiskastelija oli. Kelit on pääosin olleet hellettä. Onko siis syynä kuivuminen minun pensaalla?
Kastellut olen vain joka 3. päivä suunnilleen. Tarviiko kastella useammin mitä kyllä jo olen alkanut tehdä kun ilmiön pensaalla näin?
Pensaan oksien kärjissä on lehdet käppyrälle kuivuneet (mustuneet) ja muuten pensas vielä jotenkin elelee. Kuvan laittaisin mutta ei näköjään pysty laittamaan...
Pensas saa aurinkoa hieman yli puoli päivää.
Mikä vaivaa ruusuangervoa?
2
1213
Vastaukset
- puuta heinää
Onko kastelu ollut perusteellista, eli vesi on imeytynyt juuristoon asti? Kun kunnolla märäksi kastelee niin muutaman päivän välein kastelu pitäisi riittää. Kuivumisen merkeiltähän tuollainen lehtien käpristely vaikuttaa,
Kuivettuneet oksat voi leikata pois, jos pensaan juuristo on kunnossa, niin uusia versoja pitäisi ilmestyä muutamassa viikossa. - Yleinen istutuksen
virhe on se,että pitäisi taimenet laittaa pariksi vuorokaudeksi vesiastiaan likoamaan ja kaivaa se istutuskuoppa sekä kuopanpohja pehmitetään hyvin aina reilunkokoiseksi eikä mitään kanan pesään.Sitten imeytetään parinvuorokauden ajan vettä siihen kuoppaan jotta on sitä maakostetta.Toinen virhe, aina tainta istuttaessa poljetaan se multa tiukkaan,kun kannattaisi se multa vedellä valuttaa sinne hiusjuuristoon kunnolla ja lopuksi multakerros päälle vain lapiolla taputtaen tasaseksi ei poljeta ensimmäisen viikon jäleen voi tas aloitta kastelun.Neuvo sopii kaiken puitten ja pensaitten istutukseen tämän ohjeen antoi -70 luvulla 85vuotta vanha puutarhuri ja olen sen todennut hyväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1185516Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744401729- 2001203
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201179Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111173Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861063Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.48975- 64951
- 64906
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64856