Näin melläkin pitää olla

Rasistit

8

55

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • z.o

jos joku lainaa rahaa ilman korkoa, niin onko se sinulta pois?

• Kulttuurit ja rasism

Se on sikäli pois että yhteiskunnassa rahaliikenne perustuu yhdessä sovittuihin sääntöihin. Lainasta perittävä korko on osa tuota mekanismia ja jos jotkut saavat lainaa ilman korkoa niin se hajottaa koko lainasysteemin.

Olen monesti täällä sanonut, että rasismiongelmat eivät nykypäivänä ole niinkään geeneihin pohjautuvaa rotuvihaa kuin kulttuureihin pohjautuvaa vihaa. Tätä näkökulmaa ei ikävä kyllä täällä saa puida...olisiko näile ylitäysille palstoille raivattava tilaa uudelle rasismikeskustelulpalstralle jossa voisi pohtia rasismia kulttuurinäkökulmasta?

• eijaksakirjautua.
        Kulttuurit ja rasism kirjoitti:

Se on sikäli pois että yhteiskunnassa rahaliikenne perustuu yhdessä sovittuihin sääntöihin. Lainasta perittävä korko on osa tuota mekanismia ja jos jotkut saavat lainaa ilman korkoa niin se hajottaa koko lainasysteemin.

Olen monesti täällä sanonut, että rasismiongelmat eivät nykypäivänä ole niinkään geeneihin pohjautuvaa rotuvihaa kuin kulttuureihin pohjautuvaa vihaa. Tätä näkökulmaa ei ikävä kyllä täällä saa puida...olisiko näile ylitäysille palstoille raivattava tilaa uudelle rasismikeskustelulpalstralle jossa voisi pohtia rasismia kulttuurinäkökulmasta?

Olet oikeassa, että yhteiskunnassa myös rahaliikenne perustuu yhdessä sovittuihin sääntöihin.

Siis yhdessä sovittuihin sääntöihin. Tällaiset säännöt eivät ole koskaan ikuisia, vaan ne voidaan yhdessä sopia uusiksi. Nyt Australiassa yksi yhteiskunnan ryhmä on esittänyt ehdotuksen säännön uusimiseksi. En pysty näkemään tällaisen ehdotuksen esittämisessä mitään pahaa. Yhteiskunnassa tulee olla jokaisella ryhmällä tai yksilöllä oikeus esittää haluamiaan muutoksia yhdessä sovittuihin sääntöihin. Jos niiden perusteella muutetaan sääntöä, on se sen jälkeen jälleen yhdessä sovittu sääntö.

Itse en näkisi nykyistä korkoon perustuvaa rahan lainaamista kovin huonona järjestelmänä. Yhteiskunnissa, joissa järjestelmä ei ole käytössä, on jouduttu rakentamaan monimutkaisia erilaisiin kuluihin ja maksuihin perustuvia järjestelmiä, joiden vaikutus lainanottajan kannalta on melko sama, mutta vaikeammin hahmotettava.

Käsitän tiukan uskonnollisten muslimien toiveen, koska heidän uskontonsa kieltää varsin yksiselitteisesti koron ottamisen. Käytännössä kuitenkin tulos olisi muilla järjestelmillä käytännössä aivan sama, vaikka tämä pankkien toiminta naamioitaisiin toisilla nimillä joksikin erilaisiksi maksuiksi. Meidänkin järjestelmässämme olemme, tosin muista syistä, siirtyneet tuohon suuntaan. Osa lainoihin liittyvistä koroista on siirretty nykyään erilaisten maksujen nimiin. Kannattaisin, päinvastoin kuin uutisen muslimit, kaiken anto- ja ottolainauksen muuttamista maksujen osalta pelkästään korkoon perustuvaksi.

Olet varmasti aivan oikeassa, että rasismin syynä on hyvin usein viha muita kulttuureja tai jotain yksittäistä kulttuuria kohtaan. En ole huomannut, ettei asiasta saisi täällä keskustella.

• mieti tätä
        eijaksakirjautua. kirjoitti:

Olet oikeassa, että yhteiskunnassa myös rahaliikenne perustuu yhdessä sovittuihin sääntöihin.

Siis yhdessä sovittuihin sääntöihin. Tällaiset säännöt eivät ole koskaan ikuisia, vaan ne voidaan yhdessä sopia uusiksi. Nyt Australiassa yksi yhteiskunnan ryhmä on esittänyt ehdotuksen säännön uusimiseksi. En pysty näkemään tällaisen ehdotuksen esittämisessä mitään pahaa. Yhteiskunnassa tulee olla jokaisella ryhmällä tai yksilöllä oikeus esittää haluamiaan muutoksia yhdessä sovittuihin sääntöihin. Jos niiden perusteella muutetaan sääntöä, on se sen jälkeen jälleen yhdessä sovittu sääntö.

Itse en näkisi nykyistä korkoon perustuvaa rahan lainaamista kovin huonona järjestelmänä. Yhteiskunnissa, joissa järjestelmä ei ole käytössä, on jouduttu rakentamaan monimutkaisia erilaisiin kuluihin ja maksuihin perustuvia järjestelmiä, joiden vaikutus lainanottajan kannalta on melko sama, mutta vaikeammin hahmotettava.

Käsitän tiukan uskonnollisten muslimien toiveen, koska heidän uskontonsa kieltää varsin yksiselitteisesti koron ottamisen. Käytännössä kuitenkin tulos olisi muilla järjestelmillä käytännössä aivan sama, vaikka tämä pankkien toiminta naamioitaisiin toisilla nimillä joksikin erilaisiksi maksuiksi. Meidänkin järjestelmässämme olemme, tosin muista syistä, siirtyneet tuohon suuntaan. Osa lainoihin liittyvistä koroista on siirretty nykyään erilaisten maksujen nimiin. Kannattaisin, päinvastoin kuin uutisen muslimit, kaiken anto- ja ottolainauksen muuttamista maksujen osalta pelkästään korkoon perustuvaksi.

Olet varmasti aivan oikeassa, että rasismin syynä on hyvin usein viha muita kulttuureja tai jotain yksittäistä kulttuuria kohtaan. En ole huomannut, ettei asiasta saisi täällä keskustella.

Minä olen huomannut että jos keskustelemme esim islamin tuomista ongelmista ja koetan tuoda esille mitä puolia asiassa on, niin sefu lopettaa lyhyeen keskustelun tai siifrtää sen jollekin muulle palstalle. Ehkä kysymys onkin kirjoittajasta eikä tekstistä?

• z.o
        mieti tätä kirjoitti:

Minä olen huomannut että jos keskustelemme esim islamin tuomista ongelmista ja koetan tuoda esille mitä puolia asiassa on, niin sefu lopettaa lyhyeen keskustelun tai siifrtää sen jollekin muulle palstalle. Ehkä kysymys onkin kirjoittajasta eikä tekstistä?

ainakaa täällä ei saa puhua mustan rodun työllistämisestä (yleisiin vessoihin), eikä alapesusuihkusta.

• eijaksakirjautua.
        mieti tätä kirjoitti:

Keskustelussa on käitykseni mukaan tärkeää, ettei esitä liian yleistäviä käsityksiä eri kulttuureista, esimerkiksi, että islam ja siis muslimit kannattavat pedofiliaa. Jokainen käsittää tuollaisen väitteen paitsi idioottimaisen vääristeleväksi myös selkeästi vihaa lietsovaksi. Käsittääkseni tämän tyyppisiä liioiteltuja yleistyksiä on palstalta poistettu. Tällä en tarkoita sanoa, että sinä olist tuollaisia väitteitä esittänyt.

Olen samaa mieltä siinä, että toisinaan jokin teksti poistetaan turhan herkästi, mutta toisaalta täällä suurin osa teksteistä on kuitenkin lähinnä vihamielisiä muita kansoja tai kulttuureja kohtaan. Siirrot muille keskustelualueille taas ovat mielestäni turhia ja muiden palstojen häirintää. Jos joku keskustelee väärällä palstalla, niin eiköhän keskustelujen normaali dynamiikka jätä nuo avaukset omaan arvoonsa.

• mieti tätä
        eijaksakirjautua. kirjoitti:

Keskustelussa on käitykseni mukaan tärkeää, ettei esitä liian yleistäviä käsityksiä eri kulttuureista, esimerkiksi, että islam ja siis muslimit kannattavat pedofiliaa. Jokainen käsittää tuollaisen väitteen paitsi idioottimaisen vääristeleväksi myös selkeästi vihaa lietsovaksi. Käsittääkseni tämän tyyppisiä liioiteltuja yleistyksiä on palstalta poistettu. Tällä en tarkoita sanoa, että sinä olist tuollaisia väitteitä esittänyt.

Olen samaa mieltä siinä, että toisinaan jokin teksti poistetaan turhan herkästi, mutta toisaalta täällä suurin osa teksteistä on kuitenkin lähinnä vihamielisiä muita kansoja tai kulttuureja kohtaan. Siirrot muille keskustelualueille taas ovat mielestäni turhia ja muiden palstojen häirintää. Jos joku keskustelee väärällä palstalla, niin eiköhän keskustelujen normaali dynamiikka jätä nuo avaukset omaan arvoonsa.

En tosiaankaan ole väittänyt että islam sisältäisi pedofiliaa. Ehkä ongelman ydin on siinä, mitä olen sanonut ja mitä sanomisistani ajatellaan...Pedofilia ja joidenkin ihmisryhmien rotuominaisuudet ovat täällä pääasiallisin aihe. Kumpikin ovat täyttä idiotismia mutta vievät silti tilaa ja sammuttavat muun keskustelun. Siksi olisi hyvä olla jokin palsta jossa voisi keskustella "minun makuni mukaan".

Mitä tulee islamin toivomaan korrottomuuteen, miin se on minusta tyyppiesimerkki ongelmasta jonka islam tuo ei-islamilaiseen systeemiin. Rahajärjestelmä on rakennettu sille pohjalle, että siinä on rahalla hinta jota kutsutaan koroksi, tai mulla tavalla rahaliikenne hyödyttää taloutta. Ei ole mahdollista että synnytettäisiin kaksoissysteemi jossa olisi eri väylä isalmilaiselle rahalle. Muutoinhan voisi olla seuraava vaatimus että finanssitaloutta ei saisi juutalaiset pyörittää koska siinä on "vääräuskoisia " toimijoita. Tuo oletus/väite ei ole tuulesta temmattu, sillä ensimmäinen öljykriisihän puhkesi juuri "juutalaisongelmasta". Öljyntuottajamaat halusivat myydä öljyä vain nille maille, jotka ovat juutalasivastaisia. Uskomatonta mutta näin todella on ..tutkipa asiaa...

• High Heels

Miksei tästä juuri lännessä puhuta ?

Mitä enemmän meille tulee tälläistä muslimien tuomaa vaikutusta niin silloin voi joku ajatella - että miksi suomalaisten on maksettava korkoa kun toiset asuvat meidän veromarkoilla meidän rakentamissa taloissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      64
      4041
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3845
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      399
      3649
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      86
      3471
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3209
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2698
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2685
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      121
      2562
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2219
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2219
    Aihe