Adventtikirkko, Vapaakirkko, Vineyard, Saalem...

-yksinäinen-

Pääkaupungissa näitä riittää. Haluaisin lähteä jonkun srk:n toimintaan mukaan, mutta on korkea kynnys, kun ei näitä tunne, eikä sitä; mitä EROA näillä on? Ja kiitos, osaan googlettaa itsekin :)
Kaipaisin lähinnä kokemuksia niiltä, jotka ovat olleet, tai ovat vieläkin mukana toiminnassa!
Pyydetäänkö näissä paikoissa rahaa toimintaan? Miten reagoidaan, jos ei halua tukea taloudellisesti???
Minkälainen on Sleyn Pyhän Sydämen kappeli Kalliossa? Mille seurakunnalle se kuuluu??
Kiitos jos joku viitsii vastata ja selventää.

5

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minnistiina

Pyhän Sydämen kappeli on Suomen luterilaisen evankeliumiyhdistyksen eli Sleyn ja siellä järjestetään luterilaisia messuja joka sunnuntai klo 11 sekä muitakin tilaisuuksia. Tästä löydät lisätietoa paikasta: http://sley.fi/node/1723

Rahaa ei pyydetä. Kolehti kerätään, kuten kaikissa kirkoissa ympäri Suomen, mutta haavin voi vapaasti antaa mennä ohi, jos ei halua antaa mitään. Messussa ei kukaan katso, mitä toinen antaa ja antaako mitään. Muutenkaan luterilaisissa seurakunnissa ei taloudelliseen tukemiseen painosteta, vaan se lähtee kunkin omasta halusta. Itse olen saanut Sleyn piiristä parhaat ystäväni ja kaiken ikäisille innostavaa toimintaa. Tervetuloa mukaan tutustumaan messuun ja juttelemaan messun jälkeen kirkkokahveilla!

• -yksinäinen-

Kiitos vastauksesta. Millä rahalla nämä Sleyt, vineyardit, vapaakirkot ja muut pyörii?? Tietääkseni eivät kuulu kirkollisveroeurojen piiriin???
      Kolehti on ok, tarkoitin lähinnä jos tuputetaan, että pitäisi antaa lahjoituksia toimintaan.

• Minnistiina

Sley:n rahoituksesta löytyy varmaan tarkempaa tietoa kotisivuilta, mutta luullakseni päärahoitus on seurakuntien lähetystyömäärärahat (Sley on yksi kirkon virallisista lähetysjärjestöistä), ja yksityisten vapaaehtoinen kannatus. Varmaan muutakin on, mutten osaa sanoa tarkemmin. Mutta ainakin tämän yhdistyksen toiminnasta voin vakuuttaa, ettei toimintaan osallistuvalta tulla pyytämään lahjoituksia, vaan kaikki riippuu omasta halusta. Omalla kohdallani voisin mieluusti tehdä niin, että antaisin osan kirkollisveroistani Sleylle, koska osallistun sen toimintaan enemmän kuin oman seurakunnan. Uskon, etten ole ainoa, vaan paljon on niitä, jotka osallistuvat jonkun muun järjestön tai herätysliikkeen toimintaan enemmän kuin oman seurakunnan ja haluaisivat myös valita, mihin kirkollisveronsa käytetään. Tosin monet Sleyn toiminnassa mukana olevat ovat myös aktiiviseurakuntalaisia.

• -yksinäinen-

kiitos Minnistiina, saattaapa olla, että lähiaikoina hakeudunkin Pyhän sydämen kappeliin!

• vähän faktaa

noissa pienissä seurakunnissa pitää maksaa kymmenyksensä, eli kymmenesosa tuloistaan srk:lle. Turha luullakaan etteikö rahaa pyydettäisi. Siis muutakin kuin pelkkä kolehti. Ei ne pelkällä pyhällä hengellä pystyssä pysy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe