Moikkamoi!
Mitenhän tuo minun tomaatti: kasvaa kyllä pituutta, mutta runko on kovin hento. Ei ole vielä tehnyt yhtään raakileitakaan.
On ruukussa parvekkeella, joka ei ole lasitettu, päiväaurinko paistaa siihen. Lannoitetta saa kerran viikossa.
Pärjänneekö tuossa, kestääkö tomaatti esim. hieman vesisadetta jota parvekkeelle vähän sataa? Onko toivoa saada yhtään tomaatteja tänä kesänä?
Tomaatin kasvatus parvekkeella
3
739
Vastaukset
- liianisojatommeja?
Isot tomaatit ovat kai vaikeampia kasvattaa, itse meinasin alkaa persiljaa kasvattamaan omalla kerrostaloparvekkeella.
Ota niitä pieniä tomaatteja, varmaan kasvavat paremmin/nopeammin.
Persilja on hyvä maustekasvi lihoihin... siitä tykkään itse. - suihkuun..
Et tainnut istuttaa sitä taimeasi syvemmälle, kuin oli pikkupurkissa?
Olen vuosia kasvatellut kaikenlaista, joskus tomaatitkin siemenestä asti. Kun kasvatin parvekkeella, laitoin taimen ison ruukun pohjalle ja sitten vasta täytin mullalla. Tomaatti kasvattaa lisää juuria varteen ja tukevoituu kummasti.
Kun tomaattisi kukkii, tupsuttele kukkia, niin sato varmempi, jos parvekkeellasi ei ole pikku apulaisia. - minitomaattia
Tässä on helppo ja satoisa lajike. Voi kasvattaa isossa ruukussa: http://www.siemenkauppa.com/tomaatit/89-amppelitomaatti-hundreds-thousands-.html
Mitä isompi ruukku, sitä isompi puska tulee. Mulla on avomaalla tommonen joka on esikasvatettu sisällä ruukussa. se on melkein metri x metri tiheä puska TÄYNNÄ kukkia. Aika myöhäinen vaikuttaa olevan kun on vasta kukkavaiheessa, runkotomaatit on jo raakileina.
HUOM. Näitä kirsikka ja ruukkutomaatteja ei tarvitse edes istuttaa syvemmälle ja riittää kun joskus siinä maaliskuun tienoilla kylvää sisällä ikkunalaudalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216805Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562323- 1471877
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981075- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91971- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon154789