Miten lasketaan bussikuskin palkallinen työaika?
Tuntuu että vuorot on usein 10 tuntisia mutta niistä saa vaan vähän yli 8 tunnin palkan.
Mihin tämä perustuu?
Olenko väärässä että joka päivä on vähintään tunti palkatonta?
Tavallaan tuo bussikuskin 2,5e/t parempi palkka pk-seudulla selittyy tuolla, myös jos vertaa muihin kuljetusalan töihin.
Itse tehnyt 7-15 ajohommia ja kaveri kertoi että hänellä paljon pidempiä päiviä.
Bussikuskin työaika?
50
3505
Vastaukset
- 1+1+1
Oletkos kuullut ruokatunnista?
- Ala vaihdettu
Mä olen ainakin kuullut ja joskus jopa luullut että se on aikaa jonka voi myös viettää muutenkin kuin töitä tehden , mutta hyvin harvoin ja harvoilla onnistui kireäksi vedettyjen aikataulujen ansiosta. Päivät silti 12 tunnin mittaisia ilman kummempia kusitaukoja , ruokatunnista nyt puhumattakaan.
- Palkkaa maksetaan
Tehdystä työstä saa palkkaa mutta ei syömisestä. Aloitutus ja lopetusajan väli on palkallista vähennettynä korkeintaan 1 tunti palkatonta taukoa.
- alaa vaihtanu
on pelkkä omien virheidensä katkeroittama idiootti, jonka näkemykset tai kokemukset ovat vain hänen omien mielikuvituksiensa tuotoksia, eivät mitenkään sellaisenaan alaan liittyviä. Näitä poloisia valitettavasti on niin tällä alalla, kuin varmasti muillakin aloilla.
Onhan toki ns. kehitysongelmaisillekkin koetettava järjestää mahdollisuus osallistumiseen, mutta kyllä se vaatii selkeää priorisointia, ettei mene ihan överiksi.- Ala vaihdettu
Tuskinpa itseedes tiedät mitä sana priorisointi tarkoittaa, mutta hyvähän se on edes leikkiä oppinutta.
Minä sensijaan kerron ja nimenomaan kokemuksesta ja pitkästä sellaisesta vielä kaiken lisäksi ilman isompia virheitä , katkeruudesta nyt puhumattakaan. Pääsinhän sieltä pois, ei se sen kummempaa ja duunit jatkuu toisaalla ja toisissa merkeissä.
Mutta kokemus osoitti että 12 tuntia on pitkä päivä vuositolkulla tehtäväksi. Työrupeamat 5 tuntia ja Wc-käynnit mahdottomia kun ei autoa tahdo saada parkkiin vilkkaalla terminaalialueella ilman että se olisi toisten tiellä tai sitten jätettävä niin kauas että jää sivu ajamattakin vessareissun takia. No mikäs siinä mutta ei se hyvä ole. Eikä joka päättärillä ole edes vessaa ollenkaan.
Ruokatunnin päälle menee helposti työaikaa kun saavut tarpeeksi myöhässä vaihtopaikalle ja seuraava lähtö ruokatunnin jälkeen, josta osa kulunut jo tien päällä , olisi varttitunnin kuluttua joten siirtääkään ei ruokatuntia voi. Kyllähän työnantaja ylitöitä mielellään maksaa mutta kun syödäkin pitäisi. Eipä siis auttanut muu kuin vaihtaa sellaiselle alalle missä ruokatunti ON ruokatunti.
Käyppäs vaikka jostain kirjasta katsomassa mitä se priorisointikin tarkoittaa, saat sinäkin hieman edes jotain kokemusta että edes ymmärrät mitä kirjoittelet katsos kun toiset ei ymmärrä.
Työaika on 80 tuntia(Helb 76.30)/2 viikkoa. Palkaton tauko ENINTÄÄN 1 tunti. Lisäksi voi olla palkallisia taukoja joita ei lasketa työaikaan, sekä palkallisia taukoja jotka lasketaan työaikaan.
- nonstop meno
Päivät pitkiä ja vapaat lyhyitä..............ei muuta.
- drsfg
Ihmettelen miksi liitto ei tee mitään asian hyväksi?
Kellään tietoa onko työajoista ollut akt:n kanssa puhetta, ehkä muuttuisi parempaan suuntaan?Kerrotko miten se sillä muuttuisi parempaan suuntaan? Akt:llä käytännössä täsmälleen samat työajat(ero työajassa 21 min. päivässä). Sidonnaisuusaika on sama jne...
- Aloite AKT:lle
Kuljettajat on joukolla lähettäneet ehdotuksen AKT:lle jossa halutaan 10 tunnin maksimi työsidonnaisuusaika. Saa nähdä mikä pn uusissa neuvotteluissa tulos?
- diamond o`rossi
Naurettavia pellejä koko AKT sakki sanon minä.
Vai oikein ehdotus että 10 tunnin maksimisidonnaisaika. Kyllä tyhmempää jengiä saa kauan ja hartaasti hakea ja jää löytymättä silti.
Lähtökohtana pitäisi olla ihmisille jo viime vuosisadan alkupuolella sovittu 8 tuntia. Eikä mitään ehdotuksia , vaan vaatimus.
Mutta mitäs se AKT muuta tarkoittaa kuin että Aina Kusiset Työajat. - 4+2
diamond o`rossi kirjoitti:
Naurettavia pellejä koko AKT sakki sanon minä.
Vai oikein ehdotus että 10 tunnin maksimisidonnaisaika. Kyllä tyhmempää jengiä saa kauan ja hartaasti hakea ja jää löytymättä silti.
Lähtökohtana pitäisi olla ihmisille jo viime vuosisadan alkupuolella sovittu 8 tuntia. Eikä mitään ehdotuksia , vaan vaatimus.
Mutta mitäs se AKT muuta tarkoittaa kuin että Aina Kusiset Työajat.ja samalla unohdetaan tämä 80 tunnin 2-viikojakso. lähtökohtana pitäisi olla jo viime vuosisadan alkupuolella sovittu "tehdystä työstä maksetaan palkka" (eli jos teet 2 viikossa 50 tunta töitä saat 50 tunnin palkan)
- Kerro ihmeessä
Parempi tapa toimia. Vai pitääkö toimia niinkuin sinä ja kiroilla vaan itsekseen eikä tehdä mitään asian eteen.
- Pois hommista
Aivan viime vuosisadan aikaa bussikuskin tyoaika.
8 tunnin tyoaika ja piste, se tavoitteeksi, ei tyo0aikaan kuulumattomia taukoja, noilla venytetaan paivat ja jaksot pitkiksi.
Ala kuntoon ja heti!Sinä varmaan osaat kertoa keinot tähän? Millä muulla alalla tarvitaan 2 kertaa enemmän työntekijöitä ruuhka-aikoina eli n. klo. 6-10 ja 15-19?? Kerrotko miten kaikille kuljettajille järjestetään 8 tunnin työpäivät? Ole hyvä, kerro tässä ja nyt!?Tätä olen täällä kysynyt monelta muultakin joiden mielestä se on ihan helppoa, muillakin aloilla se on mahdollista, eipä ole vielä tullut vastausta! Ainoa vaihtoehto olisi se että bussit kulkisivat samoilla vuoroväleillä aamusta iltaan, ruuhka-aikaan siis sama n. vartin vuoroväli kuin keskipäivällä ja illalla...
- sinulle kysymys
NM. pois hommista. Sinäkö tuon 8 tunnin ehdottomuuden aiheuttamat kustannukset maksat? Sinäkö hankit kaikki asian vaatimat kuljettajat/kaluston?.
On niin helppoa huudella, kun ei edes siitä omasta työstään ota sitä vastuuta joka pitäisi ottaa, eli mentaliteetilla. Ei ole euroakaan kiinni! Villä rantees auki, sillä kaltaisiasi luusereita on on liikaa alalla, joille mikään ei kelpaa/haluta tehdä, mutta kaikkia pitää saada.- nimnimnim
Miettikääs miksi esim lentoemot tekee vain murto-osan 40 viikkotyöajasta ja saavat siitä huolimatta huomattavasti kerkiarvoa paremman palkan.. Siis aivan turha vaahdota ettei voi järjestää 8 tuntisia päiviä. Tai ainakin yli 8 tunnin päivästä pitäisi tulla lisiä kohtuuden nimissä.
nimnimnim kirjoitti:
Miettikääs miksi esim lentoemot tekee vain murto-osan 40 viikkotyöajasta ja saavat siitä huolimatta huomattavasti kerkiarvoa paremman palkan.. Siis aivan turha vaahdota ettei voi järjestää 8 tuntisia päiviä. Tai ainakin yli 8 tunnin päivästä pitäisi tulla lisiä kohtuuden nimissä.
Kerropa sinä miten 8 tunnin päivät järjestetään? Kukaan muu ei ole siihen vielä pystynyt...
- vmhfmfg,gf,
nimnimnim kirjoitti:
Miettikääs miksi esim lentoemot tekee vain murto-osan 40 viikkotyöajasta ja saavat siitä huolimatta huomattavasti kerkiarvoa paremman palkan.. Siis aivan turha vaahdota ettei voi järjestää 8 tuntisia päiviä. Tai ainakin yli 8 tunnin päivästä pitäisi tulla lisiä kohtuuden nimissä.
Lentoemojen kuten kaikkien muidenkin palkat ovat neuvottelukysymyksiä ja työn haluttavuudesta yms. asioista kiinni.
Lennonjohtajatkin tienaavat 7500 e/kk vaikka viikottainen työaika on 35 tuntia, josta varsinaisesti ollaan lentoja ohjailemassa noin puolet; eli 16 tuntia viikossa ovat varsinaisessa työssä ja loput levolla.
Ja yli 8 tunnin päivästä maksetaan ihan hyvää korvausta, eikös se 15 euroa/tunti lähes kouluttamattomalle ole ihan ok ? - Alalla olin 10 vuot
vmhfmfg,gf, kirjoitti:
Lentoemojen kuten kaikkien muidenkin palkat ovat neuvottelukysymyksiä ja työn haluttavuudesta yms. asioista kiinni.
Lennonjohtajatkin tienaavat 7500 e/kk vaikka viikottainen työaika on 35 tuntia, josta varsinaisesti ollaan lentoja ohjailemassa noin puolet; eli 16 tuntia viikossa ovat varsinaisessa työssä ja loput levolla.
Ja yli 8 tunnin päivästä maksetaan ihan hyvää korvausta, eikös se 15 euroa/tunti lähes kouluttamattomalle ole ihan ok ?Liksaa lisaa, aivan surkea palkka kun katsotana vastuu ja tyopaivien pituudet, itse vaihdon varastoon kello 7-15 paiva ja liksa sama kuin bussikuskina, astuu rajoittuu, siihen et ehtii kahville ajoissa!
Busakuskin homma on pa ja Akt ei tee tarpeeksi olojen inhimilliseksi saamiseen. - diamond o`rossi
Alalla olin 10 vuot kirjoitti:
Liksaa lisaa, aivan surkea palkka kun katsotana vastuu ja tyopaivien pituudet, itse vaihdon varastoon kello 7-15 paiva ja liksa sama kuin bussikuskina, astuu rajoittuu, siihen et ehtii kahville ajoissa!
Busakuskin homma on pa ja Akt ei tee tarpeeksi olojen inhimilliseksi saamiseen.Kyllä se 8 tuntia max on onnistunut ja onnistuu muillakin aloilla missä on tietyt punaiset hetket jolloin kiirettä on , sekä sitten taas hiljaisempaa päivällä.
En ole ainakaan kuullut että kaupankaan alalla, jossa asiakasmäärät painottuvat tiettyihin kellonaikoihin , venytettäisiin työpäivää tai teetettäisiin se useammassa osassa pitäen työntekijä kiinni kellonympäri.
Ei mitään jaksotöitä vaan 8-tuntiset päivät kuten muillakin aloilla ja työnantajan murhe jos työmäärä jää vähäisemmäksi kuin 40-tuntia viikossa. Mutta kuten olenhan jo useaan otteeseen todennut ja täälläkin tuonut julki , AKT ajaa isäntärenkien ja muidenkin elämäntapakuljettajien joilla ei ole muuta elämää kuin auton hytti , heidän asioitaan tyytyen korkeintaan 10 tunnin sidonnaisuuteen pudottautuen. 8-tuntiahan olisi pyhä loukkaus työnantajia kohtaan. Täytyyhän koko elämä uhrata heidän hyväksi. Sitä vartenhan on AKT joka sen mahdollistaa. Seuratkaa vain sitä lippua niin hukka perii. - ammattilaisia
vmhfmfg,gf, kirjoitti:
Lentoemojen kuten kaikkien muidenkin palkat ovat neuvottelukysymyksiä ja työn haluttavuudesta yms. asioista kiinni.
Lennonjohtajatkin tienaavat 7500 e/kk vaikka viikottainen työaika on 35 tuntia, josta varsinaisesti ollaan lentoja ohjailemassa noin puolet; eli 16 tuntia viikossa ovat varsinaisessa työssä ja loput levolla.
Ja yli 8 tunnin päivästä maksetaan ihan hyvää korvausta, eikös se 15 euroa/tunti lähes kouluttamattomalle ole ihan ok ?Samoin lähes kouluttamattomalle lentoemolle pitää rittää 15€/h eikö niin. Sitten jos on oikein kouluttautunutkin kuten lennonjohto, niin hyväksyttäköön reilu korotus siihen vaikka 50% eikö niin.. Tai sataman ahtaajan, tai paperimiehen tai..tai jotka ova huippukoulutettuja ja vastaavat jatkuvasti kymmenien ja satojen ihmisten turvallisuudesta... pitää tienata n 100% enemmän kuin suorastaan turhaa työtä tekevä bussinkuljettaja jolla ei juuri ole mitään vastuuta eikä osaamista tarvita.. Tai mikä koulutus on kymmenet vuodet virassaan olleilla virkamiehillä..? Tai poliitikoilla..? Taitaa muutamat tienata yli 15€/h vai miten..? Luuletko että bussinkuljettajilla ei oikeasti ole mitään koulutusta? Siellä on insinööriä, rakennusmiestä, opettajaa, ym paljon. Sen lisäksi vähintään puoli vuotta koulutusta jatkuva lisäkoulutus teoriaa ja käytännössä lisää, 12 v kokemuksella osaat jotain ja saat vasta täydet palkanlisät. Siihen mennessä olet kuljettanut satoja tuhansia ihmisiä ja ollut vastuussa turvallisuudesta.
- sinulle rakas
nimnimnim kirjoitti:
Miettikääs miksi esim lentoemot tekee vain murto-osan 40 viikkotyöajasta ja saavat siitä huolimatta huomattavasti kerkiarvoa paremman palkan.. Siis aivan turha vaahdota ettei voi järjestää 8 tuntisia päiviä. Tai ainakin yli 8 tunnin päivästä pitäisi tulla lisiä kohtuuden nimissä.
NM. nimnimnim. Ryhdy lentoemännäksi, niin ei tartte perkele kadehtia tuotakaan ammattiryhmää. Vitun luuseri.
diamond o`rossi kirjoitti:
Kyllä se 8 tuntia max on onnistunut ja onnistuu muillakin aloilla missä on tietyt punaiset hetket jolloin kiirettä on , sekä sitten taas hiljaisempaa päivällä.
En ole ainakaan kuullut että kaupankaan alalla, jossa asiakasmäärät painottuvat tiettyihin kellonaikoihin , venytettäisiin työpäivää tai teetettäisiin se useammassa osassa pitäen työntekijä kiinni kellonympäri.
Ei mitään jaksotöitä vaan 8-tuntiset päivät kuten muillakin aloilla ja työnantajan murhe jos työmäärä jää vähäisemmäksi kuin 40-tuntia viikossa. Mutta kuten olenhan jo useaan otteeseen todennut ja täälläkin tuonut julki , AKT ajaa isäntärenkien ja muidenkin elämäntapakuljettajien joilla ei ole muuta elämää kuin auton hytti , heidän asioitaan tyytyen korkeintaan 10 tunnin sidonnaisuuteen pudottautuen. 8-tuntiahan olisi pyhä loukkaus työnantajia kohtaan. Täytyyhän koko elämä uhrata heidän hyväksi. Sitä vartenhan on AKT joka sen mahdollistaa. Seuratkaa vain sitä lippua niin hukka perii.Onko käynyt mielessä että esim. kaupan kassat voivat tehdä siellä muita töitä hiljaisempana aikana? Esim. täytellä hyllyjä jne... mitäs hommia bussikuskille annetaan klo. 10-15 väliseksi ajaksi? Moni täällä sanoo että helppo järjestää, kukaan ei vaan osaa kertoa MITEN?
- Kaupan työajat
helbkuski kirjoitti:
Onko käynyt mielessä että esim. kaupan kassat voivat tehdä siellä muita töitä hiljaisempana aikana? Esim. täytellä hyllyjä jne... mitäs hommia bussikuskille annetaan klo. 10-15 väliseksi ajaksi? Moni täällä sanoo että helppo järjestää, kukaan ei vaan osaa kertoa MITEN?
Pienessä ja keskisuuressa kaupassa on yksi täysaikainen työntekijä. Muut tekee sopimuksen jossa sovitaan takuu tuntimäärä mikä vaihtelee 20-30 viikossa.
Työajat painottuu ruuhka-aikoihin. Turhaa ihannointia kaupan työajoista kun ei tiedetä totuutta. Ainoa parempi asia kaupan sopimuksissa on iltatyökorvauksissa.
AKT tekee sopimuksia myös kuorma-autokuskeille. Kuitenkin suuri osa kuskeista ajaa halvemmalla kun sopimukset edellyttää.
Ihan turha kuvitella että kuskit päättäis yhdessä jotain kun sitä ei pyty kuitenkaan toteuttamaan.
- helbharri
kyllähän tää on iha törkeän vammaista kun katsoo työvuorolistaa. monta 8h päivää ja KAKSI 4-5 tunnin päivää, jotka sitten tasaa nuo kaikki pitkät. ei perkele.
- nobinaharri
Täällä 12 tuntisia ja lyhyillä päivillä pomo pyytelee ylitöihin ja jos kieltäydyt , pitkiä rupeamia ja päiviä riittää.
Jos listassasi on kaksi 4-5 tunnin päivää, ne loput 8 päivää ovat siis korkeintaan 9 tuntisia...
- Tarkennusta
helbkuski kirjoitti:
Jos listassasi on kaksi 4-5 tunnin päivää, ne loput 8 päivää ovat siis korkeintaan 9 tuntisia...
AKT:n sopimuksella tekevillä on usein jaksossa 4 lyhyttä ja 6 pitkää päivää. Sidonnaisuusaika useimmiten 95 tuntia 2viikkojaksossa.
- kiva lähtee lomalle
kuun vaihteessa, kun viimonen työpäivä loppuu perjantaina29.07 jo klo.10,06 sitten pari vaparia ja vasta maanantaina aloittelisi lomia. No myönnetään että tuo Torstaikin on sellanen luppopäivä, joka on jo 11.15 jälkeen ohi. En voi käsittää ku kaikki aina valittaa, että lomille lähtiessään tekevät pitkiä päiviä? Outo homma.
- Nobea Kuski
Varmasti saadaan tyoajat kuntoon, kun laitetaan tauot tyoaikaan kuuluviksi.
Akt:lta vaaditaan hommaan muutakin kuin p-puheita, eli bussikuskin tyoaika 2000-luvun tasolle.
Tyopaivan pituus 7-8 tuntia ja se on se, miksi yksi ammatti on jota kyykytetaan..
Aina on noita pomojen nuolijoita, joiden mukaan pitaa ajaa 16 tuntia ja ilman lomia, jotta firma kannattaa, mutta rajansa kaikella, Akt ruvetkaa hommiin, on saatu tarpeeksi.- guttentaag
Joo, laitetaanpa vaan tauot työaikaan kuuluviksi !! Samalla tietenkin laitetaan¨
vastaavasti että vapaa-ajalla on tehtävä ilmaiseksi duunia, silloinhan se olisi
tasapuolista! - millon sun on
Nobea kuski tarttenu ajaa 16 tuntisii päivii. Millo sun on pitäny on ollut pakko olla pitämättä ansaittuja lomia? Sä et oikeesti edes tunne tuota aikaa , jolloin oikeesti tehtiin 16 tuntisii päiviä. Nilkki, oo tyytyväinen että saat olla duunis, sillä tollanen lusmu on jokseenkin riskitapaus missään ammatissa. Sä et ymmärrä enempää 1900 etkä 2000 luvusta. mee vittu kerään käpyjä sinne savon takamaille josta lienet kotoisin, sillä kukaan sivistyksen parissa elänyt ei moisia stooreja kehtaisi eetteriin heittää.
- 5+20
millon sun on kirjoitti:
Nobea kuski tarttenu ajaa 16 tuntisii päivii. Millo sun on pitäny on ollut pakko olla pitämättä ansaittuja lomia? Sä et oikeesti edes tunne tuota aikaa , jolloin oikeesti tehtiin 16 tuntisii päiviä. Nilkki, oo tyytyväinen että saat olla duunis, sillä tollanen lusmu on jokseenkin riskitapaus missään ammatissa. Sä et ymmärrä enempää 1900 etkä 2000 luvusta. mee vittu kerään käpyjä sinne savon takamaille josta lienet kotoisin, sillä kukaan sivistyksen parissa elänyt ei moisia stooreja kehtaisi eetteriin heittää.
tuollainen viimeisin lausahdus ei juurikaan viittaa sivistykseen , pikemminkin päinvastoin.
- JEEJEE?
"Eli jos on täysipitkä vuoro, heillä on virallisesti kaksi kahdenkymmenen minuutin taukoa, jolloin he voivat ruokailla, perustelee ylikonstaapeli Kari Jokinen eteläisestä poliisipiiristä lehdelle."'
Siinä kommenttia POLIISIEN tauoista mm.ssa.
Meillä bussikuskeilla ruokatauko ja kahvitauko yhdistetty erittäin usein. ja on vain yksi "pitkä tauko" päivän aikana. Missä vika? - 90-5
Hoitoalalla esim. kotisairaanhoidossa on oikeus ruokailla tyoaikana, miksi on mahdotonta ettei bussikuskille voi laatia edes normiihmisen paivaa eli 8 tuntia korkeintaan tunnin ruokatauko ja loput tauot tyoaikaan kuuluvia.
Miksi Akt ei asiaa hoida kuntoon,nimenomaan paikallisliikenteessa kaikki onnistuisi ,mutta tahto puuttuu ja aina on koiranleukoja,jotka ajattelee, kun ennekin ajettiin,ei voi muuttaa..
ala ei houkuttele kun muissa hanttimossa saa paremmin ja normaali-ajalla.
Nim guttentaagillakan ei korvien takan paljon liikahda,miksi muilla aloilla on asiat hoidettu paljon paremmin?
Tarvitseeko bussikuski omaaaikaa, harrastuksia, kotia, sosiaalista aikaa,monen mukaan ei tarvitse ja Aktsuostuu siihen - Tuliko mieleen
AKT ei voi yksin määrätä työajan pituutta vaan sen on neuvoteltava paras mahdollinen vaihtoehto.
- diamond o`rossi
Osoitettu jo moneen kertaan että AKT .ltä ei löydy neuvottelutaitoa kuin huonompiin vaihtoehtoihin. Kokematonta höynäytettävää porukkaa neuvottelupöydissä.
- Imoittaudu ihmeessä
Heti huomenna ilmoittaudut AKT:ssä ja esität miten saadaan neuvottelut onnistumaan. Taidat kuitenkin olla vaan hyvä haukkumaan mutta et itse osaa senkään vertaa neuvotella.
- Sairaana pois
No kannattasi kattoo hiukan muita ammattialoja ja vaikka neuvoo ottaa.
Miksi poliiseilla on tyoaikaan kuuluvat tauot, enta kotihoidossa, tai konttorissa?
Miksi kuskilla on 3 tunnin taukoja, joita ei lueta tyoaikaan?
Miksi Akt ei toimi kun ajetaan kaupunkilinjoilla, tahti on kova ja kiire, moni kuukahtaa ja virta loppuu.. - ja paskan marjat
Sairaana pois kirjoitti:
No kannattasi kattoo hiukan muita ammattialoja ja vaikka neuvoo ottaa.
Miksi poliiseilla on tyoaikaan kuuluvat tauot, enta kotihoidossa, tai konttorissa?
Miksi kuskilla on 3 tunnin taukoja, joita ei lueta tyoaikaan?
Miksi Akt ei toimi kun ajetaan kaupunkilinjoilla, tahti on kova ja kiire, moni kuukahtaa ja virta loppuu..kyse on vaain siitä, ettet kehtaa tehdä edes sitä normaalia, jota jokaisella alalla tehdään. Mikä helkatin eritapoaus sä oletat olevasi. Bussikuskit eivät ole mitenkään "orjuutettuja" kuten jotkin väittävät (eivät toki kaikki) , mutta heidän juttunsa ei perustukkaan normaali ajatteluun, vaan työn välttelyyn ja tulojen maximoimiseen.
Näitä "kirvesmiehiä" ja muita työntutkijoita" on jotenkin ajautunut alalle, johon eivät selkeästikkään kuulu.
Näillä ei selvästikkään ole kykyä saati halua orientoitua alalle, jota kutsutaan palvelualaksi. Miksi siis tälläiset riidanhaluiset ja alaa turmelevat tyypit seilaavat ammatillisesti oikein asennoituneen joukon mukana? Vastaus lienee siinä, etä muualla näille ei olisi edes sitä mahdollisuutta, mitä kuljetusala tarjoaa. Tosin lassinen/Tikanoja olisi parempi sijoituspaikka ko. tyypeille. - diamond o`rossi
Luuletko etten ole apuani tarjonnut AKT.llekin mutta kolme kertaa saat arvata onko kelvannut. Katsos kun tuloksia syntyisi , mutta autotkin seisahtelisivat myös siellä täällä sen saavuttamiseksi. AKT on työnantajien ja elämäntapakuljettajien sekä kyllämiesten liitto jossa ei hyväksytä parannuksia siihen suuntaan kuten muilla aloilla on. Lähinnä kysymys työpäivien pituudesta ja aikaulottumista , eikä palkkakaan siihen työtuntimääräänkään nähden mikään ruhtinaallinen ole.
Sen takia käyttävät yksinkertaista porukkaa joille 10 tuntiakin on jo saavutus työajan lyhentämisestä. - hieman uupunut
ja paskan marjat kirjoitti:
kyse on vaain siitä, ettet kehtaa tehdä edes sitä normaalia, jota jokaisella alalla tehdään. Mikä helkatin eritapoaus sä oletat olevasi. Bussikuskit eivät ole mitenkään "orjuutettuja" kuten jotkin väittävät (eivät toki kaikki) , mutta heidän juttunsa ei perustukkaan normaali ajatteluun, vaan työn välttelyyn ja tulojen maximoimiseen.
Näitä "kirvesmiehiä" ja muita työntutkijoita" on jotenkin ajautunut alalle, johon eivät selkeästikkään kuulu.
Näillä ei selvästikkään ole kykyä saati halua orientoitua alalle, jota kutsutaan palvelualaksi. Miksi siis tälläiset riidanhaluiset ja alaa turmelevat tyypit seilaavat ammatillisesti oikein asennoituneen joukon mukana? Vastaus lienee siinä, etä muualla näille ei olisi edes sitä mahdollisuutta, mitä kuljetusala tarjoaa. Tosin lassinen/Tikanoja olisi parempi sijoituspaikka ko. tyypeille.Ja Paksan Marjat oli taas kikkura, kakkara kokkari, joka esintyy pikku herrana ja aina duunaria vastaan.
Miksi siis kuskille ei samoja oikeuksia kuin muille ihmisille.
Eiko Kikkuran pollaan mene, et kuski ajaa 11 tunnin paivan ja tauko paalle, kun normaali-ihminen tekee 8 tunnin vuoron ja usein tauko sisaltyy siihen.
Taitaa olla paskan marjojen lisukkeena kusta pollassa ja paljon, varsinkin kun hyppii puolueesta toiseen kuin kikkuranuppi. - timanttinen apu?
diamond o`rossi kirjoitti:
Luuletko etten ole apuani tarjonnut AKT.llekin mutta kolme kertaa saat arvata onko kelvannut. Katsos kun tuloksia syntyisi , mutta autotkin seisahtelisivat myös siellä täällä sen saavuttamiseksi. AKT on työnantajien ja elämäntapakuljettajien sekä kyllämiesten liitto jossa ei hyväksytä parannuksia siihen suuntaan kuten muilla aloilla on. Lähinnä kysymys työpäivien pituudesta ja aikaulottumista , eikä palkkakaan siihen työtuntimääräänkään nähden mikään ruhtinaallinen ole.
Sen takia käyttävät yksinkertaista porukkaa joille 10 tuntiakin on jo saavutus työajan lyhentämisestä.voi että, eikö timanttinen apu ole kelvannut nihinkään, miksiköhän? Hark hark hark......
Diamond, sitten kun sulla on oikeesti jotain tarjottavaa, niin palaa sekä tälle palstalle, että tarjoo "asiantuntemustasi" myös ATK.lle tai Työnantaja puolelle. Muussa tapaukseesa ota yhteyttä lähimpään mielnterveyshoitajaan tai vrt, tahoon, joka ohjaa sinut jatkohoitoon. hieman uupunut kirjoitti:
Ja Paksan Marjat oli taas kikkura, kakkara kokkari, joka esintyy pikku herrana ja aina duunaria vastaan.
Miksi siis kuskille ei samoja oikeuksia kuin muille ihmisille.
Eiko Kikkuran pollaan mene, et kuski ajaa 11 tunnin paivan ja tauko paalle, kun normaali-ihminen tekee 8 tunnin vuoron ja usein tauko sisaltyy siihen.
Taitaa olla paskan marjojen lisukkeena kusta pollassa ja paljon, varsinkin kun hyppii puolueesta toiseen kuin kikkuranuppi.Jos ajat 11 tunnin päivän, vastaavasti sinulla on oltava myös viiden tunnin päivä, muilla aloilla ei taida olla?
- Veolian Kuski
On se kumma, kun lapiomies tekee 8 tuntia ja on taukoja, konttoristi tekee 7,5 tuntia ja on taukoja, niin muutkin, mutta bussikuski ajaa 11 tuntia ja tauot omaa aikaa paalle.
Hereille nyt tekin lapamadot, jotka pitkia vuoroja puolstatte ja porvaria kailotatte, vaikka itse asutte kaupungin vuokra-luukussa ja mielenterveys heitelee..
Korjaus kuskin asita kuntoon ja lipojat muualle. Akt olis aika TOIMIA- teillä veolialla
lienee asiat huonosti. Täällä seinän takana Nobinalla, menee paremmin. Mutta ole onnellinen, sillä itte oot firmasi valinnut, tai sanotaan että todennäköisesti päässyt siihen toiseen mahdolliseen, jossa ei olla niin turhan kranttuja.(toinen on HELB)
Tosin sikäli jos huhut pitää paikkaansa niin Veolialle ei juuri lisää rekrytoida, kun firma on myynnissä. - Mistä kuulit
teillä veolialla kirjoitti:
lienee asiat huonosti. Täällä seinän takana Nobinalla, menee paremmin. Mutta ole onnellinen, sillä itte oot firmasi valinnut, tai sanotaan että todennäköisesti päässyt siihen toiseen mahdolliseen, jossa ei olla niin turhan kranttuja.(toinen on HELB)
Tosin sikäli jos huhut pitää paikkaansa niin Veolialle ei juuri lisää rekrytoida, kun firma on myynnissä.Oliko Esson baarista vai hevosmiesten tietotoimistosta. On varmaa tietoa kummasskin saatavilla.
- diamond o`rossi
Siinä se nähdään AKT.n saamattomuus kun suositaan pitkiä päiviä.
Mutta miettikääpä sellaiset jotka miettiä osaavat , että mitähän se AKT tekisi / voisi, kun kuljettajat yksituumaisesti vain kieltäytyisivät lopulta ajamaan yli 8 tuntia vuorokaudessa.Pitäisivät lisäksi tauotkin kuten muilla aloilla.
Voisi tulla nootti että ei noin saa tehdä. Työnantajat loukkaantuu ja niille tulee paha mieli hyi hyi.
- 2+1
no toimittakaa tietoo jatkuvasti sinne AKT:lle . ei yksi narina porukassa paljoo vaikuta. lähetelkää postia sinne AKT:n suuntaan jatkuvasti vaikka sähköisesti. ja osoittakaa epäkohtia omissa vuoroissannne ja käytännöistä työmaallanne.
täällä kyllä naristaan ,mutta mitä hyötyä siitä on jos tieto ei kulje. ja itse valitsette omat edustajanne joko äänestämällä tai jättämällä äänestämättä. ja vaatikaa valitulta luottohenkilöltä tekoja todistetusti eikä vaan pelkkää suunsoittoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752