Olisiko mahdollista koota ryhmä kasaan, jonka kanssa voisi muuttaa pois Suomesta tulevaisuudessa?
Idea juolahti mieleen, kun rymässä tilataan tuotteita esim. Saksasta.
Ryhmässä voitaisiin selvittää asiat, mitä pitää ottaa huomioon. Esim. mihin kannattaa muuttaa, esim. Saksaan tai Ruotsiin. Kielen opiskelut, ammatti, asumis, ym. asiat. Olisi myös hyvä jos uudessa maassa olisi sitten kavereita, joiden kanssa olisi hyvä totuttautua uuteen yhteiskuntaan.
Eikö olisi herkullista ajatella, miten päättäjillä alkaa alahuuli väpättämään, kun Suomalaiset ryhmissä alkaisi valua pois täältä verohelvetistä, kalliista "lottovoittajien" maasta. Paras olisi kun päätäjät jäisi tänne Suomeen näiden maahanmuuttajien kanssa keskenään säätämään asioita.
Olen miettinyt monesti, miten voisi muuttaa pois Suomesta, mutta yksin tämä tuntuu aika ankealta.
1970-luvulla Ruotsiin muutti paljon Suomalaisia työn perässä ja Ruotsissa oli paljon Suomalaisia, olen itse tämän sukupolven tuotos, syntynyt ja asunut Ruotsissa 11 vuotiaaksi asti.
Ryhmässä pois Suomesta?
3
<50
Vastaukset
- Minä-,.
Yleislakko olisi toimivampi tapa. Niin kauan lakossa kun kansan mielipide painaa enemän kuin jonkun passkan YK:n. Sosiaalipummineekkkerit vitttuun Suomesta ja heti. Siihen lähden mukaan vaikka heti.
- aloittaja,
Minä olen kyllä tykännyt asua Suomessa, on täällä puolensa, oma kotimaa (Suomi = Suomi), vaikka olenkin syntynyt Ruotsissa, eli Suomihan ei ole periaatteessa minulle edes se kotimaa. Alkaa silti ahistaa yhä enemmän tämä meno täällä Suomessa. Melkein toivon että vanhempani olisi jäänyt sittenkin Ruotsiin.
Kun edesmennyt äitini asui vielä Ruotsissa (2009 kuoli) ja siellä käydessä tuntui että siellä on kerta kaikkiaan kaikki 100 kertaa paremmin kuin täällä Suomessa. Autot on paljon parempia ja halvempia, tiet ovat leveämpiä, ruoka halvempaa, alkoholi halvempaa, jne. Hemmetti, miksi jouduin tänne Suomeen!?!?
Olen totaalisesti unohtanut Ruotsin kielen 25 vuodessa ja se harmittaa, muutoin olisin jo Ruotissa. Varmasti palautuisi nopeasti jos kertaisi Ruotsin kieltä.
Minusta yleislakko ei auta, ei Suomalaiset siihen ryhdy, eikä se ole riittävä pelote. Suomalaiset kapinoi vaan täällä netissä. Kuten minäkin nyt.
Mutta jos tosiaan ryhmä päättäväisiä Suomalaisia saataisiin kokoon, jotka todella ovat kyllästyneet tämän maan menoon ja haluavat pois täältä, varmasti uutisiin menisi tämä ilmiö!
Mitä olen asunut Ruotsissa pentuna, ei se ole mitään hirveää. Sanon suoraan että hyvin siellä elää, pitää vain oppia kieli ja oppia maan tavoille kieltä myöten, hyvin se menee.
- muutamme..
Kannatan, minne lähdetään ja pian..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770