Minulla on lähes kaikki velat ulosotossa. Se oli avomiehen kansaa yhteinen päätös kun maksusuunitelmia oli liikaa. Sinne maksan nyt lähes 600€/kk (ylisuojaosuus, vapaehtoisesti) ja loput 400€ tuloistani (käyn töissä sekä olen kotona lastemme kanssa) elämiseen.
Kysymys onkin että tietääkö joku jos on laillista olla lähettämättä velkaa ulosottoon?
Sain tänään kuuluisalta Flexcash Oy:ltä laskun vipistä joka oli otettu 2009 ja siinä lukee että eivät päästää velkaa vanhemaan ja sitä ei unohda. Tarkoitakto se sitten että eivät lähettää heidän velkoja eteenpäin?? Ei ole kyse siitä että haluan päästää velat vanhemaan, vaan haluan maksaa kaikki ulosoton kautta.
Asiallinen vastaus kiitos!
Ulosotto ja Flexcash
2
224
Vastaukset
- 15+5
ootko tyhmä...miksi et tekisi maksusuunnitelmaa tuon firman kanssa vai onko lasku liian iso? Jos kerta maksat vapaaehtoisesti uo:lle ylmääräistä niin käytä ne ylimääräiset tähän flexcashin velan hoitamiseen.
Itse kysymykseen, ei tietääkseni firma voi pitää laskua iäisyttä itsellään vaan sen on haettava saatavalleen oikeuden päätös ja sitten se on ulosottokelpoinnen. Ja juurikin tämän takia sun kannattais tehdä se maksusuunnitelma koska joudut lisäksi maksamaan oikeudenkäyntikulut ym ylimääräistä.
Järki käteen! Olipa hölmö kysymys. Tietenkin on laillista olla lähettämättä velkaa ulosottoon. Ei mikään laki pakota velkojaa siirtää saataviaan ulosottoon. Voi olla velkojan kannalta ihan hyväkin ratkaisu, että laskua ei pistetä ulosottoon, vaan sitä yritetään periä suoraan ja katkaistaan kolmen vuoden välein saatavan vanhentuminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1495808Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella344166Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan03520Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv492731No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452520- 312494
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv322468- 162338
- 432055
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h262015