Kokemuksia hihhuleista

Tapahtui kymmeniä vuosia sitten.Helsingissä vaikutti lahko,jonka "veljille" ystävä suositteli minua.Lähdin autolla kotikaupungistani heidän mukanaan Helsinkiin.Perillä huomasin,että porukka oli todella outoa.Heissä oli jotain kummallista.Minut kutsuttiin takahuoneeseen ja istuin sohvalle.Molemmille puolilleni polvistui"veli" He käskivät minun toistaa perässä:Olen kurja syntinen ihminen"En pystynyt.Sittel alkoi pelottelu:"se on se" "niin on,se on saatana"Kun en pelottelusta huolimatta inahtanutkaan,tuli ilmi totuus:Luuletko,että me muuten vaan haetaan tänne ihmisiä kokoukseen ja tarjotaan matkat ja yösija.Sinun piti liittyä seurakuntaan."En ollut luvannut mitään.Minulle oli takahuoneessa varattuna valkoinen kauhtana ja kylpyamme täynnä vettä!Sain matkarahat kotiin.Parin vuoden kuluttua lehdet kirjoittivat lahkon perustajasta.Hänen kotoaan löytyi pistooli ja hän ryypiskeli.Lahko hajosi.Onko muilla vastaavia kokemuksia?Mitä mieltä uskikset ovat tästä?Oliko se piru vai jumala,joka sulki suuni?

28

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perhana sanosisis

Meil tääl Turuus lähetetään vai kummottos ateistit vain ystävällisesti vihtahousun tulisijoil. Kyl mar sit hän o parast mitä ateistit voivat uskovien mielest saara. Uskovat ovat niin lähimmäisrakkait.

• Ullakkovaikoeiköolla

Tarinasi on järkyttävä.
      Kerron hieman toisenlaisesta kokemuksesta, joka tapahtui eräälle mustalaismiehelle Suomenlinnassa eräänä lokakuisena yönä hänen jäätyään sinne viimeisen lautan mentyä kaksi vuotta sitten. Hän oli aikamoisessa laitamyötäisessä ja se oli ilmeinen syykin siihen, että hän jäi saarelle jumiin. Koska oli kylmää ja sateista hän etsiytyi muurien uumeniin erään avonaisen oven kautta.

Kun seuraava lautta kahden vuoden kuluttua palasi ja toi mukanaan uusia vierailijoita, nämä järkyttyivät luurangosta joka löytyi erään muurin sisältä.
      Järkyttävintä ei kuitenkaan ollut itse luuranko, vaan se, että miehen jäännökset olivat yltä päältä lokin ulosteen peitossa. Kukaan ei osannut vastata siihen, miten oli mahdollista, että lokit olivat sankoin joukoin ja ilmeisen säännöllisesti hakeutuneet niin vaikeapääsyiseen paikkaan muurien sisällä.
      Mitä tästä opimme?

• Emme mitään

Yhtä huono provo kun tuo aloituskin.

• hellarit hei ...

"Kun seuraava lautta kahden vuoden kuluttua palasi...."

Häh, oliko Suomenlinnaan kaksi vuotta lauttayhteydet poikki? En ole kuullutkaan. Koska näin tapahtui, noin kaksi vuotta sittenkö muka - kuten tekstisi antaa ymmärtää?

Tai mainitse edes lähde, josta tarinan kuulit. (Anna kun arvaan: joku helluntaiseurakunta... ?)

• "safirella
      14.7.2011 11:59"

- karmea juttu.

Sanoisin, että Jumalan Henki suojeli sinua, sillä ei evankeliumin asia ja vastaanottaminen ole tuoillaista.

Ihmisille saarnataan evankeliumia ja VAPAAEHTOISESTI sanan vastaanottaneet syntyvät Jmalan valtakuntaan.

Jos Jumalan Sanan, evankeliumin kuuleminen ei saa muutosta aikaan, muu tuollinen kertomasi on tuhoavaa ja tekee vaan pahaa ihmisille.

Milähän oli tuon "ryhmän" nimi, kiinnostaisi tietää?

• Muistaakseni siionseurakunta.

• --!--

Entäpä jos kyseessä oliki SIILOAN seurakunta?
        Silloin tuo kertomasi tapahtuma on hyvinkin uskottava, sillä siiloalaisista oli aikoinaan hyvinkin paljon erilaisia kirjoituksia lehdissä, eikä varmasti ihan aiheettomasti! Heillä nimenomaan oli tapana temmata "pelastettavia" suoraan kadulta, ja arvata voi minkalaisista henkilöistä oli helpoin tapa koota saalista.
        Johtaja Sopanen itse oli kehuskellut että hänellä ei tee tiukkaakaan täyttää päivittäin satoja(?) ihmisiä pyhällä hengellä, ja jotain muutakin vauhdikasta tarinaa häneen liittyi.
        Joitakin kirjoituksia saattaa löytyä internetistäkin, mutta en usko että kovinkaan kattavasti, sillä Siiloan ja Sopasen kultaiset vuodet ajoittuvat jo niin kauas menneisyyteen ettei netti ollut vielä kovinkaan yleinen.

• --!--
        --!-- kirjoitti:

Silloin tuo kertomasi tapahtuma on hyvinkin uskottava, sillä siiloalaisista oli aikoinaan hyvinkin paljon erilaisia kirjoituksia lehdissä, eikä varmasti ihan aiheettomasti! Heillä nimenomaan oli tapana temmata "pelastettavia" suoraan kadulta, ja arvata voi minkalaisista henkilöistä oli helpoin tapa koota saalista.
        Johtaja Sopanen itse oli kehuskellut että hänellä ei tee tiukkaakaan täyttää päivittäin satoja(?) ihmisiä pyhällä hengellä, ja jotain muutakin vauhdikasta tarinaa häneen liittyi.
        Joitakin kirjoituksia saattaa löytyä internetistäkin, mutta en usko että kovinkaan kattavasti, sillä Siiloan ja Sopasen kultaiset vuodet ajoittuvat jo niin kauas menneisyyteen ettei netti ollut vielä kovinkaan yleinen.

Pari aiheeseen sopivaa linkkiä:
        http://huitsinnevada.info/foorumi/index.php?topic=7669.0
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/2518992

• --!-- kirjoitti:

Niinhän se olikin,Siiloanseurakunta!Olet oikeassa.Tapahtumista on kulunut niin kauan,että muistin nimen väärin.

• vastasin kuitenkin

Jos kertomasi on totta niin ei tuo mitään tervettä evankeliointia ole. Kaikenlaista porukkaa voi hengenliisyyden nimissä liikkua ja varsinkin nyt lopunaikoina. voi olla suorastaan jopa huijareita. Ei kannata lähteä mukaan epämääräisten tyyppien mukaan.

Olen itse evankeliumin levittäjä, mutta ei tuollainen tule kuuloonkaan.

Jotenkin tuo loppu kertomuksessasi antaa ymmärtää, että keksit jutun.

• En varmasti keksinyt!Lahko on vaikuttanut Helsingin seudulla 80-luvun puolivälin tienoilla.

• uikgtyugyjgyj

''Olen itse evankeliumin levittäjä, mutta ei tuollainen tule kuuloonkaan.''
        Miten se eroaa siitä, kun sinä käyt vanhainkodeissa kiusaamassa sänkypotilaita?

• Tullikukka
        uikgtyugyjgyj kirjoitti:

Kokemuksia kikkuleista!Te ootte kaikki liian kilttejä!Menkää marttakerhoon.

• Käyn Kimppuun
        Tullikukka kirjoitti:

Kokemuksia kikkuleista!Te ootte kaikki liian kilttejä!Menkää marttakerhoon.

Skitsot veljet ja siskot,ettepä tunnistaneet!:D

• Mitähä?
        uikgtyugyjgyj kirjoitti:

"Miten se eroaa siitä, kun sinä käyt vanhainkodeissa kiusaamassa sänkypotilaita?"
        Muusta en tiedä mutta kyllä ne potilaat ihan itse toivoo paikalle hengen ihmisiä jos itse eivät enää tilaisuuksiin pääse.

• Kokemus 1

Minun eka kokemukseni uskovaisista on mielenkiintoinen, vaikkei yhtään pelottava kokemus. Menin kylässämme vierailevan hihhulinuorten bussiin, kun tulimme kapakista keskellä yötä, olin tuolloin jotain 22 ja aika nätti ja siveällä tavalla hottis, pitkä vaalea tukka jne. Hellari tms. nuoret metsästivät nuoria bussin edustalla ja tarjoilivat teetä ja korppuja.

Minä olen ollut aina überutelias (minusta tuli kultt.tutkija), ja halusin tietää, miten prosessi kulkee, jos tekee mitä käännyttäjät odottavat ja haluavat. Istuskelimme koko ravinteliporukka bussissa, mutta toiset kyllästyivät hihhulijuttuihin ja lähtivät tahoilleen jatkoille ja grillille syömään. Minä jäin bussiin, kun homma oli niin kiinnostavaa ja hihhulinuorten jutut niin outoja, eri kulttuurissa kun olin elänyt. Bussissa riehui päällimmäisenä uskovainen, joku vankilasta päässyt jätkä, entinen huumehörhö. Aika sekopää. Vieressäni oleva kivan oloinen poika selitti, että tosta mesoamisesta ei tarvi välittää, kun se jatkaa vaan sitä samaa huutamista mitä ennen uskoontuloakin.

Juttelin niitä näitä ja päätin kertoa eräälle komealle pojalle, että taisin tulla nyt uskoon, ihan vaan nähdäkseni mitä tapahtuu (laittoivat minut heti kirjanpitoon credit-puolelle). Minun piti sanoa jotain tämän nuoren miehen perässä, en muista oliko se joku uskontunnustus vai mikä. Pidin tosin sormia ristissä selän takana.

Seuraus oli tosi yllättävä. Sain heti miespuolisen ihailijan tästä hihhulikomistuksesta. Vielä yllättävämpää oli, että tämä poika halusi lähteä saatille. Olin ihan puulla päähän lyöty, kun tämä söpö poika kyseli, että olenko minä ajatellut naimisiinmenoa, ja tarjoutui miesystäväkandidaatiksi! Kerroin että no en ole kyllä ajatellut ihan naimisiinmenoon asti. Iskeminen kävi nopeammin kuin kapakissa tai tansseissa ja tyylillä. =) Ja oli tietty mukavaa, kun mies oli selvin päin.

Harmittaa ihan, kun piti jättää homma sikseen. Oli tosi symppis poju. En sentään pystyny näyttelemään uskovaista sen pidemmälle, varsinkin kun tiesin,ettei esiaviollista seksiä olisi kuitenkaan tiedossa, mikä olis kyllä tuon hepun kanssa kelvannut.

• Kokemus 2

Sitten toinen kokemus. Isoon kaupunkiin muutettuani alkoivat Jehovan todistajat vierailla jatkuvasti ovellani. Alaovi kun oli vuokrakasarmissa aina auki. Minun elämänkatsomukseni tässä vaiheessa oli jo henkiseen kehitykseen, universalismiin ja hieman teosofiaan viittaava, eli en ole ateisti enkä myöskään minkään lajin uskovainen. Uskon siis johonkin kosmiseen elämän voimaan ja energiaan (ja muihin universumin asukkaisiin) , joka tätä hommaa pitää kasassa ja tiede selittää ennen pitkää kaiken, mutten usko mihinkään uskontojärjestelmään enkä hyväksy mitään valmiita dogmeja vaan jokaisen pitää etsiä oma totuutensa itse. Minulla on niin hurjia "yliluonnollisia" kokemuksia, että pakko uskoa kun näkee ja vielä selvin päin.

Jehovantodistajia tuli eräänä iltana, kaksi nuorta miestä. He jäivät oikeasti juttelemaan, koska satuin olemaan yksin, ja halusin kuulla miten koulutetut vastausautomaatit itse ajattelevat, vai ajatteleatko mitään, kun olen huomannut, ettei heiltä koskaan sitä kysytä. Peräsin koko ajan heiltä, että he kertovat oman mielipiteensä, eikä sitä, mitä heidän on käsketty sanoa. Osasin itse Raamatun ja muutamia muita uskonnollisia opuksia kannesta kanteen ja olin hyvin varautunut heidän heikkoihin kohtiinsa, raamatunlauseet osasin ulkoa ja osasin viitata oikeisiin säkeisiin. Kävi niin, että miehet kertoivat, etteivät osaa nyt tähän ja tähän sanoa, mutta kysyvät joltain srk-vanhimmalta, joka voisi vastata.

Asetelmat kääntyivätkin nyt toisin päin. Minä aloin opettaa heille omia näkemyksiäni, ja he jäivät oppilaan rooliin, eivätkä he löytäneet mitään vastauksia omiin argumentteihinin. Tuijottivat vaan pitkään ja änkyttivät aikansa. Miehet sanoivat, että heidän on nyt pakko lähteä, mutta lähettävät jonkun muun tilalleen. Huutelin vielä rappukäytävään, että "tehkää parannus". Toinen miehistä kompastui mennessään ja lensi naamalleen portaissa. =)

Oli hauska ja opettavainen kokemus. Ihan kivoja tyyppejä olivat. Ikävämpää on se, kun jehovat laittavat puoli-invalideja asialle tai pariksi terveelle todistajalle: vanhuksia ja liikuntavammaisia rollaattorin kanssa, sairaita, sokeita, kuuromykkiä jne, joille ei kehtaa oikein läsäyttää vartiotornia takaisin, kuten jollekin röyhkeälle ja ylimieliselle todistajalle. Ehkä jehovilta joku taktinen veto juuri tämä sääliinvetoaminen.

• Ainoat ihmiset,joilta sain jotain ymmärrystä on olleet pari jehovantodistajaa.He vetoavat järkeen opetuksillaan.Ja vastuuntunnottoman lahkon jäljet he näkevät selvemmin kuin evlut papit(hain kadotettua järkeäni sieltäkin)Kävin jehovantodistajien kokouksissa,kunnes kuulin heidän taivaskuvauksiaan ja katselin kuvakirjoja,joissa paikasta kerrottiin.Tein viimein itse diagnoosini:Minulta oli mennyt pohdiskeluissa järki ja luulin olevani tarpeeksi älykäs ratkaisemaan ongelman itse.Menin terapiaan.Se auttoi.

• Onpa sinullakin melkoinen tarina. Hienoa että pääsit kuiville uskontojen kuristavasta otteesta ja selvisit siitä mankelista.

Uskontojen edustajat ovat äärimmäisen taitavia manipuloimaan ihmisen tunteita ja ajattelua eri keinoilla. Monet tekevät sitä tajuamatta, koska ovat itse niin sisällä ja vahvasti ehdollistuneita.

• Hyi olkoon!

Avauksen teki huorahtava akka, jonka pöksyt on tulvillaan VALKOVUOTOA!

• Muista hoitosi

Otahan päivän pillerit urpo.

• Kuono umpeen,multinikki!Menenhän kiltisti syömään ehtoollisesi.Minä nappaan rauhoittavan silloin tällöin.En kuitenkaan sinun takiasi,senkin pelle.

• Kellokoskelta?

Oletko päässyt avohoitoon?

• Ei harmita,että sekotin hellareitten siionseurakunnan ja siiloanseurakunnan.Lähes yhtä pipiä porukkaa löytyy hellareista.Suuremmissa kaupungeissa meno on outoa ja kielillä puhumiseen(Autatur) kiinnitetään paljon huomiota.

• --!--

Tutustuhan myös Herra SuuriHerra Leo Melleriin, sillä todennäköisesti vähintäin yhtä paljon löytyy siltäkin suunnalta epäilyttävää toimintaa. Unohtaa ei sovi myöskään kaikkea mikä liittyy Mellerin persoonaan...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      93
      4700
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      4009
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      158
      3807
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2648
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      135
      2598
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2161
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2077
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1850
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1729
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1717
    Aihe