löytyykö kaupoista vhh leipää

2d leivän mussuttaja

?

6

110

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VHH kannattaa
    • 2d leivän mussuttaja

Kiitos! Tämä oli hyvä tieto.

• osa-aika karppi

Aikamoista pehmeätä mössöä on, mutta paahdettuna ok. Kaipaan kiinteämpää ja rukiista tehtyä.

• T2D
        osa-aika karppi kirjoitti:

Aikamoista pehmeätä mössöä on, mutta paahdettuna ok. Kaipaan kiinteämpää ja rukiista tehtyä.

Prismassa se onkin paahtoleipien kilven alla.

Itse olen kakkosena huomannut, että tuo leipä ei nosta verensokereita yhtään. Voi jopa laskea tunnin arvoa. Näin ei ole käynyt aikaisemmin minkään muun leivän suhteen. Tällöin olen syönyt 2-3 siivua. Päällä on ollut vielä voita, leikkelettä ja/tai juustoa. Tuo määrä vastaa siis 6-9 g hiilihydraatteja.

Rukiista on vaikea tehdä noin vähähiilihydraattista. Karppisessakin on ainesluettelon mukaan oikeastaan kaikkea muuta kuin suoraa viljajauhoa. Tällä on saatu aikaan se, että sen energiasisällöstä tulee huomattavan vähän hiilihydraateista.

Olisi hyvä tietysti, jos muutkin leipomot innostuisivat asiaan ja tulisi lisää valikoimaa ja kilpailua markkinoille. Jopa uskoisi, että näin käy, koska isot leipomot ovat julkisuudessakin valittaneet leipämyynnin vähentyneen. Vähähiilidraattisissa leivissä oli varmasti heille ideaa.

• skarppi
        T2D kirjoitti:

Prismassa se onkin paahtoleipien kilven alla.

Itse olen kakkosena huomannut, että tuo leipä ei nosta verensokereita yhtään. Voi jopa laskea tunnin arvoa. Näin ei ole käynyt aikaisemmin minkään muun leivän suhteen. Tällöin olen syönyt 2-3 siivua. Päällä on ollut vielä voita, leikkelettä ja/tai juustoa. Tuo määrä vastaa siis 6-9 g hiilihydraatteja.

Rukiista on vaikea tehdä noin vähähiilihydraattista. Karppisessakin on ainesluettelon mukaan oikeastaan kaikkea muuta kuin suoraa viljajauhoa. Tällä on saatu aikaan se, että sen energiasisällöstä tulee huomattavan vähän hiilihydraateista.

Olisi hyvä tietysti, jos muutkin leipomot innostuisivat asiaan ja tulisi lisää valikoimaa ja kilpailua markkinoille. Jopa uskoisi, että näin käy, koska isot leipomot ovat julkisuudessakin valittaneet leipämyynnin vähentyneen. Vähähiilidraattisissa leivissä oli varmasti heille ideaa.

Täytyypä kokeilla myös.

• Rups
        skarppi kirjoitti:

Täytyypä kokeilla myös.

Ostin myös Karppista ja hyvää on.
        Sokerit pysyivät kohtuullisina ilman insuliinia.
        Mutta ne ilmavaivat...
        Niitä en kestä eivätkä siedä muutkaan perheenjäsenet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4660
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3847
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      184
      3673
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      69
      2098
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1162
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      148
      1109
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1020
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      914
    Aihe