Olen päässyt opiskelemaan yleistä kasvatustiedettä joka oli vähän kuin varavaihtoehtoni, joten kysymys kuuluukin nyt että onko mielestänne kannattavaa ottaa tuo paikka vastaan? Todella paljon kuulee puhetta siitä miten kasvatustiede on huonosti työllistävä ala yms. Kannattaako alan opiskelu mielestänne?
Kasvatustiede- otanko paikan vastaan?
8
196
Vastaukset
- dfsfsdfsdfsdfsdfs
Älä ota. On siellä niitäkin jotka haluaa varasijoilta opiskelemaan oikeasti.
- ..........fdsa
Kai niitä töitä aina lopulta saa :) Mutta jos ei kiinnosta niin ei kannata opiskella. Tietenkin jos yliopistoon pääsee, saat opiskella melkein mitä vain yliopistossa voi opiskella, koska kursseja saa ottaa myös muista aineista ja tiedekunnista (joskus vapaasti, joskus on jotain karsintakokeita). Jos vaikka vuoden lukee jotain ainetta, on varmaan helpompi sitten ensi vuoden pääsykokeissa päästä sisään.
Itse olen kyllä tykännyt kasvatustieteistä, ja sivuainevalinnoilla voi hyvin suunnata sellaisiin töihin jotka kiiinnostavat. - yksi työtön
Sinuna en ottaisi paikkaa vastaan. Kasvatustiedettä opiskelemalla valmistut "et mihinkään / et miksikään" - näitä tällaisia maistereita on Suomi pullollaan, töitä ei saa mistään. Hakeudu ihmeessä koulutukseen, josta valmistut selkeäasti johonkin ammattiin, pelkkä akateeminen "tyhjäntoimittajatutkinto" ei portteja aukaise muualle kuin kortistoon tai joihinkin epämääräisiin määräaikaisiin tehtäviin..
- DON´T DO THAT
Älä ota, opettajan työ on kutsuma-ammatti ( niinkuin naisvaltaisia aloja on tapana kutsua) eli jos ei oikeasti todella kiinnosta (kertoithan että se oli varavaihtoehto) älä ota paikkaa ja sitä riskiä että et saa töitä, ja sitten jos saat et pääse ainakaan paljoa palkalla kehuskelemaan. Jatka hakemista sinne minne OIKEASTI tahdot.
Mm, tai hyvä kai minun on puhua - en asiasta niin tietä. Opettajan työ on tärkeä työ, mutta TÄÄLLÄ ON JO LIKAA, TÄÄLLÄ ON JO LIIKAA. - korjaus
Jos puhutaan yleisestä kasvatustieteestä niin heistä ei tule opettajia...
- wiuwau
Älä ota tuota paikkaa vastaan. Ihan tavallisella opettajan koulutuksellakin
pääsee tekemään noita koulutussuunnittelijan ym. hommia, joihin nämä
yleisen kasvatustieteen koulutusohjelmat mukamas "valmistavat". - 3+15
Ota ihmeessä paikka vastaan ja opiskele ihan kaikkea ja selvitä, mikä kiinnostaa. Sitten vaihdat pääainetta ja tulevaisuus on edessäsi.
- opiskelemaan vaan
Jotenkin tuntuu, että mikäli varavaihto edes HIUKAN kiinnostaa, kannattaa ottaa vastaan. Nimittäin välivuodet... Ne, jos mitkä masentavat. Huonossa tapauksessa, jos on esim. kolmekin välivuotta takana, menettää viimeisenkin kiinnostuksen rippeen ensin opsikelua kohtaan ja yleistä elämääkin kohtaan. Mukaan saattaa sitten tulla alkoholi. Jos ei ole välivuodeksi töitä tai edes sitä hiukan kiinnostavaa opiskelua, passivoituu helposti. Yritä siinä sitten kaksvitosena yliopistoon, kun ikätoverit valmistuvat ja itse olen opintojesi alkupolulla... Ei hyvää päivää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401440Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2971280- 1091115
- 191061
- 651048
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161029- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841