olis ny metsät pullollaan, ainakin näillä leveysasteilla. Käväsin pikaisen reissun tekemässä ja kohtalaisen nopeasti sai puoli ämpäriä. :)
Kelpaa kahvin kera maiskutella mustikkapiirakkaa. Toivottavasti tulee myös sieniä syksymällä, nyt näyttää ainakin ilma sopivilta. :D
Mukavaa lauantai-iltaa...Lahden Yöt odottaa.... :))
Mustikkaa...
18
334
Vastaukset
Minun kans pitäisi mennä ens viikolla. Saas nähdä kuinka käy, kun metsäkoneet on myllänneet mummulan mustikkapaikat.
Pitää mennä varmaan pidemmälle. Kangasalan metsissä on se hyvä puoli, että jos eksyy metsään, ennemmin tai myöhemmin tulee Jyväskylä vastaan:o/- Usko vain.
Mummulasta löytyy aina parhaat paikat. :)
Usko vain. kirjoitti:
Mummulasta löytyy aina parhaat paikat. :)
Nykyään vaan vähän kauempana mummulasta:o/
- :-D
tuputuu kirjoitti:
Nykyään vaan vähän kauempana mummulasta:o/
älä eksy... :))
:-D kirjoitti:
älä eksy... :))
Ei kyllä kantsi eksyä, ties vaikka oikeasti päätyisin Jyväskylään:o/
No mä olen tehny kompromissin mustikoiden kans,,, en kumarra jokaiselle mustikalle erikseen,,,, menen kaupan pakastealtaalle ja kumarran vaan kerran, ja kas kummaa,,, mullon pussillinen mustikoita ;o))),,, helppoa, eikö totta ;o))),,, mansikoille talvella sama kohtalo,,, kerta kumaruksella pussillinen ;o))),,,
Sieniä ja puolukoita kyllä kerään,,, vadelmat omista pensaista,,, ja niitä vadelmiahan riittää ;o))),,, viinimarjat saan tuttavien puskista kerätä,,, eivät itse viitsi,,, oisko liian helppoja ottaa pihalta omasta puskasta?,,, No haen ne pois,,,Heissan.;)
Täällä ei ole mustikat vielä täysin kypsiä, mutta kyllä sieltä piirakkamarjat jo saisi...on vaan raakileita vielä joukossa niin paljon, etten lähde poimurin kans mettään vielä.:)
Lakkoja käväsin melkein sangollisen tänään poimimassa ja eilen illalla tein sellaisen harjoituslenkin suolla, sain sentäs kiisselimarjat.;)
Tänään tuli kierreltyä ainakin neljällä suolla.Nyt äkkiä keräämään ennesku saksalaiset saapuu venekunnittain ryöstämään mettät.
- oikea.heippa
Niin. Travemundessa taitaa olla veneitä pataljoonallinen lähdössä suomeen. Tulevatko soutaen, tuupparilla vai jollain rahtialuksella. Kai suomestakin saa vuokrata veneitä maihinnousuja varten.
Normandian maihinnousu oli pientä siihen verrattuna jos sakemannet saapuvat sankkojen kanssa sankoin joukoin. Älkää peljätkö...herra jokamiehen oikeus on kanssamme.;)
Ajattelinpa tänään kulkiessani vanhoilla tutuilla marjakätköilläni, että
nyt on kato käynyt poimijoissa, kun ei näkynyt askelen jälkeäkään niissä paikoissa, korkeintaa hirven jäljet....vissiin vanha marjanpoimija sukupolvi on kuollut ja kuopattu ja ei ole enää jäljellä kynnelle kykeneviä nuoria, ja tuskin keski-ikäisistä läheskään kaikki metsään haluavat mennä...
mietin päivällä, että miksiköhän sitä ollaan niin hirveän kateellisia näille ulkomailta tulleille poimijoille, vaikkei suomalaiset itse viitsi metsään edes mennä.
Tulee mieleen pikkulapsi, jolla on lelu...ei leiki sillä itsekään, mutta ei sitä toisille anneta.Satumainen.Nainen kirjoitti:
Älkää peljätkö...herra jokamiehen oikeus on kanssamme.;)
Ajattelinpa tänään kulkiessani vanhoilla tutuilla marjakätköilläni, että
nyt on kato käynyt poimijoissa, kun ei näkynyt askelen jälkeäkään niissä paikoissa, korkeintaa hirven jäljet....vissiin vanha marjanpoimija sukupolvi on kuollut ja kuopattu ja ei ole enää jäljellä kynnelle kykeneviä nuoria, ja tuskin keski-ikäisistä läheskään kaikki metsään haluavat mennä...
mietin päivällä, että miksiköhän sitä ollaan niin hirveän kateellisia näille ulkomailta tulleille poimijoille, vaikkei suomalaiset itse viitsi metsään edes mennä.
Tulee mieleen pikkulapsi, jolla on lelu...ei leiki sillä itsekään, mutta ei sitä toisille anneta.Sitäpä tuossa vähän vihjaisin. En tiedä, millä ne arvioivat nuo prosentit paljonko mustikoita kerätään, mutta vaikka niissä arvioissa olisi mimmoinen mittavirhe, niin häviävän pieni osa sadosta kerätään.
Suomalaiseen mielenlaatuun kai kuuluu jotta jos minä en jaksa, niin mädäntykööt metsään.- pipo ei kiristä
LaardiBee kirjoitti:
Sitäpä tuossa vähän vihjaisin. En tiedä, millä ne arvioivat nuo prosentit paljonko mustikoita kerätään, mutta vaikka niissä arvioissa olisi mimmoinen mittavirhe, niin häviävän pieni osa sadosta kerätään.
Suomalaiseen mielenlaatuun kai kuuluu jotta jos minä en jaksa, niin mädäntykööt metsään.Tuossa olet kyllä hakoteilla että kateuden takia ei annettaisi marjoja poimia. Miksikähän niiden thai- ym poimijoiden pitää tulla pihapiiriin ja asutuksen lähelle? Varmaan suomessa asumatonta korpea riittää, jonne marjat jäävät mädäntymään, menisivät sinne. Mutta kun ei... Niiden pitää poimia jopa mansikat ja herukat pihoista jos ei asuja/ asujat satu juuri sillä hetkellä olemaan kotosalla.
Varmaan ei synny riitoja ja pahaa mieltä kenellekään, jos olisi opas mukana kuljettamassa kauas korpeen.
Sanovat thaipoimijoiden tekevän pitkää työpäivää, keskipäivällä pitävät siestaa ja nukkuvat autoissaan.
- heh.
Totta, mustikoita riittää jokaiselle. Itsekin olen poiminut jo 70 litraa. Niistä saa aika hyvän hinnan, kun kaikki eivät viitsi metsään mennä. Tänäänkin parista ämpärillisestä sai 90e.
Juurihan näitä poimit Paimiosta. Mikä on se kohtalaisen nopeasti?;)
Minä poimin joskus myyntiin mustikkaa...puoli tuntia per ämpäri.
Puolukassa oli ajat sitten aivan toista luokkaa...15/20 minsaa ämpäri...
kotitarpeeseen ei onneksi tarvii enää aikoja ottaa, eväät mukaan metsään, kahvia termariin...nautiskellen kaikessa rauhassa.:)
Juuh, pitää lähteäkin tästä metsään katselemaan omat lakka-apajat....ettei vaan ne sakemannin perskeleet oo hyökänneet mun reviirilleni.;-P ( vitsi vitsi)- p-oimuri
Ja puolet on roskia,jos poimurilla nopeasti puoleen tuntiin rääpii
p-oimuri kirjoitti:
Ja puolet on roskia,jos poimurilla nopeasti puoleen tuntiin rääpii
Pakkoko sun on roskia poimia, jos marjojakin on?
Tuo saavutus oli sellaiselta huippuhyvältä paikalta...tai no, olihan sielläkin roskia, mutta siis mustikoita oli varret pullollaan...sellaista hyvää vuotta harvoin olen nähnyt....ehkäpä se oli ainoa...silloin kun on kunnolla puskassa mustikoita, niin lehtiä ei ole liikaa, joten roskia tulee todella vähän.
ellei tämä vuosi kuittaa menetettyjä vuosia.Enpä sitä aikaa ny katellu, mutta siinä kävelyn sivussa. :)
Alkaa sitten taas helteet, oikeen trooppiset yöt... :)the.eagle kirjoitti:
Enpä sitä aikaa ny katellu, mutta siinä kävelyn sivussa. :)
Alkaa sitten taas helteet, oikeen trooppiset yöt... :)no nyt on hyvä puoli tuolla helteellä...miekin tarkenen autossa.;D
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h583611- 413486
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062801Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211409Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801251