Porvarien vaalirahasotkusta on lopulta saatu aikaan koko poliittisen järjestelmän kriisi, vaikka kyseessä on tosiasiassa kokoomuksen ja kepun kriisi.
Kukahan nämä porvarien mediamanööverit oikein suunnittelee?
Yleisradio oli viime viikolla mittauttanut kansalaisten mielipiteet vaalirahoista. Gallupin mukaan 73 prosenttia kansasta arvioi poliitikkojen olevan ostettavissa vaalirahalla. Samassa tutkimuksessa kansalaiset samalla hyväksyivät asiantilan: kaksi kolmesta oli sitä mieltä, että on ihan ok, että yrittäjät ja ay-liike rahoittavat poliittista toimintaa. Jutun tehneen toimittajan mielestä tässä ristiriidassa ilmeni kansalaisten kyynisyys: että on ihan ok, että poliitikot ostetaan.
On suorastaan liikuttavaa tasapuolisuutta, että liikemiesten vaalirahojen yhteydessä kaikissa jutuissa ja tutkimuksissa muistetaan aina mainita ay-liikkeen omille jäsenilleen antamat perin vähäiset vaalirahat. Tasapuolisuuden vuoksi ei tietenkään voida vertailla näistä eri lähteistä saatujen summien perässä olevia nollia tai desimaalipilkun paikkaa.
Osalle kansasta skandaali näyttäytyy myös moraalisena kysymyksenä. Kolmannes oli Ylen tutkimuksessa sitä mieltä, että poliittisen järjestelmän uskottavuus on heikentynyt. Vahvimmin tätä mieltä olivat vanhemmat ikäpolvet, yli viisikymppiset, mutta siinä sivussa myös vasemmistopuolueiden kannattajat.
Kansalaisten tutkittuja mielipiteitä voi siis tulkita niin, että kun porvaripuolueiden kansanedustajat jättivät lainvastaisesti ilmoittamatta liikemiehiltä saamansa vaalirahat, niin äänestäjät muistavat olla seuraavissa vaaleissa äänestämättä SDP:tä.
Porvarit kriisissä
jytktyboy
5
<50
Vastaukset
- Amen ja plottis
Ei tässä muut ole kriisissä kuin sinä itse.
- ohhoh!!
Olipas todella kova väite sinulta nyt.
Minähän elätän sinut ja monta muuta kaltaistasi ihmistä maksamalla tekemästäni työstä rehellisesti verot ja eläkemaksut Suomeen..
Kaikkihan eivät lainkaan tee noin kuin minä.
- Eroa jo
Guzeninan kaltaisia vale-yoita ei kaivata.
- Aman ja plottis
Ei tässä kukaan muu eroa yhtään mistään kuin sinä itse.
- HUOMIO!
Eiks "PORVARIT" ole aina kriisissä, kun ne on niin TYHMIÄ!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760