edistämään raamatun tuntemustani?
Tätä jaetta olen pohtinut...mitähän tarkoittanee?
Room. 5:18
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
Vieläkö jaksatte auttaa
27
81
Vastaukset
Paavali kirjoittelee siinä Jeesuksesta jota sanoo "vanhurskaaksi ihmiseksi" (selviää aiemmista jakeista).
Se mitä muuta tarkoittaa, on ristiriidassa monien muiden Raamatun kohtien kanssa.- Ristiriidaton
Peku: #Se mitä muuta tarkoittaa, on ristiriidassa monien muiden Raamatun kohtien kanssa#
---
Ei noin, vaan sinun ja monen muunkin raamatuntulkintasi kanssa.
Itsensä kanssa Raamattu ei ole ristiriidassa.
Ei kuitenkaan sekoiteta helluntailaisuutta ja Raamattua keskenään - ne ovat kaksi aivan eri asiaa. Heillekin Raamattu on ristiriitainen..
Peku antoi taas antikristillisen latauksensa Raamatunkohtaan, jossa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä tulkinnanvaraisuutta minun nähdäkseni.
Yhden ihmisen lankeemus lienee selvä; Aadamista on kysymys.
Yhden ihmisen vanhurskauden teko voi tarkoittaa vain Jeesusta.
"Kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi" sisältää sen edellytyksen, että tuo Jeesuksen vanhurskauden teko otetaan vastaan ja lähdetään seuraamaan Hänen askelissaan, itsensä kieltäen ja omaa ristiä kantaen.
Johanneksen evankeliumi:
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,">>>Room. 5:18
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi,>niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;- ml213.
Room. 5:18
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
Niin, uskotko jaikal tuohon ilmoitukseen sellaisenaan. Mitään siihen lisämättä tai mitään siitä pois ottamatta.
Siis on oleva aika/tila, jossa myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi. Siis tuo on tapahtuva ja todellisuutta jonain hetkenä.
Moni ihminenhän muuttaa tuon kaikki sanan,- siten,- miten itse ihmisenä ymmärtää eli ei kaikki , vaan...., mutta silloin on kysmys ihymisen omasta ymmärryksestä,- ei Jumalan ilmoituksesta.
Uskon niin kuin apostoli Paavali uskoi ja opetti Jumalan määränneen että - - -
Apostolien teot 17
30 "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."
Paavali näyttää käyttäneen Raamatun perusteluna tätä Jesajan kohtaa:
Jesaja 45
23 "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
24 Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan."
1.Korinttolaiskirje 15
21 "Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,"
Filippiläiskirje 2
10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."AADAM JA KRISTUS
Room. 5:12-21Kun vala vannotaan, eikö sillä vakuuteta että olemme valasta alkaen tulevaisuudessa uskolisia hänelle, jolle vala vannotaan?
Jesaja 45
23 "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
24 Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan."
1.Korinttolaiskirje 15
22 "Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,"
Monet yrittävät selittää tämän jakeen sillä, että se tarkoittaa vain 'tietoiseksi tekemistä', ei Kristuksessa eläväksi, mutta Mikon lainaama Room.5:18 jae kumoaa sellaisen väitteen, sillä Kristuksen teon sanotaan tekevän KAIKKIEN ELÄMÄN VANHURSKAAKSI:
18 "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;"- Tapio522eikirj
ekivaari:
"Monet yrittävät selittää tämän jakeen sillä, että se tarkoittaa vain 'tietoiseksi tekemistä', ei Kristuksessa eläväksi, mutta Mikon lainaama Room.5:18 jae kumoaa sellaisen väitteen, sillä Kristuksen teon sanotaan tekevän KAIKKIEN ELÄMÄN VANHURSKAAKSI:".
>>>
Mitähän sinä tarkoitat väittäessäsi;"Kristuksen teon sanotaan tekevän KAIKKIEN ELÄMÄN VANHURSKAAKSI:".
Eikö KAIKKIEN TULE OTTAA VASTAAN Jumalan tarjoama vanhurskaus, jonka Kristus on meille hankkinut? Tarkoitan tätä:
1.Timoteuksen kirje 2 [NOVUM]
3 "Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
4 joka tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan.
Apostolien teot 17
30 "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA ON TEHTÄVÄ PARANNUS."
Luuletteko Te, trinitaristit, jotta Jumala ei kykene eikä pysty tahtoansa tekemään ja toteuttamaan? Huomatkaa kuitenkin tämä, mitä hän on oman nimensä kautta vannonut:
Jesaja 45
23 "Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, PERUUTTAMATON SANA: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
Älkää enää sotia Jumalan sanaa vastaan, väittäen etteivät kaikki tule hänen tykönsä!- vaarin pää pyörällä
Ja tuohon soopaan pitäis jonkun tarttua? Voi sinnuu, olet umpisuossa.
vaarin pää pyörällä kirjoitti:
Ja tuohon soopaan pitäis jonkun tarttua? Voi sinnuu, olet umpisuossa.
Nm. vaarin pää pyörällä.
Ovatko raamatun sanat mielestäsi soopaa?
Jos ekivaari uskoo Jumalan peruuttamattoman sanan, niin onko hän suossa?Jonah kirjoitti:
Nm. vaarin pää pyörällä.
Ovatko raamatun sanat mielestäsi soopaa?
Jos ekivaari uskoo Jumalan peruuttamattoman sanan, niin onko hän suossa?Tässä lisää "soopaa".
1Ti 2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
1Ti 2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
1Ti 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
1Ti 2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
1Ti 2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
1Ti 2:4 Novum:
joka kaikkien ihmisten tahtoo pelastumista ja tuntemiseen totuuden tulemista.
Alkukielessä ei ole konjunktiiviä (-isi-).
Tässä on Jumala ilmaissut tahtonsa. Jos meidän tahtomme poikkeaa siitä, se ei tule toteutumaan. Kaikki ihmiset tulevat pelastumaan Jumalan tahdon mukaan. Kukaan ei joudu i-k-u-i-s-e-e-n helvettiin niinkuin helluntailaiset ja eräät muut lahkot "tahtovat raamatun perusteella". Helvetti on vain tilapäinen kadotus, rangaistuksen aika, jolloin kaikki oppivat tuntemaan Jumalan, kärsittyään rangaistuksen tottelemattomuudestaan Jumalan tahtoa vastaan.
Tässä 1Ti 2 kohdassa on muutama muukin totuus tottelemattomille.
- ml213.
1.Korinttolaiskirje 15
22 "Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,...jokainen vuorollaan jne...
Niin, tämän ajan ihmisen lie vaikea uskoa kokonaan tuota Jumalan ilmoitusta. Yllättävän moni ihminen uskoo tuon jakeen alkuosan eli todella kaikki ovat kuolleet Aadamissa,- mutta tämän ajan uskonnolisuuteen uskominen vaikuttaa sen,- ettei tuota Juamlan ilmoituksen loppuosaa enää uskota. Selityksillä kumotaan se.
Niin, ihmiset eivät edes usko, miten .....kaikki.... ihmiset tulevat suullaan tunnustamaan; Jeesus Kristus on Herra. Siis kaikki.
Kokonaisuutta vielä sotkee sekin kun ihminen ei ymmärrä mitä kuolema tässä ajassa on. Edelleen painotan. Jos sinulla on Hengellinen näkökyky ja katsot ihmisten olemusta ja käyttäytymistä ja ihmisen aatoksia. Todellisuus on miten erittäin pieni ihmisryhmä on, joka eläissään tässä ajassa suullaan tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Herraksi. Erittäin pieni ryhmä.
Jotain on kuoleman jälkee ihmiselle tapahduttava,- koska Jumala ilmoittaa, miten ......k-a-i-k-k-i........ lopussa tulevat tunnustamaan Jeesuksen Herraksi ja vieläpä Jumalan kunniaksi,- joka on kaiken tämän kokonaisuuden aivoittaja.
Itse iloitsen suuresti tästä Jumalan suunnitelmasta. Kun näen ja koen, miten tuntemani ihminen kuolee,- esim. yllättäen ja ilman suun tunnustusta; Jeesus Kristus on Herra, niin iloitsen suuresti siitä,- että jonain hetkenä lopussa hänlin tulee tunnustamaan ; Jeesus Kristus on Herra.Hänkin sisältyy tuohon ....k-a-i-k-k-i.... sanan määritykseen.
PS.
Muuten, onko teillä pokkaa ja rohkeutta sanoa sydämenne aivoitus/tila uskostanne Jumalaan,- sellaiselle ihmiselle, joka on menettänyt lähiomaisensa. Sydämen kylyydestähän suunne puhuu,----?????,- jos ette sorru valehtelemiseen ja siten muuta puheitanne/uskoanne tilanteessa.- ml213.
Semper.Fidelis kirjoitti:
Tarkoittaako ml213 sanoa, että kaikki ihmiset pelastuvat?
Tarkoittaa. Jos ihmisen pelastuksen ehtona on ihminen tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra ja Jumala ilmoittaa, miten kaikki lopussa tulevat notkistamaan polvensa Jeesuksen edessä ja suullaan tunnustamaan; Jeesus Kristus on Herra.
Uskon miten tuo on totta ja ilmoituksissa viitataan KAIKKI sanaan.
Senkin uskon, miten Jumala lähetti Poikansa maailmaan maailman/ihmisen pelastamaan,- ei tuomitsemaan ja tähän Jumala antoi Pojalleen kaiken vallan ja voiman.
Jos Jeesus ei mahdollistuisi pelastamaan kaikkia ihmisiä,- joita Jumala aivoitti, niin tehtävän suorittamisesta olisi tullut susi.
Mutta, ymmärrän erikoisen hyvin aatoksiasi ja vielä paremmin esim. Jehovan todistajia, jotka kertovat, että vain he pelastuvat. - ml213.
ml213. kirjoitti:
Tarkoittaa. Jos ihmisen pelastuksen ehtona on ihminen tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra ja Jumala ilmoittaa, miten kaikki lopussa tulevat notkistamaan polvensa Jeesuksen edessä ja suullaan tunnustamaan; Jeesus Kristus on Herra.
Senkin uskon, miten Jumala lähetti Poikansa maailmaan maailman/ihmisen pelastamaan,- ei tuomitsemaan ja tähän Jumala antoi Pojalleen kaiken vallan ja voiman.
Jos Jeesus ei mahdollistuisi pelastamaan kaikkia ihmisiä,- joita Jumala aivoitti, niin tehtävän suorittamisesta olisi tullut susi.
Mutta, ymmärrän erikoisen hyvin aatoksiasi ja vielä paremmin esim. Jehovan todistajia, jotka kertovat, että vain he pelastuvat."""Mutta, ymmärrän erikoisen hyvin aatoksiasi ja vielä paremmin esim. Jehovan todistajia, jotka kertovat, että vain he pelastuvat. """"
Tuo on pakko korjata,- etten sortuisi valehtelemiseen ja väärän todistuksen antamiseen.
Siis tunnen muutaman Jehovan todistajan, joka uskoo, miten vain heidän puolueensa jäsenet pelastuvat oikeaoppisuutensa kautta.Siis ei kaikki vaan muutama heistä on kertonut tuon. ml213. kirjoitti:
Mutta, ymmärrän erikoisen hyvin aatoksiasi ja vielä paremmin esim. Jehovan todistajia, jotka kertovat, että vain he pelastuvat."Sitten Hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä." Matt.25:41
"Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa," Room.1:18
Ml213, sinä kirjoitat mielitekoihisi perustuvaa "korvasyyhyteologiaa", jonka arvo on verrattavissa kissankultaan - jos nyt korvasyyhyopeilla ylipäänsä mitään arvoa voi sanoa olevan.
Riittäköön kaksi yllä olevaa jaetta tekemään Jumalan Sanan voimalla ja arvovallalla tyhjäksi sinun mielikuvituksesi lennon tuottamat ajatukset.
Sinua ystävällisesti tervehtien - ja Totuutta yli kaiken rakastaen,
SF
PS.
Minun aatoksiani sinun ei tarvitse ymmärtää. Mutta usko Sanaan.- ml213.
"Sitten Hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä." Matt.25:41
"Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa," Room.1:18
Ml213, sinä kirjoitat mielitekoihisi perustuvaa "korvasyyhyteologiaa", jonka arvo on verrattavissa kissankultaan - jos nyt korvasyyhyopeilla ylipäänsä mitään arvoa voi sanoa olevan.
Riittäköön kaksi yllä olevaa jaetta tekemään Jumalan Sanan voimalla ja arvovallalla tyhjäksi sinun mielikuvituksesi lennon tuottamat ajatukset.
Sinua ystävällisesti tervehtien - ja Totuutta yli kaiken rakastaen,
SF
PS.
Minun aatoksiani sinun ei tarvitse ymmärtää. Mutta usko Sanaan."Sitten Hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä." Matt.25:41
Jeesus varoittikin kadotukseen joutumisesta, mutta tuo ei kumoa mitä Jumala on ilmoittanut;
1.Korinttolaiskirje 15
22 "Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,...jokainen vuorollaan jne...
tai Fil 2
Ihan naurattaa miten minun ajatukssiksi miellät Jumalan omat ilmoitukset. Koita nyt ymmärtää,- ettet pakoilemalla voi muuttaa Juamlan suunnitelmia ihmisen pelastamisesta.
Mutta, kiitetään Jumalaa, ettet ole seurakunnan paimen,- koska silloin käyttäytymisesi vaikutukset olisivat järkyttävät. ml213. kirjoitti:
"Sitten Hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä." Matt.25:41
Jeesus varoittikin kadotukseen joutumisesta, mutta tuo ei kumoa mitä Jumala on ilmoittanut;
1.Korinttolaiskirje 15
tai Fil 2
Ihan naurattaa miten minun ajatukssiksi miellät Jumalan omat ilmoitukset. Koita nyt ymmärtää,- ettet pakoilemalla voi muuttaa Juamlan suunnitelmia ihmisen pelastamisesta.
Mutta, kiitetään Jumalaa, ettet ole seurakunnan paimen,- koska silloin käyttäytymisesi vaikutukset olisivat järkyttävät.Kaukana ovat ajatuksemme toisistaan, niin voi todella sanoa.
Olen muuten pannut merkille yhden vakavuutta herättävän asian.
Kerronpa sen sinulle, koska varoituksen sana on nyt paikallaan.
Jokainen, joka lähtee omassa päässään horjuttamaan Jumalan sanaa omilla henkilökohtaisilla aivoituksillaan - kuten sinä teet - luisuu yhä etäämmälle evankeliumin totuudesta.
Nykyisellään sinun ja muutaman muun kristityksi itseään kutsuvan 'omatoimi-aivoittelijan' ihmismielen sokkeloiset sommitelmat ovat yhtä kaukana Jumalan Sanan totuudesta kuin itä on lännestä.
Ja huomaa edellä olevaa toteamusta en sano pahassa mielessä.
Tarkoitukseni on herätellä epäuskon liukkaalla pinnalla hoipertelevia aivoittelijoita Totuuden sanan seuraajiksi. Hyvä tarkoitus, eikö?- ML213.
Kaukana ovat ajatuksemme toisistaan, niin voi todella sanoa.
Jokainen, joka lähtee omassa päässään horjuttamaan Jumalan sanaa omilla henkilökohtaisilla aivoituksillaan - kuten sinä teet - luisuu yhä etäämmälle evankeliumin totuudesta.
Nykyisellään sinun ja muutaman muun kristityksi itseään kutsuvan 'omatoimi-aivoittelijan' ihmismielen sokkeloiset sommitelmat ovat yhtä kaukana Jumalan Sanan totuudesta kuin itä on lännestä.
Tarkoitukseni on herätellä epäuskon liukkaalla pinnalla hoipertelevia aivoittelijoita Totuuden sanan seuraajiksi. Hyvä tarkoitus, eikö?Kun aikaa nyt on niin haluan viipyä asian ympärillä.Ensiksikin tuon esille, että mielikuvani jostain asiasta liittyy selkeään Jumalan ilmoitukseen eli en keksi omiani,- vaan huomioin ilmoituksessa olevan asian.
Mutta,- asian viereen. Ihmisen olemuksesta ja erikoisesti ihmisen ymmärryksestä on muutoinkin hyvä tietää eräs tärkeä asia,- joka erittäin voimakkaasti tulee esille uskovien ihmisten välisissä keskusteluissa.
Jos ollaan yhtämieltä siitä, että Jumalan suunnitelmat ja kokonaisuus on ihmisen ymmärryksen uloittumattomissa eli Jumalan suunnitelma,- jonka hän Raamatussa ilmoittaa, niin on niin laaja ja suuri, ettei ihminen kertakaikkiaan mahdolistu hahamottamaan ja ymmärtämään ja tähän juuri Paavalikin viittasi eli on paljon vaikeatajuisia asioita jne...
Siis ihmisen ymmärryskyvystä riippuu miten laajasti hän näkee Juamlan aivoitusta. On ihmisiä,- ja todella paljon, jotka tutkivat Raamatun ilmoituksia kuin makaronin reiän kautta,- putkinäöllä ja pitävät totuutena mitä pienen putken kautta näkevät.
Toisella ihmisellä ymmärrys on suurempi putki esim. 200mm ja hän katsoo tämän putken avulla ja näkee asiat jo laajemmin, mutta makaronin kautta katsova ei ymmärrä mitä toinen näkee.
Niin, itse tarkastelen raamatun ilmoituksia siten kuin kokoaisin suurta palapeliä. Siis en viskaa yhtään palasta/jakeen sisältöä pois,- vaikken ymmärrä kokonaisuutta. Siis uskon, että jokainen palanen kuuluu ja liittyy suureen palapeliin/mielikuvaan.
Esim. olet mieltä vailla oleva ihminen kun nakkaat ne Raamatun ilmoitukset pois,- joita et hyväksy tai ymmärrä eli juuri ne, jotka ilmentävät Jumalan lopullisen ihmisen pelastamisen. Sinun ymmärryksestäsi on helppo havaita, miten et näe niitä ilmoituksia, jotka ilmentävät lopulista tilaa esim,. 1 Kor 15:22.......28
Katselet siis makaronin reiän kautta jotain osaaluetta ja pidät sitä kokonaisuutena.
Niin, tuohon kokonaisuuden näkemiseen tai siihen kasvamiseen liittyy, miten ihmisen ymmöärrys laajenaa aina kun tutkii Raamattua,----- ja erikoisesti on antautunut mielen uudistukseen. Jos ihminen ei ymmärrä tai halua uudistua mieleltään, niin hänen RaamaTUN TUTKIMISENSA ON TURHAA. - ml213.
Tarkoitukseni on herätellä epäuskon liukkaalla pinnalla hoipertelevia aivoittelijoita Totuuden sanan seuraajiksi. Hyvä tarkoitus, eikö?Huomaappa Semper itsestäsi,- tunne itseäsi, ettet edes antaudu keskustelemaan niistä JUMALAN ilmoituksista, joihin et usko tai jotka paljastavat epäuskosi. Näiden ilmoitusten pohtimisen pidät järkeilynä tms. Muistanet tapauksen kun kysäin ristiin naulitsemisen tilanteesta eli mitä ja kenelle Jeesus huusi tai kuka herätti Jeesuksen kuolleista jne...
- ml213.
Tarkoitukseni on herätellä epäuskon liukkaalla pinnalla hoipertelevia aivoittelijoita Totuuden sanan seuraajiksi. Hyvä tarkoitus, eikö?"Ja huomaa edellä olevaa toteamusta en sano pahassa mielessä.
Tarkoitukseni on herätellä epäuskon liukkaalla pinnalla hoipertelevia aivoittelijoita Totuuden sanan seuraajiksi. Hyvä tarkoitus, eikö? "
Jos saan sanoa suoraan, niin kirjoittelusi yleensä ilmentää psykopaattisuutta,- jota tosin ilmenee eritasoisesti kaikissa ihmisissä.
Ymmärrä erikoisesti. Sinä haluat toisten ihmisten ymmärtävän ja uskovan sillä rajallisuudella kuin mitä itse ymmärrät ja uskot. Jos toinen ihminen poikkeaa tästä, niin takerrut häneen. Seuraappa todistustani sinusta ja huomaa, miten olet viikottain jonkun ihmisen kimpussa,- joka poikkeaa ajattelutavastasi.
Tilanne olisi kokonaan toinen, jos joku ihminen toisi mielikuvan esille,- jota ei löydy edes Raamatusta. Esim. Jeesuksella oli vaimo tms. Siis toisi täysin omia asioita, joita ei Jumala ole ilmoittanut.
PS.
Juuri tuohon psykopaattisuuteen liittyy, etten ole erikoisen halukas pitkäkestoiseen keskusteluun,- luonteen piirteen tuntien.On vaikeimpia ihmisen luonteen piirteitä,- joistya ihminen ei pääse eroon. Saul oli hyvä/huono esimerkki tästä eli kantoi piirrettä kuolemaaansa asti. ml213. kirjoitti:
Huomaappa Semper itsestäsi,- tunne itseäsi, ettet edes antaudu keskustelemaan niistä JUMALAN ilmoituksista, joihin et usko tai jotka paljastavat epäuskosi. Näiden ilmoitusten pohtimisen pidät järkeilynä tms. Muistanet tapauksen kun kysäin ristiin naulitsemisen tilanteesta eli mitä ja kenelle Jeesus huusi tai kuka herätti Jeesuksen kuolleista jne...
Olet harhautunut "jumalasi aivoituksiin ja oman palapelisi sokkeloihin".
>>Siis ihmisen ymmärryskyvystä riippuu miten laajasti hän näkee Juamlan aivoitusta.>Niin, itse tarkastelen raamatun ilmoituksia siten kuin kokoaisin suurta palapeliä.ml213. kirjoitti:
"Ja huomaa edellä olevaa toteamusta en sano pahassa mielessä.
Tarkoitukseni on herätellä epäuskon liukkaalla pinnalla hoipertelevia aivoittelijoita Totuuden sanan seuraajiksi. Hyvä tarkoitus, eikö? "
Jos saan sanoa suoraan, niin kirjoittelusi yleensä ilmentää psykopaattisuutta,- jota tosin ilmenee eritasoisesti kaikissa ihmisissä.
Ymmärrä erikoisesti. Sinä haluat toisten ihmisten ymmärtävän ja uskovan sillä rajallisuudella kuin mitä itse ymmärrät ja uskot. Jos toinen ihminen poikkeaa tästä, niin takerrut häneen. Seuraappa todistustani sinusta ja huomaa, miten olet viikottain jonkun ihmisen kimpussa,- joka poikkeaa ajattelutavastasi.
Tilanne olisi kokonaan toinen, jos joku ihminen toisi mielikuvan esille,- jota ei löydy edes Raamatusta. Esim. Jeesuksella oli vaimo tms. Siis toisi täysin omia asioita, joita ei Jumala ole ilmoittanut.
PS.
Juuri tuohon psykopaattisuuteen liittyy, etten ole erikoisen halukas pitkäkestoiseen keskusteluun,- luonteen piirteen tuntien.On vaikeimpia ihmisen luonteen piirteitä,- joistya ihminen ei pääse eroon. Saul oli hyvä/huono esimerkki tästä eli kantoi piirrettä kuolemaaansa asti.Psykopaattisuus on sinulle lempitermejä, olen huomannut :)
"Siitä puhe, mistä pula", "Joka härjillä kyntää, se härjistä puhuu".
Sanontoja riittää, ehkä parissa ylläolevassa on sinulle pohtimista.
Keskinäisen kunnioituksen merkeissä, hyvää päivän jatkoa!
SF- ml213.
Psykopaattisuus on sinulle lempitermejä, olen huomannut :)
"Siitä puhe, mistä pula", "Joka härjillä kyntää, se härjistä puhuu".
Sanontoja riittää, ehkä parissa ylläolevassa on sinulle pohtimista.
Keskinäisen kunnioituksen merkeissä, hyvää päivän jatkoa!
SFTarkasta asia,- mitä toin esille.Jos mielikuvistasi/käyttäytymisestäsi ei ilmene tämä, niin olen valehtelija ja väärän todistuksen anatja lähimmäisestäni.
Mikko
1.Suoraan Aadanmista hänen kautaa tuli synit maailmaan kun lankesi tuli kaikkien osaksi, siis olemme synnin alaisia.
2. Niin myös yhden inmisen kautta tuli vanhurskaus Jeesuksen kautta hänen tekonsa koituin kaikille ihmisille elämän vanhurskaudeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881876
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4041867- 991796
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3791763Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀511384Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht561382Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆2981222Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971076Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak501027vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli1731025