Sukelsin teininä noin 4 metristä vuokramökin uimarannasta pullon,
joka sinne oli heitetty. Sen verran tajusin, että otin etiketin matkaan
vaikkei siitä mitään selvää saanutkaan.
Tuo pullo oli minulla vuosia ensin yhdessä sitten toisessa kylmiössä.
Nyt vasta tajusin, että kiitos tietokone ajan etiketistä voisi saada selvää.
Vaadittiin skanneria, sekä Nero ohjelman kuva käsittelyä
ja pikkaisen aikaa.
Etiketissä on seuraava teksti vielä luettavissa:
Carmen rose
Alko No:8523
Marli Tku 1,5 L
Pullo tuntuu jotenkin vanhalta, mutta voi myös olla siltä
ajalta kun oli teini. Kait sitä vanhenee jos jävessä on.
Ongelma vaan on, ettei Alko tiedä, että mikä tuo pullo on
ja voiko sitä juoda.Itseasiassa juuri ja juuri sen verran
ymmärsin itsekkin, että kyseessä on
jonkinsortin shamppanja tahi kuohuviini.
Mutta mikä tuon numeroinnin funktio mahtaa olla,
ja uskaltaako tuollaista juoda??
Sen enempää Marli kuin Alkokaan eivät tunnu tietävän moisen
pullon olemasa olosta yhtään mitään.
Eräs Alkon myymäläpäällikkö olisi tarjoutunut hävittämään tuon
pullon ilmaiseksi.
Kun sanoi, että tuo voi olla muuttunut myrkyksi ja / tai räjähtää
vanhuuttaan.
Olen miettinyt, että pitäisikö tuon antaa olla, juoda vai viedä Alkoon?
Mutta valaiskaa edes mistä ja mikä ja kuinka vanha se on???
mistä tietoa?
4
302
Vastaukset
- kippis ja skål!
Olet tulkinnut numeron väärin jos eivät sen perusteella löydä taustoja.
Ja kyseinen Alkon päällikkö puhuu täyttä soopaa. Ei viini miksikään myrkyksi enää muutu tai räjähdä. Aukaiset pullon ja haistat ensin ja jos ei pahalle niin sitten maistat. Tosin ollen joku Marlin hedelmäviini, niin eihän se edes ole ikinä hyvälle maistunutkaan vaan pelkkää sokerimehua. - AP
Niin no olen allerginen alkoholille, joten jää maistamatta mut
hyvä kuitenkin tietää ettei se ole myrkkyä tai räjähtele. - avaa ja testauta
Valmistaja Marli, eli kotimaista.
Minkä mallinen pullo: viinipullo vai kuohuviini/sampanjapullo, mallista voi päätellä laadun - kuohuvat aina niissä painavissa "mahakkaissa" pulloissa.
Vetoisuus 1,5 litraa - viittaisi kuohuviinin magnumpulloon, rose = vaaleanpunaista ja maistuu "roseelle".
Numero on Alkon silloisen tuoteluottelon koodi tuolle tuotteelle? Nuo luettelot päivitetään aika ajoin, kyllä siellä talossa varmasti jossakin on tiedot myös vanhoista tuotteista - kossun numero taisi aikoinnaan olla jotakin 113, 131 tai sinnepäin.
Jos pullo on ollut kylmiössä pystyssä on juoma todennäköisesti etikoitunut, vaaka-asennossa lojuessaan ei pilaannu niin helposti kun korkki pysyy kosteana.
Mitään keräilyharvinaisuutta ei tuosta koskaan tule.- AP
KIITOS!!!
Kerrankin asiallinen vastaus mikä ei haise "mutulta"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579