Kieltäydyin riparista ja mun mielestä on tosi cuul olla ateisti. Ootteko samaa mieltä?
Ateismi on hieno asia
26
169
Vastaukset
- xvxzvzvxvzxvzx
Ihan miten vaan.
En näe ateismia mitenkään "coolina" waan rationaalisena vaihtoehtona.
Jos jotkut kävivät riparin niin ihan sama se on minulle mutta turha olettaa että kukaan pitää sinua normaalia "cuulimpana" kun et käynyt riparia. Ettei vaan aiheen takana olisi uskistrolli,joka näyttelee ateistien "harhaanjohtamaa" lammasta?
- ...
Paljon riippuu aloittajan taustasta ja siitä minkälainen menneisyys ketjun aloittajalla on ollut sekä milloin ja miten henkinen 'valaistuminen' on tapahtunut.
Voihan olla, että aloittaja on juuri vapautunut tunkkaisesta ja vanhoillisesta uskonyhteisöstä, jonka ilmapiiri on vaivannut aloittajaa jo useita vuosia. Mutta irtiottoa ei vain ole tullut tehtyä syystä tai toisesta.
Siinä mielessä ymmärrän aloittajan purkauksen vapautumisesta uskon kahleista, jos kyseessä todellakin on 'tuore' ateisti, joka lopultakin saa vetää keuhkot täyteen raitista ilmaa.- agsagasgsagsaga
Tai sitten kyseessä on (yllätysyllätys) trolli.
Näen tämän kaikkein todennäköisimpänä, johtuen kirjoitustyylistä. Ajattelin vaan,että luulis jokaisen ripari-ikäisen osaavan kirjoittaa "cool"En minäkään käynyt nuorena riparia,mutta syynä ei ollut ateismi.En jaksanut vaan enää jatkaa kolun uskontotuntien jälkeen.Ajattelin tietäväni aiheesta jo tarpeeksi.
- Multinikki ei kirj
safirella kirjoitti:
Ajattelin vaan,että luulis jokaisen ripari-ikäisen osaavan kirjoittaa "cool"En minäkään käynyt nuorena riparia,mutta syynä ei ollut ateismi.En jaksanut vaan enää jatkaa kolun uskontotuntien jälkeen.Ajattelin tietäväni aiheesta jo tarpeeksi.
Jos olisin tiennyt silloin ripari-iässä, ettei sinne välttämättä tarvitse mennä, en ehkä nyt olisi niin hyvä Kristitty kuin olen. Olin tosin uskonnossa niin huono, että sillä perusteella en olisi saanut vapautusta.
Mutta kun silloin ei ollut nettiä, enkä tiennyt ateisteista mitään. Paitsi että ne on kommareita.
Niin sitten jouduin riparille. Se oli kuin intti, josta siitäkään en silloin tiennyt mitään. Paitsi että se on täynnä sotahulluja simputtajia.
Itikoita yöt päivät, joka aamu kasteen kastelemille tuoleille ulkoterassille juomaan TEETÄ, ei edes kahvia. Punkkien seassa nurmikolla luettiin raamattua. Ne tytöt joista diggasin oli tietenkin eri ryhmässä, meidän ryhmässä oli vain ällöt ja läskit. Onneksi ne ei lue tätä eivätkä tiedä kuka minä olen. Enkä enää ajattele heistä samoin. Paskalla piti käydä ulkohyysissä kuin jossakin pakkokesämökillä!
Tuon kaiken jälkeen intissä oli oikeastaan paljon helpompaa.
Mutta. Niinpähän vain opin KAIKEN mitä kuuluu pohjoismaiseen kristilliseen elämisentapaan. Ja sitä te ateistit ette pysty minusta juurimaan pois, ette niin mitenkään. Yrittäkääpä vain! - -
Multinikki ei kirj kirjoitti:
Jos olisin tiennyt silloin ripari-iässä, ettei sinne välttämättä tarvitse mennä, en ehkä nyt olisi niin hyvä Kristitty kuin olen. Olin tosin uskonnossa niin huono, että sillä perusteella en olisi saanut vapautusta.
Mutta kun silloin ei ollut nettiä, enkä tiennyt ateisteista mitään. Paitsi että ne on kommareita.
Niin sitten jouduin riparille. Se oli kuin intti, josta siitäkään en silloin tiennyt mitään. Paitsi että se on täynnä sotahulluja simputtajia.
Itikoita yöt päivät, joka aamu kasteen kastelemille tuoleille ulkoterassille juomaan TEETÄ, ei edes kahvia. Punkkien seassa nurmikolla luettiin raamattua. Ne tytöt joista diggasin oli tietenkin eri ryhmässä, meidän ryhmässä oli vain ällöt ja läskit. Onneksi ne ei lue tätä eivätkä tiedä kuka minä olen. Enkä enää ajattele heistä samoin. Paskalla piti käydä ulkohyysissä kuin jossakin pakkokesämökillä!
Tuon kaiken jälkeen intissä oli oikeastaan paljon helpompaa.
Mutta. Niinpähän vain opin KAIKEN mitä kuuluu pohjoismaiseen kristilliseen elämisentapaan. Ja sitä te ateistit ette pysty minusta juurimaan pois, ette niin mitenkään. Yrittäkääpä vain!Siis opit kaiken pohjoismaisesta kristillisestä elämäntavasta rippileirillä ja armeijassa? En muuten yhtään epäile tuota.
- Multinikki ei kirj
- kirjoitti:
Siis opit kaiken pohjoismaisesta kristillisestä elämäntavasta rippileirillä ja armeijassa? En muuten yhtään epäile tuota.
Missä muualla ateistien sekularisoimassa maassa kristillisiä arvoja voisi oppia? Kysyn vaan.
- usko.
Voi uskovanakin olla menemättä riparille! Ei ole kiva jos väkisin tekee sellaista mikä ei tunnu hyvälle idealle. Miksi pitää olla oikein leiri, eikö voi olla muualla uskon asioita esim. koulussa, menisi siinä samalla.
Minäkin olin Riparin jälkeen täys ateisti.. Mutta kun ostin ensimmäisen tähtikaukoputken niin sitten aloin miettiä että kuinkahan tämä käsittämätön maailmankaikkeus loputtomineen galaksineen onkaan syntynyt..
Nykyisten mittauksien perusteella etäimmistä galakseista valo on tullut silmiimme 14,5 miljardia valovuotta! Siis valo on kulkenut Galaksista Planeetallemme 100000014500 vuotta!!
Sitten ostin laadukkaan Stereo mikroskoopin.. Ja aina vaan käsitykseni vahvistuivat kaikkivaltiaan Jumalan viisaudesta elämän LUOMISESSAAN!
Evoluutio, Darvinismi on suurinta petosta mitä meille syötetään kaikista tuuteista!! Jumala Loi kaiken niinkun se on nytkin nähtävissä!!As a rule, en luota ihmisten tieteellisiin pähkäilyihin, jos heidän mielestään 14,5=100,0000145 (Vihje: toinen niistä on noin seitsemän kertaa suurempi kuin toinen.) Kun kaksi lukua ovat samoja, se johtuu siitä että kyseessä on SAMA luku.
- 3w24ertf
Ajatteleminen, tai miettiminen, kuten sanoit, kannattaisi ehdottomasti jättää niille jotka sitä kykenevät harrastamaan taantumatta tuollaiseksi idiootiksi.
- Hihhulihihhii
Mitä sinä höpiset 14,5 miljardista vuodesta? Etkö sinä tiedä edes sen vertaa, että uskontovereittesi mukaan maailma on vain noin 6000 vuotta vanha?
Ja kun kerran kaiken tarkoitus on ihminen, tämä luomakunnan kruunu, niin mihin tarvitaan valtavaa maailmankaikkeutta loputtomine galakseineen? Eihän niistä ole luomakunnan kruunulle mitään hyötyä. - Selvähän tämä
Hihhulihihhii kirjoitti:
Mitä sinä höpiset 14,5 miljardista vuodesta? Etkö sinä tiedä edes sen vertaa, että uskontovereittesi mukaan maailma on vain noin 6000 vuotta vanha?
Ja kun kerran kaiken tarkoitus on ihminen, tämä luomakunnan kruunu, niin mihin tarvitaan valtavaa maailmankaikkeutta loputtomine galakseineen? Eihän niistä ole luomakunnan kruunulle mitään hyötyä.Tarvitseehan alati touhukas ja utelias ihmiskunta jotain pikkupuuhaakin, kas kun tuollaiset lisääntymiseen ja hengissäpysymiseen liittyvät pikkujutut on hoidettu kuntoon noin 6000 vuodessa (krist. ajanlasku). Sopivan kokoisessa, käytännössä äärettömältä vaikuttavassa maailmankaikkeudessa nyt on hieman penkomista joksikin aikaa.
Ateisteillä aikaskaala on tietenkin toinen, heidän maailmassaan perusasiat on saatu kuntoon vasta parissa miljoonassa vuodessa (tai miten se lajin synty nyt ajoitetaan)
Ja toisaalta, miksi ei Herra pitäisi huolta omistaan, kuten NASA:n väestä ja sen toimeentulomahdollisuuksista? Lukivathan he raamatun säkeitä avaruudesta jne.
Darvinistien todistulliksalla ei ole mitään puuttuvia lenkkejä löydetty!!
Muistan kun itä Afrikan rannikolta vuosikymmeniä sitten pyydystitteen kala joka olisi tutkimusten mukaan pitänyt olla sukupuutoon kuollut kymmenen miljoonaa vuotta sitten.. Kas kummaa, se ei yhtään poikennut kalastetusta yksilöistä millään tavalla, fossiili löydöksistä..
Te Evolitinistionit "ihmiset" olette Täysin Sokeita näkemään VAKAATA ELÄMÄÄ PLANEETALLAMME!!- rdgd
Oletkos jalmari nyt aivan sekaisin??? minä näin saman dokumenti siitä kalasta ja se poikkesi normikaloista todella paljon, ei sillä kalalla ollut normipyrtstöä ollenkaan vaan melamaiset jalat.
olet todella sekaisin! rdgd kirjoitti:
Oletkos jalmari nyt aivan sekaisin??? minä näin saman dokumenti siitä kalasta ja se poikkesi normikaloista todella paljon, ei sillä kalalla ollut normipyrtstöä ollenkaan vaan melamaiset jalat.
olet todella sekaisin!En tiedä,onko eteismi jotenkin "hienoa"Mutta on se ainakin rohkeaa ja rehellistä.Moni,joka ei usko,roikkuu kuitenkin kristinuskon opinkappaleissa "varmuuden vuoksi"
"itä Afrikan rannikolta vuosikymmeniä sitten pyydystitteen kala joka olisi tutkimusten mukaan pitänyt olla sukupuutoon kuollut kymmenen miljoonaa vuotta sitten."
Vai olisiko niin että kyseessä oli kalalaji jonka otaksuttiin kuolleen sukupuuttoon. Otaksuminen ja tutkimus ovat kaksi eri asiaa. Ja mikä kala mahtoi olla?- No huhhuh
Vain hyvin etäisesti suomen kieltä muistuttavan säälittävän mongerruksesi perusteella sinä jalmari47 olet todellakin jonkinlainen puuttuva linkki normaaliälyisen ihmisen ja epämääräisen ihmisen alalajin välillä.
iksu_tep kirjoitti:
Korostettakoon, että kyseinen artikkeli on melkoisen epätarkka. Ei latimeria ole elänyt kymmeniä miljoonia vuosia, vaan se on vain ulkoiselta rakenteeltaan melkoisen samantapainen kuin ammoin sukupuuttoon kuolleet varsieväkalalajit, joille se on pitkän aikaeron takia vain kaukaista sukua. Kyseessä on nk. elävä fossiili, laji joka ei ole muuttunut paljonkaanpitkän ajan kuluessa. Sellaisia on toki paljon muitakin, eikä niiden olemassaolo mitenkään todista evoluutiota vastaan.
- J.marialma
hjalmar taitaa olla viisii sielua yhdessä ruhossa.
- Kaksi kyttyrää
Ateismi = KAMELINPASKAA!
- Oikein oivallettu
Kyllä se hieno on - ei kovinkaan paksu voi olla, kun ateismi = 0.
- thtfh
He he..
Kuitenkin ateismi hakkaa multinikin uskomukset 100 - 0.
- tabby11
Ateismi vaikuttaa minusta hiukan turvallisemmalta vaihtoehdolta kuin uskonnot, jos siinä tosiaan luotetaan tieteen antamiin faktoihin tai ennusteisiin (tiede on kuitenkin tämänhetkisessä järjestelmässä lähtökohtaisesti puolueettominta mitä on).
Uskonnossa on kuitenkin monia etuja, muitakin kuin niitä sosiaalisia (että sitoo ihmisiä olemaan ahkerampia ja parempia jne.) Se voi tehdä ihmisestä riippumattomamman ja antaa välineet hienovaraiseen ajatuskontrolliin, tosin sittenkin on sen käyttöjärjestelmän vanki jonka on itseensä asentanut. Ja silloin jos oikeasti on uskossa, se riippumattomuuden ja kaikkivoipuuden illuusio ei petä vaan se voi vain vahvistua (uskonto on rakennettu/rakentunut niin).
Itse olen entinen hihhuliuskovainen ja nykyinen ateisti, mutta hyvin kiitollinen uskonnolle sen antamista ajatuksenkatkaisu- grounding jne. tekniikoista. Ja ennen kaikkea siitä että tajuan ettei toisten ihmisten mielipiteistä tarvitse välittää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo1151926SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön
SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul2341234En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä331208Voin kertoa sinulle
Että olen todella rakastanut sinuun. Tämä on jotain mitä en ole koskaan ennen kokenut. Olen uskonut että tunnet samoin.36905Ensitreffit Matti lataa totuuden seksiasioista Taina-morsion kanssa: "Fyysinen kosketus ja seksi..."
Harmi juttu tämä Matin ja Tainan ero. Olisikohan vielä ollut jotain tehtävissä... Lue lisää: https://www.suomi24.fi/v6881- 49848
Mitä sinä nainen haluat elämältä
Minä haluan sinut mutta koska se on mahdoton haaveeni niin en voi muutakuin hiljaa ja kaukaa rakastaa epätoivoisesti sää33804It's a fairytale
"It's a fairytale I can't explain Full of words I don't know how to say And without a little twist of fate I know I'd st9792+10% palkankorotukset työntekijöille! hyvä ammattiliitot!
Niinhän sitä sanotaan että metsä vastaa niin kuin sille huudetaan. Ja oikeistohallitus ja työnantajat huutelivat sellais236772Gallup: Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Vappu Pimiälle Maajussille morsian -juontajana?
Maajussille morsian on koko kansan suosikki. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Vappu Pimiälle juontajana? Erinomainen29733