Hiustensiirron hinnoista/laadusta

tukkaa saatava...

Mitä mieltä hiustensiirroissa käyneet miehet ovat siitä että minne paikkaan kannattaa suomessa mieluiten mennä hiustensiirtoon, että saa parhaan mahdollisen hinta/laatusuhteen? Entä kuinka paljon klinikoiden välillä on hintaeroja?

Olen liki kolmekymppinen mies Helsingistä ja olen miettinyt tota hiustensiirtoon menoa jo jonkin aikaa hyvin vakavissani, koska hiusten taso ei ole enää samanlainen kun mitä se oli nuorempana.

Hintaeroista haluaisin myös kuulla operaatiossa käyneiden kokemuksia. Hiustensiirrossa käyneet osaavat varmaan noin suurin piirtein sanoa myös sen että kuinka paljon mun operaatio tulisi maksamaan missäkin klinikoilla, ainakin noin suunnilleen.

Oma tilanteeni hiusten suhteen ei ole varmasti vielä mitenkään mahdoton tai sieltä kalleimmasta päästä, sillä ohimoille tarvisin varmaan jotkut n. 2-3cmx4cm kokoiset lahdekkeet. Paljonko tällainen operaatio maksaisi hesassa esim. Nordströmillä tai muilla klinikoilla?

Finaa tai muita lääkkeitä en ole koskaan syönyt, kun en ole niitä ikinä saanut lääkäriltä, vaikka olisin kyllä kovasti halunnut. Mutta luultavasti nämä hiustensiirron tekevät lääkärit luulisivat sen fina-reseptin ihan suosiolla kirjoittamaan?

81

14325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikattu ex-rumilus

      "Mitä mieltä hiustensiirroissa käyneet miehet ovat siitä että minne paikkaan kannattaa suomessa mieluiten mennä hiustensiirtoon, että saa parhaan mahdollisen hinta/laatusuhteen?"

      Tampereen jotakin klinikkaa on kehuttu. Helsingistä en tiedä, eli hakeutuako siis Nordströmille, vaiko sitten edullisesti Medousaan tai KL:ään operoitavaksi?

      Mutta ihan hyvä muistaa, että "nuorekas" ja paljon perusteltuakin arvostusta kerännyt Rolf E.A. Nordström on suht iäkäs ihminen. Suomalaisia hiustensiirtoja aletaan siis enenevissä määrin tekemään joskus muualla. Itse valitsin ikäänkuin varman päälle Nordströmin leikkaussalin, koska kaljuni oli sitä mauttominta sorttia.

      "Olen liki kolmekymppinen mies Helsingistä ja olen miettinyt tota hiustensiirtoon menoa jo jonkin aikaa hyvin vakavissani, koska hiusten taso ei ole enää samanlainen kun mitä se oli nuorempana. "

      Jos siltä tuntuu, että kalju ärsyttää tai haluaa hiuksia päähänsä vastaisuuden varalle niin ihan hyvin voi mennä ihan siinä missä parturiinkin. Oma onneni on siinä, että hiusten tippuminen pysähtyi jo aikapäiviä ennen leikkausta. Leikkauksen jälkeen kannattaa muistaa, että otsa punottaa pitkän aikaa (lievästi, mutta näkyvästi).

      "Hintaeroista haluaisin myös kuulla operaatiossa käyneiden kokemuksia. Hiustensiirrossa käyneet osaavat varmaan noin suurin piirtein sanoa myös sen että kuinka paljon mun operaatio tulisi maksamaan missäkin klinikoilla, ainakin noin suunnilleen. "

      3500-6000 jos antamasi senttimäärät pitävät suunnilleen paikkaansa.

      "Finaa tai muita lääkkeitä en ole koskaan syönyt, kun en ole niitä ikinä saanut lääkäriltä, vaikka olisin kyllä kovasti halunnut. Mutta luultavasti nämä hiustensiirron tekevät lääkärit luulisivat sen fina-reseptin ihan suosiolla kirjoittamaan?"

      Itse en finaa sivuvaikutusten vuoksi käytä, enkä tällä hetkellä haluaisikaan. Hiusten pudotessa jatkuvasti kannattaa kyllä harkita lääkehoitoja.

      • tukkaa saatava...

        "Itse en finaa sivuvaikutusten vuoksi käytä, enkä tällä hetkellä haluaisikaan. Hiusten pudotessa jatkuvasti kannattaa kyllä harkita lääkehoitoja. "

        Unohdin kysyä sitä että miten oot pärjänny hiusten kanssa tuon leikkauksen jälkeen, jos et ole syönyt fina-tabuja tai mitään muutakaan hiustenlähtöä estäviä lääkkeitä?

        Olen ymmärtänyt niin että ton hiustensiirtoleikkauksen jälkeen on syötävä fina-tabletteja joka ikinen päivä jos haluaa hiuksensa säilyttää, sillä ei se kaljuuntuminen pysähdy siihen vaikka oliskin käynyt hiustensiirrossa. Tai siirteet pysyvät päässä, mutta sitten hiuksia alkaa lähteä ympäriltä jos ei finaan turvaudu.


      • Karvinen50

        Kävin Norrella kesäkuun alussa 2011 ja siirrettiin strip tekniikalla siinä 1700 unittia eli 4200 hiusta. Hinta oli noin 13.000 €.


    • tukkaa saatava...

      "Tampereen jotakin klinikkaa on kehuttu. Helsingistä en tiedä, eli hakeutuako siis Nordströmille, vaiko sitten edullisesti Medousaan tai KL:ään operoitavaksi?"

      Mieluiten kävin kyllä jossain Helsingin klinikalla kun täällä asun ja varmaan olisi myös siinä mielessä paras, että pääsisi leikkauksen jälkeen nopeasti kotiin toipumaan. Junamatkat tuon operaation jälkeen eivät välttämättä ole kovin mukavia tai edes suositeltavia.

      Ainakin Nordströmia ja hänen palveluitaan on kehuttu paljon tällä palstalla, joten sen vuoksi ajattelin että jos vaikka kannattaisi mennä hänen vastaanotolle.

      "Jos siltä tuntuu, että kalju ärsyttää tai haluaa hiuksia päähänsä vastaisuuden varalle niin ihan hyvin voi mennä ihan siinä missä parturiinkin. Oma onneni on siinä, että hiusten tippuminen pysähtyi jo aikapäiviä ennen leikkausta. Leikkauksen jälkeen kannattaa muistaa, että otsa punottaa pitkän aikaa (lievästi, mutta näkyvästi)."

      Ainakin mulle itselleni hiukset ja niiden laatu on kaikkein tärkein ulkonäköön liittyvä asia, enkä itse todellakaan halua ajaa päätäni kaljuksi tai pitää jotain koneella ajettua siilitukkaa joka ei mulle yhtään sovi. Mun mielestä miehillä on myös oikeus panostaa ulkonäköön ja hiuksiinsa, eikä siinä ole mitään naismaista tai turhamaista jos haluaa hiukset päässä säilyttää ja on valmis siitä vielä maksamaan.

      "3500-6000 jos antamasi senttimäärät pitävät suunnilleen paikkaansa."

      Jos hinnat eivät todella ole tosta kalliimmat, niin silloin haluan päästä aivan ehdottomasti tonne hiustensiirtoon. Suunnilleen tuota luokkaa olisi noiden siirteiden määrät joita mulla pitäisi ohimoille pistää, eli n. 2-3cmx4cm.

      Ainakin tämän palstan kirjoituksia lukiessa olen ajatellut että mistään hirveän isosta operaatiosta ei mun kohdalla pitäisi olla kyse, kun jotkut ovat ottaneet näitä siirteitä päähänsä paljon enemmänkin.

      "Itse en finaa sivuvaikutusten vuoksi käytä, enkä tällä hetkellä haluaisikaan. Hiusten pudotessa jatkuvasti kannattaa kyllä harkita lääkehoitoja. "

      Tietääkseni tohon hiustenlähtöön ei edes ole mitään muita tehokkaita ja oikeasti auttavia lääkehoitoja kun tuo finasteridi, jota monet tosin haluavat välttää juuri sen sivuvaikutusten takia. Itse olisin kyllä valmis noiden fina-tablettien syömiseen sivuvaikutuksistakin huolimatta, sillä haluan tukkani päässä välttämättä säilyttää. Eikä mulla taas ole varaa/halua juosta jatkuvasti noissa hiustensiirroissa.

      Kiitokset sulle vastauksista.

      • Leikattu ex-rumilus

        "Mieluiten kävin kyllä jossain Helsingin klinikalla kun täällä asun ja varmaan olisi myös siinä mielessä paras, että pääsisi leikkauksen jälkeen nopeasti kotiin toipumaan. Junamatkat tuon operaation jälkeen eivät välttämättä ole kovin mukavia tai edes suositeltavia."

        Ei kannata junalla mennä. Taksi Tampereelta maksaa jopa 300 euroa, mutta se ehkä kannattaa maksaa, jos ei halua Nordströmille. Nordströmhän ottaa maksimihinnat.

        Leikkauksen jälkeen on 9 päivää hikoileminen kielletty.

        "Ainakin Nordströmia ja hänen palveluitaan on kehuttu paljon tällä palstalla, joten sen vuoksi ajattelin että jos vaikka kannattaisi mennä hänen vastaanotolle."

        Palvelu enimmäkseen hyvää, jopa älyttömän hyvää. Nordström ei itse kuitenkaan osallistu toimenpiteeseen kuin n. 15 min. Hän tekee perinteistä kauneuskirurgiaa toisissa huoneissa.

        "Mun mielestä miehillä on myös oikeus panostaa ulkonäköön ja hiuksiinsa, eikä siinä ole mitään naismaista tai turhamaista jos haluaa hiukset päässä säilyttää ja on valmis siitä vielä maksamaan."

        Minä yritin aikani "menestyä" vähän kaljuna, mutta se tukka-asetelma joka minulla oli sai ihmiset vain suremaan minua ja hyökkäilemään omaa persoonaani ja seksuaali-identiteettiäni vastaan.

        "Jos hinnat eivät todella ole tosta kalliimmat, niin silloin haluan päästä aivan ehdottomasti tonne hiustensiirtoon. Suunnilleen tuota luokkaa olisi noiden siirteiden määrät joita mulla pitäisi ohimoille pistää, eli n. 2-3cmx4cm. "

        Lopullinen hinta selviää ilmaisessa konsultaatiossa, eli menepä sinne. Numero on 09-6126363. Tuuhea tukka voi muuten tulla sitten kalliimmaksikin.

        "Ainakin tämän palstan kirjoituksia lukiessa olen ajatellut että mistään hirveän isosta operaatiosta ei mun kohdalla pitäisi olla kyse, kun jotkut ovat ottaneet näitä siirteitä päähänsä paljon enemmänkin."

        Itse yllätyin miten paljon päähäni siirteitä tarvittiin. Noin 1.5 x enemmän, koska karvattoman otsanpäällisen pinta-alaa ei nähnyt itse kunnolla peilistä.


      • tukkaa saatava...
        Leikattu ex-rumilus kirjoitti:

        "Mieluiten kävin kyllä jossain Helsingin klinikalla kun täällä asun ja varmaan olisi myös siinä mielessä paras, että pääsisi leikkauksen jälkeen nopeasti kotiin toipumaan. Junamatkat tuon operaation jälkeen eivät välttämättä ole kovin mukavia tai edes suositeltavia."

        Ei kannata junalla mennä. Taksi Tampereelta maksaa jopa 300 euroa, mutta se ehkä kannattaa maksaa, jos ei halua Nordströmille. Nordströmhän ottaa maksimihinnat.

        Leikkauksen jälkeen on 9 päivää hikoileminen kielletty.

        "Ainakin Nordströmia ja hänen palveluitaan on kehuttu paljon tällä palstalla, joten sen vuoksi ajattelin että jos vaikka kannattaisi mennä hänen vastaanotolle."

        Palvelu enimmäkseen hyvää, jopa älyttömän hyvää. Nordström ei itse kuitenkaan osallistu toimenpiteeseen kuin n. 15 min. Hän tekee perinteistä kauneuskirurgiaa toisissa huoneissa.

        "Mun mielestä miehillä on myös oikeus panostaa ulkonäköön ja hiuksiinsa, eikä siinä ole mitään naismaista tai turhamaista jos haluaa hiukset päässä säilyttää ja on valmis siitä vielä maksamaan."

        Minä yritin aikani "menestyä" vähän kaljuna, mutta se tukka-asetelma joka minulla oli sai ihmiset vain suremaan minua ja hyökkäilemään omaa persoonaani ja seksuaali-identiteettiäni vastaan.

        "Jos hinnat eivät todella ole tosta kalliimmat, niin silloin haluan päästä aivan ehdottomasti tonne hiustensiirtoon. Suunnilleen tuota luokkaa olisi noiden siirteiden määrät joita mulla pitäisi ohimoille pistää, eli n. 2-3cmx4cm. "

        Lopullinen hinta selviää ilmaisessa konsultaatiossa, eli menepä sinne. Numero on 09-6126363. Tuuhea tukka voi muuten tulla sitten kalliimmaksikin.

        "Ainakin tämän palstan kirjoituksia lukiessa olen ajatellut että mistään hirveän isosta operaatiosta ei mun kohdalla pitäisi olla kyse, kun jotkut ovat ottaneet näitä siirteitä päähänsä paljon enemmänkin."

        Itse yllätyin miten paljon päähäni siirteitä tarvittiin. Noin 1.5 x enemmän, koska karvattoman otsanpäällisen pinta-alaa ei nähnyt itse kunnolla peilistä.

        "Ei kannata junalla mennä. Taksi Tampereelta maksaa jopa 300 euroa, mutta se ehkä kannattaa maksaa, jos ei halua Nordströmille. Nordströmhän ottaa maksimihinnat."

        En vaan haluaisi lähteä mihinkään pidemmälle tuon operaation takia ellei hinnat sitten ole ihan huomattavasti edullisemmat.

        "Leikkauksen jälkeen on 9 päivää hikoileminen kielletty."

        Tästä tulikin mieleen että olisko parempi ajankohta mennä tonne hiustensiirtoon kesällä vai talvella? Talvella ei hikoilisi niin paljoa, mutta silloin joutuu vaan käyttämään pipoa päässä joka ei ole välttämättä hyvä juttu just ton operaation jälkeen.

        "Minä yritin aikani "menestyä" vähän kaljuna, mutta se tukka-asetelma joka minulla oli sai ihmiset vain suremaan minua ja hyökkäilemään omaa persoonaani ja seksuaali-identiteettiäni vastaan."

        Itse en halua edes ajatella sitä vaihtoehtoa että joutuisin tai suostuisin luopumaan hiuksistani ja pitämään lopun ikääni jotain kaljua tai siilitukkaa joka ei mulle yhtään sovi. Tämän vuoksi haluan tehdä kaikkeni hiusten eteen mitä vaan voin ja tarvittaessa olen valmis maksamaan hiustensiirrosta.

        "Lopullinen hinta selviää ilmaisessa konsultaatiossa, eli menepä sinne. Numero on 09-6126363. Tuuhea tukka voi muuten tulla sitten kalliimmaksikin."

        No itse en edes haaveile mistään huipputuuheasta tukasta, sillä se tuskin olisi edes mahdollista, tai jos olisi niin maksaisi omaisuuden. Pääasia olisi se kun saisi säilytettyä nykyisen tukan ja tietenkin se olisi mukavaa bonusta kun saisi vähän lisää tukkaa ohimoiden kohdalle.


    • leikattu ex-rumilus

      "Olen ymmärtänyt niin että ton hiustensiirtoleikkauksen jälkeen on syötävä fina-tabletteja joka ikinen päivä jos haluaa hiuksensa säilyttää, sillä ei se kaljuuntuminen pysähdy siihen vaikka oliskin käynyt hiustensiirrossa. "

      Kaljuuntuminen käsittääkseni pysähtyy, sitten kun se pysähtyy, aivan kuten silmien mahdollinen likinäköistyminen. Mulla ei ole sitä hiusten vähenemisongelmaa. Se aika oli ja meni, ehkä tulee taas sitten joskus vanhana (luulen). Hiustensiirto varmasti voi tappaa heikkoja hiusjuuria, eli shocklossista kaikki hiukset ei tällöin palaudu.

    • tukkaa saatava...

      Just tuon takia haluaisinkin aloittaa sen fina-kuurin ja syödä sitä koko ajan niin sillä sen hiustenlähdön saisi pysäytettyä lopullisesti. Sitten kun kävisi hiustensiirto-operaatiossa niin saisi lisää tukkaa ohimoille.

      Mutta mitä tuo shockloss tarkoittaa? Ei kai vaan hiustensiirrossa ole mitään sellaisia riskejä että se vaikuttaisi negatiivisella tavalla hyväkuntoisiin hiuksiin? Alkaa vaan pelottamaan sinne meno jos kuulee tollaisia riskejä. Huono puoli näissä jutuissa on juuri se kun noissa klinikoilla ei tietenkään kuule mistään tollaisista riskeistä.

    • leikattu ex-rumilus

      "Tästä tulikin mieleen että olisko parempi ajankohta mennä tonne hiustensiirtoon kesällä vai talvella? Talvella ei hikoilisi niin paljoa, mutta silloin joutuu vaan käyttämään pipoa päässä joka ei ole välttämättä hyvä juttu just ton operaation jälkeen."

      Pipoa tai esim.lippalakkia pidin ja ulkona käydessä juotavaa (vettä)
      selkärepussa. Mikäli toimit face-to-face-asiakaspalvelutehtävissä, kannattaa leikkaus tietenkin määritellä vuosiloman alkuun. Leikkauspäivän varaus pitää tehdä Nordströmille noin puoli vuotta aikaisemmin ja hiusrajanäkemys oltava valmiina HETI leikkaukseen tullessa.

      "Itse en halua edes ajatella sitä vaihtoehtoa että joutuisin tai suostuisin luopumaan hiuksistani ja pitämään lopun ikääni jotain kaljua tai siilitukkaa joka ei mulle yhtään sovi. Tämän vuoksi haluan tehdä kaikkeni hiusten eteen mitä vaan voin ja tarvittaessa olen valmis maksamaan hiustensiirrosta."

      Mitä rumempi kalju sen vaikeampi kantaa, luulisin. Kaljuuntunut, nuori mies
      menettää kuitenkin (useimmissa tapauksissa) jonkin verran sosiaalista kontaktipintaa, uskottavuuttaan ja vetovoimaansa. Ihmiset harvemmin edes tietävät näistä leikkausmahdollisuuksista, mikä saattaa olla osasyynä voimakkaisiin tuomioihin.

      "No itse en edes haaveile mistään huipputuuheasta tukasta, sillä se tuskin olisi edes mahdollista, tai jos olisi niin maksaisi omaisuuden."

      Yleensä kai voidaan tehdä 2-3 leikkausta. Kannattaa kuitenkin jo ensimmäisessä toimenpiteessä ottaa hiuksia yläkanttiin siitä haitarista, jonka kirurgi sinulle antaa.

      "Mutta mitä tuo shockloss tarkoittaa? Ei kai vaan hiustensiirrossa ole mitään sellaisia riskejä että se vaikuttaisi negatiivisella tavalla hyväkuntoisiin hiuksiin?"

      Shockloss tarkoittaa sitä, että toimenpidealueella tai sen vieressä olevat hiukset katoavat, mikä on ihan normaalia ja kävi minullekin. Shockloss-hiukset heräävät n. 3 kuukauden kuluttua uudelleen. Jos oikein olen ymmärtänyt niin kuolevat tai muutenkin pois menossa olevat hiukset eivät aina palaudu.

      "Alkaa vaan pelottamaan sinne meno jos kuulee tollaisia riskejä. Huono puoli näissä jutuissa on juuri se kun noissa klinikoilla ei tietenkään kuule mistään tollaisista riskeistä. "

      Kyllä me asiasta puhuttiin ja keskusteltiin erittäin suoraan. Lääkkeistä (rogaine, fina) oltiin työntekijöiden parissa montaa mieltä. Jos sinulta lähtee hiuksia ja kalju suurenee kovaa vauhtia niin varmaan parempi varautua taloudellisiin menetyksiin.

      En sitten tiedä, kuinka paljon yksityiset kirurgit panttaavat todellista tietoa taloudellisista syistä. Yleisellä tasolla arvioisin, että sitäkin voi tehdä, koska niin monilla muillakin aloilla tehdään nykyään vilppiä. Yksi asia on kuitenkin varma: hiussiirrot enimmäkseen toimivat hyvin.

    • tukkaa saatava...

      "Pipoa tai esim.lippalakkia pidin ja ulkona käydessä juotavaa (vettä)
      selkärepussa. Mikäli toimit face-to-face-asiakaspalvelutehtävissä, kannattaa leikkaus tietenkin määritellä vuosiloman alkuun. Leikkauspäivän varaus pitää tehdä Nordströmille noin puoli vuotta aikaisemmin ja hiusrajanäkemys oltava valmiina HETI leikkaukseen tullessa."

      No työskentelen kyllä sellaisessa työssä jossa joutuu olemaan tekemisissä asiakkaiden kanssa, eli pitäiskö sitten kuinka monta päivää olla vapaata ton leikkauksen takia?

      Jos tohon leikkaukseen pääsee tosiaan vasta n. puoli vuotta ajanvarauksen jälkeen niin voisiko mahdollisesti Nordström kirjoittaa sen fina-reseptin jo heti tuossa ekalla tapaamiskäynnillä? Tämä olisi mulle tosi tärkeä juttu, sillä pelkään pahasti sitä että puolen vuoden aikana hiukseni saattavat lähteä taas lisää ja silloin se siirteiden määrä ei olekaan enää riittävä, mikä on katsottu hyväksi tossa ekalla tapaamis/suunnittelukerralla.

      Tarkoitatko tolla hiusrajanäkemyksellä sitä mikä suunnitellaan tuon ekan tapaamiskerran aikana vai mitä?

      "Mitä rumempi kalju sen vaikeampi kantaa, luulisin. Kaljuuntunut, nuori mies
      menettää kuitenkin (useimmissa tapauksissa) jonkin verran sosiaalista kontaktipintaa, uskottavuuttaan ja vetovoimaansa. Ihmiset harvemmin edes tietävät näistä leikkausmahdollisuuksista, mikä saattaa olla osasyynä voimakkaisiin tuomioihin.""

      Aika harvat miehet kun koskaan edes tekevät mitään hiustenlähtönsä estämiseksi. Suomessa kun asenteet ovat yleensä niin jyrkät että niiden mukaan miesten pitäisi ja kuuluisi aina vaan kaljuuntua suosiolla ja hyväksyä asia, ilman että alkaisi syömään mitään lääkkeitä tai suunnittelemaan hiustensiirtoja ulkonäkönsä parantamiseksi. Mä taas olen sitä mieltä että miehillä on myös oikeus panostaa ulkonäköönsä ja tehdä kaikkensa hyvälaatuisten hiusten eteen.

      "Yleensä kai voidaan tehdä 2-3 leikkausta. Kannattaa kuitenkin jo ensimmäisessä toimenpiteessä ottaa hiuksia yläkanttiin siitä haitarista, jonka kirurgi sinulle antaa. "

      Siis mä olen ymmärtänyt niin että noi hiustensiirrot voidaan tehdä yhdellä ainoalla kertaa, jos tuota kaljuuntumista ei ole vielä kovin paljoa ja siirteitä ei tarvita kovin paljoa. Ei kai tämä nyt vaan tarkoita sitä että mun pitäisi käydä noissa leikkauksissa pari-kolme kertaa? Mä kun en tosiaan tarvisi noita siirteitä kun sellaiset n. 2-3cmx4cm kokoiset kaistaleet tohon ohimoille. Kai nyt tollaisen leikkauksen luulisi pystyvän tekemään yhden operaation aikana?

      "Shockloss tarkoittaa sitä, että toimenpidealueella tai sen vieressä olevat hiukset katoavat, mikä on ihan normaalia ja kävi minullekin. Shockloss-hiukset heräävät n. 3 kuukauden kuluttua uudelleen. Jos oikein olen ymmärtänyt niin kuolevat tai muutenkin pois menossa olevat hiukset eivät aina palaudu."

      Tämä kyllä alkoi pelottamaan mua ja pahasti. Tämä pisti kyllä miettimään asiaa eritoten siltä kannalta että onko tosta hiustensiirtoleikkauksesta sittenkään todellista apua, jos kerran ohimot saadaan kuntoon mutta sitten operaation jälkeen hiuksia alkaakin lähtemään jostain muualta. Rahaa saa menemään tuhansia euroja, mutta sitten jos sille ei saa mitään vastinetta niin voi harmi.

      "Kyllä me asiasta puhuttiin ja keskusteltiin erittäin suoraan. Lääkkeistä (rogaine, fina) oltiin työntekijöiden parissa montaa mieltä. Jos sinulta lähtee hiuksia ja kalju suurenee kovaa vauhtia niin varmaan parempi varautua taloudellisiin menetyksiin."

      Varmasti hiustensiirrot maksavat sen tiedän, mutta aikaisemmin olin aina luullut niin että yksi operaatio riittäisi esim. mulle, kun mistään suuremmasta hiustenlähdöstä ei ole vielä edes kyse. Se on ainakin varma juttu että mä olen valmis syömään fina-tabuja välittämättä niiden sivuvaikutuksista, joista tällä palstalla on ollut aina kovasti puhetta. Mä kun haluan säilyttää hiukset päässäni pysyvästi, vaikka sitten finasta olisikin jotain seksuaalisen puolen haittoja. Ne kun eivät ole mulle niin pahoja juttuja kun hiustenlähtö.

      • Mickey Hair

        Kävin Nordströmillä megasessiossa, jossa siirrettiin runsaat 4200 hiusta päälaen etu-ja keskiosiin. Hinta oli muistaakseni about 13.000 €. Operaatio oli kesäkuun alussa 2011 ja nyt siitä kulunut 3 kuukautta ja kolme viikkoa. Tulos alkaa jo hieman hahmottua. Koko siirtoalueella puskee nyt jo noin 1-2 cm:n hiusta varsin tiuhaan ja lisää tietenkin syksyn mittaan tulee.
        Itse operaation kannalta oleellista on toimiva ja asiansa osaava tiimi. Se mulle selvisi leikkauksen aikana. Kirurgi oikeestaan leikkaa vaan sen päänahkasuikaleen, josta follicular unitit eristetään ja arvioi lopputuloksen. Tiimi ne varsinaisesti istuttaa. Kirurgin iällä ei hommassa ole mitään merkitystä. Oleellistaon tiimin saumaton ja nopea yhteistyö ja kokemus etc.


      • Hyvä Mickey Hair!
        Mickey Hair kirjoitti:

        Kävin Nordströmillä megasessiossa, jossa siirrettiin runsaat 4200 hiusta päälaen etu-ja keskiosiin. Hinta oli muistaakseni about 13.000 €. Operaatio oli kesäkuun alussa 2011 ja nyt siitä kulunut 3 kuukautta ja kolme viikkoa. Tulos alkaa jo hieman hahmottua. Koko siirtoalueella puskee nyt jo noin 1-2 cm:n hiusta varsin tiuhaan ja lisää tietenkin syksyn mittaan tulee.
        Itse operaation kannalta oleellista on toimiva ja asiansa osaava tiimi. Se mulle selvisi leikkauksen aikana. Kirurgi oikeestaan leikkaa vaan sen päänahkasuikaleen, josta follicular unitit eristetään ja arvioi lopputuloksen. Tiimi ne varsinaisesti istuttaa. Kirurgin iällä ei hommassa ole mitään merkitystä. Oleellistaon tiimin saumaton ja nopea yhteistyö ja kokemus etc.

        Onnittelut sinulle!

        Itse olen käynyt saman määrän läpi kaksi kertaa Nortrströmillä ja molemmista kerroista tuloksena oikein hyvä lopputulos. Oli nimittäin niin kalju pää, että tehtiin kahdessa erässä.

        Hiukset kasvaa oikein hyvin ja tuuheina. Ensi keväänä on sullakin ilo korkeimmillaan kun lopullinen tulos näkyy toukokuussa.

        Ota muotokuva itsestäsi, samana kuukauden päivänä kun toimenpidekin tehtiin kuukauden välein tästä eteenpäin, niin muistat ja näet kehityksen. Muutoin et muista jälkeenpäin mitään.

        Itselläni on upeat kuvat joita on tosi mukava katsella jälkeenpäin.


    • leikattu ex-rumilus

      "No työskentelen kyllä sellaisessa työssä jossa joutuu olemaan tekemisissä asiakkaiden kanssa, eli pitäiskö sitten kuinka monta päivää olla vapaata ton leikkauksen takia? "

      Kuukauden päivät... tai jos on mahdollista kulkea jatkuvasti joku huivi päässä niin viikko-parikin riittää. Kirurgit puhuvat työnteon mahdollisuudesta jo seuraavana päivänä, mutta on epärealistista.

      "Tämä olisi mulle tosi tärkeä juttu, sillä pelkään pahasti sitä että puolen vuoden aikana hiukseni saattavat lähteä taas lisää ja silloin se siirteiden määrä ei olekaan enää riittävä, mikä on katsottu hyväksi tossa ekalla tapaamis/suunnittelukerralla."

      Jos tukkaa on oikeasti lähdössä paljon niin peittotiheydestä voi
      joutua tinkimään. Olennaista olisi, että loppupeleissä pääsi saataisiin kalju kokonaan peitettyä. Itse selvittäisin tuossa tilanteessa rohkeasti ilman lääkeaineita, kuinka pitkälle olen kaljuuntumassa ja maksaisin vaikka uuden auton hinnan uusista hiussiirteistä.

      "Tarkoitatko tolla hiusrajanäkemyksellä sitä mikä suunnitellaan tuon ekan tapaamiskerran aikana vai mitä?"

      Ensimmäisellä tapaamiskerralla suunnitellaan sen hetkisen tilanteen mukaan.

      "Aika harvat miehet kun koskaan edes tekevät mitään hiustenlähtönsä estämiseksi. Suomessa kun asenteet ovat yleensä niin jyrkät että niiden mukaan miesten pitäisi ja kuuluisi aina vaan kaljuuntua suosiolla ja hyväksyä asia, ilman että alkaisi syömään mitään lääkkeitä tai suunnittelemaan hiustensiirtoja ulkonäkönsä parantamiseksi."

      Hiussiirron mahdollisuus ei ehkä miellytä ihmisiä, eikä suuri
      osa tajua että sellaisia toimenpiteitä yksityishenkilöille edes Suomessa tehdään. Mun mielestä kyse on puhtaasti siitä, että kun joku on rumempi niin jollain muulla menee paremmin.

      "Siis mä olen ymmärtänyt niin että noi hiustensiirrot voidaan tehdä yhdellä ainoalla kertaa, jos tuota kaljuuntumista ei ole vielä kovin paljoa ja siirteitä ei tarvita kovin paljoa. Ei kai tämä nyt vaan tarkoita sitä että mun pitäisi käydä noissa leikkauksissa pari-kolme kertaa?"

      No, kuten sanottu yhdellä kertaa saanet hiuksillesi kohtuullisen peiton. Voi tietenkin käydä niin, ettei se ole mielestäsi ihan riittävä ja päädyt seuraavaan operaatioon.

      "Tämä kyllä alkoi pelottamaan mua ja pahasti. Tämä pisti kyllä miettimään asiaa eritoten siltä kannalta että onko tosta hiustensiirtoleikkauksesta sittenkään todellista apua, jos kerran ohimot saadaan kuntoon mutta sitten operaation jälkeen hiuksia alkaakin lähtemään jostain muualta."

      Kyllä hiustensiirrot varmaan kannattaa aloittaa, mutta ehkä pieni odotus ja tilanneseuranta ennen sitä.

      "Mä kun haluan säilyttää hiukset päässäni pysyvästi, vaikka sitten finasta olisikin jotain seksuaalisen puolen haittoja. Ne kun eivät ole mulle niin pahoja juttuja kun hiustenlähtö. "

      Se on ihan hyvä homma, ettei oma mielenterveys ole kiinni jostakin seksillä läträämisestä. En silti suosittelisi juuri kenellekään sitä, että paetaan välttämättömiä hiussiirtoja lääkeaineilla. Ymmärrät varmaan.

      • tukkaa saatava...

        "Kuukauden päivät... tai jos on mahdollista kulkea jatkuvasti joku huivi päässä niin viikko-parikin riittää. Kirurgit puhuvat työnteon mahdollisuudesta jo seuraavana päivänä, mutta on epärealistista."

        Tällaista juttua en edes tiennyt, kun en ole koskaan kuullut kenenkään kertovan tällä palstalla mitään tällaista. Itse kun en ole vakituisessa työpaikassa niin mulla ei valitettavasti ole edes mitään lomia, eikä mulla olisi mitenkään varaa pitää jotain monen viikon sairaslomia sen takia jos olen käynyt hiustensiirrossa. Mutta tarkoititko nyt sitä että tollainen huivin käyttö on pakollista leikkauksen onnistumisen takia vai ihan pelkästään ulkonäöllisten syiden takia?

        "Ensimmäisellä tapaamiskerralla suunnitellaan sen hetkisen tilanteen mukaan."

        Tämän vuoksi haluaisin just aloittaa sen finan syömisen heti tuon ekan tapaamiskerran jälkeen, jolloin hiustensiirto onnistuisi paremmin kun pystyttäisiin estämään se ettei hiuksia pääse lähtemään lisää ennen tuota operaatiota.

        "Hiussiirron mahdollisuus ei ehkä miellytä ihmisiä, eikä suuri
        osa tajua että sellaisia toimenpiteitä yksityishenkilöille edes Suomessa tehdään. Mun mielestä kyse on puhtaasti siitä, että kun joku on rumempi niin jollain muulla menee paremmin."

        Pitäisi vaan tuoda nämä hiustensiirrot enemmän ihmisten tietoisuuteen, kuten myös kaikki hiustenlähtöä estävät lääkkeet. Näin saataisiin ihmiset ymmärtämään se asia että miehillä on muitakin vaihtoehtoja kun se kaljuuntuminen ja hiusten menettäminen.

        "No, kuten sanottu yhdellä kertaa saanet hiuksillesi kohtuullisen peiton. Voi tietenkin käydä niin, ettei se ole mielestäsi ihan riittävä ja päädyt seuraavaan operaatioon."

        No en ainakaan haluaisi mennä seuraavaan operaatioon ihan pian eli en ainakaan muutaman vuoden sisällä. Olen vaan miettinyt asiaa siltä kannalta että jos noihin hiustensiirtoihin menee tarpeeksi ajoissa niin silloin ne on varmaan helpompi tehdä kerralla ja tulevat varmasti myös paljon edullisemmaksi, kun että jos menisi operaatioon ekan kerran vasta sitten kun tukkaa on lähtenyt jo puoli päätä pois.

        "Kyllä hiustensiirrot varmaan kannattaa aloittaa, mutta ehkä pieni odotus ja tilanneseuranta ennen sitä."

        Olen oikeastaan odottanut jo vuosien ajan sitä että jos tuo hiustenlähtö nyt olisi vaan jotain ohimenevää ja loppuisi lyhyeen, mutta kun valitettavasti se ei vaan näytä sitä olevan. Nyt olisi varmasti hyvä aika alkaa toimia ja mennä jossain vaiheessa tonne hiustensiirtoon, kun pelkkä pieni ohimoiden korjaus on varmasti helpompaa ja halvempaa kun se että päästää tukan lähtemään johonkin päälaelle saakka, silloin kun vastaan tulevat varmasti siirteiden määrät ja kymmenen kertaa korkeammat hinnat.

        "Se on ihan hyvä homma, ettei oma mielenterveys ole kiinni jostakin seksillä läträämisestä. En silti suosittelisi juuri kenellekään sitä, että paetaan välttämättömiä hiussiirtoja lääkeaineilla. Ymmärrät varmaan."

        Mulle noi seksiasiat eivät ole koskaan olleet mitään elämän tärkeimpiä asioita ja kun sinkku olen niin näin ollen se hiusten laatu on mulle ollut aina paljon tärkeämpi asia kun mitä noihin seksipuolen juttuihin tulee. Olisi vähän eri juttu jos noi hiustensiirrot olisi edullisempia, sillä itse en todellakaan haluaisi juosta niissä joka vuosi.


    • Ei hiustensiirtoa

      Moi!

      Mulle on tehty kaksi hiustensiirtoa Nordströmillä, 2006 ja 2008. Silloin tilanne oli se että ohimot olivat vetäytyneet ja keskeltäkin alkoi harvenemaan, joten halusin lisää tuuheutta keskelle eteen. Kaljuille ohimoille ei laitettu mitään. Siirteiden määrää en muista, mutta kumpikin kerta maksoi noin 5000 euroa.

      Nyt tilanne on se, että kaljuuntumienen on edennyt ja minulla on keskellä vain ne siirteet ja tukka näyttää aika harvalta/hassulta, sillä muuten tukkani on tuuhea (sivuilta ja takaa). Vetäisin siilin tai kaljun, mutta en voi kun takana on se hemmetinmoinen arpi.

      Jos siis harkitset hiustensiirtoa vaikkapa ohimoille, niin ota huomioon, että kaljuuntumisesi luultavasti etenee ja voi olla, että jossain vaiheessa sinulla on ohimoilla vain ne pysyvät siirteet ja niiden takana kaljuuntuvaa aluetta.

      Käytä mielummin ketokonatsolivoidetta iltaisin ja dutasteridiä 0,5mg aamulla. Duta 0,5mg on tutkimuksen mukaan tehokkaampi kuin 5mg finasteridiä. Tosin minulla nämäkään eivät estä kaljuuntumisen etenemistä.

    • tukkaa saatava...

      "Nyt tilanne on se, että kaljuuntumienen on edennyt ja minulla on keskellä vain ne siirteet ja tukka näyttää aika harvalta/hassulta, sillä muuten tukkani on tuuhea (sivuilta ja takaa). Vetäisin siilin tai kaljun, mutta en voi kun takana on se hemmetinmoinen arpi."

      Olen kuullut ennenkin tämmöisiä vastaavanlaisia juttuja joissa hiustenlähtö on jatkunut muualta tuon hiustensiirron jälkeen. Mutta ihmettelin vaan sitä että eikö Nordström kirjoittanut sulle tota fina-reseptiä tai määrännyt ylipäätään mitään muita lääkkeitä hiustenlähdön estämiseksi jatkossa? Vai etkö halunnut alkaa syömään finaa tai muita lääkkeitä hiusten säilyttämiseksi? Luulisi että Nordströmin tasoinen yksityinen huippulääkäri nyt tajuaa kirjoittaa jonkun fina-reseptin jopa kysymättäkin, kun tosta hiustenlähdön loppumisesta ei koskaan ole minkäänlaista varmuutta.

      En halua tuomita valintaasi, mutta tuli vaan mieleen että kannattiko sun maksaa sitten yhteensä kymppitonnia hiustensiirroista, jos et kuitenkaan saanut niistä mitään todellista apua? Vai johtuiko siitä ettet halunnut syödä fina-tabuja hiusten säilyttämisen takia?

      Monet operaatioissa käyneet kun ovat kertoneet jopa sellaista, miten he ovat saaneet hiukset pysymään päässä yhden leikkauksen jälkeen, kun ovat saaneet siirteitä päähänsä ja kertoneet syövänsä finaa joka päivä sen jälkeen, niin ovat saaneet kiitettävän lopputuloksen hiuksilleen.

      "Jos siis harkitset hiustensiirtoa vaikkapa ohimoille, niin ota huomioon, että kaljuuntumisesi luultavasti etenee ja voi olla, että jossain vaiheessa sinulla on ohimoilla vain ne pysyvät siirteet ja niiden takana kaljuuntuvaa aluetta."

      Olen kyllä ottanut tämän huomioon, koska tiedän sen että vaikka ne siirteet päässä pysyisikin, niin tuskin se hiustenlähtö kuitenkaan loppuu muualta päästä. Mutta oon vaan miettinyt sitä vaihtoehtoa että jos aloittaisin välittömästi fina-kuurin ton operaation jälkeen tai mieluiten jo heti sen jälkeen kun oon käynyt tuolla Nordströmin vastaanotolla tilannetta katsomassa ja aikaa varaamassa. Ainakin oon lähes kaikkien kuullut sanovan niin että se finan syöminen pysäyttää hiustenlähdön välittömästi, koska lääke on kuulemma niin tehokas sivuvaikutuksista huolimatta.

      "Käytä mielummin ketokonatsolivoidetta iltaisin ja dutasteridiä 0,5mg aamulla. Duta 0,5mg on tutkimuksen mukaan tehokkaampi kuin 5mg finasteridiä. Tosin minulla nämäkään eivät estä kaljuuntumisen etenemistä. "

      Mistä tämmöistä voidetta voisi saada ja saako sitä ilman reseptiä? Voisin toki käyttää sitä, mutta siitäkin huolimatta haluaisin vaan kovasti saada tuon fina-reseptin kun monien kertomuksien mukaan se olisi se kaikkein paras lääke hiusten säilyttämiseksi myös jatkossakin.

    • Ei hiustensiirtoa

      Mulla ei tuo fina ole auttanut ja siksi menin hiustensiirtoon Olisi pitänyt ottaa duta heti käyttöön ja jättää hiustensiirto tekemättä. Nyt yritän dutalla ja ketokonatsolisvoiteella pitää hiukset päässä, jotta nuo siirretyt ei näyttäisi niin hassuilta. Ketokonatsolivoidetta saa jokaisesta apteekista kun vaan kysyy farmaseutilta.

    • Jos rahat riittää...

      Ihmettelen, että parikin eri Nordströmillä kävijää ovat maksaneet 13 000 euroa 4000-5000 hiuksesta. Itselleni siirrettiin 4500 hiusta tänä vuonna, hinta oli vähän alle 11 000 e. Paljolta tuntui sekin. Ja nyt pari tonnia hinta noussut alle puolessa vuodessa? Taitaa tosiaan olla ihan hintahaitarin yläpäässä mitä proffan klinikalla veloitetaan. Nimi painaa.

      • Mickey Hair

        Käytännössä on niin, että jos haluaa maksimi määrän siirteitä kahdessa operaatiossa, on se 20 tonnia löydyttävä. Sen siitä hyvästä lopputuloksesta saa meillä stadissa maksella..


      • Ex NW6
        Mickey Hair kirjoitti:

        Käytännössä on niin, että jos haluaa maksimi määrän siirteitä kahdessa operaatiossa, on se 20 tonnia löydyttävä. Sen siitä hyvästä lopputuloksesta saa meillä stadissa maksella..

        Näin on. Itse kävin kaksi kertaa siirrättämässä maksimimäärän molemmilla kerroilla. Se maksoi tosiaan 20.000 euroa. Lopputulos on erinomainen. Jokseenkin sopiva tuuheus ja täysin huomaamaton arpi. Viisituhatta hiusta maksanee noin 12.00 euroa edelleen.

        Olen todella tyytyväinen.


    • tukkaa saatava...

      Joo itse olisin kyllä kiinnostunut menemään just tuonne Nordströmin klinikalle, kun hänen ammattitaitoaan on aina kovasti kehuttu. Mutta osaatko sanoa sitä että onko se halvempien klinikkojen ammattitaito sitten miten paljon huonompaa kun vaikka Nordströmin klinikalla tehdyt operaatiot?

      Mietin sitä että jos menisin vaikka Medousalle tai johonkin muuhun, mutta kun en oikein tiedä mitään näistä klinikoista. Ainakin Medousan hinnat vaikuttivat mielestäni suht edullisilta, kun 1000hiusta maksoi n. 3700-euroa.

      Onko täällä kenellä kokemuksia medousasta tai muista Helsingin klinikoista joita voisitte suositella?

      • kokemus

        Olette rohkeita, jos uskallatte hiustensiirtoon suomalaisille klinikoille ilman kunnollisia referenssejä nimettömiin ja erityisesti kuvattomiin kokemuksiin pohjautuen. Kävin 5 vuotta sitten Dr Colella n. 5-vuoden asiaan perehtymisen jälkeen. Seurasin tuon ajan ulkomaisia keskustelupalstoja päivittäin. Olen ollut lopputulokseen erittäin tyytyväinen. Käytännössä olen päivittäisessä elämässäni unohtanut koko asian.
        Älkää menkö siirtoon missään nimessä, jos hiusten lähtö ei ole vielä stabiloitunut! Muuten hommasta tulee pikavippi. Itselläni tilanne ennen operaatio oli pysynyt samana melkein 10 vuotta. Tällä hetkellä en ole syönyt finaa kokeilumielessä kahteen vuoteen. Ei vaikutusta. Lääkkeestä ei tullut minulle mitään sivuoireita, joten voin aloittaa uudestaan tarvittaessa.
        Mikäli hiusten lähtö on stabiloitunut, niin suosittelen siirtoa myös ohimoille. Tuntui todella hyvältä ja vapauttavalta, kun päivittäinen tuskailu loppui.
        Itselläni siis ohimosiirto ja hiustyyli tällä hetkellä alle sentin siili.


    • tukkaa saatava...

      Täytyy kyllä sanoa että aika jobin postia oli mulle tämä sun viestisi. Nyt tässä koko tämän vuoden mietittyäni ja tätä palstaa liki päivittäin seuranneena päädyin valitsemaan tuon Nordströmin klinikan Helsingissä, johtuen paljon siitä kun on kuitenkin Suomen tunnetuin klinikka ja paljon kehuttu maan parhaaksi plastikkakirurgiksi ja tullut tunnetuksi erityisesti hyvälaatuisista hiustensiirroistaan.

      Varsinaista aikaa tuonne operaatioon en ole vielä varannut, mutta nyt tulevana maanantaina mulla olisi tuo konsultaatioaika jossa katsottaisiin siirteiden määrää, hintaa ja ym. juttuja. Tarkoitus olisi mennä tonne operaatioon ehkä joskus maalis-huhtikuussa.

      Mutta itse pelkään tässä just sitä että mullakaan tuo hiustenlähtö ei ole vielä stabilisoitunut, sillä pelkään sitä että hiuksia lähtee vielä enemmän jos en tuonne hiustensiirtoon ala lähiaikoina mennä. En sitten tiedä oliko tuota aikaa järkeä varata vielä tässä vaiheessa, kun hyvin todennäköisesti se mun hiustenlähtöni ei ole vielä pysähtymässä. Mutta kun alkaa vaan niin hermot mennä tämän asian takia.

      Sen oon kyllä päättänyt että tuota finaa tulen syömään koko lopun ikäni vaikka päivittäin jos hiukseni niin vaativat. Mutta kyllä tuo toki laittoi mut taas tätä asiaa miettimään, kun kerroit nyt siitä ettei operaatiota kannattaisi vielä harkita jos hiustenlähtö ei ole loppunut.

      • Juusosefsf

        Noin yleisesti ottaen ei nyt ainakaan alta 40v kannata hisutensiirtoon mennä, tai ainakin saa varautua siihen että jatkossa tehdään lisää ja lisää siirtoja kunnes ei ole enää mistä siirtää. Sitten voi olla aika hupsunnäköinen pää ja vielä täynnä arpia ettei kaljukaan kovin kiva näky ole.

        Älä vanno finan nimeen, koska uusi tehokkaampi ja parempi tuote/pilleri on tulossa markkinoille arvioilta 5 vuoden sisään. Jaa mistä tämän tiedän? Koska ne jotka tekee työkseen kaljuuntumisjuttuja vilpittömästi sanovat näin. kyllä kannattaa pidätellä sitä hiustensiirtoon menoa todella kauan, varsinkin kun sen jälki tulee olemaan ehkä katastrofi jota ei sitten korjaa enää millään.


    • Naiset sen kertovat

      Jos minä, yli viisikymppinen mies saisin valita uudelleen, niin en menisi hiustensiirtoon vasta nyt yli viisikymppisenä kaljupäänä. Menisin heti kun siltä näyttää, että pitää mennä ja eläisin iloisensti jota kuinka tukka päässä.

      Nyt minulla on Nordströminillä käynnin jälkeen taas tukka päässä ja huomaamaton arpi niskassa, mutta olisi pitänyt mennä sitä mukaa kun hiuksia olisi lähtenyt, ei vasta nyt päälaki täysin kaljuna.

      Voi kuinka ihania nuo naiset taas ovatkaan. Ennen siirtoa eivät ees huomanneetkaan.

      Näin sen näen (ja koen).

      • 4t534tre

        Itselle taas alkoi naista tulla solkenaan kun sheivasin kaljuks. No tämä oli ilmeisesti provo mainostekst kun vaikuttaa erittäin epäloogiselta ajattelulta siirrellä sitä mukaa kun kaljuuntuu. EI se noin mene.


    • tukkaa saatava...

      No itselläni olisi tarkoitus mennä tonne hiustensiirtoon tossa ensi vuoden puolella, kun nyt maanantaina olisi tuo konsultaatioaika Nordströmillä. Itselläni ei onneksi ole vielä hirveästi tukkaa lähtenyt, mutta kuitenkin koko ajan tasaisen varmasti, niin just sen takia päätinkin alkaa toimimaan hiukseni pelastamisen takia.

      On vaan hankalaa kun joutuu koko ajan stressaamaan näiden hiusjuttujen takia ja sitten kun ei oikein tiedä itsekään, että pitäiskö sinne hiustensiirtoon mennä jo aikaisessa vaiheessa vaiko vasta sitten kun tukkaa on lähtenyt enemmän. Tälläkin palstalla kun on usein niin ristiriitaista tietoa tästä asiasta, ettei meinaa aina tietää että ketä uskoa.

      No itse nyt ajattelin niin että tässä varhaisessa vaiheessa se hiustensiirto tulisi ainakin huomattavasti halvemmaksi ja samalla myös siirteitä riittää paremmin kun vasta joskus pahasti kaljuuntuneena.

      Kun tietäisi vaan sen että mikä tekniikka se olisi paras hiustensiirron kannalta, paljon kehuttu FUE-tekniikka vai joku muu.

      • kokemus

        Pehmennän hieman jyrkkää kantaani. Mikäli sinulla on näkemys siitä kuinka hiustenlähtösi tulee etenemään seuraavien vuosikymmenien aikana ja olet tehnyt suunnitelman kuinka aiot toimia kaljuuntumisen edetessä, niin kyllä hiustensiirto voi olla ihan mahdollinen. En kuitenkaan usko, että olisit miettinyt asiaa vielä riittävän hyvin, koska mietiskelet vielä, että mikähän mahtaisi olla sinulle paras tekniikka. Sinulla pitäisi olla tämä jo kirkkaana mielessä, jos olet siirtoon menossa. Asiaan perehtyminen on tietysti hankalampaa, jos et osaa englantia. Tiedän tuskasi enkä halua tyrmätä ajatustasi hiustensiirtoin menemisestä. Haluan vain yrittää auttaa. Hiustensiirtoon meneminen oli omalla kohdallani tähänastisen elämäni suurin päätös. Päätös oli oikea, mutta monilla se on ollut väärä.


      • tukkaa saatava...
        kokemus kirjoitti:

        Pehmennän hieman jyrkkää kantaani. Mikäli sinulla on näkemys siitä kuinka hiustenlähtösi tulee etenemään seuraavien vuosikymmenien aikana ja olet tehnyt suunnitelman kuinka aiot toimia kaljuuntumisen edetessä, niin kyllä hiustensiirto voi olla ihan mahdollinen. En kuitenkaan usko, että olisit miettinyt asiaa vielä riittävän hyvin, koska mietiskelet vielä, että mikähän mahtaisi olla sinulle paras tekniikka. Sinulla pitäisi olla tämä jo kirkkaana mielessä, jos olet siirtoon menossa. Asiaan perehtyminen on tietysti hankalampaa, jos et osaa englantia. Tiedän tuskasi enkä halua tyrmätä ajatustasi hiustensiirtoin menemisestä. Haluan vain yrittää auttaa. Hiustensiirtoon meneminen oli omalla kohdallani tähänastisen elämäni suurin päätös. Päätös oli oikea, mutta monilla se on ollut väärä.

        No en nyt ole mikään selvännäkijä tai ennustaja, mutta olen vaan aika varma siitä että hiustenlähtöni tulee kyllä jatkumaan vielä nykyisestä ellei tässä ole tehdä jotain sen eteen. Kun katsoo nuoruusajan kuvia, niin silloin mullakin oli vielä pitkä tuuhea tukka ja nyt se on tosiaan enää muisto vain ja nyt tukkaa on lähtenyt jonkin verran ohimoilta ja ikää on tosiaan vasta kohta puolin kolmekymmentä.

        Olen mä todellakin miettinyt tätä hiustensiirtoa melkein enemmän kun mitään muuta asiaa elämässäni. Joten siitä ei todellakaan ole kyse että olisin päättänyt mennä tonne hiustensiirtoon jostain hetken mielijohteesta. Lisäksi olen ottanut näistä asioista myös paljon selvää netin kautta, kuten lukenut tätä palstaa ja etsinyt tietoa googlesta ja myös sitä löytänyt.

        Tämä "tiedon puutteeni" ei suinkaan johdu huonosta englannin kielen taidosta, vaan siitä että olen vain tavallinen työläinen enkä mikään asiaan perehtynyt ammattitaitoinen plastikkakirurgi. Sen olen lukenut noista tekniikoista että tuo paljon kehuttu FUE-tekniikka ei välttämättä sovi ohuen tyylisille pohjoismaisille hiuksille, kuten just mulla on. Mutta hyvät puolet siinä olisi se ettei se jättäisi mitään arpia päähän tai niskaan.

        Sitten tossa "huonommassa tekniikassa" olisi taas se hyvä puoli että siinä ainakin Nordströmin klinikan mukaan liki kaikki siirretyistä hiuksista kasvaisi tuuheina aivan kuten siirteiden pitäisikin. Huono puoli siinä olisi vain se että se jättäisi näkyvän arven päähän. Noissa FUE-siirteissä oli kuulemma just se huono puoli, että ohuemman hiuslaadun tukassa ne siirteet eivät välttämättä kasvakaan toivotulla tavalla.

        Jos nyt asiaa miettii omasta näkökulmasta, niin kyllä mä itse ottaisin mieluummin vaikka jonkinlaisen arven niskaan kun että saisin huonolaatuiset siirteet päähäni, joista joutuisin kaiken huipuksi maksamaan vielä monta tonnia ja sitten kun koko operaatio olisikin ollut aivan turha. Mietin että tuo arpi ei edes välttämättä näkyisi ainakaan hirveästi, kun pitäisin kuitenkin pidempää tukkaa, jota haluaisin pitää tälläkin hetkellä jos vaan paljaat ohimot ei sieltä loistaisi.

        Toivoisin että nyt maanantaina saisin paljon tietoa näistä asioista Nordströmiltä tuolta konsultaatiossa johon olen menossa. Kiitokset nyt kuitenkin neuvoista ja otan kyllä silti yhä erittäin mielelläni neuvoja vastaan, jos joku haluaa niitä täällä antaa:)


      • kokemus
        tukkaa saatava... kirjoitti:

        No en nyt ole mikään selvännäkijä tai ennustaja, mutta olen vaan aika varma siitä että hiustenlähtöni tulee kyllä jatkumaan vielä nykyisestä ellei tässä ole tehdä jotain sen eteen. Kun katsoo nuoruusajan kuvia, niin silloin mullakin oli vielä pitkä tuuhea tukka ja nyt se on tosiaan enää muisto vain ja nyt tukkaa on lähtenyt jonkin verran ohimoilta ja ikää on tosiaan vasta kohta puolin kolmekymmentä.

        Olen mä todellakin miettinyt tätä hiustensiirtoa melkein enemmän kun mitään muuta asiaa elämässäni. Joten siitä ei todellakaan ole kyse että olisin päättänyt mennä tonne hiustensiirtoon jostain hetken mielijohteesta. Lisäksi olen ottanut näistä asioista myös paljon selvää netin kautta, kuten lukenut tätä palstaa ja etsinyt tietoa googlesta ja myös sitä löytänyt.

        Tämä "tiedon puutteeni" ei suinkaan johdu huonosta englannin kielen taidosta, vaan siitä että olen vain tavallinen työläinen enkä mikään asiaan perehtynyt ammattitaitoinen plastikkakirurgi. Sen olen lukenut noista tekniikoista että tuo paljon kehuttu FUE-tekniikka ei välttämättä sovi ohuen tyylisille pohjoismaisille hiuksille, kuten just mulla on. Mutta hyvät puolet siinä olisi se ettei se jättäisi mitään arpia päähän tai niskaan.

        Sitten tossa "huonommassa tekniikassa" olisi taas se hyvä puoli että siinä ainakin Nordströmin klinikan mukaan liki kaikki siirretyistä hiuksista kasvaisi tuuheina aivan kuten siirteiden pitäisikin. Huono puoli siinä olisi vain se että se jättäisi näkyvän arven päähän. Noissa FUE-siirteissä oli kuulemma just se huono puoli, että ohuemman hiuslaadun tukassa ne siirteet eivät välttämättä kasvakaan toivotulla tavalla.

        Jos nyt asiaa miettii omasta näkökulmasta, niin kyllä mä itse ottaisin mieluummin vaikka jonkinlaisen arven niskaan kun että saisin huonolaatuiset siirteet päähäni, joista joutuisin kaiken huipuksi maksamaan vielä monta tonnia ja sitten kun koko operaatio olisikin ollut aivan turha. Mietin että tuo arpi ei edes välttämättä näkyisi ainakaan hirveästi, kun pitäisin kuitenkin pidempää tukkaa, jota haluaisin pitää tälläkin hetkellä jos vaan paljaat ohimot ei sieltä loistaisi.

        Toivoisin että nyt maanantaina saisin paljon tietoa näistä asioista Nordströmiltä tuolta konsultaatiossa johon olen menossa. Kiitokset nyt kuitenkin neuvoista ja otan kyllä silti yhä erittäin mielelläni neuvoja vastaan, jos joku haluaa niitä täällä antaa:)

        Mikäli strip tuntuu sinulle oikealta ratkaisulta, niin oletko harkinnut esimerkiksi Hasson&Wongia? Omasta mielestäni tulokset ovat vakuuttavia tai oli ainakin silloin, kun itse foorumeita aktiivisesti seurasin. Myös Feller teki tuohon aikaan hyvää jälkeä. Mikäli kielitaito ei ole ongelma, niin suosittelisin ainakin konsultaatiota. Olisi ehdottoman tärkeää, että konsultoisit mahdollisimman montaa vaihtoehtoa. Vieläkö Nördström mainostaa nettisivuillaan kaljunsupistus ym. ikivanhoja tekniikoita? Mainos ti ainakin 5-vuotta sitten ja ei voi kuin ihmetellä miksi? Kenelle ne muka toimisi? Hairlosshelpissä kukaan ei tiennyt Nordstömmistä mitään, vaikka pitäisi olla maailmanluokan tekijä. Huom! En voi kuitenkaan väittää etteikö hän tekisi hyvää jälkeä, koska olen nähnyt vain muutamia kuvia, jotka ovat heidän itse ottamiaan. Tyytyväisiä asiakkaita varmaan löytyy, mutta kenenkään näin kertovan kuvaa en ole nähnyt. Oman prosessini alussa harkitsin itsekin sinne menoa, mutta mieli muuttui kun aloin perehtymään aiheeseen paremmin. Kävin Ilterillä konsultaatiossa, mutta käynnistä jäi huono tunne. Harkitsin Ilteriä kuitenkin vakavasti, koska annoin siinä vaiheessa läheisen sijainnin vaikuttaa valintaan. Lopulta valitsin Colen vaikka hänenkin työstä oli liikkeellä hieman ristiriitaista kommenttia. Colen valintaan rapakon toiselta puolelta vaikutti hieman hinta vaikka niin ei saisi olla. Kuten aikaisemmin sanoin, olen lopputulokseen kuitenkin tyytyväinen. Itse klinikka oli karu ja toiminta kuin liukuhihnatehtaassa. Kuvittelin miellessäni paikan hienommaksi. Voi olla, että olisi mennyt pupu pöksyyn, jos en olisi ollut varma, että jälki tulemaan olemaan hyvä. Jälkihoito oli erinomaista. Olin siirteiden kanssa liian varovainen ja lepotilaan menneet siirteet eivät tippuneet päästä, jolloin ne aiheuttivat pienen tulehduksen. Cole vastasi sähköpostiini välittömästi ja lähetti heti antibiootit, kun sanoin, että ei täällä suomessa lääkärit niitä kuitenkaan myönnä. Eikä maksanut mitään. Ei niitä tarvinnut kuitenkaan syödä, kun parani itsekseen rajumpien pesuotteiden jälkeen.

        Myös FUEsta jää arpi, mutta pieni sellainen. Kuvia löytyy hakemalla. Varmasti näkyy, jos partahöylällä ajaa.


      • tukkaa saatava...
        kokemus kirjoitti:

        Mikäli strip tuntuu sinulle oikealta ratkaisulta, niin oletko harkinnut esimerkiksi Hasson&Wongia? Omasta mielestäni tulokset ovat vakuuttavia tai oli ainakin silloin, kun itse foorumeita aktiivisesti seurasin. Myös Feller teki tuohon aikaan hyvää jälkeä. Mikäli kielitaito ei ole ongelma, niin suosittelisin ainakin konsultaatiota. Olisi ehdottoman tärkeää, että konsultoisit mahdollisimman montaa vaihtoehtoa. Vieläkö Nördström mainostaa nettisivuillaan kaljunsupistus ym. ikivanhoja tekniikoita? Mainos ti ainakin 5-vuotta sitten ja ei voi kuin ihmetellä miksi? Kenelle ne muka toimisi? Hairlosshelpissä kukaan ei tiennyt Nordstömmistä mitään, vaikka pitäisi olla maailmanluokan tekijä. Huom! En voi kuitenkaan väittää etteikö hän tekisi hyvää jälkeä, koska olen nähnyt vain muutamia kuvia, jotka ovat heidän itse ottamiaan. Tyytyväisiä asiakkaita varmaan löytyy, mutta kenenkään näin kertovan kuvaa en ole nähnyt. Oman prosessini alussa harkitsin itsekin sinne menoa, mutta mieli muuttui kun aloin perehtymään aiheeseen paremmin. Kävin Ilterillä konsultaatiossa, mutta käynnistä jäi huono tunne. Harkitsin Ilteriä kuitenkin vakavasti, koska annoin siinä vaiheessa läheisen sijainnin vaikuttaa valintaan. Lopulta valitsin Colen vaikka hänenkin työstä oli liikkeellä hieman ristiriitaista kommenttia. Colen valintaan rapakon toiselta puolelta vaikutti hieman hinta vaikka niin ei saisi olla. Kuten aikaisemmin sanoin, olen lopputulokseen kuitenkin tyytyväinen. Itse klinikka oli karu ja toiminta kuin liukuhihnatehtaassa. Kuvittelin miellessäni paikan hienommaksi. Voi olla, että olisi mennyt pupu pöksyyn, jos en olisi ollut varma, että jälki tulemaan olemaan hyvä. Jälkihoito oli erinomaista. Olin siirteiden kanssa liian varovainen ja lepotilaan menneet siirteet eivät tippuneet päästä, jolloin ne aiheuttivat pienen tulehduksen. Cole vastasi sähköpostiini välittömästi ja lähetti heti antibiootit, kun sanoin, että ei täällä suomessa lääkärit niitä kuitenkaan myönnä. Eikä maksanut mitään. Ei niitä tarvinnut kuitenkaan syödä, kun parani itsekseen rajumpien pesuotteiden jälkeen.

        Myös FUEsta jää arpi, mutta pieni sellainen. Kuvia löytyy hakemalla. Varmasti näkyy, jos partahöylällä ajaa.

        No itseasiassa en ole harkinnut mitään muita kun näitä suomalaisia klinikoita, johtuen just siitä kun oma kielitaitoni ei ole mikään kehuttava. Suomesta oon harkinnut Nordströmin klinikan lisäksi mm. tuota Medousaa jonka hinnat olivat aika edulliset, mutta en ole soittanut sieltä edes ainakaan vielä mitään konsultaatioaikaa, kun jotenkin kyseinen klinikka vaikutti mun mielestäni liian tavanomaiselta.

        Eniten pisti silmään heidän plastikkakirurgien CV:ssä se kun eivät vaikuttaneet mielestäni sellaisilta että olisivat perehtyneet erityisen paljoa just hiustensiirtoihin ja muutenkin nimet olivat täysin tuntemattomia verrattuna esim. Nordströmiin.

        Saattoi tuolla Nordströmin nettisivuilla ollakkin jotain mainosta tollaisista kaljunsupistuksista, mutta itse en todellakaan sellaisiin lähtisi, kun miettii että varmasti samalla hinnalla tai jopa halvemmalla saa hiustensiirtoja joista on ihan oikeasti apua.

        Päädyin nyt ottamaan yhteyttä tonne Nordströmin klinikalle lähinnä sen takia koska tuolla hänen klinikan nettisivuilla oli kuitenkin onnistuneita kuvia hiustensiirroista ja muutenkin hänen ammattitaitoaan on kehuttu enemmän kun muita suomalaisia plastikkakirurgeja.

        Suurkiitokset sulle tosta kun kerroit että niitä hiussiirteitä voi käsitellä tosiaan "liian hellävaraisesti", joka ei ole hyvä juttu niiden kannalta. Mä kun luulin justiinsa sitä että tuon operaation jälkeen olisi oltava aivan mielettömän varovainen. Olisin varmaan itse tehnyt aivan samanlaisen virheen tuon homman jälkeen.


    • niimmpä

      Sinä joka kävit colella, niin otitko strip vai fue tekniikalla tehdyn hiustensiirron? Itse kaihdan tuota strip vaihtoehtoa, sillä jos homma kusee niin et voi leikata lyhyttä lettiä ilman, että arpi näkyy. FUE jos kusee niin oot hassannu rahaa mutta mahdollisuus leikata kaljuksi säilyy.

      • Pohtila

        Tuli vaan mieleen, että jos tekee ensin halvemman strip- siirron, ja jos arpi levenee tai muuten haluaa pitää lyhyitä hiuksia niin eikö arven voi aika helposti hävittää myöhemmin näkyvistä FUE tekniikalla? Vai onko tietoa siitä miten hius alkaa kasvaa arpikudoksessa? Arpialuehan on loppujen lopuksi aika pieni, joten luulisi siihen saavan hiuksia sen verran, ettei se näy vaikka hiuksia pitäisi hyvin lyhyinäkin.


      • AlpoAskoArvi

        Hei nyt stop! Ei todellakaan kannata mennä mihinkään hiustensiirtoon jos tietämys on tuota luokkaa. Arvessa ei kasva yhtään mikään, se on kuollutta sidekudosta, siinä ei kasva mikään, siihen ei voi istuttaa hiuksia, tai voi mutta eivät tule kasvamaan mihinkään kun eihän siinä ole edes verisuonia.

        FUE tulee tekemään yhden viiltoarven sijaan tuhansia täpliä päähäsi. Arvetonta leikkausta ei ole olemassakaan, yksinkertaisesti mahdottomuus.

        Perehtykää asiaan vähintään vuosi, lukekaa kaikki mahdollinen leikkauksista, arvista jne. En tajua miten on edes laillista mainostaa leikkausta joka ei jätä arpia. Jos pistemäistä kuollutta arpikudosta ei lasketa arveksi niin sitten toki, jos sen pitää olla viivamainen villto ja vain sitten se on arpi. Ampiaisen pisto ei jätä arpea, mutta kun se millä niitä hiuksia napataan FUE tekniikalla on hippasen isompi letku. Korjatkaa toki jos olen väärässä.


    • tukkaa saatava...

      Kävin itse tänään tuolla konsultaatiossa Nordströmin klinikalla ja siellä tehtiin siis tuo suunnitelma ja katsottiin siirteiden määrää. Palvelu siellä oli erittäin hyvää, ystävällistä ja ammattitaitoista, eli just sellaista mitä plastikkakirurgien klinikalla pitääkin olla. Ainakin palvelussa ja henkilökunnan työmoraalissa toi Nordströmin klinikka voittaa kaupungin terveyskeskukset ihan 100-0!

      Saamani palveluun ja henkilökunnan tieto/taitoon oli erittäin tyytyväinen, eikä sen suhteen jäänyt mulla mitään valitettavaa. Ainoa huono puoli oli sitten tuo operaation hinta joka osottautui mulla hieman odotettua korkeammaksi, eli 1600 siirrettä hintaan vähän yli 5600-euroa. No en sitten tiedä että olisko tuo operaatio ollut kovin paljoa edullisempi jossain muualla, vaikka Medousalla johon menoa myös mietin jonkin verran.

      Odotin tai luulin itse että joku n. 1000-1200 hiusta olisi riittänyt mulla siirteiksi, mutta ei kuitenkaan riittänyt. No toisaalta siinä ei olisi kovin montaa sataa euroa säästänyt jos olisi johonkin toiselle klinikalle mennyt, joten pieni hinta siitä kun varmasti Nordströmin ammattitaito on parempi kun muilla plastikkakirurgeilla.

      Noista tekniikoista kysyisin että onko tuo Strip sama kuin Follicular unit? Tuolla Nordströmillä kerrottiin että hiustensiirtoja tehdään nimenomaan just tuolla tekniikalla ja siellä myös kehuttiin sitä paremmaksi kun tuota FUE-tekniikkaa, jossa siirretyt hiukset eivät välttämättä kasva ihan toivotulla tavalla. Heidän mukaansa tuo arpi ei edes näy hiuksien alta varsinkin jos tukka on vähänkin pidempi.

      • kokemus

        FUE, jota Cole kutsuu nimellä FIT.

        Tukkaa saatavalle: suosittelisin, että perehdyt vielä tarkemmin aiheeseen. Tuo klinikalla esittämäsi kysymys kertoo, että et tiedä vielä tarpeeksi, että olisit valmis tekemään päätöksen. Seuraatko muuten Hairlosshelppiä? Mikä on tällä hetkellä kloonaustutkimuksen tilanne?

        Selitettiinkö sinulle yksityiskohtaisesti miksi FUE on huonompi nimenomaan hennolle hiuslaadulle? Minäkin uskon, että saanto Stripissä on yleensä parempi, mutta miksi erityisesti hennossa hiuksessa?


      • kokemus

        FUE, jota Cole kutsuu nimellä FIT.

        Tukkaa saatavalle: suosittelisin, että perehdyt vielä tarkemmin aiheeseen. Tuo klinikalla esittämäsi kysymys kertoo, että et tiedä vielä tarpeeksi, että olisit valmis tekemään päätöksen. Seuraatko muuten Hairlosshelppiä? Mikä on tällä hetkellä kloonaustutkimuksen tilanne?

        Selitettiinkö sinulle yksityiskohtaisesti miksi FUE on huonompi nimenomaan hennolle hiuslaadulle? Minäkin uskon, että saanto Stripissä on yleensä parempi, mutta miksi erityisesti hennossa hiuksessa?


      • kokemus

        FUE, jota Cole kutsuu nimellä FIT.

        Tukkaa saatavalle: suosittelisin, että perehdyt vielä tarkemmin aiheeseen. Tuo klinikalla esittämäsi kysymys kertoo, että et tiedä vielä tarpeeksi, että olisit valmis tekemään päätöksen. Seuraatko muuten Hairlosshelppiä? Mikä on tällä hetkellä kloonaustutkimuksen tilanne?

        Selitettiinkö sinulle yksityiskohtaisesti miksi FUE on huonompi nimenomaan hennolle hiuslaadulle? Minäkin uskon, että saanto Stripissä on yleensä parempi, mutta miksi erityisesti hennossa hiuksessa?


      • Tukkaa saatava...
        kokemus kirjoitti:

        FUE, jota Cole kutsuu nimellä FIT.

        Tukkaa saatavalle: suosittelisin, että perehdyt vielä tarkemmin aiheeseen. Tuo klinikalla esittämäsi kysymys kertoo, että et tiedä vielä tarpeeksi, että olisit valmis tekemään päätöksen. Seuraatko muuten Hairlosshelppiä? Mikä on tällä hetkellä kloonaustutkimuksen tilanne?

        Selitettiinkö sinulle yksityiskohtaisesti miksi FUE on huonompi nimenomaan hennolle hiuslaadulle? Minäkin uskon, että saanto Stripissä on yleensä parempi, mutta miksi erityisesti hennossa hiuksessa?

        No miten voisin enää perehtyä tämän enempää tähän aiheeseen? Olen jo etsinyt netistä ihan hirveästi tietoa näistä hiustensiirroista ja näistä eri tekniikoista, joten aika vaikea näistä olisi nyt enempää tietää tällaisena tavan työläisenä.

        Samalla tein siellä jo päätöksen asiasta kun varasin myös ajan ensi kevään alkuun.

        Kyllä tuolla Nordströmillä käydessä oli puhetta noista tekniikoista ja siellä kerrottiin että tuo heidän käyttämä tekniikka on parempi hennommille hiuksille kun tuo FUE-tekniikka jossa siirteet eivät kasva niin hyvin kun mitä pitäisi. Kyselin kyllä siellä kaikkea mitä vaan mieleen tuli, että ainakaan tällä hetkellä mulla ei jäänyt mielestäni mitään epäselväksi.

        Täällä tuota Strip-tekniikkaa on haukuttu sen jättämän arven takia, mutta ainakin mulle selitettiin ja näytettiin myös kuvia siitä miten potilaille ei ole jäänyt mitään pahoja arpia, tai eivät ainakaan näy hiusten seasta ollenkaan.
        Voisin tietenkin vielä etsiä myös aikoja muilta klinikoilta ja kysellä heidän hintojaan, mutta en sitten tiedä viitsinkö alkaa tässä vaiheessa enää vaihtamaan, kun varsinkaan heidän ammattitaidosta ei ole välttämättä takeita.


      • Mickey Hair
        Tukkaa saatava... kirjoitti:

        No miten voisin enää perehtyä tämän enempää tähän aiheeseen? Olen jo etsinyt netistä ihan hirveästi tietoa näistä hiustensiirroista ja näistä eri tekniikoista, joten aika vaikea näistä olisi nyt enempää tietää tällaisena tavan työläisenä.

        Samalla tein siellä jo päätöksen asiasta kun varasin myös ajan ensi kevään alkuun.

        Kyllä tuolla Nordströmillä käydessä oli puhetta noista tekniikoista ja siellä kerrottiin että tuo heidän käyttämä tekniikka on parempi hennommille hiuksille kun tuo FUE-tekniikka jossa siirteet eivät kasva niin hyvin kun mitä pitäisi. Kyselin kyllä siellä kaikkea mitä vaan mieleen tuli, että ainakaan tällä hetkellä mulla ei jäänyt mielestäni mitään epäselväksi.

        Täällä tuota Strip-tekniikkaa on haukuttu sen jättämän arven takia, mutta ainakin mulle selitettiin ja näytettiin myös kuvia siitä miten potilaille ei ole jäänyt mitään pahoja arpia, tai eivät ainakaan näy hiusten seasta ollenkaan.
        Voisin tietenkin vielä etsiä myös aikoja muilta klinikoilta ja kysellä heidän hintojaan, mutta en sitten tiedä viitsinkö alkaa tässä vaiheessa enää vaihtamaan, kun varsinkaan heidän ammattitaidosta ei ole välttämättä takeita.

        Tukkaa saatava:lle. Arpi ei ole mikään ongelma. Edes päämärkänä sitä ei hevin huomaa..Joudun oikein etsimällä etsimään, jos haluan niskasta sen arven löytää. Täysin huomaamaton..


      • Mickey Hair
        Tukkaa saatava... kirjoitti:

        No miten voisin enää perehtyä tämän enempää tähän aiheeseen? Olen jo etsinyt netistä ihan hirveästi tietoa näistä hiustensiirroista ja näistä eri tekniikoista, joten aika vaikea näistä olisi nyt enempää tietää tällaisena tavan työläisenä.

        Samalla tein siellä jo päätöksen asiasta kun varasin myös ajan ensi kevään alkuun.

        Kyllä tuolla Nordströmillä käydessä oli puhetta noista tekniikoista ja siellä kerrottiin että tuo heidän käyttämä tekniikka on parempi hennommille hiuksille kun tuo FUE-tekniikka jossa siirteet eivät kasva niin hyvin kun mitä pitäisi. Kyselin kyllä siellä kaikkea mitä vaan mieleen tuli, että ainakaan tällä hetkellä mulla ei jäänyt mielestäni mitään epäselväksi.

        Täällä tuota Strip-tekniikkaa on haukuttu sen jättämän arven takia, mutta ainakin mulle selitettiin ja näytettiin myös kuvia siitä miten potilaille ei ole jäänyt mitään pahoja arpia, tai eivät ainakaan näy hiusten seasta ollenkaan.
        Voisin tietenkin vielä etsiä myös aikoja muilta klinikoilta ja kysellä heidän hintojaan, mutta en sitten tiedä viitsinkö alkaa tässä vaiheessa enää vaihtamaan, kun varsinkaan heidän ammattitaidosta ei ole välttämättä takeita.

        No niin. Nyt on takana toinen megasessio, jossa siirrettiin strip-tekniikalla 3200 hiusta aiemman 4200 lisäksi. Jo ensimmäisen siirron jälkeen tulos oli niin hyvä, että ajattelin jättä homman siihen. Lopulta päätin kuitenkin viedä projektin loppuun. Nyt istuskelen muutaman päivän "toipilaana" kotona ja siirryn pian taas normaaliin päiväjärjestykseen.. :0)


      • Sampo6767
        Tukkaa saatava... kirjoitti:

        No miten voisin enää perehtyä tämän enempää tähän aiheeseen? Olen jo etsinyt netistä ihan hirveästi tietoa näistä hiustensiirroista ja näistä eri tekniikoista, joten aika vaikea näistä olisi nyt enempää tietää tällaisena tavan työläisenä.

        Samalla tein siellä jo päätöksen asiasta kun varasin myös ajan ensi kevään alkuun.

        Kyllä tuolla Nordströmillä käydessä oli puhetta noista tekniikoista ja siellä kerrottiin että tuo heidän käyttämä tekniikka on parempi hennommille hiuksille kun tuo FUE-tekniikka jossa siirteet eivät kasva niin hyvin kun mitä pitäisi. Kyselin kyllä siellä kaikkea mitä vaan mieleen tuli, että ainakaan tällä hetkellä mulla ei jäänyt mielestäni mitään epäselväksi.

        Täällä tuota Strip-tekniikkaa on haukuttu sen jättämän arven takia, mutta ainakin mulle selitettiin ja näytettiin myös kuvia siitä miten potilaille ei ole jäänyt mitään pahoja arpia, tai eivät ainakaan näy hiusten seasta ollenkaan.
        Voisin tietenkin vielä etsiä myös aikoja muilta klinikoilta ja kysellä heidän hintojaan, mutta en sitten tiedä viitsinkö alkaa tässä vaiheessa enää vaihtamaan, kun varsinkaan heidän ammattitaidosta ei ole välttämättä takeita.

        Hyvä kun kysyit tuon kysymyksen. Saat vastauksen ja sen jälkeen sinulla on paljon realistisempi kuva asiasta. Katso nämä videot, vaikka kaikki alusta alkaen. Aikaa siinä menee mutta on erittäin hyvää infoa ja viihdyttävää keskustelua ajoittain:

        https://www.youtube.com/channel/UC0W60C2Vu569P-UrN3KXFJw/videos

        Käytä oikeasti aikaa, vaikka puolituntia päivässä ja päätä sen jälkeen mitä teet.


    • Hiusvalitys

      Käykääpäs tutustumassa www.hiusvalitys.com

    • Tukkaa saatavalle

      Saitko lopulta niitä karvoja åäähäsi ja mikä oli tulos..?

      • tukkaa saatava...

        Joo kävin siis hiustensiirrossa tuolla Nordströmin klinikalla n. 3kk sitten ja tulos oli erittäin hyvä ja olen todellakin sitä mieltä, että sinne kannatti mennä. Sen haluan sanoa kaikille niille, jotka pelkäävät hirveästi noita arpien jäämistä ja jopa välttelevät Nordströmin klinikkaa sen takia, että siellä arpien jääminen olisi muka todennäköisempää kun muilla klinikoilla. Omasta kokemuksestani voin sanoa sen, että tollaiset pelot ovat täysin turhia ja ei niitä arpia sinne niskaan/takaraivoon jää juuri ollenkaan.

        Mulle itselleni laitettiin noita siirteitä odotettua enemmän, eli peräti yli 2000 hiusta! Eikä edes noin isosta määrästä jäänyt kovinkaan kummoisia arpia takaraivoon. Kun pidän pitempää tukkaa, niin eivät näy ollenkaan ja jopa lyhyemmästäkin tukasta saivat tutut oikein etsimällä etsiä niitä arpia, kun kerroin heille operaatiosta ja ihan uteliaisuuttani halusin niitä arpia havaita.

        On siis tosi typerää pysyä kaljuuntuneena vain sen takia, että jos joku nainen nyt sattuu niskaa hiplaillessa tuntemaan takaraivossa/niskassa jotain arven tyylistä tai tapaista.


    • nortti

      Täällä phditaan niskaan tulevan arven näkyvyyttä.Vaikka arpi olisi alueella johon ei kohdistu venytystä, se näkyy.Kun päänahasta otetaan suikale ja reunat ommellaan kiinni,päänahka on aika kireällä,voin kokemuksesta kertoa.Eli venytysmomenttia on.Et voi stripin jälkeen koskaan pitää kovin lyhyttä niskatukkaa.Näkymättömästä arvesta puhuminen on täyttä fuulaa.Jos sulle tehdään vaikka tuohon käsivarteen samanmittainen viilto, niin se tulee aina näkymään.Miten niskassa oleva arpi yhtäkkiä vois olla ainoa näkymätön arpi, vaikka kuinka kehiteltäis tekniikoita joissa hiuksia kasvaa arpialueen läpi.Harkitse strippiä siis pariin otteeseen ennenkuin menet.Se arpi myös tuntuu..eli kun naisystäväsi hivelee sua niskasta niin älä hämmästy jos käsi pysähtyy ja mimmi kysyy että mikä sulla tässä on..kannattaa olla vastaus valmiina

      • tukkaa saatava...

        Mulla itselläni oli toi takaraivon ja niskan alue hieman kipeä vielä joitakin viikkoja ton operaation jälkeen, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään kipuja tai vaivoja noiden arpien takia, jotka sitä paitsi ovat hyvin olemattomia.

        Enkä kyllä ymmärrä sitä, että miksi se hiustensiirrossa käyminen olisi muka noin häpeällinen asia, että siinä pitäisi olla naiselle vastaus valmiina, jos hän sattuu jotain havaitsemaan.

        Mä voisin ainakin itse ihan hyvin sanoa, että tuli käytyä hiustensiirrossa, jos joku sattuisi sellaista kysymään tai epäilemään.


    • Trichophytic closure
    • KossuK

      Arpi näkyy aina.Ei ole olemassa näkymätöntä arpea.Jos arven peittää hiuksilla, se ei näy.Kaiken lisäksi ihmisillä on erilaiset kelloiditaipumukset.Itselläni on Nordströmin jäljiltä arpi niskassa.No problem kun tykkään pidemmästä tukasta, eli olen tyytyväinen.

    • Hiussiirto ulkomailla

      Leikkaus Suomessa:
      - 3000 hiusta (n.1500 siirrettä), hinta 8400€
      - Toimenpiteen kesto 9:30-18:30
      - Seuraavana päivänä turvotus erittäin kova, kesti 2-3pv. Kivut niin kovat, ettei pystynyt leikkauksen jälkeisenä yönä nukkua ollenkaan
      - Panacodia yms särkylääkkeitä joutui syömään
      - Rankka kokemus, en toivo sellaista kenellekään
      - Arvet mitkä jäivät follicular unit micro graft leikkauksesta ovat rumat ja huonosti ommeltu kiinni

      Leikkaus Georgiassa:
      - 7500 hiusta (3100 siirrettä), hinta 3600€ sisältäen majoituksen, kyydit ja ruokailun. (lentomatkan maksat itse, lentolippu n. 300€)
      - Toimenpiteen kesto 11:00-15:00
      - Turvotusta ei ollut lainkaan seuraavana päivänä, vain pientä kipua ja kireyttä
      - Lakki päähän ja pystyin menemään kiertoajelulle seuraavana päivänä katselemaan pääkaupunkia

      Tiedän millaista on kärsiä itsetunnon ongelmista. Itselläni alkoivat hiukset tippumaan päästä jo 18-vuotiaana. Kärsin asiasta. Varsinkin se, että ystävät ja tututkin saattoivat mainita asiasta. Se vaikutti suuresti elämääni. 24-vuotiaana kävin Suomessa hiussiirrossa. Lopputulokseen en ollut tyytyväinen. Aloin etsimään 1,5 vuoden päästä uusia vaihtoehtoja. Niitä ei ollut.

      Nyt 26-vuotiaana kävin Georgiassa hiussiirrossa. Epäilykseni olivat aluksi suuret, mutta se henkilökunta ja heidän positiivinen ilme ja luonne olivat mahtavan tuntuisia. Georgia on mukava ja hieno paikka. Jos et halua maksella itseäsi kipeäksi, niin suosittelen että mietit muitakin vaihtoehtoja kuin vain Suomessa tehtävää hiussiirtoa.

      - Neuvot ja vinkit mitä saat minulta ovat ilmaisia!
      - Kyseinen klinikka Georgiassa on erikoistunut hiussiirtoihin ja tehnyt niitä jo yli 15 vuotta. Heillä on kaksi tiimiä, jotka ovat olleet alusta asti mukana.
      - Klinikka pystyy arvioimaan esim. Skypen kautta ja kuvien avulla paljonko siirteitä tarvitaan ja mitä se tulee maksamaan. Kaikki tämä voidaan hoitaa minun kautta.
      - Autan lentolippujen ostamisessa yms.
      - Klinikka hoitaa kyydit ja majoituksen Tbilisissa. Sinun ei tarvitse muuta, kuin päästä Tbilisin lentokentälle ja muut asiat Klinikka hoitaa.

      Autan mielellään kaikkia ketkä ovat kiinnostuneita asiasta. Tiedän, että varsinkin nuoremmilla ihmisillä on itsetunnon kanssa ongelmia jos hiuksia ei ole päässä.

      Rohkeasti kyselemään ja tiedustelemaan. Vastaan mielellään kysymyksiin.

      Yhteystiedot:
      Puh: 358 46 846 3994
      Sähköposti: [email protected]
      T: Max

    • Girasole

      Hei! Laitan tänne ketjuun erään toisen suomi 24 ketjun lisäksi vielä viestin. Ongelmani on siis täysin kalju n.2,5*3cm kohta ohimolla jo viimeiset neljä vuotta. Asia häiritsee hirveästi, koska olen nainen ja 23v. Siis en haluaisi kärsiä ja peitellä tuota koko ikääni, mutten myöskään halua arpia.. Mikä siis neuvoksi?

    • tuuhee letti

      Kovia on summat mitä ootte maksanu täällä Suomessa. Itse kävin alkuvuodesta Medousalla, joka tekee parissaki plastiikkakirurgisessa sairaalassa Helsingissä näitä hiustensiirtoja. 2000 hiusta 5170e ekstra hiukset tuli päälle ja niitä oli 600. eli maksoin 2600 hiuksesta 5170e.
      Henkilökunta oli todella ammattitaitosia ja todella mukavia. Aika meni todella nopeesti, vaikka koko operaatio kesti reilu 6h.
      Seuraavat päivät oli kyllä kivuliaita, turvotus on kova ja pää on aika rupinen kaksi viikkoa. Olen kuitenki tosi tyytyväinen että uskalsin mennä ja saan kesäksi tuuheen ja haluamani tukan.
      Suosittelen medousaan yhteydenottoa, jos harkitsette hustensiirtoa.

    • Matteo
    • Kaljunot86

      Itsellä hiustensiirto operaatio takana turkissa Civas Klinikalla. Moni suomalainen suosii tätä klinikkaa ja heillä myös suomalaiset nettisivut.
      Hyvää jälkeä, ammattimainen henkilökunta ja Turkin suurlähetystön suosittelema kirurgi Civas Ekrem.

      Operaatio maksetaan vasta jälkeenpäin ja paketti sisältää kuljetuksen lentokentältä sekä hotelliyöt **** hotellissa.

      Suosittelen! maksuttoman konsultaation voi tilata täältä:
      www.hiustensiirtoulkomailla.fi

      • Kaljuuntuva

        Hei voisitko kertoa enemmän tuosta Civaksen klinikasta? Itse suunnittelen juurikin sinne menoa ja haluaisin kuulla hinnoista. Kuinka monta siirrettä ja mikä oli hinta?


      • Juuso44
        Kaljuuntuva kirjoitti:

        Hei voisitko kertoa enemmän tuosta Civaksen klinikasta? Itse suunnittelen juurikin sinne menoa ja haluaisin kuulla hinnoista. Kuinka monta siirrettä ja mikä oli hinta?

        Kävin pari viikkoa sitten Istanbulissa Este Pera klinikalla. Siellä käynyt aiemmin kaksi tuttuani erittäin hyvin tuloksin. Tarkkaa ja ammattimaista työtä ja edullinen. Koko paketti maksoi 2100€ (4500 siirrettä)
        Suosittelen!


      • Nappanahkatukka
        Juuso44 kirjoitti:

        Kävin pari viikkoa sitten Istanbulissa Este Pera klinikalla. Siellä käynyt aiemmin kaksi tuttuani erittäin hyvin tuloksin. Tarkkaa ja ammattimaista työtä ja edullinen. Koko paketti maksoi 2100€ (4500 siirrettä)
        Suosittelen!

        No ei ole kallis jos noin paljon siirteitä sai tuohon rahaan. Mitä kaikkea siihen koko pakettiin sisältyi?Hotellit,kuljetukset kentältä vai miten ? Kertoisitko tarkemmin,sillä tarttis tehrä jotain.


      • estellekkö
        Juuso44 kirjoitti:

        Kävin pari viikkoa sitten Istanbulissa Este Pera klinikalla. Siellä käynyt aiemmin kaksi tuttuani erittäin hyvin tuloksin. Tarkkaa ja ammattimaista työtä ja edullinen. Koko paketti maksoi 2100€ (4500 siirrettä)
        Suosittelen!

        Juuso 44 kerroit käyneensä Este Pera klikalla ,sekä pari tuttuasi myös.Miltä se nyt tukkasi näyttää,sekä tutuillasi?Onko kaikki mennyt ok? Olisi mukavaa jos kertoisit koko tarinasi tarkemmin.


      • Fue123

        Mainostusta.täysin samat kommentit monella eri sivulla


    • TAUSK

      Kävin kolme vuotta sitten turkissa hiustensiirrossa siirrettiin 10 000 hiusta. Kiva ol lopputulos mutta nyt en ymmärrä hiuksia lähtee taas edestä mitä tapahtuu piti olla pysyvä tulos ?
      TAUSK

      • TAUSK

        Harmittaa ja oikea puoli raja outo en tiedä


      • estellekkö
        TAUSK kirjoitti:

        Harmittaa ja oikea puoli raja outo en tiedä

        Ei muuta kun yhteyttä operoivaan klinikkaan. Mikä oli tämän lafkan nimi?


    • Puuhapete3

      Elvytetään keskustelua...
      Kävin ensimmäisen hiustensiirrossa Nordströmillä vuonna 1993, sitten toisen kerran 1998. Hinnat oli jotain 16.000,- ja 20.000,- Suomen markkaa.
      Ikää nyt 58 eikä kaljuuntuminen ole edistynyt yhtään 1998 jälkeen. Mitään ihme toipumisaikoja ei ollut, kummatkin leikkaukset tehtiin ennen kesälomaa.
      Erittäin tyytyväinen olen, vaikka haluankin päivittäin käyttää lisäksi hiustuuhennetta.
      Voisi ehkä vielä kolmannen kerran käydä, niin sen jälkeen tuuhennetta ei enää tarvittais. Mitään lääkkeitä en ole koskaan käyttänyt.
      Mutta olisi varmasti nykyään täysin kalju päältä ilman noita siirtoja. Kun miettii, että noista mennyt 20 vuotta, niin eiköhän nykyään tulokset ole vielä parempia.

    • Qstars

      Löytyisikö päivitettyjä kokemuksia hiustensiirroista? Missä kävitte, mitä maksoi ja oliko tulos onnistunut? Kuvatkin olis kivoja. Nyt pitäisi vähitellen päättää mille klinikalle sitä lähtee hiustensiirtoon. Turkkia olen miettinyt, onko kukaan käynyt viime aikoina siellä?

      • OssiansExperience

        Itse olin menossa Turkkiin. Olin jo Turkissa kunnes tulin järkiini. Se on aivan sairasta se bisnes siellä, klinikoilla kova kilpailu ja ties minkälaista suharia joukossa. varmasti päteviä joukossa, mutta kannattaa ymmärtää että pätevinkin voi tehdä pahoja virheitä joita ei voi enää koskaan korjata. Aloin vasta Turkissa huolella perehtymään asiaan ja peruin aikani ja se oli elämäni parhaita päätöksiä Tajusin vasta Suomessa perehtyessäni asiaan vielä tarkemmin, että minulta olisi kynitty kaikki mahdollinen FUE luovutusalue kerralla ja läntätty päähän. Siis niin väärin kuin vaan homman voi tehdä. Sääntö nro 1 kaikissa tapauksissa on, että älä ikinä aloita FUE:lla. Jokainen pätevä kirurgi tämän tajuaa, mutta kun kilpailu on todella kovaa ei moraalista välitetä pätkääkään. Jos joskus aion mennä hiustensiirtoon niin annan tekniikan kehittyä, noilla roboteilla saa nykyään aikaan jo kuulemma hyvää jälkeä joskin parhaat lääkärit voittavat vielä robotit. Sitten kun kantasolu hiustensiirrot tulevat niin mahtaa harmittaa kun pää täynä FUE reikiä eikä niihin voi enää hiuksia istuttaa vaikka nyt niitä olisi tarjolla rajaton määrä.


      • Kaljukarju
        OssiansExperience kirjoitti:

        Itse olin menossa Turkkiin. Olin jo Turkissa kunnes tulin järkiini. Se on aivan sairasta se bisnes siellä, klinikoilla kova kilpailu ja ties minkälaista suharia joukossa. varmasti päteviä joukossa, mutta kannattaa ymmärtää että pätevinkin voi tehdä pahoja virheitä joita ei voi enää koskaan korjata. Aloin vasta Turkissa huolella perehtymään asiaan ja peruin aikani ja se oli elämäni parhaita päätöksiä Tajusin vasta Suomessa perehtyessäni asiaan vielä tarkemmin, että minulta olisi kynitty kaikki mahdollinen FUE luovutusalue kerralla ja läntätty päähän. Siis niin väärin kuin vaan homman voi tehdä. Sääntö nro 1 kaikissa tapauksissa on, että älä ikinä aloita FUE:lla. Jokainen pätevä kirurgi tämän tajuaa, mutta kun kilpailu on todella kovaa ei moraalista välitetä pätkääkään. Jos joskus aion mennä hiustensiirtoon niin annan tekniikan kehittyä, noilla roboteilla saa nykyään aikaan jo kuulemma hyvää jälkeä joskin parhaat lääkärit voittavat vielä robotit. Sitten kun kantasolu hiustensiirrot tulevat niin mahtaa harmittaa kun pää täynä FUE reikiä eikä niihin voi enää hiuksia istuttaa vaikka nyt niitä olisi tarjolla rajaton määrä.

        Koskahan ne kantasolusiirrot on arkipäivää?
        Sitä odotellessa voi mennä harmillisesti vielä muutama vuosikymmen lisää.
        Tuosta säännöstä en ihan varma olisi, mutta se on varmaa, että jos kaljua on vähänkään isompi alue, joudutaan kynimään niin paljon, että ohuutta jää sekä istutetulle että kynitylle alueelle. Ja on se FUE tai FUT, niin jos peitettävää alaa on liikaa, on lopputulos aina kaljuuntuva. Hiusraja toki saattaa olla jopa kohtuullisen tuuhea, mutta päälaelle ei tiheys kyllä riitä tyylikkään lopputuloksen saamiseksi.
        Kannattaa siis tarkkaan miettiä omia tavoitteita siirrolle. Pettymys voi olla iso, jos odotukset on olleet liian korkealla.


      • HollyHonson

        Strip tekniikalla siirtoprosentti on paljon parempi kuin FUElla eli henkiinjäämisprosentti on kovempi. FUEsa käsittääkseni siirtoprosentti on huonoin mahdollinen, sitä käytetään, koska pakko käyttäätai menee firma alta. Monikaan kirurgi ei omantunnontuskissaan varmaankaan halua käyttää FUE tekniikkaa ja rehellisimmät sanovat, että ei edetä sillä vaan strip alkuun ja sitten katsotaan jatkot jos tarvista.


    • VIRHE-

      On kokemusta. En voi muuta sanoa kuin että älä missään nimessä lähde leikkiin mukaan. Tähänkään ketjuun ei ole pitkään aikaan kirjoitelleet kuin mainostajat.

      Vaikka operaatio onnistuisikin loistavasti (mitä yleensä ei tapahdu) hiustenlähtö jatkuu ja olet ongelmissa. Alkuvaiheessa näytät pari kolme kuukautta kammottavalta, et 3-15 päivää. Tämä on aika kova paikka. Sitten odottelet miten tukka lähtee kasvamaan ja laskeeko punoitus. Kannattaa unohtaa klinikoiden ottamat ennen ja jälkeen kuvat, niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

      Ja ne arvet, nystyt sekä värimuutos päässä ei lähde pois. Jos on pakko mennä niin tee edes konsultaatioita monille eri klinikoille. Etsi netistä se kaikkein paras, ei halvin. Klinikat myy sinulle mielellään mahdollisimman monta siirrettä (enemmän rahaa).

    • boldenough

      Onko kellään kokemuksia Siluetista, Pihlajalinnasta, Medousasta tai Sairaala Klinikasta? Ketkä suomalaiset kirurgit tekevät onnistuneita hiustensiirtoja (FUE)?

      • Elinsiirtopotilas

        Maailmassa lienee vain ns. kourallinen ihmisiä jotka osaa tehdä hyvin hiustensiirtoja, käsittääkseni jenkeissä suurin osa. Se on kaikkein vaikein kosmeettinen kirurginen toimenpide. Hiustensiirtona myytävät palvelut eivät käsittääkseni ole hiustensiirtoja vaan karvatupensiirtoja, kysymys on siis elintensiirrosta. Korjatkaa viisaammat jos olen käsittänyt väärin.


      • Civaksellakäynyt

        Suomessa ei tehdä valitettavasti hyviä FUE hiustensiirtoja. Kun me suomalaiset ollaan hyviä jääkiekkoilijoita, niin turkissa on vastaavasti maailman parhaat hiustensiirtoihin erikoistuneet lääkärit. Civas klinikasta positiviinen kokemus tällä. Heillä on suomenkielinen asiakaspalvelu.


      • Eiriitä
        Civaksellakäynyt kirjoitti:

        Suomessa ei tehdä valitettavasti hyviä FUE hiustensiirtoja. Kun me suomalaiset ollaan hyviä jääkiekkoilijoita, niin turkissa on vastaavasti maailman parhaat hiustensiirtoihin erikoistuneet lääkärit. Civas klinikasta positiviinen kokemus tällä. Heillä on suomenkielinen asiakaspalvelu.

        Kerro lisää.


      • Samssd

        En luottaisi Turkin klinikoihin ellei sitten ole vuosikausia ollut hyvä maine, nämä herrat tietää suurinpiiretin kaiken hiustenlähdöstä ja hoidosta mitä tällä hetkellä voi tietää:

        https://www.youtube.com/watch?v=3gAMHF_34H8


    • Quarterbald

      Vetäisin pään sileäksi ja ostaisin samaan hintaan Explorerin arkikelloksi ja vaikka DeVillen pukukelloksi.

    • opiskelija1233

      kävin turkissa hiljattain, tein fue-siirron, 3000 siirrettä. hintaa joku 3800e ja lentoliput reilu 200.

      kaikki sujui hyvin turkissa, vaikka en pidä englannin puhumisesta, enkä ollut edes matkustanut aiemmin yksin. paluulento oli lievästi sanottuna kiusallinen, pää veressä ilman siteitä taikka lakkia, ja ukrainassa odotus välissä.

      pää näytti vielä parin viikon päästä leikkauksesta melkein samalta kuin leikkauksen jälkeen, pää täynnä rupea ja kovettunutta verta. vasta kun ruvet oli kokonaan irronnut, kehtasin mennä töihin, peitin mineraalimeikillä hiusrajan punoitusta. luovuttaja-alueella punaiset pistemäiset arvet kuitenkin näkyivät selkeästi harventuneiden hiusten läpi. suosittelisin varaamaan ainakin 3 viikkoa töistä vapaata, ainakin jos ei voi käyttää hattua töissä.

      uusia hiuksia ei vielä näy. hiuksia täytynee pitää loppu elämä melko pitkinä takaa ja sivuilta (väh.15mm), sillä arvet ja hiusten pienentyneen tiheyden huomaa jos ajaa lyhyeksi. arvet varmaan haalenee vuosien kuluessa. olen harkinnut myös mikropigmentointia koko päänahkaan vähentämään päänahan ja arpien näkymistä hiusten lomasta.

      lääkäri suositteli lllt-hoitoa, finasteridia ja minoksidiilia hidastamaan tulevaa hiustenlähtöä. mikään ihmeparannus hiustensiirto ei ole. ennen toimenpidettä odotukseni olivat korkealla lopputuloksen suhteen, mutta näin jälkeen päin minulle riittää että lopputulos näyttää suht inhimilliseltä. siirteiden tiheys oli noin 30/cm2 hiusrajassa. jos niistä vielä osa kuolee niin aika harvaksi jää (luonnollisesti karvatuppiyksikköjä on joku 100-120/cm2).

      en sano klinikan nimeä koska en halua mainostaa. turkissa teknikot tekevät suurimman osan työstä, lääkäri vaan piirtää tussilla rajan ja neuloo paikat hiussiirteille (lääkäri teki noin tunnin työtä, kun koko prosessi kesti noin 10h) ja ottaa suurimman osan maksusta. en sitten tiedä tekisikö lääkäri yhtään sen parempaa jälkeä kuin teknikot, kuitenkin aika mekaanista hommaa. vuoden päästä voin arvioida tuloksia.

      ehkä tästä on jollekin apua.

      • 5464h75jt7i

        Juu, olen varotellut että Turkissa vedetään "kaikki" irti mitä saa luovutusalueelta. Ajatteleat että vedetään nyt, ei se sieltä Suomesta tai mistä tuleekaan tule tänne valittamaan että ei sitä hommaa noin pidä tehdä. Monessa paikassa FUE ehdoton yläraja kertasiirtona on 1000 siirrettä. Ole iloinen jos selviät niin vähällä ettei tule mitään karmivaa lopputulosta. Ihmiset ei tosiaan ota selvää näistä ja luottavat palveluihin joka on nykyään todella törkeää bisnestä.


    • Anonyymi

      Olen miettinyt hiustensiirtoa Medousalla tai Pihlajalinnassa. Stripillä, koska haluan jättää hyvän mahdollisuuden tuleviin korjaaviin operaatioihin.

      Arven voi kait korjata aika huomaamattomaksi pigmentoinnilla sekä istuttamalla arpeen myöhemmin hiuksia?

      Olisiko kellään kokemusta näistä paikoista?

      Tai kokemuksia siitä, miltä hiukset ovat näyttäneet vuosien kuluttua? Tai ylipäätään mitään ohjeita.

      Turkkiin en ole lähdössä. Kyllä kait homma osataan jo Suomessakin.

    • Anonyymi

      Onkos kellään kokemuksia hiustensiirrosta (FUE) suomessa lähivuosilta?

      • Anonyymi

        Kokemusta on ja varokaa sellaista kun Helsingin Stockmannin yläkerrassa oleva Pihlajalinna joka tekee Tilkassa operaationsa. Leikkauksen suorittaa LÄHIHOITAJA ja lukekaapa Hesarista juttua cityklinikasta kauneusleikkauksista. Sama pätee tähän Pihlajalinnan toimintaan. Siitä tullaan tekemään tutkinta tulevaisuudessa. Varokaa tätä älkää vaan menikö on neuvoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemusta on ja varokaa sellaista kun Helsingin Stockmannin yläkerrassa oleva Pihlajalinna joka tekee Tilkassa operaationsa. Leikkauksen suorittaa LÄHIHOITAJA ja lukekaapa Hesarista juttua cityklinikasta kauneusleikkauksista. Sama pätee tähän Pihlajalinnan toimintaan. Siitä tullaan tekemään tutkinta tulevaisuudessa. Varokaa tätä älkää vaan menikö on neuvoni.

        Aikamoista. Cityklinikan tuloskuva (yksi nähtävillä) ei oikein vakuuttanut. Kävitkö siis P-linnassa ihan operaatiossa?


    • Anonyymi

      Minä vertailin, pyysin Civasilta tarjouksen ja valitsin hänet. Onneksi, onnistui paremmin kuin hyvin!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe