Facebook mielivaltaa

P-Ko

Joku on ilmoittanut että mä en muka ole todellinen henkilö enkä pääse enää kirjautumaan tiliini. Sen takia mun pitää antaa puhelinnumeroni jotta voivat varmistaa että olen todellinen henkilö. Kun annan, niin tulee ilmoitus että puhelinnumero ei kelpaa. Mulla on firman puhelin ja siitä on estetty palvelunumerot ja ulkomaan puhelut. Varmaan tuo ulkomaanpuheluiden esto on syynä että ei kelpaa.
Puhelin on pelkkä päivystyspuhelin ja mulla on lupa käyttää sitä omissa asioissa mielin määrin tavallisiin kotimaan puheluihin.

Muutenkin epäilyttää antaa yhtään mitään henkilökohtaisia tietoja Jenkeille jotka haluavat kontrolloida maailmaa ja jopa kiduttavat niitä joita he kuvittelevat vihollisikseen.

10

3288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nnnngggttt

      Älä nyt helvetissä jakele puhelinnumeroos tai mitään muutakaan henkilökohtasta tietoo netissä jos vähänkään epäilyttää. Tuo nimittäin on 99% varmuudella jokin huijausjuttu. Nyt voi huonolla tuurilla käydä niin, että sulle (tai kuka sun puhelinlaskun nyt maksaakaan) voi piakkoin tulla tähtitieteellinen lasku tai jotain muuta käsittämätöntä.

    • P-Ko

      Olet väärässä.

      Ei tuo huijausjuttu ole enkä ole antamassa puhelinnumeroani. Profiilini on ilmiannettu kun siinä ei ole kuvaa ja nimikin on epäuskottava (kutsumanimi) ja olen riitaantunut yhden porukan kanssa.

      En pääse omaan Facebook profiiliin. Kun yritän kirjautua, niin tulee:

      __________

      Vaihe 1
      Palauta käyttäjätili käyttöön

      Valitse vahvistusmenetelmä

      Jatkoa varten sinun on annettava puhelinnumerosi. Tämä nopea turvallisuustarkastus auttaa Facebookia pysymään todellisten henkilöiden yhteisönä, jossa ihmiset pitävät yhteyttä toisiinsa oikealla henkilöllisyydellään.

      _________

      Edellä oleva näkyy sivulla https://www.facebook.com/roadblock/ eli on ihan oikea Facebook sivu.

      _______

      Seuraava vaihe on:

      Vahvista henkilöllisyytesi

      varmenna henkilöllisyytesi lisäämällä puhelinnumero käyttäjätiliisi

      This phone number can only be used to verify one account

      Lisää puhelinnumero käyttäjätilillesi

      __________________

      Yllä oleva on vähän epäselvä näin tekstinä kun otsikot ei näy otsikoina eikä linkit linkkeinä vaan kaikki on yhtä tekstimassaa.

      Tiedän että kyseessä on oikea Facebookin vaatimus monesta muustakin syystä. Eli se sun 99% varmuus on vain luulemista eikä vakavasti otettavaa tietoa. (Mitä nuorempi on sitä varmempi on yleensä omista tiedoistaan, vaikka todellisuus on päin vastoin, eli mitä nuorempi, sitä vähemmän tietää ja osaa.)

    • P-Ko

      Lisään vielä että em linkki uudelleen ohjaa sinut kirjautumissivulle tai omaan profiiliisi koska sinä et ole se jolta vaaditaan puhelinnumeroa.

    • kohtalotoveri

      Miten olet saanut FB-tilisi takaisin käyttöösi / onko ongelma jo ratkennut? Lukemani perusteella usealla henkilöllä sama probleema...

    • P-Ko

      En ole saanut sitä uudelleen käyttööni. Jouduin avaamaan uuden tilin samoilla tiedoilla mutta eri sähköpostilla.

      (Mielenkiintoista että sain sähköposti-ilmoituksen vastauksestasi. Ennen oli mahdollista valita että saa sähköposti-ilmoituksen vastauksista jos oli kirjautuneena sisään kun viestiä kirjoitti. Nykyäänhän tuo mainio ominaisuus on poistettu suomi24:stä, mikä on tosi paha juttu.)

    • facebook rules
    • Aito henkilö

      Mulla sama homma -ja niin näyttää olevan todella monella muullakin. Kyse ei siis todennäköisesti ole mistään ilmiannoista vaan ihan pelkkä bugi Facebookin roskaposti/spämmäystorjuntaohjemoinnissa.

      Itse latasin isno määrän kuvia eräällä yläpitämälleni sivulle juuri ennen kuin tilini lukittiin, joten pidän sitä mahdollisena "syynä" siihen miksi tilini on lukossa. Jokin ohjelma on siis olettanut minun lataamieni kuvieni suuren määrän tarkoittavan sitä että olen roskapostirobotti tai jotain sinnepäin. Tietty voi olla mahdollista että minut on myös ilmiannettu jostain ihmeen kumman syystä jota en keksi. Varmasti jotkut FB:ssä ilmiantavat toisia ihan omaksi ilokseen.
      Jokatapauksessa minäkään en saanut toimimaan sitä puhelinnumero-osiota FB:ssä jotta olisin sen avauskoodin voinut sinne kenttään syöttää, joten lähetin kuvan henkilökortistani FB:lle kuten pyydettiin. Mitään ei ole vielä kuulunut.. Kovasti odottelen tässä josko tilini vielä auki saisin, huonolta näyttää tällä hetkellä..

    • no nmitäs

      Onko ketään saanut mitään vastausta sen jälkeen kun on henkkareista pistänyt kuvaa menemään ?

    • 7Xh;zbb)

      Tietysti Facebook kysyy näitä. Oikeasta henkilöstä kerätty tieto on arvokasta kauppatavaraa.

    • Anonyymi

      Voisko joku kertoa mihin sen kuvan voi lähettää (hetu tietenkin peitettynä). Itselläni on yrityksen sivut samassa jamassa joten uusien sivujen tekeminen ei tule kuuloonkaan. Kiitos etukäteen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe