Semper, kirjoitat paljon tiedostamattomasta synnistä, joka asuu sisällämme ja josta meidän tulee puhdistautua.
Laittaisitko tähän alle ne kohdat Raamatusta, jotka puhuvat kyseisestä asiasta.
Kiitos jo etukäteen.
Tiedostamaton synti
72
197
Vastaukset
- Sanan saattaaja
Seperi ei näe syntejä mitä itsessä on, silloikun ihminen tulee uskoon rakkaus peittä syntien paljouden.
Mutta, kun ihminen kasvaa ja juurtuu Kristukseen hän näkee omat syntinsä.
Onko näin että Seperi on niin sokea, ettei näe itsessään olevaa ilkeyttä arvostelua tuomitsemista samalla hän myöskin mielistelee ihmisille ja luulee sillä kerävnsä itsellen kuulioita.
Moni on tähän langennut ja lähteneet seuraamaan häntä joka ilman Kristuksen Sanaa kulkee eksyttäen.
Kuinka vaikeaa onkaan kulkea ilman Pyhän Hengen johdatusta silloin ei Raamatun Sana aukea, eikä Jeesus sydäntä ja silmä aukaise.
Rakkaus on se joka vain Jeesus pystyy antamaan ja se kannattelee ilman minkaanlaista valhetta rakkaus on rehellinen kaikkien ihmisten edessä.
Jokainen joka on saanut maistaa Pyhää Henkeä ei voi kulkea epäuskossa, eikä epärehellisyydessä.
Kaikki se peittä kaikki se uskoo rakkaus ei koskaan häviä jos ihmisessä on rakkus hän pystyy rakastamaan lähimmäistään ilman mielistelyä rehelliseti ja vilpittömässä mielessä. Hän pystyy rukoilemaan vihollistensa puolesta ilman katkeruutta ja kaunaa ei katso kärimäänsä pahaa, vaan näkee kaikessa sen hyvän mitä itsekussakin on. Rakkaus on lepeä ja ymärtäväinen ja on valmis aina auttamaan hädässä olevaa. Ymmärtää myös heitä, jotka vaivassa kulkevat ja on nostamassa heitä. Ymmärtää heitä jotka etsivät Jumalan valtakuntaa sillä, vai rakkaus voittaa.En oikein ymmärrä, miten sinun viestisi sanoma liittyy aloitukseen tai minun edesottamuksiini.
Henkilökohtaiset herjasi ovat kylläkin suoraa jatkoa sille parjaukselle, jota olet viime kuukausien aikana määrätietoisesti palstalla harjoittanut.
Herjaustesi palkkaa et minulta tule saamaan. Edessäsi tilinteko silti on. Jokaiselle meistä maksetaan Hänen toimestaan, joka näkee kaiken.
Hänelle ei mikään ole salattua, ei myöskään sinun tekojesi tarkoitus.
Sinun kohdallasi tulee varsin lähelle se varoitus, ettei pidä antaa helmiä maahan poljettavaksi; ei sioille (joihin et kuulu), mutta ei myöskään heille, jotka kääntävät totuuden sanat ilveilyn ja herjan välikappaleeksi.
Laitan sinulle kaikesta huolimatta Raamatun jakeita, jotka osoittavat, että kilvoittelu, ristin ottaminen, itsensä kieltäminen ja pyhitys jatkuu Jeesuksen seuraajilla läpi koko elämän. Emme ole vielä täydellisiä.
Tätä sinun ei taas kerran pidä sotkea siihen, että olisi Sanan mukaista pysyä tietoisessa synnissä. Pois se, kuinka me vielä siinä eläisimme!
2.Kor.7:1
"Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa."
Fil.3:12
"Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut."
1.Joh.1:8
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä."
Room.7:21
"Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;"
Ps.19:13
"Erhetykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi minun salaiset syntini."- greeeeen
Semper, taas kerran näyttää käyvän niin, että et pysty perustelemaan väitteitäsi, ja lähdet tapasi mukaan käymään kiinni minuun henkilönä!
Jos aloituksessa pyytämäni raamatunkohdat ja perusteet väitteillesi kuitenkin ovat olemassa, olisitko niin ystävällinen, että osoittaisit ne yksityiskohtaisesti minulle. Noista antamistasi kohdista en löydä tietoa siitä väittämästäsi tiedostamattomasta synnistä, jota uudestisyntyneen mielikin on sinun mukaasi yhä täynnä.
En ilveile millään tai herjaa ketään. On ikävää, että näet sinulle vaikeiden asioiden esille ottamisen sellaisena.
Koska väität niin vahvasti tuovasi tänne totuutta, olisi sinun kyettävä se myös perustelemaan. Pystytkö siihen esim. tässä kohtaa? greeeeen kirjoitti:
Semper, taas kerran näyttää käyvän niin, että et pysty perustelemaan väitteitäsi, ja lähdet tapasi mukaan käymään kiinni minuun henkilönä!
Jos aloituksessa pyytämäni raamatunkohdat ja perusteet väitteillesi kuitenkin ovat olemassa, olisitko niin ystävällinen, että osoittaisit ne yksityiskohtaisesti minulle. Noista antamistasi kohdista en löydä tietoa siitä väittämästäsi tiedostamattomasta synnistä, jota uudestisyntyneen mielikin on sinun mukaasi yhä täynnä.
En ilveile millään tai herjaa ketään. On ikävää, että näet sinulle vaikeiden asioiden esille ottamisen sellaisena.
Koska väität niin vahvasti tuovasi tänne totuutta, olisi sinun kyettävä se myös perustelemaan. Pystytkö siihen esim. tässä kohtaa?Jumalan sanassa ei ole mitään vaikeata. Hänen sanansa on jalkaimme lamppu, joka valaisee kulkuamme oikeaan suuntaan kohti päämäärää.
Sinulle en pysty perustelemaan Jumalan sanaa. Hyvä on, silloin syy on joko minussa tai sinussa. Jumalan sanan totuudessa se syy EI OLE.
Oma näkemykseni, jonka Jumala yksin oikein punnitsee, on se, että vaikeuksiesi syy on omassa sokeudessasi ja uppiniskaisuudessasi.
Jos saat jotain helpotusta oloosi sillä, että herjaat minun uskoani, niin jatka sillä tiellä. Varaudu kuitenkin siihen, että minä katson osuuteni tehdyksi sinun kohdallasi. Minä pidän oman uskoni ja sinä saat pitää omasi. Sopiiko sinulle sellainen omantunnon ja uskon vapaus?
Hyvää päivän jatkoa!
SF- greeeeen
Semper.Fidelis kirjoitti:
Jumalan sanassa ei ole mitään vaikeata. Hänen sanansa on jalkaimme lamppu, joka valaisee kulkuamme oikeaan suuntaan kohti päämäärää.
Sinulle en pysty perustelemaan Jumalan sanaa. Hyvä on, silloin syy on joko minussa tai sinussa. Jumalan sanan totuudessa se syy EI OLE.
Oma näkemykseni, jonka Jumala yksin oikein punnitsee, on se, että vaikeuksiesi syy on omassa sokeudessasi ja uppiniskaisuudessasi.
Jos saat jotain helpotusta oloosi sillä, että herjaat minun uskoani, niin jatka sillä tiellä. Varaudu kuitenkin siihen, että minä katson osuuteni tehdyksi sinun kohdallasi. Minä pidän oman uskoni ja sinä saat pitää omasi. Sopiiko sinulle sellainen omantunnon ja uskon vapaus?
Hyvää päivän jatkoa!
SFEli sinulla, Semper ystäväiseni, ei siis ole antaa perusteluita väitteillesi ja opetuksellesi!
Kyllähän tuo oli jo melkoisen selvää ensimmäisen tähän keskusteluun kirjoittamasi viestinkin jälkeen, mutta varmistinpahan vielä, onko sinulla ASIAAN kuitenkin sanottavaa. Ei ollut.
...mutta minulla ja Raamatulla on :) ->
6 Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus,
7 totuuden sana ja Jumalan voima. Aseinamme ovat vanhurskauden miekka ja kilpi.
(2. Kor. 6:6-7)
_______
Miksi mielesi ei ole puhdistunut, Semper!? Miksi siellä on yhä sitä pahaa, mitä väität muissakin uskovissa olevan maallisen taipaleen loppuun saakka!? - greeeeen
Jumalan sanassa ei ole mitään vaikeata. Hänen sanansa on jalkaimme lamppu, joka valaisee kulkuamme oikeaan suuntaan kohti päämäärää.
Hyvää päivän jatkoa!
SFVielä Semperille.
Vaikeudet eivät todellakaan ole minulla, vaan kyse on sinun vaikeuksistasi perustella väitteitäsi Raamatulla.
Tarkastellaanpa lisänä ja yhtenä esimerkkinä tätä alla olevaa asiaa.
meidän lihalliselle luonnollemme, joka on tottunut saamaan tahtonsa useimmiten tyydytettyä. greeeeen kirjoitti:
Vielä Semperille.
Vaikeudet eivät todellakaan ole minulla, vaan kyse on sinun vaikeuksistasi perustella väitteitäsi Raamatulla.
meidän lihalliselle luonnollemme, joka on tottunut saamaan tahtonsa useimmiten tyydytettyä.En näe viesteissäsi 27.7.2011 12:38 ja 27.7.2011 13:37 mitään uutta. Jatkat samojen väitteiden toistamista ja osoitat olevasi umpikujassa.
Sanan totuuden itsepintainen ja ylpeä vastustaminen ei mihinkään muuhun voi johtaakaan kuin yhä pahempaan umpikujaan ja hengelliseen sokeuteen. Jos rakastat totuutta, ota se vastaan ja hylkää valheet.
Yritä olla törmäämättä minun henkilööni. Etsi totuutta ja tule nöyräksi. Vastustaessasi totuutta sinulle käy pahimmassa tapauksessa näin:
"Katsokaa siis, miten kuulette; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan." Luuk.8:18- rukoile herätystä
greeeeen kirjoitti:
Eli sinulla, Semper ystäväiseni, ei siis ole antaa perusteluita väitteillesi ja opetuksellesi!
Kyllähän tuo oli jo melkoisen selvää ensimmäisen tähän keskusteluun kirjoittamasi viestinkin jälkeen, mutta varmistinpahan vielä, onko sinulla ASIAAN kuitenkin sanottavaa. Ei ollut.
...mutta minulla ja Raamatulla on :) ->
6 Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus,
7 totuuden sana ja Jumalan voima. Aseinamme ovat vanhurskauden miekka ja kilpi.
(2. Kor. 6:6-7)
_______
Miksi mielesi ei ole puhdistunut, Semper!? Miksi siellä on yhä sitä pahaa, mitä väität muissakin uskovissa olevan maallisen taipaleen loppuun saakka!?Vain hengellisesti umpisokea ihminen ei tunne itsessään asuvaa synnin voimaa.
Uskovan elämä onkin taistelua lihassamme asuvan pahan ja JUmalan hengen välillä.
Omavanhurskaus on niin ovela perkele että se tekee valvomattomasta ihmisestä hyvän ja onnistuneen omassa mielessään (joka ei siis pidä lakia joka osoittaisi hänet koko ajan syntiseksi lihansa puolesta) . Silloin loppuu sota parkelettä maailmaa ja omaa lihaa vastaan ja ihmisestä tulee hengellisesti ylpeä itserakas narsisti, joka ylpeilee sillä valheellaan jossa elää.
Jumalan armossa ja Kristuksen ansiossa elävällä ei ole itsessään mitään kerskumista, vaan ainoastaan Kristuksesta Jeesuksesta, joka ON armollinen ja antaa kaikki synnit anteeksi JA LAHJOITAA ARMOSTA VANHURSKAUDEN SYNTISELLE. - greeeeen
En näe viesteissäsi 27.7.2011 12:38 ja 27.7.2011 13:37 mitään uutta. Jatkat samojen väitteiden toistamista ja osoitat olevasi umpikujassa.
Sanan totuuden itsepintainen ja ylpeä vastustaminen ei mihinkään muuhun voi johtaakaan kuin yhä pahempaan umpikujaan ja hengelliseen sokeuteen. Jos rakastat totuutta, ota se vastaan ja hylkää valheet.
Yritä olla törmäämättä minun henkilööni. Etsi totuutta ja tule nöyräksi. Vastustaessasi totuutta sinulle käy pahimmassa tapauksessa näin:
"Katsokaa siis, miten kuulette; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan." Luuk.8:18Voi Semper-parka. Ainoa, joka tässä on umpikujassa, olet sinä. Minä pyysin täysin asiallisesti SINULTA perusteita esittämillesi väitteille, mutta sinulla ei ollut TAASKAAN antaa mitään muuta kuin tuota ainaista henkilöön käymistä!
Olet varsin selvästi osoittanut sen, ettei oppisi kestä lähempää tarkastelua ja koettelua! - Jeesus sanoi
greeeeen kirjoitti:
Vielä Semperille.
meidän lihalliselle luonnollemme, joka on tottunut saamaan tahtonsa useimmiten tyydytettyä."Joka tahtoo Minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon Minua"
Mitä muuta tuo tarkoittaa, kuin sitä, ettemme lihassa pyhity,
emmekä ole täydellisiä ja että meidän on päivittäin
kiellettävä itsemme ja kilvoiteltava, että pelastuisimme.
- Noista kaikista
luonteen heikkouksista Jeesukseen uskovan pitäisi parantua, mutta ei se vaan parannu. Onko vika uskon määrässä vai haluttomuudesta kilvoitella?
Jokaisen kilvoittelijan kohdalla, joka täysin vilpittömästi tahtoo seurata Mestariaan Jeesusta, tapahtuu parantumista ja sisäistä puhdistumista jokaisena päivänä, jonka hän Sanalle kuuliaisena vaeltaa.
Minkäänlaiseen pessimismiin tai epäuskoon ei ole aihetta. Herra auttaa omiaan. Hän tekee sen vitsansa ja sauvansa kautta, Isän rakkaudella.
"Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille:
Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa."
Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
12:8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia."
Heb.12:4-8- greeeeen
Jokaisen kilvoittelijan kohdalla, joka täysin vilpittömästi tahtoo seurata Mestariaan Jeesusta, tapahtuu parantumista ja sisäistä puhdistumista jokaisena päivänä, jonka hän Sanalle kuuliaisena vaeltaa.
Minkäänlaiseen pessimismiin tai epäuskoon ei ole aihetta. Herra auttaa omiaan. Hän tekee sen vitsansa ja sauvansa kautta, Isän rakkaudella.
"Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille:
Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa."
Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
12:8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia."
Heb.12:4-8Semper hyvä, kyllä taistelulle syntiä vastaan on aikansa ja paikkansa, mutta miksi joku jää junnaamaan paikoilleen, eikä etene Tiellä?! Jumalan kuritus antaa lopulta valmennetuille hedelmänsä: rauhan ja vanhurskauden. Tuolle asialle sinä pelkästään irvailet, ja tuon Raamatun Totuuden kertomisesta olet syyllistänyt mm. Tänäänkin -nimimerkkiä käyttänyttä henkilöä.
_______
10 Isämme kurittivat meitä vain lyhyttä aikaa varten ja niin kuin heistä näytti hyvältä, mutta Jumalan kuritus koituu meidän todelliseksi parhaaksemme: me pääsemme osallisiksi hänen pyhyydestään.
11 Vaikka kuritus ei sitä vastaan otettaessa koskaan tunnu iloiselta vaan ikävältä asialta, se lopulta antaa näin valmennetuille hedelmänsä: rauhan ja vanhurskauden.
12 Oikaiskaa siis hervonneet kätenne ja halvaantuneet polvenne!
13 "Kulkekaa suoria polkuja", jottei ontuva jalka menisi sijoiltaan vaan pikemminkin parantuisi.
14 Tavoitelkaa rauhaa kaikkien kanssa ja pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
(Hepr. 12:10-12)
- Sanan saattaja
Geeeen uskotko sinä Seperin vilpittömyyteen? Hän ei ota vastaan nuhteita mitä hän ne ottaa? Luuleeko hän ettei hänen tarvitse mennä itseensä ja nähdä itsessään olevia vajavaisuuksia?
Sanat eivät mitään merkitse sensijaa teot, jotka hänessä näkyvät eivät ole rakkauden tekoja.
Miloin hän menee itseensä Raamatun Sanat hän osaa varmasti ulkoa mutta se ei riitä.- greeeeen
Sanan saattaja, pitkään halusin uskoa Semperin vakuutteluja vilpittömyydestään, mutta tässä vaiheessa vastaan viimein: En usko. Haluaisin kyllä edelleenkin uskoa, mutta tekstinsä kertoo jotakin ihan muuta.
- Sanan saattaja
greeeeen kirjoitti:
Sanan saattaja, pitkään halusin uskoa Semperin vakuutteluja vilpittömyydestään, mutta tässä vaiheessa vastaan viimein: En usko. Haluaisin kyllä edelleenkin uskoa, mutta tekstinsä kertoo jotakin ihan muuta.
Sitä minäkin olisin toivonut, että hän muuttuisi mutta yksin hän ei voi muuttua Jeesus voi muuttaa, jos hänessä olisi uskoa sinapin siemenen verran.
Nuhteet hänen kohdallaan ovat turhia ne menevät kuuroille korville. Jos hän näkisi jotain niin hän ei toimisi Jumalaa vataan. Sanansaattaja.
Kyllä sanoillakin merkitystä on:
Mat 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
Mat 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
Että valvoppa sinäkin sanojasi ja sama ohje Greenille.- greeeeen
Jonah kirjoitti:
Sanansaattaja.
Kyllä sanoillakin merkitystä on:
Mat 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
Mat 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
Että valvoppa sinäkin sanojasi ja sama ohje Greenille.Jonah, kysymys sinulle:
Oletko sinä valvonut sanojasi?
_______
>>Jonah 27.11.2010 18:46
----
Omasta puolestani olen jo aiemmin tuonut esille nämä monet nimimerkit, joita ko. greeeeen käyttää.
Hän on moninikki ja kiero ihminen eikä ollenkaan uudestisyntynyt. Ja tämä on ensimmäinen kerta, kun sanon tällä palstalla, että joku ei ole uudestisyntynyt.
----
Mutta tämä greeeeen on mielestäni aivan ihmeellinen ”tyyppi”. Hän on ”besserwisseri”, joka tietää kaikki totuudet ja muut eivät tiedä mitään. Onkohan se nyt ihan näin Greeni? - greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Jonah, kysymys sinulle:
Oletko sinä valvonut sanojasi?
_______
>>Jonah 27.11.2010 18:46
----
Omasta puolestani olen jo aiemmin tuonut esille nämä monet nimimerkit, joita ko. greeeeen käyttää.
Hän on moninikki ja kiero ihminen eikä ollenkaan uudestisyntynyt. Ja tämä on ensimmäinen kerta, kun sanon tällä palstalla, että joku ei ole uudestisyntynyt.
----
Mutta tämä greeeeen on mielestäni aivan ihmeellinen ”tyyppi”. Hän on ”besserwisseri”, joka tietää kaikki totuudet ja muut eivät tiedä mitään. Onkohan se nyt ihan näin Greeni?Jostakin syystä laittamani katkomerkit (-viivat) poistuivat viestin lähetyksen jälkeen, joten merkitsen tekstin katkot uudelleen:
Jonah 27.11.2010 18:46
>>Omasta puolestani olen jo aiemmin tuonut esille nämä monet nimimerkit, joita ko. greeeeen käyttää.
Hän on moninikki ja kiero ihminen eikä ollenkaan uudestisyntynyt. Ja tämä on ensimmäinen kerta, kun sanon tällä palstalla, että joku ei ole uudestisyntynyt.>Mutta tämä greeeeen on mielestäni aivan ihmeellinen ”tyyppi”. Hän on ”besserwisseri”, joka tietää kaikki totuudet ja muut eivät tiedä mitään. Onkohan se nyt ihan näin Greeni? - Sanan saattaja
greeeeen kirjoitti:
Jostakin syystä laittamani katkomerkit (-viivat) poistuivat viestin lähetyksen jälkeen, joten merkitsen tekstin katkot uudelleen:
Jonah 27.11.2010 18:46
>>Omasta puolestani olen jo aiemmin tuonut esille nämä monet nimimerkit, joita ko. greeeeen käyttää.
Hän on moninikki ja kiero ihminen eikä ollenkaan uudestisyntynyt. Ja tämä on ensimmäinen kerta, kun sanon tällä palstalla, että joku ei ole uudestisyntynyt.>Mutta tämä greeeeen on mielestäni aivan ihmeellinen ”tyyppi”. Hän on ”besserwisseri”, joka tietää kaikki totuudet ja muut eivät tiedä mitään. Onkohan se nyt ihan näin Greeni?Johan ilmestyy aina vain viittaa kantamaan kun on Seperistä puhe ei se kannata mytä elää ja puolustutella siitä ei ole mitään hyötyä. Minulla on lyhyet tilivälit Jeesuksen kanssa ja puhunkin aina hänelle teistäkin ja ymmäryksessä. Toivon Jeesuksen herättelevän teitä mutta turhuuden turhuutta on sanani nää.
Täytyy ruoilla, niinkuin Seperi silloin, kun häneltä totuutta kysytään. - Sanan saattaja
Sanan saattaja kirjoitti:
Johan ilmestyy aina vain viittaa kantamaan kun on Seperistä puhe ei se kannata mytä elää ja puolustutella siitä ei ole mitään hyötyä. Minulla on lyhyet tilivälit Jeesuksen kanssa ja puhunkin aina hänelle teistäkin ja ymmäryksessä. Toivon Jeesuksen herättelevän teitä mutta turhuuden turhuutta on sanani nää.
Täytyy ruoilla, niinkuin Seperi silloin, kun häneltä totuutta kysytään.Johan jospa tajuaisit et puolustaisi veljeäsi laikaan sinussa on kuitenkin enemmän tapahtunut ja olet lähempänä totuutta siksi älä vääryyttä puolusta älä kulje sellaisen seurassa, joka ei pysty parannukseen.
Sanan saattaja kirjoitti:
Johan ilmestyy aina vain viittaa kantamaan kun on Seperistä puhe ei se kannata mytä elää ja puolustutella siitä ei ole mitään hyötyä. Minulla on lyhyet tilivälit Jeesuksen kanssa ja puhunkin aina hänelle teistäkin ja ymmäryksessä. Toivon Jeesuksen herättelevän teitä mutta turhuuden turhuutta on sanani nää.
Täytyy ruoilla, niinkuin Seperi silloin, kun häneltä totuutta kysytään.Sanon sinulle Sanan saattaja, että en kanna kenenkään viittaa. En Semperin enkä kenenkään muunkaan. Etsin totuuteni raamatusta.
Jos Semper on samaa mieltä Jumalan sanan kanssa eli on sen mielestäni oikein ymmärtänyt, niin enhän voi muutakaan sanoa, kuin että Semper on oikeassa. Meidän kunkin on tultava toimeen sen uskonmäärän mukaan mikä meille on annettu ylhäältä.
Rom 12:3 Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen u-s-k-o-n-m-ä-ä-r-ä-n mukaan, minkä Jumala on kullekin s-u-o-n-u-t.
Toiselle on annettu yksi leiviskä (uskon määrää eli totuutta), toiselle viisi, mutta itse kullakin on mahdollisuus löytää lisää leivisköitä, totuutta, tutkimalla Jumalan sanaa.
Ja kysymys on nimenomaan Jumalan sanan tutkimisesta, ei toisen esittämän ”totuuden” omaksumisesta.
Tuon on Semper ymmärtänyt oikein, hän on totuuden ystävä. Ja niinollen pyrkii totuuteen. Hän koettelee kaiken raamatulla, eikä usko kaiken maailman sananselittäjiin. Joita kyllä riittää pilvin pimein, mitenkään teidän poppootanne erikseen mainitsematta.
Eli totuuden ystävänä uskon Jumalan ja Herramme Jeesuksen Kristuksen sanoihin. En ihmisten kehittämiin erilaisiin oppeihin, paitsi jos raamatun sana vahvistaa ne.
PS:
Toivon sydämessäni, että greenkin joskus uudestisyntyy. Ja hänenkin kanssaan voi keskustella asioista ei henkilöistä. Tänä päivänä se näyttää olevan mahdotonta. Siksi en hänen kanssaan ”seurustele”.- greeeeen
Jonah kirjoitti:
Sanon sinulle Sanan saattaja, että en kanna kenenkään viittaa. En Semperin enkä kenenkään muunkaan. Etsin totuuteni raamatusta.
Jos Semper on samaa mieltä Jumalan sanan kanssa eli on sen mielestäni oikein ymmärtänyt, niin enhän voi muutakaan sanoa, kuin että Semper on oikeassa. Meidän kunkin on tultava toimeen sen uskonmäärän mukaan mikä meille on annettu ylhäältä.
Rom 12:3 Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen u-s-k-o-n-m-ä-ä-r-ä-n mukaan, minkä Jumala on kullekin s-u-o-n-u-t.
Toiselle on annettu yksi leiviskä (uskon määrää eli totuutta), toiselle viisi, mutta itse kullakin on mahdollisuus löytää lisää leivisköitä, totuutta, tutkimalla Jumalan sanaa.
Ja kysymys on nimenomaan Jumalan sanan tutkimisesta, ei toisen esittämän ”totuuden” omaksumisesta.
Tuon on Semper ymmärtänyt oikein, hän on totuuden ystävä. Ja niinollen pyrkii totuuteen. Hän koettelee kaiken raamatulla, eikä usko kaiken maailman sananselittäjiin. Joita kyllä riittää pilvin pimein, mitenkään teidän poppootanne erikseen mainitsematta.
Eli totuuden ystävänä uskon Jumalan ja Herramme Jeesuksen Kristuksen sanoihin. En ihmisten kehittämiin erilaisiin oppeihin, paitsi jos raamatun sana vahvistaa ne.
PS:
Toivon sydämessäni, että greenkin joskus uudestisyntyy. Ja hänenkin kanssaan voi keskustella asioista ei henkilöistä. Tänä päivänä se näyttää olevan mahdotonta. Siksi en hänen kanssaan ”seurustele”.Mutta mutta, Jonah... kuten taas saimme nähdä, on niin, että kun koettelee Semperin sanomaa ja pyytää sille perusteita Raamatusta, saa vain sitä ainaista henkilöön käymistä!
Semper ei taaskaan kyennyt osoittamaan pyydettyjä perusteita. Hän ei näköjään ollenkaan ymmärrä, että Jumala koettelee uskovaa aikansa, ja että taistelulle syntiä vastaan on kyllä aikansa ja paikkansa, MUTTA se EI jatku loputtomiin, vaan koettelemukset antavat näin valmennetuille hedelmänsä: rauhan ja vanhurskauden. Tämä on selkeä Raamatun totuus. Tämän totuuden kertomisesta Semper on parjannut mm. Tänäänkin - nimimerkkiä käyttänyttä henkilöä.
Semper korostaa uudestisyntyneenkin uskovan syntistä mieltä, ja väittää uskovan kilvoituksen (ja Paavalin sanoman 'kilpajuoksun') olevan loppuun saakka yhtä syntisen lihansa kanssa taistelua, vaikka todellisuudessa Raamatun mukaan se on hyviä tekoja lähimmäisiään kohtaan ja ITSENSÄ VALVOMISTA siinä, ETTEI MAAILMA SAASTUTA!
Uskovan Tie etenee parannuksesta, vanhan luontonsa ristiinnaulitsemisesta ja synnin kanssa taistelusta, Jumalan palvelukseen ja aarteen kokoamiseen Taivaaseen, eikä uskova jää loputtomiin siihen kohtaan Tietä, johon Semper väittää! Itseään tulee siis kuitenkin toki valvoa loppuun saakka.
Paavali sanoo täysin selkeästi olevansa VAHVA (vaikka tahtookin kerskata vain heikkoudesta), ja kertoo, että hänen omansa ja kanssakulkijoidensa mieli on PUHDAS, mutta Semper väittää Paavalinkin olleen heikko ja sisimmässään syntinen. Semper ei tunnu millään käsittävän, mitä on olla uudistunut mieleltään ja hengeltään - olla uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää!
(Hepr. 12:11)
______
23 Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne
24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.
(Ef. 4:23-24)
_______
27 Puhdasta, Jumalan ja Isän silmissä tahratonta palvelusta on huolehtia orvoista ja leskistä, kun he ovat ahdingossa, ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.
(Jaak. 1:27)
_______
1 Meidän, jotka olemme vahvoja, on kestettävä heikkojen vajavuuksia. Emme saa ajatella vain sitä, mikä on itsellemme mieluista.
(Room. 15:1)
_______
7 totuuden sana ja Jumalan voima. Aseinamme ovat vanhurskauden miekka ja kilpi
(2. Kor. 6:6-7) - greeeeen
Jonah kirjoitti:
Sanon sinulle Sanan saattaja, että en kanna kenenkään viittaa. En Semperin enkä kenenkään muunkaan. Etsin totuuteni raamatusta.
PS:
Toivon sydämessäni, että greenkin joskus uudestisyntyy. Ja hänenkin kanssaan voi keskustella asioista ei henkilöistä. Tänä päivänä se näyttää olevan mahdotonta. Siksi en hänen kanssaan ”seurustele”.Jonahille vielä.
Otapa ja tarkastele kirjoitushistoriaamme (minä, Semper, sinä...). Saatatpa yllättyä huomatessasi, että pureudun aina henkilön sanomaan enkä todellakaan henkilöön itseensä.
Otapa sitten ja lähde lukemaan vaikkapa tätä keskustelua alusta saakka. Saatat yllättyä uudelleen huomatessasi, että tässäkin, jälleen kerran, Semper kävi asian sijasta kiinni henkilöön (minuun)!
En voi lakata ihmettelemästä sitä, että näette (etenkin Semper) jatkuvasti asiaanne kiinnikäymisen ja perusteiden pyytämisen sanomallenne henkilöön käymisenä, mutta ette kykene näkemään sitä, että itse käytte oikeasti ihan jatkuvasti asian sijasta henkilöön (sinä Jonah ehkä kuitenkin vähenevissä määrin)! - HYVÄ, HYVÄ
greeeeen kirjoitti:
Jonahille vielä.
Otapa ja tarkastele kirjoitushistoriaamme (minä, Semper, sinä...). Saatatpa yllättyä huomatessasi, että pureudun aina henkilön sanomaan enkä todellakaan henkilöön itseensä.
Otapa sitten ja lähde lukemaan vaikkapa tätä keskustelua alusta saakka. Saatat yllättyä uudelleen huomatessasi, että tässäkin, jälleen kerran, Semper kävi asian sijasta kiinni henkilöön (minuun)!
En voi lakata ihmettelemästä sitä, että näette (etenkin Semper) jatkuvasti asiaanne kiinnikäymisen ja perusteiden pyytämisen sanomallenne henkilöön käymisenä, mutta ette kykene näkemään sitä, että itse käytte oikeasti ihan jatkuvasti asian sijasta henkilöön (sinä Jonah ehkä kuitenkin vähenevissä määrin)!Tuo kirjoittamasi on selvästi havaittavissa ja näin ollen kirjoitat rehellisesti. Näyttää, että kirjoituksistasi ei ole mitää hyötyä noiden kyseessä olevien henkilöiden kohdalla, mutta se hyöty tulee muille.
Oletko muuten saanut yhtäkään vastausta esittämiisi kysymyksiin, mukaan lukien tuo aloitusviestisi kysymys? Onko raamatusta löytynyt perusteluja synnille, joka rehottaa uudesti syntyneessä Jumalan ihmisessä? - Ved.2
Jonah kirjoitti:
PS:
Toivon sydämessäni, että greenkin joskus uudestisyntyy. Ja hänenkin kanssaan voi keskustella asioista ei henkilöistä. Tänä päivänä se näyttää olevan mahdotonta. Siksi en hänen kanssaan ”seurustele”.Ei kyse ole mistään "uskonmäärästä", - laadusta voi olla kyse? Kauttaaltaan saatetaan olla oikeassa Sanan mukaan. Mutta sitten kompastutaan ihan infantiileissa seikoissa. Ja pahinta on se, että Raamatun sanaa käytetään toisen lyömiseen.Verhoillaan se jotenkin toisen uskon puutteellisuudesta johtuvaksi tai peräti uudestisyntymää vailla olevaksi.
Sama ongelma tulee vastaan kaikissa keskusteluissa, missä kyseiset herrat ovat näppäimistöllä. Puuttuuko jotain Jumalan Sana totuuden kuuliaisuudesta, puhdistautumisesta, vai mistä on kyse?
En ole helluntailainen, joten asia ei minulle sinänsä kuulu. Mutta sama heijaste ilmeneeuskovienkin kesken noin yleensä jatkuvana, vuosissakin. Asia vaan kiinnostaa siinä mielessä, kun Jumalan sanalla käydään ikäänkuin sellaista farisealaista väittelyä toisen uskon perustasta.
Käsitykseni mukaan, jos uskovien kesken sattuu erimielisyyksiä, niin olisi rukoiltava toisen puolesta. Hengellisille uskoville Herra vastaa ja antaa ymmärrystä suhtautua lähimpään tarvittavalla ymmärryksellä ja rakkaudella. Jospa joku kärsiikin sen puutetta lapsuudestaan saakka ja sitten aikuisena kiukuttelee tiedostamattaan.
Ajan riitaisa henki tarttuu helposti itsekuhunkin. Joten rukoillaan toistemme puolesta tässä julmassa maailmassa. Mutta erottautukaamme siitä uskon kehoituksen mukaan armahtavaiseen lähimmäisen rakkauteen, varsinkin uskonveljiemme suhteen. Ved.2 kirjoitti:
Ei kyse ole mistään "uskonmäärästä", - laadusta voi olla kyse? Kauttaaltaan saatetaan olla oikeassa Sanan mukaan. Mutta sitten kompastutaan ihan infantiileissa seikoissa. Ja pahinta on se, että Raamatun sanaa käytetään toisen lyömiseen.Verhoillaan se jotenkin toisen uskon puutteellisuudesta johtuvaksi tai peräti uudestisyntymää vailla olevaksi.
Sama ongelma tulee vastaan kaikissa keskusteluissa, missä kyseiset herrat ovat näppäimistöllä. Puuttuuko jotain Jumalan Sana totuuden kuuliaisuudesta, puhdistautumisesta, vai mistä on kyse?
En ole helluntailainen, joten asia ei minulle sinänsä kuulu. Mutta sama heijaste ilmeneeuskovienkin kesken noin yleensä jatkuvana, vuosissakin. Asia vaan kiinnostaa siinä mielessä, kun Jumalan sanalla käydään ikäänkuin sellaista farisealaista väittelyä toisen uskon perustasta.
Käsitykseni mukaan, jos uskovien kesken sattuu erimielisyyksiä, niin olisi rukoiltava toisen puolesta. Hengellisille uskoville Herra vastaa ja antaa ymmärrystä suhtautua lähimpään tarvittavalla ymmärryksellä ja rakkaudella. Jospa joku kärsiikin sen puutetta lapsuudestaan saakka ja sitten aikuisena kiukuttelee tiedostamattaan.
Ajan riitaisa henki tarttuu helposti itsekuhunkin. Joten rukoillaan toistemme puolesta tässä julmassa maailmassa. Mutta erottautukaamme siitä uskon kehoituksen mukaan armahtavaiseen lähimmäisen rakkauteen, varsinkin uskonveljiemme suhteen.Ved.2, olisi hyvä pysytellä palstan aiheessa, eikä leikkiä roolipeliä. Keskitytään asiaan, eikä sinun ironisoimiisi 'kyseisiin herroihin'.
Uskon määrä (μετρον πιστεως, measure of faith) mainitaan Raamatussa usein, joten turha meidän on asiaa vähätellä.
Olkoon uskonmäärä suuri tai pieni, usko on aina Jumalan lahja. Häneltä me saamme kaiken hyvän. Omaa ansiota meillä EI ole.
Aloittajan 'usko' ei ole tuonut hänelle uskoa uudestisyntymiseen. Mutta silti hänellä on riittävästi 'uskoa' roikkua minussa kiinni.
Sydämestäni suon hänelle vaikka heti tässä ja nyt uskon siihen, että Jumala sekä voi että tahtoo uudestisynnyttää hänet elävään toivoon Jeesuksessa Kristuksessa.
Ved.2 teet selväksi, että kartat Jumalan sanaan perehtymistä ja leimaat keskustelun "riitaisan hengen" tartunnaksi. Tutki silti aloituksen aihetta ja anna kommentti, jos löydät sanottavaa.
Oman ylemmyytesi esille tuominen tuskin nostaa sinun arvoasi. Mitään lisäarvoa et sillä muutenkaan tuo tälle palstalle.
Tämä sinulle ystävällisesti ja rakentavasti sanottuna.
SF- .,.,
Ved.2, olisi hyvä pysytellä palstan aiheessa, eikä leikkiä roolipeliä. Keskitytään asiaan, eikä sinun ironisoimiisi 'kyseisiin herroihin'.
Uskon määrä (μετρον πιστεως, measure of faith) mainitaan Raamatussa usein, joten turha meidän on asiaa vähätellä.
Olkoon uskonmäärä suuri tai pieni, usko on aina Jumalan lahja. Häneltä me saamme kaiken hyvän. Omaa ansiota meillä EI ole.
Aloittajan 'usko' ei ole tuonut hänelle uskoa uudestisyntymiseen. Mutta silti hänellä on riittävästi 'uskoa' roikkua minussa kiinni.
Sydämestäni suon hänelle vaikka heti tässä ja nyt uskon siihen, että Jumala sekä voi että tahtoo uudestisynnyttää hänet elävään toivoon Jeesuksessa Kristuksessa.
Ved.2 teet selväksi, että kartat Jumalan sanaan perehtymistä ja leimaat keskustelun "riitaisan hengen" tartunnaksi. Tutki silti aloituksen aihetta ja anna kommentti, jos löydät sanottavaa.
Oman ylemmyytesi esille tuominen tuskin nostaa sinun arvoasi. Mitään lisäarvoa et sillä muutenkaan tuo tälle palstalle.
SFMielestäni kirjoitat hyvin. Olet hyvin jäsentänyt ajatuksesi.
Tein aloituksen tästä kettingistä, sillä minua alkoi aivan ahdistaa tuo kaikki hirveä vikojen ja virheiden etsintä ja viha, ja anteeksi ateistisuuteni, olemattomista asioista fighting.
Luin aloittajan kirjoituksen jossa sinua syytettiin valheellisuudesta, hän pitää sinua jollain lailla itsensä jatkeena, sinun on edustettava hänen huonompia puoliaan. Jonakin päivänä hän huomaa minun olevan nyt oikeassa. .,., kirjoitti:
Mielestäni kirjoitat hyvin. Olet hyvin jäsentänyt ajatuksesi.
Tein aloituksen tästä kettingistä, sillä minua alkoi aivan ahdistaa tuo kaikki hirveä vikojen ja virheiden etsintä ja viha, ja anteeksi ateistisuuteni, olemattomista asioista fighting.
Luin aloittajan kirjoituksen jossa sinua syytettiin valheellisuudesta, hän pitää sinua jollain lailla itsensä jatkeena, sinun on edustettava hänen huonompia puoliaan. Jonakin päivänä hän huomaa minun olevan nyt oikeassa.Kiitos viestistäsi! Olet mielestäni aivan oikein oivaltanut aloittajan 'fighting'in lähtökohdan. Häneltä puuttuu jotain ja sitä puuttuvaa hän vaatii minulta! Samalla hän sättii minua, koska hän ei löydä minusta sitä etsimäänsä "komponenttia".
Tunnen kyllä omat puutteeni, taidanpa tuntea ne paremmin kuin kukaan toinen. Olen saanut elämäni varrella hyvinkin runsaasti koulutusta ja harjoituksia siltä alueelta.- Ved.2
Ved.2, olisi hyvä pysytellä palstan aiheessa, eikä leikkiä roolipeliä. Keskitytään asiaan, eikä sinun ironisoimiisi 'kyseisiin herroihin'.
SFEn ole keneltäkään keskustelijalta mitään "arvoa" vonkaamassa. Mielestäni kommenttini oli ystävällismielinen, ei riitaa haastava, eikä vihapuhetta. Luen Raamattua erikseen ja kirjoittelen erikseen muistin pohjalta.
Mutta ilmeisesti satutin juuri oikeaan kohtaan, kun älähdät niin rankasti. Kirjoitin kuitenkin yleisellä tasolla, vaikka alitajuntani viestittikin tuttuja piirteitä.
Alitajunnan syntiä voi käsitellä yleiselläkin tasolla. Ei siitä tarvitse hernettä vetää.
Eikä minulla mitään roolipelejä ole. Mutta oma "päätajuntani" on kyllä puhtailla motiiveilla liikkeellä. Eikä minulla tosin tällaisessa riitahenkisessä mielessä paljon sanottavaa ole. En osallistu sellaiseen. Mutta tulipahan sohaistua alitajunnan muurahaispesää, missä jotenkin Semper näyttää taas olevan keskiössä.
Ystävällisesti ja rakentavasti, nii kuin aina.
Vedy - reginarento....
SFOHHOH!!!! Sinähän olet ärhäkkä pakkaus Semper. fidelis. Näen juuri sinun kirjoituksistasi sitä ylemmyyttä ja oman arvon nostetta, jota nimenomaan henkilöllä, jolle vastasit, ei ollut kommentissaan.
Tämä on näköjään hyvin antikristillinen palsta, niinkuin niin monet muutkin keskustelufoorumit., siis ajan hengen mukaisia. Olet näköjään "ajan hengessä" mukana. - greeeeen
reginarento.... kirjoitti:
OHHOH!!!! Sinähän olet ärhäkkä pakkaus Semper. fidelis. Näen juuri sinun kirjoituksistasi sitä ylemmyyttä ja oman arvon nostetta, jota nimenomaan henkilöllä, jolle vastasit, ei ollut kommentissaan.
Tämä on näköjään hyvin antikristillinen palsta, niinkuin niin monet muutkin keskustelufoorumit., siis ajan hengen mukaisia. Olet näköjään "ajan hengessä" mukana.Näin on, ärhäkkä pakkaus Semper on, ja tämä ärhäkkyys nousee, kuten tässäkin taas näemme, ihan vaikka vain siitä, että kysyy perusteita kyseisen kirjoittajan esittämille väitteille.
- greeeeen
Kiitos viestistäsi! Olet mielestäni aivan oikein oivaltanut aloittajan 'fighting'in lähtökohdan. Häneltä puuttuu jotain ja sitä puuttuvaa hän vaatii minulta! Samalla hän sättii minua, koska hän ei löydä minusta sitä etsimäänsä "komponenttia".
Tunnen kyllä omat puutteeni, taidanpa tuntea ne paremmin kuin kukaan toinen. Olen saanut elämäni varrella hyvinkin runsaasti koulutusta ja harjoituksia siltä alueelta.Semper, pyysin sinulta perusteita omille väitteillesi, en muuta. Niitä et taaskaan pystynyt antamaan, vaan lähdit tutulle henkilöön käymisen tiellesi.
- greeeeen
HYVÄ, HYVÄ kirjoitti:
Tuo kirjoittamasi on selvästi havaittavissa ja näin ollen kirjoitat rehellisesti. Näyttää, että kirjoituksistasi ei ole mitää hyötyä noiden kyseessä olevien henkilöiden kohdalla, mutta se hyöty tulee muille.
Oletko muuten saanut yhtäkään vastausta esittämiisi kysymyksiin, mukaan lukien tuo aloitusviestisi kysymys? Onko raamatusta löytynyt perusteluja synnille, joka rehottaa uudesti syntyneessä Jumalan ihmisessä?Eipä niitä vastauksia ole tullut. Niiden puuttuminen näytään haluttavan peittää sitten syytöksillä yms. asiaan kuulumattomalla.
Ketjun aloittaja esiintyy ponnekkaasti vihaviestien kirjoittajana.
Vaikka aloittaja kuuluu oletettavasti harmittomiin vihaviestittäjiin, on hänen toimintansa silti ollut vaarallisella tavalla agitoivaa.
Aloittaja on ottanut hyökkäysperusteekseen määritelmän, jonka mukaan nimimerkki SF edustaa synnillisen luonteen ja sisäisen pahuuden hyväksyvää ja sitä suosivaa katsomusta.
Laittoipa tuolle aloittajanikille mitä tahansa Raamatun mukaista perustelua hän pysyy sitkeästi itse rakentamissaan valheissa.
Olen korostanut yhtenä viestieni pääteemoista rohkeaa uskon kilvoittelua ja synnin voittamista Jumalan armoon ja Jeesuksen
sovitustyöhon turvaten. Meidän EI tarvitse jäädä YHDENKÄÄN synnin orjaksi. Evankeliumin on sanoma synnin VOITTAMINEN.
Nyt kysyn, mistä aloittaja ammentaa kyltymättömän vihansa jatkaessaan keksittyjen valheiden syytämistä minun niskaani.
Uudestisyntyminen on kivulias urakka aloittajan edustamalle uskonsuunnalle, mutta ulkopuolisia ko. rituaaliin ryhtynyt voisi sentään säästää. Vihakirjoittelun perusteeksi sitä ei saa ottaa.
Viime päivien tapahtumien valossa aloittajan asenne tarjoaa otollista kasvupohjaa uskonnollisille äärinäkemyksille. Niille haluan itse sanoa jyrkästi EI. Aloittajan viha ei minuun tehoa.- greeeeen
Semper, taas näytät tuolla vuodatuksellasi hyvin selkeästi sen, että kykenet ainoastaan käymään kiinni minuun henkilönä, et antamaan pyydettyjä perusteita!
Näet vihaa siellä, missä sitä ei ole, mutta et myönnä/näe vihaa itsessäsi.
En lähde tiellesi. Jos sinulla on ASIAAN jotakin sanottavaa, ole ystävällinen ja argumentoi siitä. Onnistuuko?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10016744#comment-50499912 - greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Semper, taas näytät tuolla vuodatuksellasi hyvin selkeästi sen, että kykenet ainoastaan käymään kiinni minuun henkilönä, et antamaan pyydettyjä perusteita!
Näet vihaa siellä, missä sitä ei ole, mutta et myönnä/näe vihaa itsessäsi.
En lähde tiellesi. Jos sinulla on ASIAAN jotakin sanottavaa, ole ystävällinen ja argumentoi siitä. Onnistuuko?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10016744#comment-50499912Hieman jatkoa edelliseen.
Tämän enempää en Semperin valheelliseen ja täysin henkilöön käyvään viestiin 28.7.2011 10:53 yksityiskohtaisesti pureudu, mutta tässäKIN kohtaa Semper väittää omiaan:
>>Aloittaja on ottanut hyökkäysperusteekseen määritelmän, jonka mukaan nimimerkki SF edustaa synnillisen luonteen ja sisäisen pahuuden hyväksyvää ja sitä suosivaa katsomusta.
- Kaikille vähän
Mietittävää.
Valvokaa ja rukoilkaa (Matt 26:41)
Sen sijaan, että pelästyisit joutuessasi ankaran kiusauksen keskelle, ota ilolla vastaan tuo kiusaus tilaisuutena koetella Minun vapauttavaa voimaani! Vihollinen haastaa aina kasvavan kuuliaisuutesi ja yhteytesi Minun kanssa. Minä en voi poistaa kaikkia kiusauksia elämästäsi, mutta sallin vain sen, mikä tukee hengellistä kasvuasi.
Käyttääksesi vapauttasi yllättävissä kiusauksissa säilytä elämässäsi tyyneys ja ilo hengessäsi. Aiemmat epäonnistumisesi vastustaa kiusausta ovat tietenkin viivyttäneet edistymistäsi ja aiheuttaneet surua sydämmelleni.....Muista tuo katse Minuun, joka vahvistaa uuden asemasi hetkellä, kun tarvitset apuani.
Miten pientä on vihollisen vastustus! Näe sen voiman heikkenevän samalla kun antaudut Minun voimalleni.
Jos ajattelet omia hetkittäisiä voittojasi (ja lankeamuksiasi!) voit hyvin helposti lannistua. Sen ei koskaan pitäisi olla näin - kun muistat, että koko toivosi on aina siinä, mitä Minä olen. Kun me kuljemme yhdessä, vihollinen ei voi estää sinua saavuttamasta päämäärääsi.
John Woolley: Minä olen sinun kanssasi- greeeeen
Kuten Raamattu sanoo, isämme kurittivat meitä vain lyhyttä aikaa varten, kun taas Jumalan kuritus koituu todelliseksi parhaaksemme. Se antaa lopulta näin valmennetuille hedelmänsä: rauhan ja vanhurskauden, ja päästää ihmisen osalliseksi Hänen pyhyydestään.
Kun Tänäänkin -nimimerkkiä käyttänyt henkilö on kertonut tästä asiasta, on Semper irvaillut tämän uskolla ja parjannut tätä todella rumasti. Tuossa on kuitenkin Raamatun Totuus.
Toisaalta, vaikka Semper toimii tässäkin ketjussa miten toimii, on ymmärrettävää, että kaiken sen irvailun ja parjaamisen jälkeen hänen on vaikea enää myöntää omaa väärässäoloaan. Kuitenkin hän itsekin tietää varmasti, mikä olisi oikein...
_______
10 Isämme kurittivat meitä vain lyhyttä aikaa varten ja niin kuin heistä näytti hyvältä, mutta Jumalan kuritus koituu meidän todelliseksi parhaaksemme: me pääsemme osallisiksi hänen pyhyydestään.
11 Vaikka kuritus ei sitä vastaan otettaessa koskaan tunnu iloiselta vaan ikävältä asialta, se lopulta antaa näin valmennetuille hedelmänsä: rauhan ja vanhurskauden.
13 "Kulkekaa suoria polkuja", jottei ontuva jalka menisi sijoiltaan vaan pikemminkin parantuisi.
14 Tavoitelkaa rauhaa kaikkien kanssa ja pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
(Hepr. 12:10-12) - greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Kuten Raamattu sanoo, isämme kurittivat meitä vain lyhyttä aikaa varten, kun taas Jumalan kuritus koituu todelliseksi parhaaksemme. Se antaa lopulta näin valmennetuille hedelmänsä: rauhan ja vanhurskauden, ja päästää ihmisen osalliseksi Hänen pyhyydestään.
Kun Tänäänkin -nimimerkkiä käyttänyt henkilö on kertonut tästä asiasta, on Semper irvaillut tämän uskolla ja parjannut tätä todella rumasti. Tuossa on kuitenkin Raamatun Totuus.
Toisaalta, vaikka Semper toimii tässäkin ketjussa miten toimii, on ymmärrettävää, että kaiken sen irvailun ja parjaamisen jälkeen hänen on vaikea enää myöntää omaa väärässäoloaan. Kuitenkin hän itsekin tietää varmasti, mikä olisi oikein...
_______
(Hepr. 12:10-12)Korjaus: (Hepr. 12:10-14)
- Lopeta tuo
greeeeen kirjoitti:
_______
(Hepr. 12:10-12)Mitä oletkin tekemässä.
Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne. (Jes. 45:22)
Pidä elämäsi keskittyneenä Jumalaan kaikkina aikoina...jotta olisit mahdollisimman valmis näkemään tien, jota sinun on kuljettava.
Vältä keskittymästä itseesi, sillä se antaa viholliselle tilaisuuden...itsensä murehtimisesta tulee niin helposti tapa...joka on yksi salakavalmpia synnin muotoja, sillä se ei herätä siihen antautuvassa ihmisessä levottomuutta! Käänny pois huolestuneisuudesta ja omaan itseesi keksittymisestä ja käänny jonkun toisen tarpeiden tai jonkin itsesi ulkopuolella olevan asian puoleen.
Tehtäväsi on aina varmistaa, että sinun elämässäsi asiat ovat kunnossa - vaikka näkisit minkälaista vikoja ympärilläsi olevissa. Vasta kun tottelet, voin luoda enemmän valoa tiellesi.
Minun voimani tunteminen - edes sen ylistäminen muille - ei koskaan riitä; sinun on tehtävä täydellisen luottavaisia valintoja vanhan luontosi mukaisen elämän muuttamiseksi. Älä heitä hukkaan ystävyyttämme; pysy vain lujasti kiinnitettynä Minuun.
John Woolley: Minä olen sinun kanssasi
. "Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on." Heb.10:36
"Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;" Heb.12:5
Niin, me tarvitsemme kestäväisyyttä uskossa, me tarvitsemme Herran kuritusta ja me tarvitsemme Jumalan armon kasvatusta voidaksemme tehdä Jumalan tahdon ja saavuttaaksemme sen, mikä luvattu on.
Kiitos rohkaisevasta viestistäsi nimimerkki "Kaikille vähän".
Lainaus viestistäsi:
>>Vihollinen haastaa aina kasvavan kuuliaisuutesi ja yhteytesi Minun kanssa. Minä en voi poistaa kaikkia kiusauksia elämästäsi, mutta sallin vain sen, mikä tukee hengellistä kasvuasi.- Oleppa hyvä
"Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on." Heb.10:36
"Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;" Heb.12:5
Niin, me tarvitsemme kestäväisyyttä uskossa, me tarvitsemme Herran kuritusta ja me tarvitsemme Jumalan armon kasvatusta voidaksemme tehdä Jumalan tahdon ja saavuttaaksemme sen, mikä luvattu on.
Kiitos rohkaisevasta viestistäsi nimimerkki "Kaikille vähän".
Lainaus viestistäsi:
>>Vihollinen haastaa aina kasvavan kuuliaisuutesi ja yhteytesi Minun kanssa. Minä en voi poistaa kaikkia kiusauksia elämästäsi, mutta sallin vain sen, mikä tukee hengellistä kasvuasi.Semper.
Kirja on lukemisen arvoinen :) Oleppa hyvä kirjoitti:
Semper.
Kirja on lukemisen arvoinen :)Kiitos lukuvinkistä, ystäväni, Herra olkoon sinun kanssasi!
- -lukenut-
Ei Raamatusta löydy synnillä kerskaamista. Ei tiedostamattomalla, eikä tiedostettulla. Synti sanotaan siellä pahaksi ja kuoleman tilaksi.
Henkilö, joka puolustaa syntiä on joutunut tämän uskonnollisuuden ajan pauloihin. Usko ei puolusta, eikä selittele syntiä.Miksi kerskaat synnillä, vai mitä haluat tuoda esille?
"Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?" Room.6:16
Muista, että meidän on tultava KUULIAISUUDEN palvelijoiksi!
Roomalaiskirje:
6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?"- Mikko.
Miksi kerskaat synnillä, vai mitä haluat tuoda esille?
"Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?" Room.6:16
Muista, että meidän on tultava KUULIAISUUDEN palvelijoiksi!
Roomalaiskirje:
6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?"Luuletko Sempper että olkoot miten hurskas tahansa uskossaan, ettei tee syntiä? Käsitykseni on joistakin uskovista jos toista väittävät, he joko valehtelevat, tai ovat jo paatuneen eikä omatunto siten eroita syntiä synniksi.
Olen elänyt 58 vuotiaaksi ja kokemuksestani kerron, ihminen lankeeaa ajatuksin, sanoin ja teoin ja VARMASTI PITÄÄ PAIKKANSA!
Uskossa oleminen on venyvä käsite siinä mielessä, toiset lankeilee useammin kuin toiset ja VARMA ASIAN ON NIIN!
JOKA MUUTA VÄITTÄÄ ON VALEHTELIJA!
Kyllä totuuden voi sanoa ja pitääkin sanoa. Mikko. kirjoitti:
Luuletko Sempper että olkoot miten hurskas tahansa uskossaan, ettei tee syntiä? Käsitykseni on joistakin uskovista jos toista väittävät, he joko valehtelevat, tai ovat jo paatuneen eikä omatunto siten eroita syntiä synniksi.
Olen elänyt 58 vuotiaaksi ja kokemuksestani kerron, ihminen lankeeaa ajatuksin, sanoin ja teoin ja VARMASTI PITÄÄ PAIKKANSA!
Uskossa oleminen on venyvä käsite siinä mielessä, toiset lankeilee useammin kuin toiset ja VARMA ASIAN ON NIIN!
JOKA MUUTA VÄITTÄÄ ON VALEHTELIJA!
Kyllä totuuden voi sanoa ja pitääkin sanoa.Asiahan on niin, että me emme edes näe emmekä aina tajua läheskään kaikkea, mikä JUMALAN silmissä ON syntiä. Ihminen rikkoo Jumalan tahtoa tavalla tai toisella ilman, että useinkaan edes huomaa sitä tekevänsä. Sokeutta on monessa asiassa.
Vakava onnettomuus onkin, jos ihminen eksyy ja paatuu omaan erinomaisuuteensa ja omaan kelvollisuuteensa Jumalan edessä. Ulkokullattua ihmistä Jumala ei voi auttaa, ellei ihminen nöyrry.
Meissä itsessämme, meidän lihassamme, ei asu mitään hyvää. Paavali todistaa sen tyhjentävällä tavalla Room. 7.luvussa.
Meidän lihamme, se lihan tahtoon taipuva vanha ihmisemme, EI pyhity Jumalan edessä. Mutta tarkoitus onkin, että meissä saisi vahvistua se Jumalan UUSI ihminen, "joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen". Ef.4:24.
Jumalan armon kasvatuksen avulla voimme tulla yhä enemmän jumalallisen luonnon valtaamiksi niin, että voimme tehdä yhä enemmän kaikkinaista hyvää. Tiit.2:11-12, 2.Piet.1:4
Toivottavasti kirjoitin kuuliaisuuden tiestä ymmärrettävällä tavalla.
Mukavaa päivän jatkoa sinulle Mikko!
PS. Oleellista on, että Isä Jumala kasvattaa meitä armossaan, jos vilpittömästi haluamme olla kuuliaisia Hänen tahdolleen.- greeeeen
Asiahan on niin, että me emme edes näe emmekä aina tajua läheskään kaikkea, mikä JUMALAN silmissä ON syntiä. Ihminen rikkoo Jumalan tahtoa tavalla tai toisella ilman, että useinkaan edes huomaa sitä tekevänsä. Sokeutta on monessa asiassa.
Vakava onnettomuus onkin, jos ihminen eksyy ja paatuu omaan erinomaisuuteensa ja omaan kelvollisuuteensa Jumalan edessä. Ulkokullattua ihmistä Jumala ei voi auttaa, ellei ihminen nöyrry.
Meissä itsessämme, meidän lihassamme, ei asu mitään hyvää. Paavali todistaa sen tyhjentävällä tavalla Room. 7.luvussa.
Meidän lihamme, se lihan tahtoon taipuva vanha ihmisemme, EI pyhity Jumalan edessä. Mutta tarkoitus onkin, että meissä saisi vahvistua se Jumalan UUSI ihminen, "joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen". Ef.4:24.
Jumalan armon kasvatuksen avulla voimme tulla yhä enemmän jumalallisen luonnon valtaamiksi niin, että voimme tehdä yhä enemmän kaikkinaista hyvää. Tiit.2:11-12, 2.Piet.1:4
Toivottavasti kirjoitin kuuliaisuuden tiestä ymmärrettävällä tavalla.
Mukavaa päivän jatkoa sinulle Mikko!
PS. Oleellista on, että Isä Jumala kasvattaa meitä armossaan, jos vilpittömästi haluamme olla kuuliaisia Hänen tahdolleen.Höpsistä, Semper, tuolle sinun loppuun asti jatkuvalle Jumalan tahdon rikkomisellesi. Raamattu kertoo täysin selkeästi, että Jumalan kuritus antaa näin valmennetuille lopulta hedelmänsä: rauhan ja vanhurskauden, ja että Jumala voi pyhittää ihmisen niin, että tämä on PUHDAS, NUHTEETON JA VAILLA MOITTEEN SIJAA!
- greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Höpsistä, Semper, tuolle sinun loppuun asti jatkuvalle Jumalan tahdon rikkomisellesi. Raamattu kertoo täysin selkeästi, että Jumalan kuritus antaa näin valmennetuille lopulta hedelmänsä: rauhan ja vanhurskauden, ja että Jumala voi pyhittää ihmisen niin, että tämä on PUHDAS, NUHTEETON JA VAILLA MOITTEEN SIJAA!
Semperille vielä.
>>Meidän lihamme, se lihan tahtoon taipuva vanha ihmisemme, EI pyhity Jumalan edessä.
- miksi vastata
kysymykseen kysymyksellä greeeen? Sinä puhut joidenkin kykenemättömyydestä ottaa ojennusta vastaan....miten on oma laitasi? Löydät kyllä muista valtavasti virheitä.. mutta käännät aina itseesi kohdistuneen kritiikin vastakysymkseen kysymksen esittää kohtaan. Auttaako se sinua kasvamaan?
- ihmetystä
Miksi ihmeessä semperfidelis suostuu juttelemaan noin vihaisen ihmisen kanssa. Huomasin semperin teksteistä että on kokenut greeeeeenin kirjoitukset vihana itseään kohtaan, ja siltä se vaikuttaa.
Ateistina tämän kirjoitan ja siksi on vaikeaa käsittää greenin käskyä syventyä tekstisisältöön. Mihinhän tämä kaikki johtaa, greeeeen? Miksi olet jatkuvasti semperin virheiden kimpussa? ihmetystä kirjoitti:
Miksi ihmeessä semperfidelis suostuu juttelemaan noin vihaisen ihmisen kanssa. Huomasin semperin teksteistä että on kokenut greeeeeenin kirjoitukset vihana itseään kohtaan, ja siltä se vaikuttaa.
Ateistina tämän kirjoitan ja siksi on vaikeaa käsittää greenin käskyä syventyä tekstisisältöön. Mihinhän tämä kaikki johtaa, greeeeen? Miksi olet jatkuvasti semperin virheiden kimpussa?Aloittajan viha on todennäköisesti luonteeltaan harmitonta. Mieleen tulee vihainen terrieri, jolla ei ole sen pahempaa aikomusta kuin repäistä korkeintaan pala naapurinsa housunlahkeesta.
Asiassa piilee se vaara, että keskustelun taustaa tuntemattomat lukijat saattavat olettaa kyseessä olevan todellinen vihadraama.
Omalta puoleltani voin vakuuttaa, että toleranssia riittää pitkälle - tulkoon vaikka muutama terrieri yhdellä kertaa ja olkoot niillä vaikka äkeet selässänsä. :)
Joka palstalle lähtee, se palstan kestäköön!- greeeeen
Missä puhuin joidenkin kykenemättömyydestä ottaa ojennusta vastaan?! Näytä!
- greeeeen
Aloittajan viha on todennäköisesti luonteeltaan harmitonta. Mieleen tulee vihainen terrieri, jolla ei ole sen pahempaa aikomusta kuin repäistä korkeintaan pala naapurinsa housunlahkeesta.
Asiassa piilee se vaara, että keskustelun taustaa tuntemattomat lukijat saattavat olettaa kyseessä olevan todellinen vihadraama.
Omalta puoleltani voin vakuuttaa, että toleranssia riittää pitkälle - tulkoon vaikka muutama terrieri yhdellä kertaa ja olkoot niillä vaikka äkeet selässänsä. :)
Joka palstalle lähtee, se palstan kestäköön!Voi Semper hyvä, kun edelleenkään minä en vihaa sinua tai ketään muutakaan! Tässäkin keskusteluketjussa pyydän sinulta perusteita omille väitteillesi, mutta eipä niitä näytä taaskaan tulevan. Sen sijaan suollat palstalle omaa vihaasi.
- greeeeen
ihmetystä kirjoitti:
Ateistina tämän kirjoitan ja siksi on vaikeaa käsittää greenin käskyä syventyä tekstisisältöön. Mihinhän tämä kaikki johtaa, greeeeen? Miksi olet jatkuvasti semperin virheiden kimpussa?Näytätkö jonkin kohdan viesteistäni, joka osoittaa sitä väittämääsi vihaa?! Ei siis mitään omia oletuksiasi, vaan sitä 'minun osoittamaani vihaa'! Kiitos.
- greeeeen
Aloittajan viha on todennäköisesti luonteeltaan harmitonta. Mieleen tulee vihainen terrieri, jolla ei ole sen pahempaa aikomusta kuin repäistä korkeintaan pala naapurinsa housunlahkeesta.
Joka palstalle lähtee, se palstan kestäköön!Semper on suoltanut jälleen palstalle 'totuuksina' ihan omia arvelujaan minusta henkilönä.
Näin hän kirjoittaa vähän ylempänä tässä keskusteluketjussa minusta - "Viime päivien tapahtumien valossa" viittaa tietysti Breivikin hirmutekoon Norjassa:
>>Viime päivien tapahtumien valossa aloittajan asenne tarjoaa otollista kasvupohjaa uskonnollisille äärinäkemyksille. Niille haluan itse sanoa jyrkästi EI. Aloittajan viha ei minuun tehoa.
- Pyyntö!
Aloittaja. Olen seurannut kirjoituksiasi ja huomannut sinut hienoksi ihmiseksi. Miksi ihmeessä jäät taistelemaan sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät omista kaltaistasi luonnetta ja ymmärrystä? Kehoitan sinua jättämään heidät. Mitä enemmän yrität saada heitä ymmärrykseen, sitä enemmän sinua mustamaalataan. Moni meistä oli erittäin hämmästynyt siitä hyökkäyksestä, jonka kohteeksi jouduit tänne tullessasi. Jouduit sietämään valheita, joita jonah ja semper nimimerkeillä kirjoittavat henkilöt sinusta suolsivat, mutta et ole itse langennut samaan. Pyydän, jätä heidät, mutta jatka kirjoittamista. Selvästi sinä et ole minkään lahkon opetuslapsi. Sinä olet siitä harvinainen, että kirjoitat Raamatun mukaisesti. Se on erittäin harvinaista, sillä melkein kaikki kirjoittajat edustavat jonkun ihmisen oppia, eivät Raamatun. Jätä sellaiset henkilöt, jotka eivät ota sinulta vastaan sitä mitä sinulla olisi heillekin antaa.
Synnistä sen verran, että synti kuuluu heidän elämäänsä, jotka eivät usko Jumalaan ja siksi eivät saa taivaasta apua synnin pois laittamiseen.Kirjoitat, "pyyntö!", näin: >>Moni meistä oli erittäin hämmästynyt siitä hyökkäyksestä, jonka kohteeksi jouduit tänne tullessasi.
- Greeeeenille
Kirjoitat, "pyyntö!", näin: >>Moni meistä oli erittäin hämmästynyt siitä hyökkäyksestä, jonka kohteeksi jouduit tänne tullessasi.
Miksi teet aloituksia henkilöön kohdistuen ?
Mitä Raamattu sanookaan uskovien käräjöinnistä
ei-uskovien edessä..? - Sanan saattaja
Olen todennut saman ja tullut johtopäätökseen. Olen itse lopettanut jo kaiken tämän turhaksi tehdyn työn.
Herra itse pyhittäköön edelleen niitä, jotka kokosydämisesti häntä palvelevat.
Ja ne, jotka häntä vastaan taistelevat jätän myös sinun eteesi Herra sinä olet totuus ja näet ihmisten sydämet.
Kiitän niitä Herralle uskollisia ja rukoilen heille kestävyyttä.
Ja heille, jotka taistelevat heitä vastaan sanon: käännän selkäni heille ja lähden pois koska tämä työ on heidän kohdallan hedelämätöntä. - greeeeen
Kirjoitat, "pyyntö!", näin: >>Moni meistä oli erittäin hämmästynyt siitä hyökkäyksestä, jonka kohteeksi jouduit tänne tullessasi.
Semper, ystävä hyvä, näytätkö vielä, missä kohtaa tuossa hyökkään sinua vastaan henkilönä? Missä kohtaa en esitäkään eriäviä näkemyksiä (suhteessa sinun näkemyksiisi)?!
Katsohan sitten, kuka alkoi mm. irvailla 'toisen Jumalan heiveröisyydellä'... - greeeeen
Niin, on totta, että nuo kaksi mainitsemaasi kirjoittajaa suolsivat minusta heti kättelyssä palstalle yhtä ja toista paikkansapitämätöntä. Selvästikään he eivät voineet sietää sitä, että uskalsin tulokkaana kyseenalaistaa heidän sanomansa (joka poikkeaa keskenäänkin toisestaan...). Siitä huolimatta en ole tähän mennessä kokenut tarvetta poistua palstalta, enkä usko, että koskaan poistun heidän takiaan. Jos poistun, teen sen omasta vapaasta tahdostani, en kenenkään painostamana.
- greeeeen
Greeeeenille kirjoitti:
Miksi teet aloituksia henkilöön kohdistuen ?
Mitä Raamattu sanookaan uskovien käräjöinnistä
ei-uskovien edessä..?Korjaan väittettäsi totuudenmukaiseksi: teen aloituksia henkilöiden esittämään ASIAAN kohdistuen!
- Turhaa enää sanoa
Semperin olisi tutkittava ensin itseänsä, niinkuin hyvin monien muidenkin.
- greeeeen
Yhteenvetoa tähänastisesta keskustelusta - siitä pienestä osasta, joka käy aloituksen ASIAAN.
Aloituksessa pyydän Semperiä laittamaan sen alle ne kohdat Raamatusta, jotka puhuvat Semperin paljon kirjoittamasta tiedostamattomasta synnistä, josta meidän tulee puhdistautua.
Tässä raamatunkohdat, jotka Semper antoi..:
2.Kor.7:1
"Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa."
Fil.3:12
"Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut."
1.Joh.1:8
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä."
Room.7:21
"Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;"
Ps.19:13
"Erhetykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi minun salaiset syntini."
...eli ei yhtäkään kohtaa, joka kertoisi siitä Semperin sanomasta TIEDOSTAMATTOMASTA synnistä, josta meidän tulee puhdistautua.
_________
Edelleenkin haluaisin nähdä raamatunkohtia, jotka puhuvat kyseisestä asiasta, jos niitä on. Aina kun sulta kysytään jotain tärkeätä rakas semper niin sä vedät päälle säälittävän voi minua kun mua vastataan hyökätään henkilökohtais elämän kohtaan joka on niin rakas minulle ja minnuun sattu se minulle pyhä ja rakas... Antex vaan mutta voisit jättä pois tuo säälittävä itkuvisri joka paljasta sua ja vastata palstan lukijoille elintärkeitä kysymyxiä mitä Green sulta vaatii ja jonka sun liha ei kestää...
Mistäs sinä Savis tuollaista puppua nyt keksit kirjoittaa ;)
Niin paljon kuin sinua ja greeeniä rakastankin lähimmäisinäni, ei se toki tarkoita, että minä teidän uskonnollisia ja opillisia hairahduksianne lähtisin seuraamaan. Tiedäthän Savis, me emme vielä ole täydellisiä. Se sinun täytyy oppia myöntämään.
Sinun pitää valita totuuden ja valheen väliltä: totuus on, että meidän tulee päivittäin kantaa ristiämme ja kuolettaa lihallista mieltämme. Jeesuksen kuolema on osanamme joka päivä:
4:10 Me kuljemme, AINA kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
4:11 Sillä me, jotka elämme, olemme ALATI annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin."
Valhe, jota greeen (ja sinä?!) kaupittelee, väittää uskovien jo tulleen täydellisiksi. Kuuntele Paavalin sanat ja tottele niitä:
"Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut." Fil.3:12Semper.Fidelis kirjoitti:
Mistäs sinä Savis tuollaista puppua nyt keksit kirjoittaa ;)
Niin paljon kuin sinua ja greeeniä rakastankin lähimmäisinäni, ei se toki tarkoita, että minä teidän uskonnollisia ja opillisia hairahduksianne lähtisin seuraamaan. Tiedäthän Savis, me emme vielä ole täydellisiä. Se sinun täytyy oppia myöntämään.
Sinun pitää valita totuuden ja valheen väliltä: totuus on, että meidän tulee päivittäin kantaa ristiämme ja kuolettaa lihallista mieltämme. Jeesuksen kuolema on osanamme joka päivä:
4:10 Me kuljemme, AINA kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
4:11 Sillä me, jotka elämme, olemme ALATI annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin."
Valhe, jota greeen (ja sinä?!) kaupittelee, väittää uskovien jo tulleen täydellisiksi. Kuuntele Paavalin sanat ja tottele niitä:
"Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut." Fil.3:12Niin ja lopeta tuon jaaritteluun että rakastat koska siihen tarvitset täydellisyyttä mitä sulla ei ooo sisäisesti...
savonarola kirjoitti:
Niin ja lopeta tuon jaaritteluun että rakastat koska siihen tarvitset täydellisyyttä mitä sulla ei ooo sisäisesti...
Etpä sinä Savis-kuomaseni minun sisäistä elämääni ole päässyt etkä koskaan pääsekään tutkailemaan.
Ystävällinen ohje: älä siis arvioi sellaista, mitä et näe etkä tunne.
Vain Jumala näkee sydämemme todellisen tilan. Hän yksin.
Niin ei me olemme niin täydellisiä että voimme kulkea noin vaan vetten päälle amerikkaan ja saarna tuolla sitten ties milloin? Niin me väsymme matkalla ... Hiiiiiiiiiiii pikkuiset jalat nimittäin väsyy.. MUTTA JOS ET SAA PUHTAAT TÄYDELLISET VAATTEET SISÄISESTI NIIN VARO KOSKA ILMAN PYHITYSTÄ ET OLE NÄKEVÄ HERRA IKINÄ.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271924
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001670Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561276Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?631192Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31998Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51893Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44862Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798