Ravintolakokemus Alavudella

Alasudelle

Vierailin taannoin Alavudella aivan Etelä-Pohjanmaan eteläisimmässä osassa. Lounasajan lähestyessä pulmana oli sopivan ravintolan löytäminen. Olen vegaani ja kaikkien ravintoloiden listat sisälsivät pelkkiä eläinruokia.

Viimeisin ravintola, jossa vierailin, oli kebabpaikka vastapäätä huonekaluliikettä. Tiskin yllä olevalla ruokalistalla oli falafel ruksattu yli, ja kysyin varmuuden vuoksi, että olisiko falafelia saatavana. Parikymppinen poika sanoi, että ei ole. No hätä! Löysin listalta kasvispastan. Sanoin, että otan sellaisen. Nyt poika sanoi, että tuo tiskin yläpuolella näkyvillä oleva lista ei ollut käytössä.

Miksi ihmeessä lista sitten oli asiakkaiden näkyvillä? Pojan älyä ehkä parhaiten kuvaa se, että vaikka olinkin kysynyt tuolla ei-käytössä olevalta listalta falafelia ja tutkinut listaa hyvän aikaa, tämä ei vaivautunut sanomaan, että lista ei ole käytössä, ennen kuin tilasin siltä.

Kehotin poikaa poistamaan listan poistuessani. Tosi hienoa myydä ihmisille "Ei Oota" ihan tarkoituksella?

38

2818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jmyme

      oot sää nyt kova ....... saat onanisoida!

    • kans yks

      Sulle ei kans kelepaa mikään. Tuu meille, niin tarjoan oikeen kunnon läskisoosiperunat. Paranet säkin tuosta tauristas.

    • juuupsis

      Olipa huonoa palvelua! Taisi paikka menettää pysyvästi yhden asiakkaan; olisi kannattanut vähän miettiä.

    • szxecfhnjkm

      Etelä-Pohjanmaan eteläisin osa taitaa kumminkin olla Isojoella

      • eeeeeeeeeeeeeppppppp

        Onko Isojokisetkin e-p.tä.


      • Nurmoolaane
        eeeeeeeeeeeeeppppppp kirjoitti:

        Onko Isojokisetkin e-p.tä.

        Kyllä on.


      • Vim

        Isojoella mitään ole.

        Aiva turha paikka.


    • näin ajattelen

      sitä kannata turhan kranttu tuon ruokasa kans olla, ei sitä ihimiset ennenkään oo pelekillä rehuulla eläny.
      turhaa erikoisuuren tavoittelua koko vekaanihomma

    • Raakaa lihaa

      Kaikenlaiset rehupellet on perseestä! LIHAAAAAAAA!

    • Söin Keskisellä

      Mitä sä sinne menit syömään kun Keskinen on vieres ja sieltä saa ihan hyvää ruokaa.

    • yksikaksikolme

      Joko sä kävit katsomassa onko se lista otettu pois vai vieläkö roikkuu :-)

    • 7444fsafafafafa

      Ei oo kyllä Alavus EP:n etelääsin paikka :D

      Hae apteekista lääkkehiä joolla paranet tuasta sun rehutauristas. Eihän tuommoonen oo mistään kotoosi notta rehuja vaan jyrsitään. Nurmoon panaania vaan naamavärkkihin nii hyvää tulloo.

    • ykskakskooo

      onko alavudella sitten kunnon ruokapaikkoja josta saa hyvää liharuokaa..

    • ykskakskooo

      ilmeisesti ei ooo.. kun kun kukaan ei edes vittii vastata..

      • hoh hoh hoo

        Eihän nämä edes tiedä mikä on ruokapaikka; suurin gourmee on K-marketista haettu jauhomakkaralenkki ja mäyris kolmoskaljaa.


    • ykskakskoooo

      hei ,olen tulossa käymään Alavudella lähi aikoina ja haluaisin ihan oikeasti tiedustella missä kannattaisi käydä syömässä..

      onko siinä uudessa yökerhossa ruokatarjoilua ollenkaan?
      onko paikallisia hyviä grilli-kioskia?
      onko kahviloita?
      onko edes kebab-pizzerioita?
      ..
      vai onko Tuurin kaupat ja ravintolat ajanneet Alavudelaiset yrittäjät ahdinkoon...

      • xxxxxxxxxxx

        Hyviä ruokapaikkoja on useitakin.
        Riva,Nida, Makupirtti ja laajastikin mainetta saanut kebab-pitseria Tropicana.
        Kahvipaikkana Nallenpesä, josta saa oman leipomon tuotteita.
        Nämä on aivan keskustassa, paitsi Makupirtti, joka on pari kilometriä Virtain suuntaan kt 66.


      • ei lopu syömällä
        xxxxxxxxxxx kirjoitti:

        Hyviä ruokapaikkoja on useitakin.
        Riva,Nida, Makupirtti ja laajastikin mainetta saanut kebab-pitseria Tropicana.
        Kahvipaikkana Nallenpesä, josta saa oman leipomon tuotteita.
        Nämä on aivan keskustassa, paitsi Makupirtti, joka on pari kilometriä Virtain suuntaan kt 66.

        ABC-mitä tuuriin ei tuu koskaan. tupala unohtui, teppis ja piiran grilli harrin pikapala.


    • Daadaade

      Ei kannata mennä Alavudelle syömään kun saat syödä Keskisellä OnnenKivessä hyvää ruokaa.

    • oooooooooooooooooooo

      Et oo ikinä käynyt Onnenkivessä syömässä jos pidät sitä hyvänä ruokapaikkana

    • Daadaade

      Kyyllä minä olen käynyt OnnenKivessä syömässä. Viimeksi viikko sitten. Ihan kiva sieltä on ottaa seisovasta pöydästä niin paljon kuin haluaa. Menen toistekin. En koskaan mene Alavudelle syömään tai yleensä mihinkään huoltsikkaruokalaan. ÖÖÖK.

      • Tuuri on perseestä

        Onnenkivessä EI ole seisovaa pöytää vaan salaattipöytä. Alavudella esim.Nidassa on seisovapöytä. Onnenkivi, jos mikään on huoltsikkaruokala.


    • Daadade

      En tarkoita sitä huoltoasemaa. Olenko väärässä nimen suhteen? Mikäs se on siinä kyläkaupan yhteydessä oleva ruokapaikka. Siinä minä kävin syömässa ja täyttä oli, joten menimme yläkertaan syömään. Seisovasta pöydästä minä otin ruoat ja salaatit.

    • Tiinamaijaliini

      OnnenKivi on tavarapuodin yhteydessä.
      OnnenLiekki huoltoaseman yhteydessä.
      OnnenTähti ruokapuodin yhteydessä.

    • 19vTuurilainen

      voi herranjumala. joo siis Keskisellä on tavarapuolella sekä grilli-pizzeria ETTÄ a'la carte-ravintola. raflan puolella on seisova pöytä ja sieltä voi mennä yläkertaaan syömään, olet ilmeisesti siellä ollut. ja kyllä, grilli-pizzerian puolella on salaattipöytä mutta muuta kyseisen paikan ruuista ei oikeen voi sillä tavoin esille laittaa. ja KYLLÄ, a'la cartessa on hyvät ruuat! samoin grilli-pizzeriassa.

      • tarkoitit varmaan

        19vtöysäläinen


      • 19vTuurilainen
        tarkoitit varmaan kirjoitti:

        19vtöysäläinen

        Elämäni oon Tuurissa asunut, joten olen Tuurilainen. Minähän en itseäni Töysäläiseksi sano, vaikka samaa paskaa ollaankin! Tuuri on Tuuri, Töysä on Töysä ja siinä on ero. piste.


      • kaupunkilainen
        19vTuurilainen kirjoitti:

        Elämäni oon Tuurissa asunut, joten olen Tuurilainen. Minähän en itseäni Töysäläiseksi sano, vaikka samaa paskaa ollaankin! Tuuri on Tuuri, Töysä on Töysä ja siinä on ero. piste.

        Ei mitään eroa,töyssy olet.


      • 19vTuurilainen
        kaupunkilainen kirjoitti:

        Ei mitään eroa,töyssy olet.

        on siin eronsa. kysykää vaikka keltä tahansa tuurilaiselta nuorelta, niin ne on omaa kansaansa. ja samaa pätee toisinpäin, töysäläiset on eri ku tuurilaiset! :D


      • näin on näreet
        19vTuurilainen kirjoitti:

        on siin eronsa. kysykää vaikka keltä tahansa tuurilaiselta nuorelta, niin ne on omaa kansaansa. ja samaa pätee toisinpäin, töysäläiset on eri ku tuurilaiset! :D

        Kysy Alavudella, niin saat vastauksen.Kaikki samaa töysää.


      • 19vTuurilainen
        näin on näreet kirjoitti:

        Kysy Alavudella, niin saat vastauksen.Kaikki samaa töysää.

        ja vitut sanon minä :D alavutelaisten kavereiden mukaan siinä on selvä ero. ja niin monen muunkin mielestä siellä.. tunnen niitäkin paljon :D


    • miesiemiesie

      Makupirtille pointsit!

    • Jelenaaaaa

      Minä kävin eilen Keskisellä OnnenKivessä syömässä. Ihan kelpo ruokaa oli. Yläkertakin oli. Mentiin sinne rauhallisempaan paikkaan syömään. Ei moittimista.

    • Otsikko nyt

      Alavuden ruokapaikat ei töysän.

    • brunhilde

      Voi , Herra.....

    • ketjun heikoin lenkk

      Jos haluat kokea jotain erilaista mene Alavuden ABC.lle on takuulla ketjun huonoin.
      Saat samaan hintaan töykeää ja todella hidasta palvelua,epäsiisteyttä,lähestyhjiä tai tyhjiä astiota niin salaatti ja lämminruoka linjassa.Todella ihmeellistä nykyaikana

    • end the

      Kirjoittelun avaajan käynnistä tulee huomenna tasan vuosi joten --amen jutullesi.

    • pahaa kokenut

      paska haisee ravintolassa Alavudella...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe