Kotipoliisin toimintaa

Kotipoliisi78

Tein tänään ensimmäistä kertaa suunnittelemaani kotipoliisin työtä. Ajattelin että siitä olisi hyötyä liikenneturvallisuudelle, kun ei oikeat poliisit millään kerkiä joka paikkaan.
Huomasin parkissa viritetyn Suzuki PV:n. Tunnistin, että mopoon oli vaihdettu virityssylinteri, isompi kaasutin, sekä laiton pakoputki. Näiden perusteella tein päätelmän, että mopossa saattaa 99% varmuudella olla myös muutakin laitonta kuten esim. rattaat vaihdettu eri kokoihin.
Otin paperin ja vihkon esille ja laitoin rekisterikilven tunnuksen muistiin.

Arvatkaa mitä sillä teen?

Toimin jatkossakin samalla tavalla, jos näen ja tunnistan varmaksi viritetyn mopon tai skootterin.

Ja tämä Kouvolassa.

60

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hur dur

Kyllä tietää kenellä ei nuoruudessa ollut mopoa ja nyt ollaan kauhean katkeria muille kenellä on ja halutaan kostaa kaikilla mahdollisin keinoin. Kumpikohan tässä on se vanhempi ja viisaampi se PV:n omistaja vai sinä...

• Kotipoliisi78.

Voisi kokeilla myös ns. "kotipoliisin ratsiaa". Kun satun tietämään useitakin paikkoja, joihin ajetaan kovalla nopeudella ja monasti tulee viritettyjä mopoja vastaan.
      Voisin ottaa videokuvaa tällaisista ja ne missä näkyy selvästi viritetty mopo vauhdissa, sekä kuski, niin talteen menee ja mahdollisesti eteenpäin.

Onhan selvää, että jos kyetään tunnistamaan kellon aika, päiväys, sekä tie jossa ei saisi ajaa tuollaista ylinopeutta, niin siitä voi rapsahtaa ajajalle sakot, kun saadaan rekisterikilpikin selvitettyä. Samat mopothan voi bongata koulujen pihoilta ja niitä saa katsoa sopivalta etäisyydeltä samalla kun oikoo koulun ohitse. Ei luulisi olevan vaikeaa.

Näin niitä todisteita alkaa olla ja poliiseille tulee helpommaksi bongata tietyn mopon omistaja, kun tiedetään että niillä on jo monta kertaa aiemmin ajettu laittomasti. Kotipoliisi voi m yös järjestää yllätysratsioita oikean virkavallan kanssa.

Tällä hetkellä ei ole vielä yhtään videota saati kuvaa, josta voisi suunnitella materiaalia poliisille, mutta sellaisia saadaan kyllä tehtyä ajan kanssa varmasti.

Onhan selvää että vaaratilanteiden aiheuttaminen liikenteessä laittomalla ylinopeudella, laittomalla mopolla on lailla rangaistava teko.

Ja nämä asiat Kouvolassa.

• Kotipoliisi78.

"Kyllä tietää kenellä ei nuoruudessa ollut mopoa ja nyt ollaan kauhean katkeria muille kenellä on ja halutaan kostaa kaikilla mahdollisin keinoin. Kumpikohan tässä on se vanhempi ja viisaampi se PV:n omistaja vai sinä... "

Olen 31 vuotias ja voin ajaa mopolla koska haluan, ei siis syytä huoleen. Sain ensimmäisen moponi ollessani 15 vuotias ja ajelin 18 vuotiaaksi saakka erilaisilla mopoilla. Sitten jatkoin harrastusta 24 vuotiaana ja 28 vuotiaaksi saakka.
        Nyt käytössäni on auto, sekä moposkootteri. Näin kesäisin käytän skootteria päivittäisiin toimiini.

Sinulla kun ei tuota ikää ole tuon enempää, niin mahtaa sinua harmittaa, kun et selvästikään saa ajaa vielä autolla liikenteessä, eikä sinulla ole muutenkaan mahdollisuuksia kaikkeen siihen, mihin itselläni on.
        Niin kukakohan tässä nyt kuitenkin on se viisaampi? :)

Aikuinen mies vai mopoileva pikku-poika? hehhehheh.

Luulitko että elämän paras aika on ikävuodet 10-20v? :)
        Aika lyhyt elämä hauskanpitoon sitten jonkun mielestä. Luulenpa että
        minulla on hauskempaa mitä sinulla ja sinun ikäisilläsi, sorry vaan.
        Taidan tästä mennä nauttimaan lasillisen viiniä ja syödä uunivalmista kanaa, ehkä sen jälkeen lähden ulos ajelemaan skootterillani, mutta sitä ennen käyn omassa saunassani vaimoni kanssa.

• Kotipoliisi78.
        Kotipoliisi78. kirjoitti:

"Kyllä tietää kenellä ei nuoruudessa ollut mopoa ja nyt ollaan kauhean katkeria muille kenellä on ja halutaan kostaa kaikilla mahdollisin keinoin. Kumpikohan tässä on se vanhempi ja viisaampi se PV:n omistaja vai sinä... "

Olen 31 vuotias ja voin ajaa mopolla koska haluan, ei siis syytä huoleen. Sain ensimmäisen moponi ollessani 15 vuotias ja ajelin 18 vuotiaaksi saakka erilaisilla mopoilla. Sitten jatkoin harrastusta 24 vuotiaana ja 28 vuotiaaksi saakka.
        Nyt käytössäni on auto, sekä moposkootteri. Näin kesäisin käytän skootteria päivittäisiin toimiini.

Sinulla kun ei tuota ikää ole tuon enempää, niin mahtaa sinua harmittaa, kun et selvästikään saa ajaa vielä autolla liikenteessä, eikä sinulla ole muutenkaan mahdollisuuksia kaikkeen siihen, mihin itselläni on.
        Niin kukakohan tässä nyt kuitenkin on se viisaampi? :)

Aikuinen mies vai mopoileva pikku-poika? hehhehheh.

Luulitko että elämän paras aika on ikävuodet 10-20v? :)
        Aika lyhyt elämä hauskanpitoon sitten jonkun mielestä. Luulenpa että
        minulla on hauskempaa mitä sinulla ja sinun ikäisilläsi, sorry vaan.
        Taidan tästä mennä nauttimaan lasillisen viiniä ja syödä uunivalmista kanaa, ehkä sen jälkeen lähden ulos ajelemaan skootterillani, mutta sitä ennen käyn omassa saunassani vaimoni kanssa.

Ja ettei sinulle jäisi mitään epäselväksi, niin mitään syytä ei ole olla katkera sinulle, koska eläthän vielä opiskeluaikaa ja joudut käymään ne koulut ja armeijat, jotka minä olen jo suorittanut :)
        Nyt kelpaa sitten elellä onnellisena vaimon kanssa omassa talossa ja tehdä ihan mitä huvittaa. Lapsiakaan meillä ei ole rasitteena.

Haluan vain pitää kuria pienokaisille, jotka luulevat että tämä kaupunki olisi kilpailukenttä, jossa saa hurjastella miten huvittaa.
        Ei tule onnistumaan :) Ja tiedän että muuallakin voidaan toimia näin, jos siihen saadaan vähän ryhtiä että se toiminta sielläkin alkaa.

Onkos pojalla ihan oma vuokrahuone siellä vanhempiesi kämpillä?
        Minulla on koko talo :) Käykö kateeksi?

Tuntuuko siltä, että olet huono häviäjä?

• Hur dur
        Kotipoliisi78. kirjoitti:

Ja ettei sinulle jäisi mitään epäselväksi, niin mitään syytä ei ole olla katkera sinulle, koska eläthän vielä opiskeluaikaa ja joudut käymään ne koulut ja armeijat, jotka minä olen jo suorittanut :)
        Nyt kelpaa sitten elellä onnellisena vaimon kanssa omassa talossa ja tehdä ihan mitä huvittaa. Lapsiakaan meillä ei ole rasitteena.

Haluan vain pitää kuria pienokaisille, jotka luulevat että tämä kaupunki olisi kilpailukenttä, jossa saa hurjastella miten huvittaa.
        Ei tule onnistumaan :) Ja tiedän että muuallakin voidaan toimia näin, jos siihen saadaan vähän ryhtiä että se toiminta sielläkin alkaa.

Onkos pojalla ihan oma vuokrahuone siellä vanhempiesi kämpillä?
        Minulla on koko talo :) Käykö kateeksi?

Tuntuuko siltä, että olet huono häviäjä?

On miehellä asiat huonosti kun leijuu että on tossun alla ja kuvaa alaikäisiä salaa jos nyt siitä lähdetään. Vastaus: Ei vituta yhtään.

• Laillista toimintaa

Mopoilijoita saa lain mukaan kuvata, siinä ei ole mitään laitonta.

• dafhdghgbgbgfbfgb435

Jätkä kohdistaa vitutuksensa mopo poikiin, kun ei oo piparia saanu.

• Kotipoliisi78.

Nyt taisi käydä niin, että mopopoika saa äidin leipomaa piparia ja minä saan sitä mikä on siellä pikkuhousujen takana.
      Suomalaisen v-ittu on hyvänmakuinen, mutta 90% omaa liikaa keltaista nestettä kallossaan, joka taas johtaa siihen, että ulkomaalaiset naiset kelpaa vaimoiksi ja kotimaiset jää ilman. Yleistettynä näin siis.
      Itseni kohdalla on käynyt hyvä tuuri, mutta kusipäisemmät olen jättänyt toki.

• Onko tämä jonkin sortin vitsi?

• Kotipoliisi78.

Kotipoliisin toimintako? Ei se ole todellakaan vitsi.

Kotipoliisi ei ole virallinen, mutta tekee työtään oikeiden viranomaisten hyväksi ja saa paljon aikaiseksi. Kotipoliisi voi myös sinut pysäyttää, jos on epäilystä, että ajelet viritetyllä ajopelillä tai että teet jotain laitonta, kuten esim. juot kaljaa alaikäisenä.
      Kotipoliisilla on oikeus nuhdella, sekä soittaa viralliset paikalle, kuten tekevät myös kauppojen vartijat. Jos on aihetta epäillä kyseessä olevan rikos, niin kotipoliisi voi oikeutetusti pitää hallintaotteessaan viritetyn mopon omistajaa poliisien paikalle saapumisen ajaksi.

Että kyllä tätä ilmaistyötä tekevät monet muutkin ihan muihinkin asioihin liittyen. Paljon ilkivaltaa on myös saatu ehkäistyä kotipoliisien toimesta.

Laitan myöhemmin tiivistyksen kotipoliisin arjesta tälle palstalle.

T. Kotipoliisi78 Kouvola
      Kulkuvälineenä auto tai skootteri

• Kotiposliinipoisalta

Kuule jos sinä minun omistamaan tavaraan tai minuun koskisit niin kuule voin kertoa että vetäisin sua turpaan ja mua sitten pätkän vertaa kiinnosta elisitkö sinä sen jälkeen vai et koska siitä pääsee muutenkin suurinpiirtein hotelliin jossa on ylläpitokulut 200e päivässä ja kaikki maailman tietokoneet ja siellä ei ole huolen häivää. Oletko huomannut että vangit haluavat takaisin vankilaan koska siellä on helpompaa elää.

• Aikuinen mies vai mopoileva pikku-poika?

• Kotipoliisi78.

Aikamiehiä.

Alle 25 vuotiaita emme toistaiseksi ota mukaan toimintaamme, mutta tietyissä tapauksissa voidaan kyllä joustaakin.

• Omasta mielestäni ajatus " kotipoliisi " -toimesta on täysin naurettava, lapsellinen, epäkäytännöllinen ja niin vanhoillista tekopyhää paskaa kuin absurdi aihe voi vain olla. Rikkeitä tekee kaikki, sinäkin. Ihmiset on luonnostaan syntisiä, niin sinäkin, ellet ole sitten kyborgi? Omasta mielestäni saat leikkiä poliisia mikäli vain leikkisi ei mene siihen että hommaat aseen ja pelästytät " poliisi ja rosvo " -leikilläsi viattomia lapsia. Täysin naurettavaa mutta asiallista ehkä jossain määrin, esim. itse soittanut muutaman kerran rattijuoposta ja katutappelusta 112, mutta se on sitä normaalia, enpä itse vetäisi tie sulkua rattijuopon eteen (ainakaan sillä skootterilla) tai menisi pamputtamaan tappeluporukkaa... naurettavaa... Järki käteen.

Eikös tämän pitäisi koskea kaikkia kansalaisia iästä ja ihonväristä riippumatta? Varsinkin täysi-ikäisiä.
      Muista että rasismikin on eräänlainen rikos, etkä sinä päätä kuka, mikä, mitä ja ketä voidaan ohjastaa " kotipoliisiksi" vai oletko " kotipoliisipäällikkö "? Älä syyllisty rasismiin, älä edes ikärasismiin. Lapsellista rajata pätevät ja viisaat ihmiset johonkin jakaumaan joka ei ole edes realistinen sillä tuskin tästä " kotipoliisi " -säännöstä on mitään argumenttia arkadianmäellä laadittu että suositellaan 25-vuoden ikää ja alamittaisissa joustetaan EHKÄ?

• Hur dur

Olen ihan samaa mieltä. He ovat "aikuisia" jotka haluavat leikkiä poliiseja ja häiritsevät poliisien työtä ja pelottelevat ihmisiä. Kohta joku ottaa tämän leikin tosissaan kun luulee että on lain yläpuolella ja tapahtuu jotain mitä ei olisi tapahtunut jos tätä pelleilyä ei olisi aloitettu ollenkaan. Eikö voisi jo lopettaa tämän säätämisen ennen sitä? Voisin jopa verrata ristiretkiin tätä kun eurooppalaiset kuvittelivat omistavansa maapallon ja raamatussa kerottiin uskonnon levittämisestä ja sen oikeuttavan heidän tekonsa esim. pyhän maan valloitus eli hyökätä sinne paikkaan missä ennen elettiin rauhassa jne. Kotiposliinit taas tekevät toisin mutta ihan samalla tavalla että he luulevat tekevänsä hyvää ja sen oikeuttavan sen mutta todellisuudessa homma menee perseelleen jossain vaiheessa kuten historia on opettanut jokaisen asian menevän vaikka kuinka sitä yrittäisi.

• Jeaaaaaaaa

Joo voisitte te wnb poliisit painua perseeseen.

• Kotipoliisi78.

"Omasta mielestäni ajatus " kotipoliisi " -toimesta on täysin naurettava, lapsellinen, epäkäytännöllinen ja niin vanhoillista tekopyhää ****** kuin absurdi aihe voi vain olla. Rikkeitä tekee kaikki, sinäkin. Ihmiset on luonnostaan syntisiä, niin sinäkin, ellet ole sitten kyborgi? Omasta mielestäni saat leikkiä poliisia mikäli vain leikkisi ei mene siihen että hommaat aseen ja pelästytät " poliisi ja rosvo " -leikilläsi viattomia lapsia. Täysin naurettavaa mutta asiallista ehkä jossain määrin, esim. itse soittanut muutaman kerran rattijuoposta ja katutappelusta 112, mutta se on sitä normaalia, enpä itse vetäisi tie sulkua rattijuopon eteen (ainakaan sillä skootterilla) tai menisi pamputtamaan tappeluporukkaa... naurettavaa... Järki käteen."

- Tekeehän rikkeitä kaikki, selvähän se on. Kotipoliisin on oltava toimessaan lainkuuliainen ja muistettava, että toimi edellyttää kurssin käymistä juuri sen takia, että osataan erottaa virallinen ja vapaaehtoinen auttaja.
      - Kotipoliisilla ei saa olla mitään asetta. Kotipoliisi saa korkeintaan vain estää rikollista poistumasta, jos rikoksesta on tehty viralliselle poliisille ilmoitus ja itsepuolustusta saa kotipoliisikin käyttää tarpeen tullen.
      - Kaikki perustuu havaitsemiseen ja siitä on aina hyötyä mm. liikenneturvallisuutta silmälläpitäen.
      - Mitään tiesulkuja ei ilman lupia kotipoliisi laita, eikä lähde pamputtamaan porukkaa minnekään, koska aseita ei kotipoliisilla saa olla.
      Oikeakaan poliisi ei mellakkaan mene noin vain ilman taustatukia.
      - Rattijuoposta vihjeen saadessaan kotipoliisi tekee ilmoituksen viralliselle poliisille ja tilanteesta riippuen lähtee seuraa rattijuoppoa ja aina ensikädessä pyrkii estämään ajon, sekä karkuun lähtemisen. Kuka näitä tekisi, jos ei me? Ei poliisilla riitä resurssit kaikkeen, sen takia me olemme olemassa.

"Eikös tämän pitäisi koskea kaikkia kansalaisia iästä ja ihonväristä riippumatta? Varsinkin täysi-ikäisiä.
      Muista että rasismikin on eräänlainen rikos, etkä sinä päätä kuka, mikä, mitä ja ketä voidaan ohjastaa " kotipoliisiksi" vai oletko " kotipoliisipäällikkö "? Älä syyllisty rasismiin, älä edes ikärasismiin. Lapsellista rajata pätevät ja viisaat ihmiset johonkin jakaumaan joka ei ole edes realistinen sillä tuskin tästä " kotipoliisi " -säännöstä on mitään argumenttia arkadianmäellä laadittu että suositellaan 25-vuoden ikää ja alamittaisissa joustetaan EHKÄ? "

- Ei, tämä ei koske kaikkea kansalaisia, koska tämä ei ole mitä tahansa vapaaehtoista toimintaa. Ns. tehtäviin osallistuminen vaatii kurssin käymisen, eikä siihen riitä yksi sellainen vaan muutama. Kokelaan on osattava toimia oikein, jotta hommasta ei aiheudu mitään häiriötä viralliselle poliisille ja että kaikki pelaa tätä peliä lakia noudattaen.
      - Meillä on tällä hetkellä johtavassa asemassa muutama henkilö kotimaassamme, jotka päättää ikähierarkian. 25 vuoden vähimmäisvaatimus on sen takia, että meillä ei ole syytä ottaa riskiä kenenkään kokemattoman vuoksi pilata toimintaa inhimillisillä virheillä. On siis hyvä muistaa, että kotipoliisitoiminta ei ole pelleilyä.

• Kotipoliisi78.

"Olen ihan samaa mieltä. He ovat "aikuisia" jotka haluavat leikkiä poliiseja ja häiritsevät poliisien työtä ja pelottelevat ihmisiä. Kohta joku ottaa tämän leikin tosissaan kun luulee että on lain yläpuolella ja tapahtuu jotain mitä ei olisi tapahtunut jos tätä pelleilyä ei olisi aloitettu ollenkaan. Eikö voisi jo lopettaa tämän säätämisen ennen sitä? "

- Aikuinen ei leiki, se ihan ensimmäisenä tiedoksesi. Aikuinen haluaa olla avuksi, mutta ei missään nimessä häiriöksi. Onko mielestäsi esim. vapaapalokuntatoiminta aikuisten leikkiä tai ylipäätänsäkään leikkiä? Ei se ole. Siellä on ihan oikeat hälytysosastonsa, kun sille asteelle on päästy ja osataan hommat. Tiedän nämä, kun olen ollut siinäkin toiminnassa aiemmin mukana, mutta kotipoliisitoiminta kiinnosti enemmän johtuen omista periaatteistani. Jokainen tekee sitä, missä on hyvä ja missä haluaa vaikuttaa. Eli ei tässä kukaan leiki.
        - Kotipoliisi voi olla työtön, eläkeläinen tai työssäkävijä. OIkea poliisi ei ole kotipoliisi. Homma on silti ammatti siinä missä muutkin, kun siinä edetään tietylle tasolle.
        - Pelottaako sinua poliisit? Jos näin on, niin et koe oloasi heidän lähettyvillään turvalliseksi, koska tiedät syyllistyneesi johonkin rikokseen. Ajat joko pelko perseessä viritetyllä mopolla tai sitten jotain muuta.
        Ei meidän tarkoitus ole ketään pelotella, vaan me teemme sen, mitä virallinen poliisi ei kerkiä yksinkertaisesti tekemään. Me teemme kaiken sen mistä poliisia yleensä soimataan kun sanotaan että " ne jahtaa vain mopopoikia ". Ei se heiltä pois ole. Päinvastoin, siitä on heille hyötyä.
        Kotipoliisi voi olla mukana vakavammassakin toiminnassa, mutta siihen kotipoliisi tarvitsee aina luvat.

• Kotipoliisi.

"Kuule jos sinä minun omistamaan tavaraan tai minuun koskisit niin kuule voin kertoa että vetäisin sua turpaan ja mua sitten pätkän vertaa kiinnosta elisitkö sinä sen jälkeen vai et koska siitä pääsee muutenkin suurinpiirtein hotelliin jossa on ylläpitokulut 200e päivässä ja kaikki maailman tietokoneet ja siellä ei ole huolen häivää. Oletko huomannut että vangit haluavat takaisin vankilaan koska siellä on helpompaa elää. "

- No siinä tapauksessa Kotipoliisi turvautuu itsepuolustukseen. Koska sinua mahdollisesti epäillään rikoksesta, niin Kotipoliisi ei poistu paikalta, kuten kuuluisi tehdä, vaan jää paikalle.
      - Vankilassa ei ole helppoa elää. Kaikista pahin on vapauden menetys. Olethan katsonut Kakolat sarjaa? Yksi viikko voi tuntua ikuisuudelta.
      - En myöskään suosittele sinun käyttävän väkivaltaa Kotipoliisia kohtaan.
      - Omaisuuttasi ei turhaan tarkkailla. Jos ajat kulkupelillä, joka on vaaraksi muille, niin on syytä tarkkailla kulkupeliä lähemmin. Tätä ennen pyrimme ottamaan selville, että on varma epäilys laittomasta toiminnasta, laittomasta ajopelistä tai kuskin kunnosta.

Paikan päällä voit kyllä toteuttaa uhkauksesi ilman muuta :)

• hanki elämä

Jos sä pysäytät jonkun ja otat kiinni ilman syytä se on rikos. Vaikka kuinka olis tehoputkee mopossa sä voit puuttua asiaan ainoastaan soittamalla poliisille. Mikäli pidät "ratsiaa" tienpäällä tai kyselet mopoilijoilta papereita ym syyllistyt virkavallan anastukseen.

rikoslain 16 luku
        9 § (24.7.1998/563) Virkavallan anastus. Joka toista erehdyttääkseen

1.ilman lakiin perustuvaa oikeutta ryhtyy toimeen, jonka vain julkista valtaa käyttävä toimivaltainen viranomainen saa tehdä, tai
        2.muuten esiintyy virkatehtävässä olevana julkista valtaa käyttävänä virkamiehenä,
        on tuomittava virkavallan anastuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Eli jos jättäisit ton poliisileikin ja keksisit jotain muuta tekemistä.

• erageargsegesgr

Sä et oo koskaan tainnu olla vankilassa? Siel on oikeesti ihan kotosaa. Ja toi kakola on ohjelma on tehty ihan nuorten pelotteluksi et rikollisuus vähenis. Sain kerran 6kk tuomion. Ihan lepposestihhan se meni. Suurimman osan päivästä vietin punttisalilla ja nykyään mulla on voimaa.

• Jep jep..

Minäkö vankilassa? En ole, eikä ole aikomustakaan. Sehän on alhaisin paikka jossa oleminen kertoo karua faktaa siitä, ettei ole enää yhteiskuntakelpoinen. Kun ihminen joudutaan eristämään normaalista yhteiskunnasta, niin aika noloa.

Taidat olla ihan 15-20v vesseli, elikkä voimasta et taida nähdä kuin unta.
      Itse pukkaan semmoiset reilut 200kg penkiltä, 290kg maasta, siinä sinulle voimaa.

• ..............

Siinä 6kk:ssa et suoraan sanottuna kerkiä keräämään paskanvertaa voimaa juuri mihinkään, et edes aineilla. Sitten kun olet semmoiset 6 vuotta treenannut, vetänyt kunnon sikabulkit ja roinannut, niin voipi varressa olla sen nestekertymän alla muutakin.
        Meilläpäin on miehiä, jotka ei ole vankilassa käyneetkään ja rautaa nousee rivakasti.

• asgfhhhhhhhhhhhhhhhh

tais tulla 1 nolla liikaa..

• etteviittiisstts

Hohhoijaa helppohan se on kaikkien täällä netissä uhota...... todellisuudessa jos kunnon bodareita olisitte niin olisitte joko nukkumassa tai bodaamassa... konetta ette välttämättä omistaisikaan...

• Kikki Hiiri

Tein sellasen johtopäätöksen, että kotipoliisit on múlkkuja. Mitä sä hyödyt siitä, että ilmiannat jonkun mopoilijan siitä, että sen mopo kulkee lujempaa mitä saisi? Saatko poliisisedältä karvasta kullía perséenreikään kun ei vaimon vako enää riitä? En tajua näitä ihmisiä, saa mielihyvää kun yli 10 vuotta nuoremmat joutuvat ongelmiin.
      Haista víttu. T:Kikki Hiiri

• Kotipolliisi.

Kikki Hiiri... ymmärrän sua ja en ymmärrä :D:D:D
      Kerronko perustelut?

Ok, tässä ne tulee.

JALLUKOSSUA KALJAA HEIII,.... HÖLKYN KÖLKYN HEIIII.... ME NOSTETAAN MALJAA.... EIKU painoja? nii joo...missäs ne onkaan? Missä mää on? No mää oon kännissä?

no joo, no juu, no nii..... no lopetaa vitsailut ja mennää asiaan!

herra kikki-hiiri? oletan? asutteko missäpäin Suomea? Onko oikea nimenne Kikki - Hiiri vai kenties Pikkelsi - perse ? eh heh heh hah hah.
      Minun nimeni on Naku - Ankka. eikun Hassu - Hopo. hoh hoh. no juuuuu!

No nyt tulee järkevää asiaa, yritän sanoa vaikka otinkin parit sievät:

A: Viritetty mopo on laiton
      B: Itku ja hampaidenkiristys ei voi olla poliisin työn esteenä, koska jos kaikki poliisit alkaisivat dramatisoida että " yhyy byääääh... nyt mä aiheutan tolle pojalle kakkaa niskaan ja pilaan sen elämän nyyh nyyh " niin mitä mahtaa poliisi tehdä poliisiNA? :) Jos laki sanoo mitä sanoo, niin ei kai ne poliisit tahallaan esitä etteivät he "huomaa" kun mopopoika kaahaa??? Kyllä niiden on huomattaVA että ne kaahaa, koska se on laissa kielletty, vaarallista touhua, ei siis suotavaa.... joten se työ käsittää sen että se mopoilija on pysäytettävä ja sakotettava kuten työhön kuuluu. piste.
      C: epäreilua on maailma, mutta ilman lakeja ja järjestystä täällä olisi kaaos ja lakihan koskee ihan meitä kaikkia.
      D: Tykkäsit tai et.

• Sama se sama.

"Tein sellasen johtopäätöksen, että kotipoliisit on múlkkuja. Mitä sä hyödyt siitä, että ilmiannat jonkun mopoilijan siitä, että sen mopo kulkee lujempaa mitä saisi? "

Mitä sä hyödyt siitä, että tulet tänne puolustamaan tappajamopoja, jotka silloin vuonna joskus tappoi tiellä kävelleen koiran, lapsen, vammautti jotakuta, kuski vammautui...... miten voit edes kysyä kun selvää on että ei niitä rajoituksia ole tahallaan keksitty hyvä vatipää :)

Perusta oma laki, luo siirtokunta. Eläkää ja iloitkaa? antakaa kaikkien kukkien kukkia. Mutta me täällä haluamme järjestyksen ympäristöömme.

• mukava trollipoliisi
        Sama se sama. kirjoitti:

"Tein sellasen johtopäätöksen, että kotipoliisit on múlkkuja. Mitä sä hyödyt siitä, että ilmiannat jonkun mopoilijan siitä, että sen mopo kulkee lujempaa mitä saisi? "

Mitä sä hyödyt siitä, että tulet tänne puolustamaan tappajamopoja, jotka silloin vuonna joskus tappoi tiellä kävelleen koiran, lapsen, vammautti jotakuta, kuski vammautui...... miten voit edes kysyä kun selvää on että ei niitä rajoituksia ole tahallaan keksitty hyvä vatipää :)

Perusta oma laki, luo siirtokunta. Eläkää ja iloitkaa? antakaa kaikkien kukkien kukkia. Mutta me täällä haluamme järjestyksen ympäristöömme.

No voi vitun perseenreikä voihan autokin ajaa koiran, lapsen, tai sun ruman mutsis yli tai kevari ei se aina ole se MOPO joka on kaikessa se onnettomuuden aiheuttaja.

• Kotipoliisi HAMINA

KTPL liiton jätkät pyörii eniten öisin ja jokamiehen oikeudella saa viritetyllä mopolla kaahaavan pysäyttää ja pidellä kiinni että kytät tulee paikalle.

Kuka haluaa kertoa rekkarinsa ja tuntomerkit kaupungin?

Laitetaanko tutkinta liiton jätkille ja minnepäin seuraavaksi? hesaan?
      Sielläki on toimintaa, tiiän harrastajana?

onko sivariautot seuranneet? älkää ihmetelkö jos seuraa ni tiiätte
      mistä kysymys sitte. Parilla KTPL liiton jätkällä on isot endurot ja ne
      saa kiinni vaikka metästä ja niille jos alkaa kettuileen niin ootte
      kusessa.

• enskailija

Kyll sitten naurattaa ihan vítusti, kun enskajäbä tulee mehtään moponi perässä, pysähdyn ja kysyn mitäköhän víttua se tekee meidän metässä. Voi äijää vítuttaa.

• grgrewegfdg

Kiinniotto-oikeus ei päde mihinkään viritetyllä mopolla ajamiseen...

• Kotipoliisin poika

Mikä vitsi tämä kotipoliisi oikein on? En ole lapsellisempaa touhua kuullutkaan, kehtaakin kehuskella lapsille, miten hän viettää vapaa-aikaansa viiniä siemaillen. Ettei vaan itse ajelisi kännissä ympäri Kouvolaa?
      Tämänkaltaiset vitsailut kannattaa lopettaa ajoissa.

• Jumpek

Lainaus erän blogistin sivuilta:

"Kotipoliisit"

"Kotipoliisit ovat viheliäisin ja vaarallisin ryhmä, joita vihaavat oikeat poliisitkin. Heillä on pakonomainen tarve "opettaa" muita liikenteessäolijoita, etenkin kalliimmalla autolla kovempaa ajavia esimerkiksi vaihtamalla kaistaa eteen niin, ettei kukaan vain voisi ajaa ylinopeutta. Nämä ovat myös äärimmäisen tarkkoja oikeuksistaan, mutta velvollisuuksiensa osalta ovat koska tahansa valmiita joustamaan. Tieliikennelain mukaan poliisin lisäksi liikennevalvontaa voivat suorittaa liikenne- ja viestintäministeriön liikennettä valvomaan määräämä virkamies, tielaitoksen ajoneuvojen mittoja, massoja ja kuormitusta valvomaan määräämä virkamies, sekä tulli- ja rajavartiomies. Kotipoliisit voisivat jättää liikennevalvonnan niille, joille se kuuluu."

Että sillä tavalla!

• Hur dur

Juuri ne kotipoliisit tekee kaikkensa ettei liikenne sujuisi. Kiihdyttää ohitatteaessa, nysvää keskellä kaistaa, vilauttelee pitkiä pitkin naamoja ja selkiä jne jne

Yhtenä päivänä tälläinen kotipoliisi ajeli saabillaan Jyväskylästä päin Pieksämäelle. Kiihdytin risteyksestä perään jolloin sabin jarruvalot syttyivät. Ajeltiin siinä sitten keltaisen viivan kohdalla hieman alle sataa satasen alueella. Liekkö kuski luullut minulla olevan pitkät päällä kun vilautteli jarruvaloja (varma on etten liian lähellä ajanut, minä kun kammoan kotipoliiseja niistä kun ei koskaan tiedä mitä ne tekevät), no vilautin pitkiä, ettei tässä tahalleen kukaan pitkät päällä perässä tule, no tämä pollari laittoi sitten sumu valot päälle, ajattelin jotta liekkö tältä jäi näkemättä, että minulla ei ole pitkiä ja vilautin niitä uudestaan. Ensimmäisen suoran tultua kiihdytin sitten ohi, jonka poloinen saabi kuski yritti estää kiihdyttämällä saabiaan "huimaan" nousu kiitoon. Ohi päästyäni tämä järjenjättiläinen ei todellakaan vaihtanut lyhyitä päälle vaan alkoi vilauttelemaan pitkiä ja lyhyitä kiihdyttäen perääni. No onneksi se 9-3 saabin paska ei nyt kuitenkaan halutessani kovinkaan kauaa siellä takana häikäissyt.
      Mietinpähän vaan mitä tälläisen idiootin päässä liikkuu?
      Vielä joitain vuosia sitten olisin pysähtynyt seuraavalle dösärille kysymään, että mikä riivaa, mutta koska olen oppinut, että sata % näistä munapäistä huristelee vain ohitse uskaltamatta pysähtyä, niin en viitsinyt uhrata aikaa sen enempää asialle.

Lainasin yhdestä keskustelusta ja noita on pitkä lista netistä joten lopettakaa toi saatanan pelleily ennen kuin teille käy jotain eikä vain minun toimestani kun tuntuu olevan vähän muillakin pinna täynnä teistä.

• hur dur???

mitäköhän sun idiootin päässä liikkuu? hahhah....

• hahaah lolololol

mitä se rekisteritunnus paperilla hyödyttää? ajattelitko ihan kehystää ja laittaa seinälle ja ihailla työsi tulosta?

• mo

vai että kotipoliisi...

itseasiassa jokamiehen oikeudela ei saa pitää kiinni kenestäkään. sehän on vapudenriisto!

ja muutenkin täysin laitonta hommaa tuo kotipoliisin toiminta noiden tekstien perusteella.

• ....................

"itseasiassa jokamiehen oikeudela ei saa pitää kiinni kenestäkään. sehän on vapudenriisto!"

Ai jos näet rikollisen joka on juuri puukottanut jotain viatonta ohikulkijaa ja joku roope rohkea saa tämän puukkojunkkarin aisoihin, heittää puukon pois ja pistää jätkän katuun jottei se pääsis karkuun.... niin sekö on vapaudenriisto?

Entäs jos joku ajaa derbillä 80km/h pyörätienristeyksen läpi ja kaataa pyöräilijän niin eikö sitä saa ajaa kiinni ja pidellä poliisin tuloon asti jos se kuitenkin voidaan etsintäkuuluttaa? Ihan turhaa olisi jättää pitämättä.

Ja jos joku näkee rattijuopon lähdössä ajamaan niin se pitää estää!
      muuten se on jo rikos jos ei estä. Moni asia pitäisi itse oivaltaa... kyllä jokamiehenoikeudella saa puuttua ja joskus pitääkin.

Mun mielestä viritetty mopokaahailija pitää pysäyttää ja soittaa poliisit paikalle jotta saadaan uhkatekijä liikenteestämme pois. Mitä tapahtuisikaan muutaman kilsan päässä jos ei pysäytettäisi? sehän voisi vaikka aiheuttaa onnettomuuden, joten havainnointi ja kiinnipitäminen on perusteltua jos on varma että mopo on laiton ja viritetty.
      Miksi poliisi siitä suuttuisi kun ei itse ehdi paikalle.
      Kysypä itse mitä olisivat mieltä.

• dsgsdgsgsdgsdgsgsdgs

Miten aattelit pysäyttää sen jos se ajaa 80km/h sun ohi? Hyppäät sen alle?

• Jumpek

Nyt saa loppua tämä "kotipoliisi" juttu! Kyseinen henkilö näköjään kirjoittaa eri nimimerkillä. On hyvä, jos joku puuttuu häiritsevään ja laittomaan mopoiluun. Kansalaisen ei kuitenkaan tulisi ylittää valtuuksiaan. Kotipoliisina toimiminen on sekin laitonta: Poliisin valtuudet ovat vai poliisilla ja oikealla sellaisella!
      Naurettavia nämä "liiton miehet" jutut! Koko liittoa kun ei ole olemassakaan!

Laitan vielä muistutukseksi, mitä nämä arvon kotipoliisit ovat:

Kotipoliisit

"Kotipoliisit ovat viheliäisin ja vaarallisin ryhmä, joita vihaavat oikeat poliisitkin. Heillä on pakonomainen tarve "opettaa" muita liikenteessäolijoita, etenkin kalliimmalla autolla kovempaa ajavia esimerkiksi vaihtamalla kaistaa eteen niin, ettei kukaan vain voisi ajaa ylinopeutta. Nämä ovat myös äärimmäisen tarkkoja oikeuksistaan, mutta velvollisuuksiensa osalta ovat koska tahansa valmiita joustamaan. Tieliikennelain mukaan poliisin lisäksi liikennevalvontaa voivat suorittaa liikenne- ja viestintäministeriön liikennettä valvomaan määräämä virkamies, tielaitoksen ajoneuvojen mittoja, massoja ja kuormitusta valvomaan määräämä virkamies, sekä tulli- ja rajavartiomies. Kotipoliisit voisivat jättää liikennevalvonnan niille, joille se kuuluu."

• Jäsen 51

Kuulehan.... KTPL eli Kotipoliisiliitto ON olemassa. Silloin puhutaan "liiton jätkistä". Mopokilleristit ovat ihan oma ryhmänsä, ne eivät liity kotipoliisitoimintaan millään tavalla, vaan killeristit ovat rikollisia.

Asiassa on 2 puolta:

A: Killeristi on mopoja vihaava henkilö joka virittelee ansoja teille
      B: Kotipoliisi on normaali kansalainen, jonka toimi on vapaaehtoista poliisin auttamistyötä täysin laillisin keinoin poliisin työtä häiritsemättä.

Totta toki Kotipoliiseissa on "Liiton jätkiä" joilla on paha maine, koska he toisinsanottuna ovat killeristi-soluttautujia, jotka pyrkivät sisään Kotipoliisitoimintaan jotta saavat tilaisuuden päästä mukaan isompiin tehtäviin ja täten suorittaa ns. iskujaan elikkä saavat tietoa joita hyödyntää killeristien toiminnassa.
      "Liiton jätkät" ovat myös täysin oikealla asialla olevia siviilikotipoliiseja, jotka eivät missään nimessä häiritse ketään, vaan ottavat viritettyjä mopoilijoita haaviinsa ja ilmoittavat nämä poliisille, tekevät tutkimustyötä josta on poliisille suuri apu.
      Ottaen huomioon kuinka suuri apu liiton jätkistä on poliiseille, niin saanen ilmoittaa, että he tekevät myös muutakin kuin jahtaavat mopopoikia. Moni rikos on selvinnyt liiton jätkien avulla.
      Jokainen "Liiton jätkä" on poliisin salainen apuri ja jokainen poliisi pitää "Liiton jätkiä" idoleinaan.

eli tuo viimeinen solvaava tekstisi kotipoliiseista on varastettu eräästä blogista, jonka tekijää ärsyttää kotipoliisitoiminta.
      Oikeita poliiseja se sen sijaan ei ärsytä.

LIITON JÄTKÄ
      KOUVOLA COMPANY
      '51

• Jäsen 51

"Miten aattelit pysäyttää sen jos se ajaa 80km/h sun ohi? Hyppäät sen alle? "

No voin kertoa miten itse käytän omaa tekniikkaani kun olen keikalla:
        - Otan tuntomerkit ylös
        - Lähden perään ja otan mahdollisesti kuvan
        - Myöhemmin usein tapaa saman mopoilijan, jolloin otetaan rekkarikilpitunnus
        muistiin ja sen lisäksi videokuvaa mahdollisesta laittomasta kaahaamisesta.
        - Voidaan ottaa kiinni jos tarpeeksi todisteita rikoksesta.

Eli kenenkään alle ei hypätä.

KOTIPOLIISILIITTO
        KOUVOLA
        '51

• Liiton miehiä!
        Jäsen 51 kirjoitti:

"Miten aattelit pysäyttää sen jos se ajaa 80km/h sun ohi? Hyppäät sen alle? "

No voin kertoa miten itse käytän omaa tekniikkaani kun olen keikalla:
        - Otan tuntomerkit ylös
        - Lähden perään ja otan mahdollisesti kuvan
        - Myöhemmin usein tapaa saman mopoilijan, jolloin otetaan rekkarikilpitunnus
        muistiin ja sen lisäksi videokuvaa mahdollisesta laittomasta kaahaamisesta.
        - Voidaan ottaa kiinni jos tarpeeksi todisteita rikoksesta.

Eli kenenkään alle ei hypätä.

KOTIPOLIISILIITTO
        KOUVOLA
        '51

"Kyseinen henkilö näköjään kirjoittaa eri nimimerkillä. On hyvä, jos joku puuttuu häiritsevään ja laittomaan mopoiluun. Kansalaisen ei kuitenkaan tulisi ylittää valtuuksiaan. Kotipoliisina toimiminen on sekin laitonta: Poliisin valtuudet ovat vai poliisilla ja oikealla sellaisella!
        Naurettavia nämä "liiton miehet" jutut! Koko liittoa kun ei ole olemassakaan!"

Eri nimimerkeilläkö ja vainko minä? Naurettava väite.
        Tiedän, että tänne kirjoittaa muutkin ja näen teksteistä, ettei
        niitä ole olleet kirjoittamassa mopoilijat, vaan alan miehet.
        Ainakin lisäkseni joku toinen kirjoittelee!
        Enkä minä sitä pahakseni pane, vaan sehän on hyvä asia!
        Jos haluatte tietää mistä tunnistaa "liiton jätkän" niin ei ainakaan
        virkapuvusta.
        - Numerotunnuksesta
        - Kaikilla ei ole niitäkään

Prospect jäsenet tunnistaa ainakin Haminan piireissä tietynlaisesta vaatetuksesta. Moni siellä liiton jätkistä pukeutuu mustaan nahkarotsiin ja farkkuihin. Mitäpä tämä meidän toimintaa haittaisi, kun ei niistä harmia rehellisille jätkille ole.

• dfg4
        Liiton miehiä! kirjoitti:

"Kyseinen henkilö näköjään kirjoittaa eri nimimerkillä. On hyvä, jos joku puuttuu häiritsevään ja laittomaan mopoiluun. Kansalaisen ei kuitenkaan tulisi ylittää valtuuksiaan. Kotipoliisina toimiminen on sekin laitonta: Poliisin valtuudet ovat vai poliisilla ja oikealla sellaisella!
        Naurettavia nämä "liiton miehet" jutut! Koko liittoa kun ei ole olemassakaan!"

Eri nimimerkeilläkö ja vainko minä? Naurettava väite.
        Tiedän, että tänne kirjoittaa muutkin ja näen teksteistä, ettei
        niitä ole olleet kirjoittamassa mopoilijat, vaan alan miehet.
        Ainakin lisäkseni joku toinen kirjoittelee!
        Enkä minä sitä pahakseni pane, vaan sehän on hyvä asia!
        Jos haluatte tietää mistä tunnistaa "liiton jätkän" niin ei ainakaan
        virkapuvusta.
        - Numerotunnuksesta
        - Kaikilla ei ole niitäkään

Prospect jäsenet tunnistaa ainakin Haminan piireissä tietynlaisesta vaatetuksesta. Moni siellä liiton jätkistä pukeutuu mustaan nahkarotsiin ja farkkuihin. Mitäpä tämä meidän toimintaa haittaisi, kun ei niistä harmia rehellisille jätkille ole.

On tainnut janne kattella vähän liikaa sons of anarchya.

• Jumpek

Vastaan tähän vielä yhden ja viimeisen kerran. Koko liittoa ei ole olemassakaan, vaan se on sairas pila! Tuo liiton jätkistä puhuminen kertoo kirjoittajan hyvästä mielikuvituksesta. Viestejä kirjoittava henkilö voisi ryhtyä hyvin kirjailijaksi, varmasti voittaisi Finlandian!
      Muistutan vielä, että arvon "kotipoliisi" voisi esiintyä samalla nimimerkillä. Nyt näemme, että hän kirjoittaa eri nimimerkeillä ja avaa koko ajan uusia keskusteluja.
      Annan kaikille tämän palstan käyttäjille ohjeen: Älkää osallistuko näihin lapsellisiin keskusteluihin! Ne loppuvat kyllä ennen pitkään, kun jätätte ne omaan arvoonsa!
      Kotipoliiseille vielä vinkki: Hyvä poliisi ei toitota toimistaa julkisilla foorumeilla, vaan toimii salassa ja onnistuu siksi nappaamaan ovelimmatkin rikolliset.

• Rouvaresidentti

Kotipoliisi78 millä perusteilla voit ottaa kiini ylinopeutta ajavan mopopojan tuon lain perusteella? Mopopojille tiedoksi! Jos tuollainen henkilö yrittää käydä käsiksi, niin hätävarjelun käyttö on sallittua. Pure, lyö tai potkaise ja juokse turvallisen välimatkan päähän ja soita poliisit paikalle. Oli moposi viritetty tai ei. Ylinopeutta ajavien henkilöiden kiiniottaminen ei kuulu pakkokeinolakiin.

Pakkokeinolaki 30.4.1987/450

Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:

1 LUKU
      Kiinniottaminen, pidättäminen ja vangitseminen
      Kiinniottaminen
      1 §
      Jokamiehen kiinniotto-oikeus
      Jokainen saa ottaa kiinni verekseltä tai pakenemasta tavatun rikoksentekijän, jos rikoksesta saattaa seurata vankeutta tai rikos on lievä pahoinpitely, näpistys, lievä kavallus, lievä luvaton käyttö, lievä moottorikulkuneuvon käyttövarkaus, lievä vahingonteko tai lievä petos. (12.7.2002/615)

Jokainen saa ottaa kiinni myös sen, joka viranomaisen antaman etsintäkuulutuksen mukaan on pidätettävä tai vangittava.

Kiinni otettu on viipymättä luovutettava poliisimiehelle.

Jos kiinniotettava tekee vastarintaa tai pakenee, kiinniottaja saa käyttää sellaisia kiinniottamisen toimittamiseksi tarpeellisia voimakeinoja, joita voidaan pitää kokonaisuutena arvioiden puolustettavina, kun otetaan huomioon rikoksen laatu, kiinniotettavan käyttäytyminen ja tilanne muutenkin. (13.6.2003/516)

Voimakeinojen käytön liioittelusta säädetään rikoslain (39/1889) 4 luvun 6 §:n 3 momentissa ja 7 §:ssä. (13.6.2003/516)

• moboboika

eli kotiposliinia saa huitasta turpaan jos se testaa mopon ilman lupaa, ja jos se lyö takasi nii se syyllistyy rikokseen?

• sepisepiggg

aikas hauska juttu..

• Janne.

sulla tuli vahingossa ylimääräinen S kirjain perään.
      Lauseesi menisi oikeasti näin:
      AIKA HAUSKA JUTTU.

• qazxsw123

Ei vittu otat video kuvaaa !!!! Ei vittu en oikeesti tiiä millo nauroin näi paljo. Nyt kuulostaa lissulta mut HOMMAA ELÄMÄ !!: :D:D:D:D:D:D:D:D:D:

• Vihtori.P

tuala kylällä oli kans semmonen kotipoliisi, asu semmosesa kohtaa misä oli stopmerkki risteysksesä. Äijä soitti aina poliisille ku joku ei pysänny siinä.
      Ei kelvannu poliisille virka-apu, vaikka oli rekisterinummerot ja kaikki.

Äijä pistettiin holhouksen alle ja sitten siltä lähti muija.
      Joten noi kotipoliisihommat on vähän semmosia, että kannattaa pittää matalaa profiilia.

• pokoo

Ompaha taas menoa tämäki ! Haha! Joku saanu päähänsä olla kunnon kansalainen ja yrittää auttaa poliiseja, vaikka itse asiassa aiheuttaa niille vaan lisää harmeja, kun muutenki poliisien resurssit ei riitä. Miten he kerkeävät tämmöisen ''kotipoliisin'' juttujen tarkistamiseen ?!?! Ja sitä mieltä minäkin olen, että kotipoliisilla ei ole oikeuksia ottaa kiinni viritetyllä mopolla ajavia. Jos kotipoliisi käy päälle niin saa puolustautua, eikä se ole rikos ! Niin itsekkin tekisin... Ja tästä kuvaamisesta ?? Minusta se on vähän hämärää hommaa ja vain pedofiilit harrastava alaikäisten kuvaamista ! Sekin minua kiinnostaa, että onko tämä kotipoliisien homma toiminut? Ovatko poliisit kiinnostuneet näistä teidän ilmoituksista josku olet nänhy viritetyn mopon ? Itseänihän se ei niin haittaa jos joku toimii näin, mutta hyväkieusus sentää ihmiset kasvakaa aikusiks ja jättäkää nämä hommat poliiseille.

• Ktpl liitto.

Unohdetaanpa ne Stop merkit ja pysytään aiheessa.
      Jos joku ajaa viritetyllä mopolla täysiä liikenteessä esim. pyörätiellä, niin tulkitsethan sinäkin sen aivan varmasti vaaralliseksi kaahaamiseksi jossa muut ovat vaarassa vai mistä lähtien nämä tolppa-aivot ovat osanneet ajaa? Kun eihän ne 18-20 vuotiaat autopojatkaan osaa ajaa muuta kuin sudittamalla tai sitten ojaan. Vain pieni osa ajaa normisti ja noudattaa autokoulusta saamaansa oppia. Suurelle osalle ei mopo saati autokortista ole mitään selvää hyötyä turvallisuuden puolesta, ei itsen eikä muiden.

Kuka fiksu antaa jonkun tuolla liikenteessä lentää 80 kilsaa tunnissa mopolla? Joka päivä ja joka yö? Koen ainakin itse tekeväni vaan hyvän työn kun saadaan edes yksi munapää pois liikenteestä.

Tuskinpa poliisit siitä harmistuvat jos tietoja tällaisesta kaaharista?
      Asiaa voidaan verrata autolla kaahailevaan kuskiin joka toilailee ajaessaan ja kyllähän sellaisesta ilmotuksia ihmiset tekee joka päivä mutta te ette vaan tiedä sitä.

• haldvyalesvkraclfkrssa

Ei se vaikuta paskan vertaa onko kortti vai ei, ja saat varmaan orkun kun mopopoika jää kiinni

• Jason666.

"Sekin minua kiinnostaa, että onko tämä kotipoliisien homma toiminut? Ovatko poliisit kiinnostuneet näistä teidän ilmoituksista josku olet nänhy viritetyn mopon ? Itseänihän se ei niin haittaa jos joku toimii näin, mutta hyväkieusus sentää ihmiset kasvakaa aikusiks ja jättäkää nämä hommat poliiseille. "

Toimii.

• Ihmetteliä

What the acutal fuck am I seeing here.

• ..........

Äiskän nurkissa asuvan, työttömän, 35-vuotiaan aikamiespojan horinoita, ei sen ihmeellisempää.

• toisen asteen äijä

no mistäs sinä sen tiedät? mitäs jos ne vaikka olikin sinun juttujasi?
      kääntäisit jo kasetin toista puolta vai oletko kateellinen kun toiset asuu toisten rahoilla ja sinä itse joudut tienaamaan elantosi vai mikä mättää?
      ei sinunkaan elämäsi kovin järkevältä vaikuta kun jaksat aina puuttua niihin horinoihin.

työtön voi olla työllistetty myös, vaikkei rehellisesti....
      käytät viralllisia termejä mikä antaa osviittaa siitä että olet valtion nöyrä lammas joka maksaa veroja omasta pussistaan.

typerys.

• Anonyymi

KTPL liitto aloittanut vuoden 2022 toiminnan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1227
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe