mathetes kirjoitat:
"Nyt kirjoitit aivan oikein, mutta ymmärsitköhän asiaa vieläkään lopullisesti?
Kristuksen kautta koko laki on ihmisen sydämessä uskon perusteella ja toimii sieltä "Pyhän Hengen johdattamana", mutta ei lain kirjaimen mukaan jossa on vain "täytymisiä ja velvoitteita ja vaatimuksia"!
Laki on siis kahle ja side Kristukseen uskovalle ihmiselle, joka on vapautunut lain vaatimuksista Kristuksen suorittaman sovitustyön tähden kaikista juutalaisista lain siteistä, siis Kristuksen lahjoittamaan täydelliseen hengen vapauteen! -(Gal 5:1)!"
eepu:
Kirjoitat aluksi hyvin, kirjoitat: >>”Kristuksen kautta koko laki on ihmisen sydämessä uskon perusteella ja toimii sieltä "Pyhän Hengen johdattamana!”>>>Laki on siis kahle ja side Kristukseen uskovalle ihmiselle, joka on vapautunut lain vaatimuksista Kristuksen suorittaman sovitustyön tähden kaikista juutalaisista lain siteistä, siis Kristuksen lahjoittamaan täydelliseen hengen vapauteen!
Sinulle mathetes vastauksia kirjoituksiisi:
43
146
Vastaukset
- eepu*
Et sinä mathetes ole mitään vastannut kysymykseen, että MIKSI kartat/ohitat vuodesta toiseen Apt.2:38 jakeen, et yleensäkään mainitse etkä viittaa kirjoituksissasi siihen jakeeseen, vaan ohitat sen kaikissa kirjoituksissasi, ikään kuin se ei sinun oppiisi sopisi lainkaan, vaikka se juuri on parhain esimerkki kasteesta Vapahtajan Nimeen?
Olen ihmetellyt matheteksen käytöstä jo vuosikausia, jotain hämärää/peiteltyä/kääntymätöntä hänessä ja siinä hänen opissaan ON?
-- Esimerkiksi; miksi sinä mathetes jätät aina tämä seuraavan Apt.2:38 -jakeen mainitsematta, pois kirjoituksista, miksi et koskaan viittaa siihen kun puhutaan kasteesta?
Eli jotain hämärää/petollista on mathetes sinun uskossasi, sillä sinä ilmeisesti pelkäät mainita ja kirjoittaa kokonaan tätä Apt.2.38 -jaetta kirjoituksissasi, eikö oppisi hyväksy sitä?
-- Tätä: "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt.2:38)
Sillä; Oikea kaste on uskovan upotuskaste Vapahtajan (yhteen) Nimeen; ”Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” (Apt.4:12)
Jos olet kastettu kolmeen arvoasemaan, (tai vauvavaleltu), olet kastettu katolisen kirkon väärennökseen, sillä tämä Matt.28:19jae/lause, se on katolisen kirkon (v.325) tekemää väärennöstä, Lue: Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=94ed932cee0860d2866de00c212250d0
Raamattu puhuu selvin numeroin Vapahtajan Nimeen kastamisen puolesta; katso ja tunnusta tämä tosiasia: Apt.2:38; 4:12; 8:16; 10:48; 19:5; Gal.3:27 jne.. sillä ei ole taivaan alla MUUTA NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
*
William Branham saarnasi Oikein, kun hän sanoo:
”KIRJOITUKSISTA ei löydy jaetta eikä tietoa siitä, että joku elävän Jumalan seurakunnassa olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se on katolinen opinkappale eikä Raamatun opetusta.
Sanon tämän syvästi murheellisena, mutta katsantokantani mukaan et ole kastettu ollenkaan jos ylläsi on lausuttu nuo kolme arvonimeä. Jeesus ei koskaan sanonut: `Käyttäkää näitä nimiä.`
Niin ei ole tehty ainoassakaan Raamatussa kerrotuista kastetilaisuuksissa. Ne hyväksyttiin Nikean kirkolliskokouksessa (v.325). He ottivat nimen sijasta arvonimet.
Sinä siis olet joko kastettu roomalaiskatoliseen opinkappaleeseen tai Herran Jeesuksen nimeen."
*
Lue lisää:
KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"! http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=1dbcae8afff8fd1372343b517cde1368
*-
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan PILKKAA ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja ensimmäisen päivän sunnuntain asettaminen sen tilalle, ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
*-
♥ MARANATA! ♥ - mathetes
Kirjoitit:
>>>eepu:
Kirjoitat aluksi hyvin, kirjoitat: >>”Kristuksen kautta koko laki on ihmisen sydämessä uskon perusteella ja toimii sieltä "Pyhän Hengen johdattamana!”- mathetes
Unohtui mainita!
Kuule eepu! Tämä on kastepalsta, ei siis mikään sapatti palsta, siksi en enään vastaa täällä tähän sapatti asiaan! Ne asiathan kuuluvat esim, adventismi palstalle! :)
Laissa on aina pakote!
Kristuksen hengessä ei sitä ole!
Terv, nimim, mathetes - eepu*
Luepa mathetes Vuorisaarnasta Vapahtajan opetus/neuvo miten ihmisen/opetuslapsen tulee käyttäytyä:
Mutta miten sinä mathetes luet Raamattuasi, valikoidenko – eikö kaikki Vapahtajan opetukset sovi sinun uskontoosi - mikä henki se sellaista sinulle sanoo, sinussa on? -- Totisesti se sellainen henki ei ole Jumalan Henki!
-- Tee parannus!
Sillä; Etkö ymmärrä Vapahtajan Sanaa kun Hän sanoo:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut LAKIA tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Apt.2:38 mukaisesti kastetut:
"… odottakaa Isältä sen LUPAUKSEN TÄYTTYMISTÄ, jonka te olette minulta kuulleet. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan kasteesta Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen. ja kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."
ja " teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."
Ja ”Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.”
Apt.2:38 mukaisesti kastetut:
"… odottakaa Isältä sen LUPAUKSEN TÄYTTYMISTÄ, jonka te olette minulta kuulleet. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan kasteesta Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen. ja kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."
ja " teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."
Ja ”Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
”Pyhitä heidät TOTUUDESSA; sinun sanasi on TOTUUS.
Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt TOTUUDESSA.”
”Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun KÄSKYNI. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen PUOLUSTAJAN olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, TOTUUDEN HENGEN, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.”
Ja ”kun hän tulee, TOTUUDEN HENKI, johdattaa hän teidät kaikkeen TOTUUTEEN. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.”
Katso lisää täältä:
mathetekselle ja kumppaneille Jumalan Lain Voimassaolosta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10075426
*-
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan PILKKAA ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja ensimmäisen päivän sunnuntain asettaminen sen tilalle, ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
*-
♥ MARANATA! ♥
- mathetes
eepu!
Kirjoitit:
>>Sillä; Etkö ymmärrä Vapahtajan Sanaa kun Hän sanoo:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut LAKIA tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään>”Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun KÄSKYNI.>Ja ”Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”- eepu*
Sillä; Etkösinä mathes ymmärrä Vapahtajan Sanaa kun Hän sanoo: ”Älkää luulko, että minä olen tullut LAKIA tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.”
Jumalan Laki On yhä kaikille voimassa eikä se ole kenenkään osalta poistunut/muuttunut, kuin tullut yhä tiukemmaksi jokaisen osalle ja sen noudattaminen tapahtuu nyt Hengen Voimalla!!
Sillä sanoohan Vapahtaja mm.:
”Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille (vanhastaan): 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
”Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.”
mathetes sinä kirjoitat:
”Kuule eepu! Sinä itse et edelleenkään ymmärrä mitä nytkin tuossa olet kopioinut!”
eepu:
Kyllä minä ymmärrän, mutta kun sinä et näytä selvää Jumalan Sanaa ymmärtävän???
*
>>”Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun KÄSKYNI.
- mathetes
eepulle vielä tämän kerran !
Kirjoitit:
>>Sinä olet harhaoppisumussasi ja heti kohta olet tahallasi unohtamassa Ensimmäisen ”Käskyn” kaksoiskäskystä:
”Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.”! >”Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille (vanhastaan): 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
”Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.”- eepu*
Opettajani on Kristuksen antama Pyhä Henki niin kuin Hän on sen omilleen Luvannut! Ja Hän on se jota sinä pilkkaat syytelmässäsi, sillä minä olen vain uskollinen palvelija Hänelle!
Jumalan Lain tähden Kristus kuoli ja Hän Lupaa kirjoittaa Lakinsa meidän uskollisten sydämiimme! Joten turhaan potkit tutkainta vastaan!!
”Autuaat ne, joiden tie on nuhteeton, jotka Herran laissa vaeltavat!
Autuaat ne, jotka ottavat vaarin hänen todistuksistaan, jotka etsivät häntä kaikesta sydämestänsä, jotka eivät vääryyttä tee, vaan vaeltavat hänen teillään!
Sinä olet asetuksesi säätänyt, että niitä tarkasti noudatettaisiin.
Oi, jospa minun vaellukseni olisi vakaa, niin että noudattaisin sinun käskyjäsi!
Silloin minä en joudu häpeään, kun katselen kaikkia sinun käskyjäsi.
Minä kiitän sinua vilpittömällä sydämellä, kun opin sinun vanhurskautesi oikeudet.
Minä noudatan sinun käskyjäsi, älä minua peräti hylkää.
Kuinka voi nuorukainen pitää tiensä puhtaana? Siten, että hän noudattaa sinun sanaasi.”
Opeta minulle, Herra, käskyjesi tie, niin minä seuraan sitä loppuun asti.
Anna minulle ymmärrys ottaakseni sinun laistasi vaarin ja noudattaakseni sitä kaikesta sydämestäni.” (Psalmit:119:1-9, 33,34)
Jumala vastaa:
”HENKENI MINÄ annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun KÄSKYJENI mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.” (Hesekiel: 36:27 )
Jumala, joka kirjoitti sormellaan Lain kivitauluihin, kirjoittaa nyt Lakinsa meidän sydämentauluihin, Jumala sanoo: ”
” Minä panen LAKINI heidän mieleensä, ja KIRJOITAN ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat MINUN kansani.”!!!
Siis mistä Laista Jumala puhuu, jos ei siitä mikä on jo ennenkin ollut tiedossa?!!
”Pitäkää MINUN Sapattini, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
Lue lisää:
KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"! http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=1dbcae8afff8fd1372343b517cde1368
”..jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."!
*-
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
*-
♥ MARANATA! ♥
- mathetes
eepulle lyhyesti!
Kirjoitit:
>>Opettajani on Kristuksen antama Pyhä Henki niin kuin Hän on sen omilleen Luvannut! >Ja Hän on se jota sinä pilkkaat syytelmässäsi, sillä minä olen vain uskollinen palvelija Hänelle!>Jumalan Lain tähden Kristus kuoli ja Hän Lupaa kirjoittaa Lakinsa meidän uskollisten sydämiimme! Joten turhaan potkit tutkainta vastaan!!- eepu*
Opettajani on Kristuksen antama Pyhä Henki niin kuin Hän on sen omilleen Luvannut!
*
mathetes:
”Niin Hän on minunkin opettajani! Mutta Pyhä Henki ei opeta "pakkoja", kuten sinä lakivaatimuksissasi! Joten minun on hieman vaikea yhtyä tuohon antamaasi väiteeseen!” Olet pahasti väärässä eepu! Sinä itse olet juuri se muiden pahin syyttelijä! Minä rakastan Jeesusta kaikesta sydämestäni! Sillä juuri Hän on vapauttanut minut synnin vallasta oman lahjavanhurskautensa alle, irti juutalaisista lain määräyksistä ja siteistä! -(Gal 4:4-7)!
eepu:
Helluntailaisuus on sinun opettajasi, sillä Pyhä Henki ei opeta laittomuutta, joten sinä et elä Pyhän Hengen neuvoissa!!
Ja Hän/Jumala on se jota sinä pilkkaat syytelmässäsi, sillä minä olen vain uskollinen palvelija Hänelle!
Jumalan Lain tähden Kristus kuoli ja Hän Lupaa KIRJOITTAA Lakinsa meidän uskollisten sydämiimme! Joten turhaan potkit tutkainta vastaan!! -- Sillä Jumala sanoo:
”HENKENI MINÄ annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun KÄSKYJENI mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.” (Hesekiel: 36:27 )
Jumala, joka kirjoitti sormellaan Lain kivitauluihin, kirjoittaa nyt Lakinsa meidän sydämentauluihin, Jumala sanoo: ”
” Minä panen LAKINI heidän mieleensä, ja KIRJOITAN ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat MINUN kansani.”!!!
Siis mistä Laista Jumala puhuu, jos ei siitä mikä on jo ennenkin ollut tiedossa?!!
”Pitäkää MINUN Sapattini, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
Lue lisää:
”..jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."!
*-
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
*-
♥ MARANATA! ♥
eepu*: >>Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?>>
Oletko eepu* koskaan saanut selville (oletko kysynyt mathetekselta?), uskooko mathetes, että Herra Jeesus sanoi tilanteessa (Matt. 28:18-20) sanat
" ... kastaen ... Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ... " ?- mathetes
Ahaa JEV täällä :)
Tuo laittamasi Matteuksen jae ei ole aivan tuollainen alkutekstissä kuin mitä se tuossa vuoden 33/38 tai uudemmassakin Raamatun käännöksessä on! On olemassa joitain tutkimuksia joissa ollaan sitä mieltä, jotta tuo kaste osuus puuttuisi tuosta Matteuksen lähetyskäskyn jakeesta kokonaan, ja tuo jae (19) kuuluisi vain jotakuinkin näin:
"Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia minun nimeeni"!
Taikka näin:
"Menkää siis ja opetuslapseuttakaa kaikkia kansoja minun nimeeni"!
Niin tai näin, en tiedä miten asia todellisuudessa on, en ole Raamatun historian tutkija, mutta tuonkaltaista olen lukenut monistakin kirjoituksista, joita on apostolien jälkeiseltä ajalta joitteinkin raamatunoppineiden mukaan löytynyt! Mutta kokonaan ei ole voitu myöskään pois sulkea sataprosenttisesti tuotakaan sanamuotoa, joka on nykypäivän Raamatussa, jotenka vaikea on sanoa mikä sanamuoto on varmasti se oikea!? Alkuseurakunnan apostolit kuitenkin itse käyttivät Jeesuksen nimeen kastamisen mainintaa kuten saamme Raamatusta sen lukea! -(Apt 19:1-5)!
Haetko sinä muuten JEV eepulta tukea tuohon "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" kastamisessa? Tulet pahasti pettymään jos olet ajatellut saavasi siihen tukea häneltä! Minäkin olen saanut eepulta "pyyhkeitä" koska olen kastanut ihmisiä hieman samaan tapaan, kuitenkin pienellä sana muutoksella:
Ensin siis pyydän kastettavaa kertomaan omin sanoin Jeesukseen syntyneestä uskostaan paikallaolijoille, keitä sitten paikalla sattuu olemaan!? Kun sitten kun todistus on kuultu, niin sanon kastettavalle:
"Oman suusi tunnustuksen pohjalta, minä kastan sinut Jeesukseen Kristukseen, nimessä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen"!
Tämäkään sanamuoto ei kelpaa eepulle, mutta enpä voi sille mitään!
Hmm... hän siis jäisi kastamatta!
Terv, mathetes - eepu*
mathetes kirjoitti:
Ahaa JEV täällä :)
Tuo laittamasi Matteuksen jae ei ole aivan tuollainen alkutekstissä kuin mitä se tuossa vuoden 33/38 tai uudemmassakin Raamatun käännöksessä on! On olemassa joitain tutkimuksia joissa ollaan sitä mieltä, jotta tuo kaste osuus puuttuisi tuosta Matteuksen lähetyskäskyn jakeesta kokonaan, ja tuo jae (19) kuuluisi vain jotakuinkin näin:
"Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia minun nimeeni"!
Taikka näin:
"Menkää siis ja opetuslapseuttakaa kaikkia kansoja minun nimeeni"!
Niin tai näin, en tiedä miten asia todellisuudessa on, en ole Raamatun historian tutkija, mutta tuonkaltaista olen lukenut monistakin kirjoituksista, joita on apostolien jälkeiseltä ajalta joitteinkin raamatunoppineiden mukaan löytynyt! Mutta kokonaan ei ole voitu myöskään pois sulkea sataprosenttisesti tuotakaan sanamuotoa, joka on nykypäivän Raamatussa, jotenka vaikea on sanoa mikä sanamuoto on varmasti se oikea!? Alkuseurakunnan apostolit kuitenkin itse käyttivät Jeesuksen nimeen kastamisen mainintaa kuten saamme Raamatusta sen lukea! -(Apt 19:1-5)!
Haetko sinä muuten JEV eepulta tukea tuohon "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" kastamisessa? Tulet pahasti pettymään jos olet ajatellut saavasi siihen tukea häneltä! Minäkin olen saanut eepulta "pyyhkeitä" koska olen kastanut ihmisiä hieman samaan tapaan, kuitenkin pienellä sana muutoksella:
Ensin siis pyydän kastettavaa kertomaan omin sanoin Jeesukseen syntyneestä uskostaan paikallaolijoille, keitä sitten paikalla sattuu olemaan!? Kun sitten kun todistus on kuultu, niin sanon kastettavalle:
"Oman suusi tunnustuksen pohjalta, minä kastan sinut Jeesukseen Kristukseen, nimessä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen"!
Tämäkään sanamuoto ei kelpaa eepulle, mutta enpä voi sille mitään!
Hmm... hän siis jäisi kastamatta!
Terv, mathetesMiksi lisäät kastesanoihin omiasi, eikö Apostolien (Apt.2:38; 4:12) kastesanat ole sinulle riittäviä pitääkö siihen sekoittaa roomalaiskatolisen kirkon harhaoppia? … sinähän pidät myös roomalaiskatolisen kirkon asettamaa lepopäivää Jumalan asettaman Sapatin sijasta? -- Ketä sinä siis enemmän kunnioitat Jumalaako vain roomalaiskatolisen kirkon oppia? -- Herää jo ihminen ja anna kastaa itsesi pelastuaksesi ja saadaksesi Pyhän Hengen Lahja pyhitykseksi!
-- joten tehkää parannus roomalaiskatolisesta opistanne!
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
♥ MARANATA! ♥ - mathetes
eepu* kirjoitti:
Miksi lisäät kastesanoihin omiasi, eikö Apostolien (Apt.2:38; 4:12) kastesanat ole sinulle riittäviä pitääkö siihen sekoittaa roomalaiskatolisen kirkon harhaoppia? … sinähän pidät myös roomalaiskatolisen kirkon asettamaa lepopäivää Jumalan asettaman Sapatin sijasta? -- Ketä sinä siis enemmän kunnioitat Jumalaako vain roomalaiskatolisen kirkon oppia? -- Herää jo ihminen ja anna kastaa itsesi pelastuaksesi ja saadaksesi Pyhän Hengen Lahja pyhitykseksi!
-- joten tehkää parannus roomalaiskatolisesta opistanne!
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
♥ MARANATA! ♥Vastausta eepulle!
Kiitos kiitos!
Kaikkea hyvää sinullekin eepu! :)
Ystävällisin terveisin nimim, mathetes mathetes kirjoitti:
Vastausta eepulle!
Kiitos kiitos!
Kaikkea hyvää sinullekin eepu! :)
Ystävällisin terveisin nimim, matheteseepu*: >>Herää jo ihminen ja anna kastaa itsesi pelastuaksesi ja saadaksesi Pyhän Hengen Lahja pyhitykseksi!>>
mathetes: >>Vastausta eepulle! Kiitos kiitos!>>
Kun mathetes noin eepu*:a kiität, aiotko mathetes mennä eepu*:n kastettavaksi?
Minut on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Jeesuksen Kristuksen nimessä. Eli juuri niin kuin tuleekin Jumalan sanan mukaan.- JEV238...
JEV238 kirjoitti:
eepu*: >>Herää jo ihminen ja anna kastaa itsesi pelastuaksesi ja saadaksesi Pyhän Hengen Lahja pyhitykseksi!>>
mathetes: >>Vastausta eepulle! Kiitos kiitos!>>
Kun mathetes noin eepu*:a kiität, aiotko mathetes mennä eepu*:n kastettavaksi?
Minut on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Jeesuksen Kristuksen nimessä. Eli juuri niin kuin tuleekin Jumalan sanan mukaan.Korjaan: Minut on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, eli juuri niin kuin roomalaiskatolisen kirkon sanan mukaan tulee tehdä.
JEV238... kirjoitti:
Korjaan: Minut on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, eli juuri niin kuin roomalaiskatolisen kirkon sanan mukaan tulee tehdä.
Joku (ehkä eepu* ?) ehkäpä riivattu, mutta ainakin selvästi tuossa saatanan palveluksessa oleva (ehkä luulee olevansa uskossa ajatellen "yli 40 vuotta olen Israelin Messiasta palvellut", vaikka todellisuudessa on pitkälti ollut saatanan käytössä?) yrittää eksyttää ja kirjoitti tuon edellä olevan, siis tämän:
>>Korjaan: Minut on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, eli juuri niin kuin roomalaiskatolisen kirkon sanan mukaan tulee tehdä.>>
Minä, JEV238, en ole tuota kirjoittanut! Minut on Jumalan sanan mukaisesti kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Jeesuksen Kristuksen nimessä. Kiitos Herralle!- omatuntosi
JEV238 kirjoitti:
Joku (ehkä eepu* ?) ehkäpä riivattu, mutta ainakin selvästi tuossa saatanan palveluksessa oleva (ehkä luulee olevansa uskossa ajatellen "yli 40 vuotta olen Israelin Messiasta palvellut", vaikka todellisuudessa on pitkälti ollut saatanan käytössä?) yrittää eksyttää ja kirjoitti tuon edellä olevan, siis tämän:
>>Korjaan: Minut on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, eli juuri niin kuin roomalaiskatolisen kirkon sanan mukaan tulee tehdä.>>
Minä, JEV238, en ole tuota kirjoittanut! Minut on Jumalan sanan mukaisesti kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Jeesuksen Kristuksen nimessä. Kiitos Herralle!"Minä, JEV238, en ole kastettu Raamatullisesti apt.2:38 mukaisesti vaan, Minut on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, eli juuri niin kuin roomalaiskatolisen kirkon sanan mukaan tulee tehdä, Kiitos väärennöksen herralle!"
- mathetes
JEV238... kirjoitti:
Korjaan: Minut on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, eli juuri niin kuin roomalaiskatolisen kirkon sanan mukaan tulee tehdä.
JEV, lle vastausta!
Kirjoitit:
>>Kun mathetes noin eepu*:a kiität, aiotko mathetes mennä eepu*:n kastettavaksi? - eepu*
mathetes kirjoitti:
JEV, lle vastausta!
Kirjoitit:
>>Kun mathetes noin eepu*:a kiität, aiotko mathetes mennä eepu*:n kastettavaksi?Etkö VANHA nahkaukkoleili mathetes tiedä, että:
”Eihän NUORTA viiniä lasketa (teihin) VANHOIHIN nahkaleileihin (Ei); muutoin leilit pakahtuvat, ja viini juoksee maahan, ja leilit turmeltuvat;
--- (etkö tiedä, että) NUORI (uskonpuhdistus-) viini lasketaan UUSIIN [ UUDESTISYNTYNEIHIN (Apt.2:38; 4:12)] LEILEIHIN, ja niin molemmat säilyvät (ja tuottavat Hengen Hedelmää)." (Ks.Matt.9:17)
Mutta niille uudistuneisiin leileihin jotka ovat valmiita OTTAMAAN Uskonpuhdistustotuuden kaikessa HUOMIOON, vähimmässäkin VASTAAN, niille kuuluu Lupaus:
”Joka VÄHIMMÄSSÄ on USKOLLINEN, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.” (Luuk.16:10)
”Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'” (Matt.25:21,23)
Ja niille (mathetekselle ja kumppaneille) jotka elävät laittomuuden vähättelyssä sanotaan:
”Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.”
”Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'” (1.Joh.3:4; Matt.7:23)
*
Kai sinä mathetes tulet, kun heräät epäraamatullisesta roomalaiskatolisesta unestasi, kysyneeksi:
"Kuinka voi ihminen VANHANA SYNTYÄ?
-- Tie Uudestisyntymiseen - uuteen leiliin on siis: Kääntykää Jumalan puoleen ja USKOKAA Evankeliumi ja antakaa kastaa itsenne Herran Vapahtajan JAHSHUAN MESSIAAN Nimeen, niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan uudestisyntymiseen/pyhitykseen!
-- tehkää siis parannus ja jättäkää epäraamatullinen roomalaiskatolinen oppinne!
Katso lisää:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10091630
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
♥ MARANATA! ♥ mathetes kirjoitti:
JEV, lle vastausta!
Kirjoitit:
>>Kun mathetes noin eepu*:a kiität, aiotko mathetes mennä eepu*:n kastettavaksi?Kiitos Jumalalle, mathetes, että Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastetuksi tulleena et ole antautunut (etkä ilmeisesti tulekaan antautumaan!) eksytyttäville äänille, jotka houkuttelevat hylkäämään tuon Jumalan sanan mukaisen kastetuksi tulemisesi ja antamaan kastaa itsesi jollain "me lausumme kastamisen hetkessä täsmällisesti oikeat sanat"-kastamisella.
Kiitos Jumalalle! Tässä asiassa minun täytyy (puolipakolla :) antaa sinulle tunnustusta oikeasta toiminnasta!
Käsittääkseni sinä mathetes helluntailaisena tiedät hyvin helluntailaisten toiminnan, joten kysynpä sinulta seuraavan kysymyksen:
Kastavatko helluntailaiset uudestaan henkilön, joka on tullut uskoon esimerkiksi Suomen Vapaakirkon tilaisuudessa ja sen jälkeen kastettu Suomen Vapaakirkossa ja haluaa sitten, koko ajan uskoon tulemisen jälkeen uskontietä vaellettuaan, liittyä vaikkapa helluntailaisyhteisöön (kirkko-muotoiseen tai yhdistys-pohjaiseen)?
Muuten, eepu* se taisi jossain toivotella hyvää sapattia! "Hyvää meneillään olevaa sapattia!", JEV238 toivottaa puolestaan!- mathetes
JEV238 kirjoitti:
Kiitos Jumalalle, mathetes, että Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastetuksi tulleena et ole antautunut (etkä ilmeisesti tulekaan antautumaan!) eksytyttäville äänille, jotka houkuttelevat hylkäämään tuon Jumalan sanan mukaisen kastetuksi tulemisesi ja antamaan kastaa itsesi jollain "me lausumme kastamisen hetkessä täsmällisesti oikeat sanat"-kastamisella.
Kiitos Jumalalle! Tässä asiassa minun täytyy (puolipakolla :) antaa sinulle tunnustusta oikeasta toiminnasta!
Käsittääkseni sinä mathetes helluntailaisena tiedät hyvin helluntailaisten toiminnan, joten kysynpä sinulta seuraavan kysymyksen:
Kastavatko helluntailaiset uudestaan henkilön, joka on tullut uskoon esimerkiksi Suomen Vapaakirkon tilaisuudessa ja sen jälkeen kastettu Suomen Vapaakirkossa ja haluaa sitten, koko ajan uskoon tulemisen jälkeen uskontietä vaellettuaan, liittyä vaikkapa helluntailaisyhteisöön (kirkko-muotoiseen tai yhdistys-pohjaiseen)?
Muuten, eepu* se taisi jossain toivotella hyvää sapattia! "Hyvää meneillään olevaa sapattia!", JEV238 toivottaa puolestaan!Vastausta JEV, lle
Kirjoitit:
>>Kastavatko helluntailaiset uudestaan henkilön, joka on tullut uskoon esimerkiksi Suomen Vapaakirkon tilaisuudessa ja sen jälkeen kastettu Suomen Vapaakirkossa ja haluaa sitten, koko ajan uskoon tulemisen jälkeen uskontietä vaellettuaan, liittyä vaikkapa helluntailaisyhteisöön (kirkko-muotoiseen tai yhdistys-pohjaiseen)? mathetes kirjoitti:
Vastausta JEV, lle
Kirjoitit:
>>Kastavatko helluntailaiset uudestaan henkilön, joka on tullut uskoon esimerkiksi Suomen Vapaakirkon tilaisuudessa ja sen jälkeen kastettu Suomen Vapaakirkossa ja haluaa sitten, koko ajan uskoon tulemisen jälkeen uskontietä vaellettuaan, liittyä vaikkapa helluntailaisyhteisöön (kirkko-muotoiseen tai yhdistys-pohjaiseen)?mathetes: >>Kun kysymyksesi koski vapaakirkon uskoontulleen ihmisen kasteesta, niin kaste on upotuskaste ja siksi häntä ei kasteta uudestaan jos hän sitten myöhemmin muuttaakin helluntaiseurakunnan yhteyteen, siis siksi koska kasteen muoto on sama kumpaisissakin seurakunnissa! Sama menettely pätee myöskin päinvastaisessa tilanteessa mikäli helluntai-srk yhteydestä muutetaan vapaakirkko/seurakunnan yhteyteen!>>
Kiitos mathetes kun vastasit kysymykseeni!
Olen soittanut Suomen Vapaakirkon johtajalle ja kysynyt heidän kastamisestaan. Suomen Vapaakirkossa kastamisen hetkessä yleensä sanotaan VAIN sanat " ... kastan ... Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Nämä. Ei sanota kastamisen hetkessä sanaa "Jahshua" tai "Jahshu" tai "Jeshua" tai "Jeshu" tai "Jesu" tai "Jeesus" tai "Jesus" jne. Ei sanota kastamisen hetkessä sanaa "haMassiah" tai "Messias" tai "Kristus" jne.
Kuten mathetes kertoi, helluntailaiset hyväksyvät Vapaakirkosta tulevat jäsenyyteensä ilman uutta kastamista.
Näin helluntailaiset osoittavat hyväksyvänsä täysin päteväksi kastamisen, jossa kastamisen hetkessä ei sanota sanaa "Jahshua" tai "Jahshu" tai "Jeshua" tai "Jeshu" tai "Jesu" tai "Jeesus" mutta sanotaan tilanteessa (Matt. 28:18-20) sanomat sanat "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". Kiitos Jumalalle!
Onko sinut kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen niinkuin Herra Jeesus käski kastamaan puhuessaan tilanteessa (Matt. 28:18-20)?
Jos ei, olet kastamaton (siis et ole pätevästi kastettu)!
mathetes: >>sanon kastettavalle: "Oman suusi tunnustuksen pohjalta, minä kastan sinut Jeesukseen Kristukseen, nimessä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen"!
Tämäkään sanamuoto ei kelpaa eepulle, mutta enpä voi sille mitään! Hmm... hän siis jäisi kastamatta!>>
Ei eepu*:lle kelpaa vaikka jättäisit sanat "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" pois ja laittaisit sanan "Jeesus" tilalle "Jeshua". Kastamisen hetkessä pitää eepu*:n mukaan sanoa sana "Jahshua" !
Kuka lie kastanut eepu*:n ja sanonut kastamisen hetkessä sanan "Jahshua" !?- rauhoittukaa!
Miten ihmeellisesti Raamatussa on ennustettu noista "vänkääjistä", joiden
ainoa tehtävä on esiintyä Jumalan vertaisena man päällä. He rakastavat
väittelemistä ja tuomitsevat toisiaan!
Tiit
3:9
Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä, ja sukuluetteloita ja kinastelua
ja KIISTOJA LAISTA, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia."
1. Tim 6:3-5
"niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymysten ja
sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet
mieleltään,." - Uskova mies
rauhoittukaa! kirjoitti:
Miten ihmeellisesti Raamatussa on ennustettu noista "vänkääjistä", joiden
ainoa tehtävä on esiintyä Jumalan vertaisena man päällä. He rakastavat
väittelemistä ja tuomitsevat toisiaan!
Tiit
3:9
Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä, ja sukuluetteloita ja kinastelua
ja KIISTOJA LAISTA, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia."
1. Tim 6:3-5
"niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymysten ja
sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet
mieleltään,."Tämän minäkin olen aikonut sanoa että mitä ihmettä uskovat kinastelevat monista asioista. Itsekkin olen siihen syyllistynyt. Pääasia on että olemme uudestisyntyneitä Jeesukseen Kristukseen ja että Pyhä Henki asuu sydämessämme.
- mathetes 2.9.2011 21
Eepulle vastausta!
Kirjoitit:
>>Samanlainen harhaoppikinaaja olet kuin on JEV:kin, ei Sana (eikä kaste) eikä Pyhä Henki anna uskoa - usko jo! Ihminen itse päättää uskoako vai ei!
Vapahtaja sanoo:
"Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." (Mark.1:15)- eepu*
Kirjoitin: Samanlainen harhaoppikinaaja olet kuin on JEV:kin, ei Sana (eikä kaste) eikä Pyhä Henki anna uskoa - usko jo! Ihminen itse päättää uskoako vai ei!
Vapahtaja sanoo: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." (Mark.1:15)
mathetes:
"Juurihan tuossa itsekin todistit minun sanomani todeksi!"
eepu:
En todistanut, … mutta ymmärrän toki sinua, mutta tehdäänpä tämä asia nyt sinulle selväksi, että; Jumalan Sana ei itse anna uskoa vaan tietoa, joka tulee ihmisen itse uskoa ennen kuin se toimii - ihminen itse valitsee uskoako vai ei! -- Sillä vasta uskovassa Jumala tulee ja vaikuttaa hyvän mielisuosionsa mukaan!!
mathetes:
"Jumalan evankeliumin Sana ja Pyhä Henki yhdessä vaikuttavat ihmiselle uskon!"
eepu:
Ei, vaan ne neuvovat hänelle pelastuksentien, ja pelastusta kaipaava ihminen vastaa tuohon joko (tai ei) uskomalla Evankeliumin ja antamalla kastaa (Apt.2:38 mukaisesti) itsensä Jumalan asetukseen - kasteeseen, ja Jumala kirjoittaa Lakinsa uskovan sydämeen - antamalla Pyhän Hengen Lahjan!!
-- Tie Uudestisyntymiseen - uuteen leiliin on siis: Kääntykää Jumalan puoleen ja USKOKAA Evankeliumi ja antakaa kastaa itsenne Herran Vapahtajan JAHSHUAN MESSIAAN Nimeen, niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan uudestisyntymiseen/pyhitykseen!
-- tehkää siis parannus laittomuudesta ja jättäkää epäraamatullinen roomalaiskatolinen oppinne!
... ja niin Hän, Pyhä Henki, johtaa teidät kaikkeen Totuuteen, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
" .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
*-
Jumalan asettama Sapatti/Lepopäivä alkaa kesäaikana; pe. illasta klo 19.00 - la. iltaan klo 19.00!
SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!
"Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" (1.Joh.5:3; Joh.15:10)
*-
AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
-- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!
*
--- Tässä lisää mietittävää sinulle: Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntain päivän asettaminen Sapatin sijaan, iankaikkinen kidutusoppi ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
*
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
♥ MARANATA! ♥ - mathetes
eepu* kirjoitti:
Kirjoitin: Samanlainen harhaoppikinaaja olet kuin on JEV:kin, ei Sana (eikä kaste) eikä Pyhä Henki anna uskoa - usko jo! Ihminen itse päättää uskoako vai ei!
Vapahtaja sanoo: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." (Mark.1:15)
mathetes:
"Juurihan tuossa itsekin todistit minun sanomani todeksi!"
eepu:
En todistanut, … mutta ymmärrän toki sinua, mutta tehdäänpä tämä asia nyt sinulle selväksi, että; Jumalan Sana ei itse anna uskoa vaan tietoa, joka tulee ihmisen itse uskoa ennen kuin se toimii - ihminen itse valitsee uskoako vai ei! -- Sillä vasta uskovassa Jumala tulee ja vaikuttaa hyvän mielisuosionsa mukaan!!
mathetes:
"Jumalan evankeliumin Sana ja Pyhä Henki yhdessä vaikuttavat ihmiselle uskon!"
eepu:
Ei, vaan ne neuvovat hänelle pelastuksentien, ja pelastusta kaipaava ihminen vastaa tuohon joko (tai ei) uskomalla Evankeliumin ja antamalla kastaa (Apt.2:38 mukaisesti) itsensä Jumalan asetukseen - kasteeseen, ja Jumala kirjoittaa Lakinsa uskovan sydämeen - antamalla Pyhän Hengen Lahjan!!
-- tehkää siis parannus laittomuudesta ja jättäkää epäraamatullinen roomalaiskatolinen oppinne!
... ja niin Hän, Pyhä Henki, johtaa teidät kaikkeen Totuuteen, ja sanoo; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
" .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
*-
Jumalan asettama Sapatti/Lepopäivä alkaa kesäaikana; pe. illasta klo 19.00 - la. iltaan klo 19.00!
SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!
"Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" (1.Joh.5:3; Joh.15:10)
*-
AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
-- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!
*
--- Tässä lisää mietittävää sinulle: Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntain päivän asettaminen Sapatin sijaan, iankaikkinen kidutusoppi ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
*
minulle niin Rakkaassa
eepu
*
♥ MARANATA! ♥eepulle vielä !
Kirjoitit:
>>Jumalan Sana ei itse anna uskoa vaan tietoa,.. - eepu*
mathetes kirjoitti:
eepulle vielä !
Kirjoitit:
>>Jumalan Sana ei itse anna uskoa vaan tietoa,..mathetes kirjoitit:
"Lopuksi vielä eepu mainitsen! Jotenkin arvasinkin ettet ota lainkaan vastauksessasi kantaa laittamiini Raamatun jakeisiin, jotka sinulle kirjoituksessani luettavaksi laitoin! Ne ovat sinulle ilmeisesti liian vaikeat käsiteltävät, miksikö?"
eepu:
Elähän ihminen hermostu/hättäile ota rauhallisesti, miksi henkesi on rauhaton?? … kun taas Jumalan Henki antaa Rauhan - Suosittelen lämpimästi!!
Kyllä ne vastaukset sieltä aikanaan tulevat, laitat vain niin paljon kysymyksiä kerralla ettei heti kerkiä vastaamaan kaikkeen yhtä aikaa, tahdon ensin perehtyä antamiisi kysymyksiin Pyhän Hengen Ohjauksessa/rukouksessa, ja näin Pyhä Henki saa tilaisuuden vastata sinulle, sillä tahdon olla vain välikappale tässä asiassa!
mathetes:
"Siksi koska sinä itse "HALUAT" olla vanhanliiton lain alla! Asia voisi olla toisin JOS vain haluaisit sen itsellesi vastaanottaa! Päätöshän siitä toki on sinun itsesi vapaassa valinnassa! Vapaus vallitkoon! "
eepu:
Kyllä minä olen Uuden Liiton jäsen, uskonmukaisen (Apt.2:38; 4:12) kasteen kautta ja olen saanut Pyhän Hengen Puolustajaksi/Opettajaksi ja Hän Opettaa:
"Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
♥ MARANATA! ♥ - eepu*
mathetes sinä kirjoitit:
”Sanoit kirjoituksessasi jotta Pyhä Henki ohjaa sinua eepu! Mutta eihän Pyhä Henki ohjaa ketään lain alle eepu, vaan Jumalan armon alle Kristukseen, pois lainsiteistä hengen vapauteen!”
eepu:
Kristuksessa me emme ole ilman lakia/Hengen hedelmää, sinä mathetes olet tässä asiassa nyt pahasti erehtynyt, sinä et nyt ymmärrä oikein;
--- ”mitä on olla Lain alla ja mitä on olla Armon alla??”
Lain alla oleminen on olla ilman Kristuksen antamaa Hengen Voimaa, noudattaen kirjaimen vanhaa liittoa!
Mutta Armon alla oleminen on olla yhtä Kristuksessa, ja se on; ”.. synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.” -- lain mukaisesti elämään Jumalan Pyhän Hengen Voimassa - uudistuksessa!
Laki ei tuomitse vanhurskasta, vaan laittomat, jotka ovat tervettä/moraalista oppia vastaan,
ymmärrä siis, että; ”Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki.
Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.”
… meidät on kuoletettu (Apt.2:38) kasteenhaudassa Kristuksen ruumiin kautta irti vanhasta lihan kautta tapahtuvasta Lainkirjaimen noudattamisesta, niin että me palvelemme Jumalaa NYT Hengen UUDESSA tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
… sillä meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan RISTIINNAULITTU, että SYNNIN RUUMIS KUKISTETTAISIIN, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä –laittomuudesta - Lain noudattamiseen Hengen uudessa Voimassa.
”Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.” (Room.8:13)
”Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi? Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.” (Room.6:12-23)
Sillä kun me olimme lihan vallassa me olimme lihan vankeja, niin että synnin himot, jotka laki tuo julki, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme HEDELMÄÄ KUOLEMALLE, mutta nyt me olemme irti lain kautta saavutettavasta vanhurskaudesta, me olemme kuolleet pois siitä, .. -- Mutta nyt Jumala, joka herätti kuolleista Herran, on HERÄTTÄVÄ meidätkin voimallansa, että me kantaisimme HEDELMÄÄ JUMALALLE.
Niin että me palvelemme Jumalaa Hengen UUDESSA TILASSA/VOIMASSA emmekä kirjaimen vanhassa.
...jatkuu - eepu*
eepu* kirjoitti:
mathetes sinä kirjoitit:
”Sanoit kirjoituksessasi jotta Pyhä Henki ohjaa sinua eepu! Mutta eihän Pyhä Henki ohjaa ketään lain alle eepu, vaan Jumalan armon alle Kristukseen, pois lainsiteistä hengen vapauteen!”
eepu:
Kristuksessa me emme ole ilman lakia/Hengen hedelmää, sinä mathetes olet tässä asiassa nyt pahasti erehtynyt, sinä et nyt ymmärrä oikein;
--- ”mitä on olla Lain alla ja mitä on olla Armon alla??”
Lain alla oleminen on olla ilman Kristuksen antamaa Hengen Voimaa, noudattaen kirjaimen vanhaa liittoa!
Mutta Armon alla oleminen on olla yhtä Kristuksessa, ja se on; ”.. synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.” -- lain mukaisesti elämään Jumalan Pyhän Hengen Voimassa - uudistuksessa!
Laki ei tuomitse vanhurskasta, vaan laittomat, jotka ovat tervettä/moraalista oppia vastaan,
ymmärrä siis, että; ”Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki.
Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.”
… meidät on kuoletettu (Apt.2:38) kasteenhaudassa Kristuksen ruumiin kautta irti vanhasta lihan kautta tapahtuvasta Lainkirjaimen noudattamisesta, niin että me palvelemme Jumalaa NYT Hengen UUDESSA tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
… sillä meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan RISTIINNAULITTU, että SYNNIN RUUMIS KUKISTETTAISIIN, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä –laittomuudesta - Lain noudattamiseen Hengen uudessa Voimassa.
”Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.” (Room.8:13)
”Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi? Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.” (Room.6:12-23)
Sillä kun me olimme lihan vallassa me olimme lihan vankeja, niin että synnin himot, jotka laki tuo julki, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme HEDELMÄÄ KUOLEMALLE, mutta nyt me olemme irti lain kautta saavutettavasta vanhurskaudesta, me olemme kuolleet pois siitä, .. -- Mutta nyt Jumala, joka herätti kuolleista Herran, on HERÄTTÄVÄ meidätkin voimallansa, että me kantaisimme HEDELMÄÄ JUMALALLE.
Niin että me palvelemme Jumalaa Hengen UUDESSA TILASSA/VOIMASSA emmekä kirjaimen vanhassa.
...jatkuuSillä mikä laille oli mahdotonta/vaikeaa, koska se oli meidän lihamme heikkouden johdosta voimattomaksi tullut, sen johdosta Jumala teki, LÄHETTÄMÄLLÄ oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, ja jotta kaikki nyt toteuttaisivat Jumalan Lakia on Hän Luvannut Lähettää PYHÄN HENGEN USKOVAAN, niin että me palvelemme Jumalaa Jumalan Lakia Hengen UUDESSA TILASSA/VOIMASSA emmekä kirjaimen vanhassa - lihan heikkoudessa vaan Hengen Voimassa!
Jos siis nyt hänen HENGENSÄ, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksi tekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
Jumala, joka kirjoitti sormellaan Lain kivitauluihin, kirjoittaa nyt Lakinsa meidän sydämentauluihin, Jumala sanoo:
-- ”HENKENI MINÄ annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun KÄSKYJENI mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.”
…. niin me nyt palvelemme Jumalaa Jumalan Lakia Hengen UUDESSA TILASSA/VOIMASSA emmekä kirjaimen vanhassa - lihan heikkoudessa vaan Hengen Voimassa!
– Koskapa LAKI ON VANHURSKAS ja iankaikkinen!
"Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
Lue:
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
♥ MARANATA! ♥
- mathetes
Älähän nyt eepu luulottele! :)
eepu kirjoitti:
>>Elähän ihminen hermostu/hättäile ota rauhallisesti, miksi henkesi on rauhaton?? …- mathetes
Hups! Tuli pieni kirjoitusvirhe.
Kirjoitin tuolla eräässä kohtaa:
....Pyhä Henki ei lpskaan tee väkivaltaa,...
Tarkoitin siis, että:
"Pyhä Henki ei koskaan tee väkivaltaa"! :)
Terv, mathetes - eepu*
mathetes kirjoitit:
"Sitten kun tuo uudenliiton vapaus laista Kristuksen sovintotyön kautta sinulle joskun valkenee, niin saat olla varma, että olet ylionnellinen kun niin tapahtuu!"
eepu:
Laittomuuteen....huh, voisinko olla koskaan sellaisesta onnellinen, En!! Laki, joka on Pyhässä Hengessä on nyt meissä, ja se on ihmisen Turva ja Onni, siinä me opimme Jumalan tuntemista, kuinka sellaisesta voisin luopua/luopuisin? En tosiaankaan luovu!!! Vapahtaja sanoo: "Laista ei katoa ainoakaan piirto" Usko tämä! -- Tee sinä mathetes kääntymys/parannus hulluudestasi!
mathetes kirjoitit:
Toivon vilpittömästi sen sinulle tapahtuvan jo pian! Jeesus todellakin olkoon sinulle armossaan runsas ja ohjatkoon sinut henkensä vapauteen, pois VT,n lainsiteistä oman henkensä täydelliseen vapauteen jossa sinua ohjaa Pyhä Henki, ei lain kirjain, josta vanhurskas on vapautettu Kristuksen ristin työn tähden!
eepu:
Turhaa sellaista kauhistusta minulle toivot, minä kauhistun sinun puheitasi?!
Niinkö pimeää on helluntailaisuus, sekö on sinut eksyttänyt totaalisesti pois Jumalan tuntemisesta/Lain tuntemisesta - laittomuuteen/moraalittomuuteen/roomalaiskatolilaisuuteen/sunnuntailaisuuteen? HUH! Ja minua olet myös sinne kauhistukseen houkuttelemassa – Häpeä, Perkeleestä on sinun laittomuudenoppisi! -- Tee sinä mathetes kääntymys/parannus hulluudestasi!
Tiedä, että ”joka eksyttää oikeamielisiä (laittomuuteen) pahalle tielle, se lankeaa omaan kuoppaansa; mutta nuhteettomat perivät onnen. Joka korvansa kääntää kuulemasta LAKIA, sen rukouskin on kauhistus.
Lain hylkijät kehuvat jumalattomia, mutta lain noudattajat kauhistuvat heitä.
Pahat ihmiset eivät ymmärrä, mikä oikein on, mutta Herraa etsiväiset ymmärtävät kaiken.” (Sanl.28.Luku)
"Pitäköön sydämesi minun sanoistani kiinni, noudata minun KÄSKYJÄNI, niin sinä saat elää.
Hanki viisautta, hanki ymmärrystä, älä sitä unhota, älä väisty pois minun suuni sanoista.
Älä sitä hylkää, niin se varjelee sinua; rakasta sitä, niin se sinua suojaa.
Viisauden alku on: hanki viisautta, ja kaikella muulla hankkimallasi hanki ymmärrystä.
Anna sille korkea arvo, niin se sinut korottaa, se kunnioittaa sinua, jos sen syliisi suljet; se panee päähäsi ihanan seppeleen ja lahjoittaa sinulle kauniin kruunun." Kuule, poikani, ja ota sanani varteen, niin elämäsi vuodet enentyvät. Minä neuvon sinut viisauden tielle, ohjaan sinut oikeille teille. Käydessäsi eivät askeleesi ahtaalle joudu; juostessasi et kompastu.Tartu kiinni kuritukseen äläkä hellitä; säilytä se, sillä se on sinun elämäsi.
Älä lähde jumalattomien polulle, älä astu pahojen tielle.” (Sanl.4.Luku)
”Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen."
Sillä Pyhä Henki johtaa meitä Lain mukaisessa pyhityksessä, sillä; ”Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole LAKI.
Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.” (Matt.5:19; Room.6:19; Gal.5:22,24)
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
♥ MARANATA! ♥
- mathetes
Vastausta eepulle!
Huomaan selkeästi jotta sinä itse "HALUAT" etsiä Raamatun jakeita jotka "ohjaavat" sinua lainalaisuuteen! Sinä et näemmä lainkaan välitä niistä UT,n sanan kohdista jotka vapauttavat sinut niistä pois!
Tottakai Raamattu ilmoittaa ettei pieninkään piirto katoa laista!
Se on ihan selvä se, mutta laki annettiinkin ISRAELILLE, elikä toisinsanoen JUUTALAISILLE! -(Psa 147:19-20)! Sinäänsä laki on hyvä! Se tekee varkaat ja pahantekijät Jumalan edessä syylliseksi syntiin, mutta Kristuksen kautta tullaan lainsiteistä vapauteen johon laki ihmisen ajoi! Eli ihminen vapautuu lainotteesta Jeesuksen lahjoittaman VANHURSKAUTUKSEN TÄHDEN, jonka me uskon perusteella Jumalan armosta Kristuksessa saamme vastaanottaa! -(1Tim 1:9)!
Olemme pakanakristittyjä ja me elämme "UUDENLIITON AIKAA"!!!
Me emme ole juutalaisia, emmekä elä juutalaista vanhaa lakiliiton aikaa!!!
Huomaan selkeästi ettet ole laisinkaan tutustunut niihin Raamatun teksteihin jotka olen sinulle aiemmassa kirjoituksessani luettavaksesi tarkoittanut ! Toki se on sinun vapaassa valinnassasi kuten olen jo maininnutkin aiemmin ja sekin, että saat olla aivan vapaasti minun puolestani tuon juutalaisen vanhanliiton lain noudattaja, mutta älä opeta tuota juutalaista sapatinviettoa muille Kristuksen kautta vanhurskautuneille uskoville, mukamas pakollisena uudenliitonkin aikaisena noudatettavana käskynä! Mutta eepu, jos vielä kuitenkin ylität opillisen itsesi ja tutkit oikein rukouksen hengessä nuo aiemmin sinulle laittamani Raamatun jakeet, niin tulet huomaamaan, jotta ne kertovat sinulle jotain aivan muuta, kuin sitä mitä tahdot täällä laista ja sapatista opettaa!
En tule jatkamaan enään tätä aihetta!
Mutta hyvää alkavaa syksyä sinulle eepu! Jeesus sinulle suuressa armossaan ja rakkaudessaan sanaansa runsaasti valaiskoon!
Terv, nimim, mathetes- eepu*
Voi sinua, älä ole mieletön, Ei Paavali kiellä Jumalan Lakia vaan hän puhuu minkä KAUTTA me saimme Jumalan Vanhurskauden - Pyhän Hengen, lain noudattamisestako vai uskosta kuulemisesta/evankeliumin vastaanottamisesta?!
Mutta Vanhurskaus tulee uskosta Kristukseen ja vanhurskas kulkee Lain mukaan, ”sillä käskyn (ja vanhurskauden) päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.” (1.Tim.1:5)
”Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista. ”mutta mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto. (Room3:20)
Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin USKOSTA Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.” (Gal.3:21,22) -- so. vanhurskaus - sillä Pyhä Henki elää meissä Jumalan Lain mukaisesti ja näin me vahvistamme Lain!!!
Paavali sanoo, että me uskovat vahvistamme Lain; ”Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me VAHVISTAMME LAIN.” Sillä; onhan meillä maallinenkin laki miksei paljon tärkeämpi Jumalan antama Taivaallinen Laki olisikaan mielestäsi voimassa? Häpeä mielettömyyttäsi!
Ymmärräpä siis, että nyt Rakkaus ihmistä ja Jumalaa kohtaa tapahtuu nyt Pyhässä Hengessä/Pyhän Hengen Voimassa, sillä Pyhä Henki pitää sisällään koko Jumalan LAIN!
-- "Kristuksen kuolema oli sellainen ihmisen hyväksi annettu todiste, Jumalan Rakkaudesta, jota ei voinut kumota.
Lain määräämä rangaistus kohtasi häntä, joka oli Jumalan vertainen, ja ihminen oli vapaa ottamaan vastaan Kristuksen Vanhurskauden sekä saattoi katuvalla ja nöyrällä elämällä voittaa saatanan vallan, samoin kuin Jumalan Poika oli sen voittanut. Siten Jumala on vanhurskas ja voi myös vanhurskauttaa kaikki, jotka uskovat Vapahtajaan.
Mutta Kristus ei tullut maan päälle kärsimään ja kuolemaan ainoastaan ihmisen pelastuksen tähden. Hän tuli tekemään Lain suureksi ja ihanaksi, ei ainoastaan sitä varten, että tämän maailman asukkaat antaisivat laille sille kuuluvan arvon, vaan myös osoittaakseen koko maailmankaikkeudelle, että Jumalan Laki on muuttumaton.
Kristuksen kuolema osoittaa (siten meille ihmisille ja maailmankaikkeudelle), että (Jumalan) Laki on muuttumaton! Se uhri, jonka ääretön rakkaus vaati Isältä ja Pojalta syntisten pelastamiseksi, osoittaa koko maailmankaikkeudelle, että Jumalan Lain ja hallituksen perustuksena on Oikeus ja Armo. Mikään vähempi kuin tämä lunastussuunnitelma ei olisi voinut sitä kyllin vakuuttavasti tehdä.
Todistaessaan Jumalan Lain muuttumattomaksi Golgatan risti samalla julistaa koko maailmankaikkeudelle, että synnin palkka on kuolema. Kuolevan Vapahtajan huudossa: ”Se on täytetty”, oli ennustus saatanan kuolemasta (laittomuuden häviöstä).
Jumalan Poika kulki haudan porttien kautta, ”että Hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen”. (Heb.2:14)
Lopullisessa Voitossa; Jumalan Lakia, jota saatana on moittinut orjuuden ikeeksi, kunnioitetaan vapauden lakina. Koetuksen kestänyt luomakunta ei koskaan enää käänny pois hänestä, jonka luonne on heille täydellisesti ilmaistu käsittämättömänä Rakkautena ja äärettömänä Viisautena."
Uudessa syntymisessä sydän tulee sopusointuun Jumalan kanssa, samoin kuin se tulee sopusointuun Hänen Lakinsa kanssa. Silloin "lain vanhurskaus täytetään meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen". Room.8:4. (ST s.493,494, 463).
*
Lue: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=d0beeba6d3474d3118041727655683c2
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
♥ MARANATA! ♥ - eepu*
Huomaan selkeästi, jotta sinä itse "HALUAT" ratsastaa epämäärillä Raamatun jakeilla, jotka "ohjaavat" sinua laittomuuteen?! Sinä et näemmä lainkaan välitä niistä UT:n sanan kohdista jotka korostavat Lain pysyvyyttä vaan ummistat silmäsi ja korvasi niistä pois?!
Katsopa mathetes lisää asiaa Jumalan Lain pitämisestä, kirjoitin otsakkeella; JUMALAN KÄSKYJEN PITÄMINEN
osoitteessa: http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=46
Sillä; ”käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. (1Tim 1:5,8-9)
”Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan JUMALAN KÄSKYJEN PITÄMINEN.” "Ja tämä on RAKKAUS, että me vaellamme hänen KÄSKYJENSÄ MUKAAN. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa."( 1.Kor.7:19; 2.Joh.1:6)
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
Lue lisää asiasta: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11
*
♥ MARANATA! ♥ - eepu*
mathetes kirjoitti:
>>>"Uskon kautta Jumalan armosta me pelastumme
ja vesikaste on vain ulkoinen tunnustus …..
……..jo Jeesukseen syntyneestä uskosta, eli pelastuksesta ja syntien anteeksisaamisesta Jeesuksen veren ansiosta, ei siis kasteveden ansiosta, vaan Jeesuksen UHRIVEREN ansiosta! Ymmärrä siis oikein!(Hepr 9:11-14)! " - eepu*
eepu* kirjoitti:
mathetes kirjoitti:
>>>"Uskon kautta Jumalan armosta me pelastumme
ja vesikaste on vain ulkoinen tunnustus …..
……..jo Jeesukseen syntyneestä uskosta, eli pelastuksesta ja syntien anteeksisaamisesta Jeesuksen veren ansiosta, ei siis kasteveden ansiosta, vaan Jeesuksen UHRIVEREN ansiosta! Ymmärrä siis oikein!(Hepr 9:11-14)! "eepu:
Kaste on asetettu uskovalle pelastavaksi/välittäväksi toimeksi, sillä ilman (Apt.2:38; 4:12) uskonmukaista kastetta ei ole syntien anteeksisaamista/pelastusta/uudistusta Pyhän Hengen Lahjaa, -- jos sen tahallaan jättää pois!
Ja miksi sinä mathetes edelleen kannat jääräpäisesti tuota roomalaiskatollista ihmisharhaoppia mukanasi vaikka sinulle on useasti Todistettu, että Vapahtaja Ei ole voinut lausua noita arvoasemasanoja, sillä kukaan Apostoleista Ei ole käyttänyt (eikä kehottanut/kirjoittanut) sellaisia sanoja kastaessaan uskovia!
Siis On vain YKSI NIMI jossa meidän tulee pelastuman – joten älä LISÄILE siihen mitään muuta sillä se on pahasta:
Sillä; ”Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä Ei ole taivaan alla MUUTA NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." (Apt.4:12)
Raamattu puhuu selvin numeroin VAPAHTAJAN NIMEEN kastamisen puolesta; katso ja TUNNUSTA tämä tosiasia: Apt.2:38; 4:12; 8:16; 10:48; 19:5; Gal.3:27 jne..
Vapahtaja sanoo meille: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.” Sillä ”Ei ole PELASTUSTA yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Tiedä siis ja ymmärrä, että Matt.28:19 on ihmisestä lähtöisin, kun taas Apt.2:38 on Taivaasta!
RAAMATUN KIRJOITUKSISTA ei löydy jaetta eikä tietoa siitä, että joku elävän Jumalan seurakunnassa olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se on katolinen opinkappale eikä Raamatun opetusta. Vapahtaja Ei ole koskaan sanonut: käyttäkää näitä arvoasema titteleitä/nimiä.
Niin ei ole tehty ainoassakaan Raamatussa kerrotuista kastetilaisuuksissa. Ne hyväksyttiin Nikean kirkolliskokouksessa (v.325). He ottivat nimen sijasta arvonimet.
Ja tiedä ja käsitä, että Jumalan Laki kuuluu jokaiselle ihmiselle!
Vapahtaja sanoo Häneen uskovilleen: ! Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.” Siis ”Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.”
-- Joten tee mathetes sinäkin PARANNUS tuosta epäraamatullisesta roomalaiskatolisesta kasteopistasi kolmeen arvoasemaan kastamisesta ja Sapatin ja Jumalan Lain polkemisesta!
Aloita siis lukemalla seuraava luja Perustus: Lue: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
-- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan; Voiman syntiä vastaan!
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
Jk.:
*-
♥ MARANATA! ♥ - eepu*
eepu* kirjoitti:
eepu:
Kaste on asetettu uskovalle pelastavaksi/välittäväksi toimeksi, sillä ilman (Apt.2:38; 4:12) uskonmukaista kastetta ei ole syntien anteeksisaamista/pelastusta/uudistusta Pyhän Hengen Lahjaa, -- jos sen tahallaan jättää pois!
Ja miksi sinä mathetes edelleen kannat jääräpäisesti tuota roomalaiskatollista ihmisharhaoppia mukanasi vaikka sinulle on useasti Todistettu, että Vapahtaja Ei ole voinut lausua noita arvoasemasanoja, sillä kukaan Apostoleista Ei ole käyttänyt (eikä kehottanut/kirjoittanut) sellaisia sanoja kastaessaan uskovia!
Siis On vain YKSI NIMI jossa meidän tulee pelastuman – joten älä LISÄILE siihen mitään muuta sillä se on pahasta:
Sillä; ”Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä Ei ole taivaan alla MUUTA NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." (Apt.4:12)
Raamattu puhuu selvin numeroin VAPAHTAJAN NIMEEN kastamisen puolesta; katso ja TUNNUSTA tämä tosiasia: Apt.2:38; 4:12; 8:16; 10:48; 19:5; Gal.3:27 jne..
Vapahtaja sanoo meille: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.” Sillä ”Ei ole PELASTUSTA yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Tiedä siis ja ymmärrä, että Matt.28:19 on ihmisestä lähtöisin, kun taas Apt.2:38 on Taivaasta!
RAAMATUN KIRJOITUKSISTA ei löydy jaetta eikä tietoa siitä, että joku elävän Jumalan seurakunnassa olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se on katolinen opinkappale eikä Raamatun opetusta. Vapahtaja Ei ole koskaan sanonut: käyttäkää näitä arvoasema titteleitä/nimiä.
Ja tiedä ja käsitä, että Jumalan Laki kuuluu jokaiselle ihmiselle!
Vapahtaja sanoo Häneen uskovilleen: ! Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.” Siis ”Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.”
-- Joten tee mathetes sinäkin PARANNUS tuosta epäraamatullisesta roomalaiskatolisesta kasteopistasi kolmeen arvoasemaan kastamisesta ja Sapatin ja Jumalan Lain polkemisesta!
Aloita siis lukemalla seuraava luja Perustus: Lue: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
-- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan; Voiman syntiä vastaan!
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
Jk.:
*-
♥ MARANATA! ♥mathetes kirjoitti 20.12.2011 22:51
En vähättele kastetta, kaste kuuluu uskoontulleelle! Mutta kirjoitukseni oli tarkoitus vain kertoa, että kaste ei ole pelastusta välittävä toimi, vaan ulkoinen tunnustustoimi jo syntyneestä uskosta Jeesukseen.. jne...!
eepu:
*
♥ MARANATA! ♥
- eepu*
KAIKILLE KANSOILLE; TEHKÄÄ PARANNUS LAITTOMUUDESTA ja OTTAKAA VASTAA PYHÄN HENGEN LAHJA PARANNUKSEKSI!!!
”Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen LUPAUKSEN TÄYTTYMISTÄ, jonka te olette minulta kuulleet.
Sillä Johannes kastoi vedellä, siksi teidät myös (tuon uskonmukaisen kasteen jälkeen) KASTETAAN PYHÄLLÄ HENGELLÄ, ei kauan näitten päivien jälkeen."
Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, VAAN , kun PYHÄ HENKI TULEE TEIHIN, niin te SAATTE VOIMAN, ja te TULETTE OLEMAAN MINUN TODISTAJANI sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina MAAN ÄÄRIIN SAAKKA." (Apt.1:5-7)
Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön, vaan että JOKAISESSA KANSASSA se, joka häntä pelkää ja tekee VANHURSKAUTTA (Lain mukaisuutta), on hänelle otollinen.
Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra, sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen KASTEEN jälkeen, jota Johannes SAARNASI, sen te tiedätte; te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa;
Ja hän käski meidän SAARNATA KANSALLE ja TODISTAA, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka USKOO HÄNEEN, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Kun Pietari vielä näitä puhui, TULI PYHÄ HENKI KAIKKIEN PÄÄLLE, jotka puheen kuulivat. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että PYHÄN HENGEN LAHJA VUODATETTIIN PAKANOIHINKIN, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
"Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.”
”Muistakaa sentähden, että te ennen, te LIHAN PUOLESTA PAKANAT, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi - että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte VAILLA Israelin KANSALAISOIKEUTTA ja vieraat LUPAUKSEN LIITOILLE, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; mutta NYT, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet LÄHELLE Kristuksen veressä.” (Efe.2:11-13)
”Sillä tämä on se LIITTO, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansan.
"Tämä on se LIITTO, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";” (Heb.8:10; 10:16)
”Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin; mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on TEHNYT MEIDÄT, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, ELÄVIKSI Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut - ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,” Efe.2:1-6)
Etkö siis jo mathetes usko ja ymmärrä roomalaiskatolisessa harhaopissasi, että me KAIKKI KANSAT/IHMISET, jotka uskoen Messias Vapahtajaan, me uskonmukaisessa (Apt.2:38) upotuskasteessa Vapahtajan Messiaan Nimeen otamme vastaan tuon pelastuksen ja Pyhän Hengen puhdistuksen/uudistuksen ja siten Jumala PANEE Lakinsa meidän MIELEEMME ja KIRJOITTAA ne meidän sydämeemme Pyhässä Hengessä!!!
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
♥ MARANATA! ♥- eepu*
.. Mutta moni matheteksen kaltaiset harhaoppiset, he väittävät "Lakia" vastaan omaksi turmiokseen, … Paavali kirjoittaa; ”Sillä laittomuuden (Jumalan Käskyjen pois pyyhkiminen) salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan RAKKAUTTA TOTUUTEEN, voidaksensa PELASTUA.
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole USKONEET TOTUUTTA, vaan mielistyneet vääryyteen.”
Seuraava TESTI TOTEAA oletko Oikein kastettu, kenen MERKKIÄ kannat, sillä on oleva kaksi ihmisryhmää; toinen kunnioittaa Jumalaa ja Hänen Käskyjä, ja heillä on Jumalan Sapatti Merkkinä:
Jumala sanoo: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka PYHITÄN heidät.
" .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)
Sitten on se toinen ryhmä, johon tämä matheteskin kuuluu, he palvelevat petoa, eikä heillä ole Jumalan käskyjä ja heidän/pedon MERKKI on sunnuntai!
"Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin." (Ilm.14:11)
-- Joten tee mathetes sinäkin PIAN parannus epäraamatullisesta roomalaiskatolisesta kasteopistasi kolmeen arvoasemaan kastamisesta ja sunnuntaiopistasi!
Aloita lukemalla seuraava luja Perustus: Lue: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
Jk.: Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan PILKKAA ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja ensimmäisen päivän sunnuntain asettaminen sen tilalle, ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
*
*
♥ MARANATA! ♥
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544015On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742417Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732322Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512092Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221816Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801643- 791576
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?721142Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581101