Tiistai 23.8-11

Raittiina edelleen ja pakkohan minun on vähän kertoa mitä on tapahtunut.
En ole ajanut ulos motarilla vaikka vähältä on pitänyt kun arvioin erään mutkan väärin. Keskipakovoimaa ei pitäisi olla olemassa eikä alkoholismia mutta minkäs mahdat. Ajopuku naarmuntui kuitenkin polvesta puhki siinä mutkassa ja säikähdin ihan hemmetisti.
Olen edelleen ylpeä itsestäni ja nyt olen maksanut pyörän olemalla juomatta mutta pitää muistaa olla varovainen. En mielelläni myönnä tätä mutta nopeusmittari on käynyt yli kahdessasadassa mutta,,, okei myönnän se oli ihan hemmetin hauskaa kun oli turvallinen suora ja saamari sitä vauhtia--------------->>>>>>>

Uskaltauduin harkinnanvaraiseksi tukihenkilöksi henkilölle joka haluaa raitistua. Tosi vaikea homma kun pitäisi tietää rajat enhän minä ole ammattilainen kuin omassa toipumisessa ja hänellä on oma reittinsä.

Röökiä palaa edelleen mutta vain se viis vrk.

Lomalle lähtöä suunnittelen mutta kattoo ny sitte.

Mitä kuuluu teille Raitis, Touni, t.voipytty Osku ja muut?

jatkoja:
t: ex-tissuttaja2

27

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hahahaa..

      Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
      Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:

      http://piv.pivpiv.dk/

    • råitis

      joo

      eikun nortti perseessä ja nokka täynnä omoa

      • mika raitis

        Idiootti muistanut vanhan tekonikkinsä salasanat ja muka ovelana aikoo taas kirjoitella itselleen.


    • Village peoples :D

      Alkoi vissiin Omottamaan :DDDD

    • Oskari5

      Tervehdys!
      Raitiina ja sieniä etsiskellen päivä on kulunut. Hyvä, että Sinulla raittius on jatkunut. Raittiuden mukana saa monenlaista mukavaa.

      • Heh..

        Selvä homma. Kun alkoholi ei enää riitä niin sitten näköjään aletaan napsimaan sieniä, että pään saisi edes jotenkin sekaisin.

        "Ex"-tissuttajalle: Helvettiäkö sä tänne tulet kehuskelemaan kuinka kovaa olet ajanut? Etkö sä idiootti tajua miten vaarallista tuollanen hurjastelu/esittäminen on? Lisäks ku sä ajelet aina Omo-pöllyissä niin riskit kymmenkertaistuu.


      • Voivoi...
        Heh.. kirjoitti:

        Selvä homma. Kun alkoholi ei enää riitä niin sitten näköjään aletaan napsimaan sieniä, että pään saisi edes jotenkin sekaisin.

        "Ex"-tissuttajalle: Helvettiäkö sä tänne tulet kehuskelemaan kuinka kovaa olet ajanut? Etkö sä idiootti tajua miten vaarallista tuollanen hurjastelu/esittäminen on? Lisäks ku sä ajelet aina Omo-pöllyissä niin riskit kymmenkertaistuu.

        Raitista touhua, nyt ne jo kehuu sienihommiaan, voi voi. Viina edes laillinen päihde, huumesienet kaikenlisäksi laittomia käyttää. Kohta kai alkaa paljastua, mistä ne Norttinsa käärivät.

        Huumekuskien määrä liikenteessä kasvaa jatkuvasti. Onneksi huumeseuloja jo poliisilla käytössä, saadaan edes räikeimmät tapaukset pois liikenteestä. Huumekuski on enemmän vaaraksi ympäristölleen, kuin itselleen. Huumekuski joutaakin loukkaantumaan, onpahan edes vähän aikaa pois liikenteessä, mutta kun täysin sivulliset yleensä myös kärsivät.


      • fgjhufl
        Heh.. kirjoitti:

        Selvä homma. Kun alkoholi ei enää riitä niin sitten näköjään aletaan napsimaan sieniä, että pään saisi edes jotenkin sekaisin.

        "Ex"-tissuttajalle: Helvettiäkö sä tänne tulet kehuskelemaan kuinka kovaa olet ajanut? Etkö sä idiootti tajua miten vaarallista tuollanen hurjastelu/esittäminen on? Lisäks ku sä ajelet aina Omo-pöllyissä niin riskit kymmenkertaistuu.

        Sehän vois muuttaa nikkinsä vaikkapa "nyk-Omon pöllyttäjä puppeli".


    • t. voipytty

      Tervehdys!

      Päivä kerrallaan tässä olen raittiina elellyt. Muutaman päivän ulkomaanmatkan tein hiljattain musiikin merkeissä. Kuuntelijana, itse en soita mitään instrumenttia.

      Tukihenkilönä olo tekee hyvää sinun raittiudellesi. Sinulla on kerrottavana hieno kokemus, kun juomisesta kärsivä voi kuulla, miten sinä olet voinut elää raittiina. Pääset henkilökohtaisesti näkemään ja kuulemaan miten raitistumista haluava on ristiriitaisissa tuntemuksissa siihen asti, kunnes pääsee pohjalle. Pohjahan on jokaisella erilainen. Silloin on valmis luopumaan alkoholista.

      Äitienpäivänä 1935 kaksi toisilleen vierasta alkoholistia tajusivat, että raittius on mahdollista, kun alkoholisti puhuu rehellisesti toiselle alkoholistille elämästään. Siitä syntyi aikaa myöten yhteisö, joka rupesi käyttämään itsestään nimeä Alcoholics Anonymous, AA. Suomessa tänäänkin suuri joukko alkoholisteja kokoontuu tapaamaan toisiaan raittiuden merkeissä.

      Kaksi hyvää AA-ystävääni on saanut tässä kuussa täyteen yhtämittaista raittiutta monia vuosia. Oli juhlavaa nauttia heidän tarjoamansa mansikkakakut.

      Hyvää raittiutta sinulle!

      • Tietänet varmaan

        Hetkinen! Mä varmasti tiedänkin sut! Käyt samoissa AA-kokouksissa. Olit vaan niin sekaisin, että yritit syödä sitä kakkua rektumin kautta. Me muut saimme mahtavat naurut :D.


      • selluliittisammio

        joo

        eikun Nortti aanukseen, nokka täyteen sieniä ja suu tukkoon Omolla


    • Moikka.

      Minun täytyy sanoa etten koskaan ole välittänyt sienistä kun niissä ei ole mitään makua mutta tietysti pitsan mukana menee nekin.
      Puhe on siis ruokasienistä eikä mistään psiloskeidasta.
      Kivaa että raittius on myös jatkunut sinulla Oskari5 ja kun juomisen... hetkinen onko se hyvä merkki jos ei enää muista koska lopetti?
      Hieman mietityttää että näen maailman "liian selvästi" ja vielä enemmän se näyttäää mietityttävän sukulaisia/ystäviä. Eräs kehtasi sanoa että olin hauskempi kun join viinaa ja vedin kamaa. Kai se pitää vähän aikaa vielä odottaa että kemiat aivoissa palautuu normiin?

      Joo olihan se aika typerää vetää niin kovaa kun näitä motarionnettomuuksia on tapahtunut kesän aikana tosi paljon. Pieni perkeleen kivi osuu tielle ja voi harventaa metsää ja samalla vaikka liikennemerkin sekä päänsä.

      Hei voipytty.
      Kiva että voit hyvin ja tietysti raittiina.
      Mitä instrumenttia soittaisit jos osaisit kun olen saanut sinusta jotenkin taiteellisen vaikutelman.
      En ehkä kuitenkaan ole kovin hyvä tukihenkilö kun,,, mulla on lieviä ongelmia tunne-elämässä/ luonteessa kun saatan olla joskus tosi kylmä tyyppi.
      En kirjoittaisi tätä jos olisin narssi mutta aikoinaan piti olla kova että pärjäsi.
      Nyt tuo saamarin suojamuuri on osittain poissa ja tuntee olonsa ihan alastomaksi.
      Pääasia on kuitenkin että ollaan selviä.
      Onnittelut ystävillesi.

      Olikos se muuten joku hammaslekuri ja... "googlettaa" ja joku toinen lääkäri joka keksi tuon idean?
      Anyway löysin linkin josta saa infoa Ty.
      En itse ole oikeen kypsynyt tuolle aa:lle mutta olen ehdottanut sitä tälle kaverille ja täytyy myöntää että jos lähden mukaan minua jännittää enemmän kuin häntä.

      Raittiutta kaikille.

      • Päivä kerrallaan!

        Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.

        Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.

        Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!

        http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k


      • t. voipytty

        Hei, meillä alkoholisteilla on jokaisella ongelmia tunne-elämässämme. Tukihenkilönä on ennen kaikkea tärkeää, että kuuntelet. Ja kun olet raittiina kuuntelijana, autat toista ja samalla saat vahvistusta omalle raittiudellesi. Suojamuurinaamion murtumisesta saa voimaa tunne-elämän tasapainotukseen.
        Toisaalta, saaliinhimoinen vihollinen,alkoholi, vaanii kaiken aikaa heikointa kohtaa suojamuurissamme saadakseen uhrinsa juomaan.

        Raitista tätä päivää!


      • ------------------

        Kyllä, olet todella idiootti.


      • Hurlumhei
        t. voipytty kirjoitti:

        Hei, meillä alkoholisteilla on jokaisella ongelmia tunne-elämässämme. Tukihenkilönä on ennen kaikkea tärkeää, että kuuntelet. Ja kun olet raittiina kuuntelijana, autat toista ja samalla saat vahvistusta omalle raittiudellesi. Suojamuurinaamion murtumisesta saa voimaa tunne-elämän tasapainotukseen.
        Toisaalta, saaliinhimoinen vihollinen,alkoholi, vaanii kaiken aikaa heikointa kohtaa suojamuurissamme saadakseen uhrinsa juomaan.

        Raitista tätä päivää!

        Tukihenkilöksi paras on nuori lehtipuu. Liikennemerkkipylväs ja katulamppu ovat liian liukkaita. On hankalaa, jos kustessa joutuu koko ajan puristamaan kaksin käsin liukasta metalliputkea liejuisilla käsillä.
        Mänty olisi paras, kunhan oksat eivät ala liian alhaalta.
        Puiston penkki tai lasten keinu käyvät myös, kun nojaa rintakehällä penkin selkänojaan tai keinuun. Keinusta ylös pääseminen on kyllä vaikeaa, ellei saa ketjuista kunnon otetta.

        Miten te hoidatte kusemisen "EI TÄS NY MITÄÄN"-kunnossa?


      • perseenhaju
        Hurlumhei kirjoitti:

        Tukihenkilöksi paras on nuori lehtipuu. Liikennemerkkipylväs ja katulamppu ovat liian liukkaita. On hankalaa, jos kustessa joutuu koko ajan puristamaan kaksin käsin liukasta metalliputkea liejuisilla käsillä.
        Mänty olisi paras, kunhan oksat eivät ala liian alhaalta.
        Puiston penkki tai lasten keinu käyvät myös, kun nojaa rintakehällä penkin selkänojaan tai keinuun. Keinusta ylös pääseminen on kyllä vaikeaa, ellei saa ketjuista kunnon otetta.

        Miten te hoidatte kusemisen "EI TÄS NY MITÄÄN"-kunnossa?

        persehikeä moottoripyörän penkissä, pallihikeä tankin takana


      • Hurlumhei
        perseenhaju kirjoitti:

        persehikeä moottoripyörän penkissä, pallihikeä tankin takana

        Ai hikeä näillä keleillä? Monenko promillen kunnossa muuten pysyt pystyssä prätkällä? Itse olen ajanut kilometrin "muistit pois"-kunnossa.
        Tuo kysymykseni ei ollut vitsi, vaan kyllä se on ihan todellinen ongelma, kun kusettaa heIvetisti, eikä pysy pystyssä ilman tukea.


      • Kjäh kjähhähäh

    • t. voipytty

      Raittiina, eikä anneta ketujun katketa. Päivistä kertyy viikkoja, viikoista kuukausia, jne

      • ;-D

        Mutta kyllä kylmä kalja on HYVÄÄ kuuman saunan päälle!
        Jos ei ole saunaa, niin voi keittää kiehuvan kuumaa teetä ja siihen sokerisen makeaa anisviinaa, niin johan alkaa veri kiertämään.


    • NoSeYks

      Mitäs kuuluu ex tissuttajalle nykyään, Ei ole kuullu aikoihin sinusta mitään. Oletko pysynyt edelleen raittiilla linjalla ja entä tupalointi saitko senkin lopetettua.

    • exätissuttaja

      Ihan kivaa kuuluu kiitos kysymästä. Aina välillä käyn täällä katsomassa onko jutut yhtään siistimmät mutta samaa perseilyä kuin ennenkin.
      Ettekö Raitis ja Touni saa yhtään palstaa siistimmäksi olen tosi pettynyt teihin.

      Raittiina edelleen ja sain tupakoinninkin lopetetuksi. Hieman on tullut painoa lisää ja sen vuoksi juoksen prätkällä ajamisen sijaan.
      Myin prätkän se oli vaan sellainen lapsellinen villitysvaihe mutta hauskaa oli.
      Ei minusta ollut tukihenkilöksi en kerta kaikkiaan jaksa sellaista hommaa.

      Raitistellaan edelleen ja jatkoja kaikille paitsi häiriköille.
      t: ex-tissuttaja2

      • t. voipytty

        Mukava kuulla sinusta ja raittiudestasi. Raittiina minäkin.


    • Vanhatapaus

      Olin tällä palstalla puolitoistavuotta sitten ja nyt tulin katselemaan. Minusta silloin ei ollut näin paljon törkymeilejä. Olen exätissuttajan kanssa samaa mieltä, että palstaa pitäisi siivota. Ei ketään auta, tuskin edes kirjoittajaa itseään, tuollaiset käsittämättömät kirjoitukset, joita ei edes ymmärrä. Joko kirjoittajat ovat ihan sekaisin tai sitten vain ilkeitä. Kokonaan vaan julkasematta ihan asiattomat meilit!

      Kyllä olisi minustakin mukava saada joku tukihenkilöksi. En nyt ihan yllä kaljakori/päivä-tasolle, mutta syyllisyydentunne on tuttu kaveri usein. Onnittelut Extissuttajalle, Tounille ja Voipytylle, jotka riemuitsivat jo 1 1/2 vuotta sitten raittiista päivistä. Minusta silloin oli myös Raitis.

      • t. voipytty

        Käyn aika usein katselemassa, harvoin on aisallista kirjoitettavaa. Raittius on jatkunut päivän kerrallaan ja AA-ryhmien antaman tuen turvin. Siellä mulla on useita raittiita alkoholisteja tukihenkilöinä.
        Joku lykkää vanhan viestini kopiota tänne huumorintajuaan ruokkien. Kiitos vaan, ei anneta ketjun katketa....

        t.voipytty


      • Uusi suunta
        t. voipytty kirjoitti:

        Käyn aika usein katselemassa, harvoin on aisallista kirjoitettavaa. Raittius on jatkunut päivän kerrallaan ja AA-ryhmien antaman tuen turvin. Siellä mulla on useita raittiita alkoholisteja tukihenkilöinä.
        Joku lykkää vanhan viestini kopiota tänne huumorintajuaan ruokkien. Kiitos vaan, ei anneta ketjun katketa....

        t.voipytty

        "Raittius on jatkunut päivän kerrallaan ja AA-ryhmien antaman tuen turvin"

        Oletko koskaan ajatellut vapautua AA:n kahleista ja kokeilla omien siipien kantavuutta? Pelko pois ja tee niin, vain siten voit raitistua aidosti, ja siinä samalla voit luopua ns. "päivä kerrallaan" ajattelutavasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3161
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2582
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      385
      2513
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2066
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1897
    6. 173
      1315
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1297
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      990
    Aihe