Nordea : Unohtunt asiakasnmero & matkalla ulkomailla

No Number

Olen pitkään reissussa kaukana ulkomailla ja huomasin juuri harmikseni unohtaneeni kirjata ylös asiakasnmeron ( se kiinteä nro ), kaikki muu tarvittava on kopioituna matkassa, vaihtuvat kodit. Tämän vuoksi en pääse tilileni ja tekemään suunniteltuja tiilisiirtojani.

Onko mitään keinoa saada tuo kiinteä asiakasnumeroni selvitettyä etänä? Pankissa ei ole enää tarpeeksi tuttua henkilöä joka minut puhelimesa tunnistaisi ( eräs exäni siellä oli vaan ei enää ).

6

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nörtti-nero

et näytä kaukan olevan kun koodauksenkin katsoin,
      suomalainen näppäimistö näyttää olevan.

On helppo keino, menet paikalliseen pankkiin ja teet helnklöllisyysselityksen ja sieltä soittavat, sitten sinä jatkat,
      on helppoa ja ina ei erikoispalvelut edes maksa mitään

mieluumin liikepankkiin kuten nordeakin.,

• Et paljon tiedä

"et näytä kaukan olevan kun koodauksenkin katsoin,
      suomalainen näppäimistö näyttää olevan."

Mitä vittua sinä horiset?????? Oletko tosiaan niin hölmö ja tietotekniikasta täysin pihalla, että luulet että sillä, mikä näppäimistö koneessa on, on minkäänlaista tekemistä sen kanssa missä kone fyysisesti sijaitsee??

Itse olen asunut ulkomailla 15 vuotta ja kyllä, ihan hyvin pystyn kirjoittamaan skandeilla. Se vaatii vain näppäinasetusten muuttamisen, joka vie noin minuutin. Ihan samalla tavalla pystyisin kirjoittamaan tällä koneellani vaikka bulgariaa tai kreikkaa.

Eihän siinä koneessa periaatteessa tarvitse olla kuin tällainen täysin blankko näppäimistö: http://www.daskeyboard.com/slideshow/front-view-ult-1050.png

Jos tietää missä mikäkin kirjain sijaitsee niin tuollaisen käyttämisellä ei ole mitään ongelmia.

• No Number

Nimimerkki : "Et paljon tiedä". Asiaa kirjoitat.

Itse olen asunut yli kymmenen vuotta yhteen menoon Keski-Euroopassa ( asun edelleen ) ja olen tostaiseksi eräässä toisessa maassa. Ongelmana on se, että tarvitsisin Nordean tiliä uusiin pankkisiirtoihin nykyiseen oleskelumaahani, mutta unohdin tuon kiinteän asiakasnumeron kirjata ylös ( taitaa olla 8-numeroinen ), vaikka kaiken muun kirjasinkin talteen.

Asuinmaani tililtä ei voi tehdä suoraa tilisiirtoa suomalaiseen tapaan, ei kansallista eikä kansainvälistä, vaan ensin tuo uusi tilisiirto laitetaan odotuslistalle ja sen jälkeen pankki lähettää kertakäyttöisen 30pv voimassa olevan salasanan joko kirjeitse kotiin tai tekstiviestinä kännykkään ja vasta sitten voi tuolle tilille tehdä siirtoja normaaliin tapaan, niin kauan kuin sen pitää tilisiirtolistassaan. Tämä siksi ettei systemissä ole joka keta vaihtuvaa salasanan osaa. Yhden osan voi muuttaa, mutta se pysyy kiinteänä kunnes sen jälleen muuttaa. Mutta tuota varmennus-salasanaa ei lähetetä ulkomaille tai ulkolaiseen kännykkänumeroon ja tällä hetkellä en omaa asuinmaani kännykkänumeoa. Eli lievästi sanottuna kiusallinen tilanne.

Toivon edelleen löytäväni jonkun ratkaisun asiaan.

*********************** ù *************************** ù ***********************************

Soumalaiset ä ja ö merkit saa vaikkapa klikkaamalla "isoa" kirjainta ja sen jälkeen erikoismerkkiä ¨

Näpäimistöllä saa suunnilleen haluamansa, joskin se on hieman työläämpââ.¨ ^- é - è - à - ç .

On kuitenkin aina varsin hämmästyttävää mistä ihmeestä jatkuvasti kimpoaa näitä "nörtti-nero" nimimerkin kaltaisia suunpieksäjiä. Typerys, moukka, tietämätön ja sivistymätönkin vaikuttaisi hieman fiksummalta jos ymmärtäisi edes pysyä vaiti.

• apua Anja auttaa!
        No Number kirjoitti:

Nimimerkki : "Et paljon tiedä". Asiaa kirjoitat.

Itse olen asunut yli kymmenen vuotta yhteen menoon Keski-Euroopassa ( asun edelleen ) ja olen tostaiseksi eräässä toisessa maassa. Ongelmana on se, että tarvitsisin Nordean tiliä uusiin pankkisiirtoihin nykyiseen oleskelumaahani, mutta unohdin tuon kiinteän asiakasnumeron kirjata ylös ( taitaa olla 8-numeroinen ), vaikka kaiken muun kirjasinkin talteen.

Asuinmaani tililtä ei voi tehdä suoraa tilisiirtoa suomalaiseen tapaan, ei kansallista eikä kansainvälistä, vaan ensin tuo uusi tilisiirto laitetaan odotuslistalle ja sen jälkeen pankki lähettää kertakäyttöisen 30pv voimassa olevan salasanan joko kirjeitse kotiin tai tekstiviestinä kännykkään ja vasta sitten voi tuolle tilille tehdä siirtoja normaaliin tapaan, niin kauan kuin sen pitää tilisiirtolistassaan. Tämä siksi ettei systemissä ole joka keta vaihtuvaa salasanan osaa. Yhden osan voi muuttaa, mutta se pysyy kiinteänä kunnes sen jälleen muuttaa. Mutta tuota varmennus-salasanaa ei lähetetä ulkomaille tai ulkolaiseen kännykkänumeroon ja tällä hetkellä en omaa asuinmaani kännykkänumeoa. Eli lievästi sanottuna kiusallinen tilanne.

Toivon edelleen löytäväni jonkun ratkaisun asiaan.

*********************** ù *************************** ù ***********************************

Soumalaiset ä ja ö merkit saa vaikkapa klikkaamalla "isoa" kirjainta ja sen jälkeen erikoismerkkiä ¨

Näpäimistöllä saa suunnilleen haluamansa, joskin se on hieman työläämpââ.¨ ^- é - è - à - ç .

On kuitenkin aina varsin hämmästyttävää mistä ihmeestä jatkuvasti kimpoaa näitä "nörtti-nero" nimimerkin kaltaisia suunpieksäjiä. Typerys, moukka, tietämätön ja sivistymätönkin vaikuttaisi hieman fiksummalta jos ymmärtäisi edes pysyä vaiti.

no hommaat sen "asuinmaasi" kännykän ja nron?

• PC-guru

"Soumalaiset ä ja ö merkit saa vaikkapa klikkaamalla "isoa" kirjainta ja sen jälkeen erikoismerkkiä ¨"

EI noin... VAAN:

Suomalaiset ä ja ö -merkit saa klikkaamalla ENSIN erikoismerkkiä ¨ ja sitten jokin seuraavista: a, A, o, O.

Ohje toimii kaikissa Windows ( ja MS-DOS ) -käyttöjärjestelmissä.

Ohje saattaa toimia myös joissakin linux -jakeluissa, mutta linuxeissa asia on kiinni siitä, miten jakelu on koottu, asetuksista yms.

• ratkaisu löytyy

Joku suomessa asuva ystäväsi, jolle annat valtakirjan, käy pankissa sen hakemassa puolestasi? tms sukulainen? selität tilanteen sinne pankkiin ja kerrot, että sukulainen tai ystävä tulee sen nron hakemaan, suljetussa kuoressa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      72
      1882
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1643
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      141
      1141
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      668
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      642
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      616
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      184
      531
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      478
    9. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      442
    10. Mut ku se mies on niin vanha!!

Jäisin leskeksi!🤣
      Ikävä
      44
      438
    Aihe