Hei
Kaupoissa on valmiita pataruokapusseja joihin sitten voi lisätä jotakin.
Yleisin lisäke on jauheliha. Soijarouhe korvaa jauhelihan ja on valmiiksi kuivattua paahdettu ruskea soijarouhe. 1 osa rouhetta ja 2 osaa vettä ensin liottaa, ja sitten muun mössön mukana keittää 5-10 min.
Spagetista tulee herkku kun lisää tonnikalaa, kokeilin sen kuivaamista juuri, hyvin onnistui, valkosipulihauhetta, chiliä, ja aromisuolaa. Minä jätän siihen runsaasti lientä eli on hiukan keittomainen oikea amerikanherkku.
Vahvaa parmesan juustoa päälle vielä hiukan voi laittaa.
Hernekeiton kuivaamista kokeilin. Tuli rutikuivaa sekä tonnikalasta että hernekeitosta.
Muutakin kuivata voin kokeilla kun teen, linssikeitto olisi yksi mitä pitää kokeilla.
Kaikkea voi kuivata, pitää vaan lisätä neste sitten ja liottaa tarpeeksi kauan, ja
sitten vaan kuumentaa tai kiehauttaa.
Yksi keino on laittaa heti aamulla nesteeseen päivän ateria muovipussien sisään ja saa monta tuntia kuivatut imeä vettä.
Kaikkea voi kuivata, mutta minusta on kiva koeretkikeittiössä kokeilla ensin kotona.
Kaikki mahdollinen valmiisiin annospuseihin sekoittaa ja maalarinteipiiin tms. ohjeet tarkasti joka pussiin ohjeet päälle.
Pyöräilyssä yövytään leirintäalueilla paljon, ja siellä keittiöt ja kauppoja tulee vastaan pitkin päivää, ja ravintoloita, baareja ja pizzerioita joita erämaassa voi tulla vastaan vain kangastuksina.
Siellä on minun helppo ruoka Pirkan kesäperunat ja ne keittää, ja maitoa (sipulia) päälle ja rasvaa (voinokareeksi) ja tummaa leipää.
Minulla pyöräilyssä ruoanlaittoon yhdistyy taloudellisuuskysymykset, tiedän hyvin mitä kaipoissa kullakin keskusliikkeellä hyllyssä on, kannattaa retkille sopivaa tutkia siten. Pyrin syömään halvalla, ja tietää mitä maksaa kun nälkäisenä menee kauppaan rynnäten, eli ostan harkiten, ja tuoretta ja maitoa. Maito on ihana asia juoda puoli litraa kaupan pihalla jos tulee puolen litran tölkkejä vastaan.
Joitakin voin kuivata ja ottaa mukaan kotona, mutta on niin että pyöräilykin on sitä mukavampaa mitä kevyempi on, mutta mitään ei puuttua saa eikä olla liikaa-.
yst. jari
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/pyoraily
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/pyoraily
Kokeilin hernekeiton ja tonnikalan kuivaamista;
0
3035
Luetuimmat keskustelut
- 50969
- 95953
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19805- 117756
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t113728Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔36653- 45646
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45610- 19596
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke22576- 46568
- 37545
- 33543
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.72538- 25502
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44496- 47495
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok107493Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka134488Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7467