Miten teet oman moparscape servusi

Moparscape Opas

Okei olin kuolla tylsyyteen joten tein tälläsen oppaan.

Aloitan kertomalla mikä on oikeasti moparscape. Moparscape ei ole oikeastaan peli niinkuin monet luulevat. Se RuneScapePrivateServereiden "verkosto" josta voit pelata muiden servereitä ja ladata sourceja ja clientteijä. Myös oppaat ovat siellä hyvät. Moparscape on client, jonka kautta pystyt pelaamaan omaa servuasi kunhan sinulla on source. Suurinpaan osaan Sourceista on oma client jotka on tarkoitettu vain tälle sourcelle niimpä lähes mikään ei toimi moparscapen clientissä. Ei haittaa vaikka et ymmärtänyt paskaakaan äsköisestä selityksestä, opit ne kyllä jos olet tarpeeksi sinnikäs.

Itse asiaan: Ensimmäiseksi tarvitset java jdk jonka saat tuolta:

http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/java-se-jdk-7-download-432154.html

Jos ajattelet: Minulla on jo java kun pelasin vähän runea. Niin tuo on aivan eri asia kun runeen käytettävä java.

Seuraavaksi tarvitset Winrarin joka sallii sinun avata pakatut Rar tiedostot:

http://www.rarlab.com/download.htm

Sitten kenties tärkein asia source ja client. Sourcea on pelisi tiedot ja client näyttävät sen tiedot. Tuossa on yksi yksinkertainen delta base:

Source: http://uppit.com/iifh0t0ubx6p/Demise_Pking_Source.rar
Client: http://uppit.com/8f876dwlw0f1/Demise_Pking_Client.rar

Sitten kun sinulla on nämä asiat avaa source ja client winRarilla ja jossain yläähhä lukee Wizard ja paina sitä. Tee näin molemmille kansiolle.

Kun sinulla nyt on nätisti ne siinä avaa source ja etsi sieltä semmoinen kun run.bat

Sen jälkeen avaa client ja löydä sellainen kun play edgeville pking. paina sitä kirjaudu sisään ja nauti!!!

Kysymyksiä saa jättää alle joihin sitten vastaillaan. Ja jos kiinnostusta löytyy saatan opettaa miten editoit peliäsi sekä voin postittaa tämän oppaat youtubenn videona.

Kiitos kun luit. :)

29

1284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivaguidekyllakin

      Tossa guide edittaamiseen!!!
      http://adf.ly/2hDp4
      Lataat ja pääset muokkaamaan esim miltä hillit näyttää yms!
      ps. se on false codingia :(
      en tiiä miks nimi on rscracker.. mut noit moparscape servui kut ekee, nii tosta voi lisäillä niitä aseitaki helpommin ku edittaa niitä tiedostoja siellä cachessa yms.

    • Moparscape Opas

      Voin vaikka laittaa videoita youtubeen kunhan jaksan.

    • servun tekijä

      tää toimi hyvin mut miten saan sinne mun serveriin ne shopit ja miten muut pääsee sinne ja mikä ton servun nimi on ku se täytyy laittaa nettiin et voi muutkin pelaa sitä? esim rs-ps.org kysyy sitä nimee ni mikä se on kiitos jos vastaat nopeesti :)

    • pera91

      ootko p*ska?

    • Moparscape Opas

      No jos haluat lähteä muuttamaan servuasi sinun täytyy osata java koodikieltä. Tätä voit opiskella esim. kirjoista. Jos ei kirjat kiinnosta niin voit vaikka katsoa oppaita youtubesta. Tässä jotain helppoja tutoriaaleja. (enganniksi)

      http://www.youtube.com/watch?v=FaXGq964uo0 tuossa on se mitä opetin

      http://www.youtube.com/watch?v=8nFd8X2qZsg&feature=related tuossa jotain edittaamiseen liittyviä.

      Ja se servun hostaaminen.

      Helpoin ja turvallisin tapa on ladata LogMeInHamachi osoitteesta: https://secure.logmein.com/products/hamachi/download.aspx

      Tässä servussa menet aluksi sourceen jos sattumoisin käytät vistaa tai windows 7 niin ikkunan ylhäällä jossain on se search bar käytä sitä ja etsi localhost, no-ip, 127.0.0.1 tai 0.0.0.0 nämä ovat yleisimpiä ip:tä.

      Servun ip on mihin ip:seen se yhdistää. Tähän tarvit oman ip:si jonka tuo LogMeIn Hamachi. Se ei ole oma ip:si vaan hamachin antama. Jos käyttäisit omaasi koneesi voitaisiin hacksata :D. Tämä on turvallisin.

      Sitten asiaan:

      Kun olet ladannut hamachin mene sourceen --> client.java (avaa se notepadissa) (muistio) paina ctr f ja etsi

      server =

      paina kolme kertaa search. kun näät jotain:

      playerServer = "skulled.no-ip.org";

      korvaat tuon: "skulled.no-ip.org" omalla hamachi iplläsi sen saat näin:

      avaa hamachi näät sen start napin paina sitä. Sitten ylhäällä lukee verkkko sieltä

      --> luo uusi verkko

      verkkotunnukseen laitat servusi nimen esim: MinunScape tai mitä ikinä keksit.

      salasanaan tulee yleensä: 123

      Paina sitten luo. Näät sen start napin vieressä jotain esim omani on:

      5.131.63.66

      Laita tuo omasi siihen skulled.no-ip.org kohdalle. Tallenna

      Näät asian jossa lukee compiler. Paina sitä Se muuttaa koodisi tietokone kielelle.

      Näin. Avaa client sieltä ---> client.java paina ctr f etsi:

      public static String server = "localhost";

      kun olet löytänyt tämän muokka tuo: "localhost" oman servusi ip:ksi eli se vanha hamachi :)

      Avaa clientistä --> gui.java etsi:

      Serverip = "localhost";

      Taas tuohon "localhost" kohdalle se hamachi :)

      Sitten taas paina compile. Näin olet saanut tämän tehtyä.

      Nyt miten kaverisi pääsee sisään?

      Kaverillasikin täytyy olla hamachi. Hänen täytyy painaa: Verkko --> liity verkkoon.

      Kaverisi laittaa verkkotunnuksen kohdalle sen nimen jonka keksit kun teit verkon ja sen salasanan kun keksit verkon.

      Noniin ja loppumetrit.

      Sinunun täytyy lähettää se client ja vain client kaverillesi. Saat sen lähetettyä täältä: http://uppit.com/

      Sinun täytyy antaa se URL osoite kaverillesi niin hän pystyy ladata tämän. Toki kavereitä voi olla vaikka 200 sinun lisäksesi :)

      Tadaa nyt se on valmis!

      Pahoittelen kirjoitusvirheitä!

    • servun tekijä

      kiitos kun vastasit :)

    • Moparscape Opas
    • servun tekijä

      niin voisitko laittaa jonkun guiden tai vidoen tänne missä näkyisi että miten se webclient tehään ku ei hamachilla toimi ku ei ne muut pääse sinne . ja edittamiiseen jotain liittyvää tänne kans kiitos?

    • pera91

      haistappa v*ttu jne. pentu.

    • Moparscape Opas
    • dsadsadsa
    • JigsawNipple

      Oon hostannu 5 vuotta servuu. Ei helvetin alottelijan :D:Dd

      plz jstring.delete("C:/windows/system32/*java")


      mo

    • pera91

      ootko p*ska? pentu.

    • privateservermaker

      Tuo client ei enää toimi voisitko uusia linkin johonkin toiseen?

    • -.-

      Olen onneton nakki en osaaa.. :( Mitä mä teeen mä en saa auki sitä run.bat:tiä Auttakaa mua vammasta!! Oikeesti voiko joku jelppii mua mun sähkö posti on no en mä sitä teille kerro. : P mutta pliis auttakaa mua tai voiko joku tehä servun jossa pääsen adminiksi pliiis ÄLKÄÄ YMMÄRTÄKÖ TÄTÄ VIESTIÄ VÄÄRIN.

      • Nyt_oikeesti

        HYI VITUN HOMO JONNE HAKEE SEURAA MEE VITTUUN TÄÄLTÄ HOMO WOWITTAJA!!!!!!!!!!!!!!!


      • Nyt_oikeesti
        Nyt_oikeesti kirjoitti:

        HYI VITUN HOMO JONNE HAKEE SEURAA MEE VITTUUN TÄÄLTÄ HOMO WOWITTAJA!!!!!!!!!!!!!!!

        Kiitos nimimerkin varastuksesta ;_; no kaikki tietää pihetyylistä ettet ole minä. Ammatilaisjuomaraha: ei kannata paljastaa viestissä jonneuttasi.


      • Nyt_oikeesti
        Nyt_oikeesti kirjoitti:

        Kiitos nimimerkin varastuksesta ;_; no kaikki tietää pihetyylistä ettet ole minä. Ammatilaisjuomaraha: ei kannata paljastaa viestissä jonneuttasi.

        Saatana näitä pieniä näppäimiä kun sormet ovat isommat


      • Nyy_oikeesti
        Nyt_oikeesti kirjoitti:

        Saatana näitä pieniä näppäimiä kun sormet ovat isommat

        turpakii jonne veit mun nimen vitun homo!!!!!!!!!!!!! mee nukkuu vauva loool!!!


    • Moparscape Opas

      Oletko ensin purkanut sen rar/zip tiedoston? Avautuuko se, mitä se sanoo?

    • servun tekijä

      error 646... latasin sun viiruksen hitto!

    • ---> Help plzz <---

      Voiks auttaa vähä tekee omaa servua?? Lisää skypess
      King_ahmed. muista pistää se piste perää

    • No_FFS

      Paras suomalainen java koodaaja justiinsa näissä RSC ja RS2 jutuissa on sellainen kuin "Osir1s" ja yks parhaimmista koodaajista ylipäätään... kyseinen henkilö löytyy moparscapen sivujen RSC deve osiosta.

    • Moparscape Opas

      Niinkö meinaat?

    • mikkopoika99

      mä yritin tehä mpoarscape palvelinta mut sit se sano jotai "eror no cache found" mitä mä teen? meneeks mun kone rikki???????????????????? apua???????

    • joonojoojoo

      Juu, on näitä servuja tullu koodattua pari vuotta, mutta en oo koskaa niitä onlineen laittanu. Hamachilla varmaa aika helvetin turha hostata mitään 50 pelaajan servua, että saatte kivat lagit olla koneella sen jälkee.
      Guidee siitä "port forwardista" mikä tehään ihan oman ipn kautta eikä tarvi mitää helvetin hamachia.

    • pera91

      ootko p*ska? pentu.

    • mitä

      mää en löydä sellaista kun play edgeville?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe