Haluan naiseni takaisin

Päättäväinen

Erosimme muutama kuukausi sitten. Ero oli aika riitaisa, kun aluksi en osannut jättää häntä rauhaan ja en jättänyt hänelle miettimis tilaa.. Nytten emme ole olleet yhteyksissä vähään aikaan, mutta kaupaus takaisin on kova.

Hänellä on ollut miehiä jo ennestääkin mutta meillä oli jotain erityistä ja oli hänen pisin suhteensa. Hän kehui minua kuinka erillainen olen kuin muut. Meillä piti olla yhteinen tulevaisuus, mutta oma kypsymättömyyteni pilasi kaiken. Hän ei antanut minulle mahdollisuutta koska uskoi siihen ettei mikään tule muuttumaan kun hän vertasi edellisiin miehiinsä.

Mutta nyt olen oppinut virheistäni ja kypsynyt edellisestä, että osaisin olla hänelle se oikea. Miten saisin häneen taas yhteyden. Miten saisin hänet kuuntelemaan ja ymmärtämään että rakastan häntä eniten tässä maailmassa ja haluan olla hänen kanssaan. En halua ketään muuta, kuin hänet. Elän sitten vaikka mielummin yksin jossen hänen kanssaan.

Kaiken lisäksi minun piti pyytää häntä kihloihin, mutta ehtisimme erota yhden riidan takia.

16

1155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rasittava ex

Kukaan ei muutamassa kuukaudessa muutu ja kypsy paljon tai sitten olet todella poikkeuksellinen ihminen. Ainahan asioista voi yrittää puhua jos haluaa niihin muutosta mutta väkisin ei voi ketään suhteessa pitää, senhän varmaan tiesitkin.

• 10+16

Mitä tarkoittaa "pyytää kihloihin"? Kihlaus on sopimus avioliitosta. Jos pyydät häntä vaimoksesi ja hän vastaa myöntävästi niin silloin olette kihloissa.

• sama vanha laulu

aina ne eksät on muka niin hyviä, mut ei koskaan silloin kun niiden kanssa ollaan. Ei miehellä olekaan koskaan parempaa naista kuin se, josta on ensin pitänyt päästä eroon. Ne paranee vaan eksänä vanhetessaan. Ja se mikä niistä tekee aivan erityisen täydellisiä on se, et ne on eksiä. Niin kauan pitäis naisen sietää mieheltä mitä hyvänsä, mutta heti kun nainen on eksä, niin johan muka on niinihananiinihana. Siihen eksäytymiseen mennessä tuskin edes ilmaa tai jos sitäkin niin luultavasti jotain haisevaa saasteilmaa.

• .,.,,,

Moikka,

olen pahoillani että sulle kävi noin, ja tosi kurjaa, että nyt ikävöit häntä ja sydämeen sattuu.

Täytyy silti sanoa se, että yleensä eroaminen kertoo jotain. Jos pari eroaa, se kertoo jostain negatiivisesta. Usein kannattaa kyllä miettiä tosi pitkään, että kannattaako yhden eron jälkeen yrittää vielä uudestaan.

Voit toki olla häneen yhteydessä asiallisesti ja kypsästi (soittaa esim) ja pyytää häntä tapaamaan sinut. Jos hän tahtoo tavata sinut, voit kertoa hänelle tunteistasi ja siitä että tahdot jatkaa.

Jos hän taas ei tahdo tavata sinua, on peli menetetty. Hän on sitten jo päässyt sinusta ns. yli ja hän tahtoo jatkaa elämäänsä - ilman sinua.

Tiedän että nyt sattuu, mutta voin kertoa, että kyllä sinä vielä onnen löydät.

• ronjaRi

Ei millään pahalla... suhteenne ei millään voi toimia, koska rakkautenne on yksipuolista. Tyttösi on halunnut sinun jättävän hänet rauhaan. Tee niin. Vaikka tuntuisi kuinka pahalta, niin hän ei ole maailman ainoa nainen - sinulle sopivampi löytyy jostain, ellet jämähdä menneisyyteen.

• ....

Edellinen puhuu asiaa.

Koska et kai tahdo oikeasti olla yhdessä tytön kanssa, joka ei rakasta sinua tai olisi kanssasi vain säälistä? Tai "paremman puutteessa"?

Kai nyt tahdot itsellesi tytön joka EI MALTA OLLA SINUSTA EROSSA, koska tykkää sinusta niin paljon? Ja sellaisen kyllä varmasti löydätkin, kunhan annat itsellesi LUVAN etsiä uuden tytön.

Aina kaksi ihmistä eivät vain ole tarkoitettu toisilleen, vaikka kuinka toivoisi. Usko mua. Vaikka kuinka nyt kaipaa ja vituttaa olla erossa, niin se on parempi niin - kuten tuolla sanottiin, eroaminen on aina merkki jostain negatiivisesti kahden ihmisen välillä. Ei eroon turhaan päädytä..

Aina ei vain kemiat kahdella ihmisellä kohtaa. That's a fact. Itse sen tiedän, kun vasta viides parisuhteeni (eli tämänhetkinen) voisi ehkä olla se lopullisin. Kyllä vaan piti minunkin neljä miestä ensin todeta käyttökelvottomaksi, ennen kuin löysin tämän upean onnen! Jokaista luulin rakastavani - nyt tajuan tässä suhteessa, että edelliset suhteeni eivät olleet rakkautta ja kunnioitusta nähneetkään!

Leuka ylös, kello näkyviin ja kohti uusia seikkailuja. Ole mies! Löydät vielä upean prinsessasi, sellaisen, joka tahtoo olla vain sinun kanssasi.

• huh.

"Aina kaksi ihmistä eivät vain ole tarkoitettu toisilleen"

Kyllä sinä ihan pashaa puhut. Ei ole ketään joka määräisi kuka on sopiva kenellekin. Nyt vaan ei muuten nainen ehkä tykkää. Ihmiset kuitenkin aina kehittyy eteenpäin.
        Suhde voi olla nyt mahdoton jos toinen ei välitä.

• 17+20

" Hän ei antanut minulle mahdollisuutta koska uskoi siihen ettei mikään tule muuttumaan kun hän vertasi edellisiin miehiinsä."

Voihan se sun exäsi olla sellainen, että ei pitempiaikaiseen suhteeseen edes pysty!
      Toi vertailu muihin on väärin, mutta sellainen varmaan tulee kun suhteita on ollut monia ja kaikki päättyneet ehkä siihen ekaan suurempaan riitaan.
      Eli alkuhuuma on poissa, se mitä vain haetaan ja halutaan?

• 17+11

Mistähän syystä erositte ja oliko se vaan yksi riita?
      Kirjoituksestasi nyt ei kovasti selviä, muuta kun että hänellä ollut miehiä aikaisemmin (onko sinulla ollut naisia?)
      Toi että kirjoitit "Elän sitten vaikka mielummin yksin jossen hänen kanssaan."
      kertoo luonteestasi jotain, entäpä hän, tiedätkö onko hänellä jo joku uusi?
      Jos on niin saatatte olla siinä suhteessa aika erilaisia!
      Tietenkään toi eroavaisuus ei estä suhdetta jos rakkautta on tarpeeksi ja molemmat kykenee sitoutumaan, eikä etsi suhteelta mitään vaihtelua tms.
      Joillekin ihmisille jolla on ollut useita päättyneitä suhteita saattaa kehittyä
      omia tapoja ja käsityksiä joita sitten yleistetään, lisäksi itsesuojeluvaisto joka ahdistavassa tilanteessa ratkaistaan niin, että helpointa on erota.

• 13+1

Uskokaa nyt vaan kaikkea. Minua jättäessään miesystäväni myös meuhkasi että elää mieluummin yksin kuin ilman minua, mutta kun hänen nyt on vaan lähdettävä kun hän on minulle niiiiiin kamala. Vielä kuukausi eron jälkeen sama virsi, minua hän vain rakastaa, koskaan ei halua ketään muuta, ei hae ketään uutta eikä huoli vaikka saisi, on yksin kun ei minun kanssani voi olla jne. jne. Seuraavana päivänä löysin hänen deittiprofiilinsa joka oli tehty heti eromme jälkeen ja jossa hän hakee sitä oikeaa.

Että kyllä kannattaa ottaa vakavissaan tämmöisten aloittajien jokainen sana.

• 17+11

Kuule "13 1" kaikkea ei tarvi uskoa ja tuohan meni sitten ihan oikein, sun entinen miesystäväsi on valehtelija onneksi pääsit eroon!
        Toisenlaisiakin miehiä on, toivottavasti et yleistä tuota ja ajattele että kaikki ovat samanlaisia.

• en vielä voimissain

Minun harkinta-ajalla elelevä mies etsii aktiivisesti onneaan netistä. Löysin hienon profiilin, johon on helppo ihastua. Viimeinenkin arvostus hävisi miestä kohtaan. Mies muistuttaa minulle vähän väliä, kuinka hän kaipaa minua , ei halua erota minusta, rakastaa minua, joka olen hänen elämänsä nainen. Hän odottaa minua takaisin, mutta en mene. En luota enää mieheen enkä koe enää rakkautta. Ero oli oikea ratkaisu henkisen väkivallan vuoksi. Nyt voin lasteni kanssa paljon paremmin, kun ei tarvitse pelätä miehen äkkipikaista luonnetta. En voi ymmärtää hänen tapaansa toimia. Surullista jos joku nainen rakastuu hurmaavaan ja komeaan mieheen, jonka sydän on vielä hajalla. Itselläni ei ole mitään tarvetta, eikä voimia aloittaa alusta kenenkään kanssa. Minulla on suruaika, eikä ole oikein toista kohtaan roikkua menneessä.

• mies 53

Hyvä esimerkki siitä miten ihmiset jotka ovat kuitenkin olleet yhdessä ja rakastaneet kokevat eron niin erilailla.
        Toinen hakee lohtua uudesta suhteesta ja toinen ei edes voisi ajatella
        uutta suhdetta.

Itsekin olen ollut yksin pitkään, exällä uusi suhde..
        Haluaisin hänet takaisin ja välimme hetkeksi lämpenivätkin, mutta luulen
        että tuo kun hän otti niin nopeasti uuden vaikuttaa, hän pelkää siitä
        kuulevansa jatkossa jos niin kävisi että jatkaisimme yhdessä.

• verynais
        mies 53 kirjoitti:

Hyvä esimerkki siitä miten ihmiset jotka ovat kuitenkin olleet yhdessä ja rakastaneet kokevat eron niin erilailla.
        Toinen hakee lohtua uudesta suhteesta ja toinen ei edes voisi ajatella
        uutta suhdetta.

Itsekin olen ollut yksin pitkään, exällä uusi suhde..
        Haluaisin hänet takaisin ja välimme hetkeksi lämpenivätkin, mutta luulen
        että tuo kun hän otti niin nopeasti uuden vaikuttaa, hän pelkää siitä
        kuulevansa jatkossa jos niin kävisi että jatkaisimme yhdessä.

Sun exälle on varmasikin muodostunut eräänlaiset "mallit" joiden mukaan hän toimii, sellaset maneerit.
        Itsesuojeluahan toi on mutta huonopuoli niissä tahtoo suhteet jäämään kovin pintapuolisiksi.
        Sä taas olet tunteellinen ja kiintyvä, tollaset eroavaisuudet tulee usein ilmi juuri
        näissä tilanteissa. Samaa oon miettinyt minäkin.

• 6+2
        verynais kirjoitti:

Sun exälle on varmasikin muodostunut eräänlaiset "mallit" joiden mukaan hän toimii, sellaset maneerit.
        Itsesuojeluahan toi on mutta huonopuoli niissä tahtoo suhteet jäämään kovin pintapuolisiksi.
        Sä taas olet tunteellinen ja kiintyvä, tollaset eroavaisuudet tulee usein ilmi juuri
        näissä tilanteissa. Samaa oon miettinyt minäkin.

Itse olen vanhemmiten muuttunut tässä asiassa. Nuorena parin-kolmen vuoden suhteesta tuntui selviävän nopeasti eteenpäin, nyt saattaa mennä pari-kolme vuotta niin ettei voi ajatellakkaan uutta suhdetta. Päätin jo olla loppuikäni yksin, ja sitten taas haksahdin, suhde ei kestänyt vuottakaan molempien rikkinäisyyden takia. Mies haki neitssä samantien uutta, minä en voi edes ajatella kun tuntuu että kolmessa kuukaudessa en ole päässyt edes suremisen alkuun. Tuntuu että joka asia mikä meni pieleen molemmilla pitää pohtia, kääntää ja vääntää, surra ja itkeä ja etsiä vastauksia - ja yksin tietenkin. Mies pääsee helpolla koska on päättänyt että hän ei tarvi muutakuin sopivamman naisen. Itse tiedän jo kokemuksesta että se on silkkaa itsepetosta jolla piilotetaan kaikki epäonnistumisen tunteet.

• TÄRKEÄÄ

tämä niin sanottu olento "nainen" on miehen suurin obgelma. tämän sekavan olion voit tunnistaa nalkuttavasta äänestä ja valittavasta ääntelystä. Älä missään nimessä koske naiseen tai saat tyttö-bakteereja ja muut pojat alkavat syrjiä sinua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      41
      3017
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      35
      2248
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      53
      2162
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      80
      2019
    5. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      55
      1742
    6. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      16
      1502
    7. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      57
      1479
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      44
      1295
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      122
      1198
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      944
    Aihe