Omituinen tarjous

rehellistä kauppaa

minulla on netissä vene myynnissä ja sain tänään kyselyn siitä, että onko vielä myynnissä. Viesti tuli gmail-sähköpostista. Viesti tuli englanniksi (huonoa englantia) Vastasin, että kyllä on.
Sitten sain tarjouksen, joka ylittää hintapyyntöni!
Kysyi yleisesti veneen kuntoa ja väitti olevan kiire saada vene, ehdotteli PayPal-maksutapaa. Tämä viesti tuli yahoo-e-mailista.
Vastasin jotain ja kerroin muutamia ehtoja ja tapoja suomalaisesta venekaupasta.
Olikohan tarkoitus vain kalastella mahdollista PayPal-tiliä?

18

980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jesses sentään!

Mitäpä muutakaan voi päätellä kun tarjotaan enemmän kuin pyydetään!

• Rahat pois tyhmiltä

Ihan rehellinen huijaus siinä on menossa. Keinot vaihtelevat, mutta lopputulos on, että vene katoaa juoksupoikana toimivan noutajan matkaan eikä rahoja näy. Tai vaihtoehtoisesti kaupat jää tekemättä, mutta huomaat itse maksaneesi muutaman tonnin jotain "siirtokuluja."

• Fyrkat pois _ 2

Joo juuri näin, tai vaihtoehtoisesti 1) vene lähtee, 2) saat hetkeksi jopa rahat tilille mutta kuvio hoidettu jonkin rahansiirto? - yhtiön kautta joka toteaa ettei suorituksella ollutkaan katetta ja 3) perii rahat takaisin. ELi rahoitusyhtiö jää järjestelyssä lopuksi omilleen, huijari, saa veneen ja veneen omistaja on entinen veneenomistaja.

• NM BMNHNGVHNGFNHGF

Saahan siinä ainakin jännitystä!

• AnttiSoo

Miten ne sen veneen saa, kun avaimet on mulla?

• Saap.

Eipä ne kuule taida avaimia tarvita!

• Voi olla tai sitten huijata vene. Onhan näitä rahansiirto peruttu katteen puutteen vuoksi tai esim. englantilaisen shekin lunastaa vain tietty pankki Englannissa edellyttäen että on katetta jne. Rahat kannatta kattoa valoa vasten, jos epäilee ostajaa tai käydä tarkistuttamassa vaikka lähimmällä Ärrällä.

• ei hinnalla väliä

Kun on millä mällätä. Kun "ostajat" lähettää vaikka miljoona vastausta myynti-ilmoituksiin, niin kymmeneltä onnistuu huijaamaan jotakin. Esim. tyyliin väärennetyllä Paypal sähköpostiviestillä "rahat ovat tililläsi" ja toisella viestillä "koska ostajana haluan varmistua myyjän luotettavuudesta ja käytännön syistä, lähetä kuljetusliikkeen tilille xxx euroa, niin hakevat myymäsi tavaran pois. Siis joku uskoo eikä chekkaa Paypalista. Näitä tapoja löytyy kun googlettaa vaikka "paypal huijaukset"

• ostoinssi

Mikään, mikä on liian hyvää ollakseen totta ei ole totta.

Jos se ostajakaveri olisi tosissaan, niin eiköhän se käyttäisi ne "ylimääräiset" rahansa siihen että hyppäisi Ryan Airin koneeseen ja tulisi katsomaan sitä paattia?

• Mr. W. Zundu

Siinua yrittää huijaus. Siinä olla sinisilmä jos siinä myydä vene huijari. Minä auttaa siinua. Siinä laittaa siinun pankkinumero minun nigeria epostiin. Minä hoitaa koko asia ja siirtää raha siinun pankkinumero. Kaikki tyytyväinen kun asia ok. Minulla myös sairas isoäiti tarvita uusi maksa ja keuhko. Siinä voida auttaa minun isoäiti palautus vene asia. OK?

• Ei onnistu ei.

jep jep, minulta ostetaan moottoripyörää, tällä tavalla : Hi,

I was browsing through sites (http://www.nettimoto.com) as i am currently looking
      for an (Vehicle) and your ad caught my eye. I am very
      interested in purchasing this from you. At present I am currently out
      of town due to the work I do, I am based in Calais and work as an
      engineer on ships. Now what I propose to you is this; Due to the fact
      that I am so far away right now I will gladly transfer you the amount
      via PayPal plus any excess transfer charges, what I would then also do
      is arrange for a private courier company to pick up the (
      Vehicle) from your address once you have received the payment
      into your PayPal . The reason I choose PayPal and is that it is a
      reliable and secure way of making a payment online so works out better
      for both parties.If possible, could you send me some recent pictures?

So in order to enable me to proceed with the payment could you please
      provide me with your PayPal details and the Amount for the payment as
      soon as possible below:

Name
      Your PayPal e-Mail Address :
      Amount
      Phone Number

• sovi näyttö

ja kerro sitten täällä niin katsotaan miten pitkälle apuri sukeltaa ilman laitteita

• Mr Brown

Gmaililla kyseli muuan mr Brown minunkin venettäni. Vastasin kohteliaasti, että vene on Suomessa nähtävissä laiturissaan ja mr Brown on tervetullut sitä katsomaan ja koeajamaan. Kerroin lisäksi, että kauppaa tehdään kasvokkain, koska netissä liikkuu niin hirvittävästi kaikenlaisia huijareita. Kohta kolme viikkoa on ollut aika hiljaista hänen suunnaltaan...

• vene2000

VARO, nää on just niitä ylätasangon miehiä, vähä kun meillä nuo hevosmiehet.

• PuSe

Ei se vie venettäsi mihinkään. Kun sovit kaupat sen ostajan kanssa, se "maksaa" veneesi ja laittaa siitä sulle "tositteen."

Hups, siinähän on käynyt niin että on "vahingossa" maksanut 500 puntaa liikaa ja tietysti kanosti pyytää sinua lähettämään tuon 500 puntaa hänelle kun hän on nyt rahapulassa maksanut vähän liikaa.....

Eli eivät viitsi hakea kenenkään paattia tai muutenkaan ryhtyä mihinkään sellaiseen missä riskille miehelle tulee hiki.

Jos nyt kuitenkin jättää sen "ylimääräisen" 500 puntaa lähettämättä sen "tositteen" perusteella niin nukkuu yönsä paremmin eikä vituta niin paljon kuin jos maksaa....... :) :)

• aksu

Hei varmaan samainen ostaja kyseli minulta kuorma-auton moottoria sovimme kaupan sillä ehdolla että maksaa minulle moottorin hinnan pay pal tilille ja sen jälkeen itse järjestää kuljetuksen moottorille. Mutta kuinka ollakkaan laittoi seuraavanlaisen viestin sähköpostiin kun kaikki muu oli jo sovittu: Hello,

I have sent you the payment through paypal just now.Paypal will have contacted you as well with the payment notification. If you could please send me the address from where I need to arrange the pick up that would be greatly appreciated.I will be using a company called World Wide Courier.I have dealt with them many times and have had a positive experience each and every time. I have made an extra payment of 2,000EURO. This is to be transferred to World Wide Courier via Western Union. Once you have sent the money you will need to scan a copy of the receipt which you get from Western Union and forward it through to PayPal. The receipt should show clearly the senders name, the amount sent and the MTCN (Money Transfer Control Number). When PayPal confirms they have received the correct information then the outstanding amount that is owed to you will be transferred into your account. Just to clear up any confusion, the balance I have sent you has already left my account. Paypal has put the transaction on hold until the courier company get paid.The shipping agent will call you soon after to arrange the pick-up date and time which would be convenient for you.

Below you will find the details you need to send the excess amount to the shipping agent:

Tämän viestin jälkeen ilmoitin että en ole luvannut maksaa mitään kuljetus kustannuksia johon hän vastasi lyhennettynä että on itse niin kaukana kaikista "konttoreista" ettei saa maksettua kuljetusta jonka olisi myös voinut maksaa pay palin kautta. Internet aika kautena aika hauskaa että voi muka maksaa minulle mutta ei kuljetus firmalle (toki enhän ole itsekkään rahoja saanut.

Sähköpostit tulivat osoitteesta [email protected]

• Venesmyyjä

Multa halus yx ostaa veneen samalla kaavalla. Pyydä henkilötiedot / passin numero tai kopio passista. Ei vastaillu enää.

• 36 kieropussi

Tossa on pahinta se, että maksu jopa voi näkyä omalla suomen pankkitililläsi, ENNEN KUIN huijari peruukin maksun. ELI ÄLÄ LUOTA VAIKKA MAKSU NÄKYISI TILILLÄSI VÄHÄN AIKAA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      88
      993
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      722
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      604
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      536
    5. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      459
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      48
      448
    7. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      437
    8. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      41
      429
    9. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      418
    10. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      411
    Aihe