Saisinko Äitinä vastauksenne teiltä, jotka olette huumeiden käyttäjiä seuraaviin kysymyksiin, kiitos.
- Miksi aloit käyttää huumeita
- Oletko koskaan ajatellut, että sen lisäksi että tuhoat oman elämäsi, aiheutat varsinaisen helvetin vanhemmillesi, sisaruksillesi, läheisillesi.
Siis kaikille, jotka sinua rakastavat ja joille olet tärkeä.
- Kestätkö ja ymmärrätkö sen, että läheisesi laittavat välit sinuun kokonaan poikki - koska eivät enää jaksa. Omin sanoin - hylkäävät sinut.
- Ymmärrätkö ja hyväksytkö, että sinut tehdään perinnöttömäksi.
- Onko huumeiden, rikosten ja vankilajaksojen täyttämä elämä Elämän arvoista elämää.
- Mikä saa sinut luopumaan huumeiden käytöstä ja miten läheisesi sinua siinä voivat auttaa.
Kysymys Narkkareille
44
2844
Vastaukset
- Näin se vaan on..
1. Halusin uusia kokemuksia ja huomasin että ne huumeet (miedot) ei ole niin äärimmäisen pahoja kuin mitä minulle on aina intetty, niistä tuli kiva olo.
2. Jokainen on oman onnensa seppä ja niin ikävää kuin se onkin, niin niin se vaan on. Minun setäni käytti kovia huumeita ja lopulta tappoi itsensä. Näin kuinka ihmiset ympärillä kärsivät, kärsin itsekin. Sitten tulin asian kanssa sinuiksi muutaman vuoden päästä. Jokainen meistä kuolee kuitenkin jossain vaiheessa, se on omaa valintaa mitä siinä syntymän ja kuoleman välillä tekee..
3. Näin on suurilta osin käynyt jo, ei huumeiden takia, vaan koska minun perheessäni on draamakuningattaria, joiden tahdon mukaan en jaksanut enää loikkia.. He katkoivat välinsä minuun ja sen olen hyväksynyt. Äiti ja sisko katkoi välit, isä ja veli välittää ja rakastaa, vaikkei kaikkea minusta tiedäkään (ei tiedä huumeista)
4. Perintö.. Ah, mikä ihana kiristyssilmukka! Minä en odota perintöä koska mielestäni ne rahat ja omaisuudet ovat vanhempieni, ei minun. Teen itse oman varallisuuteni. Vanhempani ovat rikkaita, varmasti he jotain jättää mutta minusta se on reilua että jos vanhemmat on omaisuuden saanut kasaan, niin heidän pitäisi myös siitä itse nauttia ja esim vanhana ei tarvi mennä kunnalliseen hoitokotiin vaan voi mennä jonnekin kunnolliseen paikkaan..
5. Vankilaanhan Suomessa harvemmin joutuu. Ehdollista ja sakkoa tuppaavat jakamaan. Itse en tunne yhtäkään huumeidenkäyttäjää (edesmenneen setäni lisäksi) joka olisi huumeista joutunut vankilaan. Setäni joutui vankilaan lukuisten huumausainerikosten takia, väkivaltaisuuden takia, kännissä ja kamoissaan autoilun takia.. Jne.. Rikoksia minä en tee muuta kun käytän satunnaisesti (kerran parissa kuukaudessa) huumeita, muita rikoksia en ole koskaan tehnyt. Miksi en käyttäisi hyviä fiiliksiä antavia nappeja, kun vaihtoehtoisesti joisin viinaa.. Samaa ne on. Pää menee sekaisin, toisesta vaan tulee parempi olo ja toinen on valtiovalta luokitellut sallituksi päihteeksi.
6. Tuskinpa mikään. Eikä läheisten kannata märehtiä asiaa, koska setäni kohdalla kaikki oli täysin turhaa, vaikka kaikki läheiset yrittivät vaikka mitä (pakkohoitoa, katkasua, rahahanojen kiinnilaittoa, työpaikkaa, asuntoa, välien katkomista, kaikkea.) Jokainen elää miten haluaa, sitten jos joku pyytää apua ni sitten voi yhdessä miettiä miten voisi auttaa mutta yksisuuntainen painostus vaan pahentaa asioita.- Teinit sekoilee
Ei kenenkään pää mene sekaisin mistään, ellei sitten kärsi erittäin heikosta ja helposti suggestoituvasta psyykestä.
Ihminen on just niin sekaisin kuin antaa itsensä olla, kyse on yksilön taidosta kontrolloida itseään ja ajatuksiaan.
Ajatellaampa vaikka väkivallan tekoja, joiden syyksi usein mainitaan huumeet. Ei huumeissa ole mitään mikä tekisi ihmisen väkivaltaiseksi, taipumus väkivaltaisuuteen piilee ja on ihmisen luonteessa, ihan niinkuin muutkin persoonallisuuden häiriöt ovat psyykkeessä.
Sellaiset ihmiset jotka juovat "rähinäviinaa" tai ovat "kamoista sekasin" ja perusteleevat tekojaan syyttämällä päihteitä ovat vastuuttomia ja pelkkiä teeskentelijöitä joilta puuttuu todellinen pokka olla sevinpäin just niin vittumaisia kuin haluaisivat olla.
Klassisena esimerkkinä vois ajatella vaikka kännipäissään akkaansa hakkaavan luuserin joka selvittyään pyytelee anteeks ja lupaa muuttua, kunnes seuraavan kerran kännissä hakkaa akkansa vielä pahemmin jne...
Toinen esimerkki on kaikki linnassa uskoontulleet väkivaltarikoksista tuomitut nistit.
Toivottavast edes joku tajus pointin, tai eipä sillä niin väliä. - dt5uty
Teinit sekoilee kirjoitti:
Ei kenenkään pää mene sekaisin mistään, ellei sitten kärsi erittäin heikosta ja helposti suggestoituvasta psyykestä.
Ihminen on just niin sekaisin kuin antaa itsensä olla, kyse on yksilön taidosta kontrolloida itseään ja ajatuksiaan.
Ajatellaampa vaikka väkivallan tekoja, joiden syyksi usein mainitaan huumeet. Ei huumeissa ole mitään mikä tekisi ihmisen väkivaltaiseksi, taipumus väkivaltaisuuteen piilee ja on ihmisen luonteessa, ihan niinkuin muutkin persoonallisuuden häiriöt ovat psyykkeessä.
Sellaiset ihmiset jotka juovat "rähinäviinaa" tai ovat "kamoista sekasin" ja perusteleevat tekojaan syyttämällä päihteitä ovat vastuuttomia ja pelkkiä teeskentelijöitä joilta puuttuu todellinen pokka olla sevinpäin just niin vittumaisia kuin haluaisivat olla.
Klassisena esimerkkinä vois ajatella vaikka kännipäissään akkaansa hakkaavan luuserin joka selvittyään pyytelee anteeks ja lupaa muuttua, kunnes seuraavan kerran kännissä hakkaa akkansa vielä pahemmin jne...
Toinen esimerkki on kaikki linnassa uskoontulleet väkivaltarikoksista tuomitut nistit.
Toivottavast edes joku tajus pointin, tai eipä sillä niin väliä.Tajusin pointtisi jo liiankin hyvin, mutta se syy miksi ihmiset syyttävät viinaa ja muita päihteitä heidän käytökseen vaikuttamiseen sisältää myös hyvän pointin.
Alkoholin vaikutuksen alaisena ihmisen on hankalampi salailla omia sisäisiä ajatuksiaan ja hallita itsehillintäänsä. Joskus se on myös hyväksi mielelle. Yleensä kun joku tekee jotain sanoinkuvailemattoman hengenvaarallista ja tyhmää kännissä tarkoittaa sitä, että hänen sulkeutunut mielennä ei ole päässyt purkamaan paineitasa vähään aikaan ja alkoholi toimii siinä oivana apukeinona.
Kyllä alkoholista pää menee sekaisin kun sitä tarpeeksi tankkaa. Alkoholilla on vaikutus löysentää pipoa ja vaikuttaa omaan moraaliin ja ajatuksiin. Omasta mielestäni silloin tällöin umpikännissä sekoilu on täysin tervettä kunhan muistaa oman moraalinsa. - Touche36
nrot 3 ja 6 - hyvä että joku löysi oikeat sanat. koko teksti oivaltava - kiitos.
- Eihajuakaan
A) Sain kimmokkeen huumeiden käytölle täältä suomi24.fi -saitilta. Huumeiden käyttö on jees.
B) En keskity elämässäni epäolennaisuuksiin. Minä olen minä ja kannabis on tärkein läheisistäni, sen olen huomannut.
C) Ei oikein kiinnosta.
D) Viittaan edelliseen vastaukseeni, kyllä aina riittää rahaa tavalla tai toisella kannabikseen, sossu hoitaa.
E) Olen huomannut läheisistäni, että on. Itsekin olen jo vähän kyrpiintynyt tähän kannabikseen, että varmaan otan muuta myös.
F) En lopeta kannabiksenkäyttöäni koskaan, koska kannabiksen käyttämisen lopettaminen on niin helppoa. Jos kannabiksen käytön lopettaminen olisi vaikeaa, niin lopettaisin käytön heti.- eihajuakaan
Varokaa halpoja kopioita. Trolli koittaa ratsastaa toisen nimimerkillä.
Osoittaa sen, että ainakin minun kirjoitukset ovat sen verran suuri uhka tämän pikkusielun maailmankuvalle, että mustamaalauskeinot on otettava käyttöön.
Voi kuinka pieni ihmisen elämä voi olla. - 21
eihajuakaan kirjoitti:
Varokaa halpoja kopioita. Trolli koittaa ratsastaa toisen nimimerkillä.
Osoittaa sen, että ainakin minun kirjoitukset ovat sen verran suuri uhka tämän pikkusielun maailmankuvalle, että mustamaalauskeinot on otettava käyttöön.
Voi kuinka pieni ihmisen elämä voi olla.eihajuakaan ampuu haulikolla. Kovin lentävät haulit leveälle, mutta näinhän voi kuvitellakin monia vuosia huumeita käyttäneeltä. Mutta kurkista olkasi yli jälleen, mitähän sieltä näkyykään?
- Sepi Seinäjoelta
1. Määrittele huume. Saunaoluet rentouttavat päivän päätteeksi, bentsodiatsepiinit antavat hyvät yöunet ja poistavat ahdistusta ja 1-2 kertaa kuukaudessa poltettu kannabisjointti taas tekee olon taiteelliseksi ja avartaa monenlaisia näkemyksiä. Olenkin siis kohtuukäyttäjä ja pyrin siihen. Etanolia lukuunottamatta en ole kiinnostunut kovista aineista ja siitäkin vain kohtuudella. Bentsojakin käytän noin 2 kertaa viikossa.
2. En, eikä kohtuukäytöstä ole haittaa kenellekään.
3, Kukaan ei ole laittanut välejä poikki. Äidin kanssa maistelemme etanolipitoisia tuotteita ja hän on tietoinen bentsodiatsepiinien käytöstäni. Kannabista poltan kaveripiirissä sen 1-2 kertaa kuukaudessa. Huumaavia substansseja vastustavia läheisiä on niin vähän, että kestäisin ja olisin jopa varsin kiitollinen, jos kyseiset henkilöt "hylkäisivät" minut (erikoinen sanamuoto: hylkääminen. Eivät he ole asioistani nytkään kiinnostuneet, enkä minä heidän).
4. Ovatko läheiseni kertoneet sinulle tekevänsä minut perinnöttömäksi? Toisaalta ei sieltä muuta perittävää juuri olisikaan kuin asuntolainoja ja maksamattomia pikavippejä. Minulle riittää, että äitini jättää osan omaisuudestaan minulle, kun hänen maallinen vaelluksensa tulee aikanaan päätökseen.
5. Tuohon en osaa vastata, koska en ole tehnyt rikoksia tai ollut vankilassa. Muuten elämäni on erittäin miellyttävää alkoholin, bentsodiatsepiinien ja kannabiksen parissa ja hyvinkin elämisen arvoista. No... tunnustan, että latasin kerran laittomasti elokuvan internetistä mutta se oli sentään klassikko.
6. Miksi minun pitäisi luopua jostakin asiasta, mistä ei ole minulle tai ympäristölleni merkittävää haittaa? En ole luopumassa, enkä pyydä siihen mitään apua. - ex-narkkari vm-82
Jotkut ovat olleet perinnöttömiä koko elämänsä. Heillä on sellaisia osa-alueita elämässään, että he tarvitsevat ulkopuolisia holhoojia heti syntymähetkestään lähtien. Ei se haittaa elämällä on niin paljon kaikkea muuta annettavaa. Kuka avasi tämän perintökeskustelun? Hän on täysin asiaan perehtymätön.
Näissä piireissä pyörii tällä hetkellä ihan liikaa aihepiirinä kuolemat, tapot ja eutanasiat. Ei sellaista arvokasta elämää ihan ehdi ja jaksa ajatellakaan. Siksi melkein kaikki ovat jo valmiiksi alan ammattilaisia. Voi olla jopa ihan ammattikoulutettua ja -tasokasta huoltajaa. - öjhgnhm
Kova kokeilun halu ja halu yleensäkkin saada pää sekasin, pääsee hetkeksi johonki ihan muu´hun juttuun.. ei sitä oikeen osaa selittää.. elämästä paeta on paljon kivempaa olla ihan sekasin ku sillon ei ajattele arkista paskaa vaikkain se auttaa vaan peienen hetken.. sen enenpä en oo ajatellu koska vanhemmat ja muu perhe ei tiedä, eikä tule tietämään.. Ei kaikki joudu vankilakierteeseen tai no suurin osa käyttäjistä sielläkin käy ja jotkut asuu..
- 5787867
1. Miksi aloit käyttää huumeita
Tuntuu hienolta, luulen että samalta kuin äidin rakkaus mitä kukaan narkkari ei ole koskaan kokenut.
2. Oletko koskaan ajatellut, että sen lisäksi että tuhoat oman elämäsi, aiheutat varsinaisen helvetin vanhemmillesi, sisaruksillesi, läheisillesi.
Mitä siitä?
3. Kestätkö ja ymmärrätkö sen, että läheisesi laittavat välit sinuun kokonaan poikki - koska eivät enää jaksa. Omin sanoin - hylkäävät sinut.
Kunhan diileri pysyy kaverina niin mikäs siinä.
4. Ymmärrätkö ja hyväksytkö, että sinut tehdään perinnöttömäksi.
Jep. Ei se perintö koskaan ollut niin iso. Jos se olisi ollut iso, vanhemmat olisi voinut lähettää vieroitushoitoon. Joku sata tonnia ei ole hyvä hinta vuosikymmenien kärsimyksestä ilman huumeita.
5. Onko huumeiden, rikosten ja vankilajaksojen täyttämä elämä Elämän arvoista elämää.
On se silloin kun on pöllyssä. Ei vammaistenkaan elämä ole elämän arvoista elämää, miksi niitä pidetään hengissä?
6. Mikä saa sinut luopumaan huumeiden käytöstä ja miten läheisesi sinua siinä voivat auttaa
Motiivi olla käyttämättä huumeita. Sellaisia ei taida oikein olla.- eihajuakaan
Obvious troll is obvious.
- eihajuakaan
"Saisinko Äitinä vastauksenne teiltä, jotka olette huumeiden käyttäjiä seuraaviin kysymyksiin, kiitos."
Sekotit vähän termejä. Onko kysymyksesi suunnattu narkkareille vai huumeidenkäyttäjille? Eli erona kysytkö alkoholista alkoholistilta vai alkoholia käyttävältä.
"- Miksi aloit käyttää huumeita"
Kokeilunhalusta ensi kerran kun kaveri tarjosi ja humalatilasta johtuen harkinatkykyni oli alentunut. Niiden vaikutuksen vuoksi jatkossa sitten jatkoin kuitenkin. Huumeissa oli siistiä! Euforia on aika mukava juttu.
"- Oletko koskaan ajatellut, että sen lisäksi että tuhoat oman elämäsi, aiheutat varsinaisen helvetin vanhemmillesi, sisaruksillesi, läheisillesi.
Siis kaikille, jotka sinua rakastavat ja joille olet tärkeä."
En ole tuhonnut omaani, enkä kenenkään omaiseni elämää. Ehkä kysymyksesi oli sittenkin osoitettu narkkareille, eikä huumeidenkäyttäjille?
"- Kestätkö ja ymmärrätkö sen, että läheisesi laittavat välit sinuun kokonaan poikki - koska eivät enää jaksa. Omin sanoin - hylkäävät sinut."
Vaikee sanoa, kun ei tommosta ole tapahtunut. Ei mun huumeidenkäytössä ole ollu kenelläkään kestämistä. Foorumilla huumeista jauhamisen kanssa voi olla kestämistä, mutta niin pitääkin olla.
"- Ymmärrätkö ja hyväksytkö, että sinut tehdään perinnöttömäksi."
No en todellakaan. Minkä ihmeen takia? Sen vuoksi, että valitsin jonkin aikaa päihteen A sijaan päihteen C?
"- Onko huumeiden, rikosten ja vankilajaksojen täyttämä elämä Elämän arvoista elämää."
Ei. Siksi en ole muuta kuin käyttänyt huumeita, enkä ole noihin rikoksiin (käyttörikosta lukuunottamatta) ryhtynyt enkä ole ajatellut hankkiutua vankilaankaan. No eipä käytöstä vankilaan joudu muutenkaan.
"- Mikä saa sinut luopumaan huumeiden käytöstä ja miten läheisesi sinua siinä voivat auttaa. "
Sai. Imperfekti. Minut sai luopumaan huumeiden käytöstä se ku ei ollu enää niin kivaa ku ennen, joten se vaan jäi pikkuhiljaa pois. Vähän niinku ei-ammattilaisuraa haaveilevan lapsen jalkapalloharrastus. Eka käytiin ahkerasti pelaamassa, mutta pikku hiljaa treenikerrat rupes olee harvemmassa, kunnes jossain vaiheessa huomattiin, että siellä treeneissä ei ole tullu käytyy muutamaan kuukauteen. Melko tarkkaan noin mun kovien huumeiden käyttö loppu. Kannabiksen lopetin ihan muuten vaan vajaa pari vuotta sitten.- 21
Narsistin puheita. Käyttää edelleen.
- Heh-heh
"Kannabiksen lopetin ihan muuten vaan vajaa pari vuotta sitten. "
Heh,heh. Sinähän lopetit kannabiksenkäytön siksi, että olisit saanut muuten fudut töistä. Kehuskelit aiemmin, kuinka kannabisnarkkaroit työpaikallasi Hollannissa päivittäin. Sitten sait ilmeisesti siirron, ainakin omien kirjoitustesi mukaan Australiaan, jossa työpaikalla vedettiinkin jo tiukempaa linjaa kannabisnarkkaroinninkin suhteen.
Olit tarkkailun alla ja huumetestien uhka leijui ylläsi, kuinkas muuten, kun narkiksi tiedetty paskakasa saapui oikein Hollannista.
Oioit vähän mutkia suoraksi, mutta sehän on tapaistasi. Aika säälittävä olet muuten, kun olet vieläkin noin kiinni huumeissa, että niistä pitää joka päivä kirjoitella ihan nettiinkin ja varmasti monille saiteille.
Mutta tiedätkö paska, mikä on tässä kaikessa hauskinta? Noh, minä kerron.
Olet kieltolakimannekiini. Olet osoitus siitä, että kieltolaki toimii. Ilman kieltolakia kannabisnarkkaroisit samaan malliin, kun kannabisnarkkareita hyysäilevässä Hollannissakin teit. - eihajuakaan
Heh-heh kirjoitti:
Heh,heh. Sinähän lopetit kannabiksenkäytön siksi, että olisit saanut muuten fudut töistä. Kehuskelit aiemmin, kuinka kannabisnarkkaroit työpaikallasi Hollannissa päivittäin. Sitten sait ilmeisesti siirron, ainakin omien kirjoitustesi mukaan Australiaan, jossa työpaikalla vedettiinkin jo tiukempaa linjaa kannabisnarkkaroinninkin suhteen.
Olit tarkkailun alla ja huumetestien uhka leijui ylläsi, kuinkas muuten, kun narkiksi tiedetty paskakasa saapui oikein Hollannista.
Oioit vähän mutkia suoraksi, mutta sehän on tapaistasi. Aika säälittävä olet muuten, kun olet vieläkin noin kiinni huumeissa, että niistä pitää joka päivä kirjoitella ihan nettiinkin ja varmasti monille saiteille.
Olet kieltolakimannekiini. Olet osoitus siitä, että kieltolaki toimii. Ilman kieltolakia kannabisnarkkaroisit samaan malliin, kun kannabisnarkkareita hyysäilevässä Hollannissakin teit.Aika hyvin vääristelet sanomisiani. Valehteletko muussakin elämässäsi yhtä paljon?
"Sinähän lopetit kannabiksenkäytön siksi, että olisit saanut muuten fudut töistä."
Aluksi se oli teoreettisen irtisanomisen mahdollisuuden vuoksi, mutta pian huomasin, että eipä sitä polttelua tässä maassa paljoa paheksuta. Itse asiassa mun nykynen pomo kuvittelee, että poltan tässäkin maassa, enkä ole jaksanut vakuutella, että en polta. Kun eipä se ole niin iso juttu. Mutta kun kerran tein päätöksen olla polttamatta, niin sitten ollaan polttamatta. Ei ole ollut tapana luistella päätöksistä. Ei, vaikka tekisi päätöksen vain itselleen.
"Kehuskelit aiemmin, kuinka kannabisnarkkaroit työpaikallasi Hollannissa päivittäin."
Näytä yksikin kirjoitukseni, jossa olen sanonut polttavani kannabista työpäivän aikana.
"Olit tarkkailun alla ja huumetestien uhka leijui ylläsi,"
En ollut. Koska sellaista olen sanonut? No, teoreettinen uhka, mutta ei kuitenkaan käytännössä merkittävä. En kuitenkaan edelleenkään suostuisi huumetesteihin, koska vapaa-aikani ei pomolle kuulu. Ei ole hänen asia tietää, että en poltakkaan kannabista vapaa-ajallani.
"Olet osoitus siitä, että kieltolaki toimii. Ilman kieltolakia kannabisnarkkaroisit samaan malliin, kun kannabisnarkkareita hyysäilevässä Hollannissakin teit. "
Luuletko, että en polttanut ennen Hollantiin muuttoani? Euroopasta ei montaa maata löydy, jossa en ole hankkinut kannabista käyttööni. - 21
Heh-heh kirjoitti:
Olet kieltolakimannekiini. Olet osoitus siitä, että kieltolaki toimii. Ilman kieltolakia kannabisnarkkaroisit samaan malliin, kun kannabisnarkkareita hyysäilevässä Hollannissakin teit.Näin se meni. Näin kävi tälle ,eihajukaan, nastamuumiolle. Kuinka sinäkin sen tiesit?
- XCV
Huumeiden käyttäjä = Narkkari
- eihajuakaan
Alkoholin käyttäjä = Alkoholisti
- Väärin...
eihajuakaan kirjoitti:
Alkoholin käyttäjä = Alkoholisti
Alkoholin käyttäjä on myös narkkari, sillä etanoli on huumausaine siinä missä muutkin päihteet.
- Väärin...
Väärin... kirjoitti:
Alkoholin käyttäjä on myös narkkari, sillä etanoli on huumausaine siinä missä muutkin päihteet.
Alkoholin käyttäjä on päihteiden käyttäjä, siinä missä huumeitakin käyttävä. Narkomaani on henkilö joka on addiktoitunut substanssiin X. Ilman addiktiota ei ole narkkaria, pahoittelen.
- Dietyyliamidi
Väärin... kirjoitti:
Alkoholin käyttäjä on päihteiden käyttäjä, siinä missä huumeitakin käyttävä. Narkomaani on henkilö joka on addiktoitunut substanssiin X. Ilman addiktiota ei ole narkkaria, pahoittelen.
Eikö muutenkin se vaadi substanssin olevan laadultaan narkoottista, että henkilöä voidaan virallisesti nimittää narkomaaniksi? Eihän kannabis esimerkiksi ole narkoottista, vaikka aiheuttaakin addiktiota.
Ainakin olisi loogista nimittää ei-narkoottisia aineita käyttäviä joksikin aivan muuksi.
- Ei koskaan huumeita
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=595653
- Vedän mitävaan
Siks ku on kikkeli pystyssä
Enpäs
Imeköön mun slarvaa
Perin jo
Koskaan en oo lusinu, enkä lusi
Ei mikään - SisupussiTyttö
"Lainaus huumeidenkäytöstä: Tuntuu hienolta, luulen että samalta kuin äidin rakkaus mitä kukaan narkkari ei ole koskaan kokenut."
Useimpien tavallisten perheiden vanhemmat ja etenkin äidit ovat lapsiaan rakastaneet ja rakastavat narkkari-lapsiaan edelleenkin - sydän vereslihalla.
Toki poikkeuksiakin varmasti on, mutta ei pidä tehdä em. yleistyksiä.
Jokaisella, kuten itsellänikin on aina ollut ja on edelleen valinnan mahdollisuus, vaikka vanhempien rakkautta ei olisi saanutkaan. Syyllistämisellä ei mitään voiteta.
Itse tein aikanani oman valintani ja pysyin kaidalla tiellä, kouluttauduin ja sain suht mukavan elämän. Toisinkin olisin voinut valita ja olla nyt huumekoukussa lopun ikääni. Että sellainen tarina.- eihajuakaan
"Useimpien tavallisten perheiden vanhemmat ja etenkin äidit ovat lapsiaan rakastaneet ja rakastavat narkkari-lapsiaan edelleenkin - sydän vereslihalla."
Narkkareista en edelleenkään tiedä, mutta tämän entisen huumeidenkäyttäjän vanhemmat oli aluksi vähän säikähtäneitä kun en jaksanu enää kieltää käyttöäni vaan avoimesti kerroin käytöstäni. Mut sit ne huomas, että en kuorikkaan itseäni luullen olevani appelsiini enkä IHRY:n pelotteluista huolimatta syökkään ulosteitani. Rauhoittuivat ja kaikki palas normaaliks. Toki kohteliaisuussyistä en koskaan blossitellut vanhempien seurassa.
"Itse tein aikanani oman valintani ja pysyin kaidalla tiellä, kouluttauduin ja sain suht mukavan elämän. Toisinkin olisin voinut valita ja olla nyt huumekoukussa lopun ikääni. Että sellainen tarina."
Itse tein aikanani oman valintani ja pysyi muutoin kaidalla tiellä, mutta perustuslainvastaista rikoslain 50 luvun 2a§ en suostunut tottelemaan. Paljon on tullu humehia vedettyä. Kouluttauduin, olen tehnyt yli 10-vuotta kansainvälistä IT-työtä ja olen saanut .... tai no, en mä mitään saanut. Olen RAKENTANUT itselleni aika helvatan kivan elämän. Mutta kiva, että sulle tulee asiat ku Manulle illallinen. Me muut joudutaan välillä käymään töissäkin.
Sit lopetin huumeidenkäytön ku ei ollu enää kivaa. Mut ei huumeiden käyttö tai käyttämättömyys ole muuhun elämääni vaikuttanu mitenkään.
- ek
olen 18 vuotias tyttö. aiheuttanut niin paljon sydänsuruja omalle äidilleni 3 vuoden aikana että en voi ikinä IKINÄ perustella tekemisiäni millään tavalla. nyt kuivilla, ja äiti voi selvästi paremmin vaikka huoli tyttärestä jatkuvasti. kotona olen melkee 5 päivää viikosta ja nään kuinka luottamus kasvaa pikkuhiljaa mutta ei ikinä enään täysin. sinulle jaksamista ja lapsellesi todellakin voimaa päästä huumeista eroon.
- jeebuss
- Kokeilunhalun vuoksi, etsiäkseni jotain uutta
- En ole aiheuttanut kenellekkään helvettiä. Suurin osa ei teidä käytöstäni ja ne jotka tietävät, ovat harvemmin nähneet minun käyttävän. Ja kun käytän en erotu millään tavalla ryyppäävistä kavereistani
- Jos eivät jaksa, etsin itselleni arvoistani ja laajakatseisempaa seuraa
- en muutenkaan mitään saisi, enkä näe syytä miksi minut jätettäisiin perinnöttömäksi. Raha ei ole se tärkein asia. Ihmisten väliseen kanssakäymiseen ja sitä kautta elämästä nauttimiseen ei tarvitse montaa euroa.
- vankilajaksojen täyttämä ei ole, mutta vankilaanhan en ole menossa, eikä tulla passittamaankaan. Jos passitetaan, taidan poltan itteni vankilan edessä elävältä protestiksi
- Vakava terveydellinen haitta, joka on sovellettavissa live fast, die young -mottooni ;) eli eipä juuri mikään. - heyyssa
-Miksi aloit käyttää huumeita
KOKEILUNHALU, MIELENKIINTO, "KERRAN TÄÄLLÄ VAAN ELETÄÄN", NIIN MIKSEI ?
- Oletko koskaan ajatellut, että sen lisäksi että tuhoat oman elämäsi, aiheutat varsinaisen helvetin vanhemmillesi, sisaruksillesi, läheisillesi.
Olen huumeiden avulla parantanut elämänlaatuani löytämällä itseni, toki on tullut hämmennystä mutta vielä asia ihan ok mallilla. HUUMEET EIVÄT PILAA ELÄMÄÄ, VAAN IHMISET VOIVAT PILATA HUUMEILLA ELÄMÄNSÄ.
toisaalta koen omantunnon tuskia koska perheeni on tietämätön huumeistä, ei hyväksy niitä. miksi minun pitäisi mennä heidän halujensa mukaan, kun hekään eivät mene minun pillini mukaan.perhe on mulle tärkeä ja välit ihan hyvät ainakin vielä kun käyttöni ei ole paljastunut.
- Kestätkö ja ymmärrätkö sen, että läheisesi laittavat välit sinuun kokonaan poikki - koska eivät enää jaksa. Omin sanoin - hylkäävät sinut.
saattaa olla näinkin. siinätapauksessa uskon että silloin saatan turvautua huumeisiin enemmän nykyisen viihdekäytön sijaan jos muu sosiaalinen elämä takkuaa ja itse hylkään heidät myös
saattaa olla, raha helpottaa taloutta mutta ei loppujenlopuksi merkkaa mitään
- Onko huumeiden, rikosten ja vankilajaksojen täyttämä elämä Elämän arvoista elämää.
kukin elää miten haluaa. vankilassa en ole ollut, ikää 17. Olen miettinyt mitä elämältä haluan ja se on onnea, rakkautta, kokemuksia ja jännitystä. rikollisuus on ollut osa elämääni, tulen jatkamaan sitä toisinaan koska vielä ei ole tullut pahoja seuraamuksia miksi lopettaa
- Mikä saa sinut luopumaan huumeiden käytöstä ja miten läheisesi sinua siinä voivat auttaa.
itse saan itseni luopumaan jos tahdon sillä riippuvainen en vielä ole. tällähetkellä ei ole siihen syytä, koska mielenkiintoni on eri huumeheiden kokeilussa ja läheiseni eivät ole lopettamista pyytäneet.
jos joku oikeasti on huolissaan, välittää, tukee ja löydän huumeiden tilalle parempaa niin miksen luopuisi niistä. kuitenkin haluan elää mieluummin riskialtista ja jännää elämää kuin mennä stressaavan oravanpyörän mukaan like living dead.- dfadadfdsa
"kerran täällä vaan eletään" nimenomaa, kannattaako siis pilata elämänsä ja aivonsa huumeilla, vielä tossa iässä kun aivot ei muutenkaan oo kehittyny täysin vielä
- apua0000000
- Miksi aloit käyttää huumeita:
Pilveä poltteli jo teininä mut piikityksen aloti koska se kiinnosti mua ja ihailin huumeiden käyttäjiä
Siis kaikille, jotka sinua rakastavat ja joille olet tärkeä:
Olen ajatellu sitä niin paljo että sydän särkyy ku vaan aattelenki miten mun isä joutuu kärsimään mun takia.
- Kestätkö ja ymmärrätkö sen, että läheisesi laittavat välit sinuun kokonaan poikki - koska eivät enää jaksa. Omin sanoin - hylkäävät sinut:
Ymmärrän mut en kestä. Aineissa kestän sen mut en selvinpäin.
- Ymmärrätkö ja hyväksytkö, että sinut tehdään perinnöttömäksi:
Ymmärrän ja hyväksyn. Ihan oikeen mulle!
- Onko huumeiden, rikosten ja vankilajaksojen täyttämä elämä Elämän arvoista elämää:
EI TODELLAKAAN!!!!
- Mikä saa sinut luopumaan huumeiden käytöstä ja miten läheisesi sinua siinä voivat auttaa:
En tiedä. Halu lopettamiseen on kova mut en tiiä miten pystyn siihen/miten saan apua. En tiedä miten osaisin enää elää normaalisti..en muista miten ollaan normaaleja. - 1narkkivaan
"- Miksi aloit käyttää huumeita"
En sietänyt enää oloani valveilla selvin päin.
"- Oletko koskaan ajatellut, että sen lisäksi että tuhoat oman elämäsi, aiheutat varsinaisen helvetin vanhemmillesi, sisaruksillesi, läheisillesi.
Siis kaikille, jotka sinua rakastavat ja joille olet tärkeä."
Usein. Vanhemmille se on oikein, sisaruksen maailma ei siihen kaadu ja vähemmän kuin läheisiä on vain niitä, jotka minua rakastavat tai joille olen tärkeä.
"- Kestätkö ja ymmärrätkö sen, että läheisesi laittavat välit sinuun kokonaan poikki - koska eivät enää jaksa. Omin sanoin - hylkäävät sinut."
Kestän, ymmärrän, enkä piittaa. Minut oli jo hylätty, minä hylkäsin heidät.
"- Ymmärrätkö ja hyväksytkö, että sinut tehdään perinnöttömäksi."
Mikä perintö, velat vai? En välitä, poistun täältä heitä ennen.
"- Onko huumeiden, rikosten ja vankilajaksojen täyttämä elämä Elämän arvoista elämää."
Ei. Haluan kuolla.
"- Mikä saa sinut luopumaan huumeiden käytöstä ja miten läheisesi sinua siinä voivat auttaa."
Katso kaksi edellistä ja päättele itse. Mikään ei auta. - Rakastin lastani
Lapseni kuoli humeisiin, enkä vieläkään voi ymmärtää miksi.
Narkkarit - hakekaa apua A-klinikoilta yms ja pelastakaa itsenne ja lähimmäisenne.
Tätä helvettiä en toivo kenellekään. - hymyilevänarkki
- Kokeilun kautta, luonnollisena jatkumona alkoholin käytölle ja riittämättömyyden tunteen peittämiselle.
- Olen ajatellut. Usein. Olen yrittänyt kertoa ettei syy ole heissä, että tämä asia on vain jotain joka elää omaa elämäänsä, jotain sellaista mitä en hallitse.
- Olisin ymmärtänyt, mutten olisi kestänyt. He eivät ole hyljänneet minua, koska näkevät, että en ole vain narkkari, vaan se ihminen jota he rakastavat, mutta jolla on ongelmia joiden kanssa en tahdo selvitä, vaikka tahtoisin miten. Ja se rakkaus on auttanut minua selviämään niistä ajoista, jolloin olin pelkkä varjo tähän päivään, kun en enää käytä. Enkä minäkään ole hyljännyt heitä, he ovat nähneet sen vaikeimpinakin hetkinäni, jopa silloin kun en itse ole sitä nähnyt.
- Jos minut tehdään perinnöttömäksi, niin ymmärrän ja hyväksyn sen, koska tuollaiset asiat ovat jotain, millä ei ole oikeasti merkitystä. Pikkumaista ja lapsellista kiukuttelua, jonka yläpuolella jopa narkkari, kuten minäkin olen.
- Kyllä on. Elämisen arvoista elämää juuri noiden aikojen vuoksi, kaupan jonossa minä olen se joka hymyilee, koska tiedän mitä minulla on ja osaan arvostaa sitä.
- Minua auttoi se, että koskin pohjaan, tiesin että nyt en voi muuta kuin kuolla tai lopettaa. Ja se mikä kantoi ja kantaa minua yhä, on tieto, että on olemassa perhe joka näki minut omien ja vankilan muurien läpi sellaisena kuin minä olen ja hyväksyy minut, vaikka ei tekojani. He uskoivat minuun silloinkin, kun olin itse jo uskon ajat sitten hylännyt eikä olisi enää ollut mitään syytä uskoa. Eivätkä turhaan uskoneet, tässä minä olen. - joooooooooooo
Koska en olisi jaksanu muuten enää elää, se että pääsee välillä " pois" auttaa jaksamaa taas seuraavan päivän.
Varsinkaan ku ei oo enää oikeestaan mitään menetettävää, miksi en käyttäis...
Oma elämäni, en elä sitä toisten takia, varsinkin kun läheisiä ei oikeastaan ole.
Kuten sanoin läheisiä ei juurikaan ole joten kyllä.
Perintöä en saisi vaikka en käyttäisi.
No ei tällä elämällä muutenkaan paljo arvoa ole.
Jos olisin onnellinen ilman. Eivät mitenkään. - PP
...en ole koskaa ollu linnassa äiti isä ja pikku sisko plus muut sukulaiset ovat edelleen todella lähellä ja auttaa kun on "vaikeita" päiviä!
mä tiedän että aina joskus tulee möhlittyä ja vanhemmat ei ole kauhean ylpeitä..
mutta lyhennettynä mun ihmis suhteet on aivan niinkuin ennenkin..
kaikki ei ole semmosia sekopäitä mitä sä varmaa kuvittelet..
...kiitos!!
t.pp (17vuotta opiaatteja muita)- auttakaas
mul olis kysymys mitä haittaa huumeet ovat sisäelimeille?kukaan ei kerro totuutta.meitähän on immeisiä käyttää huumeita ovat aina iloisia eivätkä tuota murheita,tietenki kohtuudel,!!?
- 420!
1. Kyllästyin siihen ainaiseen krapulaan mikä tuli viinasta
2.Kannabis ei tuhoa elämääni
3.Jos pistävät välit poikki sen takia että pössyttelen välillä paukkua ni ei vois vähempää kiinnostaa
4.Sittehän tekevät perinnöttömäksi , en ole rahan ahne
5.En tee rikoksia että saisin kannabista , en edes itse kasvata. ja jos jään kannabiksen käytöstä poliiseille kiinni ni saan korkeintaan pienet sakot siitä.Joten tuskin joudun vankila kierteeseenkään.
6.Kannabis ei aiheuta fyysistä riippuvuutta vain henkistä joten sen käytön lopettaminen tuskin on yhtä vaikeaa kun esim. röökin polton lopettaminen.
Legalize it ! - Tajunnanlaajentaja
Kysymys on yksilönvapaudesta siis täysi-ikäisellä. Jos ei vahingoita muita niin omaa tajuntaansa pitäisi saada laajeentaa ilman rikosoikeudellisia seuraamuksia.
Ja jos joku loukkaantuu siitä että toinen laajeentaa niin tämän pitäisi ottaa pää pois paskakasasta.
Piece and Love - secacaytt4ja
Sekaisin oleminen on vaan niin kivaa ja hauska heittää kaikki ränniin.
Minua hakattiin pienenä, joten minun elämäni pilattiin jo kun olin lapsi.
Jep.
Luottotiedot menneet ja rikosrekisteri takana, niin ei kiinnosta.
Ei, mutta jokainen tavallaan.
Ganjan laillistaminen? - Äitisi
Kiitos sinulle, lapseni, että lopultakin lähdit hakemaan apua, vaikkakin pakon edessä. Nyt olet korvaushoidossa ja työssä. Joka päivä olen sinua rakastanut syntymästäsi lähtien, ja tulen aina rakastamaan. Olen antanut sinulle anteeksi kaiken, mitä viime vuosina on päässyt tapahtumaan, kun olit aineissasi. Olet minulle aina oma rakas lapseni. Kiitos, että olet olemassa. T: Äitisi
- dormaei
itse käytin koska hain apua siitä turhautuneisuuteeni. silloin ku en käyttäny varastelin kaupasta. hain siis endorfiineja. lähimmäiset yks syy lopettamiseen. ja se että hienoa olla sekaisin keskivartalo-orgasmissa, ei tarvii mitään tehdä että saa hyvän olon. en mä sillon ajatellu että se tuhoaa elimistöä ja hermostoa. sitten kuulin et mulla on mukamas huippu-urheilijan geeni. sen jälkeen oon taas onnistunut lopettamaan tajusteet. ku aloin kohentaa kuntoa. tälläkin hetkellä poljen kuntopyörää kevyesti. täydentää mun elämää. jotenki mua on aina kiehtonu terveys ja universumin salaisuudet. mut oon oppinu aineista TODELLA paljon, siis ulottuvuuksista ja kaikkeudesta. mut enemmän ne ottaa ku antaa. toisaalta oon ylpeä siitä et oon käyttänyt. tai oikeastaan siitä et oon oppinut. se erottaa mut joukosta ja luo ulpeyttä. mut samalla inhoan niitä. ristiriitasta. en halua palata vaikka oon ylpeä. jakuntoilun myötä vielä vähemmän. kokoajan oon ylpeämpi, ymmärtäväisempi ja pääsrmässä kuiville. enkä mä usko että enää ratkeen. mulla on pöydällä kolme levyä pameja, houkutuksena ja vahvistamassa. enkä oo kolmeen kuukauteen koskenu ja yhä vähemmän tekee.mieli. ja yhä parempi ihminen.musra tulee. meedio sanoi että elämä on ollu helvettiä mulla jotta oppisin arvostamaan. odota parast varaudu pahimpaan jostain kuullu ja siitä on tullu mun motto. ja elämä on parempaa kun on kuivilla. imo. ikä kohta 19 ja en muista tarkalleen lauanko oon käyttäny, muistis useampi kuukausi pois. onnea kaikille nisteille ja narkkareille!
- peter4442
- Miksi aloit käyttää huumeita:
Eipä siihen ole oikeastaan syytä, halusin kokeilla kannabista, kun olin tutkinut asiaa jo pitkän aikaa.
Siis kaikille, jotka sinua rakastavat ja joille olet tärkeä:
Tämä kysymys on pelkkää yleistämistä, ENKÄ SANO, että mikään huume ei olisi vaaraton, ei ole olemassakaan päihdettä jolla ei ole huonoja puolia, kannabis on erittäin vaaraton huume silti, ja pidän siitä paljon enemmän kun esimerkiksi alkoholista. Minulla on 2 lasta, vaimo ja olen vakuutusyhtiössä töissä, eikä ole koskaan mitään ongelmia ollut.
Olen myös LSD:tä pari kertaa kokeillut, eikä sekään ollut niin paha.
- Kestätkö ja ymmärrätkö sen, että läheisesi laittavat välit sinuun kokonaan poikki - koska eivät enää jaksa. Omin sanoin - hylkäävät sinut:
Aika oudot käsitteet tuosta, sillä eikö läheisten pitäisi tukea juuri silloin kun on pahassa vaiheessa? En ymmärrä, sillä en käytä vahvoja huumeita, enkä tule koskaan käyttämäänkään.
Näin ei tule tapahtumaan.
-
Eivät saa. Olen aina ollut todella epävarma itsestäni, ja itsetuntoni on ollut erittäin huono, mutta kannabiksen ja LSD:n jälkeen olen todellakin löytänyt itseni, ja tämä ei ole mitään Narkki puhetta, olen käyttänyt LSD:tä 2 kertaa, ja siitäkin on jo monta vuotta, enkä kannabistakaan käytä kun ehkä kerran kuukaudessa.
Avatkaa nyt ihmiset jumalauta vähän sitä pääkoppaa ja tutkikaa asioita.. Ette te tosissanne voi olla noin ahdasmielisiä?
Ette ole yhtään sen parempia ihmisiä, kuin narkkarit, joilla on selvästi ongelma, jos tuomitsette heitä.
Mietippä itsekin, jos sinun oma perheenjäsenesi olisi pulassa; jättäisitkö hänet yksin, vai auttaisitko häntä? - Bubreee
Saisinko Äitinä vastauksenne teiltä, jotka olette huumeiden käyttäjiä seuraaviin kysymyksiin, kiitos.
Halusin jotain alkoholin tilalle, koska en enää kestänyt krapulota. Tarvitsen jotain mikä auttaa minua selviämään tästä paskasta ja joka saa minut aika ajoin iloiseksi. Tarvitsen subua myös, että pystyn toimimaan.
He eivät enää tiedä, että käytän huumeita joten se ei voi heihin vaikutaa.
He eivät tiedä joten miksi he laittaisivat älit poikki? Jos laittaisivat minulla ei olisi enää syytä yrittää skarpata ja pysyä "kohtuu" käytössä vaan antaisin mennä vaan ja käyttäisin taas paljon enemmän, kun nyt vauhtia ym.
- Ymmärrätkö ja hyväksytkö, että sinut tehdään perinnöttömäksi
Jos he todella pitävät rahojaan ja omaisuuttaan niin tärkeinä, että luulevat että haluan heiltä vaan perinntöä niin jättäköön perinnöttömäksi. Jos raha on heille asia jolla he osoittavat mitä mieltä he ovat minusta ja kuinka paljon he välittävät minusta olen todella pettynyt heihin. Rahallako näytetään kuinka paljon minusta tai jostakusta välitetään? Viettäsivät mielummin aikaa kanssani veisivät vaikka keilaamaan tai tekemaan jotain mitä "tavalliset" ihmiset tekee ja kuuntelisivät mikä mieltäni painaa ja auttaisivat jos vaan voivat. Pienet teot ja muutama hyvä sana voivat vaikuttaa yllättävän paljon. En nyt väitä, että kukaan parilla sanalla huumeiden käyttöä lopetta, mutta voi tökätä vähän oikeaan suuntaan. Syyllistäminen saattaa vaan pahentaa käyttöä, eikä siitä ole mitään hyötyä. Ainakaan minun mielestä.
En ole koskaan ollut vankilassa ja rikoksia teen suhteellisen vähän. Niitä on kuitenkin pakko tehdä, kun rahaa on saatava jostain.
En tiedä lopetanko koskaan, jos lopetan lopetan omasta tahdostani. Ketään ei voi pakottaa lopettamaan, ehkä hetkeksi mutta luultavasti hän jatkaa kohta uudestaan. Riippuu mitä käyttää lopettaminen voi olla joko vaikeaa tai TODELLA vaikeaa. En tiedä miten läheiseni voisivat auttaa minua lopettamaan huumeiden käytö.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1486851Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142518Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk471740Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141411Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901285- 711107
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631073Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271059Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481055- 63976