Polkupyöräilijään törmännyt auto kiihdytti pois paikalta Helsingissä.
Autoilija törmäsi polkupyöräilijään Helsingin Käpylässä keskiviikkona yhdentoista jälkeen illalla.
Pyöräilijä lensi törmäyksen voimasta asfalttiin ja loukkasi kasvonsa. Miehen pyöräilykypärä halkesi iskeytyessään maahan.
Pyöräilijä sai päänsä alueelle lukuisia vammoja. Häneltä katkesi hampaita, oikeaan korvaan tuli kuulovaurio ja nenään, leukaan ja poskeen tuli erilaisia ruhjeita.
Pyöräilijän mukaan häneen törmännyt autoilija oli pysähtynyt törmäyksen jälkeen, mutta oli heti sen jälkeen kiihdyttänyt nopeasti pois paikalta.
Pyöräilijän mukaan autossa oli EU-rekisterikilvet ja se oli mahdollisesti merkiltään Volkswagen. Autossa soi kovalla jumputtava teknomusiikki. Törmäys tapahtui Kalervonkatu 1:n kohdalla keskiviikkona 21. syyskuuta kello 23.10.
Asiaa tutkitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisena, liikennepakona tieliikenteessä sekä vammantuottamuksena. Poliisi kaipaa tapahtuneesta havaintoja.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011092514454856_uu.shtml
Törmäsi polkupyöräilijään - pakeni paikalta
29
286
Vastaukset
- pr kl
Vehkeet valtiolle kun saadaan kiinni! Äärimmäisen törkeä tapaus.
- Pyörällä ja autolla
Lisää sokeita autoilijoita.
Henkilöauto ajoi päin polkupyöräilijää Porin Mikonkadun ja Vapaudenkadun risteyksessä.
Polkupyöräilijä ajoi yhdistettyä jalkakäytävä-pyörätietä ja ylitti Mikonkadun Vapaudenkadun suuntaan.
Oikealta keskustan suunnasta Mikonkatua pitkin ajanut henkilöauto törmäsi pyöräilijään. Auton kuljettaja ei jäänyt tapahtumapaikalle vaan hän jatkoi matkaa.
Pyöräilijä kaatui törmäyksen voimasta maahan, mutta ei loukannut itseään pahemmin.
Paikalla olleiden silminnäkijöiden mukaan henkilöauto oli ollut sinertävä ja sitä ajoi vanhempi mieshenkilö.
Silminnäkijät poistuivat paikalta ennen poliisin tuloa. Poliisi toivoo heidän ottavan yhteyttä poliisin numeroon 02 623 7654.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011092714468307_uu.shtml- nhgtfu
Porissa Vapaudenkatua yhdistettyä jalkakäytävä-pyörätietä ajanut pyöräilijä törmäsi oikealta tulleen auton kanssa.
Pyöräilijällä oli kärkikolmio.
Google Earth katunäkymä - optikollakäyntiusein
nhgtfu kirjoitti:
Porissa Vapaudenkatua yhdistettyä jalkakäytävä-pyörätietä ajanut pyöräilijä törmäsi oikealta tulleen auton kanssa.
Pyöräilijällä oli kärkikolmio.
Google Earth katunäkymä"Lisää sokeita autoilijoita."
Kukakohan taas sokea on ollut? - Pyörällä ja autolla
optikollakäyntiusein kirjoitti:
"Lisää sokeita autoilijoita."
Kukakohan taas sokea on ollut?Pointti tässä " Lisää sokeita autoilijoita " otsikossa oli se että pitää olla sokea kun ei huomaa törmänneesä pyöräilijään. Vaikka tässä tapauksessa törmäyksen syy oli pyöräilijän niin autoilija syyllistyi onnettomuuspaikalta pakenemiseen.
- bvcxgfs
Ei ne idioottipyöräilijät törmäilyyn autoja tarvitse. Pyöräilijät törmäsivät toisiinsa SUOJATIELLÄ. Suojatiellä ei edes saa pyöräillä, paitsi jos siinä on pyörätien jatke.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/poliisi-etsii-pyorailija-pakeni-kolaripaikalta/art-1288417426661.html- Pyörällä ja autolla
Eivät törmänneet SUOJATIELLÄ koska kyseisessä paikassa tämä
" suojatie " on PYÖRÄTIEN JATKE ja sitä pitkin saa ajaa risteyksen yli pyörällä.
Lehtien toimittajille on varmaan googlemaps ihan tuntematon juttu kun eivät viitsi tarkistaa faktoja vaan puhuvat aina suojatiestä vaikka kyseessä saattaa olla pyörätien jatke.
Samoin sinä bvcxgfs voisit tarkistaa faktat ennekuin alat puhua mitään idioottipyöräilijöistä.
Minä sen sijaan voin sanoa idioottiautoilijaksi sitä joka tänään kääntyi takaa suoraan eteeni Espoon keskuksen S - marketin luona, kun olin ajamassa pyörätiellä Suvelaan päin ja ylittämässä risteystä pyörällä suojatietä pitkin joka on PYÖRÄTIEN JATKE.
Autoilija ei voinut olla minua näkemättä sillä päälläni oli kirkkaan keltainen takki eikä vauhtiakaan minulla ollut pyöränmittarin mukaan kuin 10 km / h mutta siitä huolimatta piti yrittää ajaa päälle.
Sitten tämä idioottiautoilija vielä huusi minulle ikkunasta että en saa ajaa suojatiellä pyörällä ja jatkoi matkaa S- marketin pysäköintihalliin.
Minä ajoin perässä ja sitten käytiin keskustelua liikennesäännöistä sattumalta parkkihallissa olleen poliisipartion, minun sekä tämän idioottiautoilijan kesken. - bvcxgfs
Pyörällä ja autolla kirjoitti:
" suojatie " on PYÖRÄTIEN JATKE ja sitä pitkin saa ajaa risteyksen yli pyörällä.
Lehtien toimittajille on varmaan googlemaps ihan tuntematon juttu kun eivät viitsi tarkistaa faktoja vaan puhuvat aina suojatiestä vaikka kyseessä saattaa olla pyörätien jatke.
Samoin sinä bvcxgfs voisit tarkistaa faktat ennekuin alat puhua mitään idioottipyöräilijöistä.
Minä sen sijaan voin sanoa idioottiautoilijaksi sitä joka tänään kääntyi takaa suoraan eteeni Espoon keskuksen S - marketin luona, kun olin ajamassa pyörätiellä Suvelaan päin ja ylittämässä risteystä pyörällä suojatietä pitkin joka on PYÖRÄTIEN JATKE.
Autoilija ei voinut olla minua näkemättä sillä päälläni oli kirkkaan keltainen takki eikä vauhtiakaan minulla ollut pyöränmittarin mukaan kuin 10 km / h mutta siitä huolimatta piti yrittää ajaa päälle.
Sitten tämä idioottiautoilija vielä huusi minulle ikkunasta että en saa ajaa suojatiellä pyörällä ja jatkoi matkaa S- marketin pysäköintihalliin.
Minä ajoin perässä ja sitten käytiin keskustelua liikennesäännöistä sattumalta parkkihallissa olleen poliisipartion, minun sekä tämän idioottiautoilijan kesken.Pyöräilijät ovat suurelta osin idiootteja. Oikeuksia ollaan kyllä vaatimassa, mutta velvollisuuksista ei haluta kuullakaan.
Aamulehdessä on juuri käyty keslustelua siitä, pitäisikö autoilijan vaihtaa lähivaloille kohdatessaan pyöräilijän. Pyöräilijät vaativat, että tietenkin pitää, onhan polkupyörä ajoneuvo siinä kuin autokin. Noh...
Miten tuo "polkupyörä on ajoneuvo" unohtuukin sopivasti, kun tulee sanomista ajovaloista, jalkakäytävillä tai muuten sääntöjen vastaisesti pyöräilystä ja väistämissäännöistä.
Ja jos uutinen sanoo suojatie, sillä mennään. - Pyörä'llä ja autolla
bvcxgfs kirjoitti:
Pyöräilijät ovat suurelta osin idiootteja. Oikeuksia ollaan kyllä vaatimassa, mutta velvollisuuksista ei haluta kuullakaan.
Aamulehdessä on juuri käyty keslustelua siitä, pitäisikö autoilijan vaihtaa lähivaloille kohdatessaan pyöräilijän. Pyöräilijät vaativat, että tietenkin pitää, onhan polkupyörä ajoneuvo siinä kuin autokin. Noh...
Miten tuo "polkupyörä on ajoneuvo" unohtuukin sopivasti, kun tulee sanomista ajovaloista, jalkakäytävillä tai muuten sääntöjen vastaisesti pyöräilystä ja väistämissäännöistä.
Ja jos uutinen sanoo suojatie, sillä mennään.Se että osa pyöräilijöistä ehkä onkin idiootteja johtuu siitä että he ottavat mallia idioottiautoilijoilta.
Uutinen sanoo aina SUOJATIE koska toimittajat eivät ilmeisesti tunne sellaista käsitettä kuin PYÖRÄTIEN JATKE: - nhgtfu
Minä ajoin perässä ja sitten käytiin keskustelua liikennesäännöistä sattumalta parkkihallissa olleen poliisipartion, minun sekä tämän idioottiautoilijan kesken.Kyseisessä Porin Etelärannan ja Yrjönkadun risteyksessa Etelärannan ylittävä suojatie on myös pyörätien jatke ( liikennemerkeillä merkitty pyörätie tulee suojatielle ja jatkuu liikennemerkein merkittynä suojatien jälkeen ), mutta Yrjönkadun ylittävä on pelkkä suojatie, koska pyörätiet kulkevat Yrjönkadun suuntaisesti.
Uutisesta ei ilmene millä suojatiellä törmäsivät.
Osallisina olivat kaksi pyöräilijää, joten molemmat olivat joko oikeassa paikassa tai molemmat olivat väärässä paikassa ajamassa.
Google Earth katunäkymä - nhgtfu
nhgtfu kirjoitti:
Kyseisessä Porin Etelärannan ja Yrjönkadun risteyksessa Etelärannan ylittävä suojatie on myös pyörätien jatke ( liikennemerkeillä merkitty pyörätie tulee suojatielle ja jatkuu liikennemerkein merkittynä suojatien jälkeen ), mutta Yrjönkadun ylittävä on pelkkä suojatie, koska pyörätiet kulkevat Yrjönkadun suuntaisesti.
Uutisesta ei ilmene millä suojatiellä törmäsivät.
Osallisina olivat kaksi pyöräilijää, joten molemmat olivat joko oikeassa paikassa tai molemmat olivat väärässä paikassa ajamassa.
Google Earth katunäkymäKorjaan edellisen Etelärannan ja Yrjönkadun jutun. Molemmat ovat pyörätien jatkeita.
Aikaisemmassa kuvakulmassa näytti asvaltin paikkaukselta, mutta nyt tarkistetussa paremmassa kulmassa näkyikin jatkemerkintä Yrjönkadun ylittävässä suojatiessäkin. - katkojatkekatke
pullamaha liikkusit joskus fyysisestikin. yhteikunnan syöpä ja rahanmeno!!!. olen autoilija kävelijä ja pyöräiljä sekä luistelija mutta toi edellinen tolvana ei tiiä että autonkuljettajat aih. eniten kolareita, kantsis opetella nyt kuvista mikä se jatke on enimmissä tapauksissa se on olemassa poislukien 90asteen kääntä pyörätieltä ajoradan yli näissä harvemmin..
- toinen viisaaampi
bvcxgfs kirjoitti:
Pyöräilijät ovat suurelta osin idiootteja. Oikeuksia ollaan kyllä vaatimassa, mutta velvollisuuksista ei haluta kuullakaan.
Ja jos uutinen sanoo suojatie, sillä mennään.käypä joskus ajamassa pyörällä ja pyydä kaveris ajaa pitkillä vastaa pimeellä. näet kyllä eron kun ajaa lyhyillä! pitääkö kaikki vääntää vitsaa apuna käyttäen?
- pyörällä päästään
"Minä ajoin perässä ja sitten käytiin keskustelua liikennesäännöistä sattumalta parkkihallissa olleen poliisipartion, minun sekä tämän idioottiautoilijan kesken."
Minkäslaiseen lopputulemaan tuossa tultiin?- Pyörällä ja autolla
Sellaiseen että mentiin kaikki yhdessä, minä, autoilija sekä poliiseista yksi katsomaan tuota paikkaa jossa autoilijan mukaan on "suojatie" jossa en olisi saanut ajaa pyörällä vaikka liikennesääntöjen mukaan paikassa on pyörätien jatke jolloin saan ajaa siitä yli pyörällä.
Katselmus osoitti se että minä olin oikeassa ja poliisi teki huomattavan tiukalla puhuttelulla asian selväksi myös kyseiselle autoilijalle.
Sakkoja ei kirjoittanut mutta suullisen huomautuksen antoi autoilijalle.
- Pyörällä ja autolla
Auto töytäisi nuorta tyttöä maanantaina iltapäivällä Seinäjoella. Poliisi etsii kuljettajaa.
Onnettomuus sattui hiukan ennen kello 14:ää Sammonkadun ja Kuortaneentien kiertoliittymässä. Poliisin mukaan autoilija tuli kiertoliittymään Sammonkadun suunnasta ja osui polkupyörällä liikkeellä olleeseen nuoreen tyttöön. Pyöräilijä kaatui ja loukkasi lievästi itseään.
Autoilija oli pysähtynyt paikalle, mutta jatkanut sitten matkaa ilmeisesti keskustan suuntaan
http://www.hs.fi/kotimaa/Auto törmäsi pyöräilijätyttöön Seinäjoella poliisi etsii kuljettajaa/a1305546425168
Oliko kännissä, verot sekä vakuutukset maksamatta ja auto katsastamatta kun piti karkuun lähteä.- Pyörällä ja autolla
Ei pyörä mutta kevyttäliikennettä kuitenkin.
Nuori mopotyttö loukkaantui henkilöauton ja mopon kolarissa.
Onnettomuus sattui Kaarinassa Kaarinantien ja Rakentajantien risteyksessä kello 10.43 perjantaina.
Vuonna 1995 syntynyt tyttö ajoi mopollaan Kaarinantien kevyen liikenteen väylää, kun Kaarinantieltä henkilöauto kääntyi Rakentajantielle, jolloin he törmäsivät.
Mopoilija loukkaantui, ja molemmat ajoneuvot vaurioituivat.
Autolla eteen vaan isomman oikeudella vaikka näkyvyys kyseisessä paikassa on todella hyvä. Mitään näköesteitä ei tieltä kevyenliikenteenväylälle ole. - dgdtjdtk
Ei pyörä mutta kevyttäliikennettä kuitenkin.
Nuori mopotyttö loukkaantui henkilöauton ja mopon kolarissa.
Onnettomuus sattui Kaarinassa Kaarinantien ja Rakentajantien risteyksessä kello 10.43 perjantaina.
Vuonna 1995 syntynyt tyttö ajoi mopollaan Kaarinantien kevyen liikenteen väylää, kun Kaarinantieltä henkilöauto kääntyi Rakentajantielle, jolloin he törmäsivät.
Mopoilija loukkaantui, ja molemmat ajoneuvot vaurioituivat.
Autolla eteen vaan isomman oikeudella vaikka näkyvyys kyseisessä paikassa on todella hyvä. Mitään näköesteitä ei tieltä kevyenliikenteenväylälle ole.Onko kyseisellä kl-väylällä mopoilu liikennemerkin lisäkilvellä erikseen sallittu? Normaalilla kl-väylällä mopoilu on kielletty.
- dgdtjdtk
dgdtjdtk kirjoitti:
Onko kyseisellä kl-väylällä mopoilu liikennemerkin lisäkilvellä erikseen sallittu? Normaalilla kl-väylällä mopoilu on kielletty.
Tarkistin Google Street viewista, ainakin kuvaushetkellä oli kl-väylän merkkien alla "Sallittu mopoille"-lisäkilvet. Autoilijalla oli väistämisvelvollisuus, koska oli kääntymässä suoraan ajavan mopoilijan ajolinjan poikki.
- dgdtjdtk
dgdtjdtk kirjoitti:
Tarkistin Google Street viewista, ainakin kuvaushetkellä oli kl-väylän merkkien alla "Sallittu mopoille"-lisäkilvet. Autoilijalla oli väistämisvelvollisuus, koska oli kääntymässä suoraan ajavan mopoilijan ajolinjan poikki.
Ko. risteyksessä on näemmä Stop-merkkikin ennen kl-väylää Rakentajantieltä tuleville.
- kijnhuok
dgdtjdtk kirjoitti:
Ko. risteyksessä on näemmä Stop-merkkikin ennen kl-väylää Rakentajantieltä tuleville.
...kun Kaarinantieltä henkilöauto kääntyi Rakentajantielle...
- dgdtjdtk
kijnhuok kirjoitti:
...kun Kaarinantieltä henkilöauto kääntyi Rakentajantielle...
Tässä tilanteessa auto kääntyi Kaarinantieltä Rakentajantielle, joten autoilijalla oli väistämisvelvollisuus. Stop-merkit eivät liity tähän mitenkään. JOS stop-merkkiä tai kärkikolmiota ei ole, kl-väylällä ajava on väistämisvelvollinen risteyksessä suoraan ajavaan ajoradan liikenteeseen nähden.
Kannattaisi ensin lukea ja ymmärtää, ja vinoilla vasta sitten, jos aihetta on.
- khgxkhgx
Pyöräilijä ruhjoi jalankulkijan ja pakeni paikalta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011100614521201_uu.shtml- xcvxcvfssfd
Ei varmaankaan tietoa, että kumpi oli törmäykseen syyllinen.
- nbfxjgfr
xcvxcvfssfd kirjoitti:
Ei varmaankaan tietoa, että kumpi oli törmäykseen syyllinen.
Ainakin pyöräilijä on käyttänyt suurta tilannenopeutta.
"mies käveli Perniöntien itäpuolella kulkevaa kevyen liikenteen väylää etelään, kun häntä vastaan alamäkeen ajoi nuori mies hurjaa vauhtia polkupyörällä." - Pyörällä ja autolla
nbfxjgfr kirjoitti:
Ainakin pyöräilijä on käyttänyt suurta tilannenopeutta.
"mies käveli Perniöntien itäpuolella kulkevaa kevyen liikenteen väylää etelään, kun häntä vastaan alamäkeen ajoi nuori mies hurjaa vauhtia polkupyörällä."Kävelijästä jonka vauhti on esim 5 km / h tuntuu pyöräilijän 25 km / h hurjalta.
Aivan samallalailla pyöräilijästä joka ajaa 25 km / h tuntuu autoilijan joka ajaa vierestä ohi 60 / km / h vauhti hurjalta.
Pyörätiellä on voimassa sama nopeusrajoitus kuin viereisellä tiellä.
Eli jos Perniöntiellä on 60 km / h nopeusrajoitus, saa pyörällä myös ajaa 60 km / h jos vaan pystyy ja noihin nopeuksiin harva pyöräilijä Suomessa pystyy.
Se onko tuollaiset nopeudet järkeviä kevyenliikenteen väylällä jossa on myös jalankulkijoita on eri asia.
Olisi mielenkiintoista tietää missä se jalankulkija seikkaili sillä kevyenliikenteen väylällä. Keskellä, oikeassa vai vasemmassa reunassa vai katsomatta vaihtoi puolta pyöräilijän eteen.
PS: En puolusta ketään joka ajaa toisen päälle, en autolla enkä pyörällä liikkuvaakaan. - vehkeilijä...
Salolaisen pyöräilijän vehkeet valtiolle!!!
- xvccvxdfs
Kävelijästä jonka vauhti on esim 5 km / h tuntuu pyöräilijän 25 km / h hurjalta.
Aivan samallalailla pyöräilijästä joka ajaa 25 km / h tuntuu autoilijan joka ajaa vierestä ohi 60 / km / h vauhti hurjalta.
Pyörätiellä on voimassa sama nopeusrajoitus kuin viereisellä tiellä.
Eli jos Perniöntiellä on 60 km / h nopeusrajoitus, saa pyörällä myös ajaa 60 km / h jos vaan pystyy ja noihin nopeuksiin harva pyöräilijä Suomessa pystyy.
Se onko tuollaiset nopeudet järkeviä kevyenliikenteen väylällä jossa on myös jalankulkijoita on eri asia.
Olisi mielenkiintoista tietää missä se jalankulkija seikkaili sillä kevyenliikenteen väylällä. Keskellä, oikeassa vai vasemmassa reunassa vai katsomatta vaihtoi puolta pyöräilijän eteen.
PS: En puolusta ketään joka ajaa toisen päälle, en autolla enkä pyörällä liikkuvaakaan.Itse uskon, että molemmat ovat väistäneet samaan aikaan ja samaan suuntaan ja sitten on törmätty.
Mielestäni kyllä kuulostaa aika uskomattomalta, että on mahdollista törmätä kun vastaan tullaan, asia erikseen jos pyöräilijä tulisi takaa, eikä jalankulkija huomaisi häntä. Itse ainakin jalankulkijana menen selvästi tien reunaan, jotta ei jää epäselvyyksiä siitä minkä linjan valitsen.
- Pyörällä ja autolla
Autoilija ajoi 15-vuotiaan mopoilijan päälle kolmion takaa ja pakeni
Julkaistu: 06.10.2011 15:53
Mopo ja henkilöauto kolaroivat torstaina puoli yhdentoista aikaan aamupäivällä Sotkamossa Kainuuntien ja Raunilantien risteyksessä.
Poliisin mukaan autolla liikkunut henkilö ei noudattanut väistämisvelvollisuuttaan tullessaan Raunilantieltä Kainuuntielle ja törmäsi Kainuuntien varrella kevyenliikenteen väylää pitkin ajaneeseen mopoon.
Autolla liikkunut henkilö pakeni paikalta. 15-vuotias mopoilija loukkaantui kolarissa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/autoilija-ajoi-15-vuotiaan-mopoilijan-paalle-kolmion-takaa-ja-pakeni/art-1288418979292.html
Sen verran lisäystä että tuolla kyseisellä kevyenliikenteen väylällä on mopoilla ajo sallittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852399Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4722357Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771492Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101440Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211431- 671333
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2691115Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun871103Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1091102Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.2701069