Eli tilanne on se että olen ammatiltani autoasentaja,
aloitin nyt syksyllä amk:ssa opiskelun.
Opiskelu on melko raskasta, oppi"tunnit" on pitkiä, ja on paljon asioita, kuten fysiikka mitkä ei kiinnosta yhtään enkä niistä mitään tajuakkaan.
Lisäksi opiskelijaa sorretaan huolella tässä ah niin ihanassa maassamme.
Opintotuen ja asumislisän jälkeen minulle jää 50e käteen! Sillä pitäisi rahoittaa koulumatkat, ruuat ja oppikirjat!
Ja aina tuntuu jo tiistaina, viimeistään keskiviikkona että enää en jaksa, tämä viikko oli tässä ja olen loppuviikon kotona tai teen jotain mielenkiintoisempaa kuin jumitan koulun penkillä.. Läsnäolopakkoahan tuolla ei ole kuin kielissä.
Mielessäni on käynyt oman yrityksen perustaminen... Ehkä jopa eri alalle, jotain kiinteistönvälitystoimintaa..¨
Jos olisi oma yritys saisi itse vaikuttaa elämäänsä.. Miten tulee ja menee, ja pääsee vaikuttamaan omaan tulotasoonsa.
Haaveissani on ostaa omakotitalo keskeltä ei mitään ja pihalla olisi oltava autotalli..
Ja samalla pyörittäisin yritystäni, mikä olisi itselleni samalla rakas harrastus ja ansaitsemiskeino.
Eli en tiedä pitäisikö lopettaa tuo amk ja ruveta yrittäjäksi..
Mielessä painaakin sanat "Entä jos asiat ei sujukkaan......" jne.
Vaikka ainahan yrittäjäksi ryhtymisessä omat riskinsä on..
Ja olisihan se hieno sanoa olevansa insinööri, ja ehkä koen jonkinlaista häpeää jos joudun lähipiirilleni kertomaan että keskeytin opintoni..
Tosin jos joku alkaa tuollaisesta mollaamaan niin voin vain todeta että tuollaisen ihmisen kanssa en halua olla tekemisissä...
Neuvokaa tai jotakin, en tiedä ollenkaan mitä tekisin!!
Tällä hetkellä tulot eli kelan tuet on niin pienet että se ei ainakaan kannusta jatkamaan opiskelua... Joten kiitos kuuluu valtiolle..!
Ja yrityksen pyörittäminen opiskelujen ohella on myös käynyt mielessä, mutta silloin menettäisin starttirahan.. Mikä olisi noin 800e/kk ja yleensä noin 6kk ajan..
ISO KIITOS VASTAAJILLE!!!!!!!!! =)))
En tiedä mitä tekisin, neuvoja?
1
106
Vastaukset
- Haaveksia aina voi
Oma yritys ei ole mikään yksinkertainen rahasampo, vaan ensiksi tarvitaan osaamista paitsi tietyltä alalata myös yrityksen pyörittämisestä, liikeidea eli syy, jonka vuoksi joku on valmis työstäsi maksamaan, ja sitten aivan helvetillisesti työtä, alkuvuodet jopa lähes ilman palkkaa. Pelkällä starttirahalla ei paljon yrityksiä perustella; sillä pääsee vain puolen vuoden päästä Kelan karenssiin..
Vahva näkemykseni on, että nykyisessä taloudellisesti epävarmassa tilanteessa yrittäjäksi lähteminen ilman jo toiminnassa olevaa liikeyritystä ja sen asiakaskuntaa, vie ainoastaan ojasta allikkoon. Rahattomuuden lisäksi tuloksena saataisi pahimmassa tapauksessa olla muutama kymppitonni velkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462