Eli tilanne on se että olen ammatiltani autoasentaja,
aloitin nyt syksyllä amk:ssa opiskelun.
Opiskelu on melko raskasta, oppi"tunnit" on pitkiä, ja on paljon asioita, kuten fysiikka mitkä ei kiinnosta yhtään enkä niistä mitään tajuakkaan.
Lisäksi opiskelijaa sorretaan huolella tässä ah niin ihanassa maassamme.
Opintotuen ja asumislisän jälkeen minulle jää 50e käteen! Sillä pitäisi rahoittaa koulumatkat, ruuat ja oppikirjat!
Ja aina tuntuu jo tiistaina, viimeistään keskiviikkona että enää en jaksa, tämä viikko oli tässä ja olen loppuviikon kotona tai teen jotain mielenkiintoisempaa kuin jumitan koulun penkillä.. Läsnäolopakkoahan tuolla ei ole kuin kielissä.
Mielessäni on käynyt oman yrityksen perustaminen... Ehkä jopa eri alalle, jotain kiinteistönvälitystoimintaa..¨
Jos olisi oma yritys saisi itse vaikuttaa elämäänsä.. Miten tulee ja menee, ja pääsee vaikuttamaan omaan tulotasoonsa.
Haaveissani on ostaa omakotitalo keskeltä ei mitään ja pihalla olisi oltava autotalli..
Ja samalla pyörittäisin yritystäni, mikä olisi itselleni samalla rakas harrastus ja ansaitsemiskeino.
Eli en tiedä pitäisikö lopettaa tuo amk ja ruveta yrittäjäksi..
Mielessä painaakin sanat "Entä jos asiat ei sujukkaan......" jne.
Vaikka ainahan yrittäjäksi ryhtymisessä omat riskinsä on..
Ja olisihan se hieno sanoa olevansa insinööri, ja ehkä koen jonkinlaista häpeää jos joudun lähipiirilleni kertomaan että keskeytin opintoni..
Tosin jos joku alkaa tuollaisesta mollaamaan niin voin vain todeta että tuollaisen ihmisen kanssa en halua olla tekemisissä...
Neuvokaa tai jotakin, en tiedä ollenkaan mitä tekisin!!
Tällä hetkellä tulot eli kelan tuet on niin pienet että se ei ainakaan kannusta jatkamaan opiskelua... Joten kiitos kuuluu valtiolle..!
Ja yrityksen pyörittäminen opiskelujen ohella on myös käynyt mielessä, mutta silloin menettäisin starttirahan.. Mikä olisi noin 800e/kk ja yleensä noin 6kk ajan..
ISO KIITOS VASTAAJILLE!!!!!!!!! =)))
En tiedä mitä tekisin, neuvoja?
1
106
Vastaukset