Millainen alue on Olympia?

tittidiiiii

Hei, olen saanut asuntotarjouksen ja asunto sijaitsee Olympialla..(solu) Niin mietin vaan että millasta aluetta tuo Olympia on nykysin? Vanhoista keskusteluista olen lukenut että siellä päin on aika rauhatonta menoa bileitä paljon ja narkkareita, eikä yöaikaan uskalla liikkua? Onko tilanne edelleen tällainen vai onko se muuttunut, vai oliko ne jutut muutenkin liioteltuja? En mä kuitenkaan mihinkään ghettoon haluaisi muuttaa :D

102

10237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olympialainen

      Se on eritäin kulttuuri rikas alue. Vaasassa on noin satakaksikymmentä eri kansallisuutta ja Olympiassa niistä on noin sata. Se on kuin olisit ulkomailla.

    • DUUNARIi

      suomen monaco

    • Kierrä kaukaa

      ryöstöjä ja pahoinpitelyjä päivittäin mamujen toimesta, vaasan ghetto numero 1 !!

    • Niilin hanhi

      Pimeään aikaan ei Olympia-korttelissa kannata liikkua, voi nimittäin tulla ryöstetyksi ja raiskatuksi.

      Huumeruiskuja ja piikkejä törröttää sisäpihan lasten hiekkalaatikoissa. Tyhjiä kaljapulloja ja rikottujen viinapullojen sirpaleita ympäri Olympian korttelia.

    • Valkoiset lähteneet

      .

      ei sinne eksy kuin täysin tietämätön

      .

    • Pallo/räpsä puuttuu

      Se oli vielä 90-luvulla mukava paikka mutta ei sinne enää uskalla mennä alle 50 hengen jengillä. Siellä kun voi tulla 50 hengen uussuomalaisten jengi vastaan joka on tulossa pesäpalloharjoituksista.

    • uusi vaasalainen

      Tota, uskaltaako sinne hautausmaallekaan mennä (mummin hauta siellä) tai oikaista siitä Vöyrin kautta, jos menee Palosaareen?

    • säälittävää

      Valkoihoiset ovat jo muutaman vuoden tehneet muutta pois Olympiakorttelista ja sen lähialueilta. Meno siellä on niin kertakaikkisen rauhatonta, etteivät edes hällä-väliä tyyppisestä elämänmenosta pitävät opiskelijat viihdy alueella.

    • roskia joka paikassa

      Jos olet koskaan käynyt eläintarhassa, niin Olympia-kortteli muistuttaa hajun ja asukkien perusteella eläintarhaa.

    • Olympialainen

      Käyn Olympiassa pari kertaa viikossa. Kaikki näyttää rauhalliselta mutta en koskaan kävele siellä yksin. Aluetta tarkkailee myös kolmen afrikkalaiselta taustalta näyttävän kopla jotka "kääntävät" veitsellä yksin käveleviä suomalaisia miehiä.

      Mutta ryöstetyksi voi tulla missä tahansa.

      Kun olet varovainen niin säästyt.

      • Koomisin kommentti:.

        .

        "Väärään aikaan väärässä paikassa"

        Tälle on naurettu hyvinkin taajaan

        .


    • ranttelaijaa

      Kysyjälle tarjotiin asuntoa - takuulla on paljon vapaina ennen Oravaisista pakenevia pakolaisia.
      Surkean ruotsinsa avulla turhautuvat lopullisesti - mitä ihmeitä niiltä sitten voisi odottaakaan!

      Eivät osaa edes suomea - kenen syy?

    • Ex Olympialainen

      Olen asunnut kahdesti olympialla. Voaksen asunnoissa äänieristys on täysin luokaton ja kuulee hyvin iltaisin/öisin jos naapuri katsoo telkkaria tai soittaa musiikkia. Pikipruukin asunnoissa on vähän ennemmän laatua ja parempi äänieristys, mutta asuu melkoista roskasakkia. Pesutupa on mahdoton käyttää koska samat mamuperheet ovat varanneet pesutuvan 15-20 tuntia viikossa (tuovat luultavasti sukulaistenkin vaatteet sinne koska saavat pestä ilmaiseksi!) ha saunaan on turha haaveilla. Narkkareita, ghetto-nuorisoa, tappelelioita löytyyy riittäkseen. Ainoa hyvä paikka on että se on melko lähellä keskustaa, mutta asuisin kyllä mielummin vaikka hietalahdella!

      Lapsiperheelle hyvin surkea paikka vaikka onkin muksuille hyvät leikkitarha. Viikko sitten nuoret kulttuurinrikastajat ajoivat autollaan sisäpihalla ja pissasi sisäpihalle jolloin suomalainen mies meni sanomaan että piätisi metelin alhaisemmalla. Kulttuurinrikastajat vihastuivat ja kutsui häntä rasistiski ja natsiksi ja kun meni kävellyttämään koiraa niin uhkasi ajaa koiran yli. Myöhemmin heittivät kiven ikkunaan ja kun mies meni katsomaan niin ääliöt ampuivat hänet ilmakiväärillä rintaan ja mies melkein kuoli.

      En kyllä voi oikein suositella kenellekään, paitsi joku Astrid Thors jonka pitäisi ihan omin silmin katsoa miten paljon eräät ryhmät rikastavat kultturiamme. Olisihan se suomalainen kulttuuri tapahtumaköyhä jos ei sattuisi ampuma-, väkivalta ja hurjat bileet missä käytetään kaikenlaisia huumeita... hyvä hyvä.lisää tänne vaan!

    • Vaasaan muuttaja

      Jatkokysymys, en ole aloittaja: Onko olympia se levoton vai heijastuuko koko Vöyrinkaupunkiin?

      • åio9pjuytopi

        Sata metriä ympäriinsä on ehkä turvallisinta liikuskella ystävän kanssa jos jalan liikuskelee.


      • Zei.

        Ei todellakaan vaikuta koko vöyrinkaupunkiin. itse täällä yli 30v. asuneena. En ole koskaan joutunut mihkään kahnaukseen yms. olypiakorttelin ulkopuolella!


    • kantakirjalainen

      Koko Vaasaan, valitettavasti.

    • asukas 1999-2001

      Ghettoontunut pahasti sitten 90-luvun lopun, veikkaukselta n.30-50% maahanmuuttajia, 40% huonosti käyttäytyviä suomalaisia ja loput 5-10% normaaleja perheitä ja ihmisiä.

      • uusi palosaarelainen

        Siis koko vöyri? Jos palosaaresta tulee kävellen, uskaltaako sitä vöyrin vierestä menevää siltaa mennä? toistaiseksi olen kulkenut yliopiston puolelta.


    • vöyriläinen

      Ei uskalla, silta voi pettää. Mieluiten pysy siellä palosaarellasi äläkä tuu tänne
      vöyrille sekoilemaan.

    • asdasdasdasdc2

      Pari kertaa asunut eikä siellä tapahtunut mitään kummempaa. Toki bileitä (opiskelijoidenkin) puolesta oli useasti eli ääntä piisasi, itseäni sekään ei haitannut.
      Moni ulkolainen ajellessaan sunnuntaina maakuntien lävitse voisi luulla että taloissa ei asu ketään koska pihalla ei näy yhtään ketään eikä kuulu ääntä mistään

    • Ulkolaiset

      onneksi eivät ajele maakuntien lävitse sunnuntaisin, vaan pysyvät siellä omissa
      kortteleissaan, ja hyvä niin.

    • Paradise J

      Vaasan turvallisin paikka. Poliisi on aina paikalla.

    • Kolumbial 2 vuotta

      Halpa, hyvällä paikalla ja legendat paikasta on paljon suurempia kuin todellisuus. Tottakai levottomampi meininki kuin muualla, mutta ei täällä nyt henkensä puolesta tarvi pelätä. Päivisin erittäin rauhallista ja ei öisinkään mitään ongelmia oo jos ei niitä itse aiheuta. Maahanmuuttajatkin tappelee enemmänkin keskenään. Bileitä on paljon, jotkut tykkää, jotkut ei.

      Kämppislotto vähän 50/50, joko käy tuuri tai sit ei, mutta sut tullaan sijottamaan 99% todennäköisyydellä suunnilleen samanikäisen ( rotuisen) henkilön kanssa. Alueella asuu paljon opiskelijoita, joten sosiaalinen tyyppi löytää helposti frendejä, jos nyt ei satu kämppiksen kanssa synkkaamaan. Kämpät ok (netti, vesi, sähkö kuuluu vuokraan joka on muutenkin pieni), sijainti iso plussa.

      Uudelle opiskelijalle ihan jees paikka, varsinkin jos asunnon saaminen on vaikeaa (myöhemmin voi etsiä uutta) tai jos ei ole varaa maksaa isompaa vuokraa.

    • paljasjalk. vasabo..

      -asunut nelisen (4) vuotta Olympiakorttelissa,Pikipruukin asunnossa,eikä valittamista.Hyvä paikka asua.Ei sen huonompi,tai parempi kuin muukaan,ja olen asunut monissa paikoissa Vaasassa.

    • 18

      sain juuri tarjouksen aika isosta huoneistosta juuri Olympiasta. Uskallanko ottaa vastaan? Paljon opiskelijoita alueella?

    • kvarn

      Tottakai Olympias uskaltaa asua,ei kannata kaikenkarvaisia ennakkoluuloisia väärien huhujen levittäjiä uskoa.

    • Uusi olympialainen

      Itse muuttanut Olympialle (siwan yläkertaan) Lapista reilu viikko sitten, ja tosi rauhallista ollut, mitä nyt ulkolaisia näkyy, mutta eipä niistä haittaa ole ollut. Hiljaista myös vkloppuöisin!

    • olympialainen

      Itsekin olen Lapista ja asunut täällä Olympiassa viime lokakuusta asti. Mistään muusta ei ole valittamista kuin sekopäisestä yläkerran naapurista joka raahaa huonekalujaan pitkin laittioita yötä päivää ja joskus hakkaa vasaralla seiniä ja lattioita, eli äänieristys on tosiaan heikkoa laatua. Sijainti on hyvä, yliopistolle noin 2km, enkä ole kuullut mistään tappeluista tai ryöstöistä sun muusta täällä. Takapihalla (sisäpihalla) juoksee paljon lapsia joskus yömyöhäänkin mutta sisälle ääni ei kuulu. Yksiöni on todella tilava ja vuokra halpa, asun tässä mielelläni vaikka koko opiskeluaikani.

      Tosiaankin tarinat alueesta ovat ehkä vähän liioiteltuja eikä niille taida paljoa todisteita olla.

    • Little africa

      Little africa se on, sellainen paikka.
      Jos tykkäät mustista notkujista laumoissa, uhkaavaa käytöstä wannabee gangstojen taholta, kannabiksen lemua, burghaan alistettuja muumeja,
      Siis ghetto meininkiä, jos sytyttää niin olympia kortteli on takuula vaasan paras paikka.

    • myllykatu.

      Olympiakorttelin arvostelijat,eli nämä mustatuntuu-tietoa saaneet on aika pahasti ns. pihalla sittä.millaista Olympiakorttelissa on OIKEASTI asua....olen asunut jo monta vuotta siellä,eikä se ole sen kummampi paikka,kuin muukaan missä olen asunut...ainoa ero,et maahanmuutajia on enemmän,mutta he eivät aiheuta yhtään sen enempää ns. häiriöitä,kuin kukaan muukaan...ja TÄMÄ on oikeaa tietoa,ei mitään mutu-tietoa....

    • uusstadilainen

      Juu, en tiedä Olympiasta., mutta kommentti naapurimekkalointiin.

      Itse asuin Kirkkopuistikolla ensin eräässä 60-luvulla rakennetussa talossa. Yläpuolellani asui pari suomenruotsalaista opiskelijatyttöä. Mekkalaa riitti, kun lauloivat kaveriporukalla siellä ja kopistelivat korkkareissa rappaukäytävässä neljän tai viiden aikaan yöllä. Toinen asunto oli Suomen pankin talossa. Naapurissa asui ihan normaali, varakas (ja Vaasan yrittäjäpiireissä tunnettu) suomalaispariskunta. Ai ai sitä känniälämölöä välillä, kun aikuinen mies huusi, lauloi ja itki kännissä. Tätä tapahtui palttiarallaa joka viikonloppu.

      Että eivät ne mamut ainoastaan, kuten täällä niin kovasti annetaan ymmärtää.

      Se on varma, että opiskelija-asunnoissa meteliä ja menoa riittää. Opiskelijat ryyppäävät ja bilettävät kuitenkin siihen malliin, että oksat pois.

      • Tuurista riippuu

        Opiskelijoitakin on monenlaisia. Moni opiskelijakin etsii sellaista asuntoa, missä ei biletetä ja huomasithan, että aloittaja on myös opiskelija. Itselläni työssäkäyvä ihan tavallinen ja naapureille mukava pariskunta joskus huutaa toisilleen kurkku suorana. Opiskelijakämpissä saattaa olla ihan rapustakin kiinni, isoissa taloissa voi toinen rappu olla nörttikansoitettu ja viereinen bilettäjäporukkaa täysi..kokemusta on. Tämähän on yleensä ihan sattumaa.


      • Nimetön merkki
        Tuurista riippuu kirjoitti:

        Opiskelijoitakin on monenlaisia. Moni opiskelijakin etsii sellaista asuntoa, missä ei biletetä ja huomasithan, että aloittaja on myös opiskelija. Itselläni työssäkäyvä ihan tavallinen ja naapureille mukava pariskunta joskus huutaa toisilleen kurkku suorana. Opiskelijakämpissä saattaa olla ihan rapustakin kiinni, isoissa taloissa voi toinen rappu olla nörttikansoitettu ja viereinen bilettäjäporukkaa täysi..kokemusta on. Tämähän on yleensä ihan sattumaa.

        Juu tuo alempi viesti on minun, siis ei enää ole samat naapurit, vaihtui äskettäin. Vähän jumiin ja luulin, ettei lähtenyt.


    • Nimetön merkki

      Itse asuin rauhallisessa talossa rauhallisella alueella - mitä nyt naapurin, huom. työssäkäyvä! pariskunta välillä otti kovaäänisesti yhteen aika usein ja vuorokauden aika saattoi olla mikä vaan. Ilmeisesti olivat vaan herkkähermoisia tyyppejä, kun muuten aina ihan ystävällisesti tervehtivät ja jopa juttelivatkin.

    • olympia slummi

      Olympia korttelista tulee mieleen Ruotsin Malmö. Hieman samalla tavalla on Vaasa ja Malmö hoitaneet maahanmuuttajien kotiutuksen.

      Olympia-kortteli eli tuttavallisemmin "Olympia-slummi" on aika paikka vaarallinen paikka asua. Suomalaisia lapsiperheitä ei siellä asua lainkaan. Muunmaalaisia lapsiperheitä sitäkin enemmän.

      Olympia korttelin sisäpihoilla lojuu verisiä huumeruiskuja ja muutenkin alueella liikkuu jotain aivan ihmeellisiä hämärämiehiä. Jos olet naispuolinen henkilö, niin en suosittele liikkumaan Olympia-slummikorttelissa ilta-aikaan.

      Jos olet pakotettu Olympia-slummiin muuttamaan, niin kannattaa käydä katsomassa paikka päiväsaikaan etukäteen, niin tiedät itse millaisesta lähiö-slummista on kyse.

      Onnea matkaan !

      T: Vuosia Olympiassa asunut.

    • musta-valkoinen.

      tämä nimimerkki "olympia slummi" textaa ns. täyttä potaskaa....kuinka joku voikin olla noin katkera ja tyytymätön omaan elämäänsä?...itse asun Olympiassa,ja TIEDÄN kuinka asiat OIKEASTI ovat....se on ihan hyvä paikka asua.Piste.

      • musta mannerheim

        nimimerkille musta-valkoinen: ota peukalo pois pepusta ja ime sitä !


    • svart-vitt

      musta mannerheim....sori vaan,mut en osaa elää,niinkuin sinä....:)

    • normaaliaelämistä

      En muuttaisi olympiaan ikinä.

      • Anonyymi

        Vittu kuunnelkaa, lyhyesti sanottuna sä et joudu ongelmii muulla tavalla ku jos riitelet jonkun kaa, sillee jos sul o muitten kaa hyvissä väleissä ja jos et esitä sitä et oot rasisti jos oot nii vittu elää rauhassa. Tääl oon asunut yli 2 vuotta ja en joudunu kertakaan ongelmiin 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️joo toki tääl on lapsei pihal mut mieti jos ne ois sun lapsei nii vituttaisko? Ei. Joten pitää vaa ymmärtää muitakin. Sit huumeista ja kaikesta tälläst se että SITÄ ON KAIKILLA JA OLYMPIA EI OO AINUT PAIKKA JOSSA ON SELLAST, en ole mitää vitun piikei nähnyt ja vittu OLYMPIA ON HIENO PAIKKA OMALLA TAVALLA ihan montakin plussia löytyy, joten LOPETTAAKAA puhua paskaa täst paikast. Jos joku sanoo jotain paskaa ei meinaa et se o totta ja teidän takia muilla on ihan väärä käsitys täst paikast.
        Jos en olisi tätä mieltä en sanoisi tollee.


    • mäööööön

      asuin reilut puoli vuotta olympiassa. ei se niin kauhea paikka todellakaan ole mitä kaikki luulevat. itsellä ei ilmaantunut minkäänlaisia ongelmia. kukaan ei uhkaillut, yrittänyt raiskata tai mitään muutakaan. ja tosiaan tällainen nuori opiskelija tyttö uskalsi ihan hyvin kävellä yksin yöllä ulkona. harvoin siellä edes tuli ketään vastaan.

      • HÖPÖ HÖPÖ

        HÖPÖ HÖPÖ et ole olympia korttelissa asunut.


    • asiaa...

      HÖPÖ HÖPÖ ittelles vaan,ja muille asennevammaisille piilorasisteille.........pah!...

    • -opiskelija

      Ei täällä mitään pelottavaa oo tapahtunut, tosi rauhallista aluetta ainakin Pikipruukin asunnoissa. Vaikka olenkin nuori tyttö ja pitkät hiukset liehuen saatan tulla yksin myös yöaikoina kämpille, niin ei ole ketään tullut häiritsemään.

    • opiskelijatytttö

      Näitä ja kaikkia muita Olympiasta kertovia juttuja lukiessa ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa... Olen itse asunut Olympialla puolitoista vuotta ja liikun viikoittain myös yöaikaan. Ikinä ei ole mitään sattunut enkä todellakaan ole nähnyt huumeruiskuja tai mitään vastaavaa. Fakta on, että maahanmuuttajia alueelta löytyy, mutta ei heistä todellakaan ole mitään haittaa. Metelin suhteen riippuu taas ihan tuurista löytyykö naapurista bilehileitä vai hiljaista porukkaa. Itse asun Voassin asunnossa ja naapurista kuuluu välillä meteliä, mutta ei mitenkää häiritsevästi.

      Hississä paljon graffiteja ja haisee aina kuselle tupakille... mutta se taitaakin olla ainut asia mistä on negatiivistä sanottavaa. (Ja toki tuolla leijailee kannabiksen haju välillä kun kävelee, mutta eipä sen luulis ketään haittaavan :D )

    • Ghettoblaster1

      Jos et ghettoon halua niin et halua olympia kortteliin..

    • Myllykatu

      Olympiakortteli on hyvä paikka asua.Piste.

    • Ei ikinä

      Olympia on Vaasan Mogadishu. Tuttavia siellä on asunut, ei asu enää. Otsikoissa Olympia-kortteli ei ole tainnut olla sen viime talven ryöstön ja pahoinpitelyn (kolme mustaa miestä ja puukko, pahoinpitely tajuttomaksi) jälkeen. Ei tosin tule enää luettua Pohjalaista. Tai niin no, taidettiinhan se Siwa kertaalleen ryöstää sekin.

    • Olympian rengastaja

      Kaks vuotta asunu ja tähän mennessä kaikki häiriköt on ollu suomalaisia. Samalla tavalla se lukittu polkupyörä katos Ger(maperse)byssäkin. Entinen naapurini joskus ulkona rauhoitteli isoa rottweileriansa, kun musliminainen kulki ohi, sanoen: "älä pelkää, se on kiltti kummitus".

    • turpelainen ja typpi

      Vältä aluetta. Täynnä asujia jotka sylkebät mm soyaveteraanien päälle, vaikka ilman veteraaneja ei heillä olisi maata missä elää täysylläpidolla. Suojaväritys myös takaa etteivät joudu edesvastuuseen seksuaali ym. muista rikoksista.

    • i know this

      Itse en Olympiaan muuttaisi vaikka sieltä mitä tarjottaisiin. Aikuisten oikeasti todella levoton paikka ja kuten joku sanoi "kulttuuririkas". Kulttuuririkkaudessa ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta tässä tapauksessa se tarkoittaa, että heillä on ihan erilainen meno päällänsä kuin mihin suomalaiset ovat tottuneet. Ottakaa kämppä oikeastaan mistä tahansa muualta.

    • sssssssssssssssoi

      Älkää tulko vaasaan, Seinäjoella on tilaa ihmisille.

    • fiksinummi

      suosittelen ristinummea

    • Kok, RKP ja Demarit

      Olympikortteli ympäristöineen työllistää Vaasan poliisia yhtä paljon kuin muu Vaasa yhteensä. Siellä syntyy jatkuvia konflikteja bling-bling jengien, säkkikummitusten ja muiden kelan sankareiden välille.

      Jos haluaa elämäänsä "väriä" niin suosittelen lämpimästi Olympiakorttelia.

    • hoplaa22

      Itse olen noin kuukauden ajan asunut Voasin asunnossa Olympialla ja kaikista ennakkoluuloista poiketen täällä on todella rauhallista. Toki täällä asuu aika paljonkin tummaihoisia ihmisiä, mutta itse en ole mitään meteliä täällä viikonloppuisinkaan kokenut. En sitten tiedä asunko jossain todella rauhallisessa kerrostalossa, että onko viereisissä sitten meteli kovempaa, mutta itse ainakin olen tyytyväinen ja positiivisesti yllättynyt..

      • 5+12

        älä edes valehtele. missä muualla vaasassa sattuu enemmän väkivalta, huumerikoksia ja varakauskia kuin olynmpiakorttelissa?

        meininki non sama kuin mamuista tunnetuista ruotsin malmössä, paitsi etteivät paloautot vielä pala.


        etsä oikeaqsti oklympiassa asu. kunhan vaan väuität. olet tavallinen idiootti mokuttaja joka huijaa ihmisiä


    • ghi,dfhsf

      Asuin joskus Olympialla. Enkä kyllä hevin juuri muuttaisi takaisin. Hiljaistahan siellä yleensä on, mutta pinnan allahan siellä tapahtuu vaikka mitä. Tosin nämä pössyttelijäthän eivät halua ongelmia kenenkään kanssa, joten siksi siellä pärjää kun ei toisten asioihin liikaa sekaannu.

      Kortteli on rauhattomampi paikka. Toinen puoli Olympiaa menettelee..

    • opiskelijatyttö

      Hieman kyllä mietityttää, että minkälaisista idyllisistä pikkukylistä nämä Olympiaa pelkäävät oikein on kotosin..??

      Itse asuin Olympialla 2 vuotta ja jos Vaasassa yhä opiskelisin ihan mielelläni muuttaisin takaisin sinne "hurjaan ghettoon". Vuokrat on kohtuulliset ja kaikki on lähellä (keskusta, kaupat yms.) ja keskustan baareistakin pääsee kävelemällä kotiin eikä tarvitse miettiä bussien aikatauluja. Tietysti opiskelijakorttelissa bileiden takia melusaastetta on jonkin verran, mutta mitään suurempaa häiriötä ei kyllä liiemmin ole.
      Iltasin joku jätkä (erityisesti maahanmuuttajat/tummaihoiset) saattaa tulla jutteleen kivoja, mutta ei nekään mitään hurjia tilanteita ole. Kunhan vaan kohteliaasti hoidat tilanteen niin ei siinä mitään ongelmaa ole.

      Kaikenkaikkiaan Olympia on mainettaan PALJON leppoisampi paikka. Mutta (niinkuin aina) maalaisjärjen käyttö on sallittua.
      Ja kyllä ne ihka aidot suomalaisetkin osaa perseillä, ei pelkästään nämä pelätyt mamut. Huomattavasti enemmän olen nähnyt valkoisten suomalaisten tappelevan ja riehuvan.


      t. Blondi Opiskelijatyttö Tampesterista

      • hellepäivä

        -opiskelijatyttö textaa asiaa...Olympian haukkujista paistaa läpi asennevamma, ja tiedon paha puute...


      • rgrggrg
        hellepäivä kirjoitti:

        -opiskelijatyttö textaa asiaa...Olympian haukkujista paistaa läpi asennevamma, ja tiedon paha puute...

        sama asennevamma kuin poliisilla joka kertoo lehdessä, että ilman olympiaa Vaasassa olisi keikkoja ainakin neljäsosa vähemmän?


    • minä

      Itse olen nyt syksyllä muuttanut Vaasaan ja oli pakko ottaa vastaan yksiö täältä Olympiasta koska ei yksinkertaisesti ollut muualla tilaa. Asuntoon itse ei oikeastaan melua kuulu, mutta sekin varmasti vaihtelee asunnon paikasta tässä sekasokkelossa. Lapsia juoksee hulluna pihalla ja heidän kielenkäyttönsä on ollu aika.. erikoista, mutta muuten ei paljon edes ihmisiä näy.

      Yksiö oli hyvässä kunnossa kun muutin, mutta ei kyllä mikään huippuasunto. Paljon enemmän kuulee juttua paikasta kuin mitä täällä oikeasti tapahtuu. Nuo sisäpihat ovat aika eläväisiä varsinkin viikonloppuisin, mutta en ole mistään väkivaltaisesta vielä kuullut. Pyöriä varastetaan aika paljon, omaani ei onneksi vielä ole viety...

      Haluan muuttaa täältä pois ja heti kun jostain vapautuu sopivan kokoinen yksiö ja hintainen yksiö olen valmiina lähettämään hakemuksia. Niin se vaan on että ei opiskelija voi ottaa kalliita viidensadan yksiöitä vaan täytyy tyytyä tähän olympiatasoon.

    • niiiinn

      Itse muutin Olympiaan heinäkuussa ja yksiötä tarjottiin. Aion pysyä täällä koko opiskelujen ajan, koska tämä on tosi edullinen. Vaasassa saa maksaa yksiöstä sen 600e helposti. Lisäksi kun töitäkään en ole vielä saanut, niin opintotuella just maksaa oman yksiön. Paljon sinulla vuokra. Mulla hieman alle 400e/kk

    • uhkgwdiugbwgdbjk

      ei siellä ole montaa yksiötä ja ne on kaikki ylhäällä. suurin sa opiskeluasunnoista on eräänlaisia soluasuntoja, joissa on yhteinen keittiö

    • sakkesakke

      Kaveri asui olympiassa about 1996 tai ainakin kun oli ihan uusi, niin ei siellä silloin niin paha meininki ollut kuin nyt. Yksi työkaveri pääsi lähes hengestään siellä kun afrikan apinoidenkuningas viilti läheltä kaulavaltimoa rasistisessa vimmassaan. Itse en sinne viitsi mennä pimeällä/yöaikaan koska pidän elämästäni. Siinä lähisiwassakaan ei viitsi asioida kun neeeeeeeeeeekeri porukat kyttää lompakkoa kokoajan. Kyllä kyllä oikea aikapommi tuo kortteli on. Sinänsä kiva, mutta mutut on pilannut sen. Isän avokilla oli osaomistus asunto toisella "rauhallisella" puolella ja fillari pöllittiin kolesti ennekuin hän päätti luopua asunnostaan...

      • kaxkax

        sakkesakke vääristelee totuutta, niin et päänsä ihan tutajaa...huhhuh...


      • sakkesakke
        kaxkax kirjoitti:

        sakkesakke vääristelee totuutta, niin et päänsä ihan tutajaa...huhhuh...

        En todellakaan vääristele. Tämä afrikan puukosankari kävi ihan kuule lusimassa ja asiasta oli kaikissa valtakunnan uutisissa. Kaikki mitä sanoin on omaa kokomusta. Sinä voit pitää vihreäruskean kielesi suussai ja olla hiljaa.


      • qåmz
        sakkesakke kirjoitti:

        En todellakaan vääristele. Tämä afrikan puukosankari kävi ihan kuule lusimassa ja asiasta oli kaikissa valtakunnan uutisissa. Kaikki mitä sanoin on omaa kokomusta. Sinä voit pitää vihreäruskean kielesi suussai ja olla hiljaa.

        -se on totuuden väärentämistä, kun annetaan kuva et joku paikka on sellainen missä tapahtuu vaikka mitä kauheeta, ja muualla ei mitään...eli kaikki muut paikat on mahtavia hienoja asumispaikkoja, ainoastaa tää yksi paikka on ihan pilalla....


      • haisoooo
        qåmz kirjoitti:

        -se on totuuden väärentämistä, kun annetaan kuva et joku paikka on sellainen missä tapahtuu vaikka mitä kauheeta, ja muualla ei mitään...eli kaikki muut paikat on mahtavia hienoja asumispaikkoja, ainoastaa tää yksi paikka on ihan pilalla....

        Pollisi ei uskalla julkaista tilastoja, mutta haasattelujen mukaan olympia on ihan kärkipäässä, kun puhutaan hälytysajoista


      • oliolioli
        haisoooo kirjoitti:

        Pollisi ei uskalla julkaista tilastoja, mutta haasattelujen mukaan olympia on ihan kärkipäässä, kun puhutaan hälytysajoista

        Pollisi haasattelujen.... mukaan sinä puhut kakkaa....:)


      • 3r3r3r3r3
        oliolioli kirjoitti:

        Pollisi haasattelujen.... mukaan sinä puhut kakkaa....:)

        Tilaa pohjalainen, äläkä sekaannu RKPn virallisen totuuden mukaan uutisia julkaisevaan vasabladetiin.


    • sakkesakke

      Niin 2010 oli vuosi.

      Kaksi 1988 syntynyttä miestä sai puukosta Vaasan Olympiakorttelissa lauantaiyönä. Ilmoitus tuli hätäkeskukseen klo 2.10. Toisella miehellä oli poskessaan syvä haava ja toisella pintanaarmu. Puukotus oli tapahtunut sanaharkan jälkeen, ja 1989 syntyneen ulkomaalaistaustaisen miehen epäillään aiheuttaneen uhrien vammat.

      Poliisi löysi paikalta poistuneen tekijän ja häntä epäillään törkeästä pahoinpitelystä. Hänet otettiin kiinni.

      Todellisuudessa viilto meni kaulaan asti ja vain sentin päästä kaulavaltimosta.

    • sakkesakke

      vvvvvitun idiootti oonko sanonu et muualla ei tapahtuis mitään ikävää?????????????????????????????? Nistinummi?????????????Okei nistien lisäksi paljon musuja siellä, mutta muita ei tällä hetkellä ole noin pahoja. Gerby, isolahti ja Suvilahti on paikkoja missä aikoinaan oli vipinää muttei enää.

    • sakkesakke

      Ja jos sanotaan et ihan pilalla, niin nyt on kyse ihan omasta mielipiteestä. Se kokemus mitä 41 vuoden asumisesta mulla on vaasasta on vankka. Olen asunut jokapuolella vaasaa, mutta poistuin koko kylästä, mutta en kauas.

      • 2+7

        -joo, sakkesakke.."siwassakaan ei viitti käydä, ku neeeekeriporukat kyttää lompakkoa kokoajan"....tommosta pazkapuhetta pukkaa asennevammaiset rasistit...oon vuosia käyny olympian siwas, ei ikinä, kertaakaan oo kukaan kytänny mua tai mun tuttuja...sulla on tota tyypillistä mutu-tietoa asioista, ja levität sitä totuutena....ziisus, ei voi muuta sanoa...!


    • olympian asukki

      Turhaan haukutte olympiaa. Ei se aivan samanlainen slummi ole kuin Ruotsissa, vaikkapa tukholman rinkeby, Olympiassa kun ei ole varsinaisesti mellakoita ja räjähdä pommeja, mutta sitä kohti on menossa, joten se siitä.
      Minä ainakin tykkään asua paikalliseen Rinkebyssä, koska monikulttuurisuus valvottuine öineen ja huumekauppiaineen on mukavaa. Poltan itsekin pilveä, niin meteli ja rikollisuus ei haittaai.

    • olympialainen

      Itse pakko kans nyt kertoa omasta Olympia kokemuksestani ja selkeyttää tätä asiaa :D

      Aluksi tänne muuttaminen pelotti paljon koska uskoin joka sanan raiskatuista kaverinkavereista, serkunkaiman hakkaamisesta ja jengitaisteluista. Eikä auttanut se kun luki netistä "kokemuksia" ihmisiltä jotka ei olympiassa ikinä ole varmaan käyneetkään. Jo parin viikon asumisen jälkeen tajusin että kyseessä on lähinnä vahvat ennakkoluulot ja legendat.

      En luopuisi olympian yksiöstäni millään. Tilava ja siisti 30m2 minkä vuokra 350e, niin jää tuistakin vähän käteen. Tässä on ihan lähellä Siwa, Lidl ja Minimani, ja jos jaksaa viisi minuuttia pyöräillä niin pääsee Prismaan ja Citymarkettiin. Keskustaan pääsee myös vikkelästi eikä yliopistollekaan ole kun se 2km. Kaverini jotka asuvat Palosaaressa, ottavat baari-illan jälkeen aina taksin.

      Mutta komppaan yhtä edellistä kommenttia siinä, että maalaisjärkeä saa käyttää. Naisena baarista lähteminen yksin on aina riski jota pyrin välttämään. Muutaman kerran olen yksin baarista kotiin pyöräillyt eikä mitään ole sattunut, onneksi. Muutit minne tahansa, on ihan tuurista kiinni millaiset naapurit sulle tulee. Mun tapauksessa heistä kuuluu hyvin vähän jos ollenkaan. Pimeällä uskallan liikkua, mutta lenkille en myöhällä lähtisi.

      Sitten rehellisyyden nimissä muutama miinus. Mua henkilökohtaisesti ottaa päähän se miten pyykkivuorolistan noudattaminen ei meinaa mennä muille jakeluun. Lisäksi pyörä varastetaan heti jos ei ole vähintään kahella lukolla kiinni. Vaijerilukot ei ole mikään ongelma varkaille. Ja tais olla viime viikolla kun ryöstettiin toi lähisiwa?

      Kyllä, ulkomaalaisia täällä on paljon ja he näkyvät katukuvassa. Mutta eivät ole aiheuttaneet mitään ongelmia minulle eikä kavereilleni jotka täällä Olympiassa myös asuvat. Turhaa vihan lietsomista sanon minä.

    • njoooo

      Asun itsekin olympiassa ja on turvallista (naisena). Välillä ulkomaalaiset käy soittelemassa ovikelloa, mutta ei auta avata ovea. Paras on ku liikkuu päiväsaikaan.

    • 235323

      Olympia on Vaasan slummi vaikkei nyt mikään tosi paha paikka ole. Mutta kyllä siellä ulkomaalaiset varastelevat pyöriä ihan avoimesti, exät uhkailee puukon kanssa ovella ja ulkomaalaiset lehdenjakajat tulevat kotiovelle uhkailemaan jos tekee jakeluhäiriöilmoituksia jne.

      Olen tässä etsinyt asuntoa ja noita uusia asuntoja Olympian lähellä kaupitellaan paljon, eivät mene kaupaksi kun ihmiset eivät halua muuttaa sinne ulkomaalaisten tekemien rikosten takia.

      Eli maahanmuuttajat selvästi suurin ongelma koska rikokset ovat 80% heidän tekemiä. Ja kun poliisille ilmoittaa varkauksista jne niin sanova vaasan poliisiasemalla että menee suoraan arkistoon.

    • aluettavälttelevät

      Juu sinne vain kaikki saman henkiset asumaan.
      Siellä tulee ryöstetyksi niin yöllä kuin päivälläkin.Töissä tai koulussa käyvät ihmiset kiertävät sen alueen kaukaa.
      Pitäisi aidata koko asuma-alue korkealla muurilla.

    • tottatosiaan

      Siis joo tosiaan ovea ei saa koskaan avata ellei tiedä että huoltomies on tulossa tai joku sukulainen tuttu. Aina joku ählämi ovella pimpottaa ja koittaa kurkkia ikkunasta sisään. Fillari on turha tuoda, (ize en ole tuonut) varmasti pöllittäisiin. Naisena illalla ei uskalla liikkua. Pe- La 23.4 välisenä yönä joku suomalainen känninen mies mölysi kl0 6 aamulla ihan kuin jonkun kurkkua olisi katkaistu ja muut suomalaiset koittivat rauhoitella sitä. Klo 7 mötäkkä hiljeni. (kertoo jotain olympiasta, hirvitti olla sisällä),

      Tuntui kun se tyyppi olisi menossa jonkun kerroksen jonkun asunnon ikkunan läpi. Niin kova metakka kuului, että korvatulppien läpi kuului. Opiskelijana asunto on halpa, enkä sikäli kadu että muutin, mutta en liiku pimeällä ja valosallakin vain harkiten ja katson missä olisi mahdollisimman turvallista.

      On jonkun verran rauhallisia valkoisiakin alueella, mutta muutamat mustat /turkkilaistyyppiset nostaa alueen tason paskaksi (no racism, just saying). Mutta myös suomalaiset känniset osaa..

      Jos vaan rahaa on maksaa vuositolkulla isoa vuokraa, kannattaa muuttaa muualle, täällä pääset halvalla, ja ei saa avaa ovia kellekään. Huolto pelaa ja huoltomiehet tulee kun ilmoittaa. Saunat ovat ok ja pyykkitupavuoro toimii.

      (Odotan koska pääsen pois :D)

      Ai tulevat mustat miehet häiriköimään jos tekee jakeluilmoituksen. Mitä ne tommosia sinne ees palkkaavat jos tulevat heti uhkailemaan.

    • Late67

      Asuin Olympiakadulla 1990-1991, sen kokemuksen perusteella tosi kiva.Siistit uudet asunnot, rauhallinen ja hiljainen paikka, kiva yhteisöllisyys, joskus pidettiin grilli-iltoja, mutta lopeteltiin klo 22 suunnilleen. En muista nähneeni yhtään ulkomaalaista, oikein kiva paikka mutta on saattanut hieman muuttua kun aikaa on kulunut neljännesvuosisata.

    • Yinminfoo

      .....on juu saattanut hieman muuttua......sun aikanas asui fiksuja valkoisia yliopisto-opiskelijoita, nyt enimäkseen kolmannen maailman jätettä

    • rivermanen

      itse en ole asunut mutta muutama työkaveri naispuoleinen sellainen asuu..puhuvat että ainakin toinen puoli on tosi rauhallinen ja toinenkin ihan ok..mutta no kaikki on ihan asujan omissa käsissä mihin on tottunut

    • 23554453

      Ihan viimeisen vuoden aikana ollaan kyllä kavereiden kanssa saatettu naisia kotiin sinne kun heitä on ulkomaalaiset ahdistelleet jos yksin kävelevät siellä yöaikaan. Monet törmanneet myös huumeiden myyntiin siellä viimeisen vuoden aikana.

      Tällaista se on kun mamuja liikaa ja syntyy näitä getto-alueita, mini-syyrioita jne.

    • TumppuAiraksinen

      Ei siä oo yhtään syyrialaisia, irakilaisia ja afgaaneja vaan. Ek kai sää luule et jotain pakolaisia autettais? Ne sää kuolla sinne, meidän miljardit laitetaan näiden matkailun tukemiseen.

    • Olympialove

      Pari vuotta Olympialla ja sitä ennen ydinkeskustassa huomattavasti kalliimmassa kämpässä asuneena en vaihtaisi asuinpaikkaa Vaasassa näillä tuloilla enää mihinkään. Opiskelijan tuloilla Olympia on suorastaan lottovoitto, 350€ yli 30m2 yksiöstä, kaikki palvelut aivan vieressä ja torille kävelee alle 10 minuuttia.

      En ole kertaakaan, siis en ikinä parin vuoden aikana kuullutkaan saati nähnyt mitään väkivaltaa tai huumeita Olympiassa. Riippuu varmaan aika paljon missä porukassa pyörii, tai mistä on kotoisin. Maaseudulta ja pikkukylistä pieneen Vaasan kokoiseen kaupunkiin tulevat ihmiset varmasti järkyttyvät nähdessään suuressa maailmassa eri värisiä ihmisiä, jotka vielä puhuvatkin jotain ihan outoa kieltä, ai kauheeta, ei meillä Lapualla tämmöstä kateltais.

      Kaikki kuulemani huhut Olympiasta vaikuttavat olleen sellaisten junttien puhetta, jotka eivät ole ikinä Olympiassa edes käyneet, saati sitten asuneet. Voin varauksetta suositella Olympian yksiöitä niin sijainnin, hinnan kuin rauhallisuudenkin suhteen. Halvemmalla ei Vaasassa asu missään ihmisten ilmoilla.

      • myllykatu

        Asiaa, ja juuri näin se on.


    • VYY_opiskelija

      Itse olen asunut Olympian Q-talossa vuodesta 2012, lukuunottamatta kevät 2017 kun olin vaihdossa. Täytyy ensinnäkin sanoa, että kuulee paljon enemmän huhuja kuin mitä itse näkee.
      Alussa monikulttuurisuuden huomasin melko pian, vasta myöhemmin kuule paikallisilta opiskelijoilta huhuja, vaikka kukaan heistä ei oikeastaan asunutkaan koskaan olympiassa.
      Huonoja puolia ovat pyörävarkaita (Seki riippuu kuinka pitää omasta pyörästä huolta, iteltä ei koskaan lähtenyt kävelemään vaikka säilytänkin pyörän ulkona), huono äänieristetykset ja joskus toinen saattaa "vahingossa" käyttää pyykki konetta toisten vuorossa.
      Hyvät puolet ovat tietysti kohtuulliset vuokrat ja hyvää sijainti. Lähellä keskustaa, juna asemaa ja kaupat. Lidl ja minimani ovat noin 5 minuutin kävelymatkan päästä. Yliopistoon polkee noin vartissa.
      Muistakaa että Olympia on opiskelijalle tarkoitettu asuntola, joten meteliä varsinkin viikonloppuisin kuulee.

      • Anonyymi

        Pyörvarkaita nyt on joka paikas.


    • musulandia

      Kolmannen maailman ukkoja täällä kyllä hengaa. En tiedä missä ne opiskelee ja miksi niiden matkailua tuetaan. Valkosia opiskelijoita, t untuu, että me ollaan roskasakkia täällä ja nää pikimustat on niitä kuninkaallisia. Vituttaa.

      • Anonyymi

        Kusinen on paikka kun tuo lopputekstin lukee.

        Mutta, Ei missään nimessä Olymbia korteeriin.
        Kaikki mitä siitä kuulee on totta, eikä yksikään halua sinne asumaan. Ainaskaan ennenkuin se on perusteellisesti "Siivottu" eli ei koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kusinen on paikka kun tuo lopputekstin lukee.

        Mutta, Ei missään nimessä Olymbia korteeriin.
        Kaikki mitä siitä kuulee on totta, eikä yksikään halua sinne asumaan. Ainaskaan ennenkuin se on perusteellisesti "Siivottu" eli ei koskaan.

        Sinä et tiedä olympiakorttelista yhtään mitään. Ja sen huomaa.


    • Christos

      Saisiko sieltä piparia namuilta halvalla ?

    • Anonyymi

      Tämmöset rasismit täällä sitten 🤣

    • Anonyymi

      Paras paikka asua, kaikki on lähellä.

      • Anonyymi

        Itse en ole asunut muuta kun viereisissä rakennuksissa,eipä mitään ongelmaa.Ystäviä on asunut eikä valittamista muuten kun tietty bileistä joka nyt taitaa olla muissakin opiskelija yhteisöissä? ja ihan nuorten suosimissa paikoissa vaasassa ja seinäjoella? Mietin tuolla aloituksessa 140 kansallisuutta olymppiassa? itse teen työtä jossa liikun suhteellisen paljon,kuulostaa suhteellisen hurjalta luvulta,eikö vain? koittakaas normaalit ihmiset ruveta laskemaan kansallisuuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole asunut muuta kun viereisissä rakennuksissa,eipä mitään ongelmaa.Ystäviä on asunut eikä valittamista muuten kun tietty bileistä joka nyt taitaa olla muissakin opiskelija yhteisöissä? ja ihan nuorten suosimissa paikoissa vaasassa ja seinäjoella? Mietin tuolla aloituksessa 140 kansallisuutta olymppiassa? itse teen työtä jossa liikun suhteellisen paljon,kuulostaa suhteellisen hurjalta luvulta,eikö vain? koittakaas normaalit ihmiset ruveta laskemaan kansallisuuksia

        Olympiassa on mm. kiinalaisia opiskelijoita, mukavaa porukkaa.


    • Anonyymi

      Millainen tämä olympia on nykyään?

      • Anonyymi

        Olympia on hyvä paikka, tänne ei kaivata mitään rähinäremmiä, täällä asuu vain sivistyneitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olympia on hyvä paikka, tänne ei kaivata mitään rähinäremmiä, täällä asuu vain sivistyneitä.

        kiinostaisi tietää tuon ensimäisen vastaajan repäisy 120 kansallisuutta vaasassa? mistä tieto? veikkaan ettei asu vaasassa eikä tiedä missä on olympia,itse en välttämättä asuisi siellä mutta toki opiskelijoille hyvien yhteyksien päässä .nykyään kyllä yksityiset vuokraa pieniä kaupunkiasuntoja jokapuolelta ihan samalla hinnalla ja saa yksityisyyttä jos sitä kaipaa,toki vakuudet pitää olla ja vakuutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiinostaisi tietää tuon ensimäisen vastaajan repäisy 120 kansallisuutta vaasassa? mistä tieto? veikkaan ettei asu vaasassa eikä tiedä missä on olympia,itse en välttämättä asuisi siellä mutta toki opiskelijoille hyvien yhteyksien päässä .nykyään kyllä yksityiset vuokraa pieniä kaupunkiasuntoja jokapuolelta ihan samalla hinnalla ja saa yksityisyyttä jos sitä kaipaa,toki vakuudet pitää olla ja vakuutus.

        Hmmm:näin tyhmänä raksajamppana kysyisin joltakin olympiassa asuvalta opiskelijalta onko maailmassa kuinka monta kansallisuutta? kun tuolla aloituksessa ilmeisesti joku ei vaasassa käynyt ihminen väitti että täällä on niin monta kuin 120. Olen laskenut kuulleeni vaasassa 8.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe