auttakaa tyhmää

auttakaa tyhmää

Heippa! Valokuvauksesta - varsinkin järkkärillä kuvaamisesta - olen kiinnostunut kovasti. Omaa järkkäriä ei löydy; eikä siksi myöskään järkkäri taustoja juurikaan.
Olisin kovasti kiitollinen jos viitsisitte vähän valoittaa noita termejä käytännössä (:
Kuinka paljon apua kuvanvakaimesta on?
Mitä eroa on KIT ja ei KIT kameroilla?
Mitä eroa CMOS ja ei CMOS kennoilla on?
Mitä valotusaika tarkoittaa?
Mitä iFCL-mittaus, 63 alueen kaksikerroksinen mittausanturi oikeastaan tarkoittaa?

Noihin jos voisitte vastata! (:
Olen myös katsellut Canonin EOS 60D kameraa 18-135 objektiivilla. Linkki rajalaan tuossa:
http://www.rajalacamera.fi/canon-eos-60d-18-135-is-kit-/13eos60d18135/dp?openGroup=410
Tuosta kamerasta saa lähettää myös kommenttia ja arvosteluja! Itse olen sitä kokeillut ja tykkäsin kovasti (:

5

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valoittaa noita

      Kuinka paljon apua kuvanvakaimesta on?
      —siitä on suunnilleen samanverran apua (maanantai aamuisin) kuin haittaakin (muina päivinä). Joissakin tapauksissa se on lisännyt kameran menekkiä (ns. myyntikikka).

      Mitä eroa on KIT ja ei KIT kameroilla?
      –KIT ei ole kamera vaan se tarkoittaa kytkykauppaa
      Esim jos ostaa sohvakitin niin tulee kinkku mukana

      Mitä eroa CMOS ja ei CMOS kennoilla on?
      —CMOS on eräissä kameroissa käytettävä kuvakennotyyppi. Esim. munakenno on ei CMOS-kenno. Kameroissa käytetään myös mm. Foevon ja CCD-tyyppisiä kennoja.
      katso myös:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Digitaalikamera
      http://www.digivideo.fi/wiki/index.php/Kuvakenno

      Mitä valotusaika tarkoittaa?
      —se tarkoittaa keskussuljinkameroissa sulkimen aukioloaikaa. Verhosulkimissa se on keskussuljinta vastaava vertailuluku
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Valotusaika

      Mitä iFCL-mittaus, 63 alueen kaksikerroksinen mittausanturi oikeastaan tarkoittaa?
      —se on friikeille suunnattu kameranmyyntikikka

      Järkkärin tausta ei ole juurikaan tärkeä asia, mutta sitä voit opiskella mm. tuolta:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Leica_Camera

      Monet asiat selviävät kätevästi jos opettelet ”googlettamaan”

      • valoittaa noita

        ps.
        Kannattaa ehdottomasti ostaa kamera josta tykkäät kovasti (Canonin EOS 60D 18-135 objektiivilla).


      • Canonisti minäkin
        valoittaa noita kirjoitti:

        ps.
        Kannattaa ehdottomasti ostaa kamera josta tykkäät kovasti (Canonin EOS 60D 18-135 objektiivilla).

        Objektiiveiksi croppi Canoniin jompi kumpi kolmevitonen normaaliksi ja legendaarinen f/1.8 85mm tai f/2.8 100mm macro teleksi.


    • Ja kaiken tämän jälkeen todetaanm että kamera on vain tallennusväline.
      Ehkä tärkein seikka on kameran istuvuus käteen ja jos haluaa video kuvaa niin sitten sellainen.

      Totuus pääsääntöisesti noista paketti(kit) objektiiveistä. Ne ovat täyttä kuraa.
      http://www.photozone.de/canon-eos/462-canon_18135_3556is?start=1

      Merkitystä on enemmän objektiiveillä kuin kameran valinnassa.

      Jos ei tiedä mitä valotusaika tarkoittaa kannattaa suosiolla marssia kirjastoon ja lainata kirja valokuvauksen perusteista. Vaikkakin kokeilemalla sen sitten lopulta oppii käytännössä. Kuten myös aukokoon merkityksen.

    • kittiä kanssa

      ”kamera on vain tallennusväline.”
      —tuossa haissee jokin …
      Kameran muistikortti on tallennusväline.
      Kamera on uvansommitteluväline, ilmaisuväline, harrastusväline, opiskeluväline, rehvasteluväline, …:n jatke, objektiivin ohjausväline, kuvanmuokkausväline, valonmittausväline, tähtäysväline jne, jne

      ”täyttä kuraa”
      Mun pokkarikitissä on ihan sama objektiivi kuin samanlaisessa pokkarissa ilman kittiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe