http://www.youtube.com/watch?v=HHLSQ1YILEo&feature=player_embedded
AIVAN IHANA
24
304
Vastaukset
- Laura N.
Oi upea !
- Minä654326
Tosi ihana!
- <3
Tämä kyllä pisti miettimään ! =) Aloin itkeä.
- elenaheppo =:))
Voi . ! =:))
- horsegirlll :=) <3
Niin totta :==)
- hörss
(o: Kiva !!
- julietta-juuli
Tosi ihana video...
Sitä toivoo itekki et pääsis joskus ratsastaa noin - oiii<333333
Nii, sama meijän tunneilla. Kyllä hevoset saa liikkeelle myös ilman että raipalla hakkaa. Hevosetkin kyllästyvät koko ratsastustunti touhuun kun ei kunnolla hoideta. Ratsastus on mukamas pääasia. Ei todellakaan vaan hevonen ja sen hoito!
Mutt tosi ihana ja opettava toi video!! - moroo1344444
aaaw mä oon nähny tän ennenki :)))))) tää on tosi liikuttava kyl
- leilaaasf ;)
ihunu :o)
- fyuikji
mä oon ratsastanu koht kolme vuotta meijän tunnil on yks joka on aika tyhmä se ei tunnu saavan hevosta raviin ilman raippaa se ei ees yritä käyttää pohkeita tekee pahaa ajatella sitä et se paiskoo sitä sill raipal ilman syytä ja sama juttu laukas =( mut ihana video kauheita noi koulu ratsastus kuvat teki pahaa kattoo niit kohtii
- assi
mä oon ratsastanu vasta kuus kertaa ja sain heti (kun alettiin ravaamaan eli kahdennella keralla)hevosen liikkeelle ekaks piti taluttajan auttaa :D mut nyt kuuennella kerralla pääsin raviin iha ite (oisin saanu sillon ratsastaa yksin muttenku saanu hevosta kääntymään niin en saanukkaa) :( mut kohta saan
- : ))
Ihana ja opettava video! :)
Itselleni tulee aina huonoomatunto ku annan raippaa mutta joskus se on pakko.
Joskus täytyy näyttää kuka on pomo ettei mee ihan miten sattuu.
En kuitenkaa hakkaa raipalla vaan osoitan miten pittää tehä ja kertoa et se olen minä joka määrää. Alan itsekkin menemään ilmanvarusteita kun poni on älynyt kunnolla pohjetuet ja ymmärtämään että minä olen pomo. Meillä yhteis työ pelaa ja teen aina välillä sellasta mistä heppa tykkää. Esim meidän poni tykkää käydä metsässä tutkimassa paikkoja : )
Mutta aiwan kerta kaikkiaan kiva video! - Love that video!
Mullekin tulee huono omatunto jos käytän raippaa etenkin valmennuksessa kun ope käskee, että "lyö raipalla jos se ei tee näin!" Itte oon tyytyny sillon siihen, että kosketan vaan enkä hakkaa. Oma hevoseni rakastaa esteitä ja se on ravikoulutettu, mutta sillä ei ole sitä ravilaukka sekoitusta. Olen ratsastanut vuoden hevosellani ja olen itse kouluttanut sitä. En halua käyttää raippaa tai kannuksia vaikka minun pitäisi käyttää niitä valmentajani mielestä joka päivä. Minusta hevosella on hyvä olla jos sen kanssa tekee erilaisia asioita, mutta ei esim. vetämällä ohjista niin että sattuu. Väkivaltahan jää hevosten mieliin ja kun niillä esim. hypätään niin ne eivät teekään sitä mielellään, koska ne muistavat raipan iskut, kannukset ja suusta vedot yms.
Mutta aivan ihana video! Pitääkin harjoitella sitten ilman satulaa menoa ja sitten laittaa suitsien tilalle riimu ja riimun naru! Katsotaan nyt kun hevosellani on kuitenkin iso ravi niin kauan siellä sitten istuu. :D - natural horses
No eihän se raipan käyttökään niin väärin ole mutta LYÖDÄ EI SAA ! Ei tarvitse kuin ihan hiljaa koskettaa, sillä hevosella on melko herkkä iho. Tai vaikkapa saappaaseen vähän napauttaa. Mutta tosiaan tuota raippaakaan ei tarvita, ellei ole todella jukuri heppa. Mutta en suosittele ! Oma heppanikin pelkää raippaa todella paljon, ravuri on ollut............... Meidän aikana ei ole koskaan käytetty raippaa, mutta edellisillä varmaankin. Raipataanko raveissa lujaa vain voiton takia ? Voitto ei ole tärkein !
- lodjfoifj
Kyllä toi video tosi ajatuksiaherättävä on, mutta en nyt sanois että kaikki on noin mustavalkoista. Meillä ainakin tunneilla puututaan heti jos hevosta kohdellaan huonosti, vaikka annetaan raippaa liian kovaa. Oma opettajani on vielä käskeny ajatella ratsastusta ennenkaikkea hevosen jumppana. Ja vaikka ihminen määrää tahdin niin kaikki tehdään yhteistyössä hevosen kanssa.
Mitä mun omaan hoitohevoseen tulee, niin se ainakin rakastaa hyppäämistä ja harjottelua :) Varusteetki suunnitellaan nykyään niin hyvin että jos ei oo tosi alatasonen niin ei niillä hevosta vahingoita. Muaki kyllä karmasee se, kun oon nähny jonku laittavan esimerkiks kylmiä kuolaimia hevoselle :( Lisäks kannattaa kyllä huomioida se, että hevonen on niin iso eläin, että jos se ei haluais että ihminen on sen selässä...niin ei ihminen siellä oliskaa :D
Tossa videos huomasin vielä semmosen asian että pari kohtaa siitä on leffoista...ja leffojen kohtausten takana on aina tosi tiukasti koulutettu hevonen tai useampiki heppa. Ja ne kuvat joissa hevosella on "tuskanen ilme" voi olla ihan sattumaa. Esimerkiks ite kuvaan joskus meidän koiraa ku se noutaa palloa ja silläkin on joskus aika kamalia ilmeitä ku nahka liikkuu hyppiessä ja juostessa. - hevosten puolustaja
Oli toi video tietty aika ihana, (oon samaa mieltä kun toi lodjfoifj) ei kauheen monet asiat mee noin. Mulla ittellä on noin 10-vuotias risteytysponi, joka on hevoskokonen. Esim. tossa videossa oli hyppäämisestäkin jotain et se on niikun melko paha juttu, mut ei heppoja siihen pakoteta. Mun heppa ei oo koskaan kieltänyt mulla estettä ja oon hypänny jopa jotain 1m, ja kun se näkee esteen niin se on jo menossa sitä kohti, ja se menee KOVAA! Ja jusst niinkun toi lodjfoifj sano, niin ne monet kuvat on tullu vaan ihan vahingossa, ei hepat kuitenkaan hirveen usein näytä tolta, ja kyllä talleilla aloittelioitakin valvotaan. Ja muutenkin en oo mikään hevoskuiskaaja, mut kyllä nyt tyhmimmänkin pitäis tietää että useat esim. ratsastuskoulun hevoset ovat todella onnellisia, kun niillä on kaikki säännöllistä (esim. ruokailut ja liikunta) ja muutenkin mukavaa. PS. hevosia ei satu jos vähän kovempaakin raipalla lyö, eivät ne nyt mitään pumpulia ole. Ja niinkuin lodjfoifj sanoi kommentissaan, vaikka ihminen määrää tahdin RATSASTUS ON ENNEN KAIKKEA HEVOSEN JUMPPAA JA IHMISEN JA HEVOSEN YHTEISTYÖTÄ, JOTEN ÄLKÄÄ VALITTAKO ETTÄ JOKU KÄYTTÄÄ RAIPPAA TAI MUUTA, TAI ETTÄ ESIM. HEVONEN EI NAUTI HYPPÄÄMISESTÄ JA PITÄISI RATSASTAA ILMAN SATULAA JA SUITSIA, JOS HEVONEN EI HALUAISI TEHDÄ JOTAIN EI SE SITÄ TEKISIKÄÄN, KOSKA HEVONEN ON TODELLA VAHVA JA ISO ELÄIN NIIN EI IHMINEN SITÄ PYSTYISI HALLITSEMAAN!!!
- hevosten puolustaja
Mutta kyllä minä silti myönnän että jotkut asiat ovat tuosta videosta totta ja voihan sitä joskus ratsastaakin pelkällä riimulla ja
- ((((((= moikkista
IIIHAANNA
- hevosasiantuntija
Nuo elokuva kohtaukset olivat varmaankin ESIMERKKEJÄ ! Ja kyä sen jo noiden hevosten silimistä näkkee että ne ei oo onnellisia !!!!!!!!!!!!!
- <333333
Ihahana!!!! levittäkää videota faces ja meses ja kaikkialla!!!!! just äsken tajusin miten ihanampaa ratsastus vois oikeesti olla!!!!
- uuuuuiiiii <33333
Yli ihana video ♥
Ihana kohta tuossa 1:04 tollei mieki haluun ratsastaa ♥ - elisazhorz3
ihana :------)
- o,O
:)♥
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492