Tuuletin rikki vai mikä vikana?

pihallla

Multa löytyy pari kolme vuotta vanha HPn 6735s(?) kannettava, joka kuumenee 10 minuutin käytön jälkeen tulikuumaksi ja tuuletin pitää helvetinmoista hurinaa. Viimeistään vartin käytön jälkeen koneen näyttö pimenee, mutta kone on yhä päällä ja se on suljettava virtanapista. Voisiko tuuletin mahdollisesti olla rikki? Tai virtapiuhassa olla jotain vikaa, sillä kone ei mene enää edes päälle ellei ole seinässä kiinni?

Tuleeko tuulettimen vaihtaminen kalliiksi mikäli se on ongelman lähde?

26

2021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+3
    • pihallla

Vein ton koneen parvekkeelle, kun se alkoi taas kuumenemaan ja hurisemaan uhkaavasti ja kylmässä se elpyikin ihan kivasti. Ainakin se on edelleen päällä, eikä tuuletin vedä ylikierroksia. Yritän nimittäin saada sieltä kaikki kuvat ym. tiedostot ulos ennen kun se kuolee lopullisesti.

Kertooko toi viileässä toimivuus yhtään siitä, että voisko se olla tuuletin?

Satasia en rupea ton rojun korjaamisesta maksamaan, kun mulla on toimivakin kone käytössä. Ajattelin vaan, että ois ihan jees saada se toimimaan jos se ei lohkaisis hirveän isoa lovea lompakkoon. Fiksumpi taisi olla hankkia uusi.

Onko HP Pavilion G6 kone yhtään tota edeltänyttä parempi? Mietin tuliko tehtyä moka, kun ostin toisen HPn koneen.

• jackkron

Niin, ja ei se vika ole HP:ssä suoranaisesti vaan mallissa Pavilion ei ole pitkäikäinen malli.
        Business versiot ovat normaalisti kestävämpiä kuin nuo Pavilion markettimallit.

-J-

• jackkron

Tuossa on pölyä täynnä tuo jäähdytys ja se ei tuon takia jaksa jäähdyttää.

Puhallin irti ja pölytollot irti puhaltimen ja kennon välistä (ei läde imurilla tai puhaltelemalla) ja uudet lämpötahnat prossan ja jäähdyttimen väliin, niin alkaahan taas toimia. Pitää putsata pari kertaa vuodessa KAIKISSA läppäreissä!

-J-

• >Pitää putsata pari kertaa vuodessa KAIKISSA läppäreissä!

No ei tuo kohta 4,5-vuotias MacBook Pro ainakaan vielä ole mitään putsausta tarvinnut. Sitä on vissiin vähän suunniteltu kans tuon ilmankierronkin osalta.

• jackkron
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Pitää putsata pari kertaa vuodessa KAIKISSA läppäreissä!

No ei tuo kohta 4,5-vuotias MacBook Pro ainakaan vielä ole mitään putsausta tarvinnut. Sitä on vissiin vähän suunniteltu kans tuon ilmankierronkin osalta.

Toisaalta olen yhden 2v MacBook Pro:n putsannut, joka oli niin pölyssä ettei toinen tuuletin enää pyörinyt kun oli pölytollo siiven välissä.
        Enemmänkin se on kiinni paikasta kuin suunnittelusta.

-J-

• pihallla

Kiitoksia avusta!

Tuleeko toi putsaus kalliiksikin?

• jackkron

Jos ruuvari pysyy kourassa, niin siinä menee ehkä tunti aikaa.

Aiemmin tuota tehnyt selviää puolessa tuosta ajasta, tiedän kun olen noita useamman kymmenen tehnyt.

Jos ei pysy, niin riippuu korjaamon tuntiveloituksesta.

-J-

• pihallla
        jackkron kirjoitti:

Jos ruuvari pysyy kourassa, niin siinä menee ehkä tunti aikaa.

Aiemmin tuota tehnyt selviää puolessa tuosta ajasta, tiedän kun olen noita useamman kymmenen tehnyt.

Jos ei pysy, niin riippuu korjaamon tuntiveloituksesta.

-J-

Ruuvari pysyi kyllä kourassa loppuun asti, mutta näyttö ei enää toimi. Taisin paskoa koko vehjeen, mutta oon jo tässä melkein vuoden päivät pitäny tota kuolleena tapauksena ja nurkassa homehtumassa, joten en voi sanoa, että pahemmin harmittaisi. Ihmetyttää kyllä, että mikä meni vikaan.

• jackkron
        pihallla kirjoitti:

Ruuvari pysyi kyllä kourassa loppuun asti, mutta näyttö ei enää toimi. Taisin paskoa koko vehjeen, mutta oon jo tässä melkein vuoden päivät pitäny tota kuolleena tapauksena ja nurkassa homehtumassa, joten en voi sanoa, että pahemmin harmittaisi. Ihmetyttää kyllä, että mikä meni vikaan.

Jokin kaapeli huonosti liittimessään osin tai kokonaan irti, tms. Ei tuossa oikein muita mahdollisuuksia tule mieleen.

-J-

• pihallla
        jackkron kirjoitti:

Jokin kaapeli huonosti liittimessään osin tai kokonaan irti, tms. Ei tuossa oikein muita mahdollisuuksia tule mieleen.

-J-

Luultavasti. Pitäisi pistää koko kone uudelleen osiin ja tsekata mikä siellä mättää. Tosin saatoin yhden kaapelin rikkoa, että en ihmettelisi jos vika johtuu siitä.

• nii'in
        pihallla kirjoitti:

Luultavasti. Pitäisi pistää koko kone uudelleen osiin ja tsekata mikä siellä mättää. Tosin saatoin yhden kaapelin rikkoa, että en ihmettelisi jos vika johtuu siitä.

joo sen yhden kaapelin rikkoo helposti ja silloin näyttö ei enää toimi. myy varaosiksi ilman kovoa, tuolla on varmasti kysyntää ja saat siitä muutaman kympin ja joku saa jatkoaikaa omalle koneelleen.

• jackkron

• pihallla

• nii'in
        pihallla kirjoitti:

Oli mulla ohje kyllä. Tuo tokassa viestissä oleva linkki ja sieltä löytyvät ohjeet oli apuna.

Missä tota kannattaa myydä?

esim murobbs:n kauppapaikalla, mutta huom siellä(kin) on tosi paljon eri tasoisia huijareita. osa tunnettuja ja listoilla varoitettuja.

murossa hintapyyntö on pakollinen ja pitää myydä ensimmäiselle hintapyynnön tarjoajalle. mainitsen tämän kun siellä ajoittain nipotetaan aika pienistä sääntörikkomuksista.

http://murobbs.plaza.fi/muropaketin-kauppa-myydaan/

• ytimekästä122

mulla oli joskus ihan sama läppäri. Kuumeni aivan sairaasti, niin kuumaksi että sen päällä olisi varmasti voinut paistaa munia. Sitten puhdistin sen tuulettimen niin toimi taas pitkän aikaa hyvin, kunnes alkoi taas kuumeta ja pitää kaameaa surinaa. Toi tuuletin ei kyl oo parhaimmasta päästä jos muillakin on kerran samoja ongelmia :(

• fgsfg

[quote]Ruuvari pysyi kyllä kourassa loppuun asti, mutta näyttö ei enää toimi.[/quote]
      täytyy sanoo ettei menny niinku Strömsössä :DDD

• pihallla

Ei mulla ikinä :D

• KaggeliMies

HP:n halvimmat läppärit ovat huonoja.
      Vanhoissa DeeVeeSeiskoissa on tyyppivikana ylikuumeneminen, kun taas uusissa sitä ei enää ole

Mun uus HP Pavilion G6: Kuumenee hitosti, eikä ole pölyä missään. Toimii jäähdytysalustan ansiosta.

Mun uus HP Pavilion DV7: Ei kuumene, edes lämpene ja toimii hyvin.

Mun vanha HP Pavilion DV7: Ylikuumeni, emolevy kärähti.

• 13435688

Että jaksoit kaivaa vanhan viestiketjun vielä esille näin juhannuksen kunniaksi; no kiva että kerroit koneidesi ongelmista.

• hp omistaja

musta vois olla hyvä idea että avaa tuuletimet ja katoo onko pölyä ja putsaan sen mulla on hp compaq 6720 niin toimii mainiosti
      tai siinä on näyttöohjain paskana miten vanha kone on ?

• ilu77

Vika on tuulettimessa tai näytönohjainpiirissä. www.huolto.verkkotalo.fi

• datafromstartrek

vinkki vinkki: varmista ennen tuulettimen mekaaninen toimivuus ennen mitäään päivityksiä tai purkamisia, omassa pavilion g6:ssa pölypallo seinämän ja tuulettimen lavan välissä

• juippiXXX

Mulla on toi sama kone. Kuumenee kovasti. Tuuletin pitää kovaa ääntä.
      F-securen joku ohjelma, näytti, että lämmöt on lähellä 90-100 astetta Celsiusta.
      Mitä uusi tuuletin maksaa HP 6735S:ään?

• hp6735s

Itse maksoin 15 euroa.

• evpm

vanha ketju.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5010
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1580
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1149
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1063
    5. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1019
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      950
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      852
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      759
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe