Jos kerran homeet tarttuvat irtaimistoon hometalossa asuessa, niin mitne hyvin ne tarttuvat irtaimistosta eteenpäin.
Kun tietää miten paljon homtaloja on jo tullut Suomessa ilmi, ja koko ajan tulee lisää tiedoksi että perheet joutuvat hävittämään irtaimistoaan tai jopa koko irtaimiston.
Mietin vain miten paljon kirpputoreilla on homesaastunutta tavaraa myynnissä? onko kukaan tutkinut, ja pitäisikö ?
Myöskin kiinnostaa tietää jos kirpputorilta kantaa asuntoonsa paljon homeista tavaraa, miten paljolla saa puhtaan asuntonsa pilalle, tai omaa puhdasta irtaismistoaan tartutetuksi. Olen seuraillut että joskus joku kommentoi "arvioina" ja ehkä lausein, mutta onko tätä kukaan tutkinut tai onko jollain oikeaa kokemusta asiasta.
Miten homeet tarttuvat
5
266
Vastaukset
- Olli50 ja
totta kai oma asunto menee pilalle kirpputoripaskalla.
Minä henkilökohtaisesti olen ihmetellyt kauan, että ihmiset kuljettavat kotiinsa kirpputoreilta koit ja torakat.
Sen lisäksi esimerkiksi sädesienen saastuttamat tavarat pitäisi polttaa tai muuten tuhota, on kuitenkin sitä porukkaa enimmäkseen, joka minimoi vahingot ja vie muodikkaasti kirpputoreille ja turuille, sieltä jotkut ekologiset äidit ja iskät sitten ostavat pienokaisilleen vaatteita jopa vuodevaatteet....HYI SAAAATANA - Olli50 ja
niin piti vielä lisätä, että pesu esimerkiksi 40 asteessa ei todellakaan poista esimerkiksi homeitiöitä, pesu 60 asteessa kahteen kolmeen kertaan vois olla jotakuinkin ok eli silloin pitoisuudet olisivat jo huoneilmaan pöllytessään tosi pieniä, olettaen ettei ole minkään vaarallisen lajikkeen homeitiöitä, toksiinejähän ei huoneilmaan näistä tule, koska silloin homeen on oltava aktiivinen eli kosteutta mukana kuten rakenteessa, mutta pitää huomioida, että kuivat homeitiöt ovat myös ihmiselle vaarallisia.
Löytyy jopa niin kahjoa porukkaa, joka luottaa siihen lauseeseen näillä uskovaisten ylläpitämillä kirppiksillä, että tuodut tavarat ovat pestyjä ja puhtaita, etteivät itse edes pese niitä......kukahan ne mahtaa pestä :-D toisaalta eikai kukaan täysjärkinen osta kirpparipaskaa pesemättä - tkhlhnkhnk
Olen ennen rahdannut kotiini paljon kirppiskamaa ja tavaroita ja vaatteita homeisesta maalaistalosta. En edes ollut siitä tietoinen, eikä siitä tullut minulle mitään haittaa, ennenkuin sairastuin homeista yhdessä asunnossa myöhemmin. Vasta sen jälkeen olen alkanut saada oireita myös homepaikoista peräisin olevista tavaroista, tai ylipäänsä alkanut tunnistaa homeenhajun.
Kyse on siis ilmeisesti altistumisesta - jos ei ole ehtinyt jossain sairastua homeista, niin elimistö ei ilmeisesti hetkahda tuollaisista pienistä määristä tavaroissa. Ongelmat alkavat vasta sen jälkeen, kun on terveys pettänyt homeasunnossa tai työpaikalla/koulussa/päiväkodissa/armeijan kasarmissa tms homeiden takia. SIksi olisi niin tärkeää välttää sitä alkuperäistä sairastumista, koska tietyn kynnyksen ylityttyä paluuta ei ole. - hoooomesweet
Höpinää, kahdessa hometalossa asuneena haistan homeen vaatteista ja huonekaluista enkä semmosia osta.Asunto sijoittaja siellä varmaan taas huutelee.Niillä on paska housussa, kun pelkona jäädä kusetuksesta kiinni.Mitä rikkaampi, sitä röyhkeempi kauppamies.Onneksi pelastuimme hometalon ostosta naapurien ansiosta.He kertoivat kauhutarinoita talosta ja myyjä vaan kehui suu vaahdossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
"Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"
Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk2547144SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"
Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit2693767Mistä ihmeestä sitä viirasi?
Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti343598"Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."
Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –2572492SDP haluaa tappaa maaseudun - bensan hinta mahdollisimman korkealle
Maaseudulla auto on välttämätön asia, ja lähes kaikilla on bensa-autot. Kuinka tyhmä pitää olla jos äänestää demareita?1521922Partamies hoi!
En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re401897Valion maitotehtaalla kapina
Ilmastonmuutoksesta, eläinten hyvinvoinnista ja ympäristön saastumisesta huolestuneet eläinkapinalliset estävät panssa271896Outoa toimintaa Tuhannen taalan yrittäjällä
Ihmiset ympäri Suomen on kyselleet, että miksi tämä yrittäjä hoitaa ilkivalta-asiaa netissä kun se kuuluisi poliisille.1271785Martina Aitolehti pistää luun kurkkuun Erikoisjoukot-kouluttajalle - Ei usko tätä!
Martina Aitolehti on persoona, joka herättää monessa tunteita. Hänen yksityiselämänsä on noussut kohuotsikoihin mm. eläm151274- 1371258