Haluaisin kuulla teidän VALMISTUVIEN/ niiden jotka ovat joskus hakeneet hevosopistoihin vinkkejä ja omia kokemuksia.
Haluaisin tietää, minne hevosopistoon minun olisi paras hakea nykyisen ammattiopiston jälkeen. Olen ajatellut ypäjää ja harjua ja pudasjärvejä jne, kaikki tuntuvat ihanilta, mutta haluaisin kuulla teidän mielipiteitänne näistä paikoista, tai ehkä muista. Kun haitte sinne, minkälainen soveltuvuuskoe oli? Kun opiskelit siellä, millaista siellä mielestäsi oli ja millaisia asioita itse suosit opiskeluitesi aikana?
Olisi todella kiva jos joku kertoisi hevosopistoista vähän enemmän ja kertoisi omat kokemuksensa.
Minne hevosopistoon?
1
61
Vastaukset
- mmM
Minäkin olen hevosalalle luultavasti lähtemässä ja mietin samoja asioita..Itselläkin vaihtoehtoina ypäjä ja pudasjärvi. Harjua en ehkä suosittelisi,ainakin jotkut puhuu ettei sillä olisi niin hyvä taso.Ypäjälle ainakin on maksulliset pääsykokeet ja sinne pitää hakea jo aikaisin keväällä. Pitää vielä tarkkaan miettiä yritänkö sinne hakea..mutta ypäjän pääsykokeet koostuvat ainakin kuntotestistä,soveltavasta testistä sekä haastattelusta.hinnasta ei kyllä mittään tarkkaa tietoa ole...muihin kouluihin pääsykokeet ilmaisia ja luultavasti samantyyppisiä,mutta ei varmaankaan niin "tiukkoja". Tärkeinhän on että tulee eläinten kanssa toimeen ja pystyy niiden kanssa työskentelemään.Eri koulujen sivuilla on sitten tarkempia tietoja siitä mitä koulutus sisältää. En ole valmistunut enkä hakenut mihinkään hevosopistoon mutta toivottavasti ei haittaa ja olisi edes jotain hyötyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462